Je hebt gelijk, want uiteindelijk heb ik je toch een bestelling doorgegeven .quote:
quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, want uiteindelijk heb ik je toch een bestelling doorgegeven .
Lachen? Het lachen vergaat mij snel op deze manier...quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) .
Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt .
Battleground by Daniël van Wijgerden
Soort EQ?quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:10 schreef brother52 het volgende:
Ik zit nu alleen met een paar dingen...
Wat kan ik hier instellen (die blauw/witte dingetjes kun je aan draaien met een kruiskopje) en hoe krijg ik in vredesnaam die batterij eruit (zit als een huis).
[ afbeelding ]
Wat zit hier onder?
[ afbeelding ]
Ah, dat verklaart meteen waarom ik al iets miste aan de headstock. Dat zit dus aan de andere kant.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:29 schreef The_Dean het volgende:
Oh, dit....
EZ-Access Truss Rod
Born in the workshop as the logical result of simplifying truss rod adjustment, the Levinson EZ-Access neck rod has been a standard feature on Blade® guitars since 1987. By simply removing the Levinson imprinted cover at the 22nd fret the neck rod tension can be adjusted to compensate for seasonal humidity changes affecting your action.
[ afbeelding ]
Tof! Morgen eens mee spelen. Eens kijken wat dat allemaal voor het geluid doet.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:33 schreef The_Dean het volgende:
En de electronica:
The Variable Spectrum Control (VSC)
The Variable Spectrum Control (VSC) lets you break through traditional tonal boundaries. The user adjustable presets let you change your sound from creamy overdrive to bell-like highs – instantly. All Blade® electronics also have a passive bypass to give you pure vintage tone and ensure that you never run out of power.
[ afbeelding ]
Ik geloof dat Peavey dat soort systeem ook wel gebruikt. Geen idee inderdaad, beide werkt wel prima...quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:47 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart meteen waarom ik al iets miste aan de headstock. Dat zit dus aan de andere kant.
Ik vraag me alleen af hoeveel gemakkelijker dat nou echt is.
[..]
Tof! Morgen eens mee spelen. Eens kijken wat dat allemaal voor het geluid doet.
echt een heel Basic sweep, ik kán ook niet super snel sweepen, het houd wel op bij de 130 BPM op dit moment haha.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:58 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja wat voor sweep daar zit nog heel groot verschil in. Technisch gezien is iets Iets met tempo van 10 ook een sweep maar kan je het ook echt ?
Dit pas echt sweepen! ben er al tijdje mee bezig zit ongeveer op 90 % Zou gaaf zijn als je zoiets kan hoor
KLinkt wel leuk, doet me bij vlagen denken aan cathedralquote:Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) .
Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt .
Battleground by Daniël van Wijgerden
Goed begin . sowieso langzaam beginnen zodat je de noten goed hoortquote:Op zaterdag 24 november 2012 02:16 schreef Braddie het volgende:
[..]
echt een heel Basic sweep, ik kán ook niet super snel sweepen, het houd wel op bij de 130 BPM op dit moment haha.
Ah, ik snap wat je bedoelt. Thanks! Het is meer héél erg geinspireerd door Mercyful Fate . Maar het is ook geen serieuze compositie voor de band ofzo, daar zou het veel teveel plagiaat voor zijn .quote:Op zaterdag 24 november 2012 08:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
KLinkt wel leuk, doet me bij vlagen denken aan cathedral
Zitten leuke stukjes in!quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) .
Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt .
Battleground by Daniël van Wijgerden
True. Misschien dat ik er toch weer eens aan ga sleutelen .quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zitten leuke stukjes in!
Je hoort wel dat het in de snelle stukken niet strak is, dan knalt zo'n stuk nog veel meer.
75% is uit de maat gespeeld inderdaad.quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zitten leuke stukjes in!
Je hoort wel dat het in de snelle stukken niet strak is, dan knalt zo'n stuk nog veel meer.
Je moet het "langzamer" denken, je hebt meer tijd dan je denkt. De galopjes zijn nu net wat te gejaagd, dan gaat er veel energie verloren. Dat is bijvoorbeeld de kracht van Rammstein, da's veel moeilijker om te spelen dan je op het eerste gehoor zou zeggen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
True. Misschien dat ik er toch weer eens aan ga sleutelen .
Is het niet dat je nu nog wat te gespannen aan het spelen bent en dat veroorzaakt het gejaag een beetje, wat ik bij mezelf altijd vind is bij snellere stukken dat hoe ontspannender ik het speel ik het tempo beter bijhoud en dat het ook gewoon beter klinkt. Al zijn de eerste keren altijd gejaagd en het word vanzelf beter naarmate ik het stuk beter leer spelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je moet het "langzamer" denken, je hebt meer tijd dan je denkt. De galopjes zijn nu net wat te gejaagd, dan gaat er veel energie verloren. Dat is bijvoorbeeld de kracht van Rammstein, da's veel moeilijker om te spelen dan je op het eerste gehoor zou zeggen.
Nee, dat is het niet helemaal denk ik. Ik heb daar ook wel een beetje een theorie over (die ik hier waarschijnlijk niet helemaal helder uit de vingers ga krijgen). Zelf dacht ik totdat we met de opnames van de laatste cd begonnen dat ik wel aardig strak speelde, ook met de metronoom mee enzo. Maar strak spelen bestaat uit meer dan elke keer op 1 goed beginnen. Als je écht goed gaat luisteren hoor je vaak dat je ,wat je bijvoorbeeld in een standaard vierkwartsmaat speelt, niet gelijkmatig over de maat verdeelt. Dat je vaak naar het einde toe wat gaat versnellen. Dat heb je bij metal net wat sneller omdat je dan vaak op tempo speelt en wel weer bij de eerste maat goed wilt invallen. Echt strak spelen gaat vooral om de tussenliggende ruimtes, dat die gelijkmatig zijn. Dan is de sound veel compacter en dit maakt het mixen ook prettiger. Als je 4 instrumenten in de band hebt, en de drummer speelt (in de ideale wereld) strak op de tel, maar de bassist zit er op de tweede tel telkens net iets voor, en de gitarist er net iets achter, dan "vervuilt" je sound.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:20 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Is het niet dat je nu nog wat te gespannen aan het spelen bent en dat veroorzaakt het gejaag een beetje, wat ik bij mezelf altijd vind is bij snellere stukken dat hoe ontspannender ik het speel ik het tempo beter bijhoud en dat het ook gewoon beter klinkt. Al zijn de eerste keren altijd gejaagd en het word vanzelf beter naarmate ik het stuk beter leer spelen natuurlijk.
Ik snap wat je bedoeld, daar zit ik nu met de tweede band ook erg mee. We spelen een soort doom/gothic, wat vaak veel langzamer is dan ik bij Kramtried gewend ben, en vaak erg andere ritmes waardoor het heel erg op timing aankomt, en dat kan erg lastig zijn soms.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet helemaal denk ik. Ik heb daar ook wel een beetje een theorie over (die ik hier waarschijnlijk niet helemaal helder uit de vingers ga krijgen). Zelf dacht ik totdat we met de opnames van de laatste cd begonnen dat ik wel aardig strak speelde, ook met de metronoom mee enzo. Maar strak spelen bestaat uit meer dan elke keer op 1 goed beginnen. Als je écht goed gaat luisteren hoor je vaak dat je ,wat je bijvoorbeeld in een standaard vierkwartsmaat speelt, niet gelijkmatig over de maat verdeelt. Dat je vaak naar het einde toe wat gaat versnellen. Dat heb je bij metal net wat sneller omdat je dan vaak op tempo speelt en wel weer bij de eerste maat goed wilt invallen. Echt strak spelen gaat vooral om de tussenliggende ruimtes, dat die gelijkmatig zijn. Dan is de sound veel compacter en dit maakt het mixen ook prettiger. Als je 4 instrumenten in de band hebt, en de drummer speelt (in de ideale wereld) strak op de tel, maar de bassist zit er op de tweede tel telkens net iets voor, en de gitarist er net iets achter, dan "vervuilt" je sound.
Maar goed, het kost echt tijd om je dat bewust te worden en om te leren daar rekening mee te houden tijdens het spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |