abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119378962
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 12:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Whehe :P

Trouwens, wanneer je pakketje 'overseas' is, kan je dan bij TNT je tracking aanvragen?
Heb dit namelijk nog nooit gedaan.
En kan dit dan alleen bij HK post of ook bij China Post? :)
  maandag 19 november 2012 @ 12:10:55 #152
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119379010
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 12:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Whehe :P

Trouwens, wanneer je pakketje 'overseas' is, kan je dan bij TNT je tracking aanvragen?
Heb dit namelijk nog nooit gedaan.
Je kunt het al proberen inderdaad, maar er gaan soms nog een aantal dagen overheen voordat TNT het pakketje vrijgegeven krijgt van de douane. Tot dat moment wordt er sowieso geen NL's tracking nummer aangegeven en zul je dus moeten wachten.

Ik wacht inmiddels ook al ruim een week op goed bericht hierover ;)
  maandag 19 november 2012 @ 12:12:46 #153
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119379069
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:09 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

En kan dit dan alleen bij HK post of ook bij China Post? :)
Beide, want TNT neemt hun pakketten over ter bezorging.
pi_119380020
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:10 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Je kunt het al proberen inderdaad, maar er gaan soms nog een aantal dagen overheen voordat TNT het pakketje vrijgegeven krijgt van de douane. Tot dat moment wordt er sowieso geen NL's tracking nummer aangegeven en zul je dus moeten wachten.

Ik wacht inmiddels ook al ruim een week op goed bericht hierover ;)
Wanneer verzonden? Ik heb de 14e de melding verzonden gekregen. Paar werkdagen pas, maar ik hoop op deze week. Dat zou 2 weken zijn, dat is snel weet ik maar hopen is leuk...
pi_119380181
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Wanneer verzonden? Ik heb de 14e de melding verzonden gekregen. Paar werkdagen pas, maar ik hoop op deze week. Dat zou 2 weken zijn, dat is snel weet ik maar hopen is leuk...
Bedoel je met de melding verzonden die melding van "has left honkong" ? Heb die de 15e gekregen, maar ik richt mij toch maar gewoon op volgende week ofzo, wil mijzelf niet te veel valse hoop geven ^^

dat HK trackingnummer werkt trouwens wel gewoon op de site van bepost, weet niet hoe dat zit met tnt, maar kan je misschien gewoon eens proberen?
Al staat er op de site van bpost wel niet meer dan die van hk post momenteel ^^
pi_119380283
Vincent_vd : ook via airmail ? Bij mij ook nog status The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012. Zal inderdaad mss voor volgende week zijn.
pi_119380458
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:51 schreef stefke001 het volgende:
Vincent_vd : ook via airmail ? Bij mij ook nog status The item (***) left Hong Kong for its destination on 15-Nov-2012. Zal inderdaad mss voor volgende week zijn.
Jaja, gij waart degene die mij zei dat het op bpost ook te tracken is ;)
Wel vreemd trouwens bij mij, op de hong kong site staat dat het de 15e hong kong heeft verlaten, en op de site van bpost staat de 14e :p
pi_119381428
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Casper_nl het volgende:

[..]

Lastig bellen als DHL je telefoon nog moet brengen :)
Daar hoeft je niet bang om te wezen :P . Vrijdag Nokia Lumia 800 gekocht, en heb nog een Desire & Blade liggen. Neo wordt waarschijnlijk vervanger voor me moeder die nu een Wildfire S heeft.

Maar was gebeld door DHL, hij wordt morgen geleverd en moet zo'n 25 euro betalen.
  maandag 19 november 2012 @ 13:28:50 #160
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119381569
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:43 schreef Tonkey het volgende:

[..]

9 november...
pi_119382100
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 13:28 schreef funky_fart het volgende:

[..]

9 november...
Dan stel ik mijn verwachting ook maar met een weekje bij.
Als ik nu naar de tracking info kijk is mijn pakket de 14e pas vertrokken. Status dus nu overseas, maar dat kan goed niet meer veranderen. De 9e kreeg ik wel de mail van lightake dat ze het verzonden hadden.
  maandag 19 november 2012 @ 14:47:44 #162
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119384371
foute topic
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119384826
Ik wil eigenlijk wel een extra batterij bestellen, en een backcover en screenprotector, ikvind dat belletje onder de huidige niet zo mooi.

Extra batterij bij lightake kun je niet los bestellen? Hoe?
pi_119384895
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:59 schreef Xenorium het volgende:
Ik wil eigenlijk wel een extra batterij bestellen, en een backcover en screenprotector, ikvind dat belletje onder de huidige niet zo mooi.

Extra batterij bij lightake kun je niet los bestellen? Hoe?
Kun je wel los bestellen hoor :) Is hier ergens gepost, zal eens kijken of ik het kan terugvinden :)
Of bedoel je door de post die dat tegenhoudt?

Edit: Hier kan je de batterij kopen op lightake ;)
pi_119384969
Nice, bedankt. Wat bedoel je trouwens post die de batterij tegenhoudt? Kan ik die niet laten shippen met de gratis chinese post? 1 extra batterij is genoeg.
pi_119385235
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Xenorium het volgende:
Nice, bedankt. Wat bedoel je trouwens post die de batterij tegenhoudt? Kan ik die niet laten shippen met de gratis chinese post? 1 extra batterij is genoeg.
Tgoh er was toch een tijdje gedoe met de machtswissel daar in China waardoor batterijen tegengehouden werden door de post ofzoiets. Weet er het fijne ook niet van maar had hier toch een paar keer iets gelezen van dat dat tot een bepaalde datum niet ging gaan, denk dat anderen hier meer over weten.
Maar als je iets bestelt samen met die batterij (denk dat screenprotector misschien zelfs genoeg is) zou het wel gaan dacht ik :)
pi_119385344
Zal geen probleem meer zijn aangezien mensen nog steeds via reguliere post hun telefoon krijgen inclusief batterij.
pi_119385842
Nog steeds aan het wachten tot LT de neo opstuurd. 14 nov geregeld en verschil betaald, en nu de 19e nog steeds niets verstuurd.. wachten is niet geschikt voor mij. Mooie praatjes, voorraad aanwezig volgens tina , maar opsturen ho maar...... (ok ze meldt binnen 3 tot 7 dagen gaan ze versturen, maar goed, zoals meer hier op g3 heb ik ook 60 dagen, moeten wachten totdat ze melden dat ze hem niet gingen krijgen )
pi_119385995
quote:
8s.gif Op maandag 19 november 2012 15:24 schreef henkieve het volgende:
Nog steeds aan het wachten tot LT de neo opstuurd. 14 nov verschil betaald, en nu de 19e nog steeds niets verstuurd.. wachten is niet geschikt voor mij.
ik had vernomen van lightake sales manager, dat de order statussen allemaal niet waren veranderd deze week..

mijn bestelling van 10de ofzo stond ook nog steeds niet op shipped, maar bleek achteraf al te zijn verzonden.. kreeg net als nog een status update dat hij verzonden was..

@edit; niet zo ongeduldig doen.. je krijgt hem echt wel, gezien het feit er al ik weet nie hoeveel neo's van lightake in nederland/belgie zijn binnen gekomen ;)
pi_119386132
Zo Update T10 ff via de stock revocery geflasht.. Kleuren lijken inderdaad een stuk beter te zijn!
Tevens weer even opnieuw geroot via mijn methode.. was geen probleem..

Ben nu ff de backup van apps en systeemdata terug aan zetten via Titaniumbackup :D

vraag me alleen af of het straks geen probleem gaat geven dat ik al een playstore heb, als ik recovery ga flashen en dan gapps dan will updaten via zipje..
pi_119386607
quote:
0s.gif [b]Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Downstar

vraag me alleen af of het straks geen probleem gaat geven dat ik al een playstore heb, als ik recovery ga flashen en dan gapps dan will updaten via zipje..
Had ik ook, en geen probleem ondervonden.
pi_119386934
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef Downstar het volgende:
Zo Update T10 ff via de stock revocery geflasht.. Kleuren lijken inderdaad een stuk beter te zijn!
Tevens weer even opnieuw geroot via mijn methode.. was geen probleem..

Ben nu ff de backup van apps en systeemdata terug aan zetten via Titaniumbackup :D

Zal er met die T10 update niet al root in?
Is overigens wellicht handig de link naar die rom ook in de OP te zetten? Dan kunnen mensen als ze de neo binnen hebben meteen updaten :)
pi_119387183
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:47 schreef Tonkey het volgende:

[..]

Zal er met die T10 update niet al root in?
Is overigens wellicht handig de link naar die rom ook in de OP te zetten? Dan kunnen mensen als ze de neo binnen hebben meteen updaten :)
naar mijn weten niet, in iedergeval met mijn methode krijg je hem sws root :D

De batterij lijkt nu idd ook netjes af te lopen van 76 naat 71% in iedergeval goed gegaan :D
pi_119387475
Ohh ik ben zo blij met jullie als community. Dankzij jullie kunnen we allemaal het maximale uit onze Neo halen. :D
pi_119387546
Batterij indicator is beter maar nog niet perfect. Had toch toen hij helemaal opgeladen was @ 100% dat hij in 5 minuten terugzakte naar 93%, daarna wel langzaam 92%, 91% enz. Na het ontpluggen van de lader spring hij gelijk van 100% naar 99% enz.

Hopelijk is de volgende update weer beter, moet nog steeds verschillende roms proberen maar dan ben ik weer al mijn settings kwijt.

Anyways kan beter, maar het is beter dan T09. Iets.
pi_119387652
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:01 schreef Xenorium het volgende:
Batterij indicator is beter maar nog niet perfect. Had toch toen hij helemaal opgeladen was @ 100% dat hij in 5 minuten terugzakte naar 93%, daarna wel langzaam 92%, 91% enz. Na het ontpluggen van de lader spring hij gelijk van 100% naar 99% enz.

Hopelijk is de volgende update weer beter, moet nog steeds verschillende roms proberen maar dan ben ik weer al mijn settings kwijt.

Anyways kan beter, maar het is beter dan T09. Iets.
vreemd mijne houd het nu aardig vol qua goedweergeven, maargoed dan ook nog niet aan de lader gehad ;)

Edit: Net leek mijn mobiele data niet meer te werken, bij het aanvinken van dataconnection gebeurde er enkele minuten niks.. gelukkig later wel.. wss gewoon dat hij ff de juiste instellingen van kpn weer moest zoeken :D

en bij mij crashte alle google apps na het restoren middels titanium backup en het terug zetten van playstore middels mijn methode.. Echter alle google aps via playstore uninstallen en herinstalleren heeft alles weer gefixt :D

Daarnaast is het ook wel leuk te zien dat er toch wel wat gebeurd als je de build.prop wel en niet aanpast naar bijv. Galaxy S2.. zonder aanpassingen zijn niet alle apps te vinden ( Ns extra reisplanner etc..), na de het aanpassen dus wel.. maar dan kun je ze dus niet installeren..
ik vraag me toch af waar dan de bottleneck zit waardoor NS extra weet dat wij geen gecertificeerd toestel hebben :P

[ Bericht 36% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 16:42:44 ]
pi_119389951
Ik heb niks aan mijn build prop gedaan, NS Reisplanner Extra staat gewoon op mijn Neo geinstalleerd via de playstore.
pi_119390025
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:50 schreef Xenorium het volgende:
Ik heb niks aan mijn build prop gedaan, NS Reisplanner Extra staat gewoon op mijn Neo geinstalleerd via de playstore.
ja via Gapps ja :P.. dat was al bekend... maarzolang jij nog geen tut hebt geschreven
heb ik nog geen engelse recovery = geen volledig werkende playstore :P
pi_119390288
Dat zal het zijn ;) . In principe zijn er wel tutorials voor het flashen van deze chipset.

http://bm-smartphone-revi(...)ashing-tutorial.html

Wat wel vaak een probleem is, is het flashen vanaf een 64 bit windows. Ik heb zelf alles gedaan via Windows Vista 32bit.

Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken. Wel kan ik het niet bevestigen of dit allemaal zo soepel gaat lopen voor Windows 7. Windows 8 werkt sowieso niet met de tools. Als het niet lukt en je hebt een 64 bit windows, dan weet je waar het aan ligt.

En engelse recovery, die heb je al toch? Standaard. Je wil mijn gepackte CWMR flashen zodat je gapps eroverheen kan flashen bedoel je denk ik.
pi_119390429
Voor de mensen die via lightake besteld hebben met gratis verzending:

Vanaf het moment dat het pakketje in het vliegtuig gaat duurt het 5 tot 7 werkdagen voor deze in Nederland zichtbaar is en een 3S code krijgt. Bij mij ziet het er dus naar schatting zo uit:

Besteld: 7 november
Verzonden: 9 november
Per vliegtuig vertrokken: 14 november
Aankomst NL: 23 november
Bezorgd: rond 26/28 november

Nu weet ik niet of lightake voldoende info op het pakket zet, dit zou namelijk veel schelen bij douane. (los van heffing, puur op snelheid). Zo vertelde de man van TNT het. Zit je binnen de 5-7 werkdagen nadat het per vliegtuig is vertrokken? Bel 0900-0570 en dan keuze 2. Kost wel iets van 45 cent per minuut maar je krijgt er heel snel iemand aan de lijn.

Zelf ga ik eigenwijs zijn en bel aan het eind van werkdag 6 (as donderdag) zodat ik weet of het dit weekend nog kan lukken :6 Zal wel niet, maargoed
pi_119390567
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:58 schreef Xenorium het volgende:
Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken.
Jaa tutorial
Ik zou alles wel graag op een rijtje hebben in elke volgorde ik wat moet doen vanaf het begin. T10 update ook bijvoorbeeld.
pi_119391117
Zo. ook maar besteld, voor die prijs kan ik hem niet laten liggen. Geen haast dus gewoon per airpost, hopen dat de kerst geen gezeik gaat brengen
pi_119391676
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:01 schreef Tonkey het volgende:
Voor de mensen die via lightake besteld hebben met gratis verzending:

Vanaf het moment dat het pakketje in het vliegtuig gaat duurt het 5 tot 7 werkdagen voor deze in Nederland zichtbaar is en een 3S code krijgt. Bij mij ziet het er dus naar schatting zo uit:

Besteld: 7 november
Verzonden: 9 november
Per vliegtuig vertrokken: 14 november
Aankomst NL: 23 november
Bezorgd: rond 26/28 november

Nu weet ik niet of lightake voldoende info op het pakket zet, dit zou namelijk veel schelen bij douane. (los van heffing, puur op snelheid). Zo vertelde de man van TNT het. Zit je binnen de 5-7 werkdagen nadat het per vliegtuig is vertrokken? Bel 0900-0570 en dan keuze 2. Kost wel iets van 45 cent per minuut maar je krijgt er heel snel iemand aan de lijn.

Zelf ga ik eigenwijs zijn en bel aan het eind van werkdag 6 (as donderdag) zodat ik weet of het dit weekend nog kan lukken :6 Zal wel niet, maargoed
Mijn pakketje ging op 9 november met het vliegtuig..
De status is nog niet veranderd..
Volgens de PostNL twitter ook nog niet in Nederland.
Edit: qua werkdagen kan dat dus nog wel :P

[ Bericht 1% gewijzigd door AnimeFan op 19-11-2012 17:41:22 ]
pi_119392425
quote:
Dat zal het zijn ;) . In principe zijn er wel tutorials voor het flashen van deze chipset.

Wat wel vaak een probleem is, is het flashen vanaf een 64 bit windows. Ik heb zelf alles gedaan via Windows Vista 32bit.

Zal alle tools die ik gebruikt hebt en gegarandeerd werken bij elkaar rapen en een kleine tutorial maken. Wel kan ik het niet bevestigen of dit allemaal zo soepel gaat lopen voor Windows 7. Windows 8 werkt sowieso niet met de tools. Als het niet lukt en je hebt een 64 bit windows, dan weet je waar het aan ligt.

En engelse recovery, die heb je al toch? Standaard. Je wil mijn gepackte CWMR flashen zodat je gapps eroverheen kan flashen bedoel je denk ik.
De basis voor het erin flashen van een recovery is reeds beschreven in deze post:
DIG / Chinese Smartphones #6 - Bang-for-buck up yo life!

Gaat inderdaad om de juiste software, drivers, files en recovery .img.

Als je dat ergens bij elkaar kan neerzetten ben je echt een held!
pi_119392655
Holy shit? Open een dispute en instant delivery? lol?!
Dit kan toch bijna geen toeval zijn maar goed, de Umi X1 is onderweg.

//edit Nu kijken wat er sneller is. Registerd Air Mail of DHL shipping.
//edit fyi, 24 dagen van betaling tot verzenden.

[ Bericht 17% gewijzigd door Creqaw op 19-11-2012 18:05:59 ]
pi_119393334
quote:

dat bedoel ik in die CWMR die wil ik graag kunnen draaien op mijn neo :D
zodat inderdaad gapps erin kan worden geflasht :D..

Die sp flash tool ofzo heb je daar voor nodig toch? die werke op mijn Win 7 64 bits machine idd niet
mogelijk dat ik dus een 64 bits variant moet gaan zoeken ;)
pi_119393430
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:50 schreef Casper_nl het volgende:

[..]

De basis voor het erin flashen van een recovery is reeds beschreven in deze post:
DIG / Chinese Smartphones #6 - Bang-for-buck up yo life!

Gaat inderdaad om de juiste software, drivers, files en recovery .img.

Als je dat ergens bij elkaar kan neerzetten ben je echt een held!
idd even de juiste files allemaal, want een foute recovery flashen = dode neo :D..
en dat is nou juist niet wat wij willen :D
pi_119393449
Hee mensen, hoe gaat jullie Neo om met het helemaal leeg laten lopen van de batterij tot de telefoon zichzelf afsluit?
Bij mij lijkt het dan net of ie niet meer wil opladen aan zowel het stopcontact en de pc. nog wel de 'tril' van dat ie hem probeert aan te zetten als ik de aan-knop paar seconden induw maar verder niks.
Na de batterij er een paar keer uithalen en aan de lader laten start ie dan met veel pijn en moeite dan eindelijk op.. en dan reageert het touchscreen dus soms een kwart scherm boven of onder waar ik druk.

Ik zal er zo een filmpje van posten.
pi_119393490
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Hee mensen, hoe gaat jullie Neo om met het helemaal leeg laten lopen van de batterij tot de telefoon zichzelf afsluit?
Bij mij lijkt het dan net of ie niet meer wil opladen aan zowel het stopcontact en de pc. nog wel de 'tril' van dat ie hem probeert aan te zetten als ik de aan-knop paar seconden induw maar verder niks.
Na de batterij er een paar keer uithalen en aan de lader laten start ie dan met veel pijn en moeite dan eindelijk op.. en dan reageert het touchscreen dus soms een kwart scherm boven of onder waar ik druk.

Ik zal er zo een filmpje van posten.
het is ook niet goed om hem helemaal leeg te laten lopen! bij <5% zeker aan de lader gooien ;)
pi_119393510
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Downstar het volgende:

[..]

idd even de juiste files allemaal, want een foute recovery flashen = dode neo :D..
Heeft de Neo dan geen failsafe zoals Samsung (download mode) of Sony (flashmode)? Hoe hard je ook faalt met flashen, dat brick je niet echt.
pi_119393575
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:19 schreef Creqaw het volgende:

[..]

Heeft de Neo dan geen failsafe zoals Samsung (download mode) of Sony (flashmode)? Hoe hard je ook faalt met flashen, dat brick je niet echt.
Ik wil er gewoon weg niet op gokken dat hij dit heeft :P, door gewoon een tutorial te maken, die duidelijk aangeeft welke bestanden je nodig hebt.. voorkom je een hoop ellende..

Ik ben momenteel bezig voor de mensen om een T10 update tutorial te maken ;)
pi_119393695
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:18 schreef Downstar het volgende:

[..]

het is ook niet goed om hem helemaal leeg te laten lopen! bij <5% zeker aan de lader gooien ;)
Ok dan ga ik op zoek naar een appje die de telefoon uitschakelt als de batterij onder de 5% komt :P

filmpje van mijn probleem:
https://www.dropbox.com/s/67jm5qb4m0wkyp6/121119-181634.avi
edit: blijkbaar versnelt die dropbox player het filmpje omdat ie met 5fps vanaf me brakke oude telefoon is opgenomen. filmpje downloaden bovenaan krijg je hem op normale snelheid met mijn mooie stem erbij op het einde/
pi_119394190
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:20 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ik wil er gewoon weg niet op gokken dat hij dit heeft :P, door gewoon een tutorial te maken, die duidelijk aangeeft welke bestanden je nodig hebt.. voorkom je een hoop ellende..

Ik ben momenteel bezig voor de mensen om een T10 update tutorial te maken ;)
Geweldig!!! _O_
pi_119394452
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:23 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Ok dan ga ik op zoek naar een appje die de telefoon uitschakelt als de batterij onder de 5% komt :P

filmpje van mijn probleem:
https://www.dropbox.com/s/67jm5qb4m0wkyp6/121119-181634.avi
edit: blijkbaar versnelt die dropbox player het filmpje omdat ie met 5fps vanaf me brakke oude telefoon is opgenomen. filmpje downloaden bovenaan krijg je hem op normale snelheid met mijn mooie stem erbij op het einde/
Dat ziet er vaag uit, dat heb ik nog niet meegemaakt bij mijn Neo. Heb je iets geflashed, wat heb je er precies mee gedaan? Is dit alleen maar bij een (bijna) lege batterij of altijd? Was dit al zo bij aankomst?
pi_119394658
De witte Neo is bij lightake niet meer in de aanbieding.
Indien je nog twijfelt of je hem gaat halen zou ik niet te lang wachten, grote kans dat de zwarte ook uit de aanbieding gaat. Scheelt toch $18

Link wit:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___White-59344

Link zwart:
http://lightake.com/detai(...)GB_4GB___Black-59343
pi_119394744
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:42 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Dat ziet er vaag uit, dat heb ik nog niet meegemaakt bij mijn Neo. Heb je iets geflashed, wat heb je er precies mee gedaan? Is dit alleen maar bij een (bijna) lege batterij of altijd? Was dit al zo bij aankomst?
Na 3 minuten aan de lader gehad te hebben gaf ie de batterij op 24% aan (yeah right) en reageerde het touchscreen heel af en toe nog raar. Nu na 20 minuutjes aan de lader zit ie op 31% en doet ie het inmiddels weer perfect normaal zonder dat een reboot nodig was. No worries dus, ik wilde het gewoon even laten zien. Gisteren had ik dit ook al en zat ik hier al te janken voor hulp maar heeft het zich ook vanzelf opgelost toen de batterij weer voller werd.
Misschien heeft het er iets te maken met dat ik eergisteren alle chinese meegeleverde appjes ging bevriezen met Gemini app manager. Ik heb toen direct alles al weer unfrozen (behalve die QQ security wat een aggressieve -malware- was dat jonge :P ).
pi_119394800
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:17 schreef Downstar het volgende:

[..]

Nou hier geloof ik dus helemaal niets van. ik heb een stuk of 10x een recovery geflasht waarvan ik op voorhand wist dat die niet voor de neo bedoeld was. Kon elke keer gewoon een nog booten. Dit geldt ook voor de amoi n821
pi_119395004
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:48 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Na 3 minuten aan de lader gehad te hebben gaf ie de batterij op 24% aan (yeah right) en reageerde het touchscreen heel af en toe nog raar. Nu na 20 minuutjes aan de lader zit ie op 31% en doet ie het inmiddels weer perfect normaal zonder dat een reboot nodig was. No worries dus, ik wilde het gewoon even laten zien. Gisteren had ik dit ook al en zat ik hier al te janken voor hulp maar heeft het zich ook vanzelf opgelost toen de batterij weer voller werd.
Misschien heeft het er iets te maken met dat ik eergisteren alle chinese meegeleverde appjes ging bevriezen met Gemini app manager. Ik heb toen direct alles al weer unfrozen (behalve die QQ security wat een aggressieve -malware- was dat jonge :P ).
Maybe. Anders flash je de T10 rom en start je fris, wel zorgen dat je batterij eerst 100% is. Als dat het niet is, misschien een brakke batterij. Alles kan.
pi_119395071
TUTORIAL:

Bij deze een tutorial om de officele update rom van de Neo te flashen
( Dus van T09 naat T10)

voordelen:
- Kleuren lijken beter door te komen, scherm ziet er minder flets uit
- Batterijpercentage lijkt nu goed te zijn ( Xenoirum had nog wel last van een niet goed werkende percentageweergave?)

INDIEN ROOT AL AANWEZIG IS: download titanium backup en maak een backup van je apps!
( systeemdata mag ook, maar bij mij bleef hij hangen met het restoren van systeem data, dus vandaar mijn tip om alleen apps te backuppen!).. Aangezien je met het flashen van de nieuwe rom je instellingen en dus ook je apps weer kwijt bent..

1. Download deze update vanaf mijn dropbox:
https://dl.dropbox.com/u/(...)date%20T10%20ZIP.zip

2. Sluit vervolgens de neo doormiddel van usb kabel aan je je pc en kies vink op de telefoon usb storage aan. Nu word je sd kaartje gemount.. plaatst de eerder gedownloade T10 ZIP nu in een map op je sd kaartje, bijvoorbeeld de map downloads.

3. Kies op je telefoon om storage te stoppen, en onkoppel de usb van de telefoon.
Zet nu de neo uit, en wacht tot je een tril voelt.. ( dit duid erop dat hij klaar is met afsluiten!)
+- 5 seconden nadat het scherm is uit gegaan..

4. Houd nu vervolgens de Volume knop omhoog ingedrukt, en druk tegelijkertijd de power knop in.
Houd dit enkele seconden vast, totdat de neo aangaat en het bootscreen ervoor komt.
onderin zul je een kleine text zien met => recovery mode

zie je dit niet? reset je telefoon en probeer het nogmaals!

5. Mocht je wel in de recoverymode zijn geboot, dan zul je na een tijdje een androidmannetje op zijn rug zien liggen.. klik nu op het Huis/home knopje op je telefoon en je zult in dit menu verschijnen:

6. Kies nu door middel van volume down, de 2de optie namelijk Apply update from sdcard
bevestig dit door op het meest rechter knopje van je telefoon te drukken die 2 vierkantjes door elkaar)
( apps/settings)

7. Nu zul je je SD kaart inhoud zien, en kies de map waarin je de T10 update.zip in had staan.. ( wederom kun je scrollen door up en down van volume te gebruiken..)
in mijn geval de map downloads, open deze door op die vierkantjes te drukken weer..
en scroll vervolgens naar ze T10.zip en kies wederom de meest rechtse knop ( vierkantjes) op je toestel om te bevestigen dat hij die moet gaan updaten.

8. nu zal hij gaan updaten en laat dit zijn proces gaan, naar een tijdje zal er te komen staan dat de update succesfull is!

9. (optioneel:Ga weer terug naar het hoofd menu door op ../ te bevestigen met de vierkantjes) kies nu voor de optie reboot optie, en je telefoon zal rebooten.

10. De telefoon zal nu opstarten en zal je vragen om je pincode, alles zal in het chinees staan..
Hier een tutorial om hem vanuit het chinees in het Engels weer te zetten:

11. nu moet je weer mijn root methode volgen om hem root te maken.. ( en eventueel indien gewenst de playstore werkend maken)

die methode vind je hier:

DIG / Chinese Smartphones #5 - A shipment of WIN is about to arrive!?

12. optioneel: Wanneer je eenmaal weer root bent, kun je titanium backup gaan installeren
en je backup van je apps restoren, om zo doende alle apps die je had voor de update terug te zetten!

niet al te beste foto's, maargoed van T09 > T10

Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade die je oploopt door het volgen van deze tutorial , alles op eigen risico! O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Downstar op 19-11-2012 19:24:28 ]
pi_119395205
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 18:49 schreef i124Q het volgende:

[..]

Nou hier geloof ik dus helemaal niets van. ik heb een stuk of 10x een recovery geflasht waarvan ik op voorhand wist dat die niet voor de neo bedoeld was. Kon elke keer gewoon een nog booten. Dit geldt ook voor de amoi n821
Tja dat zijn de risico's die ik lees hier, algemene instructie voor het flashen van recovery..
beter voor niks waarschuwen, dan niet toch :D?

quote:
Very important warning: Always make sure that you trust the sources of the ROM you download and know that it is meant for your phone. After flashing a wrong preloader, your phone will be completely dead (can't be powered on, it will not charge and won't be detected anymore by the computer) and there is no way to recover it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')