Vet! Wat voor soort werk moet je doen om naar dat bazenland gestuurd te worden?quote:Op donderdag 29 november 2012 20:44 schreef slangpie het volgende:
bazentopichoorde vanmiddag dat ik van het zomer misschien 2/3 maand in rusland zit met het werk
machinelijn plaatsen, bedrijf waar ik werk is wereldwijd actiefquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:00 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vet! Wat voor soort werk moet je doen om naar dat bazenland gestuurd te worden?
Gaan ze eindelijk eens die Lada productielijnen moderniseren?quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef slangpie het volgende:
[..]
machinelijn plaatsen, bedrijf waar ik werk is wereldwijd actief, dus kans is groot dat ik in nog veel meer bazenlanden kom
nee ze kunnen dan weer broodjes bakken straksquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:38 schreef thenxero het volgende:
[..]
Gaan ze eindelijk eens die Lada productielijnen moderniseren?
weet je het zeker?quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:42 schreef H4ppy het volgende:
[..]
een stad van meer dan 30 miljoen inwoners
Oeps foutje, Mouskou heeft volgens mij iets van 11.000.000 inwoners, en St. Petersburg rond de 6.000.000.quote:
Die cijfers zullen wel kloppen. Leuk topic trouwens!quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:57 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Oeps foutje, Mouskou heeft volgens mij iets van 11.000.000 inwoners, en St. Petersburg rond de 6.000.000.
Bedanktquote:Op vrijdag 30 november 2012 19:32 schreef TAPAC het volgende:
[..]
Die cijfers zullen wel kloppen. Leuk topic trouwens!
Eerder werd je gevraagd of je je Russisch bijhoudt. Merk je dat je 11 of 12 jaar niet meer in Rusland woont? Maak je weleens (kleine) foutjes die Russen in Rusland niet maken?
Kan je nog wel gewoon boeken lezen? Want rusland schijnt een heleboel goede literatuur te hebben.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:13 schreef H4ppy het volgende:
[..]
Bedankt
Ja, ik merk zeker dat mijn russisch er sterk achteruit op gaat aangezien ik dagelijks veel meer nederlands en engels spreek dan russisch. Vooral qua woordenschat ben ik sterk achteruit gegaan. Ik merk dan dat ik soms moeilijk uit mijn woorden kom als ik aan iemand wat complexere ideeλn uit wil leggen.
Haha ziek dit. Heb even in google translate gegooid:quote:Op maandag 3 december 2012 18:33 schreef Crimyclown het volgende:
Watskebeurt in deze filmpjes? Waar gaat het over en wat staat er op die stickers?
Dat laatste tekentje (ь) betekend dat je de letter daarvoor harder moet uitspreken. Verder weet ik er ook niet veel van.quote:Op maandag 3 december 2012 21:46 schreef Skateboard het volgende:
Oooooh, Russischik probeer Russisch te leren
![]()
Wat me opvalt is dat ze op bijvoorbeeld twitter блин als scheldwoord gebruiken, maar dat betekent toch ook pannenkoek? En wat is het verschil tussen бляд en блять, en als er geen verschil tussen zit, welke versie is correct?
Volgens mij is dat in praktijk onhoorbaar (in ieder geval voor mij als hollanderquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef epic_gram het volgende:
[..]
Dat laatste tekentje (ь) betekend dat je de letter daarvoor harder moet uitspreken. Verder weet ik er ook niet veel van.
(ik probeer ook russisch te leren)
Misschien dat ze hem daarom ook wel weglaten. Hier in nederland heb je bijvoorbeeld ook meerdere manieren om okι te schrijven. (okι en oke)quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:25 schreef thenxero het volgende:
[..]
Volgens mij is dat in praktijk onhoorbaar (in ieder geval voor mij als hollander)
Het is niet alleen een kwestie van weglaten hier he, zit ook nog een verschil in "t" en "d".quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:26 schreef epic_gram het volgende:
[..]
Misschien dat ze hem daarom ook wel weglaten. Hier in nederland heb je bijvoorbeeld ook meerdere manieren om okι te schrijven. (okι en oke)
oja, sorry daar had ik overheen gelezen. Dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van weglaten hier he, zit ook nog een verschil in "t" en "d".
Ja ik kan nog wel gewoon boeken lezen, en ik heb ook vroeger veel bekende literatuur gelezen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:45 schreef epic_gram het volgende:
[..]
Kan je nog wel gewoon boeken lezen? Want rusland schijnt een heleboel goede literatuur te hebben.
En russen staan bekend dat ze vrij veel drinken, kan je een indicatie geven hoeveel de gemiddelde rus drinkt? Hoelang doen ze met een fles vodka?
Ik heb even hartelijk om dat 2de filmpje gelachenquote:Op maandag 3 december 2012 18:33 schreef Crimyclown het volgende:
Watskebeurt in deze filmpjes? Waar gaat het over en wat staat er op die stickers?
Gaafquote:Op maandag 3 december 2012 21:46 schreef Skateboard het volgende:
Oooooh, Russischik probeer Russisch te leren
![]()
Wat me opvalt is dat ze op bijvoorbeeld twitter блин als scheldwoord gebruiken, maar dat betekent toch ook pannenkoek? En wat is het verschil tussen бляд en блять, en als er geen verschil tussen zit, welke versie is correct?
Dat laatste tekentje is juist de "soft sign". Dus je moet de laatste letter juist zachter uitsprekenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:18 schreef epic_gram het volgende:
[..]
Dat laatste tekentje (ь) betekend dat je de letter daarvoor harder moet uitspreken. Verder weet ik er ook niet veel van.
(ik probeer ook russisch te leren)
Toen ik 12 was (ben nu 16) wou ik ook Russisch leren, dat deed ik ook met een programma. Na een paar weken stopte ik ermee, vooral omdat dat programma ervan uitging dat je het alfabet ook op een later moment kon leren (quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:43 schreef JaqenHghar het volgende:
Wat een bazentopic! H4ppy![]()
Sowieso is Russisch een machtig mooie taal. Maar zo verdomde moeilijk![]()
Ik had een stukje software waar stemherkenning in zat, maar had mijn laptop bijna door het raam gesmeten omdat ik bij een woordje maar geen goed kon scoren op uitspraak.
In ieder geval zal ik nooit weer het woord велосипед vergeten
Dat is inderdaad wel een manier om russisch te leren ja. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en mensen online opzoeken met woordenboek in de aanslagquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:53 schreef Skateboard het volgende:
[..]
Toen ik 12 was (ben nu 16) wou ik ook Russisch leren, dat deed ik ook met een programma. Na een paar weken stopte ik ermee, vooral omdat dat programma ervan uitging dat je het alfabet ook op een later moment kon leren (). Na 4 jaar kende ik nog steeds яблоко, кошка, собака en велосипед. Ik deed het alleen zonder uitspraak, maar op een zwaar Hollands accent na denk ik wel dat Russen het enigszins zouden begrijpen. En nu kan ik kleine gesprekjes voeren en ik ben zo trots als ik met Russische mensen op twitter praat en ik ze gewoon kan verstaan
geweldig gevoel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |