abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 november 2012 @ 23:43:07 #1
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119489797
quote:
Het DNA-materiaal dat verzameld is naar aanleiding van het verwantschapsonderzoek in de zaak Marianne Vaatstra, is nog steeds niet vernietigd. Dat is tegen de strenge wet die de Eerste en Tweede Kamer zelf opstelden.

De wet DNA Verwantschapsonderzoek werd op 1 april van dit jaar aangenomen met daarin strenge voorwaarden voor het uitvoeren van het onderzoek. Volgens deze wet mag het Openbaar Ministerie DNA-onderzoek doen onder bepaalde groepen mensen, bijvoorbeeld bewoners van een bepaald gebied. Er wordt dan gezocht naar een mogelijke dader of familieleden van een mogelijke dader. Het onderzoek gebeurt op vrijwillige basis. In de Vaatstra-zaak stonden ca. 6.500 mensen hun DNA af, van de 7.300 mensen die werden benaderd.
Direct vernietigen

Wat nadrukkelijk ook in de wet staat, is dat de DNA-gegevens "direct dienen te worden vernietigd, zodra is aangetoond dat het DNA niet overeenkomt met het DNA-spoor dat op de plaats delict is gevonden." Met andere woorden: het DNA moet meteen worden vernietigd zodra blijkt dat er geen enkele overeenkomst is tussen het afgestane DNA en het daderspoor. Dit staat in de memorie van toelichting van de minister op deze wet. De enige reden waarom het OM gerechtigd is materiaal langer te bewaren, is als er nog nieuwe dadersporen kunnen worden veiliggesteld. Daarvan is hier na 13 jaar natuurlijk geen sprake.
Overtreden van de wet

"Tot op heden is er nog geen DNA-materiaal vernietigd", laat een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden telefonisch weten. Daarmee lijkt het OM dus de wet te overtreden. Ook kan het OM nog niet zeggen wanneer de gegevens dan wel vernietigd zullen worden. Wat de reden is voor het langer bewaren van het DNA-materiaal, terwijl er geen enkele match met het daderspoor is, wil het OM niet zeggen. Het OM zegt de deelnemers te zullen informeren wanneer de gegevens vernietigd zijn. Ook dit is een wettelijke plicht.
Vaker verwantschapsonderzoek

Dat het OM niet voldoet aan de wettelijke eisen, zou wel eens een slecht begin kunnen zijn van deze methode. Naar aanleiding van het succes in deze zaak heeft het OM aangegeven vaker een verwantschapsonderzoek in te willen stellen voor onopgeloste zaken. Maar als het OM zich niet aan de spelregels houdt, kan dat het vertrouwen in justitie en de bereidheid voor de vrijwillige deelname ondermijnen. Volgens dezelfde wet mogen per jaar maximaal 10 van dergelijke onderzoeken worden uitgevoerd.

Na mijn aandringen zegt het OM morgen met een verklaring te komen over het niet vernietigen van het materiaal van deelnemers die niets met de zaak te maken blijken te hebben.
http://www.privacybaromet(...)nietigingsplicht_DNA

Je verwacht het niet hé? Maar gelukkig word de verantwoordelijke net zo hard aangepakt als een normaal iemand die een arbitraire wet overtreed. Ownee. Als het OM even tijd heeft maken ze er een verklaring over.

Ik de mensen feliciteren die mij en anderen een alu hoedje noemden toen we hier wisten te posten dat de overheid zich nooit aan de afspraken rond privacy houd en dus ook niet goed met het DNA zou omgaan.
pi_119489842
Hier kan ik echt woest om worden :r :r
  woensdag 21 november 2012 @ 23:45:56 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119489914
Foute boel.
  woensdag 21 november 2012 @ 23:46:43 #4
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119489952
Beetje jammer inderdaad.

Ben benieuwd wanneer ze het dan vernietigen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119489956
Daarom heb ik niet meegewerkt aan het onderzoek.
Er is nooit een garantie wat er met je DNA gebeurt.
  woensdag 21 november 2012 @ 23:47:04 #6
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119489957
quote:
13s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:44 schreef Confetti het volgende:
Hier kan ik echt woest om worden :r :r
Het is voor uw veiligheid dus stel je niet aan. Wat heb je te verbergen? De overheid is betrouwbaar!

Zal vast iemand in dit topic durven zeggen nadat net is bewezen dat het niet zo is.
pi_119489969
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:46 schreef Doodloper het volgende:
Beetje jammer inderdaad.

Ben benieuwd wanneer ze het dan vernietigen.
Niet.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 21 november 2012 @ 23:49:08 #8
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119490056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
Daarom heb ik niet meegewerkt aan het onderzoek.
Er is nooit een garantie wat er met je DNA gebeurt.
straks gaan ze je klonen, moet er niet aan denken zeg
We zullen zien, zei de blinde.
  woensdag 21 november 2012 @ 23:50:05 #9
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119490093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef MaGNeT het volgende:
Daarom heb ik niet meegewerkt aan het onderzoek.
Er is nooit een garantie wat er met je DNA gebeurt.
Ow dus jij bent de moordenaar? Wil je niet dat hij gevonden wordt? alluhoedje
pi_119490166
Waarom zou je je hier in godsnaam druk om maken?
Een tik op de pc en ze hebben toch al je gegevens.
pi_119490255
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:50 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ow dus jij bent de moordenaar? Wil je niet dat hij gevonden wordt? alluhoedje
Jij vertrouwd de staat wel dan? Als er iets onbetrouwbaar is, op dit gebied dan is het de overheid wel. Als ik opgeroepen was had ik ook om deze reden niet mee gedaan. Je kan ze niet vertrouwen.
  woensdag 21 november 2012 @ 23:54:47 #12
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119490291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Jij vertrouwd de staat wel dan? Als er iets onbetrouwbaar is, op dit gebied dan is het de overheid wel. Als ik opgeroepen was had ik ook om deze reden niet mee gedaan. Je kan ze niet vertrouwen.
Lees de naam en tekst van ts nog eens.
pi_119490296
Hoi alu hoedje, :W

Ik vind het ook een zeer kwalijke zaak en ik vind het vooral belangrijk dat daders gepakt worden
pi_119490320
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Lees de naam en tekst van ts nog eens.
Ik faal ;(
pi_119490358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Jij vertrouwd de staat wel dan? Als er iets onbetrouwbaar is, op dit gebied dan is het de overheid wel. Als ik opgeroepen was had ik ook om deze reden niet mee gedaan. Je kan ze niet vertrouwen.
Ah joh ze kunnen er een soort van geen ene kut mee, het DNA ligt daar maar in de koelkast te hangen.
pi_119490896
Fijn lesje voor heel NL!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119491292
Tot op heden krijgen aluhoedjes wel vaak gelijk.
pi_119491346
Dit viel natuurlijk te verwachten. Mooi lesje voor al die lui die aan dat onderzoek meegewerkt hebben.
pi_119491438
Tsja, viel te verwachten weer he.
pi_119491522
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ah joh ze kunnen er een soort van geen ene kut mee, het DNA ligt daar maar in de koelkast te hangen.
Ga er maar vanuit dat het DNA patroon en de persoonsgegevens van degene waarvan het DNA afkomstig is gewoon keurig opgeslagen zijn op de computer. Het DNA-materiaal (het sample dus waaruit het DNA patroon verkregen is) zal heus wel vernietigd worden op termijn, ook al is dat niet de afspraak, maar daarmee heb je nog geen enkele garantie dat het DNA patroon en de bijbehorende persoonsgegevens ook uit de systemen zijn gewist. Daarom moet je ook nooit aan dit soort fratsen mee doen want het OM zal nooit een garantie kunnen geven dat de gegevens daadwerkelijk gewist zijn.
pi_119492232
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat het DNA patroon en de persoonsgegevens van degene waarvan het DNA afkomstig is gewoon keurig opgeslagen zijn op de computer. Het DNA-materiaal (het sample dus waaruit het DNA patroon verkregen is) zal heus wel vernietigd worden op termijn, ook al is dat niet de afspraak, maar daarmee heb je nog geen enkele garantie dat het DNA patroon en de bijbehorende persoonsgegevens ook uit de systemen zijn gewist. Daarom moet je ook nooit aan dit soort fratsen mee doen want het OM zal nooit een garantie kunnen geven dat de gegevens daadwerkelijk gewist zijn.
En dat zal niet uitlekken, zoals nu dus, wanneer die gegevens opgeslagen zijn? Lijkt me sterk en dat is ook nogal een risico om te nemen.
pi_119492309
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 01:19 schreef -Strawberry- het volgende:
En dat zal niet uitlekken, zoals nu dus, wanneer die gegevens opgeslagen zijn?
Weet jij wat er niet uit lekt? Het lijkt mij slimmer om nooit aan dit soort zaken mee te werken, hoe belangrijk het misschien ook mag zijn dat een moordenaar gepakt wordt.
pi_119492431
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 01:26 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Weet jij wat er niet uit lekt? Het lijkt mij slimmer om nooit aan dit soort zaken mee te werken, hoe belangrijk het misschien ook mag zijn dat een moordenaar gepakt wordt.
Precies de reden dat ik niet geloof in grote complotten, omdat de kans dat zoiets uitkomt daarvoor te groot is. Als ze het opgeslagen zouden houden en dat komt uit, betekent dat niet alleen dat die mensen hun baan kwijt raken. Ze kunnen de gevangenis in draaien en dna opsporingsacties in de nabije toekomst zitten er dan al helemaal niet meer in.

En waarvoor? Zodat ze de dnaprofielen kunnen behouden van het tal aan meewerkende Friezen die verder voor de zaak niet interessant zijn? Wat zouden ze daarmee moeten dan? Nogal een slappe reden om zulke risico's te lopen.

Dat het dna nu nog niet vernietigd is spreekt dat wat tegen, maar het is ook wel een korte termijn. Maar even eerlijk, wat zouden ze moeten hebben aan de dna profielen van een stelletje boeren in friesland?
pi_119492530
Ik geloof ook niet in complotten hoor, maar het gaat er mij gewoon om dat ik geen garantie kan krijgen dat de gegevens gewist zijn of het materiaal vernietigd is. Ik heb zelf geen mogelijkheid om te controleren of de overheid die garantie na komt, dus de overheid kan mij die garantie niet geven. De overheid vertrouwen kan ik ook niet meer, want daarvoor is er in het verleden en ook nu dus weer te veel misgegaan. Verder kun je al privé persoon de overheid nauwelijks tot de orde roepen en aan een schadevergoeding in dit soort gevallen hoef je al helemaal niet te denken.
  donderdag 22 november 2012 @ 03:12:46 #25
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_119492796
Wat is sowieso de reden om mee te werken als je het niet gedaan hebt?

Het heeft alleen maar nadelen, en al helemaal als je het wel gedaan hebt.

Mensen die hieraan hebben meegedaan verdienen dit ook eigenlijk best wel.

Vertrouwen op het OM, naïevelingen :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_119492986
En als je dan toch in complotten geloofd, dan zouden ze het DNA echt niet via zo een publiek onderzoek opslaan, maar gewoon in het geheim via inentingen oid.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_119493419
Ik dank justitie voor dit duidelijke voorbeeld wat betreft betrouwbaarheid. Ik zal het nog vaak gebruiken.

Tenzij ze met bijzonder sterke argumenten in die verklaring komen maar ik heb m'n twijfels.
pi_119493437
Het was te verwachten, maar daarom niet minder ernstig. De rechtsstaat houdt in dat overheidsoptreden door het recht wordt bepaald. Nou is het recht wat breder dan de wet, maar in dit geval zien we dus de overheid zijn reet afvegen met de wet, zijn reet afvegen met een recentelijk tot stand gekomen wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119493472
Dit riep ik van te voren al maar toen werd ik afgeserveerd als zijnde een BNW-gekkie.

Maar een ieder kon dit al mijlenver zien aankomen: de overheid bewijst keer op keer niet alleen onbetrouwbaar maar ook incompetent te zijn in dit soort privacy-gevoelige zaken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119493515
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 01:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik niet geloof in grote complotten, omdat de kans dat zoiets uitkomt daarvoor te groot is. Als ze het opgeslagen zouden houden en dat komt uit, betekent dat niet alleen dat die mensen hun baan kwijt raken. Ze kunnen de gevangenis in draaien en dna opsporingsacties in de nabije toekomst zitten er dan al helemaal niet meer in.

En waarvoor? Zodat ze de dnaprofielen kunnen behouden van het tal aan meewerkende Friezen die verder voor de zaak niet interessant zijn? Wat zouden ze daarmee moeten dan? Nogal een slappe reden om zulke risico's te lopen.

Dat het dna nu nog niet vernietigd is spreekt dat wat tegen, maar het is ook wel een korte termijn. Maar even eerlijk, wat zouden ze moeten hebben aan de dna profielen van een stelletje boeren in friesland?
De gevangenis in? Ontslaan? Er gebeurt niets, net zoals de politie gewoon je kentekenfotos bewaard terwijl ze daar al voor op de vingers zijn getikt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 22 november 2012 @ 08:32:55 #31
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119493696
Verrassend, zeg. Aan de andere kant wilde men er alles aan doen deze moord op te lossen en dat is ook gelukt. Maar de prijs is ook wel hoog, vind ik dan. Ik vertrouw de staat ook niet. Gelukkig ben ik een meisje :') :P .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 22 november 2012 @ 08:40:48 #32
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119493783
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is voor uw veiligheid dus stel je niet aan. Wat heb je te verbergen? De overheid is betrouwbaar!

Zal vast iemand in dit topic durven zeggen nadat net is bewezen dat het niet zo is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 22 november 2012 @ 08:41:36 #33
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119493788
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:54 schreef opgebaarde het volgende:
Hoi alu hoedje, :W

Ik vind het ook een zeer kwalijke zaak en ik vind het vooral belangrijk dat daders gepakt worden
Waar gaan we ze verstoppen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Lambiekje op 22-11-2012 08:54:53 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 22 november 2012 @ 08:43:59 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119493835
Precies hetzelfde als met andere zaken.

Kentekens anyone? Die zouden eerst na 3 dagen gewist worden geloof ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 november 2012 @ 08:46:58 #35
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119493878
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 01:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik niet geloof in grote complotten, omdat de kans dat zoiets uitkomt daarvoor te groot is. Als ze het opgeslagen zouden houden en dat komt uit, betekent dat niet alleen dat die mensen hun baan kwijt raken. Ze kunnen de gevangenis in draaien en dna opsporingsacties in de nabije toekomst zitten er dan al helemaal niet meer in.

En waarvoor? Zodat ze de dnaprofielen kunnen behouden van het tal aan meewerkende Friezen die verder voor de zaak niet interessant zijn? Wat zouden ze daarmee moeten dan? Nogal een slappe reden om zulke risico's te lopen.

Dat het dna nu nog niet vernietigd is spreekt dat wat tegen, maar het is ook wel een korte termijn. Maar even eerlijk, wat zouden ze moeten hebben aan de dna profielen van een stelletje boeren in friesland?
Marketing

Het is niet ondenkbaar dat het verkocht wordt /toegang geeft voor Amerikanen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_119493885
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:25 schreef Specularium het volgende:
Tot op heden krijgen aluhoedjes wel vaak gelijk.
De ontwikkeling is dan ook glashelder. Het is een langzaam rollende sneeuwbal, maar toch. Maar goed, kennelijk heeft men nog steeds 'niks te verbergen'.
  donderdag 22 november 2012 @ 08:48:22 #37
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_119493904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 05:30 schreef Me_Wesley het volgende:
En als je dan toch in complotten geloofd, dan zouden ze het DNA echt niet via zo een publiek onderzoek opslaan, maar gewoon in het geheim via inentingen oid.
De hielprik
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_119493951
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:47 schreef Luigi het volgende:

[..]

De ontwikkeling is dan ook glashelder. Het is een langzaam rollende sneeuwbal, maar toch. Maar goed, kennelijk heeft men nog steeds 'niks te verbergen'.
Ik heb een hele hoop te verbergen. Zeker voor falende ambtenaren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119493961
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik heb een hele hoop te verbergen. Zeker voor falende ambtenaren.
Ik ook hoor. Het zijn geen strafbare zaken maar het gaat gewoon niemand wat aan. Had het meer over de zwijgende meerderheid in dit passieve landje ;).
pi_119493996
Waneer gaat gekke geertje hierover kamervragen stellen, of maakt hem dat niets uit, maar die gloeilampen daarintegen dat is erg belangrijk.
pi_119494028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Waneer gaat gekke geertje hierover kamervragen stellen, of maakt hem dat niets uit, maar die gloeilampen daarintegen dat is erg belangrijk.
Een grote overheid bestaat bij gratie van controle (want wetten nodig, controles nodig, etc, etc) en angst (want grotere roep om meer overheid en 'bescherming'). Al die gasten in Den Haag zouden dus wel gek zijn hier vragen over te stellen want dan komen hun banen in gevaar.
pi_119494098
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Een grote overheid bestaat bij gratie van controle (want wetten nodig, controles nodig, etc, etc) en angst (want grotere roep om meer overheid en 'bescherming'). Al die gasten in Den Haag zouden dus wel gek zijn hier vragen over te stellen want dan komen hun banen in gevaar.
Weet je wel niet hoeveel ambtenaren we erbij kunnen krijgen om hun eigen regels die ze zelf overtreden na te kijken. :P
  donderdag 22 november 2012 @ 09:13:48 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119494241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:48 schreef Lambiekje het volgende:
De hielprik
Waarom dan nog zo'n duur verwantschapsonderzoek :') Voor de bühne? :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_119494274
Zelf verwacht ik dat er een verklaring komt dat het tijd kost om ze te vernietigen.
In de tussentijd hebben ze nog mooi de tijd om een kopie op te slaan.
Deze zal niet direct gebruikt worden voor een DNA match bij andere zaken, maar als er iets uitkomt, dan is de zoektocht een stuk makkelijker naar de dader.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 22 november 2012 @ 09:15:14 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119494278
Ik ben eerlijk wel benieuwd naar de 'waarom' van het OM. Het kan toch niet moeilijk in te richten zijn.

Afname -> Controle -> Vernietigen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 22 november 2012 @ 09:16:37 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119494307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:15 schreef GizartFRL het volgende:
Zelf verwacht ik dat er een verklaring komt dat het tijd kost om ze te vernietigen.
In de tussentijd hebben ze nog mooi de tijd om een kopie op te slaan.
Deze zal niet direct gebruikt worden voor een DNA match bij andere zaken, maar als er iets uitkomt, dan is de zoektocht een stuk makkelijker naar de dader.
Waarom heb je 'extra tijd' nodig om een kopie 'op te slaan'? :D Hoelang duurt het voordat jij op 'Ctrl + s' hebt gedrukt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_119494554
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom heb je 'extra tijd' nodig om een kopie 'op te slaan'? :D Hoelang duurt het voordat jij op 'Ctrl + s' hebt gedrukt.
Je moet uiteraard eerst alle DNA monsters nog verwerken en opslaan ipv te stoppen nu je een 110% match hebt. ;)
Persoonlijk denk ik niet dat ze het DNA monster van de verdachte als laatste gecontroleerd hebben. ;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_119494642
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar een ieder kon dit al mijlenver zien aankomen: de overheid bewijst keer op keer niet alleen onbetrouwbaar maar ook incompetent te zijn in dit soort privacy-gevoelige zaken.
  donderdag 22 november 2012 @ 09:33:56 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_119494659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:28 schreef GizartFRL het volgende:
Je moet uiteraard eerst alle DNA monsters nog verwerken en opslaan ipv te stoppen nu je een 110% match hebt. ;)
Persoonlijk denk ik niet dat ze het DNA monster van de verdachte als laatste gecontroleerd hebben. ;)
Scherp! :D ^O^
Maar:
quote:
"direct dienen te worden vernietigd, zodra is aangetoond dat het DNA niet overeenkomt met het DNA-spoor dat op de plaats delict is gevonden."
Dat betekend dat je volgens de wet door mag gaan met testen? Of zou er ergens nog een clausule staan dat je op moet houden als je een match hebt? 8-)

Het zou geldverspilling zijn natuurlijk, tenzij ze toch snode plannen hebben met het DNA van 7000 mensen uit fucking Friesland :')

Ik denk dat de verklaring dan ook uit een andere hoek komt. Er zal ook wel voorgeschreven worden 'hoe' het vernietigd moet worden bijvoorbeeld, misschien dat ze daar moeite mee hebben?..
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_119494783
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:33 schreef SicSicSics het volgende:
Er zal ook wel voorgeschreven worden 'hoe' het vernietigd moet worden bijvoorbeeld, misschien dat ze daar moeite mee hebben?..
Volgens mij zijn daar niet echt richtlijnen voor.

http://www.st-ab.nl/wette(...)ek_in_strafzaken.htm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')