is altijd een goede smoes, aangezien kalfjes met de omstandigheden van nu op stal ook weleens op andere tijden in het jaar dan het voorjaar geboren worden. getuige de blije komst van een kalfje vorige week hier bij kennisenquote:Op woensdag 21 november 2012 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar zo in het voorjaar is dat een prima excuus om even wat later thuis te zijn?
amen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Iedere Fries daar in de omgeving zal toch nog wel op zijn netvlies hebben waar ze waren die avond/nacht. Net zoiets voor hen als dat iedereen weet waar hij of zij 9/11 was. Zal mij dus niets verbazen dat zijn vrouw meer moet weten.
Je hebt op je netvlies waar je was toen het hoorde of zag.... niet wat je aan het doen was toen het gebeurde.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Iedere Fries daar in de omgeving zal toch nog wel op zijn netvlies hebben waar ze waren die avond/nacht. Net zoiets voor hen als dat iedereen weet waar hij of zij 9/11 was. Zal mij dus niets verbazen dat zijn vrouw meer moet weten.
ietsje zuidelijker bij ons (stukje onder meppel) lopen de vrouwen nog in traditionele klerderdracht hoorquote:Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij traditioneel Fries gereformeerd voorstellen?
Want gereformeerd heeft afhankelijk van de locatie nogal wat verschillende uitvoeringen, in Schubbekutteveen, waar 52% SGP stemt, bedoelt men de zwarte kousen als het over de refo's gaat.
Gereformeerde Gemeente dus.... Hoedje, dames altijd in een rok, geen make-up en haar in een knotje.
De mensen van de gewone gereformeerde kerk zou je niet eens herkennen als gereformeerd, de vrouwen dragen ook broeken, make-up en zien er niet uit alsof het nog 1950 is.
Dus wat moet ik denken bij deze "traditioneel Fries gereformeerde"?
Zwarte kousen en een vrouw die nooit de broek aanheeft, of een vrouw die je niet eens als kerkelijk zou herkennen als je haar zag lopen?
True, ik zat in gedachten eigenlijk bij de lammetjesquote:Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef simmu het volgende:
[..]
is altijd een goede smoes, aangezien kalfjes met de omstandigheden van nu op stal ook weleens op andere tijden in het jaar dan het voorjaar geboren worden. getuige de blije komst van een kalfje vorige week hier bij kennisen
mee eens! Daarom verbaast het me ook dat er nog niemand met een verhaal is gekomen over of/waar J.S. die dag/nacht geweest is. De mensen uit Oudwoude weten nog wel precies dat J.S. na het afstaan van het DNA in de kroeg geweest is... Is natuurlijk heel wat korter geleden, maar toch.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Er staat dat ze gereformeerd waren, maar nergens staat hoe streng ze daarin waren. Ik kom ook uit een katholiek gezin, maar doe er helemaal niks meer mee.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, geen zwarte kousen. Wel "tsjerkebesyk op de sneons". Vrouw kookt, werkt vaak niet en past op kinderen. Man bepaalt de kost en verdient de kost. Als man de kroeg in wil, gebeurt dit. Man is niet verplicht op alle vragen antwoord te geven. Mannen hebben in deze gezinnen vaak ook vaste avondjes weg met andere mannen uit het dorp, zoals biljarten in de lokale kroeg of bestuur van kleine lokale vereniging. Conservatief.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want gereformeerd heeft afhankelijk van de locatie nogal wat verschillende uitvoeringen, in Schubbekutteveen, waar 52% SGP stemt, bedoelt men de zwarte kousen als het over de refo's gaat.
Gereformeerde Gemeente dus.... Hoedje, dames altijd in een rok, geen make-up en haar in een knotje.
De mensen van de gewone gereformeerde kerk zou je niet eens herkennen als gereformeerd, de vrouwen dragen ook broeken, make-up en zien er niet uit alsof het nog 1950 is.
Zwarte kousen en een vrouw die nooit de broek aanheeft, of een vrouw die je niet eens als kerkelijk zou herkennen als je haar zag lopen?
Serieus, gereformeerd in Friesland is anders dan bible belt stylo zwarte kous. Deze man zat volgens mij ook nog bij een kerk buiten het dorp, het dorp zelf is volgens mij helemaal niet gereformeerd. En zo conservatief en religieus is Friesland helemaal niet. Meeste zijn bij mijn weten ook protestant/hervormd.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je loopt achter de fouten aan.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Miam het volgende:
Hoe zit dat met z'n zoon dan? die hoefde toch geen DNA af te staan in principe?
of loop ik nu achter de feiten aan.
Klopt, en zijn vader ook niet, aangezien die op het moment van de moord ouder was dan 60. Raar...quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Miam het volgende:
Nee en zijn vader ook niet, dus die zijn ze waarschijnlijk niet eens op het spoor gekomen, maar via andere familieleden.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Miam het volgende:
nergens bevestigd of over geschreven... ik had wel gehoord ergens dat ze er sowieso via familie achter hadden gekomen, dus dat zal z'n vader wel geweest zijn?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je loopt achter de fouten aan.
Hoewel ik het vreemd vind dat die jongen dna heeft afgestaan?Of is dat ook weer een roddel?
Nah, als het genoeg leeft in zo'n omgeving dan kan ik me best voorstellen dat die knul denkt "ik ga ook!"quote:Op woensdag 21 november 2012 11:33 schreef Ziba het volgende:
[..]
Je loopt achter de fouten aan.
Hoewel ik het vreemd vind dat die jongen dna heeft afgestaan?Of is dat ook weer een roddel?
Misschien wist hij dat z'n vader het was en dacht hij: ik help m'n vader even door mee te doen zodat hij d'r echt niet meer onderuit komt.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:34 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
Klopt, en zijn vader ook niet, aangezien die op het moment van de moord ouder was dan 60. Raar...
Mensen die die nacht nog actief waren, hadden er al een hele Koninginnendag op zitten, waarschijnlijk dus al genoeg drank op, dan onthoud je toch minder snel hoe laat iedereen weg ging en dergelijke...quote:Op woensdag 21 november 2012 11:25 schreef Bayswater het volgende:
Dat Y chromosoon loopt door alle mannelijke familieleden, dus het kunnen ook neven, ooms, oomzeggers zijn geweest.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:34 schreef Re het volgende:
[..]
nergens bevestigd of over geschreven... ik had wel gehoord ergens dat ze er sowieso via familie achter hadden gekomen, dus dat zal z'n vader wel geweest zijn?
In Friesland betekent 'gereformeerd' over het algemeen dat iemand lid is van wat voorheen de Gereformeerde Kerken in Nederland heette. 'Gewoon gereformeerd' zeg maar, de oude achterban van de ARP, tegenwoordig CDA. Deze kerk is opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).quote:Op woensdag 21 november 2012 11:30 schreef Maja het volgende:
[..]
Er staat dat ze gereformeerd waren, maar nergens staat hoe streng ze daarin waren. Ik kom ook uit een katholiek gezin, maar doe er helemaal niks meer mee.
Dat klopt. Veel CDA postertjes achter de ramen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef freako het volgende:
[..]
In Friesland betekent 'gereformeerd' over het algemeen dat iemand lid is van wat voorheen de Gereformeerde Kerken in Nederland heette. 'Gewoon gereformeerd' zeg maar, de oude achterban van de ARP, tegenwoordig CDA. Deze kerk is opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).
Ja, lees nu dat hij 'lid' was. Dus waarschijnlijk ben je dan wel aardig actief in het kerk-gebeuren.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef freako het volgende:
[..]
In Friesland betekent 'gereformeerd' over het algemeen dat iemand lid is van wat voorheen de Gereformeerde Kerken in Nederland heette. 'Gewoon gereformeerd' zeg maar, de oude achterban van de ARP, tegenwoordig CDA. Deze kerk is opgegaan in de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |