abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119645234
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 17:36 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik mag gelukkig nog 12 maanden en een beetje thuis zitten.... Maar mocht ik eind december niks hebben dan ga ik alvast mijn huis te koop zetten.
is het zo erg? Jeetje.....

Ik hoef gelukkig mijn huis niet te koop te zetten, maar eten moet ik doen van 100 euro per maand (2 personen). Dus ik hoop dat ik kan beginnen bij postnl. Heb ik in ieder geval wat :)
pi_119645283
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 18:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

is het zo erg? Jeetje.....

Ik hoef gelukkig mijn huis niet te koop te zetten, maar eten moet ik doen van 100 euro per maand (2 personen). Dus ik hoop dat ik kan beginnen bij postnl. Heb ik in ieder geval wat :)
Mja ik woon alleen. Dus heb geen partner met inkomen die rekeningen kan betalen.

En ben het liever graag voor. Thuis zitten is gewoon kut.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119645340
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:25 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Je bent niet de enige met dat idee, er is altijd wel een "ja maar" bij hem.
Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:42 schreef Nezhi het volgende:

[..]

PostNL betaald in de maand wanneer je begint met werken diezelfde maand al, rond de 20ste. Alleen overuren komen de maand erna.
Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
  maandag 26 november 2012 @ 18:07:55 #229
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119645382
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:06 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik sta open voor alle adviezen, maar ik bekijk het altijd van de praktische kant. Is iets niet realistisch, te lastig, niet verstandig, dan steek ik mijn tijd en moeite liever in andere, meer kansrijke dingen.

[..]

Ok. Ik heb een aantal jaren geleden ook eens bij de post gewerkt en toen was dat volgens mij niet zo, maar ik geloof je.
En dan gaan we weer "ja maar......"
-weg-
pi_119645522
quote:

[..]

[..]

Ok maar die kansrijke dingen zijn er op dit moment gewoon niet.

Er is gewoon weinig tot geen uitzendwerk in december. Je moet wel erg veel geluk hebben, als het voor jou wel zo is :)

Ik heb mij net ingeschreven bij postnl. Bellen ze snel??? :D
er stond: 'ik kan nu gebeld worden' :D

Ik moet alleen over een uur trainen :@

Verplicht: dinsdag, donderdag, zaterdag

Optioneel: maandag, woensdag, vrijdag

Ik hoop gewoon lekker 6 dagen bezig te zijn in december O+
Mijn WW wordt toch aangevuld voor de uren dat ik niet werk :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 18:12:52 ]
pi_119645534
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 15:48 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Niet werken betekent helemaal geen salaris.
Daarbij kan je natuurlijk per direct stoppen, proeftijd en zo, mocht je geschikter uitzendwerk vinden.
Sterker nog: je kunt zelfs met 'n vast contract per direct ergens kappen, heb ik ook gedaan paar maanden geleden. :D
Hallon!
pi_119645900
Damn nu mis ik het eigenlijk soms wel hoor dat ik bij zo'n sorteercentrum kon werken.

Was gewoon inschrijven, testje maken, VOG formulier aanvragen en je kon starten. Helaas hebben ze nu geen mensen meer nodig, maar dat soort werk is altijd wel makkelijk als je snel geld wilt verdienen.

;(
pi_119646013
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2012 18:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn nu mis ik het eigenlijk soms wel hoor dat ik bij zo'n sorteercentrum kon werken.

Was gewoon inschrijven, testje maken, VOG formulier aanvragen en je kon starten. Helaas hebben ze nu geen mensen meer nodig, maar dat soort werk is altijd wel makkelijk als je snel geld wilt verdienen.

;(
ja hier zoeken ze wel iemand, maar dat is maar voor 1 dagje. Dat is weer te weinig voor mij. Als het nog 5 dagen in de week was, had ik direct gesolliciteerd.

maar misschien komt er wel wat vrij in december :)
pi_119646193
quote:

[..]

[..]

Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.
  maandag 26 november 2012 @ 18:34:07 #235
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119646251
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:32 schreef From het volgende:

[..]

Wat is dan serieus jouw droombaan? Je hebt alleen een afgeronde Propedeuse behaald dus what the F verwacht je dan man.. Ga gewoon aan de slag.
Hij heeft een bachelor in een beta richting.
-weg-
pi_119646282
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ok dank voor de correctie, maar alsnog wat wil je nou eigenlijk
  maandag 26 november 2012 @ 18:45:41 #237
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119646669
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 18:34 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Het was niet zo naar jou bedoeld hoor, maar beta's kunnen nog goed boeren in deze tijden. Denk aan IT bijv.
-weg-
pi_119647694
Pfft, als enige kandidaat over. Nu willen ze in een volgend gesprek mij voorstellen aan iemand anders en verder mijn functie invullen. Dan een derde gesprek met salarisbespreking enzo. Duuuuurd lang ;(
pi_119649526
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 18:07 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

En dan gaan we weer "ja maar......"
Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
  maandag 26 november 2012 @ 20:23:12 #240
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119650847
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:

[..]

Wat ik probeer over te brengen is dat als je al zo lang werkloos bent je wel ongeveer weet waar je je prioriteiten moet leggen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daardoor wat eigenwijs overkom op anderen en dat nooit iedereen zich goed in mijn situatie zal kunnen verplaatsen.
Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trots :') Trouwens iedereen die werkt of gewerkt heeft, heeft wel eens klusjes beneden zijn of haar nivo op moeten knappen.

Vrijwilligerswerk doe je niet omdat dat van je sollicitatietijd gaat. Zowat elke andere post van jou gaat over het feit dat er nauwelijks iets om op te solliciteren. Maar je prioriteit ligt dus om constant achter de pc te zitten op zoek te gaan naar die ene baan, terwijl je al 2,5 jaar afgestudeerd bent. Je beseft hopelijk toch wel dat er zowat elk jaar een nieuwe horde afgestudeerden de arbeidsmarkt betreedt he?

Zowat elke werkgever weet dat je niet 40 uur per week kan solliciteren dat is onmogelijk en ook nog ongezond, geheid dat ze gaan vragen wat je naast het solliciteren hebt gedaan. En van iemand die aan een uni heeft gestudeerd verwachten ze, zeker in deze tijden, wel wat.

Een baan bij de post wilde je eerder ook niet overwegen (ben je inmiddels van gedachten verandert of heb je daar ook al een vers excuus voor) omdat je dan 2 maanden zonder inkomsten zou zitten dus je focust je nu op uitzendburo's. Volgens mij zal elke intercedent je vertellen dat je in december verdomd weinig kans maakt op het vinden op een baan.

Je komt over als, zoals mijn oma dat zo mooi zegt, een Jetje-Jamaar en daar zit in deze tijden geen enkele werkgever op te wachten. Ze kunnen immers uit een blik nog verser afgestudeerden dan jij met meer daad- en wilskracht kiezen.
-weg-
pi_119654198
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:55 schreef Balisto het volgende:

[..]

Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.

Jij gaat bijvoorbeeld niet solliciteren bij de postnl omdat je hoopt om een uitzendbaan.
Waarom niet die baan aannemen bij postnl? Dan heb je tenminste IETS ;)

Lekker boeiend wat je prioriteiten zijn.... hopen op een uitzendbaan (in december) is wel heel naief :)
pi_119654703
quote:

Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?
pi_119655060
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
  maandag 26 november 2012 @ 21:46:07 #244
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119655293
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Er is veel werkloosheid. Tenminste dit lees je overal maar ik zie wel overal personeel gevraagd in de retail. Komen jullie hier niet aan de bak? Te jong? Of zoeken jullie specifiek in je vak gebied?
Ik denk dat mensen in dit topic 25+ te oud zijn voor retail.
-weg-
pi_119655539
Foutje. Te oud ja. Maar het is zeker een lastige tijd. De helft van mijn vrienden zijn werkloos :( slechte tijden.
pi_119656033
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:42 schreef stoeltafel het volgende:
Ik zou eigenlijk (ondanks dat het slecht verdient) toch de retail in willen. Maar ik ben daar inderdaad al te oud (26) voor, en zeker als ik eenmaal klaar ben met wat opleidingen ;(

Neem aan dat er geen bedrijf is die iemand van 30 aan neemt voor een bedrijfsleider functie. Ik noem maar even wat hoor, maar dat is wel de kant waar ik op wil.

Het verdient misschien niet zo goed, maar ik doe liever iets waar ik jaren plezier in ga hebben.
pi_119656172
Ik (34) heb vandaag gesolliciteerd als verkoopmedewerker bij de saturn. Wel ern foto bijgevoegd, want zie er wel jonger uit.

Geen idee of het wat wordt, dus ook daarop solliciteer ik. :@
pi_119656731
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2012 20:23 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jouw manier van prioriteiten stellen heeft je tot nu toe anders ook niet veel opgeleverd of wel? Een schoonmaak baantje van 1 week niet aannemen omdat je bang bent dat een bekende jou in een fel hesje ziet. Voor het gemak ga je voorbij aan het feit dat als een bekende je ziet, dat naast dat ze het sneu voor je vind, jij ook je bereidheid tot werken aantoont en dan sta je weer even bij zo iemand op het netvlies als werkzoekende. Niemand heeft jou constant als werkzoekende op zijn of haar netvlies namelijk. Maar goed je prioriteit lag bij je trots :') Trouwens iedereen die werkt of gewerkt heeft, heeft wel eens klusjes beneden zijn of haar nivo op moeten knappen.

Vrijwilligerswerk doe je niet omdat dat van je sollicitatietijd gaat. Zowat elke andere post van jou gaat over het feit dat er nauwelijks iets om op te solliciteren. Maar je prioriteit ligt dus om constant achter de pc te zitten op zoek te gaan naar die ene baan, terwijl je al 2,5 jaar afgestudeerd bent. Je beseft hopelijk toch wel dat er zowat elk jaar een nieuwe horde afgestudeerden de arbeidsmarkt betreedt he?

Zowat elke werkgever weet dat je niet 40 uur per week kan solliciteren dat is onmogelijk en ook nog ongezond, geheid dat ze gaan vragen wat je naast het solliciteren hebt gedaan. En van iemand die aan een uni heeft gestudeerd verwachten ze, zeker in deze tijden, wel wat.

Een baan bij de post wilde je eerder ook niet overwegen (ben je inmiddels van gedachten verandert of heb je daar ook al een vers excuus voor) omdat je dan 2 maanden zonder inkomsten zou zitten dus je focust je nu op uitzendburo's. Volgens mij zal elke intercedent je vertellen dat je in december verdomd weinig kans maakt op het vinden op een baan.

Je komt over als, zoals mijn oma dat zo mooi zegt, een Jetje-Jamaar en daar zit in deze tijden geen enkele werkgever op te wachten. Ze kunnen immers uit een blik nog verser afgestudeerden dan jij met meer daad- en wilskracht kiezen.
Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 21:23 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik ben ook al een jaar werkloos. En mijn prioriteiten liggen bij het vinden van een baan. En dan maakt het niet uit wat voor baan, een baan betekend inkomsten.... en dat is belangrijker dan wat dan ook.

Jij gaat bijvoorbeeld niet solliciteren bij de postnl omdat je hoopt om een uitzendbaan.
Waarom niet die baan aannemen bij postnl? Dan heb je tenminste IETS ;)

Lekker boeiend wat je prioriteiten zijn.... hopen op een uitzendbaan (in december) is wel heel naief :)
Ik sluit niks uit hoor. :)
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:35 schreef bluejean het volgende:

[..]

Mijn reactie voor het gemak maar overgeslagen?
Even over het hoofd gezien, maar je hebt gelijk. :)
  maandag 26 november 2012 @ 22:26:31 #249
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119657476
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:13 schreef Balisto het volgende:

[..]

Rustig maar, je hoeft mij ook niet te vertellen dat mijn zoektocht nog niet veel heeft opgeleverd. Jij komt over als iemand die waarschijnlijk nooit langdurig werkloos is geweest. Aan de andere kant hoef je je niet tegenover mij te verantwoorden, en ik niet tegenover jou.

Ik weet niet of 8 maanden langdurig genoeg voor je is? In die 8 maanden heb ik rustig klusjes aangenomen die ver onder mijn nivo waren. Zoals assistent van de secretaresse, en deze dame was niet alleen jonger maar ook nog eens lager opgeleid. Denk je dat ik mijn trots niet voelde, als ik een telefoonnotitie even naar de 6e etage moest brengen van haar? De bereidheid om die kutklusjes op te knappen, heeft me mijn huidige baan opgeleverd.
-weg-
  Moderator / Redactie FP maandag 26 november 2012 @ 22:36:44 #250
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_119657973
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:03 schreef charmed_angel het volgende:
Ik (34) heb vandaag gesolliciteerd als verkoopmedewerker bij de saturn. Wel ern foto bijgevoegd, want zie er wel jonger uit.

Geen idee of het wat wordt, dus ook daarop solliciteer ik. :@
Als het de Saturn in Tilburg is zal ik wel even komen zwaaien ;)

En anders ook :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')