SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meet!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel even in de juiste context plaatsenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:04 schreef Arcadia het volgende:
Gaat failliet? Zelfmoord? Wat lees ik nu allemaal.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:05 schreef Arcadia het volgende:
Je pleegt zelfmoord omdat je geen werk hebt.
Is er nog meer context of ben je gewoon gek?
Notities uit boeken, hersenspinsel, andere notities, rekensommen, toekomst plannen, vooruitgang, feedback, etc.quote:
Dat jij een monniken bestaan in verband brengt met kindermisbruik zegt al iets over jou. Ooit het leven van boeddhistische monniken bestudeerd ?quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:33 schreef xminator het volgende:
Inclusief kindermisbruik?
Klinkt best wel iets voor bejaarden, maar als dat jou vrolijk maakt
Mashallah, nooit gedacht dat ik ooit een compliment van jou zou krijgen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Deze man weet.![]()
Ik slaap echt al weken lang nog maar 5-6 uur per dag
Dikke mensen slapen meestal wat langerquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:21 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Nu pas wakker. 10 uur geslapen
mensen die 6 lange dagen maken, slapen graag op de zevende dag even door wanneer ze de vorige nacht tot 2u nog aan het werk waren. Just sayin'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef xminator het volgende:
[..]
Dikke mensen slapen meestal wat langer
Hahaha, maakte maar een grapje horr. Just super saiyan'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
mensen die 6 lange dagen maken, slapen graag op de zevende dag even door wanneer ze de vorige nacht tot 2u nog aan het werk waren. Just sayin'.
Can I get a takbir?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:28 schreef Weissman het volgende:
[..]
Mashallah, nooit gedacht dat ik ooit een compliment van jou zou krijgen.
Wat doe jij TM?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Welke studie doe je, Arcadia? Als ik vragen mag natuurlijk.
Je mag vragen uiteraard.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Welke studie doe je, Arcadia? Als ik vragen mag natuurlijk.
Ik zou zeggen dat je stand-up comedian moet worden, maar jij ligt natuurlijk liever.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wat doe jij TM?
En ik ben helemaaaal niet lui.
moet jij niet bidden?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je stand-up comedian moet worden, maar jij ligt natuurlijk liever.
Ik zou zeggen dat je mag meedoen, maar ben bang dat je in slaap valt bij sujood en ik je niet wakker mag schuddenquote:
Lief is dat je jezelf op de eerste plaats zet, maar wel meedenkt en denkt aan de ander. Zo bedoelde ik het ookquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:14 schreef Bilge het volgende:
Ik moet terugkomen op mijn oordeel over liefheid. Liefheid kan ook een mooie eigenschap zijn. Stel je zit in een kamer met een ander, met op tafel 1 appel. Als de ander de appel opeist zonder aan jou te denken, terwijl jij er ook wel trek in hebt, maar uit angst voor represailles in jullie relatie daar niets van zegt en de lieve engel uithangt is er sprake van slechte liefheid. Maar het kan ook voorkomen dat jij de appel helemaal niet wilt omdat je geen appels lust. Als je hem dan de appel toereikt omdat je weet dat hij wel appels lust, ben je goed lief. Of misschien lust je wel appels, maar zit je vol. Het allerliefst ben je als je zelf honger hebt, maar desalniettemin de appel aan een ander gunt. Je kunt een appel door midden delen en allebei gelukkig worden, maar dat was maar een voorbeeld. Het gaat om het idee.
Lief blijft wel voorspelbaar en saai.
Sterker nog, liefheid is farz voor een moslim.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:14 schreef Bilge het volgende:
Ik moet terugkomen op mijn oordeel over liefheid. Liefheid kan ook een mooie eigenschap zijn. Stel je zit in een kamer met een ander, met op tafel 1 appel. Als de ander de appel opeist zonder aan jou te denken, terwijl jij er ook wel trek in hebt, maar uit angst voor represailles in jullie relatie daar niets van zegt en de lieve engel uithangt is er sprake van slechte liefheid. Maar het kan ook voorkomen dat jij de appel helemaal niet wilt omdat je geen appels lust. Als je hem dan de appel toereikt omdat je weet dat hij wel appels lust, ben je goed lief. Of misschien lust je wel appels, maar zit je vol. Het allerliefst ben je als je zelf honger hebt, maar desalniettemin de appel aan een ander gunt. Je kunt een appel door midden delen en allebei gelukkig worden, maar dat was maar een voorbeeld. Het gaat om het idee.
Lief blijft wel voorspelbaar en saai.
quote:4:36 Worship Allah and associate nothing with Him, and to parents do good, and to relatives, orphans, the needy, the near neighbor, the neighbor farther away, the companion at your side, the traveler, and those whom your right hands possess. Indeed, Allah does not like those who are self-deluding and boastful.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je mag meedoen, maar ben bang dat je in slaap valt bij sujood en ik je niet wakker mag schudden
Farz voor de mensheid mijns inziens. Meeste moslims zijn niet lief.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sterker nog, liefheid is farz voor een moslim.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Farz voor de mensheid mijns inziens. Meeste moslims zijn niet lief.
Ik vrees dat het lot van veel lieve koppels saaiheid is. Dat ze op een gegeven moment elkaar als broer en zus zien, ipv man en vrouw. Met je Hollandse directheid en levenservaring compenseer jij dat, maar jij bent een uitzondering.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lief is dat je jezelf op de eerste plaats zet, maar wel meedenkt en denkt aan de ander. Zo bedoelde ik het ook![]()
Lief is niet saai. Ook niet voorspelbaar. In een relatie ben ik lief, but never a dull moment with me.
Kijk eens aan.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Sterker nog, liefheid is farz voor een moslim.
[..]
Dat komt, omdat mensen dingen voor lief nemen, geen seks meer met elkaar hebben etc.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik vrees dat het lot van veel lieve koppels saaiheid is. Dat ze op een gegeven moment elkaar als broer en zus zien, ipv man en vrouw. Met je Hollandse directheid en levenservaring compenseer jij dat, maar jij bent een uitzondering.
[..]
Ik spreek vanuit m'n eigen referentiekader natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:29 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ken jij de meeste moslims?
Dan moet je zeggen dat de meeste moslims die JIJ kent, niet aardig zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik spreek vanuit m'n eigen referentiekader natuurlijk.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:32 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dan moet je zeggen dat de meeste moslims die JIJ kent, niet aardig zijn.
True.. Maar kan je melden, ze hebben een verkeerd beeld over hunzelf en eigenen zich trekjes toe, die ze niet hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:33 schreef Bilge het volgende:
Nederlanders kunnen idd gluiperds zijn, die van alles achter je rug om bekokstoven en in je gezicht lachen. Maar directheid is wel een eigenschap die zij zich (al dan niet terecht) toedichten.
Zou in ieder geval een stuk duidelijker zijn wat je meent te bedoelen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ik moet niets meis. Maar als jij duidelijkheid verlangt, dan wil ik er de volgende wellicht op letten.
Tis weekend. Vind alles best nu.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Zou in ieder geval een stuk duidelijker zijn wat je meent te bedoelen.
Eerst goeie bodem leggenquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik hou mn maag vrij voor alcohol die ik straks ga nuttigen.
Eet smakelijk.
Deze chick weetquote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niet zo lelijk doen, zuip lekker mee. Vodka wordt het denk.
Neejoh. Ik drink niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niet zo lelijk doen, zuip lekker mee. Vodka wordt het denk.
Echt? Wat heeft ie gedaan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Geband. Tot a.s maandag volgens mij.
Wie wat waar waarom?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Geband. Tot a.s maandag volgens mij.
Bans mogen niet besproken worden towk ?quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Echt? Wat heeft ie gedaan?
Ligt aan 't gezelschap of ik veel/weinig drink. Sws wil ik nimmerrr dronken worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Rennen, metabolism op gang helpen en dan zuipen... Snel dronken
Heb hier een fles raki staan, ga om 23.45 de deur uit en maak hem soldaat bij een maatje
Ieder z'n ding. Ik hou niet zo van groeperen in nationaliteiten. Er zit van alles en nog wat om me heen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:16 schreef Ayca het volgende:
Nee sorry. Liever geen Turk dan een Nepturk.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ieder z'n ding. Ik hou niet zo van groeperen in nationaliteiten. Er zit van alles en nog wat om me heen.
Heb niks om me voor te schamen. Ken je buiten overdieturken ook andere alkmaarturken?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Schaam je niet, meis. Je kan er niets aan doen.
Hey, mijn Gizem beledigen kan eckt niet hoorquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Ambipur het volgende:
Turken die getogen Alkmaarders zijn, zijn raar!
Ja. Mag ze niet. De meiden zijn schijnheilign de mannen vieze dealers. Maar goed, ik ken een klein deel. En dan ook een bepaald deal van de maatschappijquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heb niks om me voor te schamen. Ken je buiten overdieturken ook andere alkmaarturken?
Ik heb geen problemen met omgang met dealers eerlijk gezegd. De mensen in m'n omgeving zijn niet allemaal zuiver. So what.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:45 schreef xminator het volgende:
Sorry, ik weet niet... Iets met soort zoekt soort?
Idd. Ken geen Turken die dealen. Of überhaupt mensen die dealenquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:45 schreef xminator het volgende:
Sorry, ik weet niet... Iets met soort zoekt soort?
Sorry, ik verkoop alleen zacht zand.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:50 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoeveel kost een gram cocaïne bij jou Ayca?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:56 schreef Ayca het volgende:
[..]
Sorry, ik verkoop alleen zacht zand.
jij bent koshkele, joonam!quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hey koshkele,
Ik ben Perzische rijst aan het maken.
Nee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:21 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
jij bent koshkele, joonam!
Perzische rijst. Doe je ook saffraan gemengd met bepaalde rozenwater eroverheen? Mét gedroogde rode bessen.
Een zware workout (high intensity) 60 dagen training. 6 dagen trainen 1 dag rust in de week. Dus best pittig. Doe het nog maar 3 dagen, maar is best zwaar en raad het ook wel aan.quote:
Ik heb zelfs nog nooit wiet aangeraakt, mijn handen zijn schoner dan babybillen!quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:49 schreef Ambipur het volgende:
Zoals ik al zei. Mn geboortestad is een drugsstad. Iedere turk die ik ken dealt. Klaar.
Haten op Aycaquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:17 schreef Ambipur het volgende:
Turken die getogen Alkmaarders zijn, zijn raar!
Alcohol is ook drugs.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik heb zelfs nog nooit wiet aangeraakt, mijn handen zijn schoner dan babybillen!
Zo schoon zijn je handen dus niet!quote:
Ik had het betreffende drugs volgens de wetgeving - ik weet niet of het in de Nederlandse wet hetzelfde staat. Maar in de Belgische wetgeving gaat het over verdovende middelen en daar staat drank niet bij, aangezien alcohol niet "illegaal" is.quote:
Alcohol is maatschappelijk (meer) geaccepteerd, maar dat maakt het geen niet-verdovende middel; integendeel alcohol is een harddrug.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik had het betreffende drugs volgens de wetgeving - ik weet niet of het in de Nederlandse wet hetzelfde staat. Maar in de Belgische wetgeving gaat het over verdovende middelen en daar staat drank niet bij, aangezien alcohol niet "illegaal" is.
quote:Cannabis is de meest gebruikte illegale drug,
Bron: http://www.belgium.be/nl/(...)verslaving/cannabis/.
Het is illegaal, maar toch mag je het bezitten. Hmpsh.quote:In België is de verkoop van cannabis verboden.
Cannabis is geen wettelijk toegelaten stof maar de overheid benadert het probleem met een zekere tolerantie. Een meerderjarige persoon mag maximaal 3 gram cannabis bezitten voor persoonlijk gebruik,(...)
Bron: http://www.belgium.be/nl/(...)verslaving/cannabis/.
Openbaar blowen mag in feite niet, maar wordt gewoonweg wel door de vingers gezien. Vrije keuze van de politie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:04 schreef zarGon het volgende:
Bedoel je wanneer je op straat een jointje rookt of zo? Dat is wat anders namelijk.
Blowen in het openbaar mag ook niet in Nederland (durf het bijna zeker te weten).
Ik ben bang dat waar jij bent de AIVD ook altijd aanwezig is, no offencequote:Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef Arcadia het volgende:
En vanaf dit ogenblik begint de AIVD dit topic in de gaten te houden...
Maar waar heb je het dan precies over? Als je 1/2/3 gram cannabis in je zakken hebt zitten, hoe wil de politie dat weten? Krijg je dus een proces-verbaal wanneer je je netjes gedraagt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:07 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Openbaar blowen mag in feite niet, maar wordt gewoonweg wel door de vingers gezien. Vrije keuze van de politie.
Het feit dat het harddrug is, niet. De effecten ervan wel.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:08 schreef Ayca het volgende:
Alcohol is een harddrug!1!! roepershangt allemaal van het gebruik af
Ze mogen bij controles altijd mensen fouilleren, je moet dan je schoenen uittrekken etc.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar waar heb je het dan precies over? Als je 1/2/3 gram cannabis in je zakken hebt zitten, hoe wil de politie dat weten? Krijg je dus een proces-verbaal wanneer je je netjes gedraagt?
In de tekst op de website van de Belgische overheid staat dat bezit van maximaal 3 gram cannabis is toegestaan. Dat spreekt jouw post tegen.
Sigaretten hebben geen direct effect op het brein zoals alcohol heeft... En zeker niet zo sterk.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Peukjes zijn veul erger in die zin
Mogen ze ook zomaar controleren?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze mogen bij controles altijd mensen fouilleren, je moet dan je schoenen uittrekken etc.
Ook dit spreekt wat jij zegt tegen.quote:Cannabis en wetgeving
Bezit, gebruik en verkoop van cannabis zijn verboden in België.
In praktijk
In de praktijk betekent dit voor minderjarigen dat de politie steeds een proces-verbaal zal opstellen én de ouders op de hoogte zal brengen. Vervolgens wordt het proces-verbaal overgemaakt aan het jeugdparket.
Ook voor meerderjarigen is cannabis verboden, maar aan bezit voor persoonlijk gebruik wordt de laagste vervolgingsprioriteit gegeven. Tenzij het bezit samengaat met 'verzwarende omstandigheden' of wanneer 'de openbare orde' verstoord wordt.
Bron: http://www.cannabishulp.be/wetgeving-rond-cannabis.
http://www.vad.be/alcohol(...)-drugs.aspx#illegaalquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze mogen bij controles altijd mensen fouilleren, je moet dan je schoenen uittrekken etc.
Die post over openbaar blowen ging over NL hè, je mag sowieso niet blowen of cannabis bijhebben in BE.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mogen ze ook zomaar controleren?
En:
[..]
Ook dit spreekt wat jij zegt tegen.
Feit volgens wat? Niet volgens de wet iig.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het feit dat het harddrug is, niet. De effecten ervan wel.
Al drink je een half slokje, je hebt dan harddrug genuttigd. Dat betekent echter niet dat je meteen hersencellen kwijt bent, verslaafd bent, agressief wordt of dat je plotsklaps niet meer weet wat je doet.
Mij gaat het meer om dat alcohol niet gezien wordt als 'drugs'.
In Belgie kan je tenminste nog alcohol kopen @ tankstationsquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:54 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik had het betreffende drugs volgens de wetgeving - ik weet niet of het in de Nederlandse wet hetzelfde staat. Maar in de Belgische wetgeving gaat het over verdovende middelen en daar staat drank niet bij, aangezien alcohol niet "illegaal" is.
Pin me er niet aan vast, maar volgens mij kan het nuttigen van alcohol zelfs de levensverwachting verhogen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het feit dat het harddrug is, niet. De effecten ervan wel.
Al drink je een half slokje, je hebt dan harddrug genuttigd. Dat betekent echter niet dat je meteen hersencellen kwijt bent, verslaafd bent, agressief wordt of dat je plotsklaps niet meer weet wat je doet.
Mij gaat het meer om dat alcohol niet gezien wordt als 'drugs'.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:20 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Sigaretten hebben geen direct effect op het brein zoals alcohol heeft... En zeker niet zo sterk.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
http://www.vad.be/alcohol(...)-drugs.aspx#illegaal
Je mag het niet bijhebben, maar nogmaals het wordt vaak wel door de vingers gezien.
Verder staat er het volgende:quote:Wat gebeurt er als iemand met drugs betrapt wordt?
Als iemand met drugs betrapt wordt, moet de politie altijd, op enkele uitzonderingen na, een procesverbaal (PV) opstellen. Het PV beschrijft wat er werd vastgesteld.Tegelijk zal de politie vragen een verklaring af te leggen. Men zal de betrokkene meestal ook fouilleren en eventueel een huiszoeking met toestemming uitvoeren. Eventueel gevonden drugs worden in beslag genomen - enkel voor cannabis is dit niet altijd het geval. Het PV wordt nadien doorgestuurd naar het parket.
Bron: http://www.vad.be/alcohol(...)/illegale-drugs.aspx
Het is mij niet helemaal duidelijk of bezit nou wel of niet toegestaan is.quote:Meerderjarigen die cannabis bezitten en/of gebruiken
Sinds de wetswijziging van 2003 wordt er voor meerderjarigen een onderscheid gemaakt tussen cannabis en andere illegale drugs.
Wanneer een meerderjarige in het bezit is van een kleine hoeveelheid cannabis voor persoonlijk gebruik, zal er - bij vaststelling van bezit - een vereenvoudigd procesverbaal worden opgesteld, waarin onder andere worden opgenomen:
›Plaats en datum van de feiten;
›Aard van de feiten (type en hoeveelheid van het product);
›Volledige identiteit van de dader;
›Samenvatting van zijn versie van de feiten.
Verder wordt men nog eens herinnerd aan de norm: cannabis is verboden.
• Cannabisbezit voor persoonlijk gebruik houdt in:
›Maximum hoeveelheid van drie gram;
›Één geteelde plant.
• Als er verzwarende omstandigheden zijn, namelijk:
(...)
• Als de openbare orde verstoord wordt:
(...)
Bron: http://www.vad.be/alcohol(...)arigen-cannabis.aspx
Hm. Wordt 't nou wel of niet gedoogd?quote:* Het bezit van cannabis is in België nog altijd strafbaar. Maar als je niet meer bij hebt dan 3 gram of 1 vrouwelijke cannabisplant, dan wordt dit "gedoogd". Dat betekent niet dat je niet kan vervolgd worden, maar wel dat vervolging voor het parket "de laagste prioriteit" geniet.
Bron: http://www.gva.be/nieuws/(...)-cannabistelers.aspx.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:33 schreef Ayca het volgende:
[..]
Feit volgens wat? Niet volgens de wet iig.
Volgens wat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:04 schreef Ayca het volgende:
Volgens wat is het een harddrug dan? Want er worden overal andere definities gegeven van harddrug.
Dat het een drug is ben ik het wel met je eens hoor.
Maakt het nog uit volgens wat het wel harddrug is? Als de wet het geen harddrug vindt, is het geen harddrug (blijkbaar).quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:04 schreef Ayca het volgende:
Volgens wat is het een harddrug dan? Want er worden overal andere definities gegeven van harddrug.
Dat het een drug is ben ik het wel met je eens hoor.
quote:Waarom is alcohol geen harddrug?
In de Opiumwet wordt een onderscheid gemaakt tussen drugs met een onaanvaardbaar risico (harddrugs) en hennepproducten (hasj en wiet ofwel softdrugs). Alcohol komt in de Opiumwet niet voor en is in die zin geen harddrug. Bezit, productie en verkoop van alcohol is geregeld in allerlei wetten waaronder de Drank- en Horecawet.
Het begrip soft- en harddrugs wil duidelijk maken dat de ernst van de risico’s verschillen. De risico’s bij harddrugs zijn groter dan bij softdrugs. Of een drug hard of soft is heeft echter ook te maken met de manier waarop het gebruikt wordt.
Hasj en wiet zijn dan softdrugs maar men kan het wel op een harde manier gebruiken. Bijvoorbeeld door elke dag te blowen en voortdurend stoned te zijn. Ook dan krijgen hasj of wiet alle eigenschappen van een harddrug. Behalve van soft- en harddrugs kunnen we dus ook spreken van ‘soft en hard gebruik’.
Dit is eigenlijk een veel zinvoller onderscheid dan het onderscheid in hard- en softdrugs.
Ook alcohol kan men op een softe of harde manier gebruiken. Bij matig of soft gebruik is alcohol onschadelijk. Bij overmatig of hard gebruik wordt alcohol een van de ergste harddrugs. Het is verslavend, leidt tot allerlei (dodelijke) ziekten en brengt grote maatschappelijke problemen met zich mee.
Alcohol kunnen we dus ook als harddrug zien, maar of het een harddrug wordt hangt af van de manier waarop je het gebruikt. Bij matig gebruik is het onschuldig, pas bij overmatig gebruik wordt het erg schadelijk.
Bron: http://www.jellinek.nl/vr(...)cohol-geen-harddrug/.
Ik bedoelde het serieus..quote:
*steekt hand op*quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Wie van hier blowt allemaal, of heeft geblowt..?
Hmhmm. Okay, je hebt gelijk. Classificeren op basis van gebruik is beter.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:32 schreef Ayca het volgende:
Zeg dan niet dat het een feit is dat het een harddrug is.
Verder wat ik dus zei, hangt van het gebruik af.
A.C.A.B.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:55 schreef Arcadia het volgende:
En vanaf dit ogenblik begint de AIVD dit topic in de gaten te houden...
Wanneer ben jij er mee gestopt..?quote:
2 jaar geleden +-.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wanneer ben jij er mee gestopt..?
*zargon, waarom reageer jij niet..?
Wiet? Hasj?quote:
Regelmatig of eens in de maand ofzo..?quote:
weinig joh. Ik weet niet meer hoeveel ongeveer.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Regelmatig of eens in de maand ofzo..?
Ik zelf heb 2~3 jaar geblowd, alleen Hasj.. Regelmatig 3/4 Jointjes per week..
Ben er gelukkig al een jaar er van af..
Als ik zo kijk zie ik er FML staan, Fuck my life comic..?quote:
De maker is Benjamin Forsell, naar aanleiding van een FML-verhaal.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als ik zo kijk zie ik er FML staan, Fuck my life comic..?
quote:
quote:Gece gece oturmus kahveden sonra internette kahve fali videosu izliyorum beynime sic ben bu hale gelecek kizmiydim ulan
quote:
quote:
Ik denk het ook..quote:
Je bent zelf vies. xDquote:Op zaterdag 24 november 2012 01:32 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vind muizen en ratten vies.
Welterusten
Wat maakt je zo vrolijkquote:Op zaterdag 24 november 2012 06:42 schreef Weissman het volgende:
YENI BIR GUN![]()
MERHABA TURKS, LANNEN EN BIRREN
quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:42 schreef Bilge het volgende:
Dan hoef ik me achteraf niet schuldig te voelen als ik over jullie roddel.
Nee, ik roddel niet. Want wat ik achter iemand om zeg, zeg ik ook in hun gezicht.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:17 schreef Bilge het volgende:
Roddelen jullie wel eens? Over collega's, studenten, leraren, vrienden, familieleden, forumleden ?
Wat vinden jullie van roddelen/ roddelaars?
Ja.. jij wist van niks.... een goed verborgen camera is naast een frisse adem, gehuurde X5 en een foto van een villa in Izmir het halve werkquote:
Nee.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:17 schreef Bilge het volgende:
Roddelen jullie wel eens? Over collega's, studenten, leraren, vrienden, familieleden, forumleden ?
Wat vinden jullie van roddelen/ roddelaars?
http://www.goeievraag.nl/(...)rken-nederland.72217quote:Zijn turken in Turkije anders dan de turken hier in Nederland?
Het is mij opgevallen dat Turken die bv in Duitsland of Nederland wonen en in de Turkse badplaatsen op vakantie zijn, zich in de supermarkten buitengewoon onbeschoft gedragen ten opzichte van de inheemse Turken. Ze gedragen zich arrogant, rijden met hun karretjes de inheemse kopers van de sokken, geven een grote bek en dringen voor bij de kassa’s. Dit alles onder de noemer van "Wij hebben lekker meer geld dan jullie".
Turken in Turkije zijn over het algemeen vriendelijke, behulpzame, buitengewoon gastvrije, maar o zo nieuwsgierige mensen. Misschien zijn Turken die hier wonen ook wel zo; dat weet ik niet. Maar de 2 soorten Turken kunnen niet zo goed met elkaar door een deur, is mijn ervaring.
Fixed.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik roddel niet. Want wat ik achter iemand om zeg, zeg ik ook in hun gezicht.
Mensen die roddelen hebben geen leven en moeten tochiets te doen hebben.
Sws.. Mensen die roddelen
Ben ik ook. olieworstelen is ook niks voor mij... kan niet tegen pijn en rughaar in de mondhoekenquote:
Je eigen leven is niet boeiend genoeg, dus moet je het maar over dat van een ander hebben? Nee serieus, als iemand tegen mij begint te praten over iemand anders op een negatieve manier, dan moet het constructief en niet beledigend zijn - met een uiteindelijk doel om verbetering te hebben, want anders loop ik gewoon weg.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:29 schreef Ayca het volgende:
Het is niet dat we bijeenkomen en denken laten we eens lekker over die en die roddelen, maar het kom gewoon soms ter sprake
Nee, dat is niet roddelen. Roddelen is als bijv een moeder + dpchter die roepen: Heb je de dochter van Ayse gezien? Ze gaat nu met een Nederlander. Neeeeee, echt? Ja! Ik snap niet dat haar vader dit accepteert blablabla. Dit soort bullshit.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Fixed.
Ik hou wel van roddelen, zolang je maar positief zegt over de persoon waar je over praat, maar dat is niet roddelen hè?
Nut binnen iets triviaal bestaat niet...quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Roddelen is een nuttige manier van anderen op de hoogte houden van op het eerste gezicht triviale zaken... ook is het een manier om je mening te geven en de ander op de hoogte te brengen van de door jou in acht genomen normen en waarden, juist in deze kille tijden van beknibbelen, pepernoten en lastenverzwaring!
Jawel!quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:32 schreef Arcadia het volgende:
Nut binnen iets triviaal bestaat niet...
Echt waar? en haar broers doen ook niks? dat moet mijn komsu weten even roepen via het balkon, ben zo trug!quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:31 schreef Ambipur het volgende:
Heb je de dochter van Ayse gezien? Ze gaat nu met een Nederlander. Neeeeee, echt? Ja! Ik snap niet dat haar vader dit accepteert blablabla. Dit soort bullshit.
Ik ben Sir Lancelot.quote:
Ik zou niets anders believen, weledele heer.quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben Sir Lancelot.
Aangenaam schonen jonckvrouw, mag ik dezen dans van u?
*speelt karadeniz muziek*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En gemeen doen niet dan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, roddelen is gewoon vies, goor.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 19:57 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik zou niets anders believen, weledele heer.Ik neem aan dat ik mag leiden, ondanks dat je een stukje langer bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niemand meer.quote:
Ik zou nu even huilen als ik jou was.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:12 schreef Bilge het volgende:
[..]
Niemand meer.![]()
Ik hoorde vandaag dat wij dit jaar geen kerstpakket krijgen.![]()
![]()
Een collega vertelde dat, zomaar, tussen neus en lip door, alsof het niets is. Ik kijk al het hele jaar uit naar dat ene moment. Mijn leven heeft nu eigenlijk geen zin meer...
Ik krijg een rukpakket en een fijne bonus. Ik hoef dat pakket niet, bonus is genoeg.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:21 schreef xminator het volgende:
Kerstpakketen zijn toch meestal bullshit. Beter geven ze een waardebon oid. met een flesje raki
Ik voel je pijn. Ook al stellen kerstpakketten helemaal niks voor, het krijgen van zo'n pakket alleen al is een en al euforie.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:12 schreef Bilge het volgende:
[..]
Niemand meer.![]()
Ik hoorde vandaag dat wij dit jaar geen kerstpakket krijgen.![]()
![]()
Een collega vertelde dat, zomaar, tussen neus en lip door, alsof het niets is. Ik kijk al het hele jaar uit naar dat ene moment. Mijn leven heeft nu eigenlijk geen zin meer...
quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik voel je pijn. Ook al stellen kerstpakketten helemaal niks voor, het krijgen van zo'n pakket alleen al is een en al euforie.![]()
Weet ik niet. Misschien is het niet meer aftrekbaar of crisis.quote:
Onze boervrouw kreeg de wijnflessen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:30 schreef xminator het volgende:
Worsten en kattenvoer boermana verelim
Kim diyo, nerde duydun?quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:01 schreef Ambipur het volgende:
Oh nee.. Vanaf woensdag gaat het sneeuwen. Dat is wel een klacht waard, toch.
Sommige mensen worden eenmaal volwassenquote:Op zaterdag 24 november 2012 23:35 schreef Arcadia het volgende:
Tja dat krijg je ervan, stelletje stadsturken.
In de middag geef ik wel antwoord hierop.. denk ik.quote:Op zondag 25 november 2012 00:19 schreef xaban06 het volgende:
x, wie komen er allemaal naar de meeting?
Sabahin ne eksigi var.quote:Op zondag 25 november 2012 05:05 schreef xminator het volgende:
[..]
In de middag geef ik wel antwoord hierop.. denk ik.
Waarom dansen Turkse meisjes zo raar, vraag me af of de dames van hier dat ook doen
gecmis olsunquote:Op zondag 25 november 2012 05:25 schreef xminator het volgende:
Yeni eve vardim, yorgunum wel veel mensen geloof ik.
Mooi verwoord.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Het leuke aan kerstpakketten is het verrassingselement. Je kunt het pakketje niet op je werk openen, dus snel je huiswaarts, onderweg fantaserend over de inhoud. Voordat je thuis bent heb je de doos in gedachten al uitgekleed. Als ervaren kerstpakketontvanger adviseer ik je om het meteen te wegen/ bekloppen en schommelen, maar de uitkomst van dat onderzoek kan onbetrouwbaar zijn, zelfs voor mijn geoefend oog.
Thuis aangekomen gooi je het pakket op een centraal punt, vol trots, net als een prooi dat je na een wild gevecht met je blote handen hebt gevangen. Je huisgenoten kunnen het geluid van een neerploffende kerstpakket van kilometers afstand horen, dat is een zesde zintuig, waarop ze met twinkelende oogjes, samengevouwen handjes, trillende knieën en kwijl uit hun bek naast je komen staan, wachtend op het magische moment dat de pakketdeuren openen.
Sesam open u! *wilde lichteffecten*
Dan begint een onderhuids gevecht. Je kameraden zijn eigenlijk jakhalzen die het gemunt hebben op jouw prooi. Met een ferme blik laat je ze weten: ik eerst, jullie de restjes.Na het uitpakken blijkt maar 25% bruikbaar. De rest is troep waar niemand in geïnteresseerd is. "Kuslara atalim bari".
Maar toch heb ik dat veel liever dan een checque ofzo. Vroeger wilde ik tijdens december zelfs een extra krantenwijk nemen (ook vanwege de kerstkaartjes).
[..]
Weet ik niet. Misschien is het niet meer aftrekbaar of crisis.
Ik weet nog goed dat ik vroeger nog een kleine kano was. Toen kwam mijn vader en moeder thuis met kerstpaketten. Mijn moeder meestal 1 (van school) en mijn vader 1 of 2.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Bilge het volgende:
[..]![]()
Het leuke aan kerstpakketten is het verrassingselement. Je kunt het pakketje niet op je werk openen, dus snel je huiswaarts, onderweg fantaserend over de inhoud. Voordat je thuis bent heb je de doos in gedachten al uitgekleed. Als ervaren kerstpakketontvanger adviseer ik je om het meteen te wegen/ bekloppen en schommelen, maar de uitkomst van dat onderzoek kan onbetrouwbaar zijn, zelfs voor mijn geoefend oog.
Thuis aangekomen gooi je het pakket op een centraal punt, vol trots, net als een prooi dat je na een wild gevecht met je blote handen hebt gevangen. Je huisgenoten kunnen het geluid van een neerploffende kerstpakket van kilometers afstand horen, dat is een zesde zintuig, waarop ze met twinkelende oogjes, samengevouwen handjes, trillende knieën en kwijl uit hun bek naast je komen staan, wachtend op het magische moment dat de pakketdeuren openen.
Sesam open u! *wilde lichteffecten*
Dan begint een onderhuids gevecht. Je kameraden zijn eigenlijk jakhalzen die het gemunt hebben op jouw prooi. Met een ferme blik laat je ze weten: ik eerst, jullie de restjes.Na het uitpakken blijkt maar 25% bruikbaar. De rest is troep waar niemand in geïnteresseerd is. "Kuslara atalim bari".
Maar toch heb ik dat veel liever dan een checque ofzo. Vroeger wilde ik tijdens december zelfs een extra krantenwijk nemen (ook vanwege de kerstkaartjes).
[..]
Weet ik niet. Misschien is het niet meer aftrekbaar of crisis.
Even voorlopige lijstje, als iemand er niet tussen staat hoor ik dat graag.quote:Op zondag 25 november 2012 00:19 schreef xaban06 het volgende:
x, wie komen er allemaal naar de meeting?
Aanwezig: PlayingWithFirequote:Op zondag 25 november 2012 12:51 schreef xminator het volgende:
[..]
Even voorlopige lijstje, als iemand er niet tussen staat hoor ik dat graag.
Aanwezig:
Ambipur
Ayca
Jaleesa
Julis
Weiss
Zargon
X
Bilge
Turquaz
TM
Yvonne
BrandX
Kanovinnie
?????:
Borte
Eagle
CCYH
Isetmyfriendsonfire
JFM
Doe eens niet zo onzeker.quote:Op zondag 25 november 2012 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je nagaan, voor mij wordt het helemaal eng. Moet ik een 1 of andere Turks restaurant in om daar aan iedereen te vragen (in het Turks neem ik aan) of ze van FOK! zijn
Oh, zo moeilijk was dat nietquote:
Hij leest hier wel, hoor, meen ikquote:Op zondag 25 november 2012 14:27 schreef Ga.aguyim het volgende:
Waarom komt Gulmez hier nooit? en die andere, hoe die ook heet...
Neeeeeeequote:Op zondag 25 november 2012 14:32 schreef Ambipur het volgende:
Wacht, ik zal hem een DM sturen, dat je met smart op hem wacht?
Jij weet niet wat voor kusjes ik geef.quote:Op zondag 25 november 2012 14:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Dat kusje compenseert die hoek op me oog niet.
Wat voor kusjes?quote:Op zondag 25 november 2012 14:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij weet niet wat voor kusjes ik geef.
Hoek van wie trouwens?
Lieve kusjes.quote:Op zondag 25 november 2012 14:37 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Wat voor kusjes?
De driehoek van de wiskundelerares.
Doe maar 2 kusjes dan.quote:Op zondag 25 november 2012 14:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lieve kusjes.
Anywyz, ik denk dat hij zo even komt koekeloeren. You can thank me later.
Nou ja, de dag kom ik ieder geval door.quote:Op zondag 25 november 2012 14:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]![]()
Done. Weeeeerrr iemand op de wereld die ik blij heb gemaakt.
Yoghurt, chocolade of appeltaart. Of fruit. Of slagroom.quote:Op zondag 25 november 2012 14:50 schreef Ambipur het volgende:
geen idee, ben nog aan het kijken/zoeken. Tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |