abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119520514
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat is bullshit?

Volgens de gebruikelijke rassenindeling horen Indiers tot het kaukasische ras. Ik (en met mij velen) vinden deze indeling, zeker nu men ook meer weet over genetische overeenkomsten en verschillen, behoorlijk achterhaald. Dat wil echter niet zeggen dat de indeling niet meer gebruikt kan worden.
Vandaar, waarom vind jij het achterhaald?
pi_119520535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ken jij 1 neger die zich ooit heeft laten opmaken tot zwarte Piet? Welke neger heet er ook Piet? :')
Wat kun jij ongelofelijk doorzeuren. Denk je nu echt dat kinderen zich bezighouden met racisme? Die vinden zwarte Piet en Sinterklaas gewoon het einde. Laat die kinderen gewoon hun feest hebben zonder dat je het verpest met je klamme deken van politieke correctheid.
pi_119520666
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:15 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als je kinderen hebt heb je alle keuze van de wereld. Ik doe ook niet aan de kerstman, ik leg mijn kinderen uit dat wij sinterklaas hebben en dat anderen de kerstman hebben. Waarom kun jij niet hetzelfde?

Overigens heb ik niets met de kerstman, het is te commmercieel en heeft geen echte sfeer, ik vier kerst met een boom en zonder kerstman. Als jij hetzelfde hebt met sinterklaas, doe dan vooral niet mee.
Jonge, kinden moeten toch naar school. Ga jij je kind Sinterklaas dan verbieden. Het kind snapt dat niet, die voelt alleen dat het niet mee mag doen aan iets wat leuk lijkt en wat andere kinderen in overvloed wel mogen vieren. Ik zie het toch bij mijn broer. Mijn nichtje komt met Sinterklaas knutselwerken en pietengym en weet ik wat voor shit allemaal nog meer. Hoe ga jij je kind dit verbieden zonder dat je het kind beschadigd. You have to suck it up zoals mijn broer dan zegt. :{
pi_119520673
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ken jij 1 neger die zich ooit heeft laten opmaken tot zwarte Piet? Welke neger heet er ook Piet? :')
Mijn collega is surinamer, maar doet gewoon mee. Hij vindt het, terecht, onzin dat het racisme zou zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_119520686
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Vandaar, waarom vind jij het achterhaald?
Omdat de rassenindeling sterk is gebaseerd op uiterlijke kenmerken. Dit is puur een 'makkelijke' keus geweest. Wat dat betreft is ras gewoon een sociaal construct, oftewel, afspraken die mensen hebben gemaakt over wie tot welk ras behoort, dit op basis van eigen opvattingen over welke kenmerken als selectiecriteria gelden.

Wanneer we met de huidige kennis kijken naar genetische overeenkomsten en verschillen ligt het allemaal weer wat anders. Gewoon even wat algemene oppervlakkige info: http://en.wikipedia.org/wiki/Race_(human_classification)

Maar dit is echt volledig offtopic, lijkt me niet handig deze discussie hier te voeren.
Krekker is de bom!
pi_119520725
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat kun jij ongelofelijk doorzeuren. Denk je nu echt dat kinderen zich bezighouden met racisme? Die vinden zwarte Piet en Sinterklaas gewoon het einde. Laat die kinderen gewoon hun feest hebben zonder dat je het verpest met je klamme deken van politieke correctheid.
Jij vind het niet hypocriet en vreemd dat kinden iets vieren wat ze niet helemaal begrijpen. Helemaal de boodschap die je als volwassene meegeeft aan kinden. Wat een goedpraterij zeg. :r
pi_119520758
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:19 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jonge, kinden moeten toch naar school. Ga jij je kind Sinterklaas dan verbieden. Het kind snapt dat niet, die voelt alleen dat het niet mee mag doen aan iets wat leuk lijkt en wat andere kinderen in overvloed wel mogen vieren. Ik zie het toch bij mijn broer. Mijn nichtje komt met Sinterklaas knutselwerken en pietengym en weet ik wat voor shit allemaal nog meer. Hoe ga jij je kind dit verbieden zonder dat je het kind beschadigd. You have to suck it up zoals mijn broer dan zegt. :{
Dan leg je uit dat Sint niet bij jullie komt omdat hij boos is omdat je hem racist hebt genoemd. Iedereen blij, jij hoeft niets te vieren en je kind kan op school meedoen.
pi_119520816
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Mijn collega is surinamer, maar doet gewoon mee. Hij vindt het, terecht, onzin dat het racisme zou zijn.
Dat zegt hij. Hoe weet je zeker dat hij het een leuk en goed feest vindt? Btw mijn broer viert het dus ook met zijn kind en ik heb het als kind ook geviert. Had ik al gezegd hoor.
pi_119520831
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij vind het niet hypocriet en vreemd dat kinden iets vieren wat ze niet helemaal begrijpen. Helemaal de boodschap die je als volwassene meegeeft aan kinden. Wat een goedpraterij zeg. :r
Nee. Ik vind het gewoon een geweldig leuk feest voor kleine kinderen. Schoentje zetten en pakjesavond. Een van de leukste tradities die we nog hebben in Nederland.
pi_119520928
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:21 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan leg je uit dat Sint niet bij jullie komt omdat hij boos is omdat je hem racist hebt genoemd. Iedereen blij, jij hoeft niets te vieren en je kind kan op school meedoen.
Begrijp je mijn quote niet? Dat kan een negatieve impact op het kind hebben omdat iedereen hier het zo doodnormaal vind en je met de nek wordt aangekeken als je het racisme vindt.
pi_119520964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee. Ik vind het gewoon een geweldig leuk feest voor kleine kinderen. Schoentje zetten en pakjesavond. Een van de leukste tradities die we nog hebben in Nederland.
Een stelletje witten die zich opmaakt als zwarten uit de slaventijd. Hoera! :')
pi_119521061
Witten, :').
pi_119521106
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:24 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Begrijp je mijn quote niet? Dat kan een negatieve impact op het kind hebben omdat iedereen hier het zo doodnormaal vind en je met de nek wordt aangekeken als je het racisme vindt.
Ja, je ziet dan ook dat de meeste kinderen op latere leeftijd massaal met witte puntmutsen lopen en vinden dat andersgekleurden gewoon weer geketend over de plantages moeten strompelen. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119521154
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:27 schreef Specularium het volgende:
Witten, :').
zwarten :')

amerikanen zeggen ook black and white hoor ;)
pi_119521179
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, je ziet dan ook dat de meeste kinderen op latere leeftijd massaal met witte puntmutsen lopen en vinden dat andersgekleurden gewoon weer geketend over de plantages moeten strompelen. :')
Waar claim ik dat? Maar welke fantastische boodschap krijgen kinden mee met dit feest dan?
pi_119521251
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Waar claim ik dat? Maar welke fantastische boodschap krijgen kinden mee met dit feest dan?
Nou nou, als je het jaren gevierd hebt en het nu nog niet weet kun je nu niet gaan lopen bazelen over het vermeende racistische karakter ervan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119521262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:25 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Een stelletje witten die zich opmaakt als zwarten uit de slaventijd. Hoera! :')
Je broodheren zul je bedoelen neem ik aan? Niemand verplicht je om hier te wonen, je kunt zo verhuizen naar een plek waar ze geen sinterklaas hebben. Of je stuurt ze naar een zwarte school waarbij je de medezeggenschapsraad overtuigd dat ze dit niet mogen vieren.
pi_119521362
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:29 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

zwarten :')

amerikanen zeggen ook black and white hoor ;)
Die hele samenleving daar is veel meer zwart-wit dan hier het geval is, letterlijk en figuurlijk op alle niveaus.
pi_119521375
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:31 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je broodheren zul je bedoelen neem ik aan? Niemand verplicht je om hier te wonen, je kunt zo verhuizen naar een plek waar ze geen sinterklaas hebben. Of je stuurt ze naar een zwarte school waarbij je de medezeggenschapsraad overtuigd dat ze dit niet mogen vieren.
Als je mijn quotes had gelezen, had je gelezen dat ik nog aan mijn budget moet werken voor een emigratie. Ik woon graag ergens met lichte gebouwen en een warme omgeving. Hier is zo grauw en donker. }:|
pi_119521424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:31 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou nou, als je het jaren gevierd hebt en het nu nog niet weet kun je nu niet gaan lopen bazelen over het vermeende racistische karakter ervan.
Jammer dat je het niet kan snappen of inleven.
pi_119521452
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:31 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je broodheren zul je bedoelen neem ik aan?
Wellicht is zijn 'broodheer' wel zwart.
Krekker is de bom!
pi_119521485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:35 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet kan snappen of inleven.
Dat zeg jij... :{ Serieus, door mensen als jij gaan anderen het racistisch bekijken :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119521528
Tot dan I'll have to suck it up. Maar het doet wel wat met je van binnen. Met mij he. Ergens doet het pijn. Waarom weet ik niet. Misschien zo respectloos. Iedereen wil toch respectvol behandeld worden?
pi_119521587
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:34 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Als je mijn quotes had gelezen, had je gelezen dat ik nog aan mijn budget moet werken voor een emigratie. Ik woon graag ergens met lichte gebouwen en een warme omgeving. Hier is zo grauw en donker. }:|
Neem het ons dan niet kwalijk dat we graag een exotisch tintje hebben in ons land in het midden van de winter. ;-)
pi_119521644
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:38 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Neem het ons dan niet kwalijk dat we graag een exotisch tintje hebben in ons land in het midden van de winter. ;-)
Daar gaat het toch helemaal niet om. Jij vindt dat ik weg moet. :P
pi_119521731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:37 schreef anonymoussie het volgende:
Tot dan I'll have to suck it up. Maar het doet wel wat met je van binnen. Met mij he. Ergens doet het pijn. Waarom weet ik niet. Misschien zo respectloos. Iedereen wil toch respectvol behandeld worden?
Er is niemand die dit als racistisch ziet, maak je niet zo druk en ga niet als een azijnzeiker het leukste kinderfeest verpesten.
pi_119521846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:38 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om. Jij vindt dat ik weg moet. :P
Welnee, blijf gerust, maar ga niet een feest waar kinderen al generaties naar toe leven en echt van kunnen genieten proberen kapot te maken omdat je het gevoel hebt dat het eeuwen geleden misschien een racistische ondertoon gehad kan hebben.
pi_119521942
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:40 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Er is niemand die dit als racistisch ziet, maak je niet zo druk en ga niet als een azijnzeiker het leukste kinderfeest verpesten.
Jij ziet geen witten die zich als zwarten opmaken uit de slaventijd? Ontken je dit?
pi_119522368
Ik zie Eric van Muiswinkel geforceerd een mongool uithangen.
pi_119522631
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:44 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Jij ziet geen witten die zich als zwarten opmaken uit de slaventijd? Ontken je dit?
Natuurlijk zie ik dat niet, ik ben vanaf mijn geboorte opgegroeid met Sinterklaas, pas toen ik rond de twaalf was hoorde ik van mensen dat dit eventueel racistisch kan worden opgevat. Nog steeds zie ik daar geen enkele reden voor, ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.
pi_119522719
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik dat niet, ik ben vanaf mijn geboorte opgegroeid met Sinterklaas, pas toen ik rond de twaalf was hoorde ik van mensen dat dit eventueel racistisch kan worden opgevat. Nog steeds zie ik daar geen enkele reden voor, ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.
Wat is een zwarte Piet objectief gezien?
pi_119522826
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.
Natuurlijk pure onzin dat het feest verpest zou zijn wanneer de Zwarte Piet iets zou worden aangepast. Het zijn vooral de volwassenen die er problemen mee hebben, kinderen maakt het verder weinig uit, zolang er maar gezelligheid, snoep en kadootjes zijn. Tenzij ze natuurlijk hun boze papa en mama napraten.
Krekker is de bom!
pi_119522828
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:51 schreef Specularium het volgende:
Ik zie Eric van Muiswinkel geforceerd een mongool uithangen.
En ik zie mensen die voor mij in dezelfde categorie vallen als gelovigen. Erger want er is geen betekenis aan toe te voegen behalve kado's en traditie. :')
pi_119522854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Natuurlijk pure onzin dat het feest verpest zou zijn wanneer de Zwarte Piet iets zou worden aangepast. Het zijn vooral de volwassenen die er problemen mee hebben, kinderen maakt het verder weinig uit, zolang er maar gezelligheid, snoep en kadootjes zijn. Tenzij ze natuurlijk hun boze papa en mama napraten.
Amen.
pi_119522912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

En ik zie mensen die voor mij in dezelfde categorie vallen als gelovigen. Erger want er is geen betekenis aan te voegen behalve kado's en traditie. :')
Juist niet want in tegenstelling tot gelovigen weten de ouders dat het nep is.

Je moet alleen niet de verongelijkte minderheid gaan uithangen, want dat is wel echt.
pi_119522951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:58 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wat is een zwarte Piet objectief gezien?
Een geweldig persoon die altijd vrolijk is en die je als je lief bent cadeautjes geeft. Mysterieus omdat hij over daken loopt 's nachts, kijken of je hem ziet lopen en 's ochtends naar je schoen rennen om te zien of, en wat je hebt gekregen. Zeker niet iets wat we onze kinderen moeten onthouden omdat sommigen zich hieraan willen storen.
pi_119523170
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

Juist niet want in tegenstelling tot gelovigen weten de ouders dat het nep is.

Je moet alleen niet de verongelijkte minderheid gaan uithangen, want dat is wel echt.
Het gaat om het vasthouden aan iets omwille van traditie in dit geval.
Gelovigen houden ook vast aan iets, die kunnen niet loslaten. Wat is dan de toegevoegde waarde om Sinterklaas in vorm te vieren zoals nu behalve traditie?
pi_119523221
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, net zoals moslims met roze tutu's kunnen lopen met suikerfeest. Je moet niet een traditie aanpassen omdat dat impliceert dat het inderdaad fout zou zijn. Dat is het beledigende, ik vier graag Sinterklaas zonder dit als racistisch aan te duiden. Het is een prachtige traditie die we moeten koesteren.
pi_119523277
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Een geweldig persoon die altijd vrolijk is en die je als je lief bent cadeautjes geeft. Mysterieus omdat hij over daken loopt 's nachts, kijken of je hem ziet lopen en 's ochtends naar je schoen rennen om te zien of, en wat je hebt gekregen. Zeker niet iets wat we onze kinderen moeten onthouden omdat sommigen zich hieraan willen storen.
Dit noem jij objectief? :')

Letterlijk is het een witte die zich als zwarte opmaakt. Hoe kan je dit ontkennen? Wil je zeggen dat het echte negers zijn?
pi_119523313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Letterlijk is het een witte die zich als zwarte opmaakt. Hoe kan je dit ontkennen? Wil je zeggen dat het echte negers zijn?
Oh noes een clown maakt zich ook op! Racisme! Slavernij!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119523373
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:07 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is een prachtige traditie die we moeten koesteren.
Ik ga mij vandaag schminken als zwarte neger uit de slaventijd om een feestje te vieren :|W
Hoera! |:(
pi_119523406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Vanwaar deze reactie? Ik leg uit hoe ik en alle kinderen die opgroeien dit (hebben) ervaren. En dan kom jij met smileys?
pi_119523412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:06 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het gaat om het vasthouden aan iets omwille van traditie in dit geval.
Gelovigen houden ook vast aan iets, die kunnen niet loslaten. Wat is dan de toegevoegde waarde om Sinterklaas in vorm te vieren zoals nu behalve traditie?
Het is leuk en gezellig met de kids.

Totaal onvergelijkbaar met de ongelofelijke onzin waar geen spat bewijs voor is waar onderontwikkelde onvolwassenen in geloven.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119523413
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een clown is zwart met negerkrullen in zijn haar en rode lippen zoals negers hadden in de slaventijd? 8)7 8)7 8)7
pi_119523420
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom we die negers maar een keer per jaar vernederen eigenlijk. Ik ga me voortaan dagelijks schminken. Gewoon omdat het kan.
pi_119523449
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:10 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ik ga mij vandaag schminken als zwarte neger uit de slaventijd om een feestje te vieren :|W
Hoera! |:(
:')
Negers en moslims houden heden ten dage nog slaven, huilebalk.
pi_119523477
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom we die negers maar een keer per jaar vernederen eigenlijk. Ik ga me voortaan dagelijks schminken. Gewoon omdat het kan.
Lijkt me in jouw geval een verbetering.
pi_119523516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:03 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

zijn indiers kaukasisch?
Yep. Land der Ariers hé.
pi_119523552
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is leuk en gezellig met de kids.

Totaal onvergelijkbaar met de ongelofelijke onzin waar geen spat bewijs voor is waar onderontwikkelde onvolwassenen in geloven.
Leuk en gezellig kan natuurlijk alleen als je je kan opmaken als zwarte neger uit de slaventijd!
Hoera!! Leve de traditie!! _O_ _O_ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')