LOL! Je zult wel heel raar gekeken hebben!quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
Lol. Vanmorgen echt iets belachelijks meegemaakt.
Moest iemand inwerken, (eerste keer voor mij dat ik iemand moest inwerken,) dus ik vertel een of ander lul verhaal over hoe het voorbereiden in elkaar zit en wat je allemaal moet doen en blablabla.
Dus met zn tweeen die blauwe bakken gedaan en daarna laten zien hoe de post gezet moest worden.
Meneer heeft 4 vakjes gedaan, tot ie ineens opstond; mij bedankte en vertelde dat dit écht niets voor hem was en dat ie nu zichzelf ging afmelden.
Maar op welke manier kan de fout dan bij de Rabobank liggen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 16:13 schreef lololo het volgende:
[..]
Niet zomaar aangetekenden maar zelfs legitimatiezendingen, die mogen dus echt alleen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs door de geadresseerde aangenomen worden. Dus ook niet door familie. Leverde altijd vermoeiende gesprekken op aan de deur van de minder begripvolle/domme medemens.![]()
Er kwam vanochtend bij ons ook een TC langs met in zijn hand een stapel van die dingen. Waar ik benieuwd naar ben is of de fout bij ons of bij de rabobank ligt. Bij ons zou wel erg pijnlijk zijn, die zendingen kosten iets van 13 euro per stuk geloof ik
quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
Moest iemand inwerken, (eerste keer voor mij dat ik iemand moest inwerken,) dus ik vertel een of ander lul verhaal over hoe het voorbereiden in elkaar zit en wat je allemaal moet doen en blablabla.
Dus met zn tweeen die blauwe bakken gedaan en daarna laten zien hoe de post gezet moest worden.
Meneer heeft 4 vakjes gedaan, tot ie ineens opstond; mij bedankte en vertelde dat dit écht niets voor hem was en dat ie nu zichzelf ging afmelden.
Hoewel iemand anders heeft geantwoord, wil ik ook graag even de vragen beantwoorden... Ik ben nu ongeveer een jaar postbezorger.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:05 schreef HeyMrPostman het volgende:
Hallo beste mensen,
Via een werktraject ben ik bezig me te oriënteren op een geschikte (bij)baan. Werken als bezorger is daar een van en daarvoor moet ik "interviews" houden. Bij een aantal mag ik dat via internet doen. Als iemand dit onderstaande lijstje (hoeft echt niet te lang) zou willen invullen zou ik daar erg erkentelijk voor zijn. Misschien zie ik jullie later terug als collega
Ik heb een contract voor 10 uur per week.....ik verdien geen 500 euro per maand, en ik ben 25 jaar dus....quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Aanvullend op bovenstaande: Qua uren werken, ze proberen mensen zoveel mogelijk een contract te geven van 3 uur per week volgens mij. Heb ik zelf ook, helaas. Kan wel meer uren werken en doe dat meestal ook, maar kan er geen aanspraak op maken. Er zijn er dus ook wel die echt maar 3 uur per week werken.
500 per maand is al wel redelijk wat voor bezorgers volgens mij, dan moet je al best wat uren maken. Denk dat de mensen met 1 wijkje dat nog niet eens halen, zeker als ze de zaterdag niet doen
Pauze houden is voor bezorgers een beetje een keuze. Als ik twee wijken heb, neem ik meestal wel een forse pauze tussendoor, maar dat is gewoon in mijn eigen tijd. Maar als ik 5 uur moet bezorgen, vind ik het persoonlijk best wel 'nodig' om even pauze te houden.
En bezorgen kan ook met een karretjeheb ik ook liever dan fiets
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Crientj het volgende:
dit heb ik even van de site van de vakbond gehaald:quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:33 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg vandaag een brief over de nieuwe werktijdenregeling. De wijken worden aangepast (alweer!!!) aan het piek/dalsysteem. Ze golden blijkbaar al vanaf 29 oktober en of ik er even mee akkoord wou gaan, anders staan ze vast. Volgens de brief was dit al reeds besproken met alle medewerkers...
Mijn TC heeft echter helemaal niets gezegd over nieuwe wijktijden!![]()
Kreeg er trouwens ook een flyer bij die geldt voor postbezorgers, alleen ben ik zaterdagbesteller. Blijkbaar noemen ze iedereen voortaan gewoon postbezorger?
Heb maar snel gemaild over de nieuwe wijktijden. Meer tijd kan er gewoon echt niet af, dan stop ik ermee. Sinds ik begonnen ben paar jaar gelden is er al langzaamaan een uurtje vanaf gehaald...
En ik ben een van de snelste hier, en zelfs ik haal het tegenwoordig nog maar net of zelfs vaak niet. En dan nog maar niet te spreken over de TC zelf...![]()
Mijn ervaring is omgekeerd: Tegenwoordig ligt het werktempo (en dan bedoel ik dus het werkelijke tempo uit de praktijk) veel lager dan vroeger. Dat komt omdat de oudgedienden die meestal behoorlijk snel waren langzaamaan vertrekken, en de nieuwelingen (hier althans) over het algemeen een stuk trager zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,
het gros van de mensen denkt dat het bij ons echt rozegeur en maneschijn is
Dat ben ik niet geheel met je eens, zeker niet op mijn vestiging. Ik werk echt hard door (voor zover ik weet) maar ik vind dat ze behoorlijk veel van je verwachten. Oke ik geef toe dat nieuwe mensen niet altijd de snelste zijn maar na een paar weken/maanden zijn ze meestal wel een stuk sneller.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn ervaring is omgekeerd: Tegenwoordig ligt het werktempo (en dan bedoel ik dus het werkelijke tempo uit de praktijk) veel lager dan vroeger. Dat komt omdat de oudgedienden die meestal behoorlijk snel waren langzaamaan vertrekken, en de nieuwelingen (hier althans) over het algemeen een stuk trager zijn.
De werktijden staan tegenwoordig wel veel krapper dan vroeger (dus het gewenste tempo ligt hoger), maar het daadwerkelijke behaalde tempo ligt lager.
Vroeger had je ook alle vrijheid,niet snel ben je laat klaar,quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:58 schreef Jippie90 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet geheel met je eens, zeker niet op mijn vestiging. Ik werk echt hard door (voor zover ik weet) maar ik vind dat ze behoorlijk veel van je verwachten. Oke ik geef toe dat nieuwe mensen niet altijd de snelste zijn maar na een paar weken/maanden zijn ze meestal wel een stuk sneller.
En daarbij gaan ze volgens mij een stuk makkelijker met mensen om, ik ben zelf een vrij flexibele werknemer maar wat ze mij af en toe laten doen gaat soms ook wel te ver...quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:03 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Vroeger had je ook alle vrijheid,niet snel ben je laat klaar,
en iedereen deed z n eigen wijken,deze regie had je helemaal zelf in handen.
Nu gaat het alleen maar om geld te besparen.
Hetzelfde werk betaald overall gewoon 30-40% minder(en dat is een heleboel)
Qua rode bakken had je 16jaar geleden per wijk (2-250 adressen,een stuk of 4-6)
nu is het aantal blauwe en hah enorm toegenomen,per saldo veel zwaarder,
in de voorbereiding en uitvoering ervan.
Dat sowieso, maar dat komt zeker ook door die belachelijk vrolijke reclame die ze tegenwoordig uitzenden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
in de oude tijd wel regelmatig meegemaakt,nu ligt het werktempo natuurlijk veel hoger,
het gros van de mensen denkt dat het bij ons echt rozegeur en maneschijn is
Staat morgen pas op je rekeningquote:Op woensdag 21 november 2012 09:09 schreef Selestha het volgende:
Nog geen loon. Laat zijn ze deze maandNormaal staat het er de 20e al op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |