abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:01:31 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119324163
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119324319
Mezelf beetje voorbij gelopen vandaag. M. heeft me daarstraks praktisch t bed in moeten tillen. Kan me nauwelijks bewegen :') Buik doet vies veel pijn. Dusssss... morgen maar echt wat rustiger aan doen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:06:45 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119324391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mezelf beetje voorbij gelopen vandaag. M. heeft me daarstraks praktisch t bed in moeten tillen. Kan me nauwelijks bewegen :') Buik doet vies veel pijn. Dusssss... morgen maar echt wat rustiger aan doen.
Niet aanstellen, morgenochtend gewoon buikspieroefeningen doen... Kom op zeg :{w
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119324439
Rustig aan Cocootje :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119324555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:07 schreef Goodbye het volgende:
Rustig aan Cocootje :*
^^

An, ben ook wel optimistischer, maar baal wel ernstig van het sporten en het gegeven dat m'n lijf nog immer niet doorheeft dat de verhoogde input here to stay is. Dat zou wel leuk zijn. Maar vrees dat het een met het ander samenhangt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119324563
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Niet aanstellen, morgenochtend gewoon buikspieroefeningen doen... Kom op zeg :{w
:D O+
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_119324689
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oh. Mkay. Zal mn best doen :+
pi_119324715
~O>
Ja doei.
pi_119324833
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^^

An, ben ook wel optimistischer, maar baal wel ernstig van het sporten en het gegeven dat m'n lijf nog immer niet doorheeft dat de verhoogde input here to stay is. Dat zou wel leuk zijn. Maar vrees dat het een met het ander samenhangt.
Ja, dat balen is toch logisch?! Je lijf is een zooitje, het vertrouwen is weg. Blijf optimistisch, dan gaat je lijf echt wel weer een keer meewerken :*
pi_119324836
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde ook al om een plaatje vragen :Y ben nu wel erg benieuwd!

En raar is dat hè? Ik kan sowieso geen pijl trekken op mijn maat, soms heb ik medium/large maar ik heb ook nog wel small dingen uit mijn dunne periode en XL truien soms :? :')

En ik heb een echt weekendlijstje vandaag, morgen ga ik weer normaal eten :D

O/L: 4 boterhammen met vlokken, glas appelsap
B: twee uur door de stad gelopen
D: pizza en een glas cola

En zo weer de stad in :s)
Het is sterker dan ik, ik vervang hierbij even sigme: peil :( .
Waar is Vik trouwens?
pi_119324904
Haha uniek :D

Coco :*
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 21:19:22 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119324941
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:16 schreef Laureline het volgende:

[..]

Waar is Vik trouwens?
Shit, heb het zelfs nog verbeterd _O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:25:18 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119325166
Zoute stokjes, plakje achterham met augurk, toastjes met filet americain en uitjes..
pi_119325285
:W

Met mn ouders vandaag naar een eilandje voor de kust geweest. Was leuk! Gezellig om m'n ouders hier te hebben, maar ook fijndat ze in een hotel slapen..geeft net een beetje extra rust!
pi_119325352
Leuk Jag! En dat kan ik me goed voorstellen ja! *grin* Veel plezier nog!
Ja doei.
pi_119325475
Rustig aan, Coco. :*. Hoe doet Saartje het? :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119325665
Net O+ Brave O+ gekeken! Wat een toffe film :') :D
Ja doei.
pi_119325742
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Rustig aan, Coco. :*. Hoe doet Saartje het? :).
Heel goed! :Y

Tot nu toe hebben we eigenlijk een modelbaby. Ben echt aan het wachten tot de drama scenario's zich gaan afspelen (dus dat je kind uren achter elkaar huilt, absoluut NIET wil slapen, ze ontroostbaar is, etc). Maar nu huilt ze eigenlijk alleen als er iets is (vieze luier, honger, krampjes) en is ze vrij snel stil als je haar troost.

Mgoed. Ik weet dat het ook ieder moment kan veranderen ;)

*klopt af*
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:40:51 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119325794
Coco, kan het alleen nog maar tegenvallen :D
pi_119325823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Zonnetje in huis jij, vanavond! :D :') _O-
Ja doei.
pi_119325922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja, maar, dat is dus ook écht zo :D Iedere keer als ze weer eens wat jengelt, dan denk ik "zou het dan nu écht zover zijn? :o ". Tot nu toe niet, in ieder geval. Dus ik ben maar gewoon blij met iedere dag dat ze zo'n modelkind is. Hoop uiteraard dat het zo blijft (meer nog voor haarzelf dan voor ons), maar goed, ik besef me heel goed dat het ieder moment kan omslaan :+
pi_119325984
En anders heb je de puberteit nog altijd om naar uit te kijken :P

Je kaartje siert hier mooi de kast trouwens! Staat naast het kaartje van m'n opa en oma met 2 katten O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119326024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:46 schreef V1z0R het volgende:
En anders heb je de puberteit nog altijd om naar uit te kijken :P
Oh, joy :') :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:46 schreef V1z0R het volgende:
Je kaartje siert hier mooi de kast trouwens! Staat naast het kaartje van m'n opa en oma met 2 katten O+
O+
pi_119326027
Wat fijn, Coco!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119326054
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
Net O+ Brave O+ gekeken! Wat een toffe film :') :D
Ja, is cute O+
pi_119326178
Coco O+.

En wat vallen jullie hier toch allemaal over MaJo _O-. Ik vind het knap dat ze het volhoudt hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 17-11-2012 22:02:36 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:02:50 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119326473
Brave O+

MaJo, met kleine stapjes kom je er ook en af en toe een schop onder de bips kan helpen *O* Nobody's perfect idd, en bewustworden van je valkuilen is win.

Coco, niet voorbij wandelen :* M. is goed bezig he O+ en fijn dat Saar zo awesome/modelbaby is!

Ik ben net vergeleken met Vanellope van de nieuwe film Wreck it Ralph :D

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 17-11-2012 22:35:26 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119327662
Brave vond ik ook een geinige film, als je daar van houdt is How to train your dragon ook wel een aanrader, denk ik! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:34:33 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119327806
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:31 schreef Goodbye het volgende:
Brave vond ik ook een geinige film, als je daar van houdt is How to train your dragon ook wel een aanrader, denk ik! :Y
Jaaa die heb ik hier ook liggen! :Y Dat verbaast vast niemand :+

Draakjes O+
pi_119327885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jaaa die heb ik hier ook liggen! :Y Dat verbaast vast niemand :+

Draakjes O+
Ik heb die in een IMAX zaal gekeken in de bioscoop en ik voelde me net een klein meisje dat* voor het eerst naar de bios ging, zo tof vond ik 'm. :@ _O-

* daar stond eerst 'die', hihi :D
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:37:44 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119327953
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb die in een IMAX zaal gekeken in de bioscoop en ik voelde me net een klein meisje dat* voor het eerst naar de bios ging, zo tof vond ik 'm. :@ _O-

* daar stond eerst 'die', hihi :D
Topic-invloed :D

En jaaa, ik heb dat nog steeds met animatiefilms in de bios :D Brave zag ik ook nog eens toen ik in Ierland was, zeh magiiiic O+
pi_119328041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En jaaa, ik heb dat nog steeds met animatiefilms in de bios :D Brave zag ik ook nog eens toen ik in Ierland was, zeh magiiiic O+
Ja, volgens mij doe ik het niet zo vaak fout, maar ik ben me er nu wel meer van bewust. _O-

Oeh, da's helemaal leuk. Praten ze ook al zo geinig O+ . Vriendlief en ik hadden de grootste lol om het accent van de mensen in Maastricht toen wij daar laatst waren, het zijn de kleine dingen die 't 'm doen, zeg maar. :') :D
pi_119328105
Hoiii :W
Worry is a misuse of imagination
pi_119328128
Hee Probje! O+
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:43:07 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119328138
Moet huilen van bioscopen... het doet zo'n zeer aan je oren :')
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:44:16 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119328173
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:42 schreef Probability het volgende:
Hoiii :W
Hoi mutske, hoe was jou dag? Met indeling en eten want ik snap niks van jou :@
pi_119328302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Moet huilen van bioscopen... het doet zo'n zeer aan je oren :')
Kan me er iets bij voorstellen, al heb ik er zelf gelukkig geen last van!
pi_119328811
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoi mutske, hoe was jou dag? Met indeling en eten want ik snap niks van jou :@
Uhm.
Naar een technofeestje geweest gister, van 12 tot 7 gewerkt en van 8 tot 10 m'n huis schoongemaakt en de was opgevouwen :').

O/L: bagel met een halve avocado, sla, tomaat, pijnboompitjes en de andere helft met sla, mozzarella, basilicumsaus, prosciutto en pijnboompitjes
T: latte, chocomel, appel/cranberrysap, paar pepernoten
D: zelfgemaakte groentensoep (courgette en broccoli), bagel/stokbroodje Philadelphia, salade met tomaat, paprika en mozzarella

Ik neem zo nog een peer en een mandarijntje en misschien nog wat chocolade.
pi_119328817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:42 schreef Goodbye het volgende:
Hee Probje! O+
Hee GB O+!
pi_119329583
quote:
je zou vanmorgen toch al rustig aan doen? Waar is het mis gegaan?

Morgen wel echt rustig aan doen he. Je hebt een zware operatie gehad :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119329707
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

LOL!

Wij hebben 'm ook in Ierland gekeken. Mijn grootste angst was dat de stemmen in het Iers zouden zijn :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119330229
quote:
hey dame! Denk je wel een beetje om jezelf!!

En die van ons huilt ook alleen maar als ,er wat is. En slaapt vanaf dag 1 's nachts door. Ik ben ook steeds zo "bang" dat dat gaat veranderen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119330485
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je zou vanmorgen toch al rustig aan doen? Waar is het mis gegaan?

Morgen wel echt rustig aan doen he. Je hebt een zware operatie gehad :)
Ik vond het wat rommelig in huis en weigerde het om Martijn te vragen het op te ruimen ( :') ). Dus toen ben ik zelf de was gaan doen. En gaan stofzuigen, boven en onder. Plus het halletje boven een soort van gedweild. Dat mag eigenlijk de eerste zes weken niet. Ik weet nu ook heel goed waarom. Stom stom stom van mezelf. Martijn was ook boos op me.
pi_119330529
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:41 schreef Skoap het volgende:

[..]

hey dame! Denk je wel een beetje om jezelf!!

En die van ons huilt ook alleen maar als ,er wat is. En slaapt vanaf dag 1 's nachts door. Ik ben ook steeds zo "bang" dat dat gaat veranderen.
Doorslapen zelfs?!?! :o Dat doet die van ons niet. Maar dan nog hebben we het goed, ze krijgt tussen elf en twaalf de laatste voeding, en dan meldt ze zich tussen 02.00u en 03.00u en dan tussen 04.00u en 05.00u. Zoiets.
  Vis een optie? zaterdag 17 november 2012 @ 23:49:37 #45
70532 loveli
N
pi_119330568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vond het wat rommelig in huis en weigerde het om Martijn te vragen het op te ruimen ( :') ). Dus toen ben ik zelf de was gaan doen. En gaan stofzuigen, boven en onder. Plus het halletje boven een soort van gedweild. Dat mag eigenlijk de eerste zes weken niet. Ik weet nu ook heel goed waarom. Stom stom stom van mezelf. Martijn was ook boos op me.
:') Ik hou van je, maar :')
crap in = crap out
pi_119330625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja. Ik weet het. Heb al op mijn kop gekregen van meerdere mensen. En van mezelf. Ga dit ook niet weer doen.

Ach ja. Soms ben ik stom. Maar daar leer ik dan weer van, zullen we maar zeggen...
  Vis een optie? zaterdag 17 november 2012 @ 23:55:02 #47
70532 loveli
N
pi_119330727
Wel respect dat je de wilskracht hebt om na een zware operatie 2 verdiepingen te stofzuigen, was te draaien en on top of that te gaan dweilen. Damn, ik was na een blik op de stofzuiger afgehaakt.
crap in = crap out
pi_119331313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat je daar de energie/kracht voor had
pi_119331342
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

Morgen maar rustiger aan doen :Y
pi_119331390
Aloha! Hoe is het hier? Majo, je laat idd verbetering zien, das mooi! Maar ieder lijstje kan beter. Mijn lijstje gister en vandaag waren bagger, gister veel bier, vandaag alleen brunch, noten en pizza. En net wat glazen fris... Komende dagen even weer gezond doen.
Was vanavond naar businessgala met mn pa, was best leuk en interessant. Ik ging boppen omdat ik gister al genoeg had gehad. Ik was wel een van de jonkies daar. Was geen echte black tie dress code, dus mijn pak was zeker netjes genoeg. Ook lekker awkward moment gehad, een vrouw begon tegen ons te praten alsof ze ons al lang kende. Dus ik vroeg later aan mn pa waar hij haar van kende. Hij kende haar niet, maar ik ook niet. Raar..
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 00:27:17 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119331816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:52 schreef Perruche het volgende:
Coco O+.

En wat vallen jullie hier toch allemaal over MaJo _O-. Ik vind het knap dat ze het volhoudt hier!
O+ en thanks mariaetcetera :*

Zo de stad in *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_119332401
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:48 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Doorslapen zelfs?!?! :o Dat doet die van ons niet. Maar dan nog hebben we het goed, ze krijgt tussen elf en twaalf de laatste voeding, en dan meldt ze zich tussen 02.00u en 03.00u en dan tussen 04.00u en 05.00u. Zoiets.
we geven de laatste voeding tussen 23:30/0:00 en dan wordt hij vaak rond 8 uur pas wakker. Nu "mag" dat nog niet. Dus we zetten de wekker :') zodat we ergens tussen 7 en half 8 er een flesje in gooien. En als we dan vrij hebben slapen we daarna alle 3 weer verder tot half 11 O-) (en dan zet ik voor de zekerheid weer een wekker, want meneer slaapt lekker door)

En dat schoonmaken, muts! Waar haal je de energie vandaan. Niet meer doen he! Maar dat heb je zelf nu ook wel door. Om hulp vragen is niet makkelijk, maar denk alsjeblieft om jezelf :*
pi_119332702
Coco, jij mutsende muts... :N O+

MARIA, MARIA, MARIAAAA!! *O* :@ *O*
Serieus, jij MOET echt de hele Ghibli collectie zien!!!!

Zonet Princess Mononoke gekeken O+

Elke film die ik er van zie maakt me blijer, zo awesome!

:W nog eentje! O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? zondag 18 november 2012 @ 01:06:53 #54
70532 loveli
N
pi_119332832
Rosé & chocola, life's good.
crap in = crap out
pi_119332907
:Y

Life is awesomesauce! *O*
pi_119333968
Hmmmm, als ik om 5u op bed ga ben ik nog wel makkelijk op tijd wakker voor tripje A'dam...
Ja, nog een filmpje! *O*

Li, als je in Maria-wereld wilt zijn, 'Panda go panda'! :D
Meisje dat voor haar oma zorgde die ze bij het station af zet en na terugkomst een babypanda aantrof in huis. Nu is ze de mama voor babypanda en papapanda is voor beiden papa. Hoe awesome is dat?! :D O+
pi_119334788
Pracht feestje gehad :)
En ik heb mezelf overtroffen, normaal als ik alcohol drink word ik stom- en stomdronken. Nu ben ik zomaar uit mezelf op gehouden voordat ik echt dronken werd :) (voor het eerst :))

Nu maar gaan slapen (half vier, moet nog even aan mijn persoonlijke hygiëne werken, het wordt wel vier uur)
pi_119335546
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:16 schreef Laureline het volgende:

[..]

Waar is Vik trouwens?
O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_119335739
Er staat een reuze interessant stuk in de Trouw.
Dat mag ik natuurlijk niet knippen & plakken, maar wel een klein stukje citeren:
quote:
Ook qua verbranding en opslag zijn er individuele verschillen. Gemiddeld wordt tien procent van al het vet dat we eten meteen gebruikt. Maar de individuele variatie is groot: bij sommige mensen is dat vijf procent, bij anderen vijfendertig. Iemand uit de vijfprocentsgroep heeft dubbel pech. Het vet dat niet verbrand wordt, komt voor eventueel later gebruik terecht op diens buik of dijen, én hij heeft sneller weer honger want op korte termijn was er minder brandstof voorhanden.
Lees dat stuk. XM, jij zeker.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 18 november 2012 @ 09:27:37 #60
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119335994
Ik zet in op 1% ;( :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119336250
Goed artikel :Y
  zondag 18 november 2012 @ 10:23:20 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119336466
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 02:15 schreef V1z0R het volgende:
Hmmmm, als ik om 5u op bed ga ben ik nog wel makkelijk op tijd wakker voor tripje A'dam...
Ja, nog een filmpje! *O*

Li, als je in Maria-wereld wilt zijn, 'Panda go panda'! :D
Meisje dat voor haar oma zorgde die ze bij het station af zet en na terugkomst een babypanda aantrof in huis. Nu is ze de mama voor babypanda en papapanda is voor beiden papa. Hoe awesome is dat?! :D O+
Oooh die moet ik ook nog zien! :o :D
  zondag 18 november 2012 @ 10:38:27 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119336644
quote:
3s.gif Op zondag 18 november 2012 08:36 schreef sigme het volgende:
Dat mag ik natuurlijk niet knippen & plakken, maar wel een klein stukje citeren:

[..]

Makes sense! :Y
  zondag 18 november 2012 @ 10:56:44 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119336902
Jeager, fijne dag vandaag :*
Hele dikke tût!!
  zondag 18 november 2012 @ 10:59:32 #65
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119336936
Lijst:
Br.: 2 volkorenboterhammen met gegrilde tartaar, tomaat, ui, komkommer, sla, augurk, paprika, kaas en curry, beschuit kaas, beschuit boter/suiker, beker melk, cappuccino.
B: 1.15 uur wandelen
T's: grote granny smith, gekookt ei, peer, stukje bros, grote sinaasappel, beschuit kaas
D: Bloemkool, ribkarbonade, aardappelpuree, botersla salade
T: kwark en vla
pi_119337391
quote:

[..]

^O^ Heb het boek op mijn kerstlijstje gezet :P
pi_119338066
Vanaf morgen wil ik kijken of ik zonder rare sprongen te maken minder koolhydraten kan eten, ik hoor er hier zoveel goede dingen over :) Niet omdat ik verder wil afvallen, ben eigenlijk voor het eerst in mijn leven tevreden met mijn lijf :@ (ook al ben ik niet superslank), maar omdat het gezonder blijkt te zijn.

Maar goed vandaag nog niet:
Brunch: 2 boterhammen met kaas of zo en een sinaasappel
T. Vijf pepernoten
D. Aardappelen, doperwten, en wat vleesvervangdingetjes
T. Sinaasappel en vijf pepernoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? zondag 18 november 2012 @ 12:07:30 #68
70532 loveli
N
pi_119338127
Maak een plan. Als je out of the blue minder carbs gaat eten, weet je van gekheid niet meer wat je wel kunt eten. En noem jezelf nooit meer 'dikkertje'.
crap in = crap out
pi_119338139
quote:

[..]

Wouw... dit is echt een goed stuk. Dank je wel dat je ons erop wijst :) !
pi_119338320
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:07 schreef loveli het volgende:
Maak een plan. Als je out of the blue minder carbs gaat eten, weet je van gekheid niet meer wat je wel kunt eten. En noem jezelf nooit meer 'dikkertje'.
^^
pi_119338424
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:07 schreef loveli het volgende:
Ik zat zelf te denken mezelf als ontbijt yoghurt met noten en zaden aan te wennen (is het voor mij ook gelijk gemakkelijker om genoeg kcals te krijgen).
En dan T's die voornamelijk uit gezonde vetten en/of eiwitten bestaan of groentes (nog wel fruit eten), dus in de trant van noten, groentes, olijven en ik moet me nog even verder verdiepen van meer weet ik er zo niet :')
En wel normaal avondeten, want ik denk dat daar de verdeling goed in is (ongeveer 350gr groente, 100 á 150gr vleesvervanger of vis en 100 gram basis).
En als de lunch gewoon boterhammetjes, omdat dat gewoon gemakkelijk is om mee te nemen.

(nu heb ik zo vaak het woord en voor een zin staan dat ik een andere opening ga proberen)
Dat wil ik een maand gaan volhouden en zien wat het met me doet (even voor een keer me elke week wegen en meten). En als het bevalt volhouden.

En dat "dikkertje" bedoelde ik niet verkeerd, het was gewoon een "aaaaah, ik kan er niet langs moment", maar idd, het valt onder een gewoonte waar ik vanaf wil :)
pi_119338494
Mijn lijstje zal zoiets worden vandaag

O: bakje yoghurt met roosvicee, muesli en lijnzaad
T: handje rozijntjes
T: kom tomatensoep met groente en balletjes, volk. beschuitje vlokken
S: uurtje fitness
L: kom tomatensoep, 2 rijstwafels pindakaas, banaan
T: gekookt eitje
D: ovenschotel met gehakt/ui/spinazie/aardappelpuree
T: ?
pi_119339096
Shit Amsterdam is blijkbaar afgesloten, papa zou mij ophalen maar is van piethijntunnel richting cs gestuurd en hij moet bij Artis ong zijn. Iemand tips?
pi_119339355
Kutsinterklaas
pi_119339402
Pindasoep bij de lunch :9
pi_119339415
Zo. Op naar 14,5km hardlopen. Da's best ver. Voor mij.

Ja doei.
pi_119339452
Planning:
O: 3 bth (grillworst, kaas, appelstroop)
L: iets thais of chinees :9
D: lamsgehaktballetjes, groenten uit de oven & couscous.
  zondag 18 november 2012 @ 13:09:39 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119339766
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. Op naar 14,5km hardlopen. Da's best ver. Voor mij.

Dat is ook ver :P
pi_119339775
Succes Mo!

Mijn lijstje voor vandaag (was pas na 12'en uit bed)
O/L: gekookt eitje, pistoletje roomboter + peper cervelaat
T: latte (met 0% vet melk)
D: beenham en (veel)witlof gebakken met port + ontbijtspek
T: witte wijn

En als het zonnetje blijft schijnen ga ik zo eens een stuk wandelen.

Morgen low-carb weer oppakken voor een tijdje...
pi_119339837
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:09 schreef Skoap het volgende:
Succes Mo!

Even een domme vraag hoor, maar dit is toch aal behoorlijk low-carb. Enkel het pistoletje en de wijn bevatten veel carbs?
pi_119340576
Om echt low-carb te doen moet je lager zitten dan 15gr KH's volgens mij?! :@
pi_119340636
Ik heb een knoop in m'n kuiten, kan al sinds woensdag niet lopen :')
pi_119340675
Nou ja niet lopen zonder pijn :')
  zondag 18 november 2012 @ 14:09:39 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119341382
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:46 schreef Probability het volgende:
Ik heb een knoop in m'n kuiten, kan al sinds woensdag niet lopen :')
Dat is vervelend, heb je veel kramp in je kuit gehad?
pi_119341555
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:09 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat is vervelend, heb je veel kramp in je kuit gehad?
Ja heb nog steeds kramp. Masseren doet te veel pijn. Dus nu maar veel water drinken en misschien paracetamol.
pi_119342984
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:09 schreef Skoap het volgende:
Succes Mo!

Let je wel op dat je dan voldoende eet? Denk dat je je energie wel nodig hebt. ;)
pi_119343003
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 14:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja heb nog steeds kramp. Masseren doet te veel pijn. Dus nu maar veel water drinken en misschien paracetamol.
Gedoe! -O- Gaat het verder wel goed nu?
pi_119343200
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:09 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat is ook ver :P
Nou ja, jij schudt dat zo even uit je mouw, mensch! :D

en het is 15km geworden, voor het eerst sinds de zevenheuvelenloop in 2008 heb ik zó ver gelopen!

http://www.endomondo.com/workouts/qtbL6dw2xMY

En heb er ook 10 minuten minder lang over gedaan dan in 2008 *)
Ja doei.
pi_119343232
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:44 schreef V1z0R het volgende:
Om echt low-carb te doen moet je lager zitten dan 15gr KH's volgens mij?! :@
om eerlijk te zijn weet ik dat niet eens precies (meer)
Ik tel verder de KH's niet meer weet tegenwoordig wel wat ik wel/niet kan eten...
pi_119343339
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Let je wel op dat je dan voldoende eet? Denk dat je je energie wel nodig hebt. ;)
Ik geef geen BV (meer). Maar je hebt gelijk, zo'n uk vreet wel energie.
Maar genoeg eten is altijd een probleem voor mij het afgelopen jaar, heb bijna nooit trek en zit erg snel vol.
  zondag 18 november 2012 @ 15:04:16 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119343532
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 15:00 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik geef geen BV (meer). Maar je hebt gelijk, zo'n uk vreet wel energie.
Maar genoeg eten is altijd een probleem voor mij het afgelopen jaar, heb bijna nooit trek en zit erg snel vol.
Waarom wil je dan low carb gaan doen als je toch al niet genoeg binnen krijgt?
pi_119343755
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:04 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Waarom wil je dan low carb gaan doen als je toch al niet genoeg binnen krijgt?
omdat ik dan nogal last heb van vocht vasthouden. Low carb helpt daarbij...
Maar het is ff afwachten hoe het gaat, als ik merk dat ik te weinig ga eten, ga ik wel weer carbs eten.
pi_119344339
Heeft iemand een dierenplaatjes boek over of nog te koop bij de Albert Heijn? Mama heeft alle kaartjes al behalve 26 en nog geen boek (voor de kindjes op haar school )
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 15:33:36 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119344617
:W net wakker, het was nogal laat geworden maar het was erg gezellig :)

Lijstje:
O: yoghurt met beschuit en roosvicee, glas appelsap
T: twee mandarijnen
L: twee broodjes caprese (tomaat, mozzarella, pesto)
D: AVG, waarschijnlijk schnitzel met bietjes maar moet nog naar de winkel
T: handje cashewnoten, kopje koffie verkeerd

We zouden ook nog gaan sporten maar we zijn echt gebroken. Eens kijken hoe lief er over denkt. En anders ga ik zo'n dansspel voor de kinect doen wat ik gisteren heb aangeschaft :D
pi_119344640
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:51 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Gedoe! -O- Gaat het verder wel goed nu?
Jawel ik kan niet stilzitten dus beweeg genoeg. Nu in bad wie weet helpt het.
pi_119345214
Lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: 45 min kracht, 20 min cardio
O: havermout, banaan, cacao, wheypoeder
T: koffie verkeerd, klein stukje marsepein
L: 3 crackers, geitenkaas/gekookt ei/kipfilet
T: ? borrel bij Co :)
D: zo te zien lamsgehaktballetjes, couscous en groenten bij Perr :9
Be someone that makes you happy
pi_119345328
Let op met lowcarb doen dames, het werkt echt niet bij iedereen fantastisch. En als je figuur al naar je zin is, zou ik er zeker niet aan beginnen, het is eerder geschikt als snelle opstart om wat gewicht te verliezen (goed voor de motivatie in de moeilijke beginfase!). Maar dat werkte ook niet bij iedereen, ik herinner me dat het bij XM en sigme helemaal niet het gewenste effect had.
Co is de lowcarb-expert hier trouwens, ik kijk altijd alleen maar vanaf de zijlijn toe, hoe je ook kan afvallen zonder biertjes >:O .

Geef jij dan geen borstvoeding, Skoap? Want dan lijkt lowcarben me ook niet zo handig & verstandig.
pi_119345551
Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens 5 km gedaan (in 32 min.)! *O*

Hardlopen en wat KT in de sportschool gedaan, want we hadden voor daarna een zonnebankje gereserveerd. Maar omdat het zulk mooi weer is vandaag net ook nog even drie kwartier een ommetje gemaakt. Zon! O+
  zondag 18 november 2012 @ 16:30:41 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119346657
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en het is 15km geworden, voor het eerst sinds de zevenheuvelenloop in 2008 heb ik zó ver gelopen!

Knap hoor Mo :Y
pi_119346709
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Jeager, fijne dag vandaag :*
Hele dikke tût!!
O+

Ti's een lekker rustige dag. Stuk gewandeld, boodschappen gedaan, nu even relaxen en dan eten koken. Gezellig!
pi_119346721
quote:
4s.gif Op zondag 18 november 2012 15:53 schreef Laureline het volgende:

Co is de lowcarb-expert hier trouwens, ik kijk altijd alleen maar vanaf de zijlijn toe, hoe je ook kan afvallen zonder biertjes >:O .
Hoe met dan?

L: boerenomelet, 2 bekers melk, 3 boterhammen
T: koffie
D: ?

Hulde lopers ^O^
pi_119346731
quote:

[..]

Gaat echt goed met jou de laatste tijd :)
pi_119348968
quote:
4s.gif Op zondag 18 november 2012 15:53 schreef Laureline het volgende:

Geef jij dan geen borstvoeding, Skoap? Want dan lijkt lowcarben me ook niet zo handig & verstandig.
Nee, dat lukte niet. Heb ongeveer 3 weken gekolfd maar toen was ik het zat...

Bij mij werkt low carb erg goed, ik heb het voor mijn zwangerschap ook een tijd gedaan...
  zondag 18 november 2012 @ 18:06:28 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119349897
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 17:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Nee, dat lukte niet. Heb ongeveer 3 weken gekolfd maar toen was ik het zat...

Bij mij werkt low carb erg goed, ik heb het voor mijn zwangerschap ook een tijd gedaan...
In mijn herinnering at jij ALTIJD lowcarb en ben je pad gestopt toen je zwanger was.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119349916
Meh, dochterlief is niet door naar de finale en natuurlijk ben ik het als moeder helemaal niet met de jury eens :P

We hebben een supermiddag gehad, echt leuk om al die talenten te zien dansen en ik vond mijn dochter helemaal geweldig.
Het niveau lag wel erg hoog, allang knap dat ze vanaf de audities bij de beste helft hoort en tot de derde ronde gekomen is.

Lijstje van vandaag
O: kwark met banaan
T: cappuccino
L: boterham kaas, karnemelk
T: koffie, muffin
D: patat en een hamburger, laat thuis, en dochter mag even kiezen wat we eten. Dus dat.
T: wijntje

Wel hele echte weekendlijstjes dit weekend :')
pi_119349961
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:33 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Hoe met dan?

L: boerenomelet, 2 bekers melk, 3 boterhammen
D: ?

Hulde lopers ^O^
D: schnitzel, aardappels, prei
pi_119350303
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 18:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In mijn herinnering at jij ALTIJD lowcarb en ben je pad gestopt toen je zwanger was.
nee, op een gegeven moment at ik 's middags weer brood...
(Of bij het avond eten carbs en dan 's middags niet) voor mij werkt dat nou eenmaal goed.
Ik blijf dan op gewicht en mijn huid zag er ook een stuk beter uit.
pi_119350657
quote:

[..]

^O^

Had je er wat mooi weer bij?
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 18:27:08 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119350680
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:33 schreef MaJo het volgende:

Lijstje:
O: yoghurt met beschuit en roosvicee, glas appelsap
T: twee mandarijnen
L: twee broodjes caprese (tomaat, mozzarella, pesto)
D: AVG, waarschijnlijk schnitzel met bietjes maar moet nog naar de winkel
T: handje cashewnoten, kopje koffie verkeerd

Avondeten is zelfgemaakte groentesoep geworden. Minder carbs en meer vitamientjes *O*
pi_119350750
Lijst
• yoghurt met muesli/cruesli
• RPM indoor fietsen
• broodmaaltijd: gebakken ei, 5 boterhammen, 1 krekker, ½ krentebol
• 1 Noors kaneelpannekoekje
• 1 glas vlierbessenjenever
avondeten:
• 1 witlofstronkje rauw, gekookte bloemkool met kaassausje, eigen-varkensrollade
• toe: rijstepudding met stemgember
pi_119351131
Eigen-varkensrollade. Is dat van je eigen varken?
pi_119351288
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Eigen-varkensrollade. Is dat van je eigen varken?
Krek sa.
Geen eigengemaakte rollade, maar rollade van eigen varken :Y.
pi_119351736
Daglijstje
O.dubbele boterham pindakaas
T 2 tomaten, mandarijn
L pindasoep, tosti kaaskipfilet
T.karnemelksinaasappelsap
D biefstuk met puree en spruitjes
T bosbessenyoghurt
pi_119352196
Zucht.. Er staat al de hele dag schaatsen op en nu voetbal.. Als ik iets saai vindt om naar te kijken. Ik maak nog liever een wiskunde tentamen.
pi_119352349
Ik vind tv kijken sowieso een suffe bezigheid. Tenzij ik de was aan het opvouwen ben of zo. Maar jeetje wat saai.
pi_119352393
Ga een boek lezen. Ga haken. Ga borduren. Ga planken. Ga pushups doen.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_119352475
Was even weekendje bij mijn ouders, was erg leuk! Mijn zus en dr vriend zijn op huizen jacht, ik was verbaasd, ze kennen elkaar 8 maanden..
Ook nog even met de boot weggeweest, tijdens zonsondergang. Echt supermooi. Heb roofvogels gezien, trekvogels en ook nog een hert. Die sprong net een bos in toen ik aan kwam varen. Het meer was net een spiegel, zo glad was het water. Misschien wil ik toch ooit nog wel terug naar het platteland. Zo af en toe is die rust toch erg fijn.
pi_119352510
quote:
3s.gif Op zondag 18 november 2012 19:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ga een boek lezen. Ga haken. Ga borduren. Ga planken. Ga pushups doen.
Ik kan mij niet concentreren met de tv aan. En ik heb een blessure dus dat lukt ook niet. En als ik dan toch bij m'n ouders ben vind ik het niet leuk om in een andere ruimte te gaan zitten. Als ik had geweten dat m'n broertje ook zou komen was ik thuis gebleven.
pi_119352621
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef the85mc het volgende:
Was even weekendje bij mijn ouders, was erg leuk! Mijn zus en dr vriend zijn op huizen jacht, ik was verbaasd, ze kennen elkaar 8 maanden..
Ook nog even met de boot weggeweest, tijdens zonsondergang. Echt supermooi. Heb roofvogels gezien, trekvogels en ook nog een hert. Die sprong net een bos in toen ik aan kwam varen. Het meer was net een spiegel, zo glad was het water. Misschien wil ik toch ooit nog wel terug naar het platteland. Zo af en toe is die rust toch erg fijn.
Klinkt als een fijne dag O+
pi_119352665
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 18:26 schreef sigme het volgende:

[..]

^O^

Had je er wat mooi weer bij?
Hemelslief weer O+ stralende zon, blauwe lucht en een lekker fris temperatuurtje O+
Ja doei.
pi_119352798
Was je zeilen?
pi_119353106
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Krek sa.
Geen eigengemaakte rollade, maar rollade van eigen varken :Y.
:P Naja, dan zal de rollade ook wel zelf gemaakt hebben ;)

Nice
pi_119353294
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P Naja, dan zal de rollade ook wel zelf gemaakt hebben ;)

Nice
Moeilijke zin, er mist vast een woord of een letter.
De rollade heeft goed gesmaakt, maar is niet zelfgemaakt: dat heeft de slager voor me gedaan.
pi_119353312
quote:
ja ik mis het "platteland" ook wel eens. Die rust kan zo heerlijk zijn.
pi_119353339
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Moeilijke zin, er mist vast een woord of een letter.
De rollade heeft goed gesmaakt, maar is niet zelfgemaakt: dat heeft de slager voor me gedaan.
Uhm... dat was een hele vage zin van mij...

Goed gesmaakt is het belangrijkste

(naja... ik heb een vriend die zelf dieren fokt en ze ook zelf slacht... zo doende mijn logica)
pi_119353475
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanaf morgen wil ik kijken of ik zonder rare sprongen te maken minder koolhydraten kan eten, ik hoor er hier zoveel goede dingen over :) Niet omdat ik verder wil afvallen, ben eigenlijk voor het eerst in mijn leven tevreden met mijn lijf :@ (ook al ben ik niet superslank), maar omdat het gezonder blijkt te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ook een na-foto die je wil laten zien? Ik herinner me een foto van je, van een tijd geleden. In Dieet denk ik, waarop je gitaar speelde. Ik ben heel benieuwd hoe je eruitziet nu je er tevreden over bent :).
pi_119353527
quote:
5s.gif Op zondag 18 november 2012 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je ook een na-foto die je wil laten zien? Ik herinner me een foto van je, van een tijd geleden. In Dieet denk ik, waarop je gitaar speelde. Ik ben heel benieuwd hoe je eruitziet nu je er tevreden over bent :).
Ik heb idd ooit zo'n foto gepost. Volgend weekend kom ik in de gelegenheid dat mensen foto's gaan maken, dus dan zal ik even een leuke uitzoeken en hier gooien
pi_119353552
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uhm... dat was een hele vage zin van mij...

Goed gesmaakt is het belangrijkste

(naja... ik heb een vriend die zelf dieren fokt en ze ook zelf slacht... zo doende mijn logica)
Groter vee mag je niet zelf slachten en ik ben te gehecht aan mijn veestapel om daar risico's mee te nemen. Haantjes slacht ik wel zelf - er staan er 6 op de nominatie.
pi_119353586
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb idd ooit zo'n foto gepost. Volgend weekend kom ik in de gelegenheid dat mensen foto's gaan maken, dus dan zal ik even een leuke uitzoeken en hier gooien
^O^

Doet me eraan denken, ik moet m'n Noorwegenfoto's nog bekijken. Misschien sta ik er wel ergens publicabel op.
pi_119353665
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Groter vee mag je niet zelf slachten en ik ben te gehecht aan mijn veestapel om daar risico's mee te nemen. Haantjes slacht ik wel zelf - er staan er 6 op de nominatie.
De preciezere regels ervoor weet ik niet.
Het lijkt me ook "gemakkelijker" een kleiner dier te slachten dan groot cee.
  Vis een optie? zondag 18 november 2012 @ 19:35:35 #131
70532 loveli
N
pi_119353739
En leuker om een valse haan te slachten dan een lief varken.
crap in = crap out
pi_119353774
Het liefst laat ik persoonlijk ze allebei leven ;)
pi_119354372
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De preciezere regels ervoor weet ik niet.
Het lijkt me ook "gemakkelijker" een kleiner dier te slachten dan groot cee.
Pluimvee en konijnen/hazen etc mag zelf. En wild denk ik, misschien alleen als je een jachtvergunning hebt.

De haantjes kunnen niet blijven leven. Het zijn vrolijke opgewekte jonge haantjes, die net hun toetertje ontdekt hebben.
Over een maand of twee ontdekken ze hun sporen en gaan ze elkaar langzaam en gruwelijk doodmaken. Ik doe dat liever.
pi_119354476
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:33 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Hoe met dan?

Een paar jaar geleden ben ik hier wel eens 5 kilo (altijd weer diezelfde 5 kilo geloof ik, zodra het eraf is houd ik het gezonde leven hoogstens een half jaartje vol.. :') .) afgevallen met biertjes. Zoals co de wodka en katjang pedis als T nam 's middags, had ik dan een lekker speciaalbiertje. Was wel moeilijk, want zodra ik er 1 op heb wil ik toch meer, en vlammetjes, en zure matten, en ....
Dus zolang je het bij 1 per dag houdt, gaat het best. De rest moet dan wel echt heel gezond zijn van het lijstje, en je moet ook iedere dag minstens 40 min. bewegen. Maar het ging wel!
pi_119354519
Lijstje gisteren:
L: stukje feta-quiche, verse jus
T: stuk gerookte kip, pecannoten
B: anderhalf uur wandelen
D: massaman curry entrecote met witte rijst
T: wijn en bittergarnituur, roze koek

Vandaag:
O/L: griekse yoghurt met honing; broodje ''gezond''
B: half uur fietsen, uur wandelen
T: warme choco met slagroom
D: gourmetten: gemarineerde biefstuk, kipsate, gamarineerde varkenshaas, satesaus, turks brood met aioli, gebakken aardappels, komkommer/lente-ui-salade met knoflookdressing
T: wijn, salami, parmaham
pi_119354769
Lijstje:
O: appel met yoghurt, mandarijn, grapefruitsap
T: 2 cappuccino
L: croissant, stuk kaas, boterham pindakaas
D: aspergesoep, pasta met kip, champignons, spinazie en bacon in roomsaus
T: gekarameliseerde appel, kwark
  zondag 18 november 2012 @ 20:02:51 #137
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119355094
Op mijn lijstje mag nog 150 gr. zoute stokjes, 1 mars, 2 bros, 2 rundvleesbapoa's met loempiasaus, 2 hamburgers :|W
pi_119355338
Ja, ik heb net gelezen in dat artikel in de Trouw dat 1 Mars per dag een kilo of 5 per jaar oplevert, dus wat was je van plan, uniek >:O ?
  zondag 18 november 2012 @ 20:10:34 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119355543
Mijn lijstje

O.2x brood met kaas, 1x humus, 1x soeculoos
T. grapefruit
l. 8 stukjes sushi + kwart turkse pizza
T. 8 baklava + 6 olijven
d. Broodje falafel met heel veel groente + brood met humus + 6 olijven
pi_119355920
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:51 schreef Laureline het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden ben ik hier wel eens 5 kilo (altijd weer diezelfde 5 kilo geloof ik, zodra het eraf is houd ik het gezonde leven hoogstens een half jaartje vol.. :') .) afgevallen met biertjes. Zoals co de wodka en katjang pedis als T nam 's middags, had ik dan een lekker speciaalbiertje. Was wel moeilijk, want zodra ik er 1 op heb wil ik toch meer, en vlammetjes, en zure matten, en ....
Dus zolang je het bij 1 per dag houdt, gaat het best. De rest moet dan wel echt heel gezond zijn van het lijstje, en je moet ook iedere dag minstens 40 min. bewegen. Maar het ging wel!
Gewoon normaal doen dus, lastig genoeg helaas :')
pi_119356257
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:17 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Gewoon normaal doen dus, lastig genoeg helaas :')
Geen ongezonde dingen kopen helpt :)
pi_119356302
BZV!!!!
pi_119357537
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Geen ongezonde dingen kopen helpt :)
Ja, maar zo makkelijk is het niet he :P gezond leven is meer dan alleen gezonde voeding... ook een gezond sociaal leven en die kun je natuurlijk niet ontvangen zonder lekkere dingen in huis _O_ :') en zo word je ook niet bij andere ontvangen.

Ruggengraat van niks hierzo :')
pi_119357852
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 20:44 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ja, maar zo makkelijk is het niet he :P gezond leven is meer dan alleen gezonde voeding... ook een gezond sociaal leven en die kun je natuurlijk niet ontvangen zonder lekkere dingen in huis _O_ :') en zo word je ook niet bij andere ontvangen.

Ruggengraat van niks hierzo :')
Naja... voor mijn vrienden staat hier wel een pot snoep en een koektrommel, maar daar zit ik niet aan. Er zijn ook dingen waarvan ik weet dat ik ze niet hebben, dus koop ik ze niet...

Maja...ik kan heel veel dingen niet, maar discipline is een van de weinige dingen die ik wel kan ;)
pi_119359365
Lijstje:

O: havermoutpap
T: rijstwafels met amandelpasta
T: lik taartbeslag
D: mosselen, vlaamse friet en raspberry sponge cake ( die eindelijk goed gelukt was! :9 ) en 1 glas rode wijn en 1 glas dessertwijn
T: 1/2 blikje tonijn en olijfolie
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 21:54:28 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119362962
2 dagen achter elkaar stappen hakt er toch steeds meer in :') Nu maar op tijd naar bed :z
pi_119363096
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:54 schreef MaJo het volgende:
2 dagen achter elkaar stappen hakt er toch steeds meer in :') Nu maar op tijd naar bed :z
Ik heb echt serieus het gevoel dat jij meer dan de helft van de week laat uit bed komt. Klopt dit of ben iik weer lekker selectief aan het lezen
pi_119364032
O, dat kan ik echt niet, voor bezoek wijn en lekkers in huis halen en daar dan helemaal niet van nemen, of de dag erna van wat is overgebleven afblijven. Ja, of ik moet kokosmakronen gaan halen en flessen Canei.
pi_119364256
Lijstje van vandaaaag:

O: brood met hummus en boter (paar plakken van een 'french stone baked bread')
S: 15km hardlopen *O*
L: grote kom Griekse yoghurt, kom kippensoep
T: warme chocolademelk met slagroom
D: grote berg nachos con todo met verse guacamole, creme fraiche, dat soort ongein en een Hertog Jan Lentebock (geïmporteerd 8-) ) erbij.

Zo nog een mok melk en wat thee en dan slapen. O+ O+ Morgen weer vroeg op en dan een drukke hardloop-, werk- en studieweek voor de boeg. Heb er zin in! O+
Ja doei.
pi_119364409
Mok melk, wat klinkt dat vies eigenlijk :?

Maar goed dat je zo aan het hardlopen bent, zal wel fijn zijn in die omgeving bij jullie!
pi_119364412
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:11 schreef motorbloempje het volgende:
Lijstje van vandaaaag:

O: brood met hummus en boter (paar plakken van een 'french stone baked bread')
S: 15km hardlopen *O*
L: grote kom Griekse yoghurt, kom kippensoep
T: warme chocolademelk met slagroom
D: grote berg nachos con todo met verse guacamole, creme fraiche, dat soort ongein en een Hertog Jan Lentebock (geïmporteerd 8-) ) erbij.

Zo nog een mok melk en wat thee en dan slapen. O+ O+ Morgen weer vroeg op en dan een drukke hardloop-, werk- en studieweek voor de boeg. Heb er zin in! O+
Zondags lijstje Mo, maar wat een sportprestatie! _O_
pi_119364461
quote:
11s.gif Op zondag 18 november 2012 22:13 schreef Laureline het volgende:

Maar goed dat je zo aan het hardlopen bent, zal wel fijn zijn in die omgeving bij jullie!
Hihi, dat vind ik nou ook. Misschien door de alliteratie ofzo? :D
pi_119364498
Ik heb trouwens ook nog een bak popcorn op, dat valt toch wel mee qua kcals?
pi_119370538
Ik heb Boer Zoekt Vrouw gezien vanavond...
M'n leven zal nu nooit meer hetzelfde zijn ;(
pi_119371705
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:09 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb Boer Zoekt Vrouw gezien vanavond...
M'n leven zal nu nooit meer hetzelfde zijn ;(
Jij hebt nog wel meer gezien vanavond! :D
pi_119371994
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 00:48 schreef conleche het volgende:

[..]

Jij hebt nog wel meer gezien vanavond! :D
Heb je de voordeur weer open laten staan, terwijl je in bad lag?
pi_119373797
Goedemorgen allemaal :W

Vandaag begint het nieuwe lesblok en gaan we eindelijk leren hoe je mensen moet onderzoeken op hun stem *spannend* eerst op elkaar en daarna op proefpersonen *nu al zenuwen*

Planning van vandaag:
O. 2 boterhammen met een dun laagje jam
L. 2 boterhammen met kaas en mosterd
T. 1 boterham met kaas en mosterd
D. Doperwten, aardappeltjes en vegastukjes
T. 2 sinaasappels
pi_119373865
Morning :O

quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2012 01:00 schreef Xennia het volgende:

[..]

_O-

En toch nog geen low carb CotS?
pi_119373945
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:13 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zondags lijstje Mo, maar wat een sportprestatie! _O_
Thanks O+ En ja, we zaten ook een beetje aan het eind van onze voorraden _O- Maar ben nog steeds niet heel ontevreden; de warme choco was ook wel verdiend O+

Vandaag:

O: Griekse yoghurt met bosvruchten
T: sinaasappel, appel
L: ? (brood en alles is op, dus moet op de uni wat halen)
T: idem
D: zelfgemaakte pizza. Dunne bodem, niet heel dik belegd, groente en rucola.
T: hand walnoten

Nu nog even zorgen dat de L en T genoeg zijn en dan vind ik 't wel prima! :)
Ja doei.
pi_119374018
quote:
11s.gif Op zondag 18 november 2012 22:13 schreef Laureline het volgende:

Nu ik wat verder ren kan ik ook wat meer de stad uit en dan een beetje langs de weilanden enzo. Straks als we verhuisd zijn is 't helemaal mooi:

Ja doei.
pi_119374049
mogguh! Pff, ik ben al sinds 0300 wakker :X Had 't warm vannacht :')

Gaat een lange dag worden, dus maar een koffieinfuus aanleggen c_/
pi_119374110
Planning voor vandaag:
O: koffie verkeerd, havermout met banaan
T: koffie verkeerd
S: rondje hardlopen, denk dat ik gewoon mn 5 km rondje neem
L: soep en 2 volkoren zuurdesemboterhammen met gekookte worst
T: banaan
S: uurtje kickfit
B: stukje wandelen met verstandelijk gehandicapten
D: lasagna met heeeeeeel veel groenten.
Doe wat je niet durft.
pi_119374116
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:25 schreef _aurum_ het volgende:

Oef, dat is irritant!
Succes vandaag!
Doe wat je niet durft.
pi_119374123
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:25 schreef _aurum_ het volgende:

Koffie-ze!
Ja doei.
pi_119374140
succes Aurum!

Ik werk vanmorgen een paar uurtjes, en dan ga ik m'n ouders naar het vliegveld brengen, maar moet daarna denk ik nog wel even werken. T was leuk met mn ouders, maar ook fijn om nu weer even alleen te zijn. Zaterdag komt de duutser z'n vader...
pi_119374194
quote:

[..]

:D
pi_119374219
ik weer met mijn strakke planning, wilde komend weekend gaan kersthoppen in Duitsland. Begint alles pas vanaf 26 November :')
pi_119374226
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:42 schreef _aurum_ het volgende:
ik weer met mijn strakke planning, wilde komend weekend gaan kersthoppen in Duitsland. Begint alles pas vanaf 26 November :')
Dat wordt 'm niet nee _O-
Ja doei.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 08:54:58 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119374388
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:56 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ik heb echt serieus het gevoel dat jij meer dan de helft van de week laat uit bed komt. Klopt dit of ben iik weer lekker selectief aan het lezen
Dat klopt maar ik heb dan ook ME waardoor ik meer slaap nodig heb dan anderen ;)
pi_119374407
Morning :O.

Ha, ik ben dus niet de enige die "mok melk" raar vind klinken! *O* /
Gisteren:
O: bth kaas, bth avocado, halve bth appelstroop
L: wontonsoep en 3 stokjes kip met sojasaus
D: hapjes bij Co :9

Planning:
O: dubbele bth grillworst
T: 2 stuks fruit en cappuccino
L: gevulde salade met ei en tonijn, soepje
T: wortels
T: noten en kokos
B: 2x20 minuten fietsen
D: dat wat gisteren niet as; gehaktballetjes van lamsgehakt, couscous, groenten uit de oven
S: uurtje fitness
T: grapefruit
  maandag 19 november 2012 @ 08:59:32 #171
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119374451
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:42 schreef _aurum_ het volgende:
De kerstmarkt in Centro is al open.
pi_119374464
En toch is een 'mok' gewoon een écht ding en een Nederlands woord! :6
Ja doei.
pi_119374537
Ik zeg dan een beker, maar een beker melk klinkt nog niet lekker... ;)
Ik moet wel weer wat beter op gaan letten met melkproducten trouwens, ben iets te makkelijk geweest laatste tijd.

Sterkte Aurum! Kerstmarkt O+ Gluhwein :9 ik ga 8 december!
pi_119374577
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:06 schreef Nallie het volgende:
Ik zeg dan een beker, maar een beker melk klinkt nog niet lekker... ;)
Ik moet wel weer wat beter op gaan letten met melkproducten trouwens, ben iets te makkelijk geweest laatste tijd.

Sterkte Aurum! Kerstmarkt O+ Gluhwein :9 ik ga 8 december!
Jij drinkt helemaal geen melk :6.

Ik had echt moeite met mijn bed uitkomen vandaag :@
pi_119374614
Planning

O: kwark met muesli en lijnzaad
T: 2 kiwi's, handje noten
L: 2 boterhammen hummus+paprika
T: banaan, 2 rijstwafels pindakaas
D: chili con carne
T: ?
  maandag 19 november 2012 @ 09:14:43 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119374667
Mijn lijstje
s. jillian
o. bak vruchtenkwark + omelet van 2 eieren en courgette
t. grapefruit
l. verrassingsbakje uit de vriezer
s. tandarts :{
d. verslaap ik waarschijnlijk vanwege :')
pi_119374675
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me niet zo'n goed plan ook :')

En boks voor ochtendperikelen :)
pi_119374732
Mogge.
Ziek kind thuis (de jongste), zelf half ziek, bankhangdagje dus.

lijstje wordt iets met veel thee en misschien wat yoghurt met banaan.
pi_119375046
En ook de oudste komt weer thuis uit school.. Gister was manlief ziek, vandaag zijn wij aan de beurt.. Hopelijk zijn wij er net zo snel af als hij.

Ondertussen wel ff *O* want dit is de eerste keer dat ik iets heb wat heerst in de omgeving dit jaar en dat ik dan ook nog eens niet een van de eersten ben die het heeft, dat is vergeleken bij de afgelopen jaren een enorme vooruitgang :)
pi_119375120
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

+1 herkenbaar! Was gezellig en Co heeft geen carbs meer in huis *O*
pi_119375132
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:35 schreef MarMar het volgende:
En ook de oudste komt weer thuis uit school.. Gister was manlief ziek, vandaag zijn wij aan de beurt.. Hopelijk zijn wij er net zo snel af als hij.

Ondertussen wel ff *O* want dit is de eerste keer dat ik iets heb wat heerst in de omgeving dit jaar en dat ik dan ook nog eens niet een van de eersten ben die het heeft, dat is vergeleken bij de afgelopen jaren een enorme vooruitgang :)
Ik denk die juicht omdat ze ziek is :')

c_/
pi_119375160
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik denk die juicht omdat ze ziek is :')

c_/
lol, nou bijna wel :P omdat ik eindelijk eens "normaal" ziek ben en best een goede weerstand heb weer.
pi_119375217
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De kerstmarkt in Centro is al open.
Centro lijkt me helemaal niet leuk :@

Ik zie dat ze in Dusseldorf vanaf de 22e beginnen met de kerstmarkt, dus dat is ook nog een optie. Ik ben alleen bang dat het zo superbelachelijk druk wordt :')
pi_119375318
ik zit te kijken voor een nieuwe bikini, maar dit model is toch zo ontzettend mager :X

Da's toch niet gezond

pi_119375319
quote:
Er staat nog wat leuks in Dordrecht: mooi appartement in het hart van Dordt. Heerlijk! O+ :P

Hardlopers! ^O^
pi_119375365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:49 schreef _aurum_ het volgende:
ik zit te kijken voor een nieuwe bikini, maar dit model is toch zo ontzettend mager :X

Da's toch niet gezond

[ afbeelding ]
Ze is idd mager. Maar de foto is ook wel verschrikkelijk geshopt :X
pi_119375459
trouwens, ik heb portebello's gehaald. Heeft iemand een goed recept voor wat ik er mee kan?

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Ze is idd mager. Maar de foto is ook wel verschrikkelijk geshopt :X
Dat zal best :P
pi_119375510
Ze heeft ook geen tieten :{w

Planning:

O: havermout, banaan, cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 kleine speltbh met geitenkaas, 1 kleine met pindakaas, salade van tom/kom/kikkererwten
T: handje nootjes
S: uurtje sportschool
D: spaghetti bolognese met veel groenten
T: kwark
pi_119375519
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 09:56 schreef _aurum_ het volgende:
trouwens, ik heb portebello's gehaald. Heeft iemand een goed recept voor wat ik er mee kan?

[..]

Ik denk dat haar armen zeker een derde dikker zijn dan op de foto. Misschien enigzins een beter beeld.
pi_119375562
Zo, en nog lelijk gefotoshopt ook!
pi_119375682
Ik gooi er ook weer een planning in. Bij een sportkeuring was de conclusie dat ik helemaal in orde ben, met alleen een wat hoog vetpercentage. Dat geeft dus een goede motivatie om weer even flink aan de slag te gaan. Kreeg wel complimenten van de arts voor het afvallen dat ik al gedaan heb en voor mijn sporten, toch wel fijn.

O: volle yoghurt, 5 dadels, 20 gr muesli
T: appel
L: 3 bth houmous
T: appel
D: eten bij een vriendin, waarschijnlijk ook een toetje of iets lekkers bij de thee
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_119375693
quote:

[..]

risotto!

En dat model haar borsten zitten bijna onder haar oksels, ongeloofelijk!
pi_119375722
Oh, that reminds me...ik heb dadels gekocht! Daar ga ik weer eens raw brownie van maken. Nallie, kan jij nog eens posten hoe jij dat oook weer precies doet? Want ik ken dat recept van my new roots, maar jij maakt het anders en ikvond jouw versie erg lekker!
pi_119375764
quote:

[..]

:Y FokPoedelParty! *O*

Nee, er was ineens een kort dag MiniSlankMeet met een paar en dat was heel gezellig vond ik!
pi_119375822
Ben je ook nog wat schilderijen kwijtgeraakt?

Mijn tickets voor februari zijn goedgekeurd w/ Zat wel te denken, donderdag zit ik te klagen dat ik niet op vakantie kan en dat de koek op is en vrijdag valt ineens alles op zijn plek en kan ik toch nog een mini vakantieplannen *O* :D *O*

Ik heb al heel het weekend voorpret :+
pi_119375831
quote:

[..]

Vullen is lekker of bestrijken met knoflook/olie/zout/peper en in plakjes grillen. :9
pi_119375883
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:14 schreef _aurum_ het volgende:

Mijn tickets voor februari zijn goedgekeurd w/ Zat wel te denken, donderdag zit ik te klagen dat ik niet op vakantie kan en dat de koek op is en vrijdag valt ineens alles op zijn plek en kan ik toch nog een mini vakantieplannen *O* :D *O*

Viezzzz heeft er eentje gekocht! :Y En iemand anders (dus niet van fok) de grote Jennifer Connely. Haske fijn man!
pi_119376136
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:44 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Centro lijkt me helemaal niet leuk :@

Ik zie dat ze in Dusseldorf vanaf de 22e beginnen met de kerstmarkt, dus dat is ook nog een optie. Ik ben alleen bang dat het zo superbelachelijk druk wordt :')
Het is er vreselijk druk maar het is wel leuk :Y
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Viezzzz heeft er eentje gekocht! :Y En iemand anders (dus niet van fok) de grote Jennifer Connely. Haske fijn man!
Nais! Zag er ook echt mooie dingen tussen :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_119376177
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:09 schreef Perruche het volgende:
Oh, that reminds me...ik heb dadels gekocht! Daar ga ik weer eens raw brownie van maken. Nallie, kan jij nog eens posten hoe jij dat oook weer precies doet? Want ik ken dat recept van my new roots, maar jij maakt het anders en ikvond jouw versie erg lekker!
:9 Ik doe t wel een beetje op gevoel, maar ongeveer dit:

SPOILER
pi_119376341
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:14 schreef _aurum_ het volgende:

Ik heb d'r van eentje verlost! (die met de clowns)
pi_119376434
Als ik geld over had, had ik ook wel een echt Co willen aanschaffen voor het goede doel (en voor aan de muur in ons nieuwe huis. Maar dat komt misschien nog wel eens. Er zaten er echt bij die ik super vond O+
Ja doei.
pi_119376567
Dank! Voor degenen die niet op FB zitten: 1 december is de volgende keer dat er een Slankieborrel is. Dus als je wilt komen, geef maar een gil. :Y En nogmaals, alleen voor de gezelligheid is ook prima!
  maandag 19 november 2012 @ 10:46:32 #203
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119376574
Ik vond ze wel mooi, maar ik houd niet zo van portretten... dan hangt iemand me steeds zo aan te staren :@.

Ik vond die van San Francisco met die wirwar van trams echt heel erg mooi. Dat is meer mijn stijl :Y.
  maandag 19 november 2012 @ 10:52:36 #204
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119376729
Leuk Co, afgelopen weekend was idd wat kort dag maar misschien lukt volgende keer wel! *O* Echte Co's bekijken is sowieso tof :Y

Viz, clowns :o Zorg je wel meteen dat ik nooit op bezoek durf te komen :+ </grapje>

Slankies liken mij O+

Mijn productiviteitstraining is on topic :D Moet een ochtendritueel vaststellen en inplannen bestaand uit:
- 10-15 min opstart-tijd
- Water drinken
- Half uurtje sporten/bewegen
- Gezond, ruim ontbijt
- 10-15 min koppel-tijd naar de rest van je dag

En ik ben al zo'n held met opstaan, ya chao comfort zone :') Wel goed voor me denk ik... Wel flink eerder opstaan, inclusief douchen e.d. denk een uur eerder dan normaal :o Kan normaal met 15 minuutjes op de fiets zitten :+
pi_119377048
Wut maria, hoezo moet je dat doen?
pi_119377053
Willen jullie duimen vandaag voor Mr.Mo? De examencommissie vergadert vandaag... *ril*
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 11:07:00 #207
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119377111
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:04 schreef Perruche het volgende:
Wut maria, hoezo moet je dat doen?
Nouja, moet, moet... Het is deel van een cursus die ik van werk gehad heb, dus is wel handig om te doen :+ Plus kan ook geen kwaad denk ik. Gaat om verbeteren van energy-level en dus ook productiviteit. Vind het op zich geen slecht plan, maar wordt wel even wennen, zeg maar xD Ik ben mezelf nog even moed in aan het spreken :D

(Is overigens geen verplichting vanuit werk hoor! Mag uit de cursus halen wat ik wil :P)

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Willen jullie duimen vandaag voor Mr.Mo? De examencommissie vergadert vandaag... *ril*
Oeioei! Duimduimduim.
pi_119377537
^O^
  maandag 19 november 2012 @ 11:24:56 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119377664
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

Mijn productiviteitstraining is on topic :D Moet een ochtendritueel vaststellen en inplannen bestaand uit:
- 10-15 min opstart-tijd
- Water drinken
- Gezond, ruim ontbijt

En ik ben al zo'n held met opstaan, ya chao comfort zone :') Wel goed voor me denk ik... Wel flink eerder opstaan, inclusief douchen e.d. denk een uur eerder dan normaal :o Kan normaal met 15 minuutjes op de fiets zitten :+
Hoeveel tijd neem je hiervoor? Mijn dag begint meestal zo

06.00 opstaan + sportkleding aan
06.15 trainen
06.45 douchen, aankleden
07.00 kinderen wakker maken + tafel dekken
07.15 ontbijten
07.40 ontbijtboel opruimen
07.50 in de auto naar werk
tot 09.15 filerijden

en ik duim voor jullie mo
pi_119377741
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoeveel tijd neem je hiervoor? Mijn dag begint meestal zo

06.00 opstaan + sportkleding aan
06.15 trainen
06.45 douchen, aankleden
07.00 kinderen wakker maken + tafel dekken
07.15 ontbijten
07.40 ontbijtboel opruimen
07.50 in de auto naar werk
tot 09.15 filerijden

en ik duim voor jullie mo
:o. Kan je man niet of de tafel dekken of de boel opruimen? Waarom moet jij dat allemaal doen? Wel gezellig, met zijn allen ontbijten.
  maandag 19 november 2012 @ 11:29:16 #211
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119377829
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o. Kan je man niet of de tafel dekken of de boel opruimen? Waarom moet jij dat allemaal doen? Wel gezellig, met zijn allen ontbijten.
Omdat mijn man om 05.00 uur opstaat om naar zijn werk te gaan, zodat hij om 16.00 uur thuis kan zijn om voor de kinderen te zorgen zodat ik kan doorwerken tot 18.00 uur en om 19.00 uur thuis kan zijn.

Als ik ergens niet over hoef te klagen is over de inzet van mijn man. Hij runt zo ongeveer het hele huishouden hier en neemt 80% van de zorg voor de kinderen voor zijn rekening.
pi_119377846
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat mijn man om 05.00 uur opstaat om naar zijn werk te gaan, zodat hij om 16.00 uur thuis kan zijn om voor de kinderen te zorgen zodat ik kan doorwerken tot 18.00 uur en om 19.00 uur thuis kan zijn.

Als ik ergens niet over hoef te klagen is over de inzet van mijn man. Hij runt zo ongeveer het hele huishouden hier en neemt 80% van de zorg voor de kinderen voor zijn rekening.
Ah ok, wissiknie :P Wel fijn hoor, zo'n vent! Die van mij stofzuigt tegenwoordig wekelijks ipv 2-wekelijks *O*

Mijn ochtend ritueel is op normal dagen iets van
7:00 wekker gaat, snoozen
7:20 wekker gaat, snoozen
7:40 wekker gaat, shit nog maar 20 minuten, douchen en aankleden
7:55 bammetjes maken voor op kantoor
8:05 spullen in de tas plempen en op de fiets
8:30 op kantoor *O* we zijn weer op tijd!

Lijkt me heerlijk als ik gewoon om 7 uur op kan staan... in de zomer lukt het wel maar in de winter :X
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 11:30:38 #213
70532 loveli
N
pi_119377875
quote:
0s.gif Op zonda[quote]7s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1895958/4/50#119375459]maandag 19 november 2012 09:56 schreef _aurum_ het volgende:
Iets met honing en geitekaas en een oven (zo worden ze vaak rond de feestdagen geleverd).
crap in = crap out
  maandag 19 november 2012 @ 11:31:52 #214
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119377909
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Iets met honing en geitekaas en een oven (zo worden ze vaak rond de feestdagen geleverd).
Voetje eruithalen, (Lidl) geitenkaas op rol in plakjes snijden, erop doen, beetje honing erbij.
2 - 3 minuten in de magnetron tot de portabella gaar is. Klaar.
pi_119378037
Had me vandaag verslapen... Werd eerst om 5 uur wakker, en ik was ook echt wakker, maar dat vond ik toch wel wat vroeg. Blijkbaar had ik mijn wekker per ongeluk uitgezet toen, want ik werd om 9 uur wakker.. Wel uitgeslapen dat wel :)
SPOILER
pi_119378040
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voetje eruithalen, (Lidl) geitenkaas op rol in plakjes snijden, erop doen, beetje honing erbij.
Die zachtere geitenkaas van lidl vind ik lekkerder :) Daar is het vast ook :9 mee!

Mn O is vandaag brinta met appel en kaneel, ook lekker :)
  maandag 19 november 2012 @ 11:43:19 #217
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119378223
Hm normaal gaat het ongeveer zoals Parkiet zegt :@

Maandag / vrijdag: 6:30 treintje, dus: 5:40 wekker, 6:05 eruit, wassen, aankleden, tas proppen, 6:20 op de fiets :P En dan ontbijten op kantoor om een uur of 8:00.

Woensdag (en soms ook ma. + vr :+) ga ik een uurtje later dus verschuift dat hele principe :P

Dinsdag en donderdag werk ik thuis en slaap ik vaak uit tot 8:45 :+

Nu ik zie dit zo zie denk ik dat ik misschien beter kan beginnen met 4 dagen per week dat nieuwe plan, op di, do, za en zo :@ :')
pi_119378367
Mag je t fietsen niet meenemen als beweging? Dan kan je evt nog met een omweg naar station gaan!
Ik ben echt traag 's ochtends, neem ook uitgebreid tijd voor ontbijt en mail/nieuws lezen enzo.
Maar ik woon dan ook vlakbij werk dus hoef pas 8.45 de deur uit :D
pi_119378387
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]

geitenkaas-knoflook-cremefraiche mengen en dan met zalm O+ O+
Ja doei.
pi_119378463
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hm normaal gaat het ongeveer zoals Parkiet zegt :@

Maandag / vrijdag: 6:30 treintje, dus: 5:40 wekker, 6:05 eruit, wassen, aankleden, tas proppen, 6:20 op de fiets :P En dan ontbijten op kantoor om een uur of 8:00.

Woensdag (en soms ook ma. + vr :+) ga ik een uurtje later dus verschuift dat hele principe :P

Dinsdag en donderdag werk ik thuis en slaap ik vaak uit tot 8:45 :+

Nu ik zie dit zo zie denk ik dat ik misschien beter kan beginnen met 4 dagen per week dat nieuwe plan, op di, do, za en zo :@ :')
Hehehe, en eerder naar bed gaan? Is dat geen optie? :D
Maar beginnen met 4 dagen klinkt ook wel verstandig. Ik moet 's ochtends vroeg ook niet gaan hardlopen ofzo, mijn luchtwegen moeten ook echt op gang komen dus dat werkt van geen kanten. :D
's ochtends om half 9 gaan spinnen werkt wel trouwens. :)
Doe wat je niet durft.
pi_119378593
Was er een borrel :o?
pi_119378646
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De inhoud eerst nog bakken met een sjalotje, verse geitenkaas of gorgonzola, honing, beetje ketjap en in de oven
pi_119378773
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:57 schreef Probability het volgende:
Was er een borrel :o?
Ja, een spontane. :P Maar er is er dus nog 1 de 1e. Of je komt voor die tijd een keer eten en die boter ophalen. Als die nog goed is. Maar het is gerookt, dus misschien langer houdbaar? Geen idee eiks.
pi_119378854
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, een spontane. :P Maar er is er dus nog 1 de 1e. Of je komt voor die tijd een keer eten en die boter ophalen. Als die nog goed is. Maar het is gerookt, dus misschien langer houdbaar? Geen idee eiks.
Dan zou ik woensdagavond kunnen deze week en anders volgende week?

1 dec heb ik een etentje geloof ik
pi_119378901
Woensdag kan ik. :Y
pi_119379024
Leuk! Hoe laat zal ik komen? Om 8?
pi_119379094
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ah ok, wissiknie :P Wel fijn hoor, zo'n vent! Die van mij stofzuigt tegenwoordig wekelijks ipv 2-wekelijks *O*

Mijn ochtend ritueel is op normal dagen iets van
7:00 wekker gaat, snoozen
7:20 wekker gaat, snoozen
7:40 wekker gaat, shit nog maar 20 minuten, douchen en aankleden
7:55 bammetjes maken voor op kantoor
8:05 spullen in de tas plempen en op de fiets
8:30 op kantoor *O* we zijn weer op tijd!

Lijkt me heerlijk als ik gewoon om 7 uur op kan staan... in de zomer lukt het wel maar in de winter :X
Hehe, zo heb ik dat ook zo nu en dan (mits 8:30 college) en altijd donders moe als ik dan in de collegezaal zit. Toen ik op stage zat begon ik ook 8:30 en altijd te vroeg en wakker. WTF.

O: 2 boterhammen hagelslag :') beker melk
L: 4 boterhammen, 2 gekookt ei, beker melk
T: koffie, appel
D: zuurkool
T: koffie, misschien biertje
pi_119379154
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:11 schreef Probability het volgende:
Leuk! Hoe laat zal ik komen?
Uurtje of 7? Eet jij weer vlees tegenwoordig? edit: 8 is ook prima.

Lijstje:
O: gekookt eitje, plak kaas, plakje ham
L: gegrilde kip, coleslaw
T: wodka, baconknabbels met franse kaas
D: zalmpakketje met groenten uit de oven
T: creme fraiche zoetstof/citroen
pi_119379501
O: griekse yoghurt
L: restje kip curry + restje boontjes en witlofsalade
T: babybel, 2 plakjes casselrib, tomaat
D: biefstuk met champignons + truffelroomsaus en veel groenten
T: handje nootjes

Wat zijn nou eigenlijk echt gezonde noten?
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 12:29:57 #230
70532 loveli
N
pi_119379624
Paranoten - veel selenium, walnoten, cashews, macadamia's.
crap in = crap out
  maandag 19 november 2012 @ 12:30:01 #231
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119379626
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hehehe, en eerder naar bed gaan? Is dat geen optie? :D
Maar beginnen met 4 dagen klinkt ook wel verstandig. Ik moet 's ochtends vroeg ook niet gaan hardlopen ofzo, mijn luchtwegen moeten ook echt op gang komen dus dat werkt van geen kanten. :D
's ochtends om half 9 gaan spinnen werkt wel trouwens. :)
Ik ben geen ochtendmens :@ Dus zelfs als ik vroeg ga slapen rol ik met moeite mn nest uit :') Uitslapen O+
pi_119379716
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Uurtje of 7? Eet jij weer vlees tegenwoordig? edit: 8 is ook prima.

Lijstje:
O: gekookt eitje, plak kaas, plakje ham
L: gegrilde kip, coleslaw
T: wodka, baconknabbels met franse kaas
D: zalmpakketje met groenten uit de oven
T: creme fraiche zoetstof/citroen

Ja! O met eets! Dan kan ik half8!
pi_119380070
oO/

check deze smiley _O-
pi_119380109
Ik was dus gistermiddag even wezen varen. Was echt mooi weer dat leverde mooie fotomomenten op, Maar ik had alleen mn mobiel mee. Maar om toch een idee te krijgen staan er wat foto's in de spoiler.
SPOILER
pi_119380113
Hahaha :P
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 12:49:55 #236
70532 loveli
N
pi_119380227
Mc, toffe foto's!
een huis die? :X
crap in = crap out
pi_119380247
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:49 schreef loveli het volgende:
Mc, toffe foto's!
een huis die? :X
Die is overijssels :P
pi_119380869
Bazensmilie oO/ :D

En * MarMar duimt mee voor mr Mo
pi_119380949
Mooi foto's inderdaad!

En die mist gisteravond wel gemerkt op de terugweg :{
pi_119381140
Het kleine laagje mist was wel mooi onderweg ook samen met de ondergaande zon en alle herfstkleuren :)
pi_119381328
mooie foto's MC :Y

Heb je nou je uitgaansverhaal nog verteld?
pi_119382184
Eh nee dacht het niet.. Vriendin van me had me dus wat stylingtips gegeven, dat werkte wel blijkbaar. Want ik hoefde dit keer niet eens met cheesy openingszinnen te komen, ik werd zelf aangesproken. Dat beviel me wel ;)
Ik heb wel een date komend weekend, met een meisje uit amsterdam. Ze kwam erg leuk en spontaan over.
Maar niet alles ging zo goed. Ik had daarvoor met een meisje uit utrecht een half uur staan praten, ze was echt erg leuk. We hadden best wel veel dezelfde interesses, leek net alsof we elkaar al langer kenden. Even later kwam er even een vriendin van haar met haar praten, toen sprak dus dat meisje uit amsterdam me aan. Toen ik nog met dat meisje uit amsterdam aan het praten was ging dat meisje uit utrecht naar huis. Ze zei dat ze wegging en ze gaf me een zoen en dat was het. Heb alleen voornaam, maar geen telefoonnummer.. Maar goed die ander was ook erg leuk. En misschien kom ik die andere ooit wel weer tegen, zo groot is utrecht ook niet.
pi_119382464
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leuk Co, afgelopen weekend was idd wat kort dag maar misschien lukt volgende keer wel! *O* Echte Co's bekijken is sowieso tof :Y

Viz, clowns :o Zorg je wel meteen dat ik nooit op bezoek durf te komen :+ </grapje>

Slankies liken mij O+

- 10-15 min opstart-tijd
- Water drinken
- Gezond, ruim ontbijt

Hier is het:
6.00 wekker
Volgorde aankleden, ontbijten, eten klaarmaken en voor mini zorgen is afhankelijk van mini :+
7.15 fiets buiten zetten, tandenpoetsen, mini klaarmaken voor vertrek
7.30 mini afleveren op de opvang
8.06 vertrek trein
8.30 op werk

Ik douche tegenwoordig 's avonds, in de ochtend werkte niet meer omdat de mini dan net wakker werd als ik onder de douche stond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119382536
Dat klinkt echt als drama voor mij, om 6 uur opstaan... respect :D
  maandag 19 november 2012 @ 13:58:34 #245
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119382610
Herkenbaar Phaidra.
Sinds O. douche ik ook 's avonds. Scheelt me 's ochtends tijd die ik dan heb om wat meer tijd voor hem te nemen als hij het er moeilijk mee heeft dat ik vertrek.
Plus met je kind onder de douche 's avonds is veel gezelliger :D

Ik moet ook nodig beter op mijn lijstjes letten maar ik ben zo energieloos dat ik automatisch toch snaai 's avonds.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119382626
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:56 schreef Perruche het volgende:
Het is een drama :') ;( *kras*
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 13:59:32 #247
244125 laziness
pi_119382641
Mo! Hoe is het met het bod op het huis?
  maandag 19 november 2012 @ 14:05:14 #248
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119382844
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:56 schreef Perruche het volgende:
Vriendje net: "Ach, met dat plan sta je dan op maandag en vrijdag gewoon om 5:20 op, moet lukken toch :D"

Ik stuurde terug: "!!!??"
pi_119382900
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:59 schreef laziness het volgende:
Mo! Hoe is het met het bod op het huis?
Alle onderhandelingen zijn begonnen, we wachten nu af (adviseurs doen hun werk nu, als 't goed is); maar het bod is dus geaccepteerd ;)
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 14:08:59 #250
244125 laziness
pi_119382960
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Alle onderhandelingen zijn begonnen, we wachten nu af (adviseurs doen hun werk nu, als 't goed is); maar het bod is dus geaccepteerd ;)
Dus nu hypotheek aanvraag afwachten? Spannenddddd!
pi_119382962
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:46 schreef the85mc het volgende:
Eh nee dacht het niet.. Vriendin van me had me dus wat stylingtips gegeven, dat werkte wel blijkbaar. Want ik hoefde dit keer niet eens met cheesy openingszinnen te komen, ik werd zelf aangesproken. Dat beviel me wel ;)
Ik heb wel een date komend weekend, met een meisje uit amsterdam. Ze kwam erg leuk en spontaan over.
Maar niet alles ging zo goed. Ik had daarvoor met een meisje uit utrecht een half uur staan praten, ze was echt erg leuk. We hadden best wel veel dezelfde interesses, leek net alsof we elkaar al langer kenden. Even later kwam er even een vriendin van haar met haar praten, toen sprak dus dat meisje uit amsterdam me aan. Toen ik nog met dat meisje uit amsterdam aan het praten was ging dat meisje uit utrecht naar huis. Ze zei dat ze wegging en ze gaf me een zoen en dat was het. Heb alleen voornaam, maar geen telefoonnummer.. Maar goed die ander was ook erg leuk. En misschien kom ik die andere ooit wel weer tegen, zo groot is utrecht ook niet.
Ik ben ooit gevonden op Facebook door iemand die alleen voornaam en Amsterdam wist. :D Dus, dan kan jij het ook. :P

Tevens: foto van nieuwe styling?
  maandag 19 november 2012 @ 14:15:10 #252
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119383148
Maakt ook wel uit of ze "Lotte" of "Shaniqua" heet, bij wijze van :D
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 14:19:57 #253
70532 loveli
N
pi_119383347
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Maakt ook wel uit of ze "Lotte" of "Shaniqua" heet, bij wijze van :D
^^
crap in = crap out
pi_119383488
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ben ooit gevonden op Facebook door iemand die alleen voornaam en Amsterdam wist. :D Dus, dan kan jij het ook. :P

Tevens: foto van nieuwe styling?
Heb zoeken op FB wel al geprobeerd..
Haha, zo veel is ook niet veranderd. Ze had alleen een overhemd uit de kast getrokken die ik zelf net wat te strak vond en blijkbaar hoef je je niet meer zo vaak te scheren. Ik vind zelf mijn 2-3 dagen baard eruit zien als een zwerver maar anderen blijkbaar niet. En mijn haar heb ik wat langer, dus geen grote veranderingen ofzo.
pi_119383555
Fuck.

We zouden het weekend van 1 december naar NL gaan, extra, om schoonmams nog even extra te zien. Krijgen we net mail dat het beter is als we dit weekend nog/al komen.

Fuck.

:(
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 14:29:35 #256
70532 loveli
N
pi_119383692
Take care, Mo en Wolve. Klote dat het zo loopt, hoop dat jullie een fijn weekend kunnen hebben.
crap in = crap out
pi_119383725
En dan zijn er ook nog nauwelijks vluchten te vinden :( godver.
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 14:31:31 #258
244125 laziness
pi_119383765
-O- Oh wat naar Mo en dan ook nog eens geen vluchten. Als er mee gezocht moet worden roep je wel hè? :*
pi_119383803
Boot/trein?
pi_119383810
^^
  maandag 19 november 2012 @ 14:32:35 #261
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119383811
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Fuck.

We zouden het weekend van 1 december naar NL gaan, extra, om schoonmams nog even extra te zien. Krijgen we net mail dat het beter is als we dit weekend nog/al komen.

Fuck.

Oh wat gaat dat ineens rap, bah zeg :o Dikke :* voor jou en de mister...
pi_119383814
Das echt slecht nieuws Mo, is anders een ferry een optie als er echt geen vluchten meer zijn?
pi_119383831
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:31 schreef laziness het volgende:
-O- Oh wat naar Mo en dan ook nog eens geen vluchten. Als er mee gezocht moet worden roep je wel hè? :*
Ja.. :*

ik zit met m'n werk, en ga daar morgen meteen maar schipperen zodra we meer weten (vanavond even skypen met schoonpaps) maar we moeten er even vanuit gaan dat ik tot 11 uur moet werken as. zaterdag of dat Mr.Mo anders alleen moet gaan. Boot kost helemaal te veel tijd -O- evenals de trein. Zo KLM nog even checken vanaf Humberside.
Ja doei.
pi_119383966
Ach, KLM heeft nog. Hats.

Schiet meteen helemaal in de stress hier.

Lijstje dan maar...

O: Griekse Yoghurt met bosvruchten
T: lading zelfgeroosterde pompoenpitten
L: omelet (3 eieren) met wat spekjes
T: Friesch Roggebrood (100 gram, van de LIdl)
D: zelfgmaakte pizza

Zoiets. Al heb ik nu accuut geen trek meer :')
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 14:41:42 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119384161
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.. :*

ik zit met m'n werk, en ga daar morgen meteen maar schipperen zodra we meer weten (vanavond even skypen met schoonpaps) maar we moeten er even vanuit gaan dat ik tot 11 uur moet werken as. zaterdag of dat Mr.Mo anders alleen moet gaan. Boot kost helemaal te veel tijd -O- evenals de trein. Zo KLM nog even checken vanaf Humberside.
Sowieso vrij regelen anders? Scheelt iets stress misschien.
pi_119384193
M&S is niet zo met vrij regelen als je speciaal aangenomen bent voor de kerst... :{
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 14:44:55 #267
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119384281
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
M&S is niet zo met vrij regelen als je speciaal aangenomen bent voor de kerst... :{
Buh -O- Zou toch denken dat ze hiervoor wel een uitzondering maken...
pi_119384309
Dan ontslaan ze je toch?
Kwestie van prioriteiten lijkt me.
Doe wat je niet durft.
pi_119384352
Als het niet anders kan dan is het inderdaad een kwestie van gewoon gaan, maar ik wil proberen om het gewoon te combineren (en/of in goed overleg te doen). Familie gaat voor, maar een inkomen is ook fijn.
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 15:00:22 #270
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119384864
Gats Mo, dat klinkt niet goed -O-. Hoop dat jullie nog vluchten kunnen vinden.

En wat is het met slecht nieuws vandaag zeg, bah, ben er akelig van.
  maandag 19 november 2012 @ 15:02:55 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119384983
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:47 schreef motorbloempje het volgende:
Als het niet anders kan dan is het inderdaad een kwestie van gewoon gaan, maar ik wil proberen om het gewoon te combineren (en/of in goed overleg te doen). Familie gaat voor, maar een inkomen is ook fijn.
Vanaf waar wil je vliegen? En is duitsland ook een optie?

Ben net terug van de tandarts. Ze hebben een nieuw stukje tand gemaakt en nu voel ik me verrot.
pi_119384988
quote:
Wat een stelletje horken als ze je hiervoor geen vrij geven. Volgens mij is er in NL wel iets geregeld dat je voor familie-zaken in principe altijd vrij kan krijgen...
pi_119385006
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2012 15:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gats Mo, dat klinkt niet goed -O-. Hoop dat jullie nog vluchten kunnen vinden.

En wat is het met slecht nieuws vandaag zeg, bah, ben er akelig van.
Wat voor slecht nieuws nog meer dan?
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 15:03:26 #274
70532 loveli
N
pi_119385007
quote:
Mo, je had een aardig budget voor je wereldreis. Geld kun je wel weer verdienen, tijd krijg je niet meer terug. Tijd >>> geld op dit moment.
crap in = crap out
pi_119385029
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat een stelletje horken als ze je hiervoor geen vrij geven. Volgens mij is er in NL wel iets geregeld dat je voor familie-zaken in principe altijd vrij kan krijgen...
Dit. En als ze zo star zijn dan zou ik gaan twijfelen of ik voor zo'n bedrijf zou willen blijven werken..
pi_119385141
Ja, vanmiddag/morgen maar even uitzoeken op 't werk met de manager (even zien wanneer ze er is).

We hadden namelijk al (met moeite) wat geregeld voor het weekend van 1 december, maar dit is wel heel kort dag natuurlijk. Nu ja, zoals ik al zei: als ze 't niet willen dan is 't jammer, maar ik wil gewoon proberen om het zo te doen dat ik ook als ik terug kom nog een baan heb.

En Weeze zo prima zijn om te landen. Sowieso alle vliegvelden, maar moeten vanavond/morgen dus maar even gaan zien hoe of wat.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 15:06:48 #277
70532 loveli
N
pi_119385146
quote:

[..]

Bijzonder verlof is juist iets dat naar inzicht van de werkgever kan worden gegeven, niet heel strak omkaderd om geen gevoelige zaken uit te sluiten.
crap in = crap out
  maandag 19 november 2012 @ 15:11:05 #278
244125 laziness
pi_119385316
quote:

[..]

Als jij een vaste baan hebt bij een normale werkgever komt het wel goed.

Maar als oproepkracht in de kassen (beetje a la Mo voor de kerst) voor jou 10 anderen als er dingen in je familiesfeer spelen.

Wat loveli zegt. Dit staat juist helemaal niet duidelijk vast in de wet.
En met een vast contract kan je je nog op zorgverlof beroepen bijvoorbeeld maar een oproepkracht? Dan roep je iemand gewoon niet meer op hoor als die over zorgverlof begint. Dat is veel te ingewikkeld.
  maandag 19 november 2012 @ 15:11:15 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119385323
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat voor slecht nieuws nog meer dan?
Twee collega's met rotnieuws, beste vriendinnetje met rotnieuws... Ik vind het geen leuke dag.
pi_119385523
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Twee collega's met rotnieuws, beste vriendinnetje met rotnieuws... Ik vind het geen leuke dag.
En dan is het ook nog mistig en koud!

Kusje erop :*
pi_119386486
Bah. Ben er misselijk van en moet zo nog een les geven... Blergh.
Ja doei.
pi_119386554
Heel veel sterkte Mo, hopelijk komt er niet ook nog gezeur bij ivm moeilijk vrij krijgen. :*
pi_119386649
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Bah. Ben er misselijk van en moet zo nog een les geven... Blergh.
voordeel is wel dat je even afleiding hebt. Sterkte though :)
pi_119386763
Ja, daarom ga ik ook gewoon, maar hoop niet dat ik ineens het lokaal uit moet om te kotsen ofzo :')
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 15:45:09 #285
244125 laziness
pi_119386830
Mo, je kunt het :*
pi_119386878
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Fuck.

Fuck.

:* dikke knuffel en ik zou gaan. Doe wat je hart je ingeeft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_119386891
Heb wel 'n leuke les voorbereid, al zeg ik 't zelf. Met dingen uit m'n eigen bachelorscriptie en dingen die ik in m'n master wil gaan gebruiken O+ dus het is ook echt een onderwerp waar ik zelf wat mee heb O+ tof!
Ja doei.
pi_119387030
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:58 schreef laziness het volgende:
Herkenbaar Phaidra.
Sinds O. douche ik ook 's avonds. Scheelt me 's ochtends tijd die ik dan heb om wat meer tijd voor hem te nemen als hij het er moeilijk mee heeft dat ik vertrek.
Plus met je kind onder de douche 's avonds is veel gezelliger :D

Ik moet ook nodig beter op mijn lijstjes letten maar ik ben zo energieloos dat ik automatisch toch snaai 's avonds.
O! Je sig! Nu weet ik volgens mij wie je bent! Heb ik ook weer eens iets door, na al die tijd :7
pi_119387049
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:49 schreef Laureline het volgende:

[..]

O! Je sig! Nu weet ik volgens mij wie je bent! Heb ik ook weer eens iets door, na al die tijd :7
Ghehe _O-
Ja doei.
  maandag 19 november 2012 @ 15:50:50 #290
244125 laziness
pi_119387093
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:49 schreef Laureline het volgende:

[..]

Hahaha

Ik gebruikte hem toen ik eerder actief hier postte als mijn werkkloon. Ik ben nu volledig overgestapt wegens mijn moeder (don't ask) }:|
Maar ik woon nog steeds vlakbij :+
pi_119387151
En nog geschaatst, sinds de kleine (kleinen?) er is (zijn)?
  Vis een optie? maandag 19 november 2012 @ 15:52:40 #292
70532 loveli
N
pi_119387163
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:50 schreef laziness het volgende:
wegens mijn moeder (don't ask) }:|
_O-
crap in = crap out
  maandag 19 november 2012 @ 15:56:54 #293
244125 laziness
pi_119387332
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 15:52 schreef Laureline het volgende:
En nog geschaatst, sinds de kleine (kleinen?) er is (zijn)?
Eentje maar hoor :P En daar blijft het nog minimaal 2 jaar bij, zo niet voor altijd.
Oh en niet meer geschaatst :o

En loveli, ik zeg iets met vergeten op haar computer uit te loggen en dat ze dan mijn plaatje opzoekt en en en }:| :')
pi_119387459
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:50 schreef laziness het volgende:

[..]

Hahaha

Ik gebruikte hem toen ik eerder actief hier postte als mijn werkkloon. Ik ben nu volledig overgestapt wegens mijn moeder (don't ask) }:|
Maar ik woon nog steeds vlakbij :+
Oeh! :W Ben wel heel benieuwd hoe het met jou is!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_119388026
Ik heb ook soort van nieuws, per PM of anders in m'n history. Moet opgelucht zijn of zo. Maar weet nog niet.
pi_119388110
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:30 schreef motorbloempje het volgende:
En dan zijn er ook nog nauwelijks vluchten te vinden :( godver.
Heb je nog een reisverzekering in NL? Zou goed kunnen dat ze dit soort dingen voor jullie kunnen regelen/betalen.
pi_119388261
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb je nog een reisverzekering in NL? Zou goed kunnen dat ze dit soort dingen voor jullie kunnen regelen/betalen.
oh, en heel veel sterkte, natuurlijk. Hoop dat ze je les leuk vinden!

Prob: fijn dat er duidelijkheid is, en je nu weer verder kunt? :*

Hier izjn mijn ouders weer naar huis. Nog 5 dagen, dan komt de duutsers vader. Nu eerst nog even een paar uurtjes werken!
pi_119388406
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:12 schreef Probability het volgende:
Ik heb ook soort van nieuws, per PM of anders in m'n history. Moet opgelucht zijn of zo. Maar weet nog niet.
Laat je niet teveel etiketjes opplakken :*.
pi_119388453
Mo, ik duim voor minstens drie dingen nu, als ik goed geteld heb.
pi_119388773
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:12 schreef Probability het volgende:
Een etiket hoeft niet perse een opluchting te zijn :*. Enige voordeel is dat ze nu wat specifieker hulp voor je kunnen regelen (coaching is tof, heb ik ook gedaan en ik weet nu tenminste hoe ik mezelf redelijk fatsoenlijk aan het werk kan krijgen en welke situaties ik moet vermijden) en dat je extra stufi kunt krijgen als je vertraging oploopt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_119389341
Dicht dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')