Dat gaat nooit gebeuren. En terecht.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:03 schreef Aneurysma het volgende:
Mooi. En dan graag niet alleen het kopen maar ook het roken zelf strafbaar maken, graag.
quote:Op woensdag 21 november 2012 12:03 schreef Aneurysma het volgende:
Mooi. En dan graag niet alleen het kopen maar ook het roken zelf strafbaar maken, graag.
Nee dus, de meeste tabak wordt waarschijnlijk verkocht door 16 jarige Kruidvat en Bas vd Heijden-kassameisjes. Die durven nu al niet naar legitimatie te vragen en dat zullen ze helemaal niet gaan doen als zij dat straks bij iedereen die er onder de 20 uitzien moeten doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef ValHallen het volgende:
Ik zie hier in de omgeving genoeg kereltjes van een jaar of 13/14 roken, vraag me af of dat gaat veranderen als de leeftijd omhoog wordt geschroefd.
Ja een 13 jarige naar bureau halt of een strafblad geven voor de misdaad dat hij slecht omgaat met zijn eigen gezondheid! Dat helpt hem vast zo tussen de echte criminelen om met zijn problemen om te gaan!quote:Op woensdag 21 november 2012 12:03 schreef Aneurysma het volgende:
quote:Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef ValHallen het volgende:
Ik zie hier in de omgeving genoeg kereltjes van een jaar of 13/14 roken, vraag me af of dat gaat veranderen als de leeftijd omhoog wordt geschroefd.
Deze twee.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:06 schreef timmmmm het volgende:
Even nutteloos als alcohol naar 18. Zolang er nog 14 jarigen roken/drinken, lijkt het me eerst zaak je bestaande verbod te handhaven, voor je moet kijken naar verscherping
Precies, je bent niet oud genoeg om de gevolgen van je daden te overzien dus ben je niet verantwoordelijk genoeg om te mogen roken. Doe je het toch, houden we jou daar verantwoordelijk voor, en is het strafbaar.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:03 schreef Aneurysma het volgende:
Veel mensen zijn 16 als ze op de HBO beginnen. Over 2 jaar kunnen we tragische verhalen lezen over alle verderfelijke studenten die de wet overtreden en keihard aangepakt gaan worden. Of dachten we echt dat er ook maar iemand 2 jaar kan studeren zonder een druppel in Nederland.quote:
Je zou in ieder geval hun ouders op de hoogte kunnen stellen. Wellicht dat dat helpt.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Precies, je bent niet oud genoeg om de gevolgen van je daden te overzien dus ben je niet verantwoordelijk genoeg om te mogen roken. Doe je het toch, houden we jou daar verantwoordelijk voor, en is het strafbaar.
Sounds legit
psssst dat doen de meeste middelbare scholen al. hihi niet doorvertellen hé?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:11 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Je zou in ieder geval hun ouders op de hoogte kunnen stellen. Wellicht dat dat helpt.
Ik denk dat het best zou kunnen veranderen, aangezien je nu het roken van het hele (middelbare) schoolplein afhaald. Roken is toch vaak een kwestie van zien is doen, als niemand rookt op school, ook niet 'de ouderen' gaat het stoere er toch een beetje vanaf misschien.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:02 schreef ValHallen het volgende:
Ik vermoed van niet. De meeste comazuipers zijn repeatoffenders, daar zijn de ouders (obviously) dus ook op de hoogte van de eerste keren, toch kunnen ze herhaling blijkbaar niet voorkomen.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:11 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Je zou in ieder geval hun ouders op de hoogte kunnen stellen. Wellicht dat dat helpt.
Dan gaan ze van het schoolplein af en staan ze om de hoek te roken. Je maakt roken spannender en rebelser op deze manier.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:14 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik denk dat het best zou kunnen veranderen, aangezien je nu het roken van het hele (middelbare) schoolplein afhaald. Roken is toch vaak een kwestie van zien is doen, als niemand rookt op school, ook niet 'de ouderen' gaat het stoere er toch een beetje vanaf misschien.
Vind het geen slechte maatregel in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |