abonnement Unibet Coolblue
pi_119562180
Ik zit nu alleen met een paar dingen...

Wat kan ik hier instellen (die blauw/witte dingetjes kun je aan draaien met een kruiskopje) en hoe krijg ik in vredesnaam die batterij eruit (zit als een huis).


Wat zit hier onder?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119562303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:21 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat bestaat niet! :o
Je hebt gelijk, want uiteindelijk heb ik je toch een bestelling doorgegeven :D.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_119562522
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) :+.

Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt :P.

Battleground by Daniël van Wijgerden
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_119562683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:14 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, want uiteindelijk heb ik je toch een bestelling doorgegeven :D.
O-)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119562704
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) :+.

Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt :P.

Battleground by Daniël van Wijgerden
Lachen? Het lachen vergaat mij snel op deze manier...

Ik moet ook eens wat shit opnemen, volgens mij hebben jullie nog nooit een normaal stukje gitaar van mij gehoord...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119562729
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:10 schreef brother52 het volgende:
Ik zit nu alleen met een paar dingen...

Wat kan ik hier instellen (die blauw/witte dingetjes kun je aan draaien met een kruiskopje) en hoe krijg ik in vredesnaam die batterij eruit (zit als een huis).
[ afbeelding ]

Wat zit hier onder?
[ afbeelding ]
Soort EQ?

Waterpomptang?

Schroef het open?

Handleiding erbij?
Google?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119562778
Oh, dit....

EZ-Access Truss Rod

Born in the workshop as the logical result of simplifying truss rod adjustment, the Levinson EZ-Access neck rod has been a standard feature on Blade® guitars since 1987. By simply removing the Levinson imprinted cover at the 22nd fret the neck rod tension can be adjusted to compensate for seasonal humidity changes affecting your action.

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119562885
En de electronica:

The Variable Spectrum Control (VSC)

The Variable Spectrum Control (VSC) lets you break through traditional tonal boundaries. The user adjustable presets let you change your sound from creamy overdrive to bell-like highs – instantly. All Blade® electronics also have a passive bypass to give you pure vintage tone and ensure that you never run out of power.

PDF

Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119563186
Nog upgrades van GFS nodig nu? :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119563311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:29 schreef The_Dean het volgende:
Oh, dit....

EZ-Access Truss Rod

Born in the workshop as the logical result of simplifying truss rod adjustment, the Levinson EZ-Access neck rod has been a standard feature on Blade® guitars since 1987. By simply removing the Levinson imprinted cover at the 22nd fret the neck rod tension can be adjusted to compensate for seasonal humidity changes affecting your action.

[ afbeelding ]
Ah, dat verklaart meteen waarom ik al iets miste aan de headstock. Dat zit dus aan de andere kant.
Ik vraag me alleen af hoeveel gemakkelijker dat nou echt is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:33 schreef The_Dean het volgende:
En de electronica:

The Variable Spectrum Control (VSC)

The Variable Spectrum Control (VSC) lets you break through traditional tonal boundaries. The user adjustable presets let you change your sound from creamy overdrive to bell-like highs – instantly. All Blade® electronics also have a passive bypass to give you pure vintage tone and ensure that you never run out of power.

PDF

[ afbeelding ]
Tof! Morgen eens mee spelen. Eens kijken wat dat allemaal voor het geluid doet.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119563459
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:47 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart meteen waarom ik al iets miste aan de headstock. Dat zit dus aan de andere kant.
Ik vraag me alleen af hoeveel gemakkelijker dat nou echt is.

[..]

Tof! Morgen eens mee spelen. Eens kijken wat dat allemaal voor het geluid doet.
Ik geloof dat Peavey dat soort systeem ook wel gebruikt. Geen idee inderdaad, beide werkt wel prima...
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119564852
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2012 19:58 schreef genakt het volgende:

[..]

Ja wat voor sweep daar zit nog heel groot verschil in. Technisch gezien is iets Iets met tempo van 10 ook een sweep maar kan je het ook echt :) ?

Dit pas echt sweepen! ben er al tijdje mee bezig zit ongeveer op 90 % :) Zou gaaf zijn als je zoiets kan hoor :)
echt een heel Basic sweep, ik kán ook niet super snel sweepen, het houd wel op bij de 130 BPM op dit moment haha.
pi_119565759
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) :+.

Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt :P.

Battleground by Daniël van Wijgerden
KLinkt wel leuk, doet me bij vlagen denken aan cathedral
  zaterdag 24 november 2012 @ 08:56:42 #39
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_119565796
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:16 schreef Braddie het volgende:

[..]

echt een heel Basic sweep, ik kán ook niet super snel sweepen, het houd wel op bij de 130 BPM op dit moment haha.
Goed begin . sowieso langzaam beginnen zodat je de noten goed hoort :)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_119567113
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 08:50 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

KLinkt wel leuk, doet me bij vlagen denken aan cathedral
Ah, ik snap wat je bedoelt. Thanks! Het is meer héél erg geinspireerd door Mercyful Fate :D. Maar het is ook geen serieuze compositie voor de band ofzo, daar zou het veel teveel plagiaat voor zijn :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_119568112
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
Zit je in Guitar Rig een basgeluid te maken voor preproductieopnames, ga je proberen hoe dat met gitaar samen klinkt, heb je ineens een liedje opgenomen (en ben je 3 uur verder) :+.

Dus mochten jullie willen lachen om een bassist die een gitaar vasthoudt :P.

Battleground by Daniël van Wijgerden
Zitten leuke stukjes in!
Je hoort wel dat het in de snelle stukken niet strak is, dan knalt zo'n stuk nog veel meer.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_119568392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zitten leuke stukjes in!
Je hoort wel dat het in de snelle stukken niet strak is, dan knalt zo'n stuk nog veel meer.
True. Misschien dat ik er toch weer eens aan ga sleutelen :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_119568393
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:53 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zitten leuke stukjes in!
Je hoort wel dat het in de snelle stukken niet strak is, dan knalt zo'n stuk nog veel meer.
75% is uit de maat gespeeld inderdaad.
I feel kinda Locrian today
pi_119568557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

True. Misschien dat ik er toch weer eens aan ga sleutelen :).
Je moet het "langzamer" denken, je hebt meer tijd dan je denkt. De galopjes zijn nu net wat te gejaagd, dan gaat er veel energie verloren. Dat is bijvoorbeeld de kracht van Rammstein, da's veel moeilijker om te spelen dan je op het eerste gehoor zou zeggen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zaterdag 24 november 2012 @ 12:20:05 #45
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_119568743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:12 schreef Cynic het volgende:

[..]

Je moet het "langzamer" denken, je hebt meer tijd dan je denkt. De galopjes zijn nu net wat te gejaagd, dan gaat er veel energie verloren. Dat is bijvoorbeeld de kracht van Rammstein, da's veel moeilijker om te spelen dan je op het eerste gehoor zou zeggen.
Is het niet dat je nu nog wat te gespannen aan het spelen bent en dat veroorzaakt het gejaag een beetje, wat ik bij mezelf altijd vind is bij snellere stukken dat hoe ontspannender ik het speel ik het tempo beter bijhoud en dat het ook gewoon beter klinkt. Al zijn de eerste keren altijd gejaagd en het word vanzelf beter naarmate ik het stuk beter leer spelen natuurlijk.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_119568964
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:20 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Is het niet dat je nu nog wat te gespannen aan het spelen bent en dat veroorzaakt het gejaag een beetje, wat ik bij mezelf altijd vind is bij snellere stukken dat hoe ontspannender ik het speel ik het tempo beter bijhoud en dat het ook gewoon beter klinkt. Al zijn de eerste keren altijd gejaagd en het word vanzelf beter naarmate ik het stuk beter leer spelen natuurlijk.
Nee, dat is het niet helemaal denk ik. Ik heb daar ook wel een beetje een theorie over (die ik hier waarschijnlijk niet helemaal helder uit de vingers ga krijgen). Zelf dacht ik totdat we met de opnames van de laatste cd begonnen dat ik wel aardig strak speelde, ook met de metronoom mee enzo. Maar strak spelen bestaat uit meer dan elke keer op 1 goed beginnen. Als je écht goed gaat luisteren hoor je vaak dat je ,wat je bijvoorbeeld in een standaard vierkwartsmaat speelt, niet gelijkmatig over de maat verdeelt. Dat je vaak naar het einde toe wat gaat versnellen. Dat heb je bij metal net wat sneller omdat je dan vaak op tempo speelt en wel weer bij de eerste maat goed wilt invallen. Echt strak spelen gaat vooral om de tussenliggende ruimtes, dat die gelijkmatig zijn. Dan is de sound veel compacter en dit maakt het mixen ook prettiger. Als je 4 instrumenten in de band hebt, en de drummer speelt (in de ideale wereld) strak op de tel, maar de bassist zit er op de tweede tel telkens net iets voor, en de gitarist er net iets achter, dan "vervuilt" je sound.

Maar goed, het kost echt tijd om je dat bewust te worden en om te leren daar rekening mee te houden tijdens het spelen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_119569228
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:29 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet helemaal denk ik. Ik heb daar ook wel een beetje een theorie over (die ik hier waarschijnlijk niet helemaal helder uit de vingers ga krijgen). Zelf dacht ik totdat we met de opnames van de laatste cd begonnen dat ik wel aardig strak speelde, ook met de metronoom mee enzo. Maar strak spelen bestaat uit meer dan elke keer op 1 goed beginnen. Als je écht goed gaat luisteren hoor je vaak dat je ,wat je bijvoorbeeld in een standaard vierkwartsmaat speelt, niet gelijkmatig over de maat verdeelt. Dat je vaak naar het einde toe wat gaat versnellen. Dat heb je bij metal net wat sneller omdat je dan vaak op tempo speelt en wel weer bij de eerste maat goed wilt invallen. Echt strak spelen gaat vooral om de tussenliggende ruimtes, dat die gelijkmatig zijn. Dan is de sound veel compacter en dit maakt het mixen ook prettiger. Als je 4 instrumenten in de band hebt, en de drummer speelt (in de ideale wereld) strak op de tel, maar de bassist zit er op de tweede tel telkens net iets voor, en de gitarist er net iets achter, dan "vervuilt" je sound.

Maar goed, het kost echt tijd om je dat bewust te worden en om te leren daar rekening mee te houden tijdens het spelen.
Ik snap wat je bedoeld, daar zit ik nu met de tweede band ook erg mee. We spelen een soort doom/gothic, wat vaak veel langzamer is dan ik bij Kramtried gewend ben, en vaak erg andere ritmes waardoor het heel erg op timing aankomt, en dat kan erg lastig zijn soms.

Ik denk ook dat het deels mentaal is. Dat je met snelle stukken ook in je hoofd erg gehaast bent, te krampachtig, want je moet het immers wel goed bijhouden en strak blijven spelen. Als je jezelf de rust kan gunnen dat je het wel bij kan houden en als je gewoon doorspeelt dat je dan prima uitkomt, dat het dan ook veel relaxter speelt en je ziet en hoort dat het dan net iets vloeiender gaat.

Nadeel is wel dat je niet te makkelijk moet worden, dan draait ook alles weer in de soep.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119569279
Soort van spelen wat je geschreven hebt met de juiste intervallen en dan allemaal het zelfde...
snap het punt ook wel ja :)
Probeer dat opzich ook wel tijdens het opnemen, maar soms lukt dat zo niet zo goed...
pi_119569343
Spelen is makkelijk, maar echt strak spelen is lastiger dan je denkt. Kom er zelf ook keer op keer achter. Het is dat ik van alle instrumenten gitaar het leukst vind, anders was ik iets anders gaan leren :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_119569929
Met The Wounded zijn heel veel slagpartijen gewoon 8e noten, niks bijzonders aan. En dan ook niet heel snel ofzo, maar ik geef het je te doen om het goed op te nemen...
Wilde echt mijn gitaar wel door de muur gooien soms....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')