abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2012 @ 09:50:24 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_119495007
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:41 schreef truthortruth het volgende:
Dat is pas veel later gebeurd, na vele oorlogen. En ja dat is het stelen van land door een stel idioten die draagvlak krijgen door de arabische agressie.
Dat is waar. Maar je moet ook beseffen dat de stichting van de staat Israel door vele Palestijnen ook gewoon gezien wordt als landjepik.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat de stichting van de staat Israel eigenlijk de casus belli is geweest, maar dat een rationele tegenstander die er zo slecht voor zou staan als Hamas zou proberen om tot een diplomatieke oplossing te komen, omdat men zou beseffen dat een oorlog voor veel meer slachtoffers aan de eigen kant zou leiden dan bij de 'vijand'.

Als je daarentegen denkt dat het de wil van God is dat je wint en dat alle slachtoffers die vallen toch wel als martelaar in de hemel zullen worden beloond, dan ben je veel eerder bereid door te gaan tot het bittere einde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_119495140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar je moet ook beseffen dat de stichting van de staat Israel door vele Palestijnen ook gewoon gezien wordt als landjepik.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat de stichting van de staat Israel eigenlijk de casus belli is geweest, maar dat een rationele tegenstander die er zo slecht voor zou staan als Hamas zou proberen om tot een diplomatieke oplossing te komen, omdat men zou beseffen dat een oorlog voor veel meer slachtoffers aan de eigen kant zou leiden dan bij de 'vijand'.

Als je daarentegen denkt dat het de wil van God is dat je wint en dat alle slachtoffers die vallen toch wel als martelaar in de hemel zullen worden beloond, dan ben je veel eerder bereid door te gaan tot het bittere einde.
Religie is mijn inziens ook absoluut een motivator (kijk alleen maar naar het handvest van hamas) maar daar zullen religieuzen een draai aan proberen te geven door te wijzen op 'landjepik'. Echter als je naar het ontstaan van israel kijkt dan zie je dat het gewoon een botsing is tussen joden en moslims, met als resultaat deze ellende.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_119495176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:30 schreef BorisDeLul het volgende:
Beide partijen hebben gewonnen én verloren denk ik...

Hamas heeft verloren omdat ze er niet zoveel meer hebben, nogal wat mensen kwijt zijn en de publiciteitsoorlog toch niet helemaal hebben kunnen winnen. Denk aan die foto's uit Syrië, dat publieke gejuich om de bomaanslag op de bus in Tel Aviv en dat gesleep door de straten van lijken van zogenaamde spionnen, die zonder enige vorm van proces kapot zijn geschoten... dat doet ze geen goed... maar ze hebben gewonnen omdat ze er nog zijn en omdat ze nog de macht hebben. Ook Pallywood werkt nog prima, er zijn vele mediaberichten op Pallywood-berichten en -foto's gebaseerd (zie Syrische foto's). Velen zullen ook vinden dat ze nu serieuzer worden genomen en dat ze Israël tot onderhandelingen hebben gedwongen.

Israël heeft verloren omdat het z'n grote bek niet heeft kunnen waarmaken en omdat ze opnieuw stoppen voor er echt wat veranderd is... ze zijn in vele ogen opnieuw de boeman (hoewel beetje Pavlov zo langzamerhand) en blijken met het reguliere leger toch niet echt effectief tegen guerilla te kunnen knokken. Guerilla werkt dus nog steeds en zelfs het beste leger ter wereld kan daar toch niet zo goed mee omgaan. Ook hebben ze onderhandeld terwijl ze rustig hadden kunnen doorgaan waardoor het erop lijkt dat ze overhaast te werk zijn gegaan. Ze hebben gwonnen omdat ze nog steeds internationale support hebben, omdat Erdogan zichzelf publiekelijk voor lul heeft gezet voor de hele wereld met z'n genocide-uitspraken (dat gaat m niet in dank worden afgenomen) en omdat Iron Dome blijkt te werken. Dat geeft het volk in Zuid-Israël vertrouwen.
Ik vind niet dat je bij een wapenslitstand kan spreken van een winnaar of een verliezer. Tenminste niet voor de strijdende partijen. De enige winnaars van een staakt het vuren zijn de burgers.

Er zullen vast mensen zijn die vinden dat Hamas gewonnen heeft maar wat dan vraag ik me af?
Je zou ook kunnen stellen dat Israel gewonnen heeft omdat de raketbeschietingen nu gestopt zijn maar dat kan zo weer oplaaien.
Het is een wapenstilstand dus de problemen waar beide partijen mee zitten zijn niet opgelost. Er zijn wat afspraken gemaakt en nu is het gewoon wachten op de volgende confrontatie.
Ich hock in meinem Bonker
  donderdag 22 november 2012 @ 10:05:34 #24
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119495297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ga niet in op de primitieve spelfouten.
Doe nou eens niet zo kinderachtig, man. :{

quote:
Maar nee, religies lijken mij niet in de weg te zitten. Volgens mij heeft het niks met religie te maken, gewoon met het inpikken van leefgebied.
Het tweede wordt als excuus gebruikt om het eerste te verbloemen.

Dit is een religieus conflict. Niets meer, niets minder. Anders was dit allang op een andere manier opgelost, of was de strijd op een andere manier gevoerd. De joden hebben pech dat het opnieuw zij moeten zijn die 'in de weg lopen'.
quote:
Het maakt niet uit van welk geloof degene die mijn huis inpikt heeft: ik wil gewoon niet dat hij mijn huis inpikt.
Je redeneert vanuit een Europees oogpunt. Waar landen en gebieden zichzelf al honderden jaren geleden hebben gevormd en landelijke identiteit (of zelfs die van streken) iets is dat al centuria lang vast ligt. In die gebieden werkt dat niet zo; zij hádden tot voor kort niet eens zoiets als 'landen'. Laat staan 'huizen'.
  donderdag 22 november 2012 @ 10:07:25 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_119495341
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Religie is mijn inziens ook absoluut een motivator (kijk alleen maar naar het handvest van hamas) maar daar zullen religieuzen een draai aan proberen te geven door te wijzen op 'landjepik'. Echter als je naar het ontstaan van israel kijkt dan zie je dat het gewoon een botsing is tussen joden en moslims, met als resultaat deze ellende.
Mee eens, maar de Joden hadden aan hun kant net zo goed een religieuze motivatie om hun staat persé daar te willen vestigen.

Dezelfde motivatie die nu de illegale kolonisten hebben overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door DustPuppy op 22-11-2012 10:26:33 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_119495487
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat het jou niet uitkomt betekend niet dat niks met religie te maken heeft. Waarom heeft het realiseren van de staat transjordanie in 1946 dan niet evenveel protest en oorlogen gekend als het oprichten van de staat Israel in 1948? Israel werd een joodse staat, transjordanie een islamtische staat, daar zit het verschil, een religieus verschil.

Omdat er in Jordanie alleen maar Arabieren woonden. In Palestina woonde een Arabische meerderheid en een Joodse minderheid. De Joodse minderheid kreeg een groter stuk land, de vruchtbare gedeeltes en als enige toegang tot de zee. Dat is waarom er protest was.

En voorzover ik weet is Jordanie een Koninkrijk. En Israel is een Joodse staat en geen joodse.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peunage op 22-11-2012 10:20:22 ]
pi_119496346
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat er in Jordanie alleen maar Arabieren woonden. In Palestina woonde een Arabische meerderheid en een Joodse minderheid. De Joodse minderheid kreeg een groter stuk land, de vruchtbare gedeeltes en als enige toegang tot de zee. Dat is waarom er protest was.

En voorzover ik weet is Jordanie een Koninkrijk. En Israel is een Joodse staat en geen joodse.
Je beseft dus niet dat zowel Israel als Jordanie uit hetzelfde gebied dat Palestina werd genoemd zijn ontstaan. En dat er in het gebied transjordanie alleen maar arabieren woonden is natuurlijk complete onzin.
pi_119496484
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je beseft dus niet dat zowel Israel als Jordanie uit hetzelfde gebied dat Palestina werd genoemd zijn ontstaan. En dat er in het gebied transjordanie alleen maar arabieren woonden is natuurlijk complete onzin.
Ja dat besef ik wel. Jordanie is in 1946 opgericht. Dus Palestina is het gebied ten westen van de rivier de Jordaan. De verdeling van de VN is 1 jaar later gemaakt en dat ging over dat gebied. Zonder Jordanie.

En nee, het is geen onzin dat in Jordanie alleen Arabieren wonen. Die 1 % Koerden zijn te verwaarlozen. Ik weet niet waarom je het de hele tijd over transjordanie hebt als het land gewoon Jordanie heet.
pi_119496958
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja dat besef ik wel. Jordanie is in 1946 opgericht. Dus Palestina is het gebied ten westen van de rivier de Jordaan. De verdeling van de VN is 1 jaar later gemaakt en dat ging over dat gebied. Zonder Jordanie.

En nee, het is geen onzin dat in Jordanie alleen Arabieren wonen. Die 1 % Koerden zijn te verwaarlozen. Ik weet niet waarom je het de hele tijd over transjordanie hebt als het land gewoon Jordanie heet.
Waarom is Palestina het gebied ten westen van de rivier de Jordaan? Dat klopt gewoon niet.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:12:23 #30
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119496960
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

-edit-gewoon met tegenargumenten komern

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 22-11-2012 11:18:57 ]
pi_119497134
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Netanjahu is flink op z'n bek gegaan. De raketten bleven komen, die bus bewijst dat Israël onder zijn wacht onveiliger is geworden, en nu moet ie ook nog de blokkade opheffen.
Flauwekul, een bommetje met tien gewonden ligt Israel niet wakker van, Israel heeft laten zien op te komen voor de bevolking. De raketinslagen voor deze operatie lieten zien dat Hamas geen controle meer heeft over de Gazastrook. Israel heeft daar weten van te profiteren door Hamas nog verder te verzwakken. Ik ben benieuwd of en hoe ze proberen, Hamas dus, daar bovenop te komen!

En sinds wanneer moet Israel de blokkade opheffen? Het bestand dat hiermee wordt gesloten is vrijwel identiek aan het bestand dat in 2008 werd gesloten.
pi_119497290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:12 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom is Palestina het gebied ten westen van de rivier de Jordaan? Dat klopt gewoon niet.

Britse mandaat Palestina.

De britten waren het op een bepaald moment zat(problemen tussen Joden en Arabieren, aanslagen door Joodse terroristen etc). Het mandaat ging naar de VN.

En de VN hebben dus in 1946 Jordanie opgericht. Dat is dus het land ten oosten van de rivier de Jordaan, je ziet hem op de kaart in het blauw. Het plan wat de VN heeft gemaakt voor Palestina, dat is vanaf nu het gebied ten westen van de Jordaan(omdat er een jaar eerder een een Staat is opgericht, en je kunt de oprichting van die Staat niet in eens ongedaan maken), is dit;

In het bovenstaande gebied was er een duidelijke Arabische meerderheid qua bevolking. De minderheid(Joden) kregen meer land, vruchtbaar land en toegang tot de Rode Zee. De meerderheid was het natuurlijk niet eens met deze beslissing.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:39:36 #33
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119497740
Haaretz:

In the wake of the Palestinian riots over the last week in the West Bank, the IDF conducted a wave of arrests late Wednesday night. According to the army, 55 Palestinians were arrested.
pi_119497773
Ik kwam net deze tegen
quote:
in 1844 telde Jeruzalem 7120 joden, 5760 moslims en 3390 christenen.
bron Reken ik dus tijdens het Ottomaanse rijk en niet voordat het Ottomaanse rijk door oorlogen het gebied overnamen.

Bron Hier nog een stukje..
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_119497810
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Britse mandaat Palestina.
Precies het gebied waar we het over hebben, dank je voor het bevestigende plaatje.
quote:
De britten waren het op een bepaald moment zat(problemen tussen Joden en Arabieren, aanslagen door Joodse terroristen etc). Het mandaat ging naar de VN.
Bijzonder dat je de aanslagen van joodse terroristen wel noemt maar niet de pogroms van de arabieren, waarom?
quote:
En de VN hebben dus in 1946 Jordanie opgericht. Dat is dus het land ten oosten van de rivier de Jordaan, je ziet hem op de kaart in het blauw. Het plan wat de VN heeft gemaakt voor Palestina, dat is vanaf nu het gebied ten westen van de Jordaan(omdat er een jaar eerder een een Staat is opgericht, en je kunt de oprichting van die Staat niet in eens ongedaan maken), is dit;
We hebben het over het gebied Palestina, kan je het opdelen in alle stukjes die je wilt, maar het gebied heette Palestina zoals je eerdere plaatje al liet zien. Dat een deel van dat gebied al was weggegeven veranderd daar niets aan. Helemaal niet omdat we het over een gebied hebben en de staat Palestina nooit bestaan heeft.
quote:
[afbeelding ]
In het bovenstaande gebied was er een duidelijke Arabische meerderheid qua bevolking. De minderheid(Joden) kregen meer land, vruchtbaar land en toegang tot de Rode Zee. De meerderheid was het natuurlijk niet eens met deze beslissing.
Er is land gekocht en er waren gevechten/aanslagen/oorlogen tussen moslims en joden sinds de val van het ottomaanse rijk. De rest is jouw interpretatie van de opdeling.
pi_119497834
Het lijkt me trouwens goed als de Gaza onder Egyptisch bewind komt te staan, of zich wellicht aansluit bij Egypte. Dan kan Egypte de boel daar tenminste in de gaten houden en krijgt Egazapte ook weer de middelen die het nodig heeft.
pi_119497942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:39 schreef Nibb-it het volgende:
Haaretz:

In the wake of the Palestinian riots over the last week in the West Bank, the IDF conducted a wave of arrests late Wednesday night. According to the army, 55 Palestinians were arrested.
En hoeveel Gazanen zijn er nu door Hamas gearresteerd zoals Amnesty met de vorige aanval van Israël bekend maakte? Ook zo vreemd dat het bijna nergens vermeld werd. Hoop voor de burgers daar dat ze met rust gelaten worden door zowel de Hamas als Israël.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:48:47 #38
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119498041
quote:
15s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:12 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

-edit-gewoon met tegenargumenten komern
Leuk en aardig Paddy, maar je kunt met tegenargumenten BLIJVEN komen bij dat figuur. :{
pi_119498137
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Precies het gebied waar we het over hebben, dank je voor het bevestigende plaatje.

[..]

Bijzonder dat je de aanslagen van joodse terroristen wel noemt maar niet de pogroms van de arabieren, waarom?

[..]

We hebben het over het gebied Palestina, kan je het opdelen in alle stukjes die je wilt, maar het gebied heette Palestina zoals je eerdere plaatje al liet zien. Dat een deel van dat gebied al was weggegeven veranderd daar niets aan. Helemaal niet omdat we het over een gebied hebben en de staat Palestina nooit bestaan heeft.

[..]

Er is land gekocht en en er waren gevechten/aanslagen/oorlogen tussen moslims en joden sinds de val van het ottomaanse rijk. De rest is jouw interpretatie van de opdeling.
Wauw, je negeert eigenlijk gewoon wat ik vertel :?

1. Jij mag vinden wat je wilt, maar feit is dat in 1946 Jordanie is opgericht. Vanaf dat moment is het mandaatgebied Palestina veranderd. Je kan niet een mandaat hebben over een bestaande Staat, dat is bezetting. De VN erkent dat mandaatgebied Palestina het gebied is ten oosten van de Jordaan.

2. Ik heb de aanslagen van Joodse terroristen genoemd omdat die ook op de Britten waren gericht. De progroms op Joden en de aanslagen op Arabieren kan de Britten niet zoveel schelen zolang zij er geen last van hebben. Als je even rustig leest wat er staat had je dat ook wel kunnen bedenken.

3. Ik heb het niet over de Staat Palestina gehad, ik heb het de hele tijd over mandaatgebied Palestina (zonder Jordanie, wat een staat is geworden in 1946 maar wat jij dus gewoon nergeert)

4. Dat er land is gekocht/gestolen of dat er gevechten zijn geweest maakt niet uit. De verdeling van het land is gebeurd door de VN, niet door mij. De aantallen inwoners zijn bekend, 1,2 + miljoen Arabieren en +- 600 000 Joden(of iets meer).
pi_119498170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Het lijkt me trouwens goed als de Gaza onder Egyptisch bewind komt te staan, of zich wellicht aansluit bij Egypte. Dan kan Egypte de boel daar tenminste in de gaten houden en krijgt Egazapte ook weer de middelen die het nodig heeft.
Nou, kan mij ook voorstellen dat ze dat niet willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')