abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119384861
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

[ Bericht 25% gewijzigd door simmu op 19-11-2012 15:15:51 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 november 2012 @ 15:35:13 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119386350
Jeetje PE, dat zal nog wel fraaier blauw worden :o Wat een pechvogel!

Is dit dezelfde zoon die laatst zijn armen gebroken had?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 november 2012 @ 15:41:27 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119386651
heu, beide armen? :o
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 november 2012 @ 15:42:36 #4
13151 crew  Rewimo
pi_119386703
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:41 schreef trui het volgende:
heu, beide armen? :o
Ja, van de schommel gevallen en ongelukkig geland.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119387199
Volgende week 10 minutengesprekje over Kleuter :). Laatst al even gesprek gehad op school, maar dat ging meer over waar we met haar mee bezig zijn, dus nu echt over haar zelf. Ben benieuwd. En ik hoop dat we dit gesprek dan met de andere juf hebben... ;)
Fake it till you make it...
pi_119387360
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:53 schreef Nijna het volgende:
Volgende week 10 minutengesprekje over Kleuter :). Laatst al even gesprek gehad op school, maar dat ging meer over waar we met haar mee bezig zijn, dus nu echt over haar zelf. Ben benieuwd. En ik hoop dat we dit gesprek dan met de andere juf hebben... ;)
wij ook! en aangezien school bij ons ergens toch wel een groot zwart gat is ben ik een beetje zenuwachtig :')
pi_119387462
Wow dat is een klap geweest PE. :o Lijkt me flink schrikken als je 'm zo op moet halen.

Mijn kleuter ging vanmorgen zo blij naar school O+ Ze begon vandaag in een nieuw werkboekje en deze gaat over O+ Sinterklaas O+
pi_119388616
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, vrijwel niet. linzen, kikkererwten etc.

Dit is de ISBN trouwens: 9781445449074
Dat zoekt makkelijker.
Die kan mijn moeder zo lekker klaarmaken!
Ik ben zelf echt gek op kikkerwten en linzen!

Kikkererwten met vermecelli en speciale omelet :9
En linzen met rijst en chorizo :9
pi_119388637
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:57 schreef simmu het volgende:

[..]

wij ook! en aangezien school bij ons ergens toch wel een groot zwart gat is ben ik een beetje zenuwachtig :')
Wat is dan precies een zwart gat?

Wij hebben ook as maandag een gesprek, vind het ook reuze spannend!
pi_119388719
Vandaag zijn de leerlingen besprekingen... Ik werd sowieso nog gebeld daarover. En het gesprekje zelf weet ik al wel zo'n beetje wat er gezegd gaat worden...

Het is meer, wat gaan we ermee doen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119388893
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 16:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is dan precies een zwart gat?

Wij hebben ook as maandag een gesprek, vind het ook reuze spannend!
dat ik werkelijk geen flauw idee heb wat ze nou eigenlijk allemaal precies doen op school ;) ik probeer er naar te vragen bij de dame, maar het werkt niet zo. wat was het leukst en wat het minst leuk werkt ook al niet, ze geeft gerust op beide vragen hetzelfde antwoord "kleien". nou ja, het enige wat ik er dan uithaal is dat ze gekleid heeft.
  maandag 19 november 2012 @ 16:39:02 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119389349
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:
Vandaag zijn de leerlingen besprekingen... Ik werd sowieso nog gebeld daarover. En het gesprekje zelf weet ik al wel zo'n beetje wat er gezegd gaat worden...

Het is meer, wat gaan we ermee doen?
Ik ben heel benieuwd wat school voor suggesties heeft eigenlijk. Ik bedoel, jullie zijn toch vast ook niet de eerste met zo'n pittige tante lijkt mij.
pi_119390309
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:30 schreef simmu het volgende:

[..]

dat ik werkelijk geen flauw idee heb wat ze nou eigenlijk allemaal precies doen op school ;) ik probeer er naar te vragen bij de dame, maar het werkt niet zo. wat was het leukst en wat het minst leuk werkt ook al niet, ze geeft gerust op beide vragen hetzelfde antwoord "kleien". nou ja, het enige wat ik er dan uithaal is dat ze gekleid heeft.
Tip die wij van de juf kregen: doe net of je haar belt.

"hallo met mama. Wat heb je allemaal gedaan?" Soms werkt het hier. Soms helaas ook niet :P
pi_119390410
Ticootje, "maar wat gaan we ermee doen..." heeft school daar nog ideeën over?

Simmu, hier krijg ik daar ook niet echt antwoord op. Soms helpt het als ik vraag wat ze in de "werkles" heeft gedaan, of ze nog met haar taakjes bezig is geweest. Of wat de taakjes zijn deze week (maar ook dat weet ze niet altijd te vertellen). Ik kijk vaak zelf op het bord en dan weet ik ongeveer wat ze moet doen en kan ik daar wat gerichter naar vragen. Maar ik denk dat het ook best een moeilijke vraag is. Wat is het leukste of het minst leuke wat je hebt gedaan. Of wat heb je vanmorgen gedaan op school.
Grote vragen nog, denk ik...
pi_119392398
Op de vraag wat heb je vandaag gedaan op school....krijg ik bijna altijd het zelfde antwoord....Weet ik niet meer.
Soms gaat hij een "beetje" in details...buiten spelen , gymen , eten en drinken. Maar wat hij nu echt heeft gedaan krijg ik meestal pas een paar dagen later te horen.

Ook wij hebben volgende week een gesprekje op school. Ben wel benieuwd hoe het gaat.
Het is zo'n groot verschil met het kdv , daar kreeg je per dag van de leidster te horen hoe het was gegaan.
  maandag 19 november 2012 @ 18:44:53 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119394576
Hier was het antwoord voor de zomervakantie steevast: gegymd. Na de vakantie was het: niet gegymd. :D O+
  † In Memoriam † maandag 19 november 2012 @ 19:36:02 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_119397491
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 16:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die kan mijn moeder zo lekker klaarmaken!
Ik ben zelf echt gek op kikkerwten en linzen!

Kikkererwten met vermecelli en speciale omelet :9
En linzen met rijst en chorizo :9
alleen is chorizo niet zo heel vegetarisch (maar wel lekker :9 )
  maandag 19 november 2012 @ 19:48:15 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119398262
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:35 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje PE, dat zal nog wel fraaier blauw worden :o Wat een pechvogel!

Is dit dezelfde zoon die laatst zijn armen gebroken had?
Ja....Pechvogel is 't :{
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:59 schreef Stiemie het volgende:
Wow dat is een klap geweest PE. :o Lijkt me flink schrikken als je 'm zo op moet halen.

Mijn kleuter ging vanmorgen zo blij naar school O+ Ze begon vandaag in een nieuw werkboekje en deze gaat over O+ Sinterklaas O+
Mwoah, ik schrik niet zo gauw ;) (Leuk is natuurlijk anders :{ )
En de juf had me gebeld dat ie was gevallen, en dat ze hadden gekoeld, én dat zn bril dus ontwricht is. Ofdat ik m wou ophalen, ze zei er nog bij dat het niet super ernstig was (gelukkig!) Ik stond natuurlijk net in de winkel in NL....ruim een half uur later was ik pas thuis

(dus ik moet morgenvroeg naar de brillenwinkel in het dorp....anders kan hij net zo goed niet naar school gaan, dan ziet ie niet zo veel :') )
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 november 2012 @ 20:04:39 #19
13151 crew  Rewimo
pi_119399328
Z'n bril ook nog stuk? Maar hopen dat die snel gerepareerd kan worden dan.
  maandag 19 november 2012 @ 20:21:38 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119400285
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 20:04 schreef Rewimo het volgende:
Z'n bril ook nog stuk? Maar hopen dat die snel gerepareerd kan worden dan.
Ja ik ga morgenvroeg ff met m naar de brillenwinkel...dan maar iets later naar school hoor..ik vind t wel best allemaal. Anders kan hij niet goed zien.
pi_119402387
Aardige klap geweest PE...
pi_119404221
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:30 schreef simmu het volgende:

[..]

Zonder is het ook heeeeerlijk
  dinsdag 20 november 2012 @ 10:08:45 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_119417657
Hier gisteren 10 minuten gesprekjes gehad. De dametjes doen het goed. Fleur zit lekker in d'r vel en heeft het goed naar d'r zin op school. Heeft een stap gezet met rekenen en mag nu de 3 sterrensommen maken in het boekje. Voor haar een enorme pluim (waar ze zichtbaar trots op is). Verder gaat ze nog steeds goed met alles en leert elke dag weer meer over zichzelf. Vooral de kanjertrainingen waar ze nu op school mee bezig zijn, zijn voor haar een ware verademing. Eindelijk helemaal zichzelf kunnen zijn, zonder zich druk te maken over wat anderen van je denken. Helemaal fantastisch. Ze komt ook glunderend thuis als ze weer een dag kanjertraining gedaan hebben.

Juf van Maud was ontzettend te spreken over het doorzettingsvermogen van d'r. Ze weet het allemaal zo ontzettend goed, maar door een slechte kleine moteriek komt het er op papier niet goed uit. En zoals de juf het dan ook zegt: <3 "kom ik bij d'r tafeltje langs en vraag of het moeilijk is....zegt Maud: "neuh" terwijl ze pas 4 sommen heeft beantwoord. Maar ga ik dan naast d'r zitten dan zegt ze de antwoorden na elkaar op. De omslag in d'r hoofd van antwoord naar het bijbehorende plaatje van het cijfertje en dat dan op papier krijgen is nog erg moeilijk. En niet alleen zichtbaar bij rekenen, maar ook in het schrijfboekje en bij de werkboekjes van lezen net zo. Alles waar ze niet bij hoeft te schrijven gaat als een speer. Ze is dan ook inmiddels met lezen een raketje. In overleg nu dus besloten om een afspraak te maken met een kinderfysiotherapeut om Maud op weg te helpen in de wondere wereld van de fijne moteriek en haar de kans te geven om ook lekker mee te kunnen op schrijfgebied. We zijn er bijvoorbeeld al achter dat ze een linkshandige pengreep heeft met rechts. Dus bovenlangs schrijven en ook niet vanuit de vingers schrijven, maar met d'r hele arm.

En vanochtend heeft Maud het verhaal van Sinterklaas te horen gekregen. Nadat ze huilend had gevraagd of ik het nu alsjeblieft wilde vertellen, want Fleur wilde het niet doen en ze moest het weten. Dus ze weet nu dat ie ooit bestaan heeft en dat we het vieren en dat het inderdaad een verkleede man is. Maar ze gelooft gelukkig nog voor een groot deel wel. Want dan moet die man toch wel veel geld hebben om al die cadeautjes te hebben en nog veel mooier....ze weet dat de dochter van de oppas als Piet verkleed is...dus ze concludeerde dat H. het toch wel ontzettend druk moest hebben in deze tijd met het rondbrengen van al die pakjes. O+ heerlijk om te zien dat de twijfel toch nog steeds twijfel is. Ze weet voor d'r zelf net genoeg en kan nu weer genieten van het feest. Waarbij ze zich toch wel afvroeg waarom zij dan wel nog cadeautjes zou krijgen met Sinterklaas omdat ze op d'r verjaardag toch cadeautjes had gehad. En daar was het tenslotte toch voor.....de kindjes die geen cadeaus krijgen met hun verjaardag krijgen die van SInterklaas met zijn verjaardag. En uiteraard hebben we gezegd dat ze het niet aan andere kinderen mag vertellen, want dit is iets dat papa's en mama's vertellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 november 2012 @ 10:25:27 #24
13151 crew  Rewimo
pi_119417998
Chaca, dat klinkt goed allemaal. Fijn dat het met Fleur nu zo lekker gaat ^O^ En die fysio zal Maud beslist goed doen :Y Nog gefeliciteerd met haar verjaardag trouwens *O*

Ik ga Christan straks blij maken: ik mag volgende week vrijdag naar huis :)
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_119418567
Chaca, dat klinkt goed voor Fleur zeg!
En als Maud die motoriek doorkrijgt, vliegt die vast ook vrolijk d'r schooltijd door!

Fijn Rewimo! Heeft Christan er nog "last" van gehad?

Hier vanavond 10-minuten gesprek.. Ik verwacht een "ideaal jochie, lekker rustig, doet zijn ding".. En dan ga ik lekker vertellen over mijn kind met "mijn handen op mijn oren, schreeuwend dat ik je toch lekker niet hoor" buien :P
Maar dat is typisch Chris, buitenshuis heeft hij veel zelfbeheersing, en dat komt er dan thuis uit..
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:00:38 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_119422376
@ Rewimo, dan is goed nieuws. Daar zal ie zeker wel blij mee zijn (en dan wacht ik maar met de kaart....)

En dank voor de felicitatie. Ze heeft ook een heerlijke verjaardagsweekend gehad.

DF, buien komen er inderdaad meestal alleen thuis eruit. Soms laat Maud d'r ware 'terrortante' buien ook wel eens buiten de deur te zien. Dan zijn er wel eens mensen die me verbaasd aan kijken....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 november 2012 @ 13:14:19 #27
13151 crew  Rewimo
pi_119422907
Christan heeft zich er goed doorheen geslagen tot nu toe. In de weekends, als hij hier is met qltel, is ie niet bij me weg te slaan (en ik niet bij hem dus komt goed uit ;) ). Maar ik zal blij zijn als alles weer een beetje normaal is. Want ik ben nu al 4 weken van huis, op een paar dagen tussendoor na, en dat worden er dus bijna 6. En dat is wel lang hoor, voor ons alledrie.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_119428567
Chaca, klinkt goed en fijn dat ze Maud gaan helpen met de fijne motoriek! Komt vast voor elkaar!

DF succes met t gesprek.

Rewimo, lekker aftellen! Het grootste stuk zit erop, zet 'em op! Ook voor qltel en Christan, nog even doorbijten :*
pi_119455440
Rewimo, dat is ook lang. Straks lekker naar huis, en ook nog meer mogelijkheden om samen dingen te doen!?

Zo, 10 minuten gesprek gehad. Inderdaad een lief jochie in de klas, vindt steeds beter aansluiting bij zijn klasgenootjes. Alles eigenlijk prima, alleen de letter/taalontwikkeling loopt in verhouding iets achter. Nou heeft hij het hele jaar nog om genoeg bij te gaan lopen, dat zal ook wel lukken. Alleen nu nog niet. Hij kan al wel hakken, maar nog niet plakken. Net in de auto naar school vroeg ik "p oe s", zegt Chris "Roos". En juf zei ook dat vaak 1 van de klanken wel klopte en de rest gokwerk was.
En hij kende nog niet zoveel letters, maar op haar lijstje mis ik letters die hij thuis wel herkent. Dus we laten het even tot hij het op school gaat laten zien, en misschien na de kerstvakantie iets meer richting letter werkjes, ipv de leuke tel en bouw werkjes.
Ik vind het wel prima eigenlijk. Hij krijgt genoeg ruimte om te spelen, en is weleens makkelijk. Dus om dat een paar keer per week even 10 minuten er mee bezig te zijn (op een speelse manier!) is misschien wel goed om het bij te trekken. Dan loopt het weer iets meer gelijk op..
pi_119456185
Neem aan dat de juf daar ook wel extra aandacht aan besteed in de klas DF?
Soms moet het kwartje even vallen, komt vast goed!

Meike vertelde gister dat ze een heeeeeeeeeeeeeel moeilijk moetwerkje moesten maken.
Ze moesten plaatjes uit een speelgoedboek knippen en het woord erbij stempelen.
"En ik ben nog niet eens klaar met DISCOBOL"
hahahaha.... ik zag vanmorgen dat ze ook een dekbedovertrek had uitgeknipt.....
Wat een dodo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_119456262
Mooi klusje voor meike :D

Inderdaad het kwartje.. Maar Chris zei ook al "als iemand naast me het goede antwoord zegt, zeg ik dat gewoon na".. Lekker makkelijk. Maar in de kring doet juf het ook vaak wel, voor alle kleuters. Dus dan horen ze het vaak genoeg. Hij is er ook gewoon niet mee bezig nu.
Hij speelt liever met zijn electrische schakelbord die hij van sint heeft gekregen :P
pi_119457011
Hahaha Meike, slimpie.

DF, volgens mij is dat echt een kwestie van een kwartje wat moet vallen.
Mirte kent best veel letters al, maar heeft pas net dat ze nu ook "snapt" dat een aantal letters bij elkaar een woord zijn. Maar het is denk ik ook maar net waar hun interesse ligt. Mirte is erg bezig met letters.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:08:43 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457725
O-)
pi_119457755
is Oscar al een kleuter? :o ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 november 2012 @ 11:13:03 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457817
:D Ik krijg zo vaak de vraag of het een tweeling is dat ik er zelf van in de war raak. ;)
pi_119457871
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik krijg zo vaak de vraag of het een tweeling is dat ik er zelf van in de war raak. ;)
:D
Hij is ook ruim 15 cm groter dan mijn meisje, haha, dus ik zou je zonder meer geloven als je zou zeggen dat hij een kleuter is :D

Is hij even groot als Sasha?
  woensdag 21 november 2012 @ 11:17:36 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119457940
Ik heb ze een tijdje terug hier langs de muur gemeten en toen was Sasha 107 en Oscar 104, dus het scheelt echt heel weinig.
15cm verschil m S? :D Da's wel heel veel! :o
pi_119458005
Laatste keer gemeten was ze 92 cm en de paar keer dat ik haar even tegen de muur zetten om te kijken of we al een nieuw streepje moeten zetten, was dat iedere keer nog niet zo :D
Klein frutje is het ;)
pi_119458009
Die zitten met zn 2 gewoon al in maat 110 dus?!?!

Jen zit ook wel in 110/116, maar Leyla heeft net de sprong naar 86/92 gemaakt. Waarbij alleen truitjes maat 92 passen, en broeken nog lang niet.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:25:47 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119458163
Ja, Oscar zweeft hier en daar nog in 98/104 met shirtjes, maar over het algemeen idd 110/116.
Er hangt hier nog maar 1 maat spijkerbroeken aan de lijn op het moment. :D
pi_119458323
Ik ben voor S zo langzaamaan aan het overstappen naar maat 122. Die is 4,5 dus dat is best groot, denk ik. Maar inderdaad Oscar is huge! :-p <3
pi_119458332
Ze zal trouwens bijna 1m10 zijn nu.
R is echt nog een flink stuk kleiner, ik zal hem binnenkort ook weer eens opmeten. Ben wel benieuwd nu.
pi_119458448
Ik heb ze laatst alledrie gemeten

167 cm
135 cm
100 cm

Was het meen ik uit mn hoofd te herinneren

Ik heb altijd met verschillende maten gezeten maar goed, ook flinke leeftijdsverschillen
pi_119458607
Effe gemeten. Mijn kleine meneertje van bijna 3 is nu 94 cm.
pi_119458618
Lily, dan is L ook al best groot zeg.
pi_119459707
Bij de meting in het ziekenhuis was Tess 104, bij het cb 98 :?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:54:32 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119460863
Ik ben nog even terug gegaan met Sasha en die is 110cm, dus ze schelen 4cm. :s)
pi_119464612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lily, dan is L ook al best groot zeg.
Ja, klopt.
Ze blijft haar lijntje volgen. Ze was bij haar geboorte 54 cm en blijft nog steeds groot nu.
pi_119467864
Ik weet het zo niet uit mn hoofd, zal vanavond eens meten. Jongste draagt 98/104 meestal en oudste 110/116. Jongste heeft een lang lijf, draagt hemden maat 110/116 anders loopt ze steeds met blote buik ;). En ik heb voor komende zomer jurkjes voor ze besteld (ja nu al :@ ), maar allebei zelfde maat hahaha. Het duurt niet lang meer, dan hebben ze dezelfde maat, of de oudste moet weer eens een spurtje gaan maken. Ik ben wel zo'n beetje uitgekeken op de shirtjes die ze in de kast heeft liggen, die heeft ze al lang aan.

Grappig is wel dat ze wel veranderd van vorm, meer een meisjeslijf zeg maar, dat peuter/kleuter-achtige gaat er echt af. En dan lijkt ze zo wijs. Wel leuk om te zien. O+
pi_119470913
Hoe was t gesprek gister gegaan Tico?
pi_119471497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:29 schreef bodpa09 het volgende:
Hoe was t gesprek gister gegaan Tico?
Oh joh. Ja we hebben contact na de leerling bespreking... Dat is ook 3 maanden erna natuurlijk. Of te wel. Ik moet nog gebeld worden.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:52:07 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_119471653
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hier is bij Jochem het kleine er ook echt af. Ik merk dat ik niet de enige ben die Ruben tegen Jochem zegt of andersom. Speelt ook wel mee dat ze het tegenwoordig leuk vinden om "elkaar" te spelen, of dan zijn er ineens twee Rubens of twee Jochems :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119471873
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh joh. Ja we hebben contact na de leerling bespreking... Dat is ook 3 maanden erna natuurlijk. Of te wel. Ik moet nog gebeld worden.
Schiet ook niet echt op. Zakt de moed niet in je schoenen?
pi_119472936
Als juf het belangrijk vindt, dan neemt ze deze week nog contact met je op denk ik.
En anders gewoon even zelf mailen dat je graag een afspraak wil maken om het te bespreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door amaranta op 21-11-2012 19:16:52 ]
pi_119473575
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:57 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Schiet ook niet echt op. Zakt de moed niet in je schoenen?
Nog verder?
  woensdag 21 november 2012 @ 18:46:22 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_119473964
Zelf erachter aan zitten, anders wacht je langer dan nodig is mijn ervaring :)

Succes Ticootje :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119474252
Ja. Morgen en overmorgen breng ik zelf weer naar school. Dan kan ik even face to face in plaats van bellen of mailen. Dat is nog sneller.
pi_119482203
Wij zijn vanmiddag naar het Sinterklaashuis geweest, wat een succes! Echt ontzettend leuk gedaan! hordes superenthousiaste pieten, leuke activiteiten en een ontmoeting met een superleuke Sinterklaas die zijn kamer ging showen aan de kids. Echt een aanrader!
Als er een Sinterklaashuis in de buurt zit zou ik er zeker heen gaan.

Hier was het ook nog eens gratis. Op het eind stonden ze met een bus waar je een vrijwillige bijdrage in kon doen.

pi_119493806
Leuk Karin!
  donderdag 22 november 2012 @ 10:35:52 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119495999
Sasha is vanmorgen voor het eerst een keertje 10 minuutjes alleen thuis gebleven.
En de trotse blik op zijn koppie was dat alleen al meer dan waard. O+

SPOILER: long version
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had met de telefoon even mijn nummer gebeld en Sasha uitgelegd hoe hij mij kon bellen.
Ik zat nog niet in de auto of daar ging de telefoon: O+ Hallo mama! O+ Ik wilde het even proberen! O+
En toen ik weer in de auto terug zat ging de telefoon weer met een heel verhaal over hoe leuk het zou zijn als hij dan mij ging bellen en dat ik dan Oma ging bellen en... en...

Zo ontzettend schattig en stoer! O+ :D

Had ik al een O+ gedaan? :@ ;)
pi_119496036
Leuk BE. Hoe oud is Sasha ook alweer?

Zat net met m'n vermoeide harses in het peutertopic :'). Had dit gepost:

quote:
Ik vind deze leeftijd echt mega vermoeiend. :D. Zo rond de 6 jaar, dus. Tijdje terug kon je idd nog wel eens een uurtje op de bank ploffen tussendoor maar dat is nu echt geen optie meer (als ze thuis is).

PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPA!!!!!!!!!!!!!!11111111 :D.
(nav middagslaapjes)
  donderdag 22 november 2012 @ 10:39:09 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119496075
Hij wordt eind december 5.
Ik moest wel even om mezelf grinniken, want laatst vroeg ik hier nog meningen over 2 vier-bijna-vijf-jarigen alleen thuis laten voor een kwartiertje en koud 2 weken later doe ik het alsnog zelf. :+
pi_119496091
Wat ontzettend stoer van Sasha! En sjonge, die Oscar! Wat een beer. O+
pi_119496099
Knap hoor.

Denk dat die van ons dat ook wel zou kunnen zo ondertussen maar er is nog geen noodzaak voor geweest.
  donderdag 22 november 2012 @ 10:40:44 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119496124
Hij zat ook wel vastgeplakt aan 'Het Wonderteam', dat scheelt ook wel hoor. :Y :D
pi_119496146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Hij zat ook wel vastgeplakt aan 'Het Wonderteam', dat scheelt ook wel hoor. :Y :D
Ja, op die manier, ff vlug naar de winkel terwijl ze tv zit te kijken met de telefoon naast d'r en de deuren op slot. Moet kunnen :).
pi_119496190
Ik denk dat Jen dat niet durft... Alleen...
pi_119496260
Bij ons is vannacht Pietje Verliefd geweest... alle pepernoten lagen in de vorm van een hartje! O+.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 november 2012 @ 10:53:15 #69
13151 crew  Rewimo
pi_119496468
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:45 schreef Luigi het volgende:
Bij ons is vannacht Pietje Verliefd geweest... alle pepernoten lagen in de vorm van een hartje! O+.
O+

BE wat knap van Sasha en wat leuk dat hij zo enthousiast was!

Ik vond het ook best moeilijk om Christan alleen te laten, en lange tijd wilde hij ook helemaal niet. Het is langzaam gegroeid, steeds wat langer. Ze moeten er zelf aan toe zijn, maar mama ook ;)
pi_119497197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij zijn vanmiddag naar het Sinterklaashuis geweest, wat een succes! Echt ontzettend leuk gedaan! hordes superenthousiaste pieten, leuke activiteiten en een ontmoeting met een superleuke Sinterklaas die zijn kamer ging showen aan de kids. Echt een aanrader!
Als er een Sinterklaashuis in de buurt zit zou ik er zeker heen gaan.

Hier was het ook nog eens gratis. Op het eind stonden ze met een bus waar je een vrijwillige bijdrage in kon doen.

[ afbeelding ]
Mijn kleuter gaat volgende week met school naar het Sinterklaashuis O+ Ben heel benieuwd hoe ze het vindt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 22-11-2012 11:26:27 ]
  donderdag 22 november 2012 @ 11:22:27 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119497258
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat Jen dat niet durft... Alleen...
Ik was ook idd benieuwd of hij dat wel zou durven, ook omdat het nog donker was thuis, maar hij begon gelijk helemaal te glunderen toen ik het voorstelde. :D O+
pi_119497351
Wat ontzettend lief zo BE O+

Mijn kleuter mag heel soms even alleen blijven als ik naar de winkel aan de overkant ga. Liefst als ze inderdaad aan de tv geplakt zit. Ik laat trouwens geen telefoon achter ofzo. Aangezien ik max 7 minuten weg ben.

Voordeur doe ik op slot en achterdeur alleen op de onderste knip zodat ze eruit kan als er iets is. En natuurlijk de boodschap dat ze voor niemand open mag doen, ook geen bekende.
pi_119506453
Wauw BE, wat stoer. Ik zou het niet durven... maar leuk dat het zo'n succes was en dat het goed is gegaan. Vooral ook die actie om je even te bellen om "te proberen" O+
pi_119506654
Wat stoer BE!
Amber vindt het geweldig om alleen naar huis te lopen van school. Dat gaat supergoed.
Het liefst doet ze ook elke dag een boodsvhap bij de AH aan de overkant
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_119509764
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha is vanmorgen voor het eerst een keertje 10 minuutjes alleen thuis gebleven.
Zo ontzettend schattig en stoer! O+ :D

Had ik al een O+ gedaan? :@ ;)
haha, onze nuchtere BE O+ ( ;) )
wat schattig, die belletjes

Wij laten onze 11 jarige wel eens alleen en laatst stonden we in een supermarkt en belde hij ook;
mam
ja
hoe lang duurt het nog?
we staan bij de kassa, hoezo?
nee niks, zomaar
stil
.
mag ik een snoepje?

Het blijft schattig eigenlijk :+
pi_119509804
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:45 schreef Luigi het volgende:
Wat leuk! En wordt er al flink gespeculaast op wie Pietje Verliefd verliefd zou kunnen zijn?
  donderdag 22 november 2012 @ 18:41:25 #77
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119510611
Goh, Pietje verliefd was hier ook al :D
BE wat goed dat het zo goed ging! Fijn zeg! En dat bellen proberen O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 22 november 2012 @ 18:43:05 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119510691
Lily! :D Wat schattig! O+
pi_119511539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:41 schreef Saffier het volgende:
Goh, Pietje verliefd was hier ook al :D
BE wat goed dat het zo goed ging! Fijn zeg! En dat bellen proberen O+
dat stond in het draaiboek van de ntr, dat dat vandaag moest
  donderdag 22 november 2012 @ 19:55:02 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119513673
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

dat stond in het draaiboek van de ntr, dat dat vandaag moest
Geen idee wat het draaiboek is, maar vanmorgen vroeg lagen er heeeeeeeel bijzonder 2 hartjes van pepernoten voor de kinderen op tafel :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119517203
Hier werd er vandaag ook verteld dat Pietje Verliefd allemaal hartjes op school achtergelaten had :D

BE, ik kan het me helemaal voorstellen hoe stoer hij het zelf vond om alleen thuis te zijn!!
Ik kreeg zelf eigenlijk bijna een schuldgevoel toen ik oudste van de zomer 20 minuten alleen thuis liet, omdat hij echt niet mee wilde een boodschapje halen :@ We hadden wel afgesproken dat hij geen deuren open zou doen en ik hem in de winkel zou bellen. Hij vond het zelf echt helemaal geweldig, maar toen ik om me heen vroeg bij welke leeftijd anderen de kinderen weleens kort alleen lieten vonden ze (ruim) 5,5 jr toch wel erg jong. Sindsdien heb ik het eigenlijk ook niet meer gedaan.
Het ligt denk ik ook wel heel erg aan het kind of hij/ zij het aan zou kunnen.
pi_119519092
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:55 schreef Saffier het volgende:

[..]

Geen idee wat het draaiboek is, maar vanmorgen vroeg lagen er heeeeeeeel bijzonder 2 hartjes van pepernoten voor de kinderen op tafel :D
O+
  vrijdag 23 november 2012 @ 03:17:23 #83
386633 Adnap
I love Life !
pi_119527574
Leuk om al die sint perikelen te zien. Vandaag in de winkel 'kreeg ' een moeder een munt met het sintlogo.... kind zag het en griste het uit mama's hand en holde naar de toonbank vol schoentjes,want die MOEST terug :-) moeders had heel wat overtuigingskracht nodig om de munt mee naar huis te krijgen. _O- Heerlijk om te zien.

[ Bericht 13% gewijzigd door Adnap op 23-11-2012 06:49:40 ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_119572522
Ik ben wel heel trots op m'n meisje
Hele week was vreemd doordat Jelle en ik in het ziekenhuis waren, opa en oma hebben regelmatig opgepast en ze heeft daar bijna elke dag mee gegeten. Ze ging wel wat verdrietig naar huis naar het bezoek, logisch ook, maar heeft het gewoon zo goed gedaan. 'T is ook niet niks zo onverwacht je broertje en moeder weer een paar dagen missen.

Vanmorgen had ze in haar schoen een mooie puzzel van 100 stukjes, een kaart van Sinterklaas en een pepernoten hartje van Pietje verliefd O+

Gisteren heeft ze ook haar rapport gekregen, heel goed allemaal ^O^
pi_119655712
fijn mrien ^O^

hier ook ons eerste ouder-leerkrachtgesprek gehad en het gaat gewoon helemaal goed op school. het geruzie en diva-krokodilletranen-gedrag met haar beste vriendinnetje speelt daar ook en de juf pakt het precies zo aan als wij hier O+ "je kan ook gewoon zeggen dat je zus-of-zo niet fijn vindt selene!". ze doet het gewoon helemaal prima, kan werkjes maken (is wel snel afgeleid), herkent getallen en kleuren, kan tellen, kan versje onthouden en opzeggen in de kring, nou ja. er was een lijstje dingen en alles was ruim voldoende.

wel gaat ze vanaf donderdag meedoen met extra gym voor de kindjes waar ze iets motorisch vermoeden. ze blijft toch een beetje een vreemd loopje hebben, dat ze haar voeten maf wegzet, dus daar gaat iemand naar kijken aangezien het iets is waar we geen van allen onze vinger op kunnen leggen maar nu en dan wel bovendrijft (alhoewel haar gymjuf dan weer niks opgevallen was, maar da's op blote voeten en ik heb wel een vermoeden waar het vandaan komt)

ons thuishoud beleid is ook prima (ik hou haar heel soms wel 's middags thuis als ik merk dat ze echt moe is) en ik werd geprezen om het hele stapje terug met speelafspraakjes. nou ja. het voelt allemaal heel fijn, alle neuzen dezelfde kant op enzo.
pi_119656899
over het het geruzie en diva-krokodilletranen-gedrag met haar beste vriendinnetje staat het er wat rot besef ik nu. ik was van mening dat het ook wel een beetje bij de leeftijd en het nieuwe van een echt beste vriendinnetje past en de juf onderstreepte dat. ze zijn ook heel lief samen. vooral het vriendinnetje heeft echt heel veel steun aan selene (ze vermoeden iets ass-erigs bij haar en die had veel moeite met school en nu gaat ze met plezier). het probleem zit hem erin dat het werkt. ze krijgt haar zin niet --> huilen --> tsjakka! vriendinnetje fixt het als dat ff kan

juf begon over dat huilen en ik deed echt zo van " :o dat koop je toch niet he! die heb ik thuis ook ervaren en tis hartstikke nep!" waarop juf opgelucht " :Y " deed waarna we onze aanpak vergeleken :P
pi_119665229
Ik had gister het rapport gesprek met de juf. Dit is haar eerste echte schooljaar en ze zit nu in groep 1. Maar ze doet gewoon (bijna) alles van groep 2 mee aan werkjes en spelletjes. Dus er is zeker een mogelijkheid dat ze gaat versnellen mocht ze dit emotioneel etc ook aan kunnen. :) Maar daar kijken ze naar na de toetsen etc. Eerst uitvogelen of ze het qua stof aan kan en daarna eventueel een gesprek over de emotionele kant :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:07:35 #88
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119667696
Linusje 2 weken bij mij enkel zondag bij de mama :) wel fijn! Hij was wel beetje verkoude en dus bij mij in bed gekropen :) dat is goed voor 1 nacht ... wiebel wiebel wiebel heel de nacht hahaha
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:11:37 #89
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119667788
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:16 schreef simmu het volgende:
het probleem zit hem erin dat het werkt. ze krijgt haar zin niet --> huilen --> tsjakka! vriendinnetje fixt het als dat ff kan
Ik was tijdens mijn stage best verbaasd hoeveel kinderen dat als strategie gebruiken. Echt opvallend veel.
pi_119668002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:11 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik was tijdens mijn stage best verbaasd hoeveel kinderen dat als strategie gebruiken. Echt opvallend veel.
heb je een oplossing is dan de grote vraag ;)
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:41:19 #91
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119668500
Nogal afhankelijk van het kind. Vaak werkt negeren goed, of zorgen dat het tegenovergestelde wordt bereikt (jij wilt aandacht? Na.... ga hier maar even apart van de rest zitten, 'zodat je weer op verhaal kunt komen'). Bij een meisje gebeurde het echt als ze niet lekker in haar vel zat, dus die kreeg wel degelijk een paar extra knuffels, maar tegelijk ook handvaten om het een volgende keer te voorkomen (als ze als een berg ergens tegenop zag, kwam ze me uiteindelijk halen met 'I need help'). En een 'evaluatie' achteraf: was dit echt zo erg dat je erom moest huilen? Of 'was huilen echt de beste manier om het resultaat te bereiken?'.

Oftewel, zoals jullie het aanpakken lijkt me prima. Zo groeit ze er vanzelf wel overheen. Het is een faaaase! :P
pi_119672177
Beste,

Zou u mij kunnen helpen met een onderzoek naar speelgoed voor jonge kinderen (2 tot 8 jaar)?

Het enige wat u hoeft te doen is de volgende enquete invullen, dit duurt ongeveer 1 minuut

http://www.thesistools.com/web/?id=307868

Alvast hartelijk bedankt!
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:07:05 #93
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119672485
Ik heb me voorgenomen nu Linus 6 jaar is dat ik hem in 2013 wat meer van de wereld ga laten zien. Het is niet omdat ik papa alleen ben dat ik altijd thuis moet zitten met hem. Ben vandaag begonnen met rond te kijken naar budget vluchten van Ryanair. Hij heeft al gevlogen en vond dat leuk dus ik plan van direct al in Januari een tripje met hem te doen. Rugzak mee. Hoeft niet duur te zijn. Mijn ouders hebben dat nooit gedaan en heb dat altijd jammer gevonden. Ik ben 31 moeten worden toen ik de eerste keer gevlogen heb (wel direct 14 uur naar Japan). Zijn er hier mensen met ervaring. Rugzak reizen met kinderen. Ik neem uiteraard wel hotel ter plaatse. De dingen die ik in gedachten had zijn wel in beschaafde landen. Bv Zweden, Finland, Noorwegen, Frankrijk, Italie, Spanje, etc en dan budget vriendelijke hotels.
pi_119684721
Ik heb een vraag aan jullie. Onze dochter van 8 heeft sinds een week een beetje angst als ze in bed ligt. Ze zegt dat ze lichtflitsen ziet, enge mensen ziet en dat ze dingen hoort die eerst zachtjes gezegd worden en dan harder. Boeven, ziet ze en dode mensen, die vermoord zijn. En wat er gezegd wordt zijn scheldwoorden. Ze zegt ook dat ze haar ogen dan gewoon open heeft.

Wat zouden jullie denken of doen? We zwakken het nu wat af en verzekeren haar ervan dat alles echt goed is en dat het een beetje bij dromen en bijna in slaap vallen hoort. Maar ik vind het ook rot om haar hierin niet te horen of te bagatelliseren. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips hoe ermee om te gaan?

Bedankt!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:08:54 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119685352
Bah wat rot mw van Dalen. Ik weet dat mijn oudste ook zoiets had rond die leeftijd, dat was een man met een mes.

ik weet echt niet meer wat we er aan gedaan hebben toen! moet monsters enzo hadden we "monsterspray" (een plantenspuit met water geloof ik) maar ik durf het hem niet te vragen omdat ik bang ben dat ik de herinnering weer aanwakker.

ik denk ff na...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119685544
Deur op een kier laten? Lichtje aan?

Bij broer op kamer ( je hebt er 2 toch??)

Ik ben nog steeds heel bang alleen in de nacht. Vanaf kind af aan gehad.
pi_119685749
Lichtje heeft ze al wel en de deur op een kier kunnen we proberen. Zal haar eens vragen of haar dat een fijn idee lijkt.

Samen met S op de kamer is nu nog een stap te ver; gelukkig gaat het ook veel nachten/avonden goed en dan houd ik ze liever ieder op de eigen kamer.

Monsterspray is wel een idee! Of zoiets.
pi_119686086
Jen is een behoorlijke schijtert als ze alleen is. Hier is het echt een uitkomst, 2 meiden op 1 kamer. Uit noodzaak ontstaan, maar een hele fijne bijwerking.
pi_119686214
Ik heb er zelf veel last van gehad (geen angst voor geesten en lichtflitsen, maar wel bang voor boeven, doodsbang), toen we in de tropen woonden. Ik had een eigen kamer, maar op mijn broertjes kamer stond een extra bed. Ik mocht altijd daar gaan slapen als ik dat fijner vond en verhuisde 's avonds dan gewoon die kant op. Ik denk dat ik zo'n één op de drie nachten bij mijn broertje op de kamer sliep.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:31:09 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_119686348
Tja, het ligt er een beetje aan hoe je er zelf in staat. Ik ben zelf alles behalve zweverig, maar er zijn mensen die nu meteen zullen roepen "zou het niet zoiets kunnen zijn".

Ik zou zelf dingen wegjagen, net zoals monsters :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119686544
Angst niet extra benadrukken. Maar zeker ook niet doen alsof het kind gek is. De angst die ze voelt is echt, of dat nu reëel is of niet doet er niet toe.
Misschien is de deur op een kier al voldoende. Dan hoort ze jullie misschien en of de tv. Dan heb je niet die doodse stilte en dat helemaal alleen gevoel.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:36:28 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_119686545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Ik heb een vraag aan jullie. Onze dochter van 8 heeft sinds een week een beetje angst als ze in bed ligt. Ze zegt dat ze lichtflitsen ziet, enge mensen ziet en dat ze dingen hoort die eerst zachtjes gezegd worden en dan harder. Boeven, ziet ze en dode mensen, die vermoord zijn. En wat er gezegd wordt zijn scheldwoorden. Ze zegt ook dat ze haar ogen dan gewoon open heeft.

Wat zouden jullie denken of doen? We zwakken het nu wat af en verzekeren haar ervan dat alles echt goed is en dat het een beetje bij dromen en bijna in slaap vallen hoort. Maar ik vind het ook rot om haar hierin niet te horen of te bagatelliseren. Herkennen jullie dit en hebben jullie tips hoe ermee om te gaan?

Bedankt!
Herkenbaar inderdaad. Mijn zoon heeft daar ook last van of in ieder geval last van gehad (ik hoor hem er de laatste tijd niet meer over). Ik wist nooit heel goed hoe ik er mee om moest gaan. Ik vond het zelf ook beangstigend klinken. Bij ons is het licht altijd aan bij hem in de kamer en als hij wakker wordt kruipt hij bij ons in bed of bij zijn grote zus. Probleem is dat hij er lang niet altijd wakker van werd. Dan had hij een hele angstige nacht gehad, maar wij wisten dat niet.
Ik vind het heel naar voor je dochter.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_119686601
Monsterspray zou ik niet doen. Monsters bestaan niet. Klaar.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:56:08 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119687276
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:31 schreef Troel het volgende:
Tja, het ligt er een beetje aan hoe je er zelf in staat. Ik ben zelf alles behalve zweverig, maar er zijn mensen die nu meteen zullen roepen "zou het niet zoiets kunnen zijn".

Ik zou zelf dingen wegjagen, net zoals monsters :)
*Niet zweverig persoon meldt zich. :)

Tip van mijn zus die erg veel ervaring heeft met dit soort zaken: Vriendelijk doch dringend zeggen dat die personen weg moeten gaan en je dochter met rust moeten laten. Ze hebben niets bij haar te zoeken. Kun je samen met M doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:57:01 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119687307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad. Mijn zoon heeft daar ook last van of in ieder geval last van gehad (ik hoor hem er de laatste tijd niet meer over).
Och ja, dat weet ik nog. Met de buurman toch?
Fijn dat hij er blijkbaar geen last meer van heeft.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:00:30 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119687471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:56 schreef Moonah het volgende:

[..]

*Niet zweverig persoon meldt zich. :)

Tip van mijn zus die erg veel ervaring heeft met dit soort zaken: Vriendelijk doch dringend zeggen dat die personen weg moeten gaan en je dochter met rust moeten laten. Ze hebben niets bij haar te zoeken. Kun je samen met M doen.
Ha, volgens mij is dit wat wij gedaan hebben! ja, daar staat me iets van bij. :Y

en dat hielp wel ja.

monsters was een andere fase, toen was ie jonger. En ik kan wel vinden dat ze niet bestaan, voor hem waren ze heel echt. En met de monsterspray of een speciaal knuffeltje of weet ik wat we deden had ie er zelf macht over. Was het heel snel over.

die man met mes vond ik zelf ook eng klinken. en ik snap het gevoel helemaal. ik heb zo'n soort idee ook wel eens. (ik was vroeger altijd bang dat de Hulk onder m'n bed lag)

[ Bericht 18% gewijzigd door debuurvrouw op 27-11-2012 21:05:50 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:01:51 #107
37150 livelink
pi_119687547
Maar dit soort dingen gaan verder dan monsters wegjagen, vind ik.
Moet je voorstellen hoe beangstigend dit is. Als ik het lees vind ik het al eng, laat staan dat ik zoiets zou ervaren.

Bij Job dacht ik aan slaapverlamming
Wat hij vertelde kwam bijna letterlijk overeen met wat hier op wikipedia staat.

Hij krijgt medicijnen nu en ik vermoed dat het door die medicatie gestopt is, maar daar heb je natuurlijk weinig aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 27-11-2012 21:11:37 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:51:34 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119694011
wat rot MvDalen. ik denk dat het ook vanzelf wel weer over kan gaan, net zoals 't gekomen is. maar het lijkt me hoe dan ook belangrijk dat ze zich gehoord voelt. Cato heeft wel eens 'angst voor niks' en komt dan nog even naar beneden. Dan mag ze even bij ons zitten, en na een tijdje gaat het weer en gaat ze weer slapen. wij zeggen dan wel dingen als 'wij beschermen je wel, hier ben je veilig'.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2012 @ 08:35:35 #109
13151 crew  Rewimo
pi_119700642
Kind is ziek. Er heerst iets want van de 30 kinderen in zijn klas zijn er nu 11 ziek :o En dat was op de hele school zo, zeiden ze bij de administratie. Een of ander soort buikgriep.
pi_119700821
Bedankt voor jullie reacties, medemoeders! Fijn om te lezen, ik kan er wel wat mee.
pi_119701193
Beterschap Rewimo, Er heerst weer vanalles inderdaad..

MvD, Chris heeft wel last van nachtmerries gehad, maar die kon wel het onderscheid tussen wakker en slaap maken, dat scheelt weer. Het ging hier wel vanzelf weer over, even 5 minuten ernaast liggen en hij sliep wel weer. Nu met Sint lijkt het weer even terug, maar heb goede hoop dat het wel weer weggaat. Misschien bij jullie ook wel?

Hier zit de Sint stress er ook lekker in. En misschien gister niet de beste timing met zijn 1e les judo.. Wat een gedoe om hem op school te krijgen. Ook echt puur frustratie/onrust, want hij kan tussendoor prima gewoon doen..
Vanmiddag maar een rustig middagje ingelast, want anders flippen we met zijn tweeen nog ;)
pi_119701341
Niet flippen hoor DF! Ik weet hoe het is als je kind geflipt is (maar dan in de letterlijke zin van het woord haha)
Tis ook stressvol voor de kids deze tijd, hoewel ik het deze keer leuker vind als vorig jaar met die ellende van verdwijnende vlaggen en amerigo's. Dit keer is het wel schattig, met pietje verliefd enzo... en dat geld... Meike gaat er heeeeelemaal in op.
Vanmiddag sinterklaasfeest op het werk van mijn vriend. Ze hebben er zin in hier!

Rewimo, beterschap!

MvD naar zeg, je zou haast zeggen dat er een geest in jullie huis rondhangt.... maar daar gelooft lang iedereen niet in
pi_119701480
Als ik dreig te flippen vanmiddag zet ik Cars2 wel aan.. Kunnen we allebei effe afkoelen ;)
Maar ik denk dat het hier nog wel meevalt als ik de verhalen van anderen hoor. Het is alleen zo'n contrast met op school, daar is hij zo schattig. En hier moppert hij alles bij elkaar.

Ik dacht dat Chris ook niet zoveel van Sint mee kreeg, tot ik er het weekend achterkwam dat ze op school dagelijks het sinterklaasjournaal zien. Nu begin van de week schoen knutselen, morgen schoen zetten, vrijdag cadeau. en dan volgende week woensdag nog sint&piet op bezoek..
En dan ook nog 3 weekenden met drukte (schoonouders & werk gehad, komend weekend mijn ouders).
Ik snap het wel, dan zou mijn kop ook overlopen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2012 @ 09:28:30 #114
13151 crew  Rewimo
pi_119701526
Ja, die Sintstress, dat is zo'n spannende tijd, geen wonder dat ze ervan uit hun gewone doen raken. Sterkte ermee allemaal <O)
  woensdag 28 november 2012 @ 09:52:25 #115
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119701981
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:49 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, medemoeders! Fijn om te lezen, ik kan er wel wat mee.
mede moeders, mede moeders ... toen ik vanmorgen naar het toilet ging was ik toch nog altijd geen moeder hoor :)
pi_119702050
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:52 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

mede moeders, mede moeders ... toen ik vanmorgen naar het toilet ging was ik toch nog altijd geen moeder hoor :)
Had je gereageerd dan hierop? ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 10:14:21 #117
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119702468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:55 schreef MevrouwVanDalen het volgende:

[..]

Had je gereageerd dan hierop? ;)
ah neen ik ben thuis zelden of nooit online en ging wel reageren vandaag :) Mijn zoontje heeft er ook wel eens last van gehad. We doen nu regelmatig een ronde door het huis voor hij gaat slapen en hij mag zelf de deur sluiten. Sindsdien is het allemaal een stuk relaxed geworden
pi_119703426
Vanmorgen was rommelpiet in de klas geweest, nou wat een drukte joh, storm in de klas, er was wat in hun schoen gestopt en er was een cadeau in de klas. Kleuter steeg zowat op van opwinding... ;).
Ik ben blij dat ze het allemaal redelijk kan handelen...
pi_119717249
Bij ons op school is PietjeV geweest en heeft een kaart voor de juf achter gelaten. Mij duo-partner was er toen, maar de kinderen dachten dat de kaart voor mij was. Piet is op mij omdat ik altijd zo'n mooie schoenen draag O+
pi_119723348
O+ amaranta!

Mijn kleuter leest gewoon kleine zinnetjes... ineens ofzo *naast schoenen loopt*
pi_119779148
Leuk he dat leren lezen? Kim vind het erg leuk en het gaat best goed. Vandaag heeft ze weer nieuwe letters geleerd. Die ze hier zelf neer wil zetten. :) l z t.
Ze leren er ook gebaren bij. Vind ze erg leuk en ze kan wel wat woordjes lezen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 14:28:57 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:17:17 #123
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119789477
Tssss, en dat noemen ze zuidelijk! :{
  vrijdag 30 november 2012 @ 21:14:57 #124
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_119794108
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:17 schreef Gaoxing het volgende:
Tssss, en dat noemen ze zuidelijk! :{
LOL
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 4 december 2012 @ 09:46:38 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119909142
Zo leuk, Sasha begint nu echt zijn eigen humor en lol te ontwikkelen.
Ik heb gisteren echt zitten genieten van hoe hij naar Goofy-tekenfilmpjes keek. Oscar vindt het ook wel grappig, maar er ontgaat hem nog veel, die zit meer met verbazing te kijken terwijl Sasha echt helemaal in een deuk lag. O+

En op school aankomen met een nieuwe jas en dan ontvouwt zich zo'n heerlijk keutel-gesprekje met een klasgenootje:
- Sasha? Heb je een nieuwe jas?
- Nee, de andere was kapot, de rits was stuk en toen ben ik met mama naar de winkel gegaan en mocht ik een nieuwe uitzoeken.
- En wilde je toen niet meer een blauwe?
- Nee, ik wilde deze toen.

En dan geen oog meer hebben voor papa die je weg brengt. O+
pi_119909652
Leuk BE :D
pi_119909862
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:36 schreef Ticootje het volgende:
Angst niet extra benadrukken. Maar zeker ook niet doen alsof het kind gek is. De angst die ze voelt is echt, of dat nu reëel is of niet doet er niet toe.
Misschien is de deur op een kier al voldoende. Dan hoort ze jullie misschien en of de tv. Dan heb je niet die doodse stilte en dat helemaal alleen gevoel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:38 schreef Ticootje het volgende:
Monsterspray zou ik niet doen. Monsters bestaan niet. Klaar.
Ik vind deze twee reacties niet echt met elkaar matchen, Tico. :)

Monsters bestaan niet nee, maar de angst die hij/zij voelt is toch echt? Of dat nu reëel is of niet doet er niet toe.
pi_119910034
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

[..]

Ik vind deze twee reacties niet echt met elkaar matchen, Tico. :)

Monsters bestaan niet nee, maar de angst die hij/zij voelt is toch echt? Of dat nu reëel is of niet doet er niet toe.
Ja ik snap je..

Maar bang zijn voor donker vind ik iets anders dan bang zijn voor dingen die er niet zijn...
pi_119910147
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik snap je..

Maar bang zijn voor donker vind ik iets anders dan bang zijn voor dingen die er niet zijn...
Dat snap ik ook.

Ik zou alleen zelf (het onderwerp van de) angst nooit ontkennen. Of ie nou bestaat of niet.
pi_119910300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat snap ik ook.

Ik zou alleen zelf (het onderwerp van de) angst nooit ontkennen. Of ie nou bestaat of niet.
Maar door monsterspray te doen... Dan zeg je dus eigenlijk, ja we jagen de monsters nu weg... Dus monsters bestaan...

Monsters bestaan alleen op televisie, die zijn niet echt. Soms lijkt het wel net echt...
pi_119910946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar door monsterspray te doen... Dan zeg je dus eigenlijk, ja we jagen de monsters nu weg... Dus monsters bestaan...

Monsters bestaan alleen op televisie, die zijn niet echt. Soms lijkt het wel net echt...
Maar voor het kinderen zijn ze wel echt. Met ontkennen dat ze bestaan kunnen ze dan ook weinig, denk ik. Ze kunnen nl nog geen onderscheid maken tussen fantasie en werkelijkheid.

Op jongegezinen.nl staat het goed omschreven, vind ik. :)

quote:
Peuters en kleuters leven in een magische wereld waarin alles kan. Die fantasie kan leuke beelden oproepen, maar ook enge beelden. Hoe ga je hier als ouder mee om?

Wat je kind verzint, op de televisie ziet of uit een sprookjesboek voorgelezen krijgt, is net zo echt als wat hij om zich heen ziet. Het denkvermogen van je kind is namelijk nog niet zover ontwikkeld dat hij fantasie en werkelijkheid kan scheiden.

Ook kan je kind nog niet begrijpen wat er om zich heen gebeurt en hoe dingen werken. Daarvoor gebruikt je kind zijn fantasie: je peuter verzint zelf oplossingen en geeft betekenissen aan dingen die hij nog niet begrijpt, maar legt daarbij vaak verbanden die niet kloppen.

Een beroemd voorbeeld is dat je kind bang is 'door het badputje weggespoeld te worden'. Want, zo luidt de kleuterlogica: 'als er water door het putje wegspoelt, dan kan dat met mij ook gebeuren'. Zo kan bijvoorbeeld ook een klein sneetje in de vinger leiden tot grote paniek, omdat 'ik nu leegloop als een ballon'.

...Uitgesproken fantasie
Veel kinderen beschikken over een uitgesproken fantasie en een sterk voorstellingsvermogen. Die fantasie kan leuke beelden oproepen, zoals de goede fee die je kind 'omtovert tot een mooie prinses', maar ook enge beelden.

De goede fee verandert plotseling in een grote boze heks. In beide gevallen is de heks of fee levensecht voor je kind. Angsten ten gevolge van deze eigen, levendige fantasie, kunnen voor komen vanaf ongeveer 3 jaar.

Het hoogtepunt ligt tussen de 4 en 5 jaar. Kinderen hebben op die leeftijd al heel wat beelden en herinneringen in hun hersens opgeslagen, die ze kunnen oproepen en waar ze door 'overspoeld' kunnen worden. Vanaf 6 jaar is het denkvermogen zover ontwikkeld, dat hij scheiding kan maken tussen werkelijkheid en fantasie.

...Neem je kind serieus
Door de fantasie van je kind serieus te nemen kun je je kind helpen bij zijn angst. Stel, je kind zegt dat hij bang is voor krokodillen onder zijn bed. Ontkennen heeft dan geen zin, want voor je kind lígt die krokodil er echt. Je negeert hiermee zijn fantasie en daarmee de angst die deze oproept. Dat op zichzelf kan al angstverhogend werken.

Je helpt je kind veel meer door onder het bed te kijken en de krokodil resoluut weg te jagen. Je verplaatst je dus in je kind en helpt hem de angstige situatie op te lossen. Deze methode werkt zodra je kind jou kan uitleggen waar hij bang voor is.

Het is belangrijk dat je niet té ver meegaat in de fantasie van je kind, door bijvoorbeeld te roepen: 'Oh jeetje, wat een vreselijk enge krokodil!'. Daarme versterk je de angst. Dan denkt je kind: 'Zie je wel, mama is er ook bang voor.' De kunst is om angst klein te houden en niet groter te maken door er te veel aandacht aan te besteden
pi_119911120
Oh dat zelf oplossingen verzinnen!! Jen denkt dat ze mn buik gaan openmaken als de baby eruit moet..
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:11:43 #133
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119911537
Linusje heeft beetje loopneusje maar er is ook goed nieuws ... laatste beetjes leesoefeningen en dan mag hij boekjes kiezen uit leesniveau 1 ... jullie kunnen niet schatten hoe fier ik ben ;)
pi_119913820
Mijn kleuter maakt opeens letters!!!

Ze weet alleen niet welke.. Ze maakt een letter en dan vraagt ze, welke letter is dat? :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:46:56 #135
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_119914698
Het feit dat ze herkent dat die rare dingen op papier ergens voor staan is nogal wat, Tico.
pi_119914811
Ze heeft een irritant ding op batterijen dus sommige letters weet ze wel..
i van indiaan
e van egel...
pi_119922021
Leuk Tico!
pi_119941545
Hier een peuter die bang is voor koekiemonster in haar kamer. Die jagen we nu dus samen voor het slapen terug naar Sesamstraat *) Monsterspray hebben we voor de oudste gebruikt en dat werkte ook perfect.

En mijn kleuter heeft de voordelen ontdekt van je eigen naam kunnen lezen. Je kunt dan precies jouw pakjes uit de Sinterklaaszak vissen :D
pi_119949662
Oh hier ook het koekiemonster....
pi_119949920
En als je dan niet meer cadeautjes met je eigen naam mag pakken. Dan kun je ook de naam van je broertje nog wel lezen. En die cadeautjes mag je ook helpen uitpakken :P

Hier gelukkig niet van die angsten. Wel weer wat nachtmerries de laatste 2 weken, maar om de dag ofzo, en niet gek met sint en proeflessen judo (hoe bedacht ik dat ook). Gelukkig is hij na 5 minuten alweer in slaap dan.
pi_119951124
Kleuter eerder opgehaald van school, ze was over haar toeren en dacht dat ze moest spugen...
Het lijkt in elk geval voor een deel spanning te zijn geweest, want thuis kreeg ze weer wat praatjes...
pi_119952546
Ahw nijna, het valt ook niet mee, al die drukte..

Chris heeft een politieset gekregen (pet, knuppel, fluit en handboeien). Is hij blij mee volgens mij. Hij heeft al een politieschort, dus dat is mooi voor carnaval :P

Zag kinderen uit groep 4&5 met een elektrische brainbox lopen. Dezelfde als Chris ook al heeft gekregen. Lekker klooien met lampjes, luidsprekers en schakelaartjes O+
pi_119956149
Wij kijken geen sesamstraat...

Wel family guy... :') Het is maar goed dat ze het niet begrijpen.
pi_119956477
Wij kijken ook geen sesamstraat, dus hoe ze bij dat koekiemonster komt weet ik niet... maar goed, dat gaat over peuter en dit is het kleutertopic volgens mij ;).

Kleuter heeft weer aardig praatjes gekregen ik denk dat Sint toch wat teveel was. Ze is ook maar niet naar zwemmen vanmiddag, even rust.
  woensdag 5 december 2012 @ 18:41:43 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_119965137
Waarom kijken jullie geen Sesamstraat?
Just curious. :)
Ik ben dól op dat programma! O+
pi_119967911
Ik ben ook dol op sesamstraat <3 leuk en leerzaam tegelijk. Geen idee wat er mis is met kkoekiemonster trouwens. Al was het vannacht spongebob...

Kleuter was belemaal blij. Piet zat voor school in een boom en moest door de brandweer gered worden <3
  woensdag 5 december 2012 @ 19:44:36 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_119968100
Elmo was toch verkeerd?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 december 2012 @ 21:21:39 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119972856
Mijn kinderen vinden het niet zo leuk, en ik heb het best een tijd standaard aangezet, maar ze vragen echt of het uit mag... Tsja, dan kan ik het ook niet helpen.
pi_119972976
selene vindt het leuk, ravi niet.
pi_119972979
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:41 schreef Moonah het volgende:
Waarom kijken jullie geen Sesamstraat?
Just curious. :)
Ik ben dól op dat programma! O+
Ik heb niet eens een idee hoelaat dat is.

In de ochtend staat hier Kuifje en snorkels op.
Voor het eten is dat family guy. We zijn rond kwart over 6 pas thuis en vaak is het iets van een kwartiertje even overbruggen.
pi_119973098
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:21 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn kinderen vinden het niet zo leuk, en ik heb het best een tijd standaard aangezet, maar ze vragen echt of het uit mag... Tsja, dan kan ik het ook niet helpen.
dat dus...
Vooral Tess is geen sesamstraat liefhebber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_119987132
Hier vragen ze er ook niet naar, de tv staat helemaal niet zo vaak aan eigenlijk. Maar als het eens op staat vinden ze het wel leuk volgens mij.
pi_119987208
wij volgen sesamstraat trouw. is tegelijk ook mijn kookmomentje :)
pi_119989135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:04 schreef simmu het volgende:
wij volgen sesamstraat trouw. is tegelijk ook mijn kookmomentje :)
Dat inderdaad :)
  donderdag 6 december 2012 @ 20:43:38 #156
37150 livelink
pi_120011747
Sesamstraat is nooit zo'n succes geweest bij mijn kinderen. Komt misschien ook omdat ik het zelf niet zo leuk vind.
Wij hebben nu een rustmomentje met Hotel 13, maar dat gaat in winterslaap jammer genoeg.
En dat vind ik dan zelf ook nog leuk genoeg om mee te kijken. Want dat is de echte lol, dat mama ook meekijkt. Dat vond ik als kind zelf ook altijd fijn, kan ik me nog herinneren.

Ik denk dat ik Job morgen thuis hou. Lijkt me niet echt verantwoord dat hij in de taxi door de sneeuw moet. In gewoon weer zit hij al 1,5 uur in de taxi, vanochtend met de sneeuw was hij al te laat op school en als de voorspellingen uitkomen, dan laat ik hem morgen niet meegaan.

Ik had vanmiddag de taxichauffeur gebeld, maar die zei dat hij sowieso moest rijden. Ik kan me toch ook zo voorstellen dat ook de chauffeurs een grens mogen stellen. Dat lijkt me toch nauwelijks verantwoord om met heel slecht weer een hoop kinderen te moeten rijden.
pi_120019993
Livelink, ik zou het ook niet doen!

Kim is sinds vandaag alweer 7! :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 01:22:45 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120023388
Onze kinderen vinden dat ook heerlijk, livelink. We kijken vaak op zondag een film, en dan komen ze vragen of ik mee kijk, want dan kiezen ze iets wat ik ook leuk vind. De laatste tijd is Harry Potter in de herhaling. Zo leuk!

En goed plan hoor, om Job thuis te houden. Het lijkt me een beetje vragen om problemen om 'm toch in de taxi te zetten (maar op vrijdag bracht je 'm toch? De bus lijkt me haast nog erger).
  vrijdag 7 december 2012 @ 01:29:47 #159
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120023485
Nog gefeliciteerd, Ingrid. Is ze de dag een beetje rustig doorgekomen? En lukt het om alles in goed overleg met Djeez te regelen? Ik kan me nog herinneren dat ik m'n verjaardagen vreselijk vond nadat m'n ouders gescheiden waren. Moest ik op m'n fietsje naar m'n vader, voelde ik me echt alsof ik alleen voor het kadootje ging. Maar goed, ik was 13 en misschien wat gevoeliger ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 06:38:20 #160
37150 livelink
pi_120024763
Ingrid, nog van harte gefeliciteerd met Kim *O*
7 jaar alweer! Is het een leuke dag geweest?

Gao, hij mag vrijdagochtend wel met de taxi mee, maar ik moet hem vrijdagmiddag zelf ophalen. Dus ik heb inderdaad besloten om hem thuis te houden. Job zelf is het er niet mee eens. Ik boor hem nu wel veel sneeuwpret op het schoolplein door de neus.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:50:11 #161
37150 livelink
pi_120025257
Zo, nu ben ik echt blij dat ik besloten heb hem thuis te houden. Ik werd net gebeld door school dat zijn juf ziek is en dat ze geen vervanger hebben. Normaliter zou hij al een half uur in de taxi hebben gezeten. Soms pakken beslissingen gewoon eens goed uit :s)
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:55:31 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120025318
:o Dat is een mooie meevaller idd!
pi_120025827
Wat een meevaller livelink! Dat mag ook wel eens toch? :* En thuis kunnen jullie toch ook sneeuwpret hebben?

Ingrid gefeliciteerd met je dametje *O*
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:42:16 #164
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120025902
Wat een geluk Livelink! Dat het maar een positieve opmaat mag zijn naar maandag. :*
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:48:14 #165
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120026011
Goeie meevaller livelink!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_120026085
Fijn Livelink, dat is dus absoluut een goede keuze geweest!
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:52:40 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_120027405
Ingrid nog gefeliciteerd!

En Livelink, goede beslissing!

Hier ook geen sesamstraatfans. Wel van Linus <3 dat kijken we nu al voor het vierde jaar op rij en het verveeld nog steeds niet.....
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:54:08 #168
37150 livelink
pi_120027447
Ik heb Linus op de dvd. Dat wordt in de zomer en winter gekeken. Ik kan ze allemaal wel dromen, maar ze blijven leuk. Ik hou van advent en van Linus O+
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:10:46 #169
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_120027899
hahahah mijn zoontje heet Linus :) maar we kijken niet naar Linus ... Hij is momenteel nogal in de ban van Nickelodeum JR en dan vooral team Umi Zoemi of zo iets ... redelijk irritante tv wel ...
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:42:10 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120028776
heerlijk Livelink!

hier hebben ze nog steeds een afkeer van de Linus films. jammer, want ik vind ze best leuk.

sesamstraat kan er nog wel af en toe mee door. maar liever kijken ze Disney XD of aanverwanten.
in de haak.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:37:05 #171
386633 Adnap
I love Life !
pi_120030844
Hier kijken ze History en natuurlijk kijk ik naar phineas en phurp :D
I live life, i love life
pi_120033045
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:34 schreef Stiemie het volgende:

En mijn kleuter heeft de voordelen ontdekt van je eigen naam kunnen lezen. Je kunt dan precies jouw pakjes uit de Sinterklaaszak vissen :D
Herkenbaar! M. herkent/leest ook zijn naam van de pakjes. En die van mij en die van oma en die van pappa. Ik wist niet wat ik hoorde. 'Op deze staat M els he, mam, die is voor mij! En hier staat M ascha, die is voor jou.Oh, kijk deze is voor S il want die begint met mijn laatste letter. ' Zal wel weer een fase zijn, maar ik vond het stiekem toch best stoer.

Vraagje: Hoe doen jullie het met Lego/Playmobil? We hebben nu aardig wat van allebei, en ik vraag me af hoe jullie dat nou opruimen. Per doosje, of mik je alles bij elkaar in een bak? Wat is handig?

Nog gefeliciteerd Ingrid!
Da's nog eens goede intuïtie Livelink!
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:43:10 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_120033517
Linus is leuk, maar is die inderdaad ook op dvd? Ik kan hem online in ieder geval nergens vinden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:46:01 #174
37150 livelink
pi_120033629
Ik heb de dvd's Kerst met Linus en Linus in de Zomer een aantal jaar geleden bij de KRO gekocht. Maar nu is hij ook gewoon bij Bol verkrijgbaar

http://www.bol.com/nl/p/kerst-met-linus/1002004013017994/
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:09:45 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_120034523
Hier gaat alles bij elkaar Bodpa. Ik hou wel lego en playmobiel gescheiden, maar ik doe niets meer terug in de originele verpakkingen. Ikea-bak is prima!
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:19:01 #176
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_120034884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:09 schreef chacama het volgende:
Hier gaat alles bij elkaar Bodpa. Ik hou wel lego en playmobiel gescheiden, maar ik doe niets meer terug in de originele verpakkingen. Ikea-bak is prima!
Hier ook alle Lego in een grote bak (en playmobiel in een kleine, daar hebben we minder van). Zit er wel aan te denken om een of twee grote sorteerdozen te kopen voor de Lego, dat lijkt me toch wat gemakkelijker.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:36:58 #177
144006 chacama
Ondernemend!
pi_120047859
Mijn zus heeft alles gesorteerd op kleur gedaan en dan met de kleinere bakken van de Ikea gewerkt. Ziet er netjes en overzichtelijk uit. En de jongens houden het ook goed..dat scheelt.
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:43:09 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120048062
Wij hebben door een gulle gift van de buurman zoveel lego dat het in 6(!) bakken zit. En dan nog de allerkleinste dingen in van die vakdoosjes uitgesorteerd. Dan nog is het zoveel dat ze er niet mee spelen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:21:41 #179
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120049341
op kleur sorteren lijkt me zo onpraktisch. wij hebben op vorm/maat gesorteerd en nog wat restbakjes voor t bijzondere spul.
in de haak.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:22:57 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120049384
Hier dus wel op kleur. En een bak wielen. Hebben we gedaan omdat er niet mee gespeeld werd vanwege onoverzichtelijk. Maar dat is het dus nóg.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:28:14 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120049573
omdat t op kleur ligt natuurlijk. :p
in de haak.
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:46:58 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_120076009
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:36 schreef chacama het volgende:
Mijn zus heeft alles gesorteerd op kleur gedaan en dan met de kleinere bakken van de Ikea gewerkt. Ziet er netjes en overzichtelijk uit. En de jongens houden het ook goed..dat scheelt.
Ik had dat ook, maar mijn vriend gooit het altijd door elkaar omdat dat "bij de charme van LEGO hoort" ;)

Ik heb het liefste en op kleur en op maat, maar op kleur ga ik dus niet eens aan beginnen omdat het binnen een dag weer door elkaar ligt :+ Hier behoorlijk wat LEGO, maar er wordt dan ook wel met alles gespeeld (alleen bepaalde zeer specifieke wieldoppen worden niet in huizen verwerkt en dergelijke, maar als Ruben die kans zou zien, dan zou hij ze denk ik zelfs wel erin verwerken :P Of hij maakt een auto bij het huis).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120076219
Iemand nog een goed idee voor een fatsoenlijk geprijsde sorteerbak voor de lego?
Had zo'n vakjesdoos bij de action gehaald, maar die wil niet fatsoenlijk open en dicht :{ (wat had ik ook gedacht voor dat geld... maar goed). En eigenlijk heb ik ook nog een aantal iets grotere vakjes nodig...
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:10:48 #184
37150 livelink
pi_120078295
Ik heb bij het Kruidvat een paar van die hobbiedozen gehaald. Die voldoen redelijk, maar echt het perfecte opberg/sorteersysteem heb ik ook nog niet gevonden.
pi_120086212
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:29 schreef Gaoxing het volgende:
Nog gefeliciteerd, Ingrid. Is ze de dag een beetje rustig doorgekomen? En lukt het om alles in goed overleg met Djeez te regelen? Ik kan me nog herinneren dat ik m'n verjaardagen vreselijk vond nadat m'n ouders gescheiden waren. Moest ik op m'n fietsje naar m'n vader, voelde ik me echt alsof ik alleen voor het kadootje ging. Maar goed, ik was 13 en misschien wat gevoeliger ;)
Ja, dat gaat gelukkig goed. Wel even puzzelen, zo voor de eerste keer. 5 dec hadden ze het samen gevierd bij hun.
Inderdaad samen, want Tyler is vandaag jarig! *O* 4 alweer!
Gisteren heeft Kim haar feestje gehad. Ohmy wat druk 7 kinderen, die allemaal wel een gebruiksaanwijzing hebben, want sbo, allemaal uit Kims klas.
Maar samen met mijn moeder en heel streng zijn en duidelijke regels geven, ging het goed.
Ook nog in de sneeuw gespeeld. Canvas geverfd, etui gekleurd en zandkaartjes gemaakt. En leuke cadeautjes gekregen, waar ze heel blij mee is.
Morgen vier ik hun verjaardagen bij mij thuis.

Livelink, fijn dat het de juiste beslissing was!
pi_120087156
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik had dat ook, maar mijn vriend gooit het altijd door elkaar omdat dat "bij de charme van LEGO hoort" ;)

Ik heb het liefste en op kleur en op maat, maar op kleur ga ik dus niet eens aan beginnen omdat het binnen een dag weer door elkaar ligt :+ Hier behoorlijk wat LEGO, maar er wordt dan ook wel met alles gespeeld (alleen bepaalde zeer specifieke wieldoppen worden niet in huizen verwerkt en dergelijke, maar als Ruben die kans zou zien, dan zou hij ze denk ik zelfs wel erin verwerken :P Of hij maakt een auto bij het huis).
Ik sorteer zelfs de zak m&m's voordat ik ze opeet. Dingen sorteren <3
  zondag 9 december 2012 @ 01:05:04 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_120095934
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik sorteer de strijkkraaltjes...
  zondag 9 december 2012 @ 08:32:25 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_120099750
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 01:05 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik sorteer de strijkkraaltjes...
Dat dus ja :) die zitten allemaal gesorteerd en ik vond het heerlijk om het te doen. Brengt rust in je hoofd :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 december 2012 @ 08:44:46 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120099815
Ik ook (de strijkkralen dus)
  zondag 9 december 2012 @ 08:47:13 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120099830
En Linus is een pain in the...
  zondag 9 december 2012 @ 08:53:21 #191
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120099868
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 08:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus ja :) die zitten allemaal gesorteerd en ik vond het heerlijk om het te doen. Brengt rust in je hoofd :P
Ik heb nog wel een heleboel gewone kraaltjes. Van die hele kleine. Mocht je rust nodig hebben.... :P
  zondag 9 december 2012 @ 08:54:14 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120099874
Knap gedaan hoor Ingrid! Zoveel kinders met zoveel gebruiksaanwijzingen!

En van harte gefeliciteerd, alweer :)
pi_120100089
Ja sorteren, heeeerlijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 december 2012 @ 10:06:05 #194
13151 crew  Rewimo
pi_120100521
Ingrid, gefeliciteerd met je dochter en zoon *O* Wat fijn dat jullie het goed hebben kunnen regelen onderling voor ze :)

Lego zit hier allemaal door elkaar in een (hele) grote bak. Heerlijk om doorheen te rommelen :D
  zondag 9 december 2012 @ 10:33:16 #195
37150 livelink
pi_120100820
Ingrid, nog van harte gefeliciteerd met Tyler. Jullie zijn ook al van die slechte planners met verjaardagen en feestdagen ;)

Ik vind het heel knap hoe jullie het allemaal hebben geregeld en dat je ook nog een feestje voor Kim hebt gegeven!! Echt alle bewondering hoor.
pi_120133130
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:33 schreef livelink het volgende:
Ingrid, nog van harte gefeliciteerd met Tyler. Jullie zijn ook al van die slechte planners met verjaardagen en feestdagen ;)

Ik vind het heel knap hoe jullie het allemaal hebben geregeld en dat je ook nog een feestje voor Kim hebt gegeven!! Echt alle bewondering hoor.
Tnx! Enne is niet knap hoor! En een feestje hoort erbij vind ik! Ze had het heel leuk zei ze. En de verjaardagen vandaag was ook heel gezellig en het ging goed met de kinders.
Kim zei nog dat ze een hele leuke dag had vandaag.
  maandag 10 december 2012 @ 07:23:50 #197
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_120139014
Weer een weekje kind vrij ... maar het is een korte week ... in het weekend is hij al terug! :) hihi
  maandag 10 december 2012 @ 17:03:35 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_120154948
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo mee eens....en net nog gedaan. En dan kijken waar de meeste van zijn. <3 Maud doet het ook met d'r smartie-toetjes....fijn om te zien dat ik niet de enige ben met die 'tik' in ons gezin.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 december 2012 @ 19:47:37 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120161859
Ik sorteer niet, maar ik hou wel heel erg van symmetrie :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 10 december 2012 @ 21:38:45 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120168511
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Tnx! Enne is niet knap hoor! En een feestje hoort erbij vind ik! Ze had het heel leuk zei ze. En de verjaardagen vandaag was ook heel gezellig en het ging goed met de kinders.
Fijn zeg. En wat klinkt je sterk!

Ehm, lego op kleur sorteren? :o :D Jullie hebben niets te doen zeker?

Nog een kleine Sint-anekdote:
Sint was zaterdag 30 nov bij oma geweest. Immers, hij heeft het zó druk op pakjesavond, en op zaterdag had hij wel tijd. Leuk en gezellig enzo. Thies kletst zonder schroom honderduit tegen de Sint (jaja, dat kind met die ernstige spraak-/taalproblemen... *) *O* ). Goed, helemaal blij met alle cadeau's. Op pakjesavond zeggen wij dat hij nog wel zijn schoen mag zetten. Want misschien heeft Sint nog wel even tijd en komt hij nog een cadeautje brengen.
Zegt Thies: "Oh maar mama, ik heb al zó veel gekregen, en Sint heeft het zó druk, ik hoef mijn schoen niet meer te zetten hoor". :o O+

Gevalletje opvoeding geslaagd, of niet dan?! :D
pi_120172498
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:34 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

ik vind nog steeds die spontane knuffel die ik kreeg zo ontzettend leuk en lief O+
en zij en selene zijn zo leuk samen :D
pi_120172963
Wij hadden net tienminutengesprek op school, we konden trots weer huiswaarts. Fijn hoor, ze doet het Supergoed, en ligt heel goed in de groep. Kinderen spelen graag met r, vinden haar lief, en kijken tegen haar op. Juf belt nog wel regelmatig dat meike hoofdpijn heeft, wel lastig, want wij denken dat meike er misbruik van maakt.... Juf gaat nu meer proberen om haar af te leiden.
pi_120173454
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:50 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind nog steeds die spontane knuffel die ik kreeg zo ontzettend leuk en lief O+
en zij en selene zijn zo leuk samen :D
Ja, ik stond er van te kijken! Goed he! :Y
  dinsdag 11 december 2012 @ 04:49:44 #204
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120178744
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:38 schreef Moonah het volgende:
"Sh*t, m'n opvoeding slaagt" :D

Lief, zo'n intens tevreden kind. Hoe gaat het met 'm op school, Moonah?
pi_120178929
quote:

[..]

Fijn zeg. En wat klinkt je sterk!

Nog een kleine Sint-anekdote:
Sint was zaterdag 30 nov bij oma geweest. Immers, hij heeft het zó druk op pakjesavond, en op zaterdag had hij wel tijd. Leuk en gezellig enzo. Thies kletst zonder schroom honderduit tegen de Sint (jaja, dat kind met die ernstige spraak-/taalproblemen... *) *O* ). Goed, helemaal blij met alle cadeau's. Op pakjesavond zeggen wij dat hij nog wel zijn schoen mag zetten. Want misschien heeft Sint nog wel even tijd en komt hij nog een cadeautje brengen.
Zegt Thies: "Oh maar mama, ik heb al zó veel gekregen, en Sint heeft het zó druk, ik hoef mijn schoen niet meer te zetten hoor". :o O+

Hier precies hetzelfde. Mijn vader belde wat M. nog voor Kerst wilde. "Niks hoor mamma, ik ben zo gelukkig! Ik heb alles wat ik wil." Dat heeft precies een ochtend geduurd. Toen gingen we naar de stad en was er plotseling van alles wat hij Echt Nog Heel Erg Nodig had. :D
pi_120178980
Moonah, haha, die Thies, wat een schat zeg (doet me aan trui's oudste denken, zo'n opmerking vind ik ook wel wat voor hem)

quote:
sorteren? en dan ook nog van lego :o
nou nee, ik niet

Ik ben al blij als de schone was gesorteerd heb.

De lego van jongste zoon (lijkt op mij) is een grote chaos en ligt overal en nergens, geen pakket zit meer in elkaar.
De lego van oudste: alles zit perfect in elkaar, alle handleidingen op stapeltjes en o wee als er iemand aan komt.
pi_120178984
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hadden net tienminutengesprek op school, we konden trots weer huiswaarts. Fijn hoor, ze doet het Supergoed, en ligt heel goed in de groep. Kinderen spelen graag met r, vinden haar lief, en kijken tegen haar op.
wat heerlijk, Karin. Altijd erg prettig als het gewoonweg lekker loopt :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:17:30 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120179025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:03 schreef lily het volgende:
Moonah, haha, die Thies, wat een schat zeg (doet me aan trui's oudste denken, zo'n opmerking vind ik ook wel wat voor hem)
nou, 't is toch meer iets voor Cato, die heeft dat deze Sinterklaas ook een paar keer geroepen. 'nou heb ik echt genoeg hoor Sinterklaas, u verwent me veel te veel!' :o

maar heel lief inderdaad van Thies. O+

en op vorm/maat sorteren van Lego scheelt echt een boel in het terugvinden van bepaalde blokjes als je ooit nog een keer iets uit zo'n voorbeeldboekje wil maken. maar ideaal natuurlijk als ze 't zelf doen. :+
in de haak.
pi_120180661
Thies O+

Karin, wat fijn dat ze het zo goed doet. Lastig van die hoofdpijn, als je niet helemaal kan inschatten of het nou echt is of dat ze het soms ook wel handig vindt...
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:53:45 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_120182716
Marlien heeft het broekplassen herontdekt :{.
Ik denk dat ze afgelopen week zo'n 4 of 5 keer in de broek heeft geplast. Ze wil gunt zichzelf de tijd niet om naar de wc te gaan en als ze nat is, zegt ze dat ook niet eens. Zo kwam ik er gisteren thuis pas achter dat ze op school geplast had (en had haar dus al in de auto meegenomen, gelukkig reed ik zelf). Later op de middag had ze weer een natte broek. Vanmiddag ook maar even aan de juf melden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 december 2012 @ 11:01:28 #211
13151 crew  Rewimo
pi_120182935
Dat is vervelend Grijs. Dan maar geregeld naar de wc sturen (en juf inderdaad ook vragen of ze dat wil doen). Ik hoop dat het snel overgaat.
pi_120183107
Oh met Jen gaat het sinds ze 2x de klas is uitgezet weer helemaal goed op school... Jen blijft Jen.. Het is en blijft wel de afspraak dat ze uit de klas wordt gezet bij de driftbuien. Maar als ze dwars begint te doen dan vraagt de juf haar gewoon of ze de andere juf er even bij moet halen en dan kiest mevrouw wel eieren voor haar geld. Het heeft flink indruk gemaakt dat ze zonder pardon uit de les werd gezet.

Ook thuis gaat het weer enorm goed. Ik heb een partij een leuk en lief kind opeens... Thuis zijn we gewoon nog wat concequenter geworden, nee is en blijft nee... En wat voor Jen geldt geldt ook voor Leyla.. Dat vind ik dan wel erg moeilijk. Niet eten is hier, ook geen toetje.. En dat vind ik dan heel sneu voor Leyla, omdat ik niet het idee heb dat Leyla dat begrijpt... Maar van het weekend had Jen wel haar bordje leeg en Leyla at niets... Dus Jen wel een toetje en Leyla niet...

De meiden iets meer begeleiden bij conflicten lijkt ook te werken. Leyla is behoorlijk sneaky en pakt speelgoed van Jen af om er vervolgens mee weg te rennen.. Jen reageerde dan vrij heftig en pakte het ruig terug waardoor ze Leyla pijn deed en ik dan boos werd op Jen... Maar in feite is het Leyla die op haar donder moet krijgen... En dat gebeurd nu dus ook.. En heeft Jen er meer rust in dat als Leyla iets afpakt, dat het dan gewoon wordt opgelost, dat het Leyla weer wordt afgepakt en dat Leyla ook eens nee te horen krijgt...
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:34:03 #213
37150 livelink
pi_120183890
Klinkt goed, Ticootje.

Moonah, je kunt weer ophouden met opvoeden. Je bent klaar :P
Wel goed om te zien dat het voor kinderen ook allemaal te overweldigend kan worden met al die cadeautjes en feestjes. Gewoon zo dat het even niet meer hoeft. Mooi eigenlijk, hoe ze zelf vaak hun grenzen aangeven.

Karin, fijn zo'n 10-minuten gesprek. Je had niks anders verwacht, toch? En geeft ze thuis nog wel eens aan dat ze hoofdpijn heeft. Lijkt me ook lastig hoor. Je hoort toch wel vaker dat mensen lang last blijven houden van zo'n zware hersenschudding. Kijken wat er gebeurt met afleiden lijkt mij een goede methode.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:41:42 #214
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120184104
Fijn Tico, dat het toch beter lijkt te gaan nu allemaal. Voor Jen ook veel fijner lijkt me. Kan me niet voorstellen dat zij zich lekker voelt in zo'n driftbui.

En hoera voor alle goede gesprekken, goede vooruitgang en bescheidenheid. (heeft ie van jou zeker Moonah :P :+ )

Wat vervelend van dat plassen Grijs. Ik vond het echt heel lastig om dat bij mijn jongens weer om te draaien. Uiteindelijk met een plasstickersysteem het weer doorbroken.
Eerst echt voor elke loop naar de wc een sticker, toen voor droge broeken. En 10 stickers een klein kadootje. (eten kiezen, helpen met koken, een pen) en na 5 kadootjes het grote kado.
pi_120184232
klinkt goed Tico!

Moonah, wat klinkt dat lief :Y

Karin, lastig die hoofdpijn.. afleiden is misschien wel een eerste idee, en als het dan echt niet gaat, is er misschien toch een restje hoofdpijn..

Grijs, heeft ze geen blaasontsteking?

Chris vroeg vanochtend wat ik ging verzinnen..
ik :?
Zegt hij "je verzint altijd van die leuke knutseldingen en dat wil ik vanmiddag graag doen"..
Dus we gaan vanmiddag een vogelvoerhuisje maken uit een melkpak. :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:31:11 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120185758
Mijn mini had haar klasgenoot ten huwelijk gevraagd, en hij heeft 'nee' gezegd. Ze heeft écht een gebroken hart.
Maar mama, ik vind hem zo lief, waarom wil hij niet??

Chris boft maar met zo'n creatieve moeder!
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:36:17 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120185914
wat sneu voor je meisje, amaranta. :o misschien vond ie meteen trouwen een wat te grote stap. :+
in de haak.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:43:59 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120186184
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:36 schreef trui het volgende:
wat sneu voor je meisje, amaranta. :o misschien vond ie meteen trouwen een wat te grote stap. :+
Ja, misschien moet ze maar vragen of hij ook verliefd op haar wil zijn. Dat klinkt idd wat luchtiger.

het is écht sneu. Ik had haar gisteren niet gezien, en het was het 1e wat ze vanmorgen vertelde. En toen ik haar uit school ging halen, zei ze het weer. Met zo'n droevig stemmetje
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:59:51 #219
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120186777
oh hartverscheurend! kleuterludduvuddu. -O-
in de haak.
pi_120187530
Och, Amaranta, kleuterverdriet..
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:28:37 #221
37150 livelink
pi_120187813
Hardvochtige kleuter, die jongen. Je dochter valt nu al op de verkeerde jongens ;) O+ ^)

Deepfreeze, wat kan jouw zoon op een leuke, lieve manier een complimentje geven, zeg. Dan smelt je toch wel even als moeder.
pi_120188729
Het is ook een schatje. Zeker nu Sint vertrokken is, is hij een stuk kalmer.
Vorige week is er wel 10 keer gedreigd dat ik uit zijn vriendenboekje ging. Gelukkig altijd als het boekje bij een vriendje was :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:55:32 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120188973
haha zo zie je maar. en inderdaad, lief compliment! maar ook wel een heel slimme manier om jou te motiveren voor iets knutseligs. ^O^
in de haak.
pi_120197166
Amaranta, wat een verdriet, maar misschien kan ze wat beginnen met het jongetje uit de klas van M. Hij verkondige vorige week dat hij wilde trouwen met haar en dan samenwonen en kindjes ^) en M zat verbouwereerd te kijken en hield het wat af. Waarop het betreffende knulletje haar vroeg of ze dan geen kindjes wilde later... Het begint al vroeg...
pi_120208971
aaaaw, amaranta, wat sneu ;(

mijn kleuter kan na nog geen half jaar basisschool al haar naam schrijven *O*
ze is echt dol op school en constant bezig met de letters. vanmiddag pakte ik mijn puzzelboekje en zag dat iemand geholpen had :P
  woensdag 12 december 2012 @ 06:46:10 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_120217838
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:07 schreef simmu het volgende:
aaaaw, amaranta, wat sneu ;(

mijn kleuter kan na nog geen half jaar basisschool al haar naam schrijven *O*
ze is echt dol op school en constant bezig met de letters. vanmiddag pakte ik mijn puzzelboekje en zag dat iemand geholpen had :P
Zo, dan is ze pas echt ver :P Hopelijk zien ze dat op school ook en pakken ze deze periode goed aan :) Zo'n gevoelige periode is er voor elk onderdeel maar één keer en je leert toch het meest als je ergens gevoelig voor bent.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120219737
Och Amaranta, je kleuter met liefdesverdriet....ze kunnen ook zo hard zijn he, die kleintjes....

Leuk idee Deepfreeze, van dat vogelvoerhuisje!

Meike heeft thuis nooit meer last van hoofdpijn, nu is de situatie op school heel anders natuurlijk...Een combiklas met 31 (!) kleuters maakt een beetje meer lawaai als thuis...
Inderdaad beetje lastig in te schatten, mijn gevoel zegt dat het niet echt is.
Ze is een slim meisje, en heeft wel in de gaten dat als ze zegt dat ze hoofdpijn heeft, juf mama gaat bellen en ik haar ophaal. Helemaal als ik hoor dat ze ineens hoofdpijn heeft als het even niet gaat zoals ze wil, maar ze vervolgens een kwartiertje later weer keihard rondjes rent over het schoolplein....
pi_120222183
Die Meike ;)
pi_120222590
Of "juf, ik heb hoofdpijn..."
"o,,,,wil je even de stoel voor zwarte piet versieren dan?"
"jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! danst springt en stuitert in het rond, en hoofdpijn? welnee!

Grappenmaker :+
pi_120222855
ghehehehe, ik vind het wel slim ergens :P
pi_120222881
Karin, wat een slimmerd!
Alleen niet zo handig.. Gelukkig heeft juf het ook door.

Vogelvoer spul is gelukt. 1 portie in het melkpak, en de rest moest in de beren-cake-vormpjes.. Dus nu krijgen de vogels beertjes ipv bollen :P
pi_120236844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och Amaranta, je kleuter met liefdesverdriet....ze kunnen ook zo hard zijn he, die kleintjes....

Leuk idee Deepfreeze, van dat vogelvoerhuisje!

Meike heeft thuis nooit meer last van hoofdpijn, nu is de situatie op school heel anders natuurlijk...Een combiklas met 31 (!) kleuters maakt een beetje meer lawaai als thuis...
Inderdaad beetje lastig in te schatten, mijn gevoel zegt dat het niet echt is.
Ze is een slim meisje, en heeft wel in de gaten dat als ze zegt dat ze hoofdpijn heeft, juf mama gaat bellen en ik haar ophaal. Helemaal als ik hoor dat ze ineens hoofdpijn heeft als het even niet gaat zoals ze wil, maar ze vervolgens een kwartiertje later weer keihard rondjes rent over het schoolplein....
Zo heb ik een kind in de klas, dat smorgens al omm 8.30 klaagt over buikpijn. Nu is ze helemaal onderzocht, en de dokter(s) kan niks vinden. Maar thuis speelt er wel het een en ander.
Ouders willen altijd wel dat ze het even aankijkt. Dus ik zeg atijd, probeer het nog even, neem een slokje water, etc.
Bij het buitenspelen is ze altijd vrolijk etc, en daarna weer klagen. Ook bij mijn collega.
Dus laatst liet ik een écht ziek kind naar huis gaan en toen ja, kwam zij ook. Ik kon het toen echt niet maken om te zeggen, 'ja maar jij bent echt niet ziek''. Dus moeder maar gebeld.
En nu gisteren bij mijn collega, weer hetzelfde, dus mijn collega heeft vader maar gebeld, en toen vader kwam begon ze te springen en te dansen.
Dus vader helemaal over de flos omdat hij dus wel vrijjaf van zn werk moest nemen.

Maarja, wat moet je als juf als een kind ALTIJD klaagt over buikpijn (ik voel me niet lekker), en je gewoon weet dat er wss niks aan de hand is (ook aldus de ouders). En zodra ze ziet dat een ander kind ziek naar huis gaat, staat dus gelijk aan het bureau dat zij ook ziek is. Heel lastig...

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 12-12-2012 18:06:04 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 18:34:05 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120237871
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 04:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

"Sh*t, m'n opvoeding slaagt" :D

Lief, zo'n intens tevreden kind. Hoe gaat het met 'm op school, Moonah?
Het gaat nu goed, tnx for asking. Hij vindt nog steeds het buiten spelen het leukst. Ik weet nu ook wel wat hij saai vindt, hij kan het cognitief allemaal erg goed aan. En dat terwijl ze juist taal/lezen op zijn school (immers, ESM=ernstige spraak-/taalproblemen) alles in hele kleine stapjes doen. Ook het rekenen gaat hem makkelijk af. Dus ik zit te dubben over een gesprekje met de juf. Maar ik ben allang blij dat de druk er vanaf is, en dat hij weer gewoon lekker in zijn eigen vertrouwde vel zit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:41 schreef debuurvrouw het volgende:

En hoera voor alle <knip> bescheidenheid. (heeft ie van jou zeker Moonah :P :+ )

Gheghe! *)

Oh en Tico, fijn dat het tij weer wat gekeerd lijkt. Ik vond eea best zorgelijk klinken...
pi_120238280
Weten jullie nog de boekbespreking van X..

Ik heb hem haar dus laten doen.
Ik heb niets er aan gedaan verder, in de ochtend boekje mee gegeven en bijpassende knuffel en dat was het..

Van andere moeders hoorde ik dat de kinderen het er thuis over hadden gehad welk boekje X had besproken en welke knuffel ze mee had. En X vertelde mij dat de kinderen zo hard gingen lachen dat de juf moest waarschuwen :')

Ik denk dat de juf niet heel blij was met X die vertelde over alle soorten poep _O-
Maar ze zei dat ze het heel goed had gedaan en je kon zien dat ze er plezier in had. *O*
  woensdag 12 december 2012 @ 18:47:35 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120238359
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
Lief (en liefdevol....) verhaal
Bij het teruglezen stuitte ik nog op deze post van jou BE. Wat heerlijk! O+ :*
  woensdag 12 december 2012 @ 18:49:25 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120238451
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef Pvoesss het volgende:

Ik denk dat de juf niet heel blij was met X die vertelde over alle soorten poep _O-

Oh, maar een béétje juf is dol op dat boek!
Fijn dat het goed ging. Heeft ze ook een punt gekregen? :+ ;)
pi_120238472
_O- O+ Pvoesss.
pi_120239004
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Moonah het volgende:

Niet dat ik weet. :X
En het is echt een geweldig boek O+

Hopelijk geeft het nog wat extra inzicht in wie X is en wat ze kan.
Zeker nu ze volgend jaar waarschijnlijk op een andere school zit en ze nu in groep 1 zit maar groep 2 werk doet. Dat ze er na de verhuizing wel alles uithalen wat er in zit. :Y
pi_120244003
FIjn dat het goed ging Pvoesss.
  woensdag 12 december 2012 @ 20:57:30 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_120244076
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat dus. Heerlijk boek :D :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 december 2012 @ 21:45:11 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120246628
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bij het teruglezen stuitte ik nog op deze post van jou BE. Wat heerlijk! O+ :*
Tx! :*
  donderdag 13 december 2012 @ 12:29:01 #242
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_120263468
Stoer van X, Pvoesss!

Waarschijnlijk heeft Marlien wel wat last van kou op de blaas, of ze is gewoon te eigenwijs ;). Ze stelt het plassen normaal al erg lang uit, maar nu geeft ze aan dat ze niet goed voelt dat ze moet gaan plassen. Ik denk dat ze het nu net iets minder lang kan ophouden (door de kou wellicht).
't Gaat al iets beter, ze luistert nu als ik haar naar de wc stuur. En meestal plast ze dan ook.

Gisteren keek ze een filmpje (van Lego Friends) waar een Olivia in voorkomt. Na het filmpje was ze wat aan het tekenen en het schrijven. Ze vroeg me even later hoe je Olivia schrijft. Ze had al "Olivi" opgeschreven :o
pi_120265844
Pvoesss, klinkt goed en erg leuk boek!!!!!

Grijs, leuk dat schrijven!!!
  donderdag 13 december 2012 @ 13:54:43 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120266323
leuk Grijs! Cato probeert 't al in 't engels tegenwoordig:

in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 december 2012 @ 14:00:00 #245
13151 crew  Rewimo
pi_120266508
Wat knap van Cato en Marlien ^O^
  zondag 16 december 2012 @ 11:40:13 #246
386633 Adnap
I love Life !
pi_120367476
even delen hoor : mentor van oudste noemde hem de GVR O+ hij gebruikt zijn lengte nl om de pestkoppen af te remmen en dat werkt *O*
I live life, i love life
  zondag 16 december 2012 @ 13:06:03 #247
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120369757
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:54 schreef trui het volgende:
leuk Grijs! Cato probeert 't al in 't engels tegenwoordig:

[ afbeelding ]
Geweldig! :D O+
pi_120371155
Die Cato, wat gaat dat toch hard met die kinderen.
  zondag 16 december 2012 @ 14:47:39 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120373073
Mooi tekening met prachtig bijschrift!
  zondag 16 december 2012 @ 14:48:29 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120373097
Fijn dat je oudste de pesters weet te weren adnap.
  zondag 16 december 2012 @ 17:40:43 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120380547
Doet Cato het beter dan een paar huizen verderop hier, die hebben heel groot Marry Christmas hun raam gespoten. :D
Mss dat ze gaan trouwen een dezer dagen, maar ik heb zo'n vermoeden...
  zondag 16 december 2012 @ 23:25:24 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120400080
haha! :D ik hoop toch maar dat ze gaan trouwen. :o
in de haak.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:09:45 #253
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_120824153
Vraagje, Tijn zit in groep 2 en ineens lijkt het 'lees-kwartje' te vallen. Alles wordt gespeld en dan het woord gevormd voor zover hij kan. Hartstikke leuk :Y Nu is hij over 1,5 week jarig en hij wil graag een écht leesboek voor z'n verjaardag.. En die moet natuurlijk wel meteen leesbaar zijn.. echt Avi-start dus (ik denk dat Avi-1 te moeilijk is)
Iemand tips? Die ook nog in de hectische korte tijd tot z'n verjaardag makkelijk te vinden moet zijn ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:13:47 #254
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120824324
De boekjes van Borre? Wij hebben ook een boekje van Vos en Eik, maar da's misschien toch voor iets meer gevorderd. (Wel erg leuk) om samen te lezen is het letterwinkeltje erg leuk voor de beginnende lezer. Bij de bieb haalde ik ook boeken met twee verschillende bladzijden. Een voor de volwassene om te lezen en een voor het kind. Ook de afmaakverhaaltjes met plaatjes vonden ze leuk.
pi_120824350
of die van Sst..ik lees!
pi_120824387
Het boek van teun en het boek van wik zijn hier een heel groot succes
  donderdag 27 december 2012 @ 17:16:42 #257
386633 Adnap
I love Life !
pi_120824462
Een samenleesboek das ook heel top en zijn er op veel niveau's
I live life, i love life
pi_120829110
Deze vind ik zelf heel leuk! http://www.bol.com/nl/p/w(...)en/1001004002816695/
Telkens één bladzijde voor het kind om te lezen (AVI 3 zie ik net staan, dacht dat het nog wat eenvoudiger was) en één bladzijde AVI 5 (voor de ouder/ oudere broer of zus :)).

Op elke twee bladzijden een dier, inclusief dierenpaspoort met informatie, foto's etc. Erg leuk!
pi_120830198
Karin, had jouw dochter laatst niet zo'n traumatische ervaring met een neussonde in het ziekenhuis? Mijn dochter heeft afgelopen zaterdag ook een neussonde gehad en ik vond het zelf vreselijk. Ze heeft van de 3,5 uur dat ze aan de sonde lag zeker twee uur gehuild en gevochten. Heb jij de indruk dat M het een beetje vergeten is, of verwerkt heeft ofzo? S praat er eigenlijk niet over en ik krijg nauwelijks reactie als ik erover begin. Ik wil het natuurlijk ook niet beladener maken dan het eventueel nu nog voor haar is.
pi_120830654
ET, ik heb http://www.bol.com/nl/p/dag-poes/1001004002493911/ besteld voor Mn 5 jarige :)
en idd de ssst.... ik lees serie. Wij hebben http://www.bol.com/nl/p/s(...)ot/1001004008503620/ en die leest ze ook al best aardig!
pi_120832426
Groof, ik pm je even straks.

Meike mag zaterdag diplomazwemmen!!!!!!!!
pi_120834108
Fijn! :)
pi_120861528
*O* voor Meike!
pi_120933934
en in the pocket!!!!! supertrots!
  zondag 30 december 2012 @ 06:23:22 #265
37150 livelink
pi_120945467
Gefeliciteerd Meike!
  zondag 30 december 2012 @ 07:11:30 #266
386633 Adnap
I love Life !
pi_120945689
Van harte Meike !
I live life, i love life
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 december 2012 @ 10:05:42 #267
13151 crew  Rewimo
pi_120946819
Gefeliciteerd Meike *O*
pi_120947555
Yesssss
  zondag 30 december 2012 @ 10:57:36 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120947743
Heeft ze nu in een ander zwembad afgezwommen Karin?
pi_120947759
Gefeliciteerd Meike!
pi_120948678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en in the pocket!!!!! supertrots!
*O* *O* *O*
  zondag 30 december 2012 @ 13:11:52 #272
11682 Moonah
Jolie femme
pi_120951942
Ah, dat is mooi voor Meike!

Thies heeft speciale zwemles, in een groepje van 3 (met twee begeleiders in het water). Dat gaat heel leuk en hij maakt wel degelijk vorderingen.
Laatst vroeg zijn neefje of Thies al een diploma heeft.
"Ja hoor", zei hij.
"Oh ja?" vroeg ik, want ik wist van niets.
Bloedserieus: "Ja! Ik heb toch mijn Pietendiploma gehaald!"
  zondag 30 december 2012 @ 13:35:35 #273
37150 livelink
pi_120952962
Een diploma is een diploma :Y :D
Fijn dat het zo lekker gaat met zwemmen. En wat heerlijk moet dat zijn in zo'n klein groepje.
pi_120955856
Buuv, jep in een ander zwembad. Hadden ze vanuit ons eigen bad geregeld, haar eigen badjuffen waren erbij.

Herkenbaar moonah, meike telt ze ook, veterstrikdiploma, pietendiploma, boomklimdiploma.....
  zondag 30 december 2012 @ 14:49:33 #275
37150 livelink
pi_120956505
Voor de ouders van iets grotere kinderen; vanaf welke leeftijd mogen ze bij jullie vuurwerk afsteken?
Als het aan mij lag, nooit. Maar ja, de klasgenootjes en vriendjes van mijn oudste zijn volop bezig met rotjes en grondbloemen (?) en weet ik veel. Dus zij wil ook en loopt nu dan ook gewoon mee met de kinderen die wel vuurwerk hebben. Ik vind het maar lastig.
  zondag 30 december 2012 @ 14:51:28 #276
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120956603
Aan mij heb je niks livelink..... wat mij betreft ook nooit :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 december 2012 @ 14:53:04 #277
13151 crew  Rewimo
pi_120956666
Christan taalt er niet naar voorzover ik weet. Nu zitten wij natuurlijk niet tussen vuurwerk afstekende buurkinderen, dat scheelt wel.

Ze moeten er wel goed mee om kunnen gaan, hoe steken ze dat vuurwerk eigenlijk af? (Ik heb er geen verstand van hoor, nooit gedaan zelf - hooguit sterretjes en knalerwten :D )
  zondag 30 december 2012 @ 14:56:57 #278
37150 livelink
pi_120956835
Voor zover ik kan nagaan, doet de buurjongen (momenteel Katja's beste vriend dus, want 1000 rotjes :P ) wel veilig en voorzichtig. Hij heeft een veiligheidsbril en zijn ouders lijken ook te weten wat ze moeten doen met vuurwerk, dus hij heeft het waarschijnlijk goed aangeleerd.
Ik heb zelf ook nooit vuurwerk afgestoken en ik zit natuurlijk met nog een kind, dat doodsbang is voor vuurwerk.
  zondag 30 december 2012 @ 15:04:41 #279
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120957088
Hier mag de jongste voor het eerst dit jaar. ( Hij is 8, 9 in maart) Maar ik ben een regelneuker :@ dus ze mogen nu absoluut niet afsteken. (Da's de compromis, mensen en dieren die bang zijn weten ook dat het van morgen 10 uur mag, en stellen zich daar op in stel ik me voor)

Morgen, vanaf 10 uur dus. En dan met een aansteeklont, weigeraars laten liggen of in een plas schoppen absoluut! Geen! Illegaal vuurwerk.

Ik heb er ook niks mee, maar de jongens verheugen zich al een maand :') nou, lekker laten gaan dus. T is ook wel erg leuk, die verheugde gezichten. En nieuwjaarsochtend begint met t vegen van de straat. :P
  zondag 30 december 2012 @ 15:14:56 #280
37150 livelink
pi_120957510
Job kwam gisteren al met een weigeraar aanzetten die hij in de speeltuin had gevonden :{
En ik ben op Nieuwjaarsdag meestal zo vroeg wakker, samen met Job, dat wij ook gewoon 's ochtends vroeg gaan vegen, ondanks dat we zelf niets afsteken.
  zondag 30 december 2012 @ 16:24:08 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120960657
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:11 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat is mooi voor Meike!

Thies heeft speciale zwemles, in een groepje van 3 (met twee begeleiders in het water). Dat gaat heel leuk en hij maakt wel degelijk vorderingen.
Laatst vroeg zijn neefje of Thies al een diploma heeft.
"Ja hoor", zei hij.
"Oh ja?" vroeg ik, want ik wist van niets.
Bloedserieus: "Ja! Ik heb toch mijn Pietendiploma gehaald!"
:D haha prachtig!

onze Cato is nog steeds voor A bezig. Ik ben dus stikjaloers Karin! maar van harte gefeliciteerd hoor, hartstikke goed! *O*

Willem (9) heeft samen met z'n vader een vuurwerkpakket uitgekozen, en is dit jaar vast van plan om er ook wat van af te steken. Vorig jaar had hij dat ook al gemogen, maar toen durfde hij toch bij nader inzien niet. Dit jaar heeft ie er oordopjes bij, wie weet helpt dat. Hij mag het nog niet alleen hoor, wel onder begeleiding. En met veiligheidsbril.
in de haak.
pi_120960778
Die van ons hebben zo'n kinderpakket gekregen met sterretjes, knalerwten en trekbommetjes. Ik geloof dat ze dat al heel stoer vinden dus ik vind het wel best zo :7
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_120961245
Dat lijkt me echt doodeng hè, als je kind de leeftijd krijgt dat het met vuurwerk wil. snap wel dat ze het leuk vinden... Spannend man.
  zondag 30 december 2012 @ 16:36:22 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120961269
ja, daar hebben ze hier ook lol mee hoor. maar Willem is nu de jongste in zijn klas, er zitten ook 12- en 13-jarige kinderen in, met allemaal stoere verhalen over (o.a. illegaal!) vuurwerk. dus hij wilde erg graag ook iets enorm stoers. het is een 'Dikke Bertha' pakket geworden. :')
in de haak.
pi_120962253
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 30 december 2012 @ 17:26:06 #286
37150 livelink
pi_120963645
Katja had haar krantenkring over illegaal vuurwerk gehouden, met daarbij als discussiepunt of vuurwerk helemaal verboden moest worden of niet (ik geef toe dat ik haar enigszins gestuurd had in zowel onderwerp als stelling 8-) )

Er bleek vervolgens toch een hele interessante discussie te zijn ontstaan, waarbij ook behoorlijk wat kinderen uit haar klas toegaven dat zij illegaal vuurwerk hadden. Dat had ik eigenlijk echt niet verwacht.
  zondag 30 december 2012 @ 17:39:24 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120964293
ik verbaas me daar ook echt over, wie geeft z'n kinderen nou illegaal vuurwerk? een oom van een van Willems klasgenoten schijnt dat spul zelf te maken, vandaar dat die jongen het heeft. maar dan nog. ik vind 't echt vreemd.
in de haak.
  zondag 30 december 2012 @ 17:47:48 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_120964715
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:39 schreef trui het volgende:
ik verbaas me daar ook echt over, wie geeft z'n kinderen nou illegaal vuurwerk? een oom van een van Willems klasgenoten schijnt dat spul zelf te maken, vandaar dat die jongen het heeft. maar dan nog. ik vind 't echt vreemd.
Ik verbaas me steeds minder over dit soort zaken. Vaak aangemoedigd door pa enzo.
Net zoals kinderen met een smartphone op de basisschool. Groep 8 kan ik me er nog iets bijvoorstellen, met de overgang naar middelbaar onderwijs. Maar groep 5 enzo. Nou nee.
  zondag 30 december 2012 @ 18:01:33 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_120965329
Nou ja, ik wil onze jongens niet 'wereldvreemd' maken opt gebied van vuurwerk. Beter leren ze thuis, in een veilige omgeving, hoe ie dingen moet afsteken, wat je moet doen als het 'mis' gaat... Ze komen er tóch mee in aanraking. Mijn oudste is natuurlijk de hele omringd door 15-jarigen, daar komt heus wel eens een nitraatbom ofzo voorbij. En de middelste van 11 treft dat ook heus wel, op voetbal bijvoorbeeld.

Helemaal als ze het wel interessant vinden is het niet gek dat je ze thuis leert hoe dat werkt. Wel grappig, ik ben dus (inmiddels) compleet relaxed over vuurwerk. :D loslaten leer je dus ook wel gewoon.

(Sowieso is dit topic soms wat te breed ofzo :@ hier zijn echt andere dingen 'aan de hand' niks ergs ofzo, in tegendeel, maar toch mijlenver weg van A diploma enzo.
  zondag 30 december 2012 @ 18:11:23 #290
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120965703
Ik vind het precies breed genoeg Buuf, mijn jongste gaat vandezomer aan haar A beginnen :P

Mijn oudste vond vuurwerk jarenlang doodeng en zegt nu dat hij wel af wil steken. Ik ga het morgenavondavond zien. Zal me niks verbazen als hij het ineens toch niet durft.
Middelste mag van mij nu ook wel wat vuurwerk afsteken.
We leren het ze hoe je er veilig mee omgaat en blijven er een beetje bij. En verder hoop ik dat ze gewoon hun gezonde verstand gebruiken.

Jongste mag sterretjes en knalerwten, dat is al heftig zat :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 30 december 2012 @ 18:50:52 #291
37150 livelink
pi_120967660
Een sterretjespakket hebben ze bij mij ook wel. Job houdt van vuur en is alleen panisch voor de knallen. Hem geen sterretjes geven is echt een straf.
Katja doet wel heel stoer dat ze mee wil doen, maar is stiekem volgens mij best blij in haar rol van meeloper. Soms is het wel fijn om een hardvochtige moeder de schuld te kunnen geven en ik pak die rol met plezier op.
pi_120967710
Lotte wil ook heel graag sterretjes afsteken en vuurwerk kijken O+
Ze heeft het nog steeds over het vuurwerk van vorig jaar O+

Goed van Meike zeg!

Lotte zit ook een tijdje op zwemles en vind het helemaal leuk. Wil heel graag zonder bandjes zwemmen en meldt ook elke keer trots als ze zonder bandjes geoefend heeft. Erg leuk!

Verder doet ze het gewoon heel goed, ook met alle ziekenhuisopnames van Jelle. Ze weet ook niet anders meer merk je al en ze betrekt het ook wel in haar spelen. Toch vind ze het, heel logisch ook, wel vervelend dat mama en Jelle niet thuis zijn en slapen. Maar met opa en oma spelen en daar mee eten vind ze toch ook wel erg leuk ;)
  zondag 30 december 2012 @ 21:52:03 #293
386633 Adnap
I love Life !
pi_120979723
Hier dit jaar voor het eerst,samen met opa en een buurtvriendje. Klasgenoten doen het ook dus dan liever onder toezicht het veilig doen, dan zelf gaan expirimenteren.
I live life, i love life
  zondag 30 december 2012 @ 22:05:18 #294
37150 livelink
pi_120980875
Arme Lotte, het zal niet makkelijk voor haar zijn. Maar gelukkig zijn opa en oma een stabiele factor. Fijn te horen dat het zo goed met haar gaat, Mrien.
  Licht Ontvlambaar zondag 30 december 2012 @ 22:19:10 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120982020
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:50 schreef livelink het volgende:
Een sterretjespakket hebben ze bij mij ook wel. Job houdt van vuur en is alleen panisch voor de knallen. Hem geen sterretjes geven is echt een straf.
Katja doet wel heel stoer dat ze mee wil doen, maar is stiekem volgens mij best blij in haar rol van meeloper. Soms is het wel fijn om een hardvochtige moeder de schuld te kunnen geven en ik pak die rol met plezier op.
Isa is ook nog steeds panisch voor knallen, maar ze vindt siervuurwerk wel heel mooi. We hebben wat sterretjes en ik heb van die glow-in-the-dark staafjes :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 30 december 2012 @ 22:22:34 #296
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120982278
de jongens hebben 'astronauten' en grondbloemen die ze mogen afsteken (ze zijn 6 & 9 jaar) vorig jaar voor het eerst gedaan en dat ging helemaal goed dus...Ze zijn trouwens ook helemaal blij met knalerwten...maar sterretjes zijn dan weer kinderachtig vinden ze :P
pi_120998346
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Helemaal als ze het wel interessant vinden is het niet gek dat je ze thuis leert hoe dat werkt. Wel grappig, ik ben dus (inmiddels) compleet relaxed over vuurwerk. :D loslaten leer je dus ook wel gewoon.
Vind ik ook hoor. Ze vooral thuis de zaken laten leren. Beter kun je het niet hebben.

In vuurwerk zijn ze hier (nog) niet geinteresseerd. Mijn echtgenoot en ik ook niet dus ze zijn er nog niet mee in aanraking gekomen. Tegen de tijd dat het wel gebeurt zullen we wel wat kopen en samen afsteken.

Wat betreft loslaten; daar ben ik altijd wel goed in geweest eigenlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:01 schreef debuurvrouw het volgende:

(Sowieso is dit topic soms wat te breed ofzo :@ hier zijn echt andere dingen 'aan de hand' niks ergs ofzo, in tegendeel, maar toch mijlenver weg van A diploma enzo.
Voor mij is het breed genoeg met mijn 3, (bijna) 8 en 12 jarige :P
pi_120998456
In januari gaan we een paar middelbare scholen bekijken. Info-avonden, open dagen.
Ik heb er veel zin in.

We zijn er aan toe, onze zoon en wij. Tijd om de basisschool achter te laten.
Hoewel de afgelopen jaren wat beter waren was het al met al geen leuke periode en dat is jammer, maar goed, tijd om vooruit te kijken.
  maandag 31 december 2012 @ 10:33:20 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121000279
Ja, spannend hè Lily? Wij zijn er al uit voor middelste. Kijken of hij toegelaten wordt op het niveau van zijn keuze maar dat verwachten we wel. Hij heeft al een lesmiddag gehad. Leuk!

En nu staan ze te knallen in de tuin. :')
  maandag 31 december 2012 @ 11:17:02 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_121001558
Hier geen vuurwerk. Ik houd er niet van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 december 2012 @ 11:17:46 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_121001592
Gisteren kwam de (voorlopig) grootste wens van Ruben ter sprake: Zijn zwemdiploma halen O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 december 2012 @ 11:19:37 #302
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121001660
Ik ook niet, maar t gaat niet om mij :) en te zien hoe die jongens genieten van die suffe knallen! Geweldig O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')