abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119539637
Nou het ging deze week dus helemaal mis. Vorige week de hele week gewerkt, zwaar veel stress en afgelopen vrijdag dus toch maar dat feestje *waar ik gevoelsmatig echt niet heen had moeten gaan) meegepakt omdat ik iedereen zolang niet had gezien.

Vervolgens heb ik afgelopen zaterdag een gigantische paniekaanval gekregen van twee dagen en heb vervolgens niet meer geslapen. Maandag en dinsdag ben ik afwezig geweest, maar ondertussen niet geslapen.

Omdat ik dacht dat het iets was waar ik doorheen moest breken, gewoon de oude lijn weer volgen en even de schouders er onder ben ik na 3 dagen zonder slaap gewoon weer aan het werk gegaan.

Niets was minder waar, want ik kon niet eens meer naar een scherm kijken en de dag duurde eeuwig. Thuisgekomen dacht ik vroeg naar bed te gaan maar dat werkte niet. Weer de hele nacht niet geslapen. Vervolgens de dag daarna gewoon weer aan het werk en dat was de druppel. Om 5 uur vannacht (ik moet kwart voor 6 op) heb ik besloten dat mijn grens toch echt bereikt is en heb me vandaag ziek gemeld en ook de presentatie van vanavond voor een nieuwe opdracht heb ik af moeten zeggen helaas.

Nu ben ik wat aan het lezen over het hoe en wat, en de symptomen lijken heel erg veel op die van een burnout. Ik vraag me dus nu af wat ik moet doen. Ik heb besloten vandaag wat rustiger aan te gaan doen, niet te veel dingen doen. Maar hoe nu verder, vannacht stond ik op het punt ontslag te nemen maar heb dit maar even laten zitten om te kijken hoe het maandag gaat.

Iemand ervaringen of tips, is een weekendje tv kijken goed of is het juist goed om dingen te gaan ondernemen?

Bedankt
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:15:12 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119539807
Ga eens praten met de bedrijfsarts.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:16:15 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119539840
zoek een andere baan of ga met je baas praten over een hotelvergoeding. Je moet gewoon rust nemen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119539844
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:15 schreef Lienekien het volgende:
Ga eens praten met de bedrijfsarts.
Ja dat gaat ook gebeuren want zo kan het niet verder. Ik voel mezelf afglijden.
pi_119539935
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:16 schreef Catch22- het volgende:
zoek een andere baan of ga met je baas praten over een hotelvergoeding. Je moet gewoon rust nemen.
Heb ik al gedaan. Elke keer dat ik met een voorstel kom om me iets bij te staan, komen ze met een tegenvoorstel dat alleen maar meer druk op me legt.

"Dit willen we wel doen maar dan de helft van wat je vraagt, maar dan moet je wel zorgen dat je binnen een maand hier woont. Ja dat gaat niet, ik kan niet binnen een maand verhuisd zijn."
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:18:58 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119539948
Waarom niet?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:19:04 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_119539951
Pak een paar jaartjes ziektewet, daar knap je van op..
pi_119539974
Vind je je werk leuk?
-nee-
pi_119540002
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:18 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet?
Omdat ik financieel niet draagkrachtig genoeg ben momenteel, mijn huur gaat verdubbelen in dat geval. Dat moet ik opvangen met loonsverhoging maar dat geven ze me alleen als ik meer wil werken etc.
pi_119540042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:19 schreef Marsenal het volgende:
Vind je je werk leuk?
De werkzaamheden zelf wel, de collega's ook. Het reizen vind ik afschuwelijk en ik heb de neiging al het werk zelf te willen doen en alles op te nemen wat iemand me vraagt.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:26:05 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119540227
hoe had je het zelf voor je gezien dan, met reizen enzo? En waarom ga je ZO VER van huis solliciteren?

het spijt me zeer hoor, maar dit had je wel aan zien moeten komen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:27:04 #12
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_119540267
Wat ik uit je verhalen haal is dat je dingen voor je uit schuift, en niet in staat bent knopen door te hakken.

Ook dat kan een symptoom van een burnout zijn.

Hier moet je professionele hulp bij zoeken, evt via je huisarts, anders trek je jezelf steeds verder omlaag.
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_119540415
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:26 schreef Catch22- het volgende:
hoe had je het zelf voor je gezien dan, met reizen enzo? En waarom ga je ZO VER van huis solliciteren?

het spijt me zeer hoor, maar dit had je wel aan zien moeten komen.
Omdat zei mij vorig jaar een kans hebben gegeven om na een psychose therapeutisch te beginnen. Ook daar ben ik veel te vroeg mee gestart, gevoelsmatig had dat een half jaar later gemoeten. Er ligt nu een gevoelsmatige verantwoordelijkheid bij mij om de projecten die ik heb lopen, in goede banen te laten leiden en niet hun met een half-af product te laten zitten. Daarom heb ik daar getekend.
pi_119540442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:27 schreef NitraatPoep het volgende:
Wat ik uit je verhalen haal is dat je dingen voor je uit schuift, en niet in staat bent knopen door te hakken.

Ook dat kan een symptoom van een burnout zijn.

Hier moet je professionele hulp bij zoeken, evt via je huisarts, anders trek je jezelf steeds verder omlaag.
Dat bovenste absoluut, ik krijg mijn afwas amper rond.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:32:14 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119540445
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Omdat zei mij vorig jaar een kans hebben gegeven om na een psychose therapeutisch te beginnen. Ook daar ben ik veel te vroeg mee gestart, gevoelsmatig had dat een half jaar later gemoeten. Er ligt nu een gevoelsmatige verantwoordelijkheid bij mij om de projecten die ik heb lopen, in goede banen te laten leiden en niet hun met een half-af product te laten zitten. Daarom heb ik daar getekend.
nogmaals; hoe zag je het voor je met reizen dan?

en neem ontslag, ga thuis zitten en genieten van alle weelde die de maatschappij mensen als jij biedt. Vroeg of laat moet je dat toch doen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119540513
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nogmaals; hoe zag je het voor je met reizen dan?

en neem ontslag, ga thuis zitten en genieten van alle weelde die de maatschappij mensen als jij biedt. Vroeg of laat moet je dat toch doen.
Dat zou toch nog even moeten, ik heb geen idee hoe ik me dat voor me zou zien. Maar ook financieel is het op deze manier geen vetpot omdat ik vaak genoodzaakt ben buitenshuis te eten. Dat soort dingen.

En wat bedoel je met dat laatste dan. Welke weelde? Wat vroeg of laat?
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:49:32 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119541097
uitkeringen en "zorg/hulp"
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119541132
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:49 schreef Catch22- het volgende:
uitkeringen en "zorg/hulp"
Ja daar heb ik dus helemaal geen zin in man, dan zit ik hele dagen thuis in mijn bijstandsflatje. Ik wil heus wel werken, het is niet dat ik schizofreen ben ofzo ik was jong en zwaar onverstandig, dat probeer ik om te buigen naar volwassen maar dat gaat niet 1,2,3.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:52:03 #19
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119541185
op deze manier maak je het alleen maar erger natuurlijk.

Je moet gewoon rust hebben en zolang je reist krijg je dat niet. Dus óf je blijft werken en zoekt daar een slaapplek (hotel,BnB, collega, wat dan ook), of je neemt ontslag en gaat in de buurt werken.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_119541217
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:52 schreef Catch22- het volgende:
op deze manier maak je het alleen maar erger natuurlijk.

Je moet gewoon rust hebben en zolang je reist krijg je dat niet. Dus óf je blijft werken en zoekt daar een slaapplek (hotel,BnB, collega, wat dan ook), of je neemt ontslag en gaat in de buurt werken.
true, ik ga daar maandag over praten.
pi_119541999
Dit is vaak hoe burnouts ontstaan ja. Veel stress en onrust en vervolgens slecht of niet meer slapen. Als je niet meer slaapt word je gek of je stort compleet in. De balans in je hersenen (neurotransmitters) kan ook zoek raken waardoor je in een (zware) depressie kan raken (verstoorde serotonineproductie). Heb het van dichtbij mee mogen maken. Er zit niets anders op dan ziek melden en heel veel te gaan slapen, desnoods met slaappillen om het slapen weer op gang te brengen.
pi_119543126
Ontslag nemen zou ik sowieso niet doen. Afhankelijk van je contract zou je misschien een afspraak kunnen maken met de bedrijfsarts en gewoon aangeven hoe het met je gaat. Natuurlijk wel eerst even bij je baas aangeven. Meestal is het dan verstandig om een tijdje halve dagen te gaan werken zodat je rust kan nemen.
pi_119543236
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef b4kl4p het volgende:
Iemand ervaringen of tips, is een weekendje tv kijken goed of is het juist goed om dingen te gaan ondernemen?
Ontspanning. Als dat voor jou tv kijken is moet je dat doen. Als het dingen ondernemen is ook. Maar als je daadwerkelijk tegen een burn-out aanzit gaat een weekendje relaxen dat ook niet fixen. Dan is er structureel iets wat niet goed gaat, je gaat over je eigen grenzen heen.
pi_119588887
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:10 schreef b4kl4p het volgende:
Nou het ging deze week dus helemaal mis. Vorige week de hele week gewerkt, zwaar veel stress en afgelopen vrijdag dus toch maar dat feestje *waar ik gevoelsmatig echt niet heen had moeten gaan) meegepakt omdat ik iedereen zolang niet had gezien.

Vervolgens heb ik afgelopen zaterdag een gigantische paniekaanval gekregen van twee dagen en heb vervolgens niet meer geslapen. Maandag en dinsdag ben ik afwezig geweest, maar ondertussen niet geslapen.

Omdat ik dacht dat het iets was waar ik doorheen moest breken, gewoon de oude lijn weer volgen en even de schouders er onder ben ik na 3 dagen zonder slaap gewoon weer aan het werk gegaan.

Niets was minder waar, want ik kon niet eens meer naar een scherm kijken en de dag duurde eeuwig. Thuisgekomen dacht ik vroeg naar bed te gaan maar dat werkte niet. Weer de hele nacht niet geslapen. Vervolgens de dag daarna gewoon weer aan het werk en dat was de druppel. Om 5 uur vannacht (ik moet kwart voor 6 op) heb ik besloten dat mijn grens toch echt bereikt is en heb me vandaag ziek gemeld en ook de presentatie van vanavond voor een nieuwe opdracht heb ik af moeten zeggen helaas.

Nu ben ik wat aan het lezen over het hoe en wat, en de symptomen lijken heel erg veel op die van een burnout. Ik vraag me dus nu af wat ik moet doen. Ik heb besloten vandaag wat rustiger aan te gaan doen, niet te veel dingen doen. Maar hoe nu verder, vannacht stond ik op het punt ontslag te nemen maar heb dit maar even laten zitten om te kijken hoe het maandag gaat.

Bedankt
Bijna een burnout, je zit er denk ik wel tegenaan. Ik ben zelf een korte periode overspannen geweest, dat begon ook met een paniekaanval. Maar dat ging daarna een stuk verder (en dieper).

Zorg dat je goede nachtrust pakt. Geen TV/PC s'nachts, boekje lezen als je ligt te woelen in bed. Zorg dat je niet te laat eet en zorg dat je s'ochtends wel goed eet. Voor de rest goed op je ademhaling letten.

Dat waren voor mij toch wel de dingen die me er weer 'uit' hebben geholpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 26 november 2012 @ 15:40:32 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_119640351
en toch gamen tot 2 uur 's nachts

GC / MacDonalds 2, is dit spel wel te spelen?

Goed bezig!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer maandag 26 november 2012 @ 15:44:11 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_119640448
quote:
11s.gif Op maandag 26 november 2012 15:40 schreef Catch22- het volgende:
en toch gamen tot 2 uur 's nachts

GC / MacDonalds 2, is dit spel wel te spelen?

Goed bezig!
Misschien is dat de reden vd burnout wel. Hij krijgt geen winst met Mcdonalds 2.0
pi_119640991
Ga je wel op tijd slapen elke avond? :@
pi_119641327
quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 16:02 schreef Lokasenna het volgende:
Ga je wel op tijd slapen elke avond? :@
Als ik moet werken ga ik rond 22 naar bed, en ik moet dan kwart voor zes op. Helaas val ik dan gewoon niet in slaap.

Gelukkig heb ik overleg gehad met mijn werkgever en heb morgen een afspraak met de psychiater voor eventuele inslaapondersteuning. Ik moet alleen wel oppassen dat ik me niet met benzo's laat afschepen.
  Official ESF Kreviewer maandag 26 november 2012 @ 17:04:55 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_119643286
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:13 schreef b4kl4p het volgende:

inslaapondersteuning.
:o. Is dat al legaal in Nederland en ik vind het wel heel definitief.
pi_119643306
quote:
11s.gif Op maandag 26 november 2012 17:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

:o. Is dat al legaal in Nederland en ik vind het wel heel definitief.
:') ik doel niet op euthanasie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')