abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119457739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:05 schreef Miam het volgende:

Afzonderlijk van elkaar, op Koninginnedag? ik vind het eigenaardig, maar waarschijnlijk denk ik op z'n fries ouderwets.
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar niet elk (getrouwd) stel/koppel gaat elk weekend en met elk evenement of wat dan ook samen hand-in-hand burgerlijk samen op stap. Misschien heb jij dat beeld van een ideale relatie, maar mijn beeld is dat dat verre van een ideale relatie is.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:10:28 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457766
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Weet je, als we kritisch zijn op deze informatie dan kunnen we dat niet uitsluiten. We zijn afhankelijk van wat hij gezegd heeft. Hij is niet langdurig psychiatrisch onderzocht. Je kunt er niettemin voor kiezen om de man op zijn woord te geloven.
Voor hetzelfde geld kiest hij voor deze tekst na een avondje internetten, of een telefonisch onderhoud met een bevriend jurist erop anticiperend dat de rechter dit meeneemt in de strafmaat of hij het later tactisch kan inzetten als hij met de moord op MV wordt geconfronteerd.
Je denkt werkelijk dat een gedeeltelijk geheugenverlies (waar van het "herinnerde" deel gelogen is) sterker is in de rechtzaal dan een volledig geheugenverlies als zelfs een psychiater verklaart dat je mogelijk last hebt van 'dissociatieve fugue'?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119457795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:08 schreef simmu het volgende:

[..]

da's voor een boer met vee niet zo vreemd hoor
nee?
M`n oom is boer en heeft 200 koeien op stal. die presteert dat echt nooit.

Ik zou dat zelf persoonlijk ook niet leuk vinden, wanneer mijn vriend zelf de hort op ging met Koninginnedag. en ik me maar moest zien te vermaken. ik ben ouderwets. ;)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119457813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:11 schreef Miam het volgende:

[..]

nee?
M`n oom is boer en heeft 200 koeien op stal. die presteert dat echt nooit.

Ik zou dat zelf persoonlijk ook niet leuk vinden, wanneer mijn vriend zelf de hort op ging met Koninginnedag. en ik me maar moest zien te vermaken. ik ben ouderwets. ;)
het zal van de boer afhangen he. kennis van ons heeft ook een melkveebedrijf en die doet zulks dus wel. vind iedereen hier heel normaal.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119457815
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:09 schreef h-fc het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar niet elk (getrouwd) stel/koppel gaat elk weekend en met elk evenement of wat dan ook samen hand-in-hand burgerlijk samen op stap. Misschien heb jij dat beeld van een ideale relatie, maar mijn beeld is dat dat verre van een ideale relatie is.
oh nee, je begrijpt me verkeerd ;) het ging hier om koninginnedag.
Je gaat toch ook niet met kerst afzonderlijk van elkaar uit eten? :{
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119457848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:13 schreef Miam het volgende:

[..]

'S nachts even gaan kijken of er een koe aan het kalven is lijkt me normaal voor een boer.
pi_119457853
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:12 schreef simmu het volgende:

[..]

het zal van de boer afhangen he. kennis van ons heeft ook een melkveebedrijf en die doet zulks dus wel. vind iedereen hier heel normaal.
Ja, iedereen is per slot van rekening anders. :) gelukkig maar.

Ik geloof dat dat hier in Friesland toch wat anders is, hoewel er uitzonderingen zijn blijkbaar!
pi_119457864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat een gedeeltelijk geheugenverlies (waar van het "herinnerde" deel gelogen is) sterker is in de rechtzaal dan een volledig geheugenverlies als zelfs een psychiater verklaart dat je mogelijk last hebt van 'dissociatieve fugue'?
Het is in alle gevallen dubieus, omdat geheugenverlies volgens onze vriend de hoogleraar altijd gevolg is externe fysieke invloeden zoals drugs, drank, klappen, tumor. Dus dan is de vraag: heeft hij deze fysieke invloeden ondergaan? Het is plausibel te denken (functionerende veehouder met gezin), dat dit eerder niet zo is dan wel. Het is dus een praatje om eigen bestwil, geen weergave van de feiten.
pi_119457866
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

'S nachts even gaan kijken of er een koe aan het kalven is lijkt me normaal voor een boer.
hij was niet een koe aan het kalven?
pi_119457879
quote:

[..]

Kerst is dan ook wel anders dan een zuipfeest als koniginnedag.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  woensdag 21 november 2012 @ 11:15:31 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:05 schreef Miam het volgende:

[..]

Afzonderlijk van elkaar, op Koninginnedag? ik vind het eigenaardig, maar waarschijnlijk denk ik op z'n fries ouderwets.
Mwah, ik woon in Schubbekutteveen, en ik kom behoorlijk wat getrouwde mannen alleen tegen op zo'n avond, vrouw thuis bij de kinderen, hij op stap, want juist zo'n avond is het moment waar het hele dorp elkaar tegenkomt, en probeer maar eens oppas te vinden op Koninginnedag :N
Hoewel in dit geval opa en oma waarschijnlijk prima hadden kunnen oppassen, maar wellicht vindt zijn vrouw het niks, al die herrie in de kroeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457918
quote:

Kerst en Koninginnedag is toch wel wat anders. Kerst is meer een 'familie-ding'. Er zijn veel mensen die van Koninginnedag niet zo'n big-deal maken, net zoals elke andere uitsgaansdag/avond. Ik denk dus dat je niet te veel waarde moet hechten aan het feit dat het zo raar is dat Jasper los van zijn vrouw op stap was met Koninginnedag.
pi_119457955
Waarschijnlijk. :)

Misschien was het bij die mensen gewoon.
Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar de verhoudingen binnen het gezin.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:18:13 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119457958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:14 schreef Miam het volgende:

[..]

hij was niet een koe aan het kalven?
Nee, maar zo in het voorjaar is dat een prima excuus om even wat later thuis te zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119457975
quote:

[..]

Koninginnedag wel eens gevierd? Is voornamelijk overdag en er waren ook nog twee kids van 3 en 6...
pi_119457994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:16 schreef h-fc het volgende:

[..]

Kerst en Koninginnedag is toch wel wat anders. Kerst is meer een 'familie-ding'. Er zijn veel mensen die van Koninginnedag niet zo'n big-deal maken, net zoals elke andere uitsgaansdag/avond. Ik denk dus dat je niet te veel waarde moet hechten aan het feit dat het zo raar is dat Jasper los van zijn vrouw op stap was met Koninginnedag.
Is hij überhaupt wel op stap geweest die dag? Misschien zijn ze wel op tijd op bed gegaan, wat normaal is voor boeren. De meeste boeren beginnen de dag rond 4 of 5 uur. Dan ga je dus niet stappen tot 1 uur.
What Doesn't Kill U Makes U Stronger!
  woensdag 21 november 2012 @ 11:20:34 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458021
Overigens zou ik het bij ons ook nog kunnen zien gebeuren dat ik op Koninginnedag even naar het dorpsfeest ga terwijl mijn lief thuis is omdat de kleine slaapt.
Hij vindt niet zoveel aan dat soort feesten, en ging in het verleden eigenlijk alleen maar om mij mee, als hij een excuus heeft om niet te hoeven gaan (de kleine kan niet alleen blijven) dan zal hij dat zeker gebruiken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 november 2012 @ 11:20:43 #268
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119458031
Naast koninginnedag was het ook een vrijdag, normaliter dus al een stapavond. En er zijn zat mannen met vrouw en kinderen die dan alleen op stap gaan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_119458062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:19 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Is hij überhaupt wel op stap geweest die dag? Misschien zijn ze wel op tijd op bed gegaan, wat normaal is voor boeren. De meeste boeren beginnen de dag rond 4 of 5 uur. Dan ga je dus niet stappen tot 1 uur.
Dit. maargoed, het kan van alles zijn.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:22:00 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458067
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:19 schreef BullitJunky het volgende:

[..]

Ik las ergens dat deze boer juist een van het laat melken was, dus laat beginnen en laat eindigen, hij schijnt ook toen hij aangehouden werd (om 23.00 uur) aan het melken te zijn geweest.
Dan zou een rondje fietsen dus wellicht gewoon hebben kunnen volgen op het late melken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119458073
Loop er ook maar niet aan voorbij dat een man in een traditioneel Fries gereformeerd gezien een iets dominantere positie heeft dan een vrouw.
En werd het veebedrijf die tijd al door hem gerund, of nog door zijn ouders (vaak familiebedrijven).
pi_119458121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik las ergens dat deze boer juist een van het laat melken was, dus laat beginnen en laat eindigen, hij schijnt ook toen hij aangehouden werd (om 23.00 uur) aan het melken te zijn geweest.
Dan zou een rondje fietsen dus wellicht gewoon hebben kunnen volgen op het late melken?
ja, met een mes op zak. zin om iemand te vermoorden.
pi_119458164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:24 schreef Miam het volgende:

ja, met een mes op zak. zin om iemand te vermoorden.
:?
  woensdag 21 november 2012 @ 11:25:53 #274
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_119458168
Iedere Fries daar in de omgeving zal toch nog wel op zijn netvlies hebben waar ze waren die avond/nacht. Net zoiets voor hen als dat iedereen weet waar hij of zij 9/11 was. Zal mij dus niets verbazen dat zijn vrouw meer moet weten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 21 november 2012 @ 11:26:27 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119458185
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:22 schreef Chooselife het volgende:
Loop er ook maar niet aan voorbij dat een man in een traditioneel Fries gereformeerd gezien een iets dominantere positie heeft dan een vrouw.
En werd het veebedrijf die tijd al door hem gerund, of nog door zijn ouders (vaak familiebedrijven).
Wat moet ik me bij traditioneel Fries gereformeerd voorstellen?
Want gereformeerd heeft afhankelijk van de locatie nogal wat verschillende uitvoeringen, in Schubbekutteveen, waar 52% SGP stemt, bedoelt men de zwarte kousen als het over de refo's gaat.
Gereformeerde Gemeente dus.... Hoedje, dames altijd in een rok, geen make-up en haar in een knotje.
De mensen van de gewone gereformeerde kerk zou je niet eens herkennen als gereformeerd, de vrouwen dragen ook broeken, make-up en zien er niet uit alsof het nog 1950 is.

Dus wat moet ik denken bij deze "traditioneel Fries gereformeerde"?
Zwarte kousen en een vrouw die nooit de broek aanheeft, of een vrouw die je niet eens als kerkelijk zou herkennen als je haar zag lopen?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')