Zoon? Die was op het moment van de moord 8 jaar. Lijkt me niet dat die mee heeft gedaan met de DNA test.quote:Op maandag 19 november 2012 22:07 schreef matthijst het volgende:
Eigen DNA en van zijn vader en zoon.
Omdat hij niets te verliezen had en ook dacht dat nabij betrokkenen daar niet mee te maken zouden hebben.quote:Op maandag 19 november 2012 22:08 schreef matthijst het volgende:
Vraag me af waarom die zoon gegaan is? Die was pas 7 toen?
Als zijn opa en vader al gegaan zijn voegde hij dan nog wat toe, of was dat om DNA uit zn moeders kant te kunnen vergelijken?
Heeft 'ie wel. Had niet gehoeven, maar blijkbaar voelde 'ie zich betrokken genoeg om toch mee te doen.quote:Op maandag 19 november 2012 22:09 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zoon? Die was op het moment van de moord 8 jaar. Lijkt me niet dat die mee heeft gedaan met de DNA test.
Ook dit is goed mogelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 22:12 schreef matthijst het volgende:
Misschien dacht ie al dat zn pa een verkrachtertje was.
Omdat hier wordt gezegd dat hij ZELF dna heeft afgestaan, en dat zei Bauke Vaatstra ook ;quote:Op maandag 19 november 2012 22:09 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Waarom? Ja door omstandigheden is het niet 'vrijwillig'.
En hier wordt eigenlijk gezegd dat zijn familie dna heeft afgestaan en ze hem zo op het spoor zijn gekomen ;quote:Dader had mogelijk last van schuldgevoel
Het is nog volstrekt onduidelijk wat de 45-jarige verdachte heeft bewogen 13,5 jaar te zwijgen, maar daarna wel meewerkte aan een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek waardoor hij tegen de lamp liep.
Het is van wat ik hier begrijp en/en en niet of/of. Laten ze dat dan duidelijker neerzettenquote:De man was niet eerder in beeld als verdachte. Dat gebeurde pas toen afgelopen weken na afname van DNA onder duizenden mannen een match werd gevonden met het DNA van een familielid, waarvan het profiel overeenkomsten had met sperma dat in 1999 werd aangetroffen op het lichaam van Marianne Vaatstra. Daarop is verder onderzoek gedaan naar de familielijn.
Op maandag 19 november 2012 22:13 schreef Qwea het volgende:
Nee, ze kunnen niet alle monsters in 1 keer onderzoeken, en waarschijnlijk waren ze al verwante matches tegengekomen van andere familieleden, daarop zijn ze gericht binnen de monsters van de familie gaan zoeken en bleek het monster dat volledig overeenkwam er ook bij te zitten, vervolgens hebben ze het volledige DNA-profiel wat ze hadden (dus niet alleen het deel wat ze onderzochten) naast het profiel van het monster gelegd en dat bleek ook volledig te matchen.quote:
Zo is het gegaan.quote:Op maandag 19 november 2012 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen niet alle monsters in 1 keer onderzoeken, en waarschijnlijk waren ze al verwante matches tegengekomen van andere familieleden, daarop zijn ze gericht binnen de monsters van de familie gaan zoeken en bleek het monster dat volledig overeenkwam er ook bij te zitten, vervolgens hebben ze het volledige DNA-profiel wat ze hadden (dus niet alleen het deel wat ze onderzochten) naast het profiel van het monster gelegd en dat bleek ook volledig te matchen.
Ik vroeg me net af of het zo gegaan is. Ja, dus.quote:Op maandag 19 november 2012 22:16 schreef Leandra het volgende:
Nee, ze kunnen niet alle monsters in 1 keer onderzoeken, en waarschijnlijk waren ze al verwante matches tegengekomen van andere familieleden, daarop zijn ze gericht binnen de monsters van de familie gaan zoeken en bleek het monster dat volledig overeenkwam er ook bij te zitten, vervolgens hebben ze het volledige DNA-profiel wat ze hadden (dus niet alleen het deel wat ze onderzochten) naast het profiel van het monster gelegd en dat bleek ook volledig te matchen.
Het kost veel tijd om 20.000 profielen te checken. Voordat ze aan het dna van de dader toewaren, kwamen ze al matchen van familieleden tegen waardoor ze meer in die familielijn gingen kijken. Daarna kwamen ze ook de 100% match van de dader tegen. Info van omroep Fryslân.quote:Op maandag 19 november 2012 22:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omdat hier wordt gezegd dat hij ZELF dna heeft afgestaan, en dat zei Bauke Vaatstra ook ;
[..]
En hier wordt eigenlijk gezegd dat zijn familie dna heeft afgestaan en ze hem zo op het spoor zijn gekomen ;
[..]
Het is van wat ik hier begrijp en/en en niet of/of. Laten ze dat dan duidelijker neerzetten
Het waren in deze zaak zo'n 7.000 profielen.quote:Op maandag 19 november 2012 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het kost veel tijd om 20.000 profielen te checken. Voordat ze aan het dna van de dader toewaren, kwamen ze al matchen van familieleden tegen waardoor ze meer in die familielijn gingen kijken. Daarna kwamen ze ook de 100% match van de dader tegen. Info van omroep Fryslân.
Daarom zijn ze ook naar buiten gekomen ruim binnen het gestelde schema.quote:Op maandag 19 november 2012 22:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vroeg me net af of het zo gegaan is. Ja, dus.
Precies dit.quote:Op maandag 19 november 2012 22:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het kost veel tijd om 20.000 profielen te checken. Voordat ze aan het dna van de dader toewaren, kwamen ze al matchen van familieleden tegen waardoor ze meer in die familielijn gingen kijken. Daarna kwamen ze ook de 100% match van de dader tegen. Info van omroep Fryslân.
Edit: was al te laat..
Sorry dacht 20k maar 7k kost ook veel tijd.quote:Op maandag 19 november 2012 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het waren in deze zaak zo'n 7.000 profielen.
quote:Op maandag 19 november 2012 22:19 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Precies dit. Y-chromosomaal, en van daaruit verder.
Klopt.quote:Op maandag 19 november 2012 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry dacht 20k maar 7k kost ook veel tijd.
Met overleg is een hoop mogelijk.quote:Op maandag 19 november 2012 22:22 schreef Patroon het volgende:
Ik vind het wel vreemd hoe ze meer in de familie lijn konden kijken. Het DNA krijgt namelijk een streepjescode en alleen het OM had de namen die horen bij die codes. Hoe kon het NVI dan dieper in de familielijn kijken als het anoniem is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |