Voor bestaande hypotheken zou dat toch nog niet aangepast worden,dus de VEH heef het alleen over de nieuw af te sluiten hypotheken de komende maand. Wat een jankballen zijn het toch bij de VEH.quote:'Meer tijd voor overstap naar spaarhypotheek'
AMERSFOORT - De Vereniging Eigen Huis (VEH) wil dat mensen met een aflossingsvrije hypotheek meer tijd krijgen die om te zetten naar een spaarhypotheek.
De Tweede Kamer besloot onlangs dat 1 januari de deadline is om over te stappen. VEH wil die deadline verplaatsen naar 1 juni, liet de vereniging maandag weten.
Het kabinet wil af van aflossingsvrije hypotheken. De fiscale voordelen hiervan - maximale hypotheekaftrek- verdwijnen. Wie zo'n lening heeft, moet overstappen op andere hypotheekvormen.
De deadline van 1 januari is voor banken te kort dag om dergelijke omzettingen nog te realiseren, vindt de vereniging.
Een andere reden voor uitstel tot 1 juni is volgens Eigen huis de zorgplicht die hypotheekadviseurs hebben om hun klanten te informeren. Door de trage besluitvorming in de Tweede Kamer hebben de adviseurs nauwelijks de tijd gehad om hun klanten in te lichten over belangrijke fiscale wijzigingen en de mogelijkheden om hierop te reageren.
Volgens Eigen Huis staat er in Nederland 350 miljard aan aflossingsvrije hypotheken uit, de helft van de totale hypotheekschuld
Van enkele tientjes per jaar naar ongeveer 1000 euro, da's toch niet veel? Een vergelijkbaar klein kaveltje zou grofweg 100.000 euro kosten als de gemeente z'n zin krijgt, dan is 1% per jaar toch bar weinig?quote:Op zondag 25 november 2012 19:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Zoiets lijkt me wel behoorlijk invloed te hebben op de vraagprijs:
http://www.omroepwest.nl/(...)eer-erfpacht-betalen
Van 20 euro naar 1000 euro in 4 jaar tijd, reken dat even procentueel gezien om.quote:Op maandag 26 november 2012 08:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Van enkele tientjes per jaar naar ongeveer 1000 euro, da's toch niet veel? Een vergelijkbaar klein kaveltje zou grofweg 100.000 euro kosten als de gemeente z'n zin krijgt, dan is 1% per jaar toch bar weinig?
En dat per 2016 pas...
maar het is ook aftrekbaar , dan is t echt nietsquote:Op maandag 26 november 2012 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van 20 euro naar 1000 euro in 4 jaar tijd, reken dat even procentueel gezien om.
tig voudige, tig begint bij twintig, nou ken ik weinig objecten die 1000 euro servicekosten per maand hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 08:53 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar het is ook aftrekbaar , dan is t echt niets
netto 600 euro of wel 50 euro per maand.
meeste mensen betalen aan zinloze niet aftrekbare servicekosten het tigvoudige
lezenquote:Op maandag 26 november 2012 09:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
tig voudige, tig begint bij twintig, nou ken ik weinig objecten die 1000 euro servicekosten per maand hebben.
Zinloze servicekosten? Ik ben toch blij dat de lift blijft werken en ze binnenkort met het buitenonderhoud beginnen, enz...... .
quote:Begin 2016 moeten ze rond de 1.000 euro per jaar afdragen aan de gemeente.
Lezen, ik had het over jou bewering van tigvoudige servicekosten.quote:
nou ik vind 50 euro netto per maand niet veel voor een kavel,quote:Op maandag 26 november 2012 09:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lezen, ik had het over jou bewering van tigvoudige servicekosten.![]()
Dus kom maar op met je objecten die tigvoudige servicekosten hebben.
ik betaal liever 50 euro erfpacht dan 75 euro servicekostenquote:Op maandag 26 november 2012 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Maar waarom zit je dan servicekosten te vergelijken met opstal gelden, het is net alsof je appels met tartaartjes aan het vergelijken bent, beide kun je eten maar zijn toch 2 verschillende voedselgroepen.
En om terug te komen opmijn vraag toon ons wat objecten die het tigvoudige aan servicekosten hebben zoals je beweerde. En nee huur is geen servicekosten.
Er zullen zelfs wel mensen zijn die erfpacht en servicekosten betalen, maar daar gaat het niet om, ik wacht nog op je objecten die het tigvoudige euro meer servicekosten hebben, geen tig erbij.quote:Op maandag 26 november 2012 09:58 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik betaal liever 50 euro erfpacht dan 75 euro servicekosten
nee die zijn er nietquote:Op maandag 26 november 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zullen zelfs wel mensen zijn die erfpacht en servicekosten betalen,
Klopt inderdaad geen ruk van dat bericht en veroorzaakt onrust, maar daar is de VEH goed in. Gaat volgens mij ook alleen over nieuwe gevallen.quote:Op maandag 26 november 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor bestaande hypotheken zou dat toch nog niet aangepast worden,dus de VEH heef het alleen over de nieuw af te sluiten hypotheken de komende maand. Wat een jankballen zijn het toch bij de VEH.
Lijkt mij ook. Als je nu een aflossingvrij hebt en je gaat niet verhuizen of je hypotheek onderbrengen bij een ander hoef je helemaal niks te veranderen. Pas bij afsluiten nieuw hypotheek of verlenging bij aankoop andere woning moet het veranderd worden.quote:Op maandag 26 november 2012 10:18 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Klopt inderdaad geen ruk van dat bericht en veroorzaakt onrust, maar daar is de VEH goed in. Gaat volgens mij ook alleen over nieuwe gevallen.
Maar als in die servicekosten een erfpacht component zit kun je die vervolgens natuurlijk wel weer aftrekken.quote:Op maandag 26 november 2012 10:02 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee die zijn er niet
Jij betaalt servicekosten en anderen erfpacht
Nou... Als ik mijn oog had laten vallen op zo'n pand en ik hoor ineens dat ik de komende 50 jaar minimaal 50K extra kwijt ben, ga ik toch echt ff over de prijs praten.quote:Op maandag 26 november 2012 08:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Van enkele tientjes per jaar naar ongeveer 1000 euro, da's toch niet veel? Een vergelijkbaar klein kaveltje zou grofweg 100.000 euro kosten als de gemeente z'n zin krijgt, dan is 1% per jaar toch bar weinig?
En dat per 2016 pas...
Als men dan eens serieus zou zeggen in het persbericht in welke gevallen nu echt omzetting in een aflossingsvrije component wel verstandig zou zijn. Maar dat is blijkbaar wederom al teveel gevraagd van deze partij .quote:Op maandag 26 november 2012 11:58 schreef Bayswater het volgende:
Omzetting kan in sommige gevallen wel verstandig zijn
mhhh benieuwd wat dat gaat wordenquote:Op maandag 26 november 2012 22:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Fok, GoT en viva forum krijgen een geduchte concurrent. Haal jullie bidmatjes maar tevoorschijn, kom van je zolderkamer en verlaat de AEX want vanaf nu hebben zowel voorstanders als tegenstanders van de huizenmarkt-zeepbel hun eigen medium om nader tot elkaar te komen:
http://forum.huizenmarkt-zeepbel.nl/
LOL. Alsof je daar ongecensureerd je mening kunt ventileren...quote:Op maandag 26 november 2012 22:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
want vanaf nu hebben zowel voorstanders als tegenstanders van de huizenmarkt-zeepbel hun eigen medium om nader tot elkaar te komen:
Ligt aan de inhoud van de deelnemers. Mijn ervaring is dat er de laatste tijd meer aandacht is voor de zeepbel, de ontkenning is bij de meeste mensen wel weg. De vraag is nu... hoe verder. Huizen zijn nog steeds onbetaalbaar voor de starter, kopers zitten vaak nog vast in een uitzichtloze situatie en de bouwvakkers zitten werkeloos thuis... Dat is funest voor de economie, frustreert de arbeidsmobiliteit, mensen kunnen hun wensen niet realiseren en het leid uiteindelijk alleen maar tot een onwenselijke situatie waarin we allemaal verliezers zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 23:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mhhh benieuwd wat dat gaat worden
Gewoon registeren en optimistisch blijven, tenslotte hebben we mensen zoals jij nodig om ons van repliek te dienen, houd de meeste narcisten en pessimisten scherpquote:Op maandag 26 november 2012 23:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL. Alsof je daar ongecensureerd je mening kunt ventileren...
Ga weg man, als je niet verzuurd genoeg bent worden je posts verwijderd. Het al dan niet aanwezig zijn van een forum doet daar niets aan af. Dat forum wordt hooguit een broedplaats van narcisten, maar zal never een volwaardig discussieplatform worden.
Volgens mij heeft hij/zij een ban en zoals je weet mag je niet posten op fok onder een kloon accountquote:Op maandag 26 november 2012 23:07 schreef michaelHD9 het volgende:
Kan Censuur-123 niet zelf komen spammen?
knoop dat inderdaad maar goed in de orenquote:Op maandag 26 november 2012 23:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij/zij een ban en zoals je weet mag je niet posten op fok onder een kloon account
Iedere oetlul kan een forum in 15 minuten online krijgen. En dat blijkt ook wel.quote:Op maandag 26 november 2012 23:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon registeren en optimistisch blijven, tenslotte hebben we mensen zoals jij nodig om ons van repliek te dienen, houd de meeste narcisten en pessimisten scherp
ze letten daar wat beter op inhoudelijke argumenten. hier mag je in aex gewoon alle poep eruit laten spuiten zonder enige onderbouwing, waar jij een mooi voorbeeld van bent.quote:Op maandag 26 november 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Iedere oetlul kan een forum in 15 minuten online krijgen. En dat blijkt ook wel.
En ik zou me best willen registreren, maar ik weet nu al dat als ik niet met de stroom mee lul, ik geband wordt. (Want zeepbel gedachte moet worden volgehouden...)
Dus allemaal veel succes daar, zonder tegengas kunnen jullie elkaar elke dag gelijk geven. Mooi man.
Hmmm... Xeno is het niet met je eens, die nodigde me net nog min of meer uit...quote:Op maandag 26 november 2012 23:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze letten daar wat beter op inhoudelijke argumenten. hier mag je in aex gewoon alle poep eruit laten spuiten zonder enige onderbouwing, waar jij een mooi voorbeeld van bent.
ja, het is een samenzwering tegen jou, normaal overleggen we altijd, maar vandaag had ie hoofdpijn. sorryquote:Op maandag 26 november 2012 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hmmm... Xeno is het niet met je eens, die nodigde me net nog min of meer uit...
Is het een idee dat jullie samen even per dm of pm overleggen? Nu komt het totaal van jullie een beetje erg knullig over namelijk....
ik geloof niet dat Censuur-123 nou helemaal geband is vanwege zijn inhoudelijkheid, en neem aan dat het ook niet de bedoeling is dat hij hier klantjes laat werven.quote:Op maandag 26 november 2012 23:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ze letten daar wat beter op inhoudelijke argumenten. hier mag je in aex gewoon alle poep eruit laten spuiten zonder enige onderbouwing, waar jij een mooi voorbeeld van bent.
Ehmmm... dat soort details wil ik nou juist NIET weten. Dat is tussen jullie,quote:Op maandag 26 november 2012 23:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
normaal overleggen we altijd, maar vandaag had ie hoofdpijn. sorry
Juist tegengas is heel belangrijk om te voorkomen dat je teveel in je eigen argumenten verzand raakt. Ik waardeer het juist dat jij mij iedere keer weer erop wijst dat ik een enorme huurschuld voor de boeg hebquote:Op maandag 26 november 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Iedere oetlul kan een forum in 15 minuten online krijgen. En dat blijkt ook wel.
En ik zou me best willen registreren, maar ik weet nu al dat als ik niet met de stroom mee lul, ik geband wordt. (Want zeepbel gedachte moet worden volgehouden...)
Dus allemaal veel succes daar, zonder tegengas kunnen jullie elkaar elke dag gelijk geven. Mooi man.
ik denk ik verklaar het even, zodat je begrijpt waarom het wat knullig overkwam. ok? goedzo.quote:Op maandag 26 november 2012 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... dat soort details wil ik nou juist NIET weten. Dat is tussen jullie,
Hoofdpijn is anders heel vervelend hoorquote:Op maandag 26 november 2012 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm... dat soort details wil ik nou juist NIET weten. Dat is tussen jullie,
Ieder zijn meug. Wat mij betreft leef je je maar volledig uit op/met/in Xeno.quote:Op maandag 26 november 2012 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik denk ik verklaar het even, zodat je begrijpt waarom het wat knullig overkwam. ok? goedzo.
Hij/zij laat niks werven, ik wijs jullie alleen maar even op de mogelijkheid van dit nieuwe discussieplatformquote:Op maandag 26 november 2012 23:30 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik geloof niet dat Censuur-123 nou helemaal geband is vanwege zijn inhoudelijkheid, en neem aan dat het ook niet de bedoeling is dat hij hier klantjes laat werven.
alles stond nog op 0 net. ik stap wel in als het eenmaal loopt. omdat die site natuurlijk goud isquote:Op maandag 26 november 2012 23:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hij/zij laat niks werven, ik wijs jullie alleen maar even op de mogelijkheid van dit nieuwe discussieplatform
OW, had ik je al verteld hoe dramatisch die huurschuld gaat stijgen de komende jaren? Niet? Doe zelf eens rekenen dan... 5% + inflatie en dat 10 jaar lang...quote:Op maandag 26 november 2012 23:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
Juist tegengas is heel belangrijk om te voorkomen dat je teveel in je eigen argumenten verzand raakt. Ik waardeer het juist dat jij mij iedere keer weer erop wijst dat ik een enorme huurschuld voor de boeg heb
Nou... ik zie net dat de admin een subforum genaamd 'onderwaarde' heeft ingevoerdquote:Op maandag 26 november 2012 23:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alles stond nog op 0 net. ik stap wel in als het eenmaal loopt. omdat die site natuurlijk goud is
De betaalbaarheid gaat inderdaad steeds verder omlaag.quote:Op maandag 26 november 2012 23:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ook de teneur. heerlijk. iedereen ziet gewoon inmiddels wel dat het alleen nog omlaag kan. alleen de downtjes zelf niet.
daardoor worden woningen goedkoper en is het juist betaalbaarder en leef je niet tot je 80e in een zeepbel.quote:Op maandag 26 november 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De betaalbaarheid gaat inderdaad steeds verder omlaag.
Ja man...quote:Op maandag 26 november 2012 23:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Daardoor worden woningen goedkoper en is het juist betaalbaarder en leef je niet tot je 80e in een zeepbel.mensen die zeggen dat dit erg is voor jongeren die nog moeten kopen begrijpen het niet.
Ja, dat deed Censuur-123 ook iets te nadrukkelijk, met als gevolg aufwiedersehentotnooitweer.quote:Op maandag 26 november 2012 23:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hij/zij laat niks werven, ik wijs jullie alleen maar even op de mogelijkheid van dit nieuwe discussieplatform
Doe geen moeite...quote:Op maandag 26 november 2012 23:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik zal vragen aan de admin of hij/zij de nodige smileys wil installeren op het forum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |