abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119460010
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_119460120
Hi,

Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?

Men kan gaan denken dat ik niet weet wat ik wil maar in beide functies zie ik mezelf wel goed uitkomen.

Door mijn lange werk ervaring kan ik namelijk nogal variëren met mijn Cv's omdat ik sowieso er veel uit moet laten omdat ze anders te langdradig worden.
pi_119460156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze (allemaal) leerstoornissen hebben? Misschien is het voor de meeste juist dat stukje begeleiding wat ze motivatie geeft.
Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Balisto het volgende:
Ik kan niet met 'moeilijke' kinderen omgaan met allerlei leerstoornissen e.d.
pi_119460190
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hi,

Is het not done om twee nogal verschillende Cv's naar 1 bedrijf te sturen voor twee nogal verschillende functies ?

Men kan gaan denken dat ik niet weet wat ik wil maar in beide functies zie ik mezelf wel goed uitkomen.

Door mijn lange werk ervaring kan ik namelijk nogal variëren met mijn Cv's omdat ik sowieso er veel uit moet laten omdat ze anders te langdradig worden.
Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
pi_119460243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:31 schreef Balisto het volgende:

[..]

Op twee verschillende functies bij hetzelfde bedrijf solliciteren kan prima, maar twee verschillende cv's opsturen lijkt me niet verstandig.
Inderdaad, geen 2 verschillende CV's.
Lambo of Rekt
pi_119460245
quote:

[..]

En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.

Ik begrijp wel dat het vreemd over kan komen bij P&O maar zullen ze dat niet vaker zien?
pi_119460278
quote:

[..]

Als het zich beperkt tot het stukje relevante werkervaring is dit niet heel vreemd. Je schrapt namelijk alles wat niet relevant is tenzij je bijna niets op je cv hebt staan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 21 november 2012 @ 12:37:18 #8
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119460331
Vanaf morgen beginnen bij PostNL als postbezorger; morgen helaas post bezorgen in een wijk op ongeveer 40 minuten fietsen vanaf m'n huis, dus dat wordt doortrappen. Nouja, goed om het luie zweet eruit te fietsen want die maanden werkloosheid hebben me wat sloom gemaakt. En uiteraard mooi dat volledige werkloosheid iig tijdelijk verleden tijd is.
pi_119460356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:34 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

En waarom niet? ik lieg niet in mijn Cv's echter laat ik per vacature staan wat relevant is en laat de rest weg.

Ik begrijp wel dat het vreemd over kan komen bij P&O maar zullen ze dat niet vaker zien?
Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?
pi_119460419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:30 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nou ja, laat ik het dan zo zeggen:

[..]

Dat is al anders :)
pi_119460457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:38 schreef Balisto het volgende:

[..]

Het zou op mij nogal onbetrouwbaar overkomen. Waarom dat risico nemen?
Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd. Ik heb bijv ook niet mijn werkzaamheden bij de bank of modeshows vermeld op mijn cv bij de vacature in het ziekenhuis. Zou een beetje vreemd zijn niet? Zou mij eerder druk maken om het feit dat je op twee verschillende soorten functies solliciteerd en misschien wat ondoelmatig overkomt. Aan de andere kant zullen ze gewoon kijken naar wie de beste voor de functie is. Oftewel gewoon doen.
pi_119460535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Het is gebruikelijk om je cv aan te passen naar de functie waar je op solliciteerd.
Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.
pi_119460629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:44 schreef Balisto het volgende:

[..]

Uiteraard. Dat doe ik ook. Maar twee verschillende cv's naar hetzelfde bedrijf sturen vind ik een tikkeltje vreemd.
Als de functies echt anders zijn. Ze zullen misschien wel denken van ga eerst eens uitzoeken wat je wilt met je carriere. Bij een groot bedrijf en verschillende functies kan het ook zo zijn dat ze door verschillende afdelingen worden afgehandeld. Dan zou ik mij helemaal niet druk maken.

Trouwens twee verschillende cv's klinkt wel anders dan twee versies van een cv met kleine nuanceverschillen.
pi_119460657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:41 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat is al anders :)
Ooit een uurtje ingevallen als overblijfkracht, wat een hel was dat. :') Ik zal nooit in het onderwijs of met kinderen werken, zoveel is wel duidelijk.

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag uit het vorige topic?
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:58 schreef Balisto het volgende:
Is notuleren makkelijk te leren? Ik kom zojuist een functie tegen waarvoor ervaring met notuleren de enige eis is waaraan ik niet voldoe.
pi_119460818
Notuleren is niet zo ingewikkeld. Dat kan je vast zo leren.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119462127
iemand wel es open gesolliciteerd via een formulier op de site van het bedrijf?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119462399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is - bij een heel groot bedrijf zal dit waarschijnlijk anders liggen - zou ik er denk ik voor kiezen om één cv en misschien zelfs maar één brief te sturen waarin ik duidelijk maak dat en waarom beide functies me interessant lijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119462619
Notuleren is ontzettend makkelijk. Heb je daar echt geen ervaring mee? Ik herinner me dat ik het al jong deed als we vergaderingen hadden van onze vereniging. Tijdens mijn opleiding deed ik het wel eens als we groepswerk hadden om bij te houden wat ieders taken waren en wat de globale inhoud van het groepswerk zou worden. Tijdens mijn werk doe ik het nog regelmatig als ik overleg met collega's heb, en ik doe het ook wel eens in het kader van het overleg van de oudercommissie waar ik in zit.

Notuleren is niets meer dan goed luisteren tijdens een vergadering en helder en beknopt een juiste weergave kunnen geven van wat er gezegd en afgesproken is. Dikke kans dat je dat wel eens gedaan hebt!

Als je dit leest dan heb je geleerd om te notuleren. :s)

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 21-11-2012 13:47:21 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119463210
Aanstaande maandag even een gesprekje bij een zorginstelling voor een vrijwilligersfunctie.

Ik werk nu maar parttime en ben nog steeds bezig om iets anders erbij te vinden, maar dat is helaas nog lastiger dan dat je zou denken. Dus ik zat er toch aan te denken om dan wat vrijwilligerswerk erbij te doen, zodat je toch een beetje bezig blijf.

Wie weet rolt er wel wat uit als ik eenmaal een paar maanden vrijwilligerswerk heb gedaan. ^O^ En het kan volgens mij nooit kwaad om 1 of 2 dagen dat werk te gaan doen O-)
  woensdag 21 november 2012 @ 14:04:58 #20
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_119463636
Functie-eisen
Telefonisch verkopers met ruime aantoonbare ervaring (outbound)
Zelfstandig en gedisciplineerd
Ambitieus en hongerig
Zelfbewust en onbevangen

ABN sprekend
In bezit van computer en snelle internetverbinding

JEUK Krijg ik van zulke advertenties....
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_119464110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen
Telefonisch verkopers met ruime aantoonbare ervaring (outbound)
Zelfstandig en gedisciplineerd
Ambitieus en hongerig
Zelfbewust en onbevangen

ABN sprekend
In bezit van computer en snelle internetverbinding

Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijd :D Staat niet bij dat het naar kennis is.
pi_119464398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:30 schreef Apotheose het volgende:
iemand wel es open gesolliciteerd via een formulier op de site van het bedrijf?
jup, vaak genoeg. persoonlijk niet bijzonder goede ervaringen mee.. (krijgt op een dergelijke sollicitatie geen tot maar heel weinig reactie. )

Ben zelf nog steeds op zoek helaas. :( Af en toe een sollicitatiegesprek, maar komt er eigenlijk altijd op neer dat ze een reeds afgestudeerde HBO-er willen, en dat ben ik nog niet. Op andere vacatures krijg ik vaak een reactie terug dat er heel veel sollicitanten waren, en ik niet een van de beste keuzes zou zijn voor hun. (wel eens getallen gehoord van c.a. 100 reacties op 1 vacature!)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119464483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:17 schreef ssebass het volgende:

[..]

Haha ja inderdaad. Dit soort dingen is ook vaak voor flutbaantjes. Hongerig ben ik altijd :D Staat niet bij dat het naar kennis is.
Inderdaad, heb zelfs wel eens niet op een vacature gereageerd omdat er iets in die trand in stond..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119464688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp je beweegredenen, maar ik geloof dat ik er als werkgever toch moeite mee zou hebben. Het zou me het gevoel geven dat je niet bewust voor één functie kiest en daar volledig voor gaat maar wat opportunistisch bent
De ideale functie is momenteel ook niet vacant. Dus opteer ik voor de tweede keus net als 99 % van de beroepsbevolking.

Eerst moet ik een baan (lees inkomstenbron) zien te bemachtigen en vanuit die baan op zoek naar de droombaan.
pi_119464811
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:04 schreef Janena het volgende:
Functie-eisen

ABN sprekend

Is die advertentie geplaatst door Eva Anna Paula Braun ?

Lijkt me een nogal sterke hint dat wel goed ABN sprekende allochtonen niet welkom zijn bij dat bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')