Ik vind damage best flikkerig in pvp. Heal je iemand vol, wordt hij gelijk weer neergeburst!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:48 schreef dustbrain het volgende:
[..]
ik vind healer eigenlijk best flikkerig in pvp. Burst je iemand neer naar 1 hp en dan is ie in 1 seconde weer vol.
Het weghalen van de levensbalk is het doel bij vechtgames. Het in stand houden van de levensbalk met oneindig veel spells is een verdomd lelijke toevoeging, sorry hoor.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:31 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind damage best flikkerig in pvp. Heal je iemand vol, wordt hij gelijk weer neergeburst!
Het bezig houden/interrupten van de healer in PvP is het doel van goede PvP. Kortom: Als je een healer laat healen speel je de PvP niet goed.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:38 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Het weghalen van de levensbalk is het doel bij vechtgames. Het in stand houden van de levensbalk met oneindig veel spells is een verdomd lelijke toevoeging, sorry hoor.
Wat is er ondoordacht aan? Jouw reactie daarop is pas ondoordacht, alsof pvp een game voor healers is. De healers spelen een hele andere game die van mij betreft geschrapt mag worden.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Het bezig houden/interrupten van de healer in PvP is het doel van goede PvP. Kortom: Als je een healer laat healen speel je de PvP niet goed.
Maargoed, dat is allemaal niet zo relevant voor GW2 natuurlijk, alleen je redenatie wat betreft healers is wat ondoordacht.
Los daarvan vond ik de PvP in GW2 verschrikkelijk makkelijk, saai en eentonig.
Waarom zou het geen game voor healers zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:33 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wat is er ondoordacht aan? Jouw reactie daarop is pas ondoordacht, alsof pvp een game voor healers is. De healers spelen een hele andere game die van mij betreft geschrapt mag worden.
Nee, want je moet alleen iemand interrupten als het ook echt nodig is om te interrupten. Het biedt slechts extra diepgang en heeft geen reet te maken met geluk. Daarom zeg ik dus dat je argument ondoordacht is.quote:Ik vind het erg lelijk als een healer net uit zijn CC komt en iemand helemaal vol spamt. Interrupt is gebaseerd op geluk vanwege de random fake casts.
Dan moet je beter met je team samenwerken om de vijand te verslaan. Maargoed, jij hebt liever dat jij iets blijft klikken totdat het gewoon dood gaat dus. Maakt niet uit, maar ik prefereer wat meer diepgang.quote:Ik snap sowieso niet waarom je het leuk vind om tegen iemand aan te slaan terwijl zijn levensvlak heen en weer vliegt omdat er een debieltje op de achtergrond met zijn handen zit te zwaaien en weg rent wanneer je dichterbij komt.
Ik moet de eerste fighting game nog tegenkomen waarin je een designated healer hebt.quote:Ik zou echt zelfmoord plegen als alle vechtgames deze formule hadden.
Dat zeker.quote:Maar ja, ieder zijn ding.
Interrupten wanneer het echt nodig is? Dat slaat nergens op want iemands health blijft gewoon altijd vol. Bovendien hebben die wow healers duizenden spells waarvan sommige instant zijn. Ze kunnen dus fakecast doen en alle dots plaatsen terwijl jij moet gokken of ze dat van plan waren.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou het geen game voor healers zijn?
[..]
Nee, want je moet alleen iemand interrupten als het ook echt nodig is om te interrupten. Het biedt slechts extra diepgang en heeft geen reet te maken met geluk. Daarom zeg ik dus dat je argument ondoordacht is.
[..]
Dan moet je beter met je team samenwerken om de vijand te verslaan. Maargoed, jij hebt liever dat jij iets blijft klikken totdat het gewoon dood gaat dus. Maakt niet uit, maar ik prefereer wat meer diepgang.
[..]
Ik moet de eerste fighting game nog tegenkomen waarin je een designated healer hebt.
[..]
Dat zeker.
GW2 is wat toleranter in fouten, ik heb redelijk wat PvP (GvG) gedaan en daar altijd monk gespeeld. Je moest veel actiever zijn in het spel dan hier, een halve seconde te laat healen kon zelfs je spel verwoesten. Hoewel op topniveau alsnog alles in perfectie wordt uitgevoerd, is het voor de meeste spelers wel vrij vergevingsgezind.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:38 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Het weghalen van de levensbalk is het doel bij vechtgames. Het in stand houden van de levensbalk met oneindig veel spells is een verdomd lelijke toevoeging, sorry hoor.
Tja daar was ik al bang voor. Maar ik haat het healergedeelte in pvp. Dus voor mij is het waarschijnlijk leuker dan andere mmos.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:50 schreef Adames het volgende:
[..]
GW2 is wat toleranter in fouten, ik heb redelijk wat PvP gedaan en daar altijd monk gespeeld. Je moest veel actiever zijn in het spel dan hier, een halve seconde te laat healen kon zelfs je spel verwoesten. Hoewel op topniveau alsnog alles in perfectie wordt uitgevoerd, is het voor de meeste spelers wel vrij vergevingsgezind.
De heal zorgde er voor dat spiken en daarmee timing en coördinatie veel belangrijker werd. En dat is een aspect wat PvP erg leuk maakt. Hier gaat het toch meer voor de DPS en sustained damage.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:33 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wat is er ondoordacht aan? Jouw reactie daarop is pas ondoordacht, alsof pvp een game voor healers is. De healers spelen een hele andere game die van mij betreft geschrapt mag worden.
Ik vind het erg lelijk als een healer net uit zijn CC komt en iemand helemaal vol spamt. Interrupt is gebaseerd op geluk vanwege de random fake casts. Ik snap sowieso niet waarom je het leuk vind om tegen iemand aan te slaan terwijl zijn levensvlak heen en weer vliegt omdat er een debieltje op de achtergrond met zijn handen zit te zwaaien en weg rent wanneer je dichterbij komt. Ik zou echt zelfmoord plegen als alle vechtgames deze formule hadden.
Mij lijkt een heal formule als lol me veel leuker. sommige classes hebben veel utility en kunnen health sustainen door iemands health grofweg te beschermen met een shield/CC/heal, ze moeten wegrennen maar hebben toch veel aandeel. Zoiets heeft gw2 hopelijk ook.
Maar ja, ieder zijn ding.
Wel heel leuk en zo dat spiken en als de healer dan doodvalt. Maar al je spells ertegenaan gooien om vervolgens te kijken hoe de healer wegspringt en zijn health in 1 sec naar 100% krijgt verneukt voor mij echt de game. Verder vind ik 8 sec kijken hoe mijn character rondwandelt ook niet echt geslaagd.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:51 schreef Adames het volgende:
[..]
De heal zorgde er voor dat spiken en daarmee timing en coördinatie veel belangrijker werd. En dat is een aspect wat PvP erg leuk maakt. Hier gaat het toch meer voor de DPS en sustained damage.
Dan moet je zorgen dat je crowd control hebt en dat je hem in 1 keer molt. De hp ging er in GW1 ook belachelijk snel vanaf. 480-520 hp had je en een autoattack van een warrior deed al 80-90 damage. Damage skills nog veel meer.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:53 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Wel heel leuk en zo dat spiken en als de healer dan doodvalt. Maar al je spells ertegenaan gooien om vervolgens te kijken hoe de healer wegspringt en zijn health in 1 sec naar 100% krijgt verneukt voor mij echt de game. Verder vind ik 8 sec kijken hoe mijn character rondwandelt ook niet echt geslaagd.
Het healen in wow is zo overdreven sterk dat de CC dat ook moet zijn. Had liever hybrides i.p.v healers gehad. Iedereen dmg en een manier om zijn health te behouwen. Een soort LoL in 3d.
Tja, dat is gewoon een heel ander soort spel. De gameplay ligt dan heel anders dan bij bv vechtgames. Misschien vind ik het daarom kut, omdat ik meer van vechtgames houd. Maar 3d fantasy met spells en zo trekt me net zo goed, hopelijk bied gw2 dan toch uitweg aan dit dillemaquote:Op zaterdag 1 december 2012 19:57 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan moet je zorgen dat je crowd control hebt en dat je hem in 1 keer molt. De hp ging er in GW1 ook belachelijk snel vanaf. 480-520 hp had je en een autoattack van een warrior deed al 80-90 damage. Damage skills nog veel meer.
Nogmaals het was daar prima, je reactievermogen was vele malen belangrijker. En je moest veel meer op het veld zelf letten (lukt hier niet zo door de dichte camera). Achteraf healen was vaak niet goed mogelijk, je moest al 1-2 prot skills op je hebben voordat de warrior bij je was.
Zorgde voor een heel tactisch spel, na 2 potjes GvG was ik dan ook gewoon moe.
ook wel natuurlijk, maar zowel WvW, sPvP en tPvP legt de nadruk op mappositionering, iets wat bij GW1 alleen aanwezig was bij GvG dmv de flag runner(s)quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:01 schreef dustbrain het volgende:
Maar hoezo heeft gw2 dan geen reactie vermogen nodig? Er zitten toch block spells in en je kunt iemand die zelfheal gebruikt toch interrupten?
De meeste actieve wvwvw guilds op FS zijn van realm geswitched of gestopt. Werden het zat dat s'nachts steeds alles werd overgenomen door Vizuzah Square geloof ik. Die waren wel actief in de nacht omdat daar ook een hoop Canadese Franse mensen zaten en op FS zaten geen Amerikanen.quote:
Dat zuigt.quote:Op zondag 2 december 2012 02:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De meeste actieve wvwvw guilds op FS zijn van realm geswitched of gestopt. Werden het zat dat s'nachts steeds alles werd overgenomen door Vizuzah Square geloof ik. Die waren wel actief in de nacht omdat daar ook een hoop Canadese Franse mensen zaten en op FS zaten geen Amerikanen.
Je kunt er van op aan dat 's nachts alles een andere kant op gaat. Vooral als het franstaligen betreft.quote:Op zondag 2 december 2012 02:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De meeste actieve wvwvw guilds op FS zijn van realm geswitched of gestopt. Werden het zat dat s'nachts steeds alles werd overgenomen door Vizuzah Square geloof ik. Die waren wel actief in de nacht omdat daar ook een hoop Canadese Franse mensen zaten en op FS zaten geen Amerikanen.
Dat is in het begin ook heel veel gevraagd, of regio gebonden, het is immers een Europese server. Maar AN was van mening dat GW2 een levend spel moest zijn en dus 24/7 door moest gaan, wvwvw dus ook. Ook het spelen op de andere regio stond men vrij. Met andere woorden ze hebben gewoon hun hoofd in het zand gestoken en het laten gaan. Dat was wel jammer wat FS was in het begin erg sterk in wvwvw, hebben heel lang 2de gestaan van alle servers.quote:Op zondag 2 december 2012 04:49 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dat zuigt.
Wrom zit er geen nachtslot op?
Daarom counter je fakecasts alleen als ze móeten healen. Duh. Dat heeft niets met gokken te maken. Als je niet weet wanneer je silences/counters/interrupts moet gooien dan beheers je het spel gewoon nog niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:47 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Interrupten wanneer het echt nodig is? Dat slaat nergens op want iemands health blijft gewoon altijd vol. Bovendien hebben die wow healers duizenden spells waarvan sommige instant zijn. Ze kunnen dus fakecast doen en alle dots plaatsen terwijl jij moet gokken of ze dat van plan waren.
Het lijkt gw2 welquote:Wow heeft geen diepgang, het is zo hard mogelijk CCen en iemand neerbursten.
Het heeft wel degelijk toernooien, alleen daar kan je aan meedoen als je een bepaald niveau heb bereikt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat jij dat niveau nooit bereikt hebtquote:Verder is het als healer om pilaren en bomen heen rennen en rondspringen al hopend dat de ander geen crits krijgt. Als het diepgang had was ik het allang gaan spelen, maar het heeft sowieso geen toernooien dus dat zegt al wat.
Dat mag je vinden. Ieder z'n ding natuurlijk. Ik prefereer wa tmeer diepgang dan klikken tot iets dood is.quote:Ja ik houd van 'klikken' tot iemand dood is. Mijn reactievermogen, inzicht vaardigheden tegen die van hem, en niet het geluk dat mijn formule beter loopt dan die van mij. Alle wow games hebben namelijk die één en dezelfde formule wat arena betreft.
Matig? Ik heb de dedicated healer nog geen moment gemist, ook niet in dungeons en in pvp. Vooral in pve zijn er prima alternatieven..quote:Op zondag 2 december 2012 18:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom counter je fakecasts alleen als ze móeten healen. Duh. Dat heeft niets met gokken te maken. Als je niet weet wanneer je silences/counters/interrupts moet gooien dan beheers je het spel gewoon nog niet goed genoeg.
[..]
Het lijkt gw2 wel
[..]
Het heeft wel degelijk toernooien, alleen daar kan je aan meedoen als je een bepaald niveau heb bereikt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat jij dat niveau nooit bereikt hebt
[..]
Dat mag je vinden. Ieder z'n ding natuurlijk. Ik prefereer wa tmeer diepgang dan klikken tot iets dood is.
Afgezien daarvan betrek je het nu uitsluitend op WoW. Vrijwel elke zichzelf respecterende RPG heeft healers. Dat GW2 dat niet heeft was een bewuste keuze die sommige mensen wel en sommige mensen niet zal aantrekken. Mij maakt het persoonlijk geen reet uit, zolang het maar goed is uitgevoerd. En in het geval van GW vind ik het matig gedaan.
Daarom. Het blijft subjectief. Ik vind de alternatieven niet prima. Er zijn mensen die nu nog GW2 spelen, ikzelf had een maandje na de release er meer dan mijn buik van vol. Play and let play. Alleen de redenatie van dustnogwat was m.i. nogal fanta en daar ging het mij om.quote:Op zondag 2 december 2012 18:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Matig? Ik heb de dedicated healer nog geen moment gemist, ook niet in dungeons en in pvp. Vooral in pve zijn er prima alternatieven..
Geen toernooien zoals in Lol, tekken, super smash brothers en de overige vecht spellen nee.quote:Op zondag 2 december 2012 18:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom counter je fakecasts alleen als ze móeten healen. Duh. Dat heeft niets met gokken te maken. Als je niet weet wanneer je silences/counters/interrupts moet gooien dan beheers je het spel gewoon nog niet goed genoeg.
[..]
Het lijkt gw2 wel
[..]
Het heeft wel degelijk toernooien, alleen daar kan je aan meedoen als je een bepaald niveau heb bereikt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat jij dat niveau nooit bereikt hebt
[..]
Dat mag je vinden. Ieder z'n ding natuurlijk. Ik prefereer wa tmeer diepgang dan klikken tot iets dood is.
Afgezien daarvan betrek je het nu uitsluitend op WoW. Vrijwel elke zichzelf respecterende RPG heeft healers. Dat GW2 dat niet heeft was een bewuste keuze die sommige mensen wel en sommige mensen niet zal aantrekken. Mij maakt het persoonlijk geen reet uit, zolang het maar goed is uitgevoerd. En in het geval van GW vind ik het matig gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |