abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119568137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:50 schreef 16meter het volgende:
als mensen als froukje de both zich positief uitlaten over hardstyle liedjens, dan weet je zeker dat het einde zeeeer nabij is (voor zover dat nog niet het geval was)
Het is zo nabij alsje het zelf maakt. Het slaat nergens op om te denken dat het einde van hardstyle nabij komt.. dat bepaal je zdlf hoor.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119568626
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:44 schreef Levitas het volgende:

[..]

En daar zit nu ook meteen een probleempje. Het artikel zegt dat je wel regelmatig met producties blijven komen, wil je je naam in de scene houden. Mensen willen nu eenmaal regelmatig nieuwe dingen horen, en als je dat niet doet, dan gaan ze toch naar een ander? Er zijn er immers genoeg. Kwaliteit lijkt hier dan even vergeten te worden door het publiek. Wat ik dan ook niet begrijp is het volgende: Neem bijvoorbeeld een David Guetta. Brengt een nieuwe productie uit, meteen top-40. Terwijl de track kwalitatief niet eens zo briljant is. Toch staat die in de top-40. Ik denk dat dit puur met de naam erachter te maken heeft.

In principe zie je dit overal wel: Een artiest is onbekend, komt met een aantal zéér goede producties op de proppen, wordt bekend en krijgt boekingen. Vervolgens wordt er kwantiteit over kwantiteit gekozen en neemt de kwaliteit van de producties af (Een uitzondering daargelaten). Naar mijn idee worden ze door het publiek toch wel een beetje gedwongen het op deze manier te doen. Het verwachtingspatroon van elke zoveel tijd een nieuwe track.
Ja ik kan me voorstellen dat mainstream publiek wel op die manier werkt. Ze worden namelijk doodgegooid met dezelfde tracks op de radio tot er eindelijk weer eens een nieuwe track in de markt is. Misschien ligt het grootste probleem wel daar, de radio zenders. Om het even op hardstyle te betrekken, door de populariteit van die track van Wildstylez kan ik me heel goed voorstellen dat hij een hogere druk dan normaal voelt om nieuwe tracks uit te brengen. Dat kan zeker ten koste gaan van de anders zo hoge kwaliteit van zijn tracks.

quote:
Ja, mensen downloaden al muziek sinds Kazaa. Maar downloaden is steeds "makkelijker" geworden. Hiermee bedoel ik dat er véél meer manieren zijn om muziek te downloaden, zonder virussen, zoals dit bij Kazaa wel het geval was.
Ook is de populariteit van het dance genre (en alles wat daar omheen zit) enorm gestegen. Meer "potentiële kopers" die dus gewoon even een trackje/album downloaden.
Tja is dat echt zo? Is de dance scene heel erg in populariteit gestegen sinds pakweg 2005/2006? Zal ongetwijfeld gegroeid zijn door de nieuwe generatie natuurlijk, maar tegelijkertijd worden mensen ook ouder en gaan vaker tracks kopen i.p.v. te downloaden (denk ik).

quote:
Wat ik persoonlijk echt schijt irritant vind, is die album samplers na een album. Eerst komt het album met "radio edits" (die naam alleen al :') ), vervolgens elke x weken een sampler met 2 volledige tracks. Ook een probleem voor opkomende DJ's: Omdat het album overal al gratis te downloaden is (illegaal weliswaar), kent het gros van de mensen de tracks al. Het verrassingseffect, nieuwigheid, of whatever you wanna call it, is er dus al af als een onbekende DJ de track voor zijn publiek draait. Immers, kon hij/zij pas 2,5 maand na release van het album de volledige track met intro/outro kopen/downloaden.
Ten eerste vind ik eigenlijk alle albums die niet als debuut bedoeld zijn meestal klote, met enkele uitzonderingen daargelaten (The Pitcher bijv.)...
Verder is het wel vrij normaal dat muziek al een tijdje gedraaid wordt op radio/feesten/etc voordat mensen hem willen downloaden. Denk aan de singletjes van vroeger.

Irritant is het wel idd, liever dat ze dan gewoon het album met 2 cd's releasen. 1 mix & 1 unmixed.
pi_119568739
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:15 schreef eQuaL het volgende:
Ten eerste vind ik eigenlijk alle albums die niet als debuut bedoeld zijn meestal klote, met enkele uitzonderingen daargelaten (The Pitcher bijv.)...
Zany en Project One.
pi_119569033
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef 16meter het volgende:

[..]

Zany en Project One.
Dit laatste album van Zany? Kan geen enkele leuke track noemen...
pi_119569069
Ik bedoel de eerste, natuurlijk! :P
pi_119569227
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:15 schreef eQuaL het volgende:

Tja is dat echt zo? Is de dance scene heel erg in populariteit gestegen sinds pakweg 2005/2006?

Ja, EDM is booming business (in Amerika)..
Kijk alleen al naar de tijd die het kost om de grote evenementen uit te verkopen (Qlimax/Defqon);
van een aantal weken naar een aantal uur.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_119569317
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef 16meter het volgende:
Haha okee, je weet maar nooit natuurlijk _O- Ben ik het ook nog wel mee eens, al heb ik dat album niet 'live' mee gemaakt. Kwam pas net daarna in de scene rollen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:40 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Ja, EDM is booming business (in Amerika)..
Kijk alleen al naar de tijd die het kost om de grote evenementen uit te verkopen (Qlimax/Defqon);
van een aantal weken naar een aantal uur.
Ja maar nu heb je het over het groeien van Hardstyle t.o.v. andere dance. Van Amerika weet ik heel weinig af, maar als ik naar Nederland kijk heb ik niet het idee dat een Sensation of Trance Energy heel veel populairder is geworden dan 6 jaar geleden.
pi_119569473
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef 16meter het volgende:
Fusion of Sound in de Outland _O_. Beste feestje ooit voor mij.
pi_119569510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:42 schreef hoenselman het volgende:
Binnen de hardstyle scene dan. Ach 8 december weer, ik zie het altijd als even tussendoor :)
Ik ga ook :). Nu al zin in!

Mijn laatste feestje was Q-Base 2010, dus het werd wel weer eens tijd :X !
pi_119569733
Hoeveel Fokkertjes gaan er eigenlijk dit keer naar Loudness? Volgens mij aardig wat?
Thuis wedstrijdje hier, lekker op de fiets *O*
pi_119569917
Willen de FOK!'ers van hier vanavond nog meeten @ Qlimax? Stuur ff een DM of berichtje op Facebook ;)
pi_119569986
Ik ga dus alleen naar Qlimax en ben er best nerveus voor :')
Maar ik ken jullie allemaal heul niet.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119570193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ben jij die kerel @ PF? exact zelfde post ;)

Stuur anders ff een DM, kunnen vast wel wat regelen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Levitas op 24-11-2012 13:48:43 ]
pi_119570312
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:44 schreef eQuaL het volgende:

Ja maar nu heb je het over het groeien van Hardstyle t.o.v. andere dance. Van Amerika weet ik heel weinig af, maar als ik naar Nederland kijk heb ik niet het idee dat een Sensation of Trance Energy heel veel populairder is geworden dan 6 jaar geleden.
De grote feesten blijven populair, maar er zijn tegenwoordig naast de grote feesten ieder weekend een miljoen andere feesten (in allerlei genres). de electronische markt is zo veel groter (populairder) geworden.

Kijk op partyflock alleen al wat er vanavond door heel nederland is aan feesten, en vergelijk dat met een avond in 2006 of 2005.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:54:17 #90
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_119570895
Verdammnt ook al 'hardstyle' op 538.
Ze hebben er zelfs een poll over.
The Outside Agency
pi_119570911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:27 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

De grote feesten blijven populair, maar er zijn tegenwoordig naast de grote feesten ieder weekend een miljoen andere feesten (in allerlei genres). de electronische markt is zo veel groter (populairder) geworden.

Kijk op partyflock alleen al wat er vanavond door heel nederland is aan feesten, en vergelijk dat met een avond in 2006 of 2005.
Niet dat ik perse gelijk wil hebben, maar toch:
Vrijdag 24 november 2006
Vrijdag 23 november 2012

Zaterdag 25 november 2006
Zaterdag 24 november 2012

Qua aantal feesten valt het best mee :P
pi_119570948
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:54 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Vrijdag 24 november 2006
Vrijdag 23 november 2012

Zaterdag 25 november 2006
Zaterdag 24 november 2006

Wejow, 2 zaterdagen achter elkaar in 2006, wat een gekken :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_119570973
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wejow, 2 zaterdagen achter elkaar in 2006, wat een gekken :o
:D
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:58:33 #94
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119570988
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:52 schreef luckass het volgende:

[..]

Fusion of Sound in de Outland _O_. Beste feestje ooit voor mij.
Was zeker zwaar goed :)
Toen had ik nog een dikke promo HQ opgenomen

quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:05 schreef eQuaL het volgende:
Hoeveel Fokkertjes gaan er eigenlijk dit keer naar Loudness? Volgens mij aardig wat?
Thuis wedstrijdje hier, lekker op de fiets *O*
Nice, waar woon je ergens?
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_119570999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:58 schreef Sc0tTy het volgende:

Nice, waar woon je ergens?
Kralingen, vlak bij metrostation Gerdesiaweg :P
pi_119571195
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Heu dat ligt ongeveer op de route voor mij naar Loudness. Ik moet vanaf Lage Land, zit precies tussen de snelwegen, vlakbij Kralingse Plas.
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:09:56 #97
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119571199
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:59 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Ah :) Ik in OBL :)
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:10:56 #98
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_119571217
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:19 schreef 16meter het volgende:

[..]

Zany en Project One.
+ Activator - Authentic Style (beste HS album imho)
& Crypsis - Statement Of Intent
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_119571260
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:09 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Heu dat ligt ongeveer op de route voor mij naar Loudness. Ik moet vanaf Lage Land, zit precies tussen de snelwegen, vlakbij Kralingse Plas.
Dat is vlakbij idd! Ik woon aan de Bethlehemstraat, zijstraat van de Oude Dijk :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:09 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Ah :) Ik in OBL :)
Das weer wat verder weg! Geen fiets afstandje denk ik? :P
pi_119571293
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:13 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Dat is vlakbij idd! Ik woon aan de Bethlehemstraat, zijstraat van de Oude Dijk :)

Flat Jacob van Campenplein hier haha. Tot eind januari althans, dan ga ik terug naar het oosten des lands.
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:17:02 #101
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119571344
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:13 schreef eQuaL het volgende:

[..]

[..]

Das weer wat verder weg! Geen fiets afstandje denk ik? :P
Nein, dat word wachten met mede Fok!ers op de metro + bus :P
pi_119571400
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:14 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Flat Jacob van Campenplein hier haha. Tot eind januari althans, dan ga ik terug naar het oosten des lands.
genieten van de feestjes hier nu het nog kan dus :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:17 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Nein, dat word wachten met mede Fok!ers op de metro + bus :P
Hehe, nou in elk geval geen 1.5 uur reistijd naar Utrecht/Arnhem/Eindhoven ^O^
Maassilo ftw *O*
pi_119571448
dubbellll
pi_119571468
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:20 schreef eQuaL het volgende:

[..]

genieten van de feestjes hier nu het nog kan dus :P
Tot op een zekere hoogte ja :P Maar misschien kunnen we wat regelen voor Loudness anders? Ben toch in m'n eentje en heb ook pas 1x gemeet met andere FOK'kers haha.
pi_119571533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:24 schreef slvrbld het volgende:

[..]

Tot op een zekere hoogte ja :P Maar misschien kunnen we wat regelen voor Loudness anders? Ben toch in m'n eentje en heb ook pas 1x gemeet met andere FOK'kers haha.
Ik ga zelf al met een maat van me, maar daar kan ik wel ff Fokkers meeten ja, lijkt me wel eens tijd worden na 3 jaar lang hier rond te hangen :P

Standaard plaats is links voor he, weet alleen niet waar iedereen uithangt! Hangt ook beetje van de TT af...
  zaterdag 24 november 2012 @ 14:29:46 #106
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_119571590
Ik ben ook in m'n eentje dus dat komt wel goed :)
pi_119571721
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 15:31 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Welke set is dat ? :)
http://lsdb.nl/set/102732(...)how-08-10-01-12.html
gr gr
pi_119571722
Komt sowieso wel goed. Gaat een vet feestje worden! B-)

Zijn er nog mensen met mij die alle Luna & E-Force collabs geweldig vinden?

zaterdag 24 november 2012 @ 14:40:22 #109
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_119571849
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:54 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Vrijdag 24 november 2006
Vrijdag 23 november 2012

True, in 2006 zijn er wel nog 10 afgelast. :P

Als je naar deze lijst kijkt http://partyflock.nl/party/archive/ zie je ook dat er toen in totaal meer feesten waren (die op partyflock zijn aangemeld). Maar kijk ook eens naar het verschil tussen 2005 en 2006, 7000 feesten.
Die explosieve groei kan 2 oorzaken hebben: 1 daadwerkelijk meer feesten, 2 groei van het gebruik van partyflock als promotiemiddel. Tegenwoordig is partyflock echter volgens mij niet meer zo hip, en doen veel kleine feesten voornamelijk via facebook hun promotie, dus ik weet niet hoe representatief het onderzoekje is.

De aantallen op PF zijn wel erg in strijd met hoe het aanvoelt, ik ben wel benieuwd waar die discrepantie vandaan komt.
pi_119572161
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:40 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

True, in 2006 zijn er wel nog 10 afgelast. :P

Als je naar deze lijst kijkt http://partyflock.nl/party/archive/ zie je ook dat er toen in totaal meer feesten waren (die op partyflock zijn aangemeld). Maar kijk ook eens naar het verschil tussen 2005 en 2006, 7000 feesten.
Die explosieve groei kan 2 oorzaken hebben: 1 daadwerkelijk meer feesten, 2 groei van het gebruik van partyflock als promotiemiddel. Tegenwoordig is partyflock echter volgens mij niet meer zo hip, en doen veel kleine feesten voornamelijk via facebook hun promotie, dus ik weet niet hoe representatief het onderzoekje is.

De aantallen op PF zijn wel erg in strijd met hoe het aanvoelt, ik ben wel benieuwd waar die discrepantie vandaan komt.
Partyflock is inderdaad niet echt betrouwbaar als je exact wil weten hoeveel feesten er waren, maar toch geeft het een goede indicatie. Rond 2005/2006 was ik was zelf nog niet echt aan het feesten, dus ik zou eerlijk gezegd niet weten of er toen misschien een verandering gaande was...

Zo'n extreme verandering als Partyflock laat zien van 2001-2006 lijkt me grotendeels veroorzaakt door de populariteitsstijging van het platform zelf.

Toch grappig dat er in 2009 kennelijk zo'n 2000 feestjes meer waren dan in 2011 :P Crisis? :D
pi_119572696
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:50 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat gebeurt zeker, dat klopt. Maar ik neem aan dat een artiest zijn nieuwe track pas released als HIJ er tevreden over is. Maar wanneer is HIJ er tevreden mee? Als het sowieso een top-40 hitje wordt, of wanneer het kwalitatief gezien een super track is?

Artiest X produceerde in het begin mega dikke platen. Haalde de top (in dit geval even de top-40). Langzaam maar zeker werd de naam belangrijker dan de tracks zelf, wat we dus steeds vaker zien en komt dus "makkelijker" in de top-40. Zou het dan niet zo zijn dat een artiest dan al wat sneller tevreden zou kunnen zijn met een nieuwe plaat, zoiets als "Ah, deze plaat is net zo goed als die andere, dus goed genoeg"? Of zeg ik nu iets heel doms?
Vergeet ook niet dat de artiest contractueel verplicht (iig bij een aantal labels) wordt om zoveel tracks aan te leveren ieder jaar om te releasen. Ik weet van een bepaald voorbeeld dat dat om minimaal 6 releases (met 2-4 platen) per jaar ging en dat kan bij de grote namen nog weleens hoger liggen, naast de verplichtingen als remixen en anthems die deels door je management / label worden aangenomen (het label zegt ja en wijst een artiest aan die het gaat doen bv). En als je tracks maakt die je label toch niet gaat releasen (Dov gaat echt geen industrial achtige plaat releasen bv) betekend dat je alleen maar meer werk hebt.

Of Hardstyle nu echt in populariteit groeit, ik weet het niet. Ik denk wel dat er een verschuiving aan het plaats vinden is qua publiek. Hoe definieer je ook populariteit. De meeste definities zijn niet objectief te meten imo. En dat bepaalde feesten gelijk uitverkopen zien we al 5+ jaar.

PF is trouwens verre van betrouwbaar omdat ze al jaren aan het krimpen zijn (en dan te bedenken dat ze in een ver verleden een overname bod hebben gehad van 1+ miljoen...) en die lijstjes waar jullie naar linken bevatten feestjes uit alle genres ;) Het kan dus best dat er relatief steeds meer hardstyle feestjes komen, want Partyflock heeft van oorsprong een veel sterkere vertegenwoordiging in de hardere stylen omdat het meer mainstream publiek zich niet bezig houd met hun volgende feestje maar gewoon hun vrienden achterna lopen. 2006 was namenlijk wel HET jaar van de jumpstyle hype.
  zaterdag 24 november 2012 @ 15:25:40 #112
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_119572839
Gewoon omdat het kan..

O+ deze sound blijft toch geweldig
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_119573013
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Hoe laat ben je er? Ik ben er al om 7 uur maar hoef pas om 2 uur te werken. Denk dat ik vooral veel op de tribune ga chillen.
pi_119573476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:33 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Hoe laat ben je er? Ik ben er al om 7 uur maar hoef pas om 2 uur te werken. Denk dat ik vooral veel op de tribune ga chillen.
Ah, je gaat er alleen maar heen om te werken. Ik vond het al gek wat je daar te zoeken had. :P
gr gr
pi_119573663
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ah, je gaat er alleen maar heen om te werken. Ik vond het al gek wat je daar te zoeken had. :P
Ben wel benieuwd naar de wildstylers en psychic funks hoor. En Evil Activities NOOOBODY SAID IT WAS EASIE _O_
pi_119574096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:25 schreef Sethje het volgende:
Gewoon omdat het kan..

O+ deze sound blijft toch geweldig
Ja :9~ *;

Gewoon weer AVIO Live boeken volgend jaar ;) Uurtje ofzo. Langer mag ook :+

Schande eigenlijk hoe absurd weinig boekingen AVIO heeft :{
  zaterdag 24 november 2012 @ 16:24:58 #117
256829 Sokz
Livin' the life
pi_119574309
quote:
Verdomme man heb deze set hee-lee-maal grijs gedraait half jaar geleden. Nu voor het eerst weer geluisterd ohohoh wat een mooie geluidjens. :9~ Zo weinig sets die ik waarschijnlijke voor de 20e keer al luister en me nog zo enthousiast kan maken. O+
pi_119574534
Vanavond Qlimax. Erg benieuwd hoe het is op de korte zijde, want ik heb alleen de 2010 editie meegemaakt. Show wordt toch wel tof, line-up is op zich wel prima op uiteraard op wat verplichte nummertjes na (Zatox, alhoewel die laatste platen prima zijn), komt allemaal wel goed denk ik.
Mixes onder de naam Khadber
pi_119575006
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:35 schreef ElDani het volgende:
Vanavond Qlimax. Erg benieuwd hoe het is op de korte zijde, want ik heb alleen de 2010 editie meegemaakt. Show wordt toch wel tof, line-up is op zich wel prima op uiteraard op wat verplichte nummertjes na (Zatox, alhoewel die laatste platen prima zijn), komt allemaal wel goed denk ik.
Ik ben heel erg benieuwd naar de sets ja. Zeker nu bekend is dat iedereen(?) zijn tracklist al af heeft/ingeleverd heeft. Als dit is om de show te synchroniseren, dan ben ik eigenlijk een beetje bang dat het een pre-mixed CD is die afgespeeld wordt. Iedereen kan namelijk anders mixen, intro/outro, meteen afkappen na de climax, etc. Of ze moeten het met timecodes doen, zoals Armin van Buuren dat doet.
pi_119575075
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:55 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd naar de sets ja. Zeker nu bekend is dat iedereen(?) zijn tracklist al af heeft/ingeleverd heeft. Als dit is om de show te synchroniseren, dan ben ik eigenlijk een beetje bang dat het een pre-mixed CD is die afgespeeld wordt. Iedereen kan namelijk anders mixen, intro/outro, meteen afkappen na de climax, etc. Of ze moeten het met timecodes doen, zoals Armin van Buuren dat doet.
Timecodes zou ik niet op gokken, dat vereist een aparte inmixtechniek (Faderstart). Ik gok dat de meesten dit niet gebruiken en dat Qlimax een stapje te groot is om zoiets even uit te proberen bij producers die soms ook niet al te goed kunnen draaien.
Ik zou op een laptopje letten. Als deze er staat kunnen DJ's er wat op typen naar de regie toe. Ik gok dat het zo'n combinatie gaat worden (zoals Headhunterz ook deed).
pi_119575275
Dan kan het ook een compleet ableton project zijn....
pi_119575419
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:58 schreef ElDani het volgende:

[..]

Timecodes zou ik niet op gokken, dat vereist een aparte inmixtechniek (Faderstart). Ik gok dat de meesten dit niet gebruiken en dat Qlimax een stapje te groot is om zoiets even uit te proberen bij producers die soms ook niet al te goed kunnen draaien.
Ik zou op een laptopje letten. Als deze er staat kunnen DJ's er wat op typen naar de regie toe. Ik gok dat het zo'n combinatie gaat worden (zoals Headhunterz ook deed).
Ja, maar dan hoef je dus niet vantevoren een tracklist te maken, want dat doe je dan ter plekke en doorsturen naar de regie zodat zij de show erop af kunnen stemmen..
pi_119575446
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ja, maar dan hoef je dus niet vantevoren een tracklist te maken, want dat doe je dan ter plekke en doorsturen naar de regie zodat zij de show erop af kunnen stemmen..
Volgens mij gebeurt het ook al jaren dat er een Tracklist ingeleverd moet worden ter vorkoming van erg veel dubbele tracks. Wie weet gaan ze er inderdaad wel iets compleets van maken, maar ik gok van niet.
pi_119575629
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ga ook :). Nu al zin in!

Mijn laatste feestje was Q-Base 2010, dus het werd wel weer eens tijd :X !
Gezellig kunnen we vast wel een dansje doen !
jaaaa wat gaan we hier neerzetten
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:21:52 #125
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_119575752
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:12 schreef ElDani het volgende:

[..]

Volgens mij gebeurt het ook al jaren dat er een Tracklist ingeleverd moet worden ter vorkoming van erg veel dubbele tracks. Wie weet gaan ze er inderdaad wel iets compleets van maken, maar ik gok van niet.
dit is het idd,om te voorkomen dat tracks dubbel worden gedraaid
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_119575780
Waarom krijg ik zin om voor 25 euro een Qlimax kaartje proberen te kopen... :') Heb ik opzich er best voor over...
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:24:11 #127
213010 haakon
pi_119575813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:23 schreef StM het volgende:
Waarom krijg ik zin om voor 25 euro een Qlimax kaartje proberen te kopen... :') Heb ik opzich er best voor over...
Ik zou het doen voor dat geld.
Ik heb zo'n gevoel dat dit best een vette editie gaat worden.
Waarom weet ik niet :P

Maar niet zo vet als Club r_AW! *O*
The Outside Agency
pi_119575896
Maten van me willen al om half 9 voor de deur liggen, omdat hij zo'n vest wil :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_119575917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:26 schreef robuust89 het volgende:
Maten van me willen al om half 9 voor de deur liggen, omdat hij zo'n vest wil :')
_O-

Heb nu trouwens wel mijn (bij een Fok! Hardstyle quiz) gewonnen In Qontrol 2008 vest aan O+ Lekker warm :Y)
pi_119575950
Enniewee, zin in! Ik sta linksvoor!
Edit: En v-hals natuurlijk :7

[ Bericht 65% gewijzigd door robuust89 op 24-11-2012 18:16:57 ]
pi_119576051
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:26 schreef robuust89 het volgende:
Dat heb ik gemist. Krijgen de eersten zo'n vest dan ofzo?
  FOK!fotograaf zaterdag 24 november 2012 @ 17:43:33 #132
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_119576425
Mensen die vanavond naar Qlimax gaan! Have fun. Ik mag nog twee weekjes wachten tot Loudness.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_119576474
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:23 schreef StM het volgende:
Laat maar weten als je gaat dan!

Straks mijn 25 dB doppen uitproberen ipv 15 dB. Het kan nooit genoeg zijn op Qlimax :')
pi_119576501
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:32 schreef ElDani het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. Krijgen de eersten zo'n vest dan ofzo?
:D

Nee, de Merch is altijd snel uitverkocht, vandaar.
pi_119576685
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:21 schreef Sethje het volgende:

[..]

dit is het idd,om te voorkomen dat tracks dubbel worden gedraaid
En dan nog horen we meerdere keren op een avond Lose my mind en Year of summer. Werkt goed dus! _O-
  zaterdag 24 november 2012 @ 17:51:12 #136
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_119576702
Tis wel vaker dat erop feesten een papier hangt backstage met: deze en deze track niet draaien
Mijn party reviews
pi_119577991
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:51 schreef Sethje het volgende:
Tis wel vaker dat erop feesten een papier hangt backstage met: deze en deze track niet draaien
En dat komt van? De organisatie? Een andere DJ?
M`n punt is... Waarom horen we bepaalde tracks toch 4 keer op één avond als het vaker voorkomt dat de tracklist vooraf gemaakt worden en onderling besproken worden?
pi_119578020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

M`n punt is... Waarom horen we bepaalde tracks toch 4 keer op één avond als het vaker voorkomt dat de tracklist vooraf gemaakt worden en onderling besproken worden?
promoten van tracks?
pi_119578691
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:35 schreef eQuaL het volgende:

[..]

promoten van tracks?
Ik bedoelde eigenlijk meer op "Tracklisten maken om dubbele platen te voorkomen", waar deze 'discussie' mee begon
pi_119578715
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:28 schreef robuust89 het volgende:
Enniewee, zin in! Ik sta linksvoor!
Edit: En v-hals natuurlijk :7
Dan kom ik je vanavond wel ff opzoeken. PM je nummer ff (of whatsapp/sms ff) weet niet of ik je (goede) nummer nog heb
pi_119579111
Godver... :X
Er rust echt een vloek op die qlimax kaarten! Belt deze gozer op het laatste moment af :')
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:14:29 #142
213010 haakon
pi_119579143
Veel plezier Qlimax-gangers!
The Outside Agency
pi_119579213
http://www63.zippyshare.com/v/39077556/file.html

Als opwarmer voor vanavond. Te herkennen aan een rode lyle en scott polo!
pi_119579389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:13 schreef robuust89 het volgende:
Godver... :X
Er rust echt een vloek op die qlimax kaarten! Belt deze gozer op het laatste moment af :')
Wat wil je er voor hebben? :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 19:24:17 #145
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_119579434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:34 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren echt alleen op Defqon main, Mysteryland ofzo en dan gaat het vaak om nummers waar bijvoorbeeld een show omheen is of iets speciaals mee is. Dan kan het nog steeds gebeuren dat er op die stage een ouder nummer 3x gedraaid word door 3 verschillende artiesten. Maar zoiets komt op qlimax volgens mij nooit voor omdat daar nog meer word voor besproken.

Die dingen komen volgens mij vanuit de organisatie idd, en hebben dan te maken met vooraf gemaakte shows oid.
Mijn party reviews
pi_119579604
M'n bloeddruk, wat doe je? :')
pi_119579625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:23 schreef StM het volgende:

[..]

Wat wil je er voor hebben? :P
¤50 p/s, liefst allebei tegelijk.
pi_119579691
Nah sorry, ik zou ga er enkel heen gaan om een beetje show te kijken :P
pi_119579906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 19:30 schreef StM het volgende:
Nah sorry, ik zou ga er enkel heen gaan om een beetje show te kijken :P
Ja die show is inderdaad het enige wat het waard zou zijn.
Alleen ik zou me wel gaan ergeren aan de muziek denk ik.
gr gr
pi_119580114
Mensen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')