abonnement Unibet Coolblue
pi_119534095
Ik ben woonachtig in een vrij krap gebouwde wijk. Alle wegen bestaan hier uit van die wegen waar maar één auto overheen kan, aangezien aan de andere kant auto's geparkeerd staan. Er is hier al tijden een tekort aan parkeerruimte, omdat er tegenover ons een heleboel mensen wonen met allemaal een auto.

Zo'n jaar geleden is er om de hoek een parkeerhaven aangelegd. Die was een uitkomst voor ons, aangezien wij onze auto dan normaal kwijt konden en er niemand last had van het feit dat hij er langere tijd ongebruikt stond.

Nou heeft echter de gemeente bedacht dat het handig zou zijn om die parkeerhaven op vrijdag op te offeren voor het opstellen van vuilnisbakken. Gevolg is dat er elke vrijdag 3 parkeerplaatsen niet gebruikt mogen worden. Met andere woorden, ik moet elke vrijdag mijn auto gaan verplaatsen. Nou vind ik dat niet zo heel erg, zij het dat er hier een tekort aan parkeerruimte is. Daarnaast laten sommige mensen hun bak gewoon tot dinsdag op de parkeerplaats staan. Wat dus absoluut niet handig is en eigenlijk een faalactie is van de gemeente.

We hebben contact gehad met de gemeente en die verwijst ons door naar het afvalbedrijf, die ons weer terugverwijst naar de gemeente. Er is duidelijk sprake van een kasje-muurgeval hier.

Is er iemand die enige kennis van zaken heeft en die weet wie er precies verantwoordelijk is voor de toewijzing van parkeerplaatsen/opstelplaatsen voor afvalbakken?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 23 november 2012 @ 12:31:24 #2
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_119534346
Gemeente moet handhavend optreden tegen het langer dan 24 uur laten staan van de afvalbak.
Dan is dat probleem iig opgelost.

Aanwijzen van afvalinzamelplaatsen gebeurt als het goed is in overleg tussen inzamelaar en gemeente (eigenaar).
pi_119534474
Ik zou het niet accepteren. Ik zou samen met andere bewoners de mogelijkheid onderzoeken om naar de rechter te stappen. Wie weet valt er een schadevergoeding te halen, of kan de gemeente worden gedwongen om een andere oplossing voor die afvalbakken te zoeken. Het is een directe aantasting van jullie woongenot.
pi_119544034
Als je langs het juridisch loket gaat gaan ze je zeker helpen, zoveel gemeenten die niet zoveel op hebben met hun burgers die via de harde hand moeten worden bijgestuurd. Heb je al gekeken of de gemeente uberhaupt een vergunningsaanvraag of beleidsbeslissing heeft gepubliceerd met de wettelijke reactietermijnen?

Wat je nu ook gaat krijgen is dat de gemeente binnen no-time betaald parkeren gaat invoeren, er is immers te weinig plek en dan acteren zo altijd als de wiedeweerga.

Succes TS, haal je recht.
pi_119550094
Vraag 1: Wat is er veranderd aan de afvalinzameling zodat er nu ineens parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd? Dus waar plaatste iedereen eerst zijn bak?

Vraag 2: Heb je zelf al een alternatieve locatie kunnen bedenken?

Vraag 3: Op welke manier wordt het afval ingezameld? Nog ouderwets met een paar mannetjes ? Of is er zijbelading met een mechanische hefarm en zijn de mannetjes daarbij niet meer benodigd?
pi_119566082
Misschien die overgebleven bakken gewoon opzij zetten na vrijdag?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_119566104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
Wie weet valt er een schadevergoeding te halen,
:') :|W
pi_119566169
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Misschien die overgebleven bakken gewoon opzij zetten na vrijdag?
Dat is wel een erg makkelijke oplossing, zeg. Kan je niet wat moeilijkers verzinnen? o|O
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_119566229
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:53 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is wel een erg makkelijke oplossing, zeg. Kan je niet wat moeilijkers verzinnen? o|O
We zitten hier inderdaad in WGR :(
pi_119566593
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

We zitten hier inderdaad in WGR :(
klopt, TS moet dan aan het Werk :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119571013
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') :|W
Waarom zou dat niet tot de mogelijkheden behoren? Het woongenot van TS wordt namelijk aangetast. Een voorziening vlakbij zijn woning, vervalt.
pi_119572373
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet tot de mogelijkheden behoren? Het woongenot van TS wordt namelijk aangetast. Een voorziening vlakbij zijn woning, vervalt.
maar hij krijgt er het woongenot voor terug dat zijn container wordt leeggemaakt?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119572468
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

maar hij krijgt er het woongenot voor terug dat zijn container wordt leeggemaakt?
Voorheen werd het afval ook opgehaald. De gemeente beperkt het aantal beschikbare parkeerplaatsen in een buurt waar toch al (te) weinig parkeerplaatsen zijn.
pi_119572492
It's a bitch living in The Hague.
I feel kinda Locrian today
pi_119572548
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voorheen werd het afval ook opgehaald. De gemeente beperkt het aantal beschikbare parkeerplaatsen in een buurt waar toch al (te) weinig parkeerplaatsen zijn.
misschien schrijft de arbo wel voor dat vuilnismannen niet meer de stoep op mogen lopen en moest het daarom aangepast worden of de stoepen waren geblokkeerd waardoor voetgangers er last van hadden.

Wat starla zegt, in de stad wonen met een auto is niet handig.

Los daarvan, in steeds meer steden zie je parkeerplaatsen verdwijnen in het centrum.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119572573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

misschien schrijft de arbo wel voor dat vuilnismannen niet meer de stoep op mogen lopen en moest het daarom aangepast worden of de stoepen waren geblokkeerd waardoor voetgangers er last van hadden.

Wat starla zegt, in de stad wonen met een auto is niet handig.

Los daarvan, in steeds meer steden zie je parkeerplaatsen verdwijnen in het centrum.
In een stad wonen met een auto moet kunnen. In een buurt waar parkeerplaatsen schaars zijn (dat weet je van tevoren), moet de gemeente geen beleid voeren waardoor er nóg minder parkeerplaatsen zijn.
pi_119572747
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In een stad wonen met een auto moet kunnen. In een buurt waar parkeerplaatsen schaars zijn (dat weet je van tevoren), moet de gemeente geen beleid voeren waardoor er nóg minder parkeerplaatsen zijn.
en toch gebeurd het en meestal heb je gewoon pech gehad.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119576848
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet tot de mogelijkheden behoren? Het woongenot van TS wordt namelijk aangetast. Een voorziening vlakbij zijn woning, vervalt.
Ach rot toch op :')

Ik moet ook wel eens een half uur zoeken naar een parkeerplaats. Lekker de gemeente om schadevergoeding vragen :') Ben je wereldvreemd ofzo?
pi_119610330
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:56 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ach rot toch op :')

Ik moet ook wel eens een half uur zoeken naar een parkeerplaats. Lekker de gemeente om schadevergoeding vragen :') Ben je wereldvreemd ofzo?
Waarom kun je je punt niet maken zonder te schelden?

Het gaat hier niet om een "wel eens", maar om een structurele beperking van het aantal parkeerplaatsen.
pi_119610472
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom kun je je punt niet maken zonder te schelden?

Het gaat hier niet om een "wel eens", maar om een structurele beperking van het aantal parkeerplaatsen.
een dag per week.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119610595
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

een dag per week.
Dat is ook structureel :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_119610652
klopt, maar aan de andere kant, 6 dagen per week is er geen "probleem"
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119611265
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
klopt, maar aan de andere kant, 6 dagen per week is er geen "probleem"
Er is sowieso al een probleem omdat de parkeergelegenheid krap is. Dat probleem wordt 1 dag per week verder verergerd.
pi_119611434
ik herhaal nog maar eens...
Dat weet je als je in de stad woont. en die ene parkeerplaats voor een dag per week. Die containers moeten ergens heen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 25 november 2012 @ 19:42:17 #25
3542 Gia
User under construction
pi_119612178
Om half 1 een topic openen en dan gewoon niet meer reageren op vragen van andere users. Da's nou fok!
pi_119629679
Verkoop je auto, probleem opgelost =)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')