Er kwam wel naar buiten dat het eerste gesprek met Ajax niet als gewenst verliep. Maar misschien was dat zand in de ogen strooien?quote:
Daar reageert deze persoon juist op, zie wat hij quote.quote:Op maandag 19 november 2012 01:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er kwam wel naar buiten dat het eerste gesprek met Ajax niet als gewenst verliep. Maar misschien was dat zand in de ogen strooien?
Ja, maar hij ontkracht dat niet. Hij zegt alleen dat het in feite niet zo zou zijn geweest.quote:Op maandag 19 november 2012 01:51 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Daar reageert deze persoon juist op, zie wat hij quote.
Volgens hem is het onzin.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zou maar niet meer naar City gaan als ik Bazoer was. Ze zijn nog slechter dan Ajax
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:10 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Des te meer kans om door te breken
quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Dadelijk gaat ie nog naar Ajax
Standaard opleidingsvergoeding lijkt me. Zullen gewoon regels voor zijn. Ik zie ook niet in waarom Ajax meer zou betalen.quote:Op maandag 19 november 2012 10:35 schreef Caland het volgende:
75.000 is echt een jodenfooitje trouwens.Voor Rekik kreeg Feyenoord al 750.000, voor Ake een half miljoen geloof ik.
quote:Bazoer direct bij A-selectie Ajax
Met de transfer van toptalent Riechedly Bazoer (16), die van PSV naar de ArenA verhuist, heeft Ajax in de ogen van grote buitenlandse topclubs, waaronder Manchester City, Chelsea en Arsenal, een grote slag geslagen. In de Premier League stond bij een groot aantal clubs de deur wagenwijd open voor het talent.
In Nederland is geen jonge speler de afgelopen twaalf maanden zoveel bekeken door buitenlandse scouts als Bazoer. In zijn omgeving werd de hectiek de afgelopen maanden steeds groter. Bij PSV bestond daarom de vrees dat de speler in Engeland een contract zou tekenen. Dat Bazoer nu een contract tekent per 1 juli 2013 voor drie jaar bij de grote concurrent Ajax komt nog harder aan.
De centrale verdediger uit Utrecht, die ook als middenvelder kan spelen en als pupil eigenlijk voor Feyenoord wilde kiezen, verkiest de landskampioen boven PSV vanwege de sportieve plannen van de ex-topvoetballers op De Toekomst. In Eindhoven krijgt eigen talent nauwelijks een kans. In het elftal van PSV stond zaterdagavond één speler uit de eigen opleiding in de basis. Bij Ajax stonden zeven spelers, groot geworden op De Toekomst, in de basis tegen VVV.
De keuze was niet makkelijk, maar is na lang overleg met zijn familie weloverwogen genomen. Riechedly is van mening dat hij zich bij Ajax uiteindelijk het beste sportieve perspectief heeft en zich daardoor optimaal kan ontwikkelen , zegt zijn zaakwaarnemer Revien Kanhai van Forza Sports Group, die de jonge Antilliaan dus ook bij buitenlandse topclubs als Manchester City had kunnen stallen.
Tijdens de gesprekken met de aanvoerder van Oranje onder zeventien maakte Ajax-directeur Marc Overmars duidelijk grootse plannen met de Utrechter te hebben. De intentie is dat Bazoer in de voorbereiding op het nieuwe seizoen direct aansluit bij de A-selectie. Rond de start van de competitie wordt vervolgens bekeken of hij voorlopig bij Jong Ajax komt of bij het eerste blijft.
quote:'PSV wil Bazoer weigeren bij de club'
PSV zou woedend zijn om de transfer van Riechedly Bazoer van PSV naar Ajax. De 16-jarige verdediger tekent een contract dat per 1 juli 2013 voor drie jaar in zal gaan.
'Het gaat nog net niet zover dat Bazoer van het veld wordt gehaald, maar evenals de kwade Brands is het trainersduo Phillip Cocu-Chris van der Weerden ziek van de transfer', schrijft Valentijn Driessen in De Telegraaf. 'Inmiddels dreigt PSV Bazoer niet meer op te stellen en zelfs te weigeren bij trainingen. De druiven zijn zuur als je 5,5 jaar hebt geïnvesteerd in een jeugdspeler, die vervolgens zijn eerste contract tekent bij de concurrent.'
Het zouden echter wel krokodillentranen zijn. 'Je hoorde niemand toen Steven Bergwijn Ajax verruilde voor PSV. Of toen PSV de talentvolle B-junior Tristan Berghuis bij Vitesse wegplukte met een driejarig contract. Of toen een aantal Spartanen naar Eindhoven trok. Blijkbaar hanteren ze bij PSV het standpunt dat je nationaal wel bij ‘arme’ clubs mag shoppen, maar niet bij de ’groten.'
quote:Weglokken Bazoer door Ajax treft PSV hard
Met het wegplukken van het 16-jarige talent Riechedly Bazoer heeft Ajax de jeugdopleiding van concurrent PSV in het hart getroffen. De verdediger, die ook voor het financieel lucratievere Manchester City had kunnen kiezen, verlaat Eindhoven vanwege sportieve motieven . De aanvoerder van Oranje onder 17 neemt voor lief dat hij tot komende zomer geen officiële wedstrijden mag spelen voor Ajax.
Bazoer tekent medio volgend jaar zijn eerste profcontract, voor drie seizoenen. Tot die tijd, zo laat de KNVB weten, mag hij bij Ajax alleen trainen en vriendschappelijke duels spelen, als PSV daar toestemming voor geeft. ,,Dat bekijken we nog, stelt technisch manager Marcel Brands.
Jeugdvoetballers vallen bij de KNVB onder het amateurreglement en dan is er geen overschrijvingsperiode in de winterstop.
Ajax-coach Frank de Boer stelt dat de club geen herenakkoord schendt door een talent van een andere Nederlandse topclub aan te trekken. ,,Wij halen hem niet weg bij PSV, hij wilde zelf graag naar een andere club.
Bazoer, die sinds 2006 deel uitmaakte van de jeugdopleiding van PSV, ziet bij Ajax meer sportief perspectief. Dat laatste moet pijn doen bij Brands. Hij streeft een nieuw beleid na, met een smallere A-selectie en meer kans op doorstroming voor de jeugd. Toch kampt PSV nog altijd met het imago van koopclub. Eerder dit jaar tekende een ander groot talent, Zakaria Bakkali, wél een contract in Eindhoven. Hem werd voorgespiegeld dat hij veel mee zou trainen met de A-selectie. Dat is tot dusverre bijna niet gebeurd op de Herdgang.
quote:Als laatste willen wij eigenlijk wel eens weten hoe de vork nu precies in de steel zit met Riechedly Bazoer van PSV. Vanuit de lichtstad is het schuim niet van de monden af te vegen, want de club uit de hoofdstad probeert Bazoer in te pikken, geheel tegen het gentlemen’s agreement in. Een gotspe is het, wat die 020’ers doen. Wim schets de zaken echter vanuit een juist perspectief. “Sinds ik voetbal gaan er al jeugdspelers van Ajax naar Feyenoord of van PSV naar Ajax. Ik snap de emotie, maar daar is niets aan te doen. Nog niet zo lang geleden wilde PSV Ricardo van Rhijn nog overnemen, zo gaan die dingen.”
Ja, dat zal allemaal wel, denken wij, maar wij willen weten hoe dit geval met Bazoer nu precies in elkaar steekt. We worden als club namelijk beticht van achterbaksheid en daar houden wij niet van. Wim vervolgt probleemloos: “In het specifieke geval van Bazoer kregen wij via via te horen dat hij niet gelukkig was bij PSV en dat hij graag naar Ajax wilde komen. Natuurlijk kennen wij hem via onze scouting, maar zolang hij veilig en warm bij PSV zit ondernemen wij geen actie. Dat verandert natuurlijk als die jongen aangeeft zijn contract bij PSV niet te willen verlengen en liever voor Ajax uitkomt.” Dit stelt ons gerust en is eigenlijk ook volstrekt logisch. Natuurlijk speel je liever voor Ajax dan voor PSV. Wim concludeert: “Die jongen heeft zijn opties overwogen en heeft besloten dat hij bij Ajax een aanzienlijk grotere kans maakt om het eerste te halen.” Tja, waar bij PSV het credo geldt, ‘kom je van ver, dan heb je voorrang’, geldt bij Ajax: ‘If you’re good enough, you’re old enough.’
Inderdaad. En het is gewoon een feit dat je bij Ajax veel meer kansen op een basisplaats hebt dan bij PSVquote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie in dit geval ook het probleem echt niet, die jongen wou gewoon weg bij PSV. Het is niet zo dat Ajax hem heeft proberen over te halen ofzo.
Ze kunnen er gewoon niet tegen dat spelers liever bij Ajax spelen dan bij PSV, op de Narsinghs in deze wereld na.quote:Op maandag 19 november 2012 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Ik zie in dit geval ook het probleem echt niet, die jongen wou gewoon weg bij PSV. Het is niet zo dat Ajax hem heeft proberen over te halen ofzo.
quote:Bazoer kiest vol overtuiging voor Ajax
Met een grote glimlach zette Riechedly Bazoer dinsdag zijn handtekening onder een driejarig contract bij Ajax. De 16-jarige verdediger komt uit de jeugdopleiding van PSV en wil zich in Amsterdam verder ontwikkelen. Zijn keuze voor Ajax is er een uit volle overtuiging. ,,Uit het verleden is gebleken dat jeugdspelers hier vaak doorbreken.”
In aanloop naar zijn contract bij Ajax sprak Bazoer onder meer met hoofdcoach Frank de Boer. ,,Ik vond het leuk dat hij erbij was. Hij zei dat hij graag wilde dat ik bij Ajax kom spelen.” Dankzij zijn verbintenis met Ajax gaat er dus zowel een wens van De Boer als Bazoer in vervulling.
Bazoer: ,,Ik heb voor Ajax gekozen omdat ik denk hier een betere voetballer te worden. Ik was erg onder de indruk van het sportieve plan. Daarnaast vond ik het vooral ook heel positief hoe ze de toekomst met mij zien. Ik ben alle trainers en de begeleiding bij PSV erg dankbaar voor alles wat ze voor me hebben gedaan. Ik heb er heel veel geleerd en veel vrienden aan overgehouden. Maar ik denk dat Ajax op dit moment het beste is om mijn dromen waar te maken. PSV zal voor altijd een speciaal plekje in m’n hart hebben. Maar ik heb nu gekozen voor mijn verdere ontwikkeling.”
Omdat hij het komend halfjaar nog niet speelgerechtigd is, zal Bazoer de komende tijd vooralsnog alleen trainen en in oefenwedstrijden spelen. Met name Wim Jonk zal veel met de talentvolle verdediger aan de slag gaan. Vanaf de zomer zal de jeugdinternational zich bij Jong Ajax aansluiten.
Directeur voetbalzaken Marc Overmars is ook verguld met de komst van Bazoer. ,,Riechedly geldt als een toptalent in Nederland. Hij heeft enorm veel potentie om een heel goede speler te worden. Bovendien is het prettig dat dit toptalent niet - zoals vaak gebeurt - naar Engeland gaat, maar bewust voor Ajax kiest. Daardoor blijft hij voor Nederland behouden.”
De komst van Bazoer past precies in het beleid dat door het technisch hart is ingezet, zo beaamde Overmars. ,,We willen veel jeugdige talenten van rond de 16, 17 jaar in huis hebben. Bij de lichting spelers rond de 19 á 20 jaar kom je namelijk in een heel andere financiële situatie terecht. Daarom willen we dergelijke talenten graag eerder vastleggen. Bazoer is daar een mooi voorbeeld van.”
Kijk dinsdagavond naar Ajax TV op Eredivisie Live voor de reacties van Riechedly Bazoer en Marc Overmars.
75k is niks man in het voetbalquote:Op maandag 19 november 2012 13:51 schreef SteveBudin het volgende:
Straks flopt die gast keihard en dan denkt Brands: "Mooi, dat ik daar nog 75k voor heb gekregen".
Elk toptalent is tegenwoordig gelijk de nieuwe Buffon, Maldini, Pirlo, Messi, Ronaldo etc. terwijl 90% van die toptalenten het uiteindelijk ook niet haalt om wat voor reden dan ook.
quote:Op maandag 19 november 2012 10:34 schreef Stevenzenl het volgende:
Had hem liever naar City zien gaan dan naar Ajax. Naja, hopen dat hij alles afscheurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |