Ja, de Esprit lijkt mij ook duidelijk geinspireerd op waar met name Bertone begin jaren 70 mee bezig was:quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wat een bazenauto
Ik hou wel van dat hoekige, zo'n Lotus Esprit bijvoorbeeld![]()
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het einde zoek was in dit topic maar iemand heeft het toch nog gevonden.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:09 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja kijk. Een Holden Ute valt wel mee wat betreft 'stijl en klasse'.
[ afbeelding ]
Bovenstaande (in mijn vorige post) is een HSV MY12 Maloo R8, het toppunt van Ute's met een 6,2L LS3 V8 motor die onder andere in de Covette en Camaro wordt gebruikt.
[ afbeelding ]
Idd... An sich een fenomenale prestatie.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik dacht dat het einde zoek was in dit topic maar iemand heeft het toch nog gevonden.
Vierkante Opels met laadbak die 'stijl en klasse' hebben.
Dat heeft toch ook totaal geen klasse? Is niks meer dan een lawaaierige badkuip op wielen..quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Er rijdt net een Chevrolet SSR 6.0L V8 Automaat Indy 500 series weg uit mijn straat![]()
Wat een geluid![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smaken verschillen, deze auto is zeer exclusief er zijn er maar 100 van gemaakt !quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:51 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat heeft toch ook totaal geen klasse? Is niks meer dan een lawaaierige badkuip op wielen..
Niet postwaardig in dit topic in ieder geval..
Tsja, sommigen wel.. Maargoed, zoiets als hierboven is misschien meer iets voor het 'Gespot'-topic ofzo. Zeker met al die reclamestickers erop is er niks 'klasse' aan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:54 schreef Actaeon het volgende:
Volgens mij posten mensen hier gewoon meer wat je ontzettend vet en leuk vinden en ooit nog eens willen hebben in plaats van wat onder de noemer 'stijl en klasse' valt.
Misschien moeten we de criteria aanscherpen, dan wordt het hopelijk reekswaardig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:54 schreef Actaeon het volgende:
Volgens mij posten mensen hier gewoon meer wat je ontzettend vet en leuk vinden en ooit nog eens willen hebben in plaats van wat onder de noemer 'stijl en klasse' valt.
Het was toch de bedoeling dat ieder een auto post die hij/zij echt te gek vindtquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:36 schreef Actaeon het volgende:
Nu is het inderdaad meer een vergaarbak geworden van waar autominnend Fok! warm van wordt. Heeft niet zoveel meer met de OP te maken.
Zoiets staat inderdaad in de OP maar dat klopt totaal niet met de TT eigenlijk. Dan zou een TT als 'Post hier je favoriete auto's' beter zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:48 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling dat ieder een auto post die hij/zij echt te gek vindt?
Tja... ik vind het een beetje muggenziften als ik eerlijk ben.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zoiets staat inderdaad in de OP maar dat klopt totaal niet met de TT eigenlijk. Dan zou een TT als 'Post hier je favoriete auto's' beter zijn.
Ik niet. De TT doet iets heel anders vermoeden dan het topic eigenlijk is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Tja... ik vind het een beetje muggenziften als ik eerlijk ben.
Maar ontopic:
[ afbeelding ]
Dan ga je lekker naar PTA / PTA FAQ & Feedback in plaats van hier offtopic te gaan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik niet. De TT doet iets heel anders vermoeden dan het topic eigenlijk is.
Het is helemaal niet offtopic. Het gaat juist om de inhoud van de OP. En er is al vaak genoeg offtopic gegaan hier dus richt je woede misschien niet alleen op mij?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:55 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dan ga je lekker naar PTA / PTA FAQ & Feedback in plaats van hier offtopic te gaan.
Het is wel offtopic. Daarbij: dat anderen offtopic gaan is voor jou geen excuus om het dan ook maar te doen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is helemaal niet offtopic. Het gaat juist om de inhoud van de OP. En er is al vaak genoeg offtopic gegaan hier dus richt je woede misschien niet alleen op mij?
Maar ik vind niet dat ik offtopic ga. Ik mag toch wel een vraag opwerpen over of het topic nog wel is wat het , neem ik aan, ooit beoogd was te zijn?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:58 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het is wel offtopic. Daarbij: dat anderen offtopic gaan is voor jou geen excuus om het dan ook maar te doen.
En als laatste: welke woede?
Oud geld moet zich er in durven vertonen lijkt me. In contrast met de stickers en dergelijke kan het ook zo:quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:32 schreef Rio het volgende:
[..]
Misschien moeten we de criteria aanscherpen, dan wordt het hopelijk reekswaardig.
Ik hanteer de vraag 'zou de eigenaar een pijprokende, tweed-dragende lord kunnen zijn?'
Dan vallen alle platte kijk-mij-eens auto's volgens mij wel aardig af.
Het is al geen herrieschopper, maar velen die graag 2 keer zoveel betaalden voor de 6.9 als voor het normale topmodel lieten de 6.9 aanduiding weg van de kofferklep. Voor de niet Duitssprekenden: vaak is het met motorinhoud hetzelfde als met geld, men heeft er graag veel van, maar je hoeft er niet mee te koop te lopen. Kostte je een paar honderd DM extra, maar dan heb je ook wat (niet).quote:Gelegentlich fehlt allerdings ein wichtiges Bauteil, denn oft wurde für den 450 SEL 6.9 die Sonderausstattung Nummer 261 geordert: Wegfall der Hubraumbezeichnung auf dem Kofferraumdeckel. Manchmal ist es mit dem Hubraum eben wie mit dem Geld. Beides hat man gern – aber man muss ja nicht gleich damit angeben.
+1quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:34 schreef Pap89 het volgende:
Zet dit maar in de OP: Stijl en Klasse, dus een auto die een man van adel of een zekere hertog in zou kunnen rijden/worden gereden.
Oud geld idd. We gaan helemaal de goede kant op!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oud geld moet zich er in durven vertonen lijkt me. In contrast met de stickers en dergelijke kan het ook zo:
[ afbeelding ]
[..]
Het is al geen herrieschopper, maar velen die graag 2 keer zoveel betaalden voor de 6.9 als voor het normale topmodel lieten de 6.9 aanduiding weg van de kofferklep. Voor de niet Duitssprekenden: vaak is het met motorinhoud hetzelfde als met geld, men heeft er graag veel van, maar je hoeft er niet mee te koop te lopen. Kostte je een paar honderd DM extra, maar dan heb je ook wat (niet).
Mijn oom noemde het omgekeerd snobisme... Typeaanduiding weglaten, wat een onzin is dat zeg.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is al geen herrieschopper, maar velen die graag 2 keer zoveel betaalden voor de 6.9 als voor het normale topmodel lieten de 6.9 aanduiding weg van de kofferklep. Voor de niet Duitssprekenden: vaak is het met motorinhoud hetzelfde als met geld, men heeft er graag veel van, maar je hoeft er niet mee te koop te lopen. Kostte je een paar honderd DM extra, maar dan heb je ook wat (niet).
Ik vind een auto mooier zonder dat het alfabet op de achterklep staatquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn oom noemde het omgekeerd snobisme... Typeaanduiding weglaten, wat een onzin is dat zeg.
Zoiets als tegen je oude club scoren en dan niet juichen. Stomme maniertjes en net zo goed een 'kijk mij eens' actie.
Gewoon kwestie van smaak. Ik vind het bij sommige auto's mooier en bij sommige niet. Mijn auto is ook vrij van type aanduiding en vind het er een stuk strakker uitzien dan de uitvoeringen met type aanduiding.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn oom noemde het omgekeerd snobisme... Typeaanduiding weglaten, wat een onzin is dat zeg.
Zoiets als tegen je oude club scoren en dan niet juichen. Stomme maniertjes en net zo goed een 'kijk mij eens' actie.
Ik ook, maar als je nou in een overduidelijk topmodel rijdt, laten we zeggen en S-klasse AMG, dan hoeft dat er van mij niet op te staan.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind een auto mooier zonder dat het alfabet op de achterklep staat
AMG, of de M van BMW hoort er dan weer wel op vind ik.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je nou in een overduidelijk topmodel rijdt, laten we zeggen en S-klasse AMG, dan hoeft dat er van mij niet op te staan.
Effe on-topic, als je het nou over style én klasse hebt he;
[ afbeelding ]
Lol, een Excalibur. Zó fout dat het eigenlijk wel lollig isquote:Op zaterdag 15 december 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ook, maar als je nou in een overduidelijk topmodel rijdt, laten we zeggen en S-klasse AMG, dan hoeft dat er van mij niet op te staan.
[ afbeelding ]
Een verlengde versie daarvan (of iets wat er qua voorkant wel heel erg op lijkt) staat wel eens bij mij in de straat. Zal volgende keer dat 'ie er weer staat, een foto maken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Schitterend!quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Tja... ik vind het een beetje muggenziften als ik eerlijk ben.
Maar ontopic:
[ afbeelding ]
Het antwoord is idd nee. Deze dude heeft de rechten en onderdelen. That's all there's left. Ze zijn nog best aan de prijs ook, maar wel humor om er een te hebben. In een fantasiewereld that is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
Geen idee eigenlijk of ze die nog maken; volgens mij niet
Er is een bepaald deel van de bevolking dat hier klasse en stijl in ziet, maar als ik zie wat er in rond rijdt zou ik me er ver van houden. Voor je het weet wordt je ermee geassocieerd.quote:
Is mijn smaak niet, maar hoort hier zeker thuis. Hun filosofie valt te waarderen idd.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:45 schreef Kriegel het volgende:
Hier ben ik trouwens ook wel liefhebber van:
[ afbeelding ]
Beschaafde, ouderwetse sportauto-stijl in een ietsjes gemoderniseerd jasje, en dan nog grotendeels alleen op technisch vlak.
Je kunt het met wat kwade wil ook op overdreven retro gooien, maar ik vind het wel mooi dat zoiets vandaag de dag nog steeds gebouwd kan worden. Bovendien is het geen gekunstelde terugworp zoals veel andere retro-modellen die ergens plotseling geïntroduceerd zijn, Morgan is eenvoudigweg nooit van deze ooit moderne vormgeving afgestapt en daardoor langzaam steeds oubolliger geworden. Ze hebben hun eigen niche laten ontstaan.
Mooi merk, jammer alleen dat zelfs de Threewheeler zo aan de prijs is.
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind een BMW 535 erg mooi qua model.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er is een bepaald deel van de bevolking dat hier klasse en stijl in ziet, maar als ik zie wat er in rond rijdt zou ik me er ver van houden. Voor je het weet wordt je ermee geassocieerd.
Is dit niet toevallig een van de lelijkste auto's ooit? Snap dat het een oude klassieker is maar mooi?quote:Op maandag 26 november 2012 07:28 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
En de naam is ook prachtig.
Heb je er ooit een in het echt gezien?quote:Op zondag 16 december 2012 08:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Is dit niet toevallig een van de lelijkste auto's ooit? Snap dat het een oude klassieker is maar mooi?
Het leek me ook al niks voor jou. Waarom zou je überhaupt aanduidingen over de techniek achterop je auto willen? Ik snap waarom ze het op stijlloze middenklassers plakken, maar als koper van een auto met klasse heb je het voorrecht dat fabrikant en dealer zich moeten aanpassen aan jouw wensen. Niet iedereen wil jan en alleman een inkijkje geven in zijn maandelijkse autokosten. Je zet onder je huisnummer toch ook niet een bord met hoeveel m2 je hebt en of er centrale verwarming aanwezig is?quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind hem geweldig, je ziet ze hier heel af en toe.quote:Op zondag 16 december 2012 09:40 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Heb je er ooit een in het echt gezien?
Is jou ontgaan waarom de vorige keer dat je dit postte jouw post verwijderd werd ofzo?quote:Op zondag 16 december 2012 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Het leek me ook al niks voor jou. Waarom zou je überhaupt aanduidingen over de techniek achterop je auto willen? Ik snap waarom ze het op stijlloze middenklassers plakken, maar als koper van een auto met klasse heb je het voorrecht dat fabrikant en dealer zich moeten aanpassen aan jouw wensen. Niet iedereen wil jan en alleman een inkijkje geven in zijn maandelijkse autokosten. Je zet onder je huisnummer toch ook niet een bord met hoeveel m2 je hebt en of er centrale verwarming aanwezig is?
Maar DAT ben ik wel met je eens. Zo zal ik ook nooit kleding kopen waar het merk in koeienletters wordt vermeld. Maar ik heb niet de neiging om het merkje van de kleding te halen, anders dan als er op de mouw van je pak zo'n ding zit wat ook bedoeld is om meteen te verwijderen, maar ik kan mij niet heugen dat ik dat ooit heb moeten doen, dus kennelijk heeft het bij mijn pakken er nooit opgezeten, of is de winkel al zo behulpzaam om het te verwijderen.quote:Op zondag 16 december 2012 15:00 schreef Bajskorv het volgende:
Oh, en qua type aanduiding snap ik dat gebeuren ook nooit helemaal. Waarom moet er achterop staan wat voor motor er in mijn wagen ligt? Niks omgekeerd snobisme, ik zie er gewoon geen reden toe.
Sterker nog, mij is ontgaan dat een post van mij verwijderd is. Ik zie ook niks wat daarop duidt, ook niet in een post van een mod of zo. Maar gezien het feit dat ik dacht gisteren op 'invoeren' te hebben geklikt en deze informatie begrijp ik dat het geen technisch probleem was.quote:Op zondag 16 december 2012 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is jou ontgaan waarom de vorige keer dat je dit postte jouw post verwijderd werd ofzo?
Omdat de mods vonden dat het draadje verziekt werd met de discussie over wel/niet typeaanduiding.quote:Op zondag 16 december 2012 16:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Sterker nog, mij is ontgaan dat een post van mij verwijderd is. Ik zie ook niks wat daarop duidt, ook niet in een post van een mod of zo. Maar gezien het feit dat ik dacht gisteren op 'invoeren' te hebben geklikt en deze informatie begrijp ik dat het geen technisch probleem was.
Weet je de reden nog, dan kan ik mijn post aanpassen?
Deze zitten er niet voor niks. (Chroom zelf heeft natuurlijk geen functionele noodzaak). Vorm volgt functie, helemaal eens!quote:Op zondag 16 december 2012 19:36 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind het niets zo'n nep kieuw.
Of het nou een M3 is, of een Jag.
Vorm=functie, functie=vorm.
[ afbeelding ]
Verbuikt een hoop olie zo te zien...quote:
Nee, maar als je zoveel klaar legt is er iets niet in orde hoor...quote:
Wist ik niet. Ga ik eens nader bekijken.quote:Op zondag 16 december 2012 20:09 schreef Rio het volgende:
[..]
Deze zitten er niet voor niks. (Chroom zelf heeft natuurlijk geen functionele noodzaak). Vorm volgt functie, helemaal eens!
Aan de stellage links op de foto te zien zou het best wel eens kunnen dat men bezig was het tankstation te schilderen.quote:
Post ik een paar weken geleden die kar; kom ik van de week ergens in de regio 010 twee van deze tegen ;quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie in de McLaren toch geen pijprokende, tweeddragende baron voor me.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
[ afbeelding ]
McLaren MP4-12C GT3
Zeker stijl
[ afbeelding ]
Audi V8
Bazen autoEven 30 klasses hoger dan die BMW's enzo.
maar prins bernhard in een lambo zie je wel voor je?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 16:40 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik zie in de McLaren toch geen pijprokende, tweeddragende baron voor me.
In die Audi ook niet eigenlijk :p
Heb je het topic gelezen?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
maar prins bernhard in een lambo zie je wel voor je?
en die audi is de enige fatsoenlijke audi (alleen de S8 komt in de buurt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |