abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122515029
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:11 schreef De_Guidance het volgende:
Rotterdam grenst niet aan Turkije/Suriname/Marokko en zit ook niet in een overgangsgebied ertussen.

Verder is Rotterdam ook niet een onderdeel van die staten.

Kirkuk zit in het overgangsgebied en hoort net als de andere steden in Noord-Irak officieel bij Irak.

Nogal een verschil dus.
Nee, je begaat hier een fout. Noord irak is Koerdisch autonoom gebied. Kirkoek is verder OOK geen onderdeel van de arabieren. Net zoals rotterdam geen onderdeel is van suriname oid. En steden die grenzen heeft er niks mee te maken, koloniën bestaan tegenwoordig nog steeds, hoor.
#freefrederike
pi_122515087
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:15 schreef De_Guidance het volgende:
Pizza, doe gewoon een keer normaal man :')
Ah, daar is die koerdenhater weer :')
Het verbaast mij niks dat jij elke keer er weer bent om alles wat Koerdisch is tegen te spreken en koerden zoveel mogelijk in het nadeel te zetten. Gefrustreerde turk dat je bent.
#freefrederike
pi_122515133
De mensen die kritiek hebben zijn ook altijd of een turk, of een arabier. De rest van de wereld is niet blind van nationalisme en ziet gewoon dat Kirkoek Koerdisch gebied is.
#freefrederike
pi_122515137
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ah, daar is die koerdenhater weer :')
Het verbaast mij niks dat jij elke keer er weer bent om alles wat Koerdisch is tegen te spreken en koerden zoveel mogelijk in het nadeel te zetten. Gefrustreerde turk dat je bent.
Wat is dit nou weer voor post dan?
pi_122515197
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:18 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor post dan?
Iets genaamd de waarheid. Nationalistische turken als jij kunnen het niet altijd waarnemen. Pathologische leugenaar dat je bent
#freefrederike
pi_122515235
Er moet in ieder geval een vreedzame en redelijke oplossing komen voor de huidige impasse in Kirkuk.
pi_122515253
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Iets genaamd de waarheid. Nationalistische turken als jij kunnen het niet altijd waarnemen. Pathologische leugenaar dat je bent
Ok.

Eet smakelijk vanavond.
pi_122515340
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
Er moet in ieder geval een vreedzame en redelijke oplossing komen voor de huidige impasse in Kirkuk.
Hahahha, daar komt ie weer met z'n onzinnige gepraat. Natuurlijk moet dat er zijn. De Arabieren willen dat echter niet. Maliki als goed voorbeeld.
#freefrederike
pi_122515470
quote:

[..]

Goh, het lijkt net een Israëlier..
pi_122515499
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:23 schreef PizzaMizza het volgende:
De Arabieren willen dat echter niet. Maliki als goed voorbeeld.
Natuurlijk niet. Al die olie rond Kirkuk..... In Syrie gaat dit ook spelen omdat de Koerden het kennelijk in Syrie ook voor elkaar hebben gekregen bij de olie te gaan wonen. Gaat absoluut spelen als de burgeroorlog ooit ten einde komt.
pi_122515664
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_
pi_122516316
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:15 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hahahaha, dat is jouw verschil? Dat is zeker geen verschil. Je kan Koerden niet rekenen tot Arabieren. koerden zijn een totaal ander volk. Jij doet alsof Koerden en Arabieren hetzelfde zijn :') .

Jij bent dezelfde gast die eerst beweerde dat Palestijns gebied Wel bestaat, maar Koerden hebben geen gebied.
Die laatste alinea met kinderachtig en persoonlijk gedoe ga ik niet op reageren, dat kun je voortaan achterwege laten. Ik lees het niet eens.

Misschien dat jij moeite met lezen hebt, maar ik ga herhalen wat ik letterlijk typte;
quote:
Kirkoek = 2 grote etniciteiten(beiden autochtoon, vandaar dus gemengd)
Snap je dit? 2 etniciteiten zei ik, TWEE. Dat betekent uitdrukkelijk dat het niet 1 volk is, maar 2 volkeren.

Ik heb verder nooit beweerd dat Koerden geen 'gebied' hebben. Dat zou namelijk dom en naïef zijn en dat ben ik gelukkig niet. Ik kan een keer gezegd hebben dat Koerden geen land/natie hebben, wat gewoon een feit is. Als ik dit zeg dan is dat inhoudelijk bedoeld en niet om te pesten of wat dan ook(wat wel eens gedaan wordt).
pi_122517167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die laatste alinea met kinderachtig en persoonlijk gedoe ga ik niet op reageren, dat kun je voortaan achterwege laten. Ik lees het niet eens.

Misschien dat jij moeite met lezen hebt, maar ik ga herhalen wat ik letterlijk typte;

[..]

Snap je dit? 2 etniciteiten zei ik, TWEE. Dat betekent uitdrukkelijk dat het niet 1 volk is, maar 2 volkeren.

Ik heb verder nooit beweerd dat Koerden geen 'gebied' hebben. Dat zou namelijk dom en naïef zijn en dat ben ik gelukkig niet. Ik kan een keer gezegd hebben dat Koerden geen land/natie hebben, wat gewoon een feit is. Als ik dit zeg dan is dat inhoudelijk bedoeld en niet om te pesten of wat dan ook(wat wel eens gedaan wordt).
Jij geeft aan dat het gaat om autochtonen. Koerden zijn geen autochtonen(ze hebben een eigen regio) en het is misschien leuk om een kleinkind te overtuigen door op de kaart aan te wijzen dat een stad als erbil in Irak ligt, maar de realiteit ligt anders. Datzelfde geldt ook voor Kirkoek, allemaal Koerdisch gebied.

-

Koerden hebben geen land, maar wel gebieden. Net zoals jouw geliefde Palestina. Dan kan je wel heel erg gefrustreerd zijn dat een volk als de Koerden de Arabieren de baas zijn: het is een feit.

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 05-02-2013 20:18:41 ]
#freefrederike
pi_122517403
Pizza is bij deze mijn favoriete user. Hij slaat het hele voorspel gewoon over en begint gewoon iedereen meteen voluit uit te schelden. O+
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:23:14 #90
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122517556
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 05-02-2013 20:19:25 ]
pi_122517644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:47 schreef Peunage het volgende:
Je vergeet de Turkmenen, 3 etniciteiten.
pi_122517742
@PizzaMizza:

Kirkoek is nog niet officieël onderdeel van Iraaks Koerdistan, voorlopig beschikken de Koerden over autonomie in 3 van de 18 Iraakse provincies. Maar de Koerden zien Kirkoek als hun Jeruzalem en ze vormen een meerderheid in die stad.
pi_122517773
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Jij geeft aan dat het gaat om autochtonen. Koerden zijn geen autochtonen(ze hebben een eigen regio) en het is misschien leuk om een kleinkind te overtuigen door op de kaart aan te wijzen dat een stad als erbil in Irak ligt, maar de realiteit ligt anders. Datzelfde geldt ook voor Kirkoek, allemaal Koerdisch gebied.
Wut? Koerden in Kirkoek zijn geen autochtonen? Waar komen ze dan vandaan? :') En nog belangrijker, wat doen ze in Kirkoek? Volgens mij begrijp jij er echt helemaal niks van

We hadden het trouwens helemaal niet over 'gebied'. Het gaat er om dat Kirkoek een gemengde stad is, wat gewoon een feit is. Ik weet dat het gearabiseerd is, hell dat weet de Himba stam in Zimbabwe inmiddels ook. Maar dat het gearabiseerd is betekent niet dat je het zomaar over kunt dragen aan 1 of andere autonomie.

Er komt veel meer bij kijken, daarom is artikel 140 ook gemaakt. Voordat die ook maar uitgevoerd kan worden moeten ze met een telling beginnen. En dat gaat niet zo makkelijk met al die politieke instabiliteit(de ene dag willen ze wel praten, de andere niet, dan staan er weer troepen aan de grens, dan zit weer iemand olie te jatten).

quote:
De Arabieren kunnen er gewoon niet tegen dat er eindelijk volken zijn die tegen hun dominante en op een sprookjesboek gebaaserde ideologie opkomen. Je kan het niet leuk vinden, maar ontkennen lukt niet meer.

Koerden hebben geen land, maar wel gebieden. Net zoals jouw geliefde Palestina. Dan kan je wel heel erg gefrustreerd zijn dat een volk als de Koerden de Arabieren de baas zijn: het is een feit.
De Arabieren zus, de Turken zo, wordt je hier niet moe van? Verder zijn de Koerden helemaal niemand de baas, anders hadden ze al een groot en uitgestrekt land. Ze zijn praktische al meer dan 20 jaar autonoom, ontvangen netjes hun deel van de olieopbrengsten van Irak, en nog steeds zijn ze een simpele autonomie die links en rechts worden gedrukt door Erdogan en Ahmadinejad.
pi_122517802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:25 schreef Shawn het volgende:

[..]

Je vergeet de Turkmenen, 3 etniciteiten.
Ja, maar dat is niet zo'n hele grote etniciteit die een land of whatever claimt. De Turkmenen willen gewoon bij Irak blijven.
pi_122517821
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe de Koerden in het plaatje van het MO passen.

Volgens mij werken Koerden nu enigszins samen met het Westen en Israel om tegenwicht te bieden aan Islamisten en als pressiemiddel tegen Irak en Turkije. Koerden kunnen ook een rol spelen in een mogelijk conflict met Iran. Maja, die ideologie van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" heeft volgens mij bijna nooit gewerkt voor het Westen.

Misschien wil het Westen Koerden wel gebruiken als ally om zo toegang te krijgen tot olie in Koerdische gebieden in Syrie en Irak. Turkije is daar natuurlijk niet blij mee en ben benieuwd of Turkije achter die gevechten tussen Koerden en Islamisten bij Ras Al-Ain zit.

Maja, lijkt er op dat dit topic vooral Koerden en Turken zijn die elkaar uitschelden enzo :')
pi_122517884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:29 schreef Peunage het volgende:
Ja, maar dat is niet zo'n hele grote etniciteit die een land of whatever claimt. De Turkmenen willen gewoon bij Irak blijven.
Maar ze beweren wel dat Kirkoek een Turkmeense stad is, de Koerden zeggen dat het een Koerdische stad is en de Arabieren zeggen dat het een Arabische stad is. De Koerden willen een referendum houden over de toekomst van die stad, maar Bagdad houdt dat tegen (waar zijn ze bang voor?).
pi_122517919
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Israel heeft betere dingen te doen dan de Koerden in Noord-Irak te steunen. Ik zou het ook liever zien dat zij de Koerden massaal zouden steunen, maar dat gaat niet gebeuren.

Amerika is naar mijn mening ook niet bereid om opnieuw een invasie te starten in irak, daar hebben ze te slechte ervaringen mee op dit moment. Tenzij het de koerden echt lastig gemaakt wordt, dan komt de VN.
Denk niet de Koerden veel hulp nodig zullen hebben, zeker niet in Irak, daar werkt zowat iedere Koerd voor die "private military contractors"/de VS.
pi_122517928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef Shawn het volgende:

[..]

Maar ze beweren wel dat Kirkoek een Turkmeense stad is, de Koerden zeggen dat het een Koerdische stad is en de Arabieren zeggen dat het een Arabische stad is. De Koerden willen een referendum houden over de toekomst van die stad, maar Bagdad houdt dat tegen (waar zijn ze bang voor?).
Baghdad houdt het niet tegen. Er is een artikel 140 die het probleem van Kirkoek moet oplossen. Die artkel kan pas uitgevoerd worden wanneer er een telling is gedaan in Kirkoek.
pi_122518001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:33 schreef Peunage het volgende:
Baghdad houdt het niet tegen. Er is een artikel 140 die het probleem van Kirkoek moet oplossen. Die artkel kan pas uitgevoerd worden wanneer er een telling is gedaan in Kirkoek.
Bagdad houdt telling tegen? Het referendum moest volgens mij in 2007 plaatsvinden.
pi_122518053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:35 schreef Shawn het volgende:

[..]

Bagdad houdt telling tegen? Het referendum moest volgens mij in 2007 plaatsvinden.
Iedereen stemde voor het uitstellen van het referendum. Inclusief Koerden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')