Sowieso zijn ze onderbemand, dus de helft wordt niet actief gemonitord.quote:Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gros van de wajongers wordt helemaal niet verplicht om te werken, op papier misschien wel maar in de praktijk is er geen case manager die zijn vingers aan een hopeloos geval gaat branden.
Je kijkt nog op wat voor wereld aan 'arbeid' er opengaat als je je standaarden eens flink verlaagt.quote:Op zondag 18 november 2012 14:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mensen die in deze tijd nog 'makkelijk aan werk komen', zeker als ze nog moeten solliciteren vanuit een Wajong-uitkering (= waarschuwing aan de potentiele werkgever dat ze te maken hebben met een zieke gast die zomaar weer ziek zou kunnen worden, oftwel *kansloos*)?
Ik geloof er helemaal niks van.
Maar goed, uitvreters heb je natuurlijk, alleen wil ik hier even krachtig protesteren tegen de bekende praat dat dat om de meerderheid zou gaan. Het is echt geen pretje om ziek te zijn hoor.
De stijging van het aantal mensen in de Wajong zit hem ook vooral in de mensen die iets hebben met autisme, adhd, pdd nos en meer van dat soort dingen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Scorpie het volgende:
ADHDers worden hier ook massaal in de WAJONG gedumpt.
Dit vind ik zo makkelijk.quote:Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De stijging van het aantal mensen in de Wajong zit hem ook vooral in de mensen die iets hebben met autisme, adhd, pdd nos en meer van dat soort dingen.
Precies.quote:Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Je kijkt nog op wat voor wereld aan 'arbeid' er opengaat als je je standaarden eens flink verlaagt.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik sta er versteld van welk soort stoornissen ik als grond voor een uitkering hoor langskomen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:11 schreef Smack10 het volgende:
Dit vind ik zo makkelijk.
Geef iets een naam en het is een ziekte..
Ieder mens heeft wel neigingen tot een bepaalde stoornis.
Er zijn wajongers die niet kunnen werken en dus ook niet hoeven te solliciteren.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Smack10 het volgende:
Dit is niet waar.
Ik citeer:
Wat zijn mijn plichten?
Aan welke regels moet u zich houden?
U mag van ons verwachten dat wij u helpen met het vinden van werk. En met uw uitkering. Andersom verwachten wij van u dat u zich houdt aan de regels die gelden voor de Wajong. Het is belangrijk dat u zich aan deze regels houdt. Doet u dat niet? Dan kunnen wij uw uitkering tijdelijk verlagen of zelfs stopzetten.
U zet zich in
Kunt u nu of in de toekomst werken? Dan verwachten wij dat u er alles aan doet om uw mogelijkheden te benutten.
U werkt actief mee aan het uitvoeren van uw participatieplan.
U accepteert passend werk als u dit krijgt aangeboden. Met uw arbeidsdeskundige heeft u eerder al afgesproken welk werk bij u past.
U zet zich voldoende in om werk te vinden.
bron: http://www.uwv.nl/wajong/(...)ten_en_plichten.aspx
Oke en wie zijn dat dan?quote:Op zondag 18 november 2012 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn wajongers die niet kunnen werken en dus ook niet hoeven te solliciteren.
Als iemand zeg maar 17 is bijvoorbeeld kan je bijna niet zeggen dat die nooit geschikt zal zijn om te werken (mits niet lichamelijk ernstig gehandicapt)..quote:Op zondag 18 november 2012 14:23 schreef Keith_Bakker het volgende:
Als je helemaal niet kunt werken zonder vooruitzicht op herstel val je niet onder de wajong. Dan krijg je een IVA-uitkering volgens mij.
Nee hoor, ik studeer..quote:Op zondag 18 november 2012 15:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en jij bent jaloers omdat je ook geen werk hebt?
ik had het tegen TSquote:Op zondag 18 november 2012 15:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik studeer..
Of heb je het tegen TS?
Oh oke haha.quote:Op zondag 18 november 2012 15:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik had het tegen TS
Als ik zijn posthistorie terugkijk dan lijkt het daar wel op.
In de plaats waar ik woon, woont ook een jongen die is zwaar autistisch. Die woont begeleid en werkt in de groenvoorziening met gelijk gestemden.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die, bijvoorbeeld, zwaar autistisch is.
Dat is dan een sociale werkvoorziening. Waarschijnlijk heeft hij nog steeds Wajong.quote:Op zondag 18 november 2012 17:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de plaats waar ik woon, woont ook een jongen die is zwaar autistisch. Die woont begeleid en werkt in de groenvoorziening met gelijk gestemden.
Mensen thuis laten zitten het hele leven worden ze niet beter van..
Die kerel in dat filmpje wilt niet leren, krijgt hij een wajong aangeboden....quote:Op zondag 18 november 2012 17:53 schreef Shashaska het volgende:
http://nieuwsuur.nl/video/311756-te-veel-jongeren-in-wajong.html
Dat filmpje![]()
![]()
![]()
Appeltje eitje
Geen ¤ 1.000,- netto per maand. Een volledige Wajong uitkering is maximaal 75% van het minimum loon, dat is dus maximaal ¤ 1.095,- voor 23 jaar en ouder. Bruto.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef nasty_popovich het volgende:
Hmmm dus als je beetje gaat acteren en faken kan je dus levenslang wajong uitkering krijgen ?![]()
En je hebt ook geen verplichtingen om een baan te zoeken ?![]()
En je mag ook gaan studeren ?![]()
En je krijgt 1000 euro netto per maand...![]()
Jup NL is goed bezig !!!!
Schizofrenie , manisch depressief, MS , Fibromyalgiequote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die, bijvoorbeeld, zwaar autistisch is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |