abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119572433
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 14:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik was boos op scheepjeswol, krijg ikeen zak met 10 bollen wol opgestuurd. En een mok, en een boek met patronen :@ :')
Ik wil ook boos op Scheepjeswol worden. ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 24 november 2012 @ 15:11:26 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_119572544
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik wil ook boos op Scheepjeswol worden. ;(
Ik was een keer boos op bakpau broodjes, want ik had een tand in een broodje gevonden... Kreeg ik een hele doos vol broodjes }:| alsof ik dat nog wilde hebben!!

Kun je beter boos worden op Scheepjeswol ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119572585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik was een keer boos op bakpau broodjes, want ik had een tand in een broodje gevonden... Kreeg ik een hele doos vol broodjes }:| alsof ik dat nog wilde hebben!!

Kun je beter boos worden op Scheepjeswol ^O^
Of op je kattenvoerfabrikant...krijg je een hele doos vol tinnetjes kattenvoer terwijl er eentje bedorven was. :P
Optimist tot in de kist
pi_119572690
Ik ben nog steeds met deze bezig maar dan in grijstinten. :P

Hang ik mijn haakwerk gewoon aan een haak aan de deur. :D
Optimist tot in de kist
  Moderator/colorchick zaterdag 24 november 2012 @ 15:28:16 #155
382129 crew  Donna
pi_119572896
Ik was met het textielgaren van de Action bezig om een badmat te maken.

Eerst bleek zwart niet zwart te zijn, maar 1 half zwart glazend en zacht en de rest gewoon zwart en ook niet allemaal echt gelijk en welk patroon ik ook gebruik, het gaat bobbelen op een gegeven moment. Ik maak dus een ronde badmat.

Ik had 1 patroon al aangepast tot in zoverre dat er minder meerderingen in zaten en toen ging het goed, TOT ik bij de zesde toer ofzo aan kwam. Grrrrr, ik baal!

Deze wil ik maken; http://www.ravelry.com/patterns/library/giant-doily-rug
pi_119573122
Oh meh. Goedkoop is duurkoop dan met die action garens? Heb net 3 bollen gekocht. Hoop dat het voor de onderkant van de mand niet uitmaakt dan :o
  Moderator/colorchick zaterdag 24 november 2012 @ 15:43:57 #157
382129 crew  Donna
pi_119573269
Nou, in de verpakking leek het allemaal gewoon echt zwart, maar met het folie eraf is er sowieso 1 glansachtig en zacht, 1 'gewoon', 1 heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun op sommige plekken en 1 is zowat donkergrijs en heel stug.

Dus ik baal dubbel. Gelukkig heb ik nog 2 grote klossen zwart van mezelf en ga ik die wel proberen voor de badmat. Als ik tenminste nog de moed kan verzamelen om er nog eens mee te beginnen!

Frustrerend.
pi_119573329
Ik maak die mand ook met Action textielgaren en ik merk geen verschil met duurder garen. :{ Dat textielgaren werkt nou eenmaal apart welk merk je ook hebt. :P Mijn badmat van eigengemaakt textielgaren (van oude t-shirts) werkte ook apart. :')
Optimist tot in de kist
pi_119573392
Mja ik heb idd ook bij zpagetti sommige stukken ertussen zitten waarbij ik echt zit van : :') zo dun opeens ?!

Wel jammer van het kleurverschil
  Moderator/colorchick zaterdag 24 november 2012 @ 15:48:09 #160
382129 crew  Donna
pi_119573397
:Y Ja, ik heb eerder met textielgaren gewerkt haha, misschien heb ik toevallig een slechte aankoop gehad.

Anyway. Ik heb dit patroon net gekocht;

http://www.ravelry.com/pa(...)aximus-aka-doily-rug

Speciaal voor t-shirt garen en ik zie afgeronde projecten dus hopelijk gaat dat bij mij ook gewoon goed komen! Het moet toch kunnen zonder bobbels!
pi_119573438
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:31 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik merkte zelf dat 1 maat groter weinig verschil maakte. Ik ben zelf 2 maten groter gegaan, ipv naald 6 heb ik de foundation chain met 7 gemaakt. 7.5 zou ook kunnen. Toen pas trok hij niet meer bij mij.
Bedankt! Dan ga ik misschien nog een proeflapje maken om dat goed te testen :)

Ik heb nog nooit iets in opdracht gemaakt, dus ik zou niet weten hoe je dat het beste kunt doen. Wel interessant om jullie ideeën daarover te lezen.

Jammer en balen van die Action garens!!

Die hanger is grappig zeg.

hihi @ boos worden op Scheepjeswol, dat hebben ze netjes opgelost. Wat was er misgegaan waardoor je een klacht had over ze?
pi_119573492
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:48 schreef DonnaRush het volgende:
:Y Ja, ik heb eerder met textielgaren gewerkt haha, misschien heb ik toevallig een slechte aankoop gehad.

Speciaal voor t-shirt garen en ik zie afgeronde projecten dus hopelijk gaat dat bij mij ook gewoon goed komen! Het moet toch kunnen zonder bobbels!
Mooi!
pi_119573529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:50 schreef MarinaJozina het volgende:

[..]

Bedankt! Dan ga ik misschien nog een proeflapje maken om dat goed te testen :)

Ik heb nog nooit iets in opdracht gemaakt, dus ik zou niet weten hoe je dat het beste kunt doen. Wel interessant om jullie ideeën daarover te lezen.

Jammer en balen van die Action garens!!

Die hanger is grappig zeg.

hihi @ boos worden op Scheepjeswol, dat hebben ze netjes opgelost. Wat was er misgegaan waardoor je een klacht had over ze?
Ik had 6 bollen highlands gekocht en er zaten er 2 zo in de knoop dat we na een half uur puzzelen er maar stukken tussenuit geknipt hebben en in bijna elke bol 4/6 zaten dikke stukken pluizig garen, en stukken heel dun. Echt heel raar :')
  Moderator/colorchick zaterdag 24 november 2012 @ 15:55:41 #164
382129 crew  Donna
pi_119573638
Heerlijk om m`n frustratie even kwijt te kunnen. Morgen heb ik vast het patroon binnen en dan ga ik weer vol goede moed van start!
pi_119573648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:48 schreef DonnaRush het volgende:

Ik denk dat het inderdaad gewoon exemplarisch is, gewoon even een slechte bol ertussen. :P Kun je terugbrengen hoor, hebben ze zelfs heel graag zodat ze weten of een partij een beetje kwaliteit had. Ik heb hier een donker- en een lichtgrijze bol en die zijn prima en werken lekker soepel, zeker die lichtgrijze. ^O^
Optimist tot in de kist
  Moderator/colorchick zaterdag 24 november 2012 @ 15:59:01 #166
382129 crew  Donna
pi_119573746
Ik heb ze niet zelf gekocht, maar gekregen van een opdrachtgeefster, die toevallig bij de Action werkt haha. Zal het ook zeker wel even zeggen, het is gewoon zonde.

Morgen kijk ik er weer met een frisse blik naar, dan zie ik het vast weer wat zonniger in haha!
pi_119573868
Zou ik ook met mijn zpagetti terug kunnen gaan dan? Daar zitten ook dikke en dunne stukken in en (veel) knoopjes en aan elkaar gestikte delen. Als ze nou alles ff aan elkaar hadden gestikt ipv die knoopjes :')

Straks sta ik bij elk bedrijf op de black list omdat ik zo'n zeikerd ben :')

De eerste gehaakte sjaal voor mezelf is af *O* even foto's maken en in een sopje zetten :9

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2012 16:06:00 ]
pi_119573940
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zou ik ook met mijn zpagetti terug kunnen gaan dan? Daar zitten ook dikke en dunne stukken in en (veel) knoopjes en aan elkaar gestikte delen. Als ze nou alles ff aan elkaar hadden gestikt ipv die knoopjes :')
Als het heel extreem is....ik kom in alle soorten(Action, boekenvoordeelshop, Kruidvat, Ztring, Hema) ook wel knoopjes en soms dunnere stukken tegen maar het moet niet zo extreem worden dat er nauwelijks mee te werken valt dan zou ik aan de bel trekken, het is duur zat. Het is niet de bedoeling dat je de restjes van de fabrieksvloer krijgt. :{
Optimist tot in de kist
pi_119574196
Mja wanneer is het extreem? Op de helft van de bol en al 4 knoopjes en 4/5 aan elkaar genaaide stukken tegen gekomen en 3 lange dunne stukken.
pi_119574583
Ik heb trouwens 2x 100g (132 meter totaal) lana grossa neon big wool garen. Kan ik daar een fatsoenlijke col/shawl van haken of moet ik toch echt breien? (ik zou een patroon krijgen maar niet gehad via de post).
pi_119574588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mja wanneer is het extreem? Op de helft van de bol en al 4 knoopjes en 4/5 aan elkaar genaaide stukken tegen gekomen en 3 lange dunne stukken.
In een bol mogen 3 'fouten' zitten voor ze de leverancier aan kunnen spreken, zegt de eigenaresse van het winkeltje waar ik altijd kom. Zij verkoopt diverse kwaliteitsgarens, weet niet of het voor het goedkopere spul ook een stelregel is.
pi_119574603
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:37 schreef Serinde het volgende:

[..]

In een bol mogen 3 'fouten' zitten voor ze de leverancier aan kunnen spreken, zegt de eigenaresse van het winkeltje waar ik altijd kom. Zij verkoopt diverse kwaliteitsgarens, weet niet of het voor het goedkopere spul ook een stelregel is.
Naja dit gaat om mijn 'echte' bol zpagetti. Ik ga niet klagen om dat action spul van 2.80 maar ik heb bij de pipoos 10 euro betaald :P
pi_119575229
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 november 2012 16:38 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Naja dit gaat om mijn 'echte' bol zpagetti. Ik ga niet klagen om dat action spul van 2.80 maar ik heb bij de pipoos 10 euro betaald :P
Oh daar heb ik helemaal overheen gelezen :D
Ik zou dan zeker teruggaan, maar ik ben bang dat ze het bij Zpagetti gauw gooien op het feit dat het afval is e.d. Persoonlijk vind ik dat onzin, dan moet je het niet zo als haak/breigaren verkopen!
pi_119575421
Ik zoek nog bollen acryl in wat meer blauw/groen tinten. Op de site van de Wibra zag ik een blauwgroene (Saskia), maar die hadden ze hier niet. Weet iemand of ze nog in de winkels liggen? Of bijv. van Zeeman (Royal) iets in zo'n kleur?
Ook zoek ik nog bollen oranje, geel en lichtpaars :) Ik hoop dat dat te vinden is bij Wibra of Zeeman, want dat is lekker betaalbaar *O*
pi_119575867
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik zoek nog bollen acryl in wat meer blauw/groen tinten. Op de site van de Wibra zag ik een blauwgroene (Saskia), maar die hadden ze hier niet. Weet iemand of ze nog in de winkels liggen? Of bijv. van Zeeman (Royal) iets in zo'n kleur?
Ook zoek ik nog bollen oranje, geel en lichtpaars :) Ik hoop dat dat te vinden is bij Wibra of Zeeman, want dat is lekker betaalbaar *O*
Nog nooit gezien eigenlijk. Misschien is phildar partner iets? Sommige wolsites hebben vaak ook bollen acryl voor een fijn prijsje. Niet voor 1 euro zoals bij de zeeman/wibra maar maximaal 2 denk ik :) kan zo geen voorbeelden bedenken en laptop is ook net uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')