Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.htmlquote:Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra
Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.
Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.
De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.
Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Ze zijn hem wel op het spoor gekomen via familie, dat is uitgelegd, ze kwamen een matchend Y chromosoom tegen en toen hebben ze een stamboom opgezet en zijn die uit gaan pluizen en toen kregen ze idd opeens een 100% match.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:39 schreef h-fc het volgende:
[..]
Die aansteker had iedereen in die tijd, althans dat schijnt. Wie postte dat hier ook alweer? Als ik het goed heb begrepen is de dader zelf naar de DNA-test geweest. Het is niet zo dat ze hem op het spoor zijn gekomen via zijn zoon of vader, maar rechtstreekse match via de reguliere controle.
Kijk. Op de aansteker in de tas van het meisje is een haar van hem gevonden. Maargoed, dat betekent nog niet dat het zijn aansteker is.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef Miam het volgende:
En die vuuraansteker van een tijdje geleden, die is op tv en kranten getoond?
Misschien is deze herkend door zijn familie? .. in dit geval zijn zoon ..
dat deze een vermoeden zou hebben gehad. ja, je weet't het niet he.
Waarschijnlijk zijn er toentertijd ook vingerafdrukken gevonden van een mogelijke dader, aangezien ze de fiets ook op vingerafdrukken onderzocht hebben. Als de vingerafdruk van J.S. overeenkomt met een gevonden afdruk (bijv. op de aansteker of fiets) is dat dan een extra bewijs?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:44 schreef Ziba het volgende:
[..]
Kijk. Op de aansteker in de tas van het meisje is een haar van hem gevonden. Maargoed, dat betekent nog niet dat het zijn aansteker is.
redelijk vergezocht, maar het zou zo maar kunnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant vond ik het een beetje een vreemde suggestie dat de zoon (die toen 7 was) de aansteker herkend zou kunnen hebben, aan de andere kant, als je kijkt wat erin gekrast is, dan zou dat net zo goed Jacob ? S kunnen zijn....
En dat de zoon de aansteker dus idd herkende, omdat hij nog wist dat hij stiekem in de aansteker van papa had zitten krassen.
Jacobs heten vaak "Jacobus". Wat dacht je daarvan.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:46 schreef Leandra het volgende:
Aan de ene kant vond ik het een beetje een vreemde suggestie dat de zoon (die toen 7 was) de aansteker herkend zou kunnen hebben, aan de andere kant, als je kijkt wat erin gekrast is, dan zou dat net zo goed Jacob ? S kunnen zijn....
En dat de zoon de aansteker dus idd herkende, omdat hij nog wist dat hij stiekem in de aansteker van papa had zitten krassen.
Veel artikelen op het internet zijn geschreven er vanuit gaande dat hij zelf zijn DNA af heeft gegeven, onder andere deze zojuist geplaatste:quote:Op woensdag 21 november 2012 11:44 schreef alors het volgende:
Ze zijn hem wel op het spoor gekomen via familie, dat is uitgelegd, ze kwamen een matchend Y chromosoom tegen en toen hebben ze een stamboom opgezet en zijn die uit gaan pluizen en toen kregen ze idd opeens een 100% match.
Dat ontken ik toch niet?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:49 schreef h-fc het volgende:
[..]
Veel artikelen op het internet zijn geschreven er vanuit gaande dat hij zelf zijn DNA af heeft gegeven, onder andere deze zojuist geplaatste:
http://www.volkskrant.nl/(...)per-S-zijn-DNA.dhtml
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:49 schreef alors het volgende:
Die Jacob S/Jacobus kun je er idd best in zien
Jawel, je zegt dat ze hem via familie op het spoor zijn gekomen. Volgens mij was er gewoon een rechtstreekse match en hebben ze gedubbelcheckd bij NFI.quote:
Zijn zoon heet zo, en volgens mij hij in het echt ook. Maar is Jasper zijn roepnaam of eerste naam. Maar dat laatste weet ik niet 100% zeker hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:50 schreef h-fc het volgende:
[..]
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?
Zoon. En hoe heet vader/opa? Zijn vaak familienamen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:50 schreef h-fc het volgende:
[..]
Wat heeft Jacob of Jacobus te maken met Jasper?
Lees nou eens goed. Ze kwamen eerst dat Y chomosoom tegen, dus ze hadden familie te pakken. Toen hebben ze daar een stamboom van gemaakt en hebben gekeken wie van die familie nog meer DNA hadden afgegeven, die zijn ze bijlangs gegaan en toen kwam daar opeens de 100% match.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:51 schreef h-fc het volgende:
[..]
Jawel, je zegt dat ze hem via familie op het spoor zijn gekomen. Volgens mij was er gewoon een rechtstreekse match en hebben ze gedubbelcheckd bij NFI.
Ook zo.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:52 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zoon. En hoe heet vader/opa? Zijn vaak familienamen.
Past in het gereformeerde straatje.
Ah, mijn fout dan!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef alors het volgende:
Lees nou eens goed. Ze kwamen eerst dat Y chomosoom tegen, dus ze hadden familie te pakken. Toen hebben ze daar een stamboom van gemaakt en hebben gekeken wie van die familie nog meer DNA hadden afgegeven, die zijn ze bijlangs gegaan en toen kwam daar opeens de 100% match.
Ja, lullig. Als dat mijn vader was had ik m'n facebook en alles verwijderd en nieuwe aangemaakt met mijn naam ietwat anders.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:53 schreef Bayswater het volgende:
Arme jongen, heel internet staat vol met links naar hem
FB van zoon en dochter zijn inmiddels toch ook foetsie?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:56 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, lullig. Als dat mijn vader was had ik m'n facebook en alles verwijderd en nieuwe aangemaakt met mijn naam ietwat anders.
Beetje raar dat er dan alleen sperma op haar lichaam gevonden is en niet op de kleren...quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Zolang hij niet bekend kunnen ze hem niks maken! Dat zijn dna is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij haar daadwerkelijk ook heeft vermoord. Wie zegt dat ze niet eerder die dag samen hebben liggen wippen en daarna een peuk hebben gerookt?
Serieus.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
FB van zoon en dochter zijn inmiddels toch ook foetsie?
Dat kan al niet. Maar als hij niet gaat bekennen en er zijn geen andere bewijzen wordt hij dus gewoon vrijgesproken?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef ikhebgelijk het volgende:
Zolang hij niet bekend kunnen ze hem niks maken! Dat zijn dna is aangetroffen wil nog niet zeggen dat hij haar daadwerkelijk ook heeft vermoord. Wie zegt dat ze niet eerder die dag samen hebben liggen wippen en daarna een peuk hebben gerookt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |