Aangehange religie wordt al n eeuw zolang niet langer gedocumenteerd. Uiteraard moeilijk te peilen vr de overheid want vaak een innerlijke beleving maar goedquote:
ja voeg maar toe ..?quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:50 schreef Class het volgende:
** Sociale connecties (familie/school/werk/sportclub/kerk/etc ) **
Daar vinden ze vast nog wel wat op .quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Aangehange religie wordt al n eeuw zolang niet langer gedocumenteerd. Uiteraard moeilijk te peilen vr de overheid want vaak een innerlijke beleving maar goed
Hoe kunnen ze een seksstandje tegen je gebruiken?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor als het tegen je gebruikt moet worden.
Ik bedoelde het eigenlijk iets breder, als in je seksuele voorkeuren als chantagemiddel gebruiken, of voor manipulatie.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze een seksstandje tegen je gebruiken?
Alles zal in databases opgeslagen kunnen worden, maar de vraag is natuurlijk ook of iets te koppelen is, wie toegang tot zulke informatie heeft en waarvoor zulke informatie gebruikt kan worden...quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:47 schreef Class het volgende:
Ik probeer na te gaan wat er in een centrale database zou _kunnen_ staan;
Dat kan alleen als je seksuele voorkeuren discutabel zijn of verboden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk iets breder, als in je seksuele voorkeuren als chantagemiddel gebruiken, of voor manipulatie.
Jep.quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat kan alleen als je seksuele voorkeuren discutabel zijn of verboden.
Het gewaar is dat als er enorme database is bij het politie bvb,die gegevens kan gebruikt worden door de regering....en als er 'n extreem rechts regering krijgt meer macht....quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Alles zal in databases opgeslagen kunnen worden, maar de vraag is natuurlijk ook of iets te koppelen is, wie toegang tot zulke informatie heeft en waarvoor zulke informatie gebruikt kan worden...
Databases zijn overal en kunnen ook commercieel erg interssante informatie geven...
Ze kunnen het aan al je buren en vrienden vertellen....dan loopt je op straat en roepen ze:quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dan? wat is precies je 'gevaar'?quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:22 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het gewaar is dat als er enorme database is bij het politie bvb,die gegevens kan gebruikt worden door de regering....en als er 'n extreem rechts regering krijgt meer macht....
Maar ja,het is allemaal mogelijk met 'n goeie hacker ook.
Nou ja, zoals ik het lees is het een dreigend gevaar. Wel iets om voor uit te kijken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En dan? wat is precies je 'gevaar'?
dingen die in databases staan zetten de meeste mensen ook uit vrije wil en voor vrijwel iedereen toegankelijk op facebook of andere websites...
Het zou me helemaal niet verbazen als veel mensen die heeft bepaalde politiek meningen uitgedrukt op het net over die jaren, staat wel op een of 'n andere 'shitlist' of sinister list bij het zogenaamde 'security services'.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
En dan? wat is precies je 'gevaar'?
dingen die in databases staan zetten de meeste mensen ook uit vrije wil en voor vrijwel iedereen toegankelijk op facebook of andere websites...
'waar' moeten we dan exact voor uitkijken...quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Nou ja, zoals ik het lees is het een dreigend gevaar. Wel iets om voor uit te kijken.
Het grote probleem met gevaren is dat ze nestelen in het onbekende. Je weet niet wanneer ze komen, vanwaar ze komen, hoe ze komen en waarom ze komen. Meer dan je ogen open houden en eventueel anderen op de hoogte brengen indien je alleen niet sterk genoeg bent om het te overkomen kan je niet doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'waar' moeten we dan exact voor uitkijken...
het is erg makkelijk mensen angstig te maken voor een 'gevaar' ..
de vraag is wat dan exact het is... enkel roepen 'dat ze dingen van je weten' is nog niks en niet gekoppeld aan het bestaan van databases an sich, een database is hooguit een beheerstructuur voor gegevens die an sich bekend zijn... bv is ook nu al je gezondheidsinformatie die jouw persoon betreffen al ergens aanwezig, hooguit vaak gefragmetariseerd en niet eenvoudig te koppelen...
een centralisering van gezondheidsdatabanken zou dit soort informatie hooguit makkelijk te vinden maken..
natuurlijk zitten daarbij ook gevaren, het 'gemak' zou ook misbruik eenvoudiger maken en zeker waar bv verzekeringsinstanties toegang krijgen bestaat er voor zulk misbruik ook een 'financiele drijfveer'.
Punt is wel dat je gevaren exact en duidelijk moet beschrijven en niet algemeen 'iedere' database is epr definitie een gevaar.
Ikzelf zou zelfs zeggen dat het grootste gevaar nietd atbases zelf zijn, maar de mensen, inclusief mensen zelf (die allerhande onzin en pesoonsgegevens op internet delen) die ermee omgaan en vaak ook slordigheiden fouten in de omgang, is het werkelijke gevaar.
Het is tegelijkertijd ook zo dat databases ook veel nut kunnen hebben en zelfs voor burgers eerder veel voordelen..
dat te willen afwijzen op voorhand zou snel tot 'Ludisme' worden (De Ludieten waren in de 19e eeuw mensen die alle technolgische voorutigang afwezen)...
kritisch ertegenaan kijken betekent ook niet te makkelijk meehollen metd e massa en te abstract dingen 'gevaar' noemen
Er zijn toch enorme internet woord filters die uithaalt posten met bepaalde woorden die zijn gezien als 'n gevaar (dankje voor t corrigeren)quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat buren daar interesse in zouden hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:24 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ze kunnen het aan al je buren en vrienden vertellen....dan loopt je op straat en roepen ze:
"Kijk! daar gaat die meisje Lavenderr die houdt heel veel van doggy style!"
Precies. Moet je je voorstellen dat er helemaal geen database is. Van niets. Kan gewoon niet meer in deze tijd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de vraag is wat dan exact het is... enkel roepen 'dat ze dingen van je weten' is nog niks en niet gekoppeld aan het bestaan van databases an sich, een database is hooguit een beheerstructuur voor gegevens die an sich bekend zijn... bv is ook nu al je gezondheidsinformatie die jouw persoon betreffen al ergens aanwezig, hooguit vaak gefragmetariseerd en niet eenvoudig te koppelen...
een centralisering van gezondheidsdatabanken zou dit soort informatie hooguit makkelijk te vinden maken..
natuurlijk zitten daarbij ook gevaren, het 'gemak' zou ook misbruik eenvoudiger maken en zeker waar bv verzekeringsinstanties toegang krijgen bestaat er voor zulk misbruik ook een 'financiele drijfveer'.
Punt is wel dat je gevaren exact en duidelijk moet beschrijven en niet algemeen 'iedere' database is epr definitie een gevaar.
Ikzelf zou zelfs zeggen dat het grootste gevaar nietd atbases zelf zijn, maar de mensen, inclusief mensen zelf (die allerhande onzin en pesoonsgegevens op internet delen) die ermee omgaan en vaak ook slordigheiden fouten in de omgang, is het werkelijke gevaar.
Het is tegelijkertijd ook zo dat databases ook veel nut kunnen hebben en zelfs voor burgers eerder veel voordelen..
dat te willen afwijzen op voorhand zou snel tot 'Ludisme' worden (De Ludieten waren in de 19e eeuw mensen die alle technolgische voorutigang afwezen)...
kritisch ertegenaan kijken betekent ook niet te makkelijk meehollen metd e massa en te abstract dingen 'gevaar' noemen
Het gaat niet zover als angstig maken en meer 'op de hoogte' zijn denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Maar 9/11 ontstond door alle gebeurtenissen daarvoor. Het is een proces dat continu gaande is, voor zolang we het die koers willen laten varen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het gaat niet zover als angstig maken en meer 'op de hoogte' zijn denk ik.
Waarschijnlijk is er geen gevaar.
Waarschijnlijk hoeven we niet zorgen te maken over.
Waarschijnlijk.
Maar met wat er is gebeurt in het wereld in die jaren sinds 911 ....
Ik zie DBs wel als gevaar. Als er verkeerde gegevens worden verwerkt. Je kan er te gemakkelijk bulk mee opvragen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Marketing zie ik niet als voordeel. Wij als burger kunnen NIETS maar dan echt helemaal niets doen om verkeerde data recht te zetten.quote:Het is tegelijkertijd ook zo dat databases ook veel nut kunnen hebben en zelfs voor burgers eerder veel voordelen.
Het zogenaamde function creepquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Het grote probleem met gevaren is dat ze nestelen in het onbekende. Je weet niet wanneer ze komen, vanwaar ze komen, hoe ze komen en waarom ze komen. Meer dan je ogen open houden en eventueel anderen op de hoogte brengen indien je alleen niet sterk genoeg bent om het te overkomen kan je niet doen.
Zo denk ik erover iig.
..en soort van slaap maar gerust verderquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:41 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het gaat niet zover als angstig maken en meer 'op de hoogte' zijn denk ik.
Waarschijnlijk is er geen gevaar.
Waarschijnlijk hoeven we niet zorgen te maken over.
Waarschijnlijk.
Maar met wat er is gebeurt in het wereld in die jaren sinds 911 ....
Je kan beter nagaan wat er niet in een centrale databank zou kunnen staan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:47 schreef Class het volgende:
Ik probeer na te gaan wat er in een centrale database zou _kunnen_ staan;
die 'verklaring' me veels te vaag en abstract... bang zijn voor iets dat je je voorstelt als 'het is zo onbekend' maakt je juist manipuleerbaar, omdat je nergens zo makkelijk bang voor te maken bent dan voor iets dat je 'onbekend' blijft en je 'vaag' voorkomt...quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Het grote probleem met gevaren is dat ze nestelen in het onbekende. Je weet niet wanneer ze komen, vanwaar ze komen, hoe ze komen en waarom ze komen. Meer dan je ogen open houden en eventueel anderen op de hoogte brengen indien je alleen niet sterk genoeg bent om het te overkomen kan je niet doen.
Zo denk ik erover iig.
Ja, zoiets wordt een grenzeloze angst. Daarom gewoon ogen openhouden, verder niets.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die 'verklaring' me veels te vaag en abstract... bang zijn voor iets dat je je voorstelt als 'het is zo onbekend' maakt je juist manipuleerbaar, omdat je nergens zo makkelijk bang voor te maken bent dan voor iets dat je 'onbekend' blijft en je 'vaag' voorkomt...
ik geloof zeker wel dat er gevaren schuilen in dingen als data-mining en centralisering van databases...
enkel is dat vor mij juist een reden me bezig ermee te houden en ook voor mezelf en anderen duidelijk te maken wąt er nu wel of niet gevaarlijk aan is..
bangmakerij op basis van vage begrippen, daaraan heb ik een broertje dood... of dat nu 'een groot complot' zou zijn, 'terrorisme'
"In Washington, D.C. , engaging in any sexual position other than missionary is illegal."quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
het is niet onbekend... 70 jaar geleden kon je al heel goed zien wat dataverzamelen kan inhouden. En nu niet roepen dat het onzin of erg vergezocht is zoals die foute pederast de Vries gister bij de DWDD. EU staat op het punt als welleer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die 'verklaring' me veels te vaag en abstract... bang zijn voor iets dat je je voorstelt als 'het is zo onbekend' maakt je juist manipuleerbaar, omdat je nergens zo makkelijk bang voor te maken bent dan voor iets dat je 'onbekend' blijft en je 'vaag' voorkomt...
ik geloof zeker wel dat er gevaren schuilen in dingen als data-mining en centralisering van databases...
enkel is dat vor mij juist een reden me bezig ermee te houden en ook voor mezelf en anderen duidelijk te maken wąt er nu wel of niet gevaarlijk aan is..
bangmakerij op basis van vage begrippen, daaraan heb ik een broertje dood... of dat nu 'een groot complot' zou zijn, 'terrorisme'
Het moge duidelijk zijn dat function creep welig tiert.quote:California Gets Face Scanners to Spy on Everyone at Once
In a single second, law enforcement agents can match a suspect against millions upon millions of profiles in vast detailed databases stored on the cloud. It’s all done using facial recognition, and in Southern California it’s already occurring.
Imagine the police taking a picture: any picture of a person, anywhere, and matching it on the spot in less than a second to a personalized profile, scanning millions upon millions of entries from within vast, intricate databases stored on the cloud.
bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |