Daar gaat het toch helemaal niet om. Jij vindt dat ik weg moet.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:38 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Neem het ons dan niet kwalijk dat we graag een exotisch tintje hebben in ons land in het midden van de winter. ;-)
Er is niemand die dit als racistisch ziet, maak je niet zo druk en ga niet als een azijnzeiker het leukste kinderfeest verpesten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:37 schreef anonymoussie het volgende:
Tot dan I'll have to suck it up. Maar het doet wel wat met je van binnen. Met mij he. Ergens doet het pijn. Waarom weet ik niet. Misschien zo respectloos. Iedereen wil toch respectvol behandeld worden?
Welnee, blijf gerust, maar ga niet een feest waar kinderen al generaties naar toe leven en echt van kunnen genieten proberen kapot te maken omdat je het gevoel hebt dat het eeuwen geleden misschien een racistische ondertoon gehad kan hebben.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:38 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om. Jij vindt dat ik weg moet.
Jij ziet geen witten die zich als zwarten opmaken uit de slaventijd? Ontken je dit?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:40 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is niemand die dit als racistisch ziet, maak je niet zo druk en ga niet als een azijnzeiker het leukste kinderfeest verpesten.
Natuurlijk zie ik dat niet, ik ben vanaf mijn geboorte opgegroeid met Sinterklaas, pas toen ik rond de twaalf was hoorde ik van mensen dat dit eventueel racistisch kan worden opgevat. Nog steeds zie ik daar geen enkele reden voor, ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:44 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Jij ziet geen witten die zich als zwarten opmaken uit de slaventijd? Ontken je dit?
Wat is een zwarte Piet objectief gezien?quote:Op donderdag 22 november 2012 22:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik dat niet, ik ben vanaf mijn geboorte opgegroeid met Sinterklaas, pas toen ik rond de twaalf was hoorde ik van mensen dat dit eventueel racistisch kan worden opgevat. Nog steeds zie ik daar geen enkele reden voor, ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.
Natuurlijk pure onzin dat het feest verpest zou zijn wanneer de Zwarte Piet iets zou worden aangepast. Het zijn vooral de volwassenen die er problemen mee hebben, kinderen maakt het verder weinig uit, zolang er maar gezelligheid, snoep en kadootjes zijn. Tenzij ze natuurlijk hun boze papa en mama napraten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:56 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
ik zie het als het enige kinderfeest wat er is. Ik kan me dan ook echt boos maken als mensen dat willen verpesten.
En ik zie mensen die voor mij in dezelfde categorie vallen als gelovigen. Erger want er is geen betekenis aan toe te voegen behalve kado's en traditie.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:51 schreef Specularium het volgende:
Ik zie Eric van Muiswinkel geforceerd een mongool uithangen.
Amen.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Natuurlijk pure onzin dat het feest verpest zou zijn wanneer de Zwarte Piet iets zou worden aangepast. Het zijn vooral de volwassenen die er problemen mee hebben, kinderen maakt het verder weinig uit, zolang er maar gezelligheid, snoep en kadootjes zijn. Tenzij ze natuurlijk hun boze papa en mama napraten.
Juist niet want in tegenstelling tot gelovigen weten de ouders dat het nep is.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
En ik zie mensen die voor mij in dezelfde categorie vallen als gelovigen. Erger want er is geen betekenis aan te voegen behalve kado's en traditie.
Een geweldig persoon die altijd vrolijk is en die je als je lief bent cadeautjes geeft. Mysterieus omdat hij over daken loopt 's nachts, kijken of je hem ziet lopen en 's ochtends naar je schoen rennen om te zien of, en wat je hebt gekregen. Zeker niet iets wat we onze kinderen moeten onthouden omdat sommigen zich hieraan willen storen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:58 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Wat is een zwarte Piet objectief gezien?
Het gaat om het vasthouden aan iets omwille van traditie in dit geval.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Juist niet want in tegenstelling tot gelovigen weten de ouders dat het nep is.
Je moet alleen niet de verongelijkte minderheid gaan uithangen, want dat is wel echt.
Natuurlijk kan dat, net zoals moslims met roze tutu's kunnen lopen met suikerfeest. Je moet niet een traditie aanpassen omdat dat impliceert dat het inderdaad fout zou zijn. Dat is het beledigende, ik vier graag Sinterklaas zonder dit als racistisch aan te duiden. Het is een prachtige traditie die we moeten koesteren.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Natuurlijk pure onzin dat het feest verpest zou zijn wanneer de Zwarte Piet iets zou worden aangepast. Het zijn vooral de volwassenen die er problemen mee hebben, kinderen maakt het verder weinig uit, zolang er maar gezelligheid, snoep en kadootjes zijn. Tenzij ze natuurlijk hun boze papa en mama napraten.
Dit noem jij objectief?quote:Op donderdag 22 november 2012 23:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een geweldig persoon die altijd vrolijk is en die je als je lief bent cadeautjes geeft. Mysterieus omdat hij over daken loopt 's nachts, kijken of je hem ziet lopen en 's ochtends naar je schoen rennen om te zien of, en wat je hebt gekregen. Zeker niet iets wat we onze kinderen moeten onthouden omdat sommigen zich hieraan willen storen.
Oh noes een clown maakt zich ook op! Racisme! Slavernij!quote:Op donderdag 22 november 2012 23:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit noem jij objectief?![]()
Letterlijk is het een witte die zich als zwarte opmaakt. Hoe kan je dit ontkennen? Wil je zeggen dat het echte negers zijn?
Ik ga mij vandaag schminken als zwarte neger uit de slaventijd om een feestje te vierenquote:Op donderdag 22 november 2012 23:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het is een prachtige traditie die we moeten koesteren.
Vanwaar deze reactie? Ik leg uit hoe ik en alle kinderen die opgroeien dit (hebben) ervaren. En dan kom jij met smileys?quote:Op donderdag 22 november 2012 23:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit noem jij objectief?![]()
Letterlijk is het een witte die zich als zwarte opmaakt. Hoe kan je dit ontkennen? Wil je zeggen dat het echte negers zijn?
Het is leuk en gezellig met de kids.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:06 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Het gaat om het vasthouden aan iets omwille van traditie in dit geval.
Gelovigen houden ook vast aan iets, die kunnen niet loslaten. Wat is dan de toegevoegde waarde om Sinterklaas in vorm te vieren zoals nu behalve traditie?
Een clown is zwart met negerkrullen in zijn haar en rode lippen zoals negers hadden in de slaventijd?quote:Op donderdag 22 november 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh noes een clown maakt zich ook op! Racisme! Slavernij!
Ik snap niet waarom we die negers maar een keer per jaar vernederen eigenlijk. Ik ga me voortaan dagelijks schminken. Gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh noes een clown maakt zich ook op! Racisme! Slavernij!
quote:Op donderdag 22 november 2012 23:10 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik ga mij vandaag schminken als zwarte neger uit de slaventijd om een feestje te vieren![]()
Hoera!
Lijkt me in jouw geval een verbetering.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom we die negers maar een keer per jaar vernederen eigenlijk. Ik ga me voortaan dagelijks schminken. Gewoon omdat het kan.
Yep. Land der Ariers hé.quote:
Leuk en gezellig kan natuurlijk alleen als je je kan opmaken als zwarte neger uit de slaventijd!quote:Op donderdag 22 november 2012 23:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is leuk en gezellig met de kids.
Totaal onvergelijkbaar met de ongelofelijke onzin waar geen spat bewijs voor is waar onderontwikkelde onvolwassenen in geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |