Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.quote:Op zondag 18 november 2012 10:41 schreef Spatzmann het volgende:
Nou ja, een WAJONG is geen ww-uitkering. Dus de beste persoon is arbeidsongeschikt. Ik weet niet wat hem scheelt, maar dat kan best de oorzaak zijn waarom hij nog geen werkt heeft.
Surequote:Op zondag 18 november 2012 10:43 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.
Toen ik twee jaar geleden langs het UWV ging om werk te zoeken bleek dat ik ook in aanmerking kwam voor een wajong als ik niet ging werkenomdat ik een x aantal jaar geen vaste werkgever heb gehad ofzo.
Doorgaan met je eigen leven, en je niet bemoeien met die van een ander.quote:Op zondag 18 november 2012 10:37 schreef hercules4u het volgende:
Zelf ken ik iemand die een wajong uitkering heeft en 2 jaar geleden afgestudeerd is aan het HBO en nog steeds in dezelfde uitkering zit. Hij is gewoon te lui om werk te zoeken en vind het wel lekker om nog bij pap en mam te wonen. Hij doet vrijwillegerswerk een paar uur en that's it. Waarom heb je dan zo lang gestudeerd om maar lekker in de uitkering te blijven zitten....
Watr kun je aan zo'n siutatie doen?
Officieel wel ja.quote:Op zondag 18 november 2012 10:45 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
de wajong is voor jonge mensen die een ziekte of handicap hebben. Dus ja er zit een arbeidsongeschiktheidcomponent in.
Dat is niet mijn ervaring, ik heb voor mijn werk meermaals een wajong moeten aanvragen voor cliënten en tegenwoordig (misschien was het vroeger makkelijker) moet je genoeg meesturen ter bewijs. Het is niet (meer) een briefje sturen met een verzonnen gebrek en hats..geld.quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
In de praktijk krijg je zo'n ding bij een pak boter als je erom vraagt en is toetsing op ziekte of handicap al helemaal niet aan de orde.
^^ Dat.quote:Op zondag 18 november 2012 10:51 schreef HunterSThompson het volgende:
Probeer op Fok geen discussie over de Wajong te beginnen. De doelgroep is hier bovengemiddeld aanwezig en is snel op de teentjes getrapt.
Oke nou mijn ervaring is anders.quote:Op zondag 18 november 2012 10:52 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring, ik heb voor mijn werk meermaals een wajong moeten aanvragen voor cliënten en tegenwoordig (misschien was het vroeger makkelijker) moet je genoeg meesturen ter bewijs. Het is niet (meer) een briefje sturen met een verzonnen gebrek en hats..geld.
Onzin, wajong krijgen verplicht je niet tot thuiszitten; je ziekte of handicap wellicht wel.quote:Op zondag 18 november 2012 10:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Oke nou mijn ervaring is anders.
Toen ik iets van twee jaar terug contact had met het UWV werd dat ding bijna door m'n strot gedrukt. Heb verder niks in de zin van arbeidsongeschiktheid en handicaps.Wel blij dat ik het niet heb gedaan want anders zat ik nu nog thuis op de bank te niksen.
wat is dat nu weer voor bekrompen gedachten?quote:Op zondag 18 november 2012 10:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Oke nou mijn ervaring is anders.
Toen ik iets van twee jaar terug contact had met het UWV werd dat ding bijna door m'n strot gedrukt. Heb verder niks in de zin van arbeidsongeschiktheid en handicaps. Wel blij dat ik het niet heb gedaan want anders zat ik nu nog thuis op de bank te niksen.
Geld krijgen waar je niks voor hoeft te doen is geen motivatie om voor datzelfde geld arbeid te verrichten.quote:Op zondag 18 november 2012 11:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Onzin, wajong krijgen verplicht je niet tot thuiszitten; je ziekte of handicap wellicht wel.
Waar staat dat je voor evenveel geld als de uitkering bedraagt moet werken, als je gaat werken?quote:Op zondag 18 november 2012 11:55 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Geld krijgen waar je niks voor hoeft te doen is geen motivatie om voor datzelfde geld arbeid te verrichten.
Hoeveel is de Wajong uitkering dan?quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
In de praktijk krijg je zo'n ding bij een pak boter als je erom vraagt en is toetsing op ziekte of handicap al helemaal niet aan de orde.
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen ¤ 1186,28 per maandquote:Op zondag 18 november 2012 12:11 schreef silly87 het volgende:
Voor mensen die 100% zijn afgekeurd en 23+ jaar zijn 930 euro ongeveer
quote:Op zondag 18 november 2012 11:50 schreef silly87 het volgende:
Je bent zeker wel verplicht dat te melden want de werkgever kan dat zien dat heeft iets met het geld te maken maar weet niet precies hoe/wat.
( dus met een arbeids contract wel)
je bent het dus niet verplicht, (er vanuitgaande dat je je werkzaamheden 100% kan uitvoeren)quote:De sollicitant is niet verplicht te melden dat hij/zij een handicap of chronische ziekte heeft. Tenzij dit voor het beoefenen van de functie relevant is. Dan is de sollicitant verplicht om te laten weten dat deze een beperking heeft.
jawel het is een arbeidsongeschiktheids uitkering voor jongerenquote:Op zondag 18 november 2012 10:43 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wajong heeft niks met arbeidsongeschiktheid te maken.
Toen ik twee jaar geleden langs het UWV ging om werk te zoeken bleek dat ik ook in aanmerking kwam voor een wajong als ik niet ging werken
Waar kan de werkgever dat dan zien volgens jou?quote:Op zondag 18 november 2012 11:50 schreef silly87 het volgende:
Je bent zeker wel verplicht dat te melden want de werkgever kan dat zien dat heeft iets met het geld te maken maar weet niet precies hoe/wat.
( dus met een arbeids contract wel)
daar gaat nig een boel vanaf aan belasting of weet ik veelquote:Op zondag 18 november 2012 12:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen € 1186,28 per maand![]()
Bron: http://www.zzp-nederland.nl/artikel/bijstand-arbeidsongeschikt
Vind je het gek dat hij thuis zit
Dat klopt echt niet hoor! Niemand krijgt meer dan 940 euro nettoquote:Op zondag 18 november 2012 12:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen ¤ 1186,28 per maand![]()
Ja dan is die 1186 euro BRUTO.. staat ook bij de bron in het artikel..quote:Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef silly87 het volgende:
[..]
Dat klopt echt niet hoor! Niemand krijgt meer dan 940 euro netto
Ja het is bruto, dus netto rond de 950 ofzo..quote:Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
daar gaat nig een boel vanaf aan belasting of weet ik veel
veel? Het is dat ik samen woon maar anders dekte het mijn vaste lasten nauwlijks johquote:Op zondag 18 november 2012 12:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja het is bruto, dus netto rond de 950 ofzo..
Dit is de wajong uitkering + toeslagen als je (gedeeltelijk) ziek bent..
Dus alleen belasting gaat eraf en is het nog erg veel..
Ja oordelen dat gebeurd wel vaker in Nederland hequote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
veel? Het is dat ik samen woon maar anders denkte het mijn vaste lasten nauwlijks joh
Lijkt me zuut hoor... iedereen in je omgeving zien groeien, eerste baan, verre reizen, huis kopen etc en jij kunt net je lasten betalen met je wajong omdat je een handicap hebt
en als het dan ook nog iets psychisch is wat mensen niet zien en je niet iedereen aan zijn neus hangt en dat er dan mensen als TS zijn die ook nog kei hard over je oordelen
Helaas wel jaquote:Op zondag 18 november 2012 10:51 schreef HunterSThompson het volgende:
Probeer op Fok geen discussie over de Wajong te beginnen. De doelgroep is hier bovengemiddeld aanwezig en is snel op de teentjes getrapt.
ik verdenk tong80 van het hebben van een wajongquote:Op zondag 18 november 2012 13:06 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
Helaas wel ja![]()
Wat moet je anders doen de hele dag ?Foken is dan ook de ideale tijdsbesteding...
Komt omdat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van de verzorgingsstaat..quote:Op zondag 18 november 2012 13:06 schreef silly87 het volgende:
Zoveel is dat toch niet?? mensen moeten ook huur,zorg en medicijnen etc... enzo betalen
je houdt mischien 200 euro over per maand.
Ik snap niet dat mensen elkaar zelfs dat misgunnen als iemand ziek is..
Vind het maar triest hoe mensen kunnen zijn.
Zou kunnen, mensen in een inrichting hebben er ook recht op + toeslagquote:Op zondag 18 november 2012 13:06 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ik verdenk tong80 van het hebben van een wajong
Volgens mij is dat met de nieuwe wajong vrij onmogelijk daar nog misbruik van te maken?quote:Op zondag 18 november 2012 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt omdat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van de verzorgingsstaat..
Neemt natuurlijk niet weg dat er ook echt mensen zijn die iets hebben.
wajong kom je niet zomaar in hoorquote:Op zondag 18 november 2012 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Komt omdat er op grote schaal misbruik wordt gemaakt van de verzorgingsstaat..
Neemt natuurlijk niet weg dat er ook echt mensen zijn die iets hebben.
Iedereen die in Nederland woont heeft recht op bijstand als die geen inkomen heeft.quote:Op zondag 18 november 2012 13:11 schreef silly87 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat met de nieuwe wajong vrij onmogelijk daar nog misbruik van te maken?
Ik ga ervanuit dat toch grotendeels de wajongers het echt nodig hebben, rotte appels heb je overal tussen zitten toch?
Heb jij mischien cijfers of bewijzen hoeveel misbruik er dan van wordt gemaakt? ben daar wel benieuwd naar! want zoals ik hoor is het juist super streng om daar nog in te komen? net zoals de bijstand?
Zal het niet zijn dat mensen denken dat dit zo is? juist omdat veel ziektes niet met het oog te zien is?
en je zo al snel verkeerd over iets kan denken?
Iemand die is afgestudeerd en gezond is, nog thuis woont kan lekker geld gaan verdienen en carriere maken.quote:Op zondag 18 november 2012 10:37 schreef hercules4u het volgende:
Zelf ken ik iemand die een wajong uitkering heeft en 2 jaar geleden afgestudeerd is aan het HBO en nog steeds in dezelfde uitkering zit. Hij is gewoon te lui om werk te zoeken en vind het wel lekker om nog bij pap en mam te wonen. Hij doet vrijwillegerswerk een paar uur en that's it. Waarom heb je dan zo lang gestudeerd om maar lekker in de uitkering te blijven zitten....
Hij kan wel degelijk verplicht worden om iets te doen (sollicitatieplicht, voor zover die kan werken). Ook vrijwilligerswerk kan verplicht gesteld worden meen ik?quote:Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die is afgestudeerd en gezond is, nog thuis woont kan lekker geld gaan verdienen en carriere maken.
Iemand die is afgestudeerd en gehandicapt is, nog thuis woont, komt moeilijk aan een baan of kan echt niet werken, laat staan carriere maken.
En die misgun jij dan dat zakcentje?
Lui is hij duidelijk niet, want hij doet vrijwilligerswerk, wat hij niet hoeft te doen.
nee juist niet bij wajongquote:Op zondag 18 november 2012 13:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij kan wel degelijk verplicht worden om iets te doen (sollicitatieplicht, voor zover die kan werken). Ook vrijwilligerswerk kan verplicht gesteld worden meen ik?
Als je de verplichtingen niet nakomt kan de uitkering 3 maanden worden stopgezet.
Dit is niet waar.quote:Op zondag 18 november 2012 13:47 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee juist niet bij wajong
Je krijgt dit namelijk alleen maar als je niet kunt werken
dus heeft een sollicitatie plicht e.d. ook geen zin
vrijwilligers werk mag maar dat moet je wel aanvragen etc want dit zou een indicatie kunnen zijn dat je wel kunt werken
je zaak word dan opnieuw bekeken etc
hmm my bad sorryquote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
Ik citeer:
Wat zijn mijn plichten?
Aan welke regels moet u zich houden?
U mag van ons verwachten dat wij u helpen met het vinden van werk. En met uw uitkering. Andersom verwachten wij van u dat u zich houdt aan de regels die gelden voor de Wajong. Het is belangrijk dat u zich aan deze regels houdt. Doet u dat niet? Dan kunnen wij uw uitkering tijdelijk verlagen of zelfs stopzetten.
U zet zich in
Kunt u nu of in de toekomst werken? Dan verwachten wij dat u er alles aan doet om uw mogelijkheden te benutten.
U werkt actief mee aan het uitvoeren van uw participatieplan.
U accepteert passend werk als u dit krijgt aangeboden. Met uw arbeidsdeskundige heeft u eerder al afgesproken welk werk bij u past.
U zet zich voldoende in om werk te vinden.
bron: http://www.uwv.nl/wajong/(...)ten_en_plichten.aspx
Ik zou de posts hierboven nog eens goed doorlezen als ik jou was.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef nasty_popovich het volgende:
Hmmm dus als je beetje gaat acteren en faken kan je dus levenslang wajong uitkering krijgen ?![]()
En je hebt ook geen verplichtingen om een baan te zoeken ?![]()
En je mag ook gaan studeren ?![]()
En je krijgt 1000 euro netto per maand...![]()
Jup NL is goed bezig !!!!
Daarom. Ik ken een gast die zit al zijn hele leven thuis hierom. Andere gast nu ongeveer drie jaar.quote:Op zondag 18 november 2012 12:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alleenstaanden vanaf 23 jaar krijgen ¤ 1186,28 per maand![]()
Mensen die in deze tijd nog 'makkelijk aan werk komen', zeker als ze nog moeten solliciteren vanuit een Wajong-uitkering (= waarschuwing aan de potentiele werkgever dat ze te maken hebben met een zieke gast die zomaar weer ziek zou kunnen worden, oftwel *kansloos*)?quote:Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Daarom. Ik ken een gast die zit al zijn hele leven thuis hierom. Andere gast nu ongeveer drie jaar.
Motivatie om te werken is er ook niet meer. Werkeloos zijn is ook gewoon zelfversterkend, je kansen nemen per dag thuis zitten af. Bovenstaande gasten kunnen makkelijk aan werk komen, maar doen dat niet omdat ze die 300 euro extra inmiddels zien als 300 euro voor 40 uur per week werken.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar in de praktijk schiet de uitvoering hiervan echt tekort. Controle hierop is de afgelopen jaren / decennia enorm gedaald. En nu gaat de overheid hier ook nog eens op bezuinigen!quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
Ik citeer:
Wat zijn mijn plichten?
U mag van ons verwachten dat wij u helpen met het vinden van werk. En met uw uitkering. Andersom verwachten wij van u dat u zich houdt aan de regels die gelden voor de Wajong. Het is belangrijk dat u zich aan deze regels houdt. Doet u dat niet? Dan kunnen wij uw uitkering tijdelijk verlagen of zelfs stopzetten.
U zet zich in
Kunt u nu of in de toekomst werken? Dan verwachten wij dat u er alles aan doet om uw mogelijkheden te benutten.
U accepteert passend werk als u dit krijgt aangeboden. Met uw arbeidsdeskundige heeft u eerder al afgesproken welk werk bij u past.
Het gros van de wajongers wordt helemaal niet verplicht om te werken, op papier misschien wel maar in de praktijk is er geen case manager die zijn vingers aan een hopeloos geval gaat branden.quote:Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik zou de posts hierboven nog eens goed doorlezen als ik jou was.
Ten eerste kom je niet zomaar in de Wajong (er gaat een strenge keuring door artsen aan vooraf, als je dat kunt acteren verdien je een oscar) en ten tweede wordt een Wajong' er wel degelijk verplicht om (mee) te werken aan het vinden van een betaalde baan.
Lekker makkelijk oordelen he, als je niet eens weet waar je het over hebt.
(en nee, ik ben geen Wajong'er)
Sowieso zijn ze onderbemand, dus de helft wordt niet actief gemonitord.quote:Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gros van de wajongers wordt helemaal niet verplicht om te werken, op papier misschien wel maar in de praktijk is er geen case manager die zijn vingers aan een hopeloos geval gaat branden.
Je kijkt nog op wat voor wereld aan 'arbeid' er opengaat als je je standaarden eens flink verlaagt.quote:Op zondag 18 november 2012 14:04 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mensen die in deze tijd nog 'makkelijk aan werk komen', zeker als ze nog moeten solliciteren vanuit een Wajong-uitkering (= waarschuwing aan de potentiele werkgever dat ze te maken hebben met een zieke gast die zomaar weer ziek zou kunnen worden, oftwel *kansloos*)?
Ik geloof er helemaal niks van.
Maar goed, uitvreters heb je natuurlijk, alleen wil ik hier even krachtig protesteren tegen de bekende praat dat dat om de meerderheid zou gaan. Het is echt geen pretje om ziek te zijn hoor.
De stijging van het aantal mensen in de Wajong zit hem ook vooral in de mensen die iets hebben met autisme, adhd, pdd nos en meer van dat soort dingen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Scorpie het volgende:
ADHDers worden hier ook massaal in de WAJONG gedumpt.
Dit vind ik zo makkelijk.quote:Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De stijging van het aantal mensen in de Wajong zit hem ook vooral in de mensen die iets hebben met autisme, adhd, pdd nos en meer van dat soort dingen.
Precies.quote:Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Je kijkt nog op wat voor wereld aan 'arbeid' er opengaat als je je standaarden eens flink verlaagt.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik sta er versteld van welk soort stoornissen ik als grond voor een uitkering hoor langskomen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:11 schreef Smack10 het volgende:
Dit vind ik zo makkelijk.
Geef iets een naam en het is een ziekte..
Ieder mens heeft wel neigingen tot een bepaalde stoornis.
Er zijn wajongers die niet kunnen werken en dus ook niet hoeven te solliciteren.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Smack10 het volgende:
Dit is niet waar.
Ik citeer:
Wat zijn mijn plichten?
U zet zich in
Oke en wie zijn dat dan?quote:Op zondag 18 november 2012 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn wajongers die niet kunnen werken en dus ook niet hoeven te solliciteren.
Als iemand zeg maar 17 is bijvoorbeeld kan je bijna niet zeggen dat die nooit geschikt zal zijn om te werken (mits niet lichamelijk ernstig gehandicapt)..quote:Op zondag 18 november 2012 14:23 schreef Keith_Bakker het volgende:
Als je helemaal niet kunt werken zonder vooruitzicht op herstel val je niet onder de wajong. Dan krijg je een IVA-uitkering volgens mij.
Nee hoor, ik studeer..quote:Op zondag 18 november 2012 15:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
en jij bent jaloers omdat je ook geen werk hebt?
ik had het tegen TSquote:Op zondag 18 november 2012 15:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik studeer..
Of heb je het tegen TS?
Oh oke haha.quote:Op zondag 18 november 2012 15:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik had het tegen TS
Als ik zijn posthistorie terugkijk dan lijkt het daar wel op.
In de plaats waar ik woon, woont ook een jongen die is zwaar autistisch. Die woont begeleid en werkt in de groenvoorziening met gelijk gestemden.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die, bijvoorbeeld, zwaar autistisch is.
Dat is dan een sociale werkvoorziening. Waarschijnlijk heeft hij nog steeds Wajong.quote:Op zondag 18 november 2012 17:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In de plaats waar ik woon, woont ook een jongen die is zwaar autistisch. Die woont begeleid en werkt in de groenvoorziening met gelijk gestemden.
Mensen thuis laten zitten het hele leven worden ze niet beter van..
Die kerel in dat filmpje wilt niet leren, krijgt hij een wajong aangeboden....quote:Op zondag 18 november 2012 17:53 schreef Shashaska het volgende:
http://nieuwsuur.nl/video/311756-te-veel-jongeren-in-wajong.html
Dat filmpje![]()
![]()
![]()
Appeltje eitje
Geen ¤ 1.000,- netto per maand. Een volledige Wajong uitkering is maximaal 75% van het minimum loon, dat is dus maximaal ¤ 1.095,- voor 23 jaar en ouder. Bruto.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef nasty_popovich het volgende:
Hmmm dus als je beetje gaat acteren en faken kan je dus levenslang wajong uitkering krijgen ?![]()
En je hebt ook geen verplichtingen om een baan te zoeken ?![]()
En je mag ook gaan studeren ?![]()
En je krijgt 1000 euro netto per maand...![]()
Jup NL is goed bezig !!!!
Schizofrenie , manisch depressief, MS , Fibromyalgiequote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die, bijvoorbeeld, zwaar autistisch is.
Als hij gezond van geest was, dan was hij echt wel zeker genoeg om stappen te ondernemen zoals ieder gezond mens. Want zelfstandigheid een sociale voldoening is gewoon wat ieder mens wilt. Je maakt mij echt niet wijs dat hij het lekker vind om bij pap en mam te wonen. Dat hij wel daadkrachtig genoeg was om een HBO opleiding af te ronden, maakt het verhaal inderdaad wat vreemd.quote:Op zondag 18 november 2012 10:37 schreef hercules4u het volgende:
Ook een stukje verantwoordelijkheid. Werk geeft ook invulling aan het leven. Een van de eerste vragen is vaak: waar werk je. Als iemand dan huisvrouw is of vrijwillig niet werkt, wordt het al lastig.quote:Op maandag 19 november 2012 00:32 schreef CurryKebab het volgende:
[..]
Als hij gezond van geest was, dan was hij echt wel zeker genoeg om stappen te ondernemen zoals ieder gezond mens. Want zelfstandigheid een sociale voldoening is gewoon wat ieder mens wilt. Je maakt mij echt niet wijs dat hij het lekker vind om bij pap en mam te wonen. Dat hij wel daadkrachtig genoeg was om een HBO opleiding af te ronden, maakt het verhaal inderdaad wat vreemd.
Bij dat soort lage bedragen is bruto nagenoeg netto. En alsof je daarnaast niet allerlei extra toeslagen kan vangen (zorg, huur, gratis sporten, etc). Daar maak je zo 1500 van. Als je geen opleiding hebt is dat toch erg lekker.quote:Op zondag 18 november 2012 22:30 schreef Nirak het volgende:
Geen ¤ 1.000,- netto per maand. Een volledige Wajong uitkering is maximaal 75% van het minimum loon, dat is dus maximaal ¤ 1.095,- voor 23 jaar en ouder. Bruto.
Dat is echt geen vetpot.
Onzin..quote:Op zondag 18 november 2012 23:21 schreef silly87 het volgende:
[..]
Schizofrenie , manisch depressief, MS , Fibromyalgie
Mensen met een erge persoonlijkheid stoornis.
etc...
10 jaar terug jaquote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
narcisme is geen afwijking die je funtioneren beinvloedquote:Op maandag 19 november 2012 19:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Onzin..
Dit wordt veel te vaak als etiketje geplakt op mensen die zich aanstellen of kunnen laten helpen en dan ook kunnen meedoen op de arbeidsmarkt
Zo zijn veel directeuren of succesvolle ondernemers vaak ook narcistisch.
Iedereen heeft een afwijkende persoonlijkheid, dat wil niet zeggen dat je nooit in je leven kan werken
Nee, maar wel de hele samenleving op z'n kop zet als die bijvoorbeeld een investeringsfonds opricht en voor een paar miljard schade veroorzaakt door oplichtingquote:Op maandag 19 november 2012 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
narcisme is geen afwijking die je funtioneren beinvloed
Heeft geen fuck te maken met wajongquote:Op maandag 19 november 2012 19:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar wel de hele samenleving op z'n kop zet als die bijvoorbeeld een investeringsfonds opricht en voor een paar miljard schade veroorzaakt door oplichting
Like i care.
Een aantal jaren geleden had ik nog een uitkering op basis van 65-80%. Samen met inkomsten uit arbeid had ik dan (bruto) 88% van het minimumloon. Toen ik een volledige baan vond, was mijn totale inkomen al een stuk hoger. Zelfs bij een baan op minimumloon-niveau is het al gemakkelijker rondkomen dan met de uitkering: de meerwaarde van extra netto-inkomen is juist bij lage inkomens groot.quote:Op maandag 19 november 2012 19:03 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Bij dat soort lage bedragen is bruto nagenoeg netto. En alsof je daarnaast niet allerlei extra toeslagen kan vangen (zorg, huur, gratis sporten, etc). Daar maak je zo 1500 van. Als je geen opleiding hebt is dat toch erg lekker.
Wel met narcisme en dus persoonlijkheidsstoornis.quote:Op maandag 19 november 2012 19:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Heeft geen fuck te maken met wajong
Het heeft er niets mee te maken, leer er maar mee levenquote:Op maandag 19 november 2012 19:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel met narcisme en dus persoonlijkheidsstoornis.
Persoonlijkheidsstoornis is geen reden om nooit te werken in je leven.
Ken een meid met Fibromyalgie. Feesten, drinken elke dag alles.
Als er iets gedaan moet worden of ze heeft geen zin, ja ik heb pijn aan mn rug opeens
Graag een onderbouwing dan van je argument.quote:Op maandag 19 november 2012 19:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het heeft er niets mee te maken, leer er maar mee leven
Overbodig, je stelling is invalide, probeer het laten opnieuwquote:Op maandag 19 november 2012 19:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Graag een onderbouwing dan van je argument.
Dit is echt onzin, in het verleden was dit enigzins het geval maar tegenwoordig is het echt heel erg lastig om een Wajong te krijgen.quote:Op zondag 18 november 2012 10:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Officieel wel ja.
Gaat niet, ik heb opeens last van fibromyalgie. Kan niet meer typen..quote:Op maandag 19 november 2012 19:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Overbodig, je stelling is invalide, probeer het laten opnieuw
Kinderen die zijn geboren met het (een zware vorm) syndroom van Downquote:
Dit is logisch.quote:Op maandag 19 november 2012 19:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Kinderen die zijn geboren met het (een zware vorm) syndroom van Down
Zwaar autistische kinderen
kinderen die een ongeluk hebben gekregen en nu als kasplantje in een bed liggen
Kinderen die doof en blind zijn
Etc.
Er zijn er meer.
Heb je hem wel eens gevraagd waarom hij geen werk heeft?quote:Op zondag 18 november 2012 10:37 schreef hercules4u het volgende:
wow wat naïefquote:Op maandag 19 november 2012 19:53 schreef nikky het volgende:
[..]
Heb je hem wel eens gevraagd waarom hij geen werk heeft?
Misschien doet hij wel vrijwilligerswerk omdat dit zijn kans op een baan vergoot Hij doet ervaring op en laat zien dat hij niet lui is. . Hij kan natuurlijk ook gewoon elke dag een zak chips leegeten op de bank bij pap en mam.
Oh, jij kent hem?quote:Op maandag 19 november 2012 20:02 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
wow wat naïef![]()
Die gast is al geweend aan dit soort levensstijl, 1000 euro p/m ontvangen voor niets doen. Hij hoeft niets uit te geven voor wonen en eten, mama en papa betaalt het toch![]()
Lekker hoor zoveel geld ontvangen en geen vaste lasten te hoeven betalen !!!
Dus, als je met werken 1400 euro verdient en nog lekker bij je ouders woont, is daar niets mis mee.quote:Op maandag 19 november 2012 20:02 schreef nasty_popovich het volgende:
[..]
wow wat naïef![]()
Die gast is al geweend aan dit soort levensstijl, 1000 euro p/m ontvangen voor niets doen. Hij hoeft niets uit te geven voor wonen en eten, mama en papa betaalt het toch![]()
Lekker hoor zoveel geld ontvangen en geen vaste lasten te hoeven betalen !!!
Waarom doet iemand dan een HBO opleiding als hij niet kan werken en geen perspectief op de arbeidsmarkt heeft? Deze persoon is juist in staat om te werken maar is nu onderrtussen wel gewend met niks doen maar wel overal cashen van overheidsgeld.quote:Op maandag 19 november 2012 20:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, als je met werken 1400 euro verdient en nog lekker bij je ouders woont, is daar niets mis mee.
Maar iemand die niet KAN werken, moet zijn hele inkomen inleveren bij pa en ma.
Ik heb dan wel geen uitkering maar het zoontje van een kennis is autistisch als maar kan en kan ook niet werken, op school is er speciale begelijding en weinig in de klas dus dat luktquote:Op maandag 19 november 2012 22:32 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Waarom doet iemand dan een HBO opleiding als hij niet kan werken en geen perspectief op de arbeidsmarkt heeft? Deze persoon is juist in staat om te werken maar is nu onderrtussen wel gewend met niks doen maar wel overal cashen van overheidsgeld.
Pff hoe kortzichting kunnen mensen zijn... Dat iemand (nog)niet kan werken betekent niet dat ze ook geen studie kunnen volgen. ( waarschijnelijk op hun eigen tempo)quote:Op maandag 19 november 2012 22:32 schreef hercules4u het volgende:
[..]
Waarom doet iemand dan een HBO opleiding als hij niet kan werken en geen perspectief op de arbeidsmarkt heeft? Deze persoon is juist in staat om te werken maar is nu onderrtussen wel gewend met niks doen maar wel overal cashen van overheidsgeld.
misschien moet je eens stoppen met topics openen als je het alleen doet om topics te openen. Een discussie is met jou niet te voeren.quote:Op maandag 19 november 2012 22:32 schreef hercules4u het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |