Vroeger ging ik nog weleens naar de kroeg, altijd ook dezelfde kroeg. Ik vond het -nooit- een issue om eerlijk te zijn. Op een gegeven moment begon ik daar de mensen te leren kennen en heb daar hele leuke gesprekken met ze gehadquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Probleem met alleen uitgaan is, is dat je eigenlijk best sociaal moet zijn of dat je in een open groep terecht komt.
Ik ben al 8 weken dag in dag uit alleen thuis... enige mensen om me heen zijn of me familie, of als ik even ga sporten (wat ik ook op een laag pitje heb gezet)quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:58 schreef formerjellybean het volgende:
Stomme vraag maar doet Benzin wel leuke dingen ?? Hij klaagt hier wel heel veel maar doet die ook wel eens leuke dingen zoals naar de bios gaan, andere dingen ??
Ik denk namelijk als je ook de tijd neemt om bijvoorbeeld voor jezelf leuke dingen te doen en niet te veel bij alles stil te staan dat dat ook wel helpt voor je gemoedstoestand en juist doordat je dingen doet die je leuk vind ook beter in je vel gaat zitten en dan ook juist voor jezelf makkelijker maakt.
Het hoeft niet eens kroegen ofzo te zijn maar sporten , filmpje pakken andere dingen waar je relaxed van word helpen al een boel.
Nee, ik doe ook veel dingen alleen. Omdat ik dat fijn vind af en toe. Alleen naar de film is dan wel weer kansloos imo. Ziet er triest uit. Sowieso leuk om dat met een bekende te doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand. Ik vind alleen naar de film gaan totaal geen issue. Ik vind ook niet dat, als ik iemand anders alleen naar de film zie gaan, die persoon zielig is.
Dat ligt meer aan hoe je er zelf over denkt dan hoe anderen er over denken. Als anderen het zielig vinden als je alleen dingen onderneemt, vind ik dat gewoon kortzichtig en onterecht.
Of vinden jullie het ook zielig als ik alleen naar de supermarkt ga?
Als je mensen kent is het ook minder een probleem. Maar voor jonge mensen is denk ik wat anders. Die hebben geen vaste stamkroeg en gaan normaal uit in wat grotere groepen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vroeger ging ik nog weleens naar de kroeg, altijd ook dezelfde kroeg. Ik vond het -nooit- een issue om eerlijk te zijn. Op een gegeven moment begon ik daar de mensen te leren kennen en heb daar hele leuke gesprekken met ze gehad
Op het laatst wisten ze zelfs precies wat ik wou hebben hehe
Wat maakt het uit.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, ik doe ook veel dingen alleen. Omdat ik dat fijn vind af en toe. Alleen naar de film is dan wel weer kansloos imo. Ziet er triest uit. Sowieso leuk om dat met een bekende te doen.
Jaja nou niet dingen in het negatieve gaan draaienquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als ik alleen naar de film wil gaan (of überhaubt uit wil gaan) en jij vindt dat zielig, dan is dat jouw probleem, niet mijn probleem
Waarom zou je dat een probleem vinden?
Of kijk je zelfs neer op mensen die alleen dingen ondernemen?
Zegt meer over jou dan over de alleenganger
Dat zegt meer over jou dan over de alleengangerquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, ik doe ook veel dingen alleen. Omdat ik dat fijn vind af en toe. Alleen naar de film is dan wel weer kansloos imo. Ziet er triest uit. Sowieso leuk om dat met een bekende te doen.
Dat is wat jij vindt...quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Jaja nou niet dingen in het negatieve gaan draaienIk kijk niet neer op mensen die dingen alleen ondernemen. Maar ik zeg alleen dat je jezelf met gedachtes als 'ik mag dat toch doen, moet me er niks van aantrekken' wel in de spotlight kan zetten op een negatieve manier. Is gewoon een waarschuwing/advies waar veel mensen graag overheen kijken onder het mom van 'het moet toch kunnen'. En het is niet mijn probleem, het is het probleem van de persoon die negatief opvalt als veel mensen dat merken en zich ernaar gaan gedragen.. en nee bij een bios gebeurd dat niet zo snel. Maar als je in je eentje uitgaat bijvoorbeeld en mensen zien dat je een half uur alleen staat dan sta je wel mooi voor lul eigenlijk. En dat hoeft je geen zak uit te maken, maar het is wel zo. Gewoon een waarschuwing om tegengas te geven voor de mensen die altijd maar zeggen van 'niks van aantrekken'. Je leeft met mensen samen dus je zou je het moeten aantrekken
Oke ja is wat ik vind en waarvan ik denk dat de meerderheid ook zo denkt. Daarom meld ik het ook. Er zijn altijd uitzonderingen/een minderheid die het niet raar vind. Maar feitelijk is het bij veel dingen zo dat als je opvalt in een massa dat wel een teken is dat je een rare actie hebt. En de meeste mensen zien dat dan ook zoquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:33 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is wat jij vindt...
Ik zie dan een persoon die zich niet laat tegenhouden door het feit of hij wel of geen personen om zich heen heeft.
Leefregel nummer 1: je moet er ZELF het beste van maken.
Ohja, wat zegt dat over iemand die dat denkt dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over de alleenganger
Dat diegene nogal oordelend is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, wat zegt dat over iemand die dat denkt dan?
Jij vertelde het zelf in de context van naar de film gaan en brengt het zelf op die negatieve manierquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Jaja nou niet dingen in het negatieve gaan draaienIk kijk niet neer op mensen die dingen alleen ondernemen. Maar ik zeg alleen dat je jezelf met gedachtes als 'ik mag dat toch doen, moet me er niks van aantrekken' wel in de spotlight kan zetten op een negatieve manier. Is gewoon een waarschuwing/advies waar veel mensen graag overheen kijken onder het mom van 'het moet toch kunnen'. En het is niet mijn probleem, het is het probleem van de persoon die negatief opvalt als veel mensen dat merken en zich ernaar gaan gedragen.. en nee bij een bios gebeurt dat niet zo snel. Maar als je in je eentje uitgaat bijvoorbeeld en mensen zien dat je een half uur alleen staat dan sta je wel mooi voor lul eigenlijk. En dat hoeft je geen zak uit te maken, maar het is wel zo. Gewoon een waarschuwing om tegengas te geven voor de mensen die altijd maar zeggen van 'niks van aantrekken'. Je leeft met mensen samen dus je zou je het moeten aantrekken
Ik heb dat wel eens gehad, waarbij kennissen mij alleen zagen op een feest. Zijn denken dan 'jij bent raar' of 'jij bent zielig'.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:32 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Maar als je in je eentje uitgaat bijvoorbeeld en mensen zien dat je een half uur alleen staat dan sta je wel mooi voor lul eigenlijk. En dat hoeft je geen zak uit te maken, maar het is wel zo. Gewoon een waarschuwing om tegengas te geven voor de mensen die altijd maar zeggen van 'niks van aantrekken'. Je leeft met mensen samen dus je zou je het moeten aantrekken
Felix Baumgartner... wordt onthaalt als held...quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:35 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Oke ja is wat ik vind en waarvan ik denk dat de meerderheid ook zo denkt. Daarom meld ik het ook. Er zijn altijd uitzonderingen/een minderheid die het niet raar vind. Maar feitelijk is het bij veel dingen zo dat als je opvalt in een massa dat wel een teken is dat je een rare actie hebt. En de meeste mensen zien dat dan ook zo
Nou kijk het punt is dat bij die voorbeelden (fietsen en vissen bijvoorbeeld) het vrij normaal is dat je het in je eentje doet. Dat is geaccepteerd en wordt als normaal ervaren. Alleen naar de bios en uitgaan al een stuk minder. Jullie doen nu net alsof het normaal is om ergens alleen heen te gaan (waar de meeste mensen met meerdere mensen heengaan) omdat er ook zaken zijn die je normaal gesproken wel alleen doet. Zo werkt dat natuurlijk nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij vertelde het zelf in de context van naar de film gaan en brengt het zelf op die negatieve manier
Jij komt nu dan met een uitzonderlijke situatie, maar in verreweg de meeste gevallen gaat wat jij zei, niet op!
Genoeg voorbeelden aangedragen om het tegendeel te bewijzen!
Mij vertelt dat dat die persoon een negatieve instelling heeft. Eventueel is dat iemand die neerkijkt op mensen die er een andere kijk op het leven op nahouden dan de kijker zelf.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, wat zegt dat over iemand die dat denkt dan?
@ Myraquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat diegene nogal oordelend is.
Onzin.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:38 schreef Myraela het volgende:
Alleen naar de film gaan is onzin. In je eentje uitgebreid ergens gaan zitten eten, tenzij je voor je werkt weg bent is ook onzin. Dat als normaal gaan zien, is alleen omdat je voor jezelf een reden zoekt om maar niemand mee te vragen.
Als je graag "alleen" wilt zijn moet je ook niet de massa opzoeken, maar lekker thuis eten, je filmpje kijken of je drankje drinken.
Blijkbaar zoek je gezelligheid, zeker als je bijvoorbeeld gaat stappen, waarom vraag je dan niet gewoon iemand mee.
Nou goed om ook in ieder geval 1 voorbeeld te horen dat het niet flauwekul is wat ik zeg want heb het idee hier dat alles wat ik zeg juist omgekeerd waar is bijnaquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:37 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens gehad, waarbij kennissen mij alleen zagen op een feest. Zijn denken dan 'jij bent raar' of 'jij bent zielig'.
Daarom wil ik ook niet meer alleen uit. Omdat ik me er niet meer goed bij voel.
Waarom is fietsen en vissen alleen, normaal... maar bios en uitgaan niet?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou kijk het punt is dat bij die voorbeelden (fietsen en vissen bijvoorbeeld) het vrij normaal is dat je het in je eentje doet. Dat is geaccepteerd en wordt als normaal ervaren. Alleen naar de bios en uitgaan al een stuk minder. Jullie doen nu net alsof het normaal is om ergens alleen heen te gaan (waar de meeste mensen met meerdere mensen heengaan) omdat er ook zaken zijn die je normaal gesproken wel alleen doet. Zo werkt dat natuurlijk niet
Omdat sommigen simpelweg niemand hebben om mee te vragenquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:38 schreef Myraela het volgende:
Alleen naar de film gaan is onzin. In je eentje uitgebreid ergens gaan zitten eten, tenzij je voor je werkt weg bent is ook onzin. Dat als normaal gaan zien, is alleen omdat je voor jezelf een reden zoekt om maar niemand mee te vragen.
Als je graag "alleen" wilt zijn moet je ook niet de massa opzoeken, maar lekker thuis eten, je filmpje kijken of je drankje drinken.
Blijkbaar zoek je gezelligheid, zeker als je bijvoorbeeld gaat stappen, waarom vraag je dan niet gewoon iemand mee.
Beetje barman / barvrouw weet dat al binnen een uurquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vroeger ging ik nog weleens naar de kroeg, altijd ook dezelfde kroeg. Ik vond het -nooit- een issue om eerlijk te zijn. Op een gegeven moment begon ik daar de mensen te leren kennen en heb daar hele leuke gesprekken met ze gehad
Op het laatst wisten ze zelfs precies wat ik wou hebben hehe
quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Waarom is fietsen en vissen alleen, normaal... maar bios en uitgaan niet?
Beiden zijn activiteiten die met één of meerdere personen gedaan kan worden en waar geen regels voor staan geschreven.
Dat de meeste mensen, er met meerdere mensen heengaan... is dat omdat het gezellig is? Elkaar dom staan aangapen op de dansvloer, even knikken, je biertje heffen en weer verder buiten de maat dansen? Is dat omdat die mensen heel slecht alleen kunnen zijn, en hun geluk afhankelijk maken van het feit dat ze wel of niet mensen om zich heen hebben? Zijn dat niet dezelfde mensen die thuis blijven als de rest van hun vrienden niet gaan en het gevoel hebben dat er geen andere keus is?
Schapen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |