abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:01:31 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119324163
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119324319
Mezelf beetje voorbij gelopen vandaag. M. heeft me daarstraks praktisch t bed in moeten tillen. Kan me nauwelijks bewegen :') Buik doet vies veel pijn. Dusssss... morgen maar echt wat rustiger aan doen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:06:45 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119324391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mezelf beetje voorbij gelopen vandaag. M. heeft me daarstraks praktisch t bed in moeten tillen. Kan me nauwelijks bewegen :') Buik doet vies veel pijn. Dusssss... morgen maar echt wat rustiger aan doen.
Niet aanstellen, morgenochtend gewoon buikspieroefeningen doen... Kom op zeg :{w
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119324439
Rustig aan Cocootje :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119324555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:07 schreef Goodbye het volgende:
Rustig aan Cocootje :*
^^

An, ben ook wel optimistischer, maar baal wel ernstig van het sporten en het gegeven dat m'n lijf nog immer niet doorheeft dat de verhoogde input here to stay is. Dat zou wel leuk zijn. Maar vrees dat het een met het ander samenhangt.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119324563
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Niet aanstellen, morgenochtend gewoon buikspieroefeningen doen... Kom op zeg :{w
:D O+
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_119324689
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oh. Mkay. Zal mn best doen :+
pi_119324715
~O>
Ja doei.
pi_119324833
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^^

An, ben ook wel optimistischer, maar baal wel ernstig van het sporten en het gegeven dat m'n lijf nog immer niet doorheeft dat de verhoogde input here to stay is. Dat zou wel leuk zijn. Maar vrees dat het een met het ander samenhangt.
Ja, dat balen is toch logisch?! Je lijf is een zooitje, het vertrouwen is weg. Blijf optimistisch, dan gaat je lijf echt wel weer een keer meewerken :*
pi_119324836
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik wilde ook al om een plaatje vragen :Y ben nu wel erg benieuwd!

En raar is dat hè? Ik kan sowieso geen pijl trekken op mijn maat, soms heb ik medium/large maar ik heb ook nog wel small dingen uit mijn dunne periode en XL truien soms :? :')

En ik heb een echt weekendlijstje vandaag, morgen ga ik weer normaal eten :D

O/L: 4 boterhammen met vlokken, glas appelsap
B: twee uur door de stad gelopen
D: pizza en een glas cola

En zo weer de stad in :s)
Het is sterker dan ik, ik vervang hierbij even sigme: peil :( .
Waar is Vik trouwens?
pi_119324904
Haha uniek :D

Coco :*
  Moderator zaterdag 17 november 2012 @ 21:19:22 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119324941
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:16 schreef Laureline het volgende:

[..]

Het is sterker dan ik, ik vervang hierbij even sigme: peil :( .
Waar is Vik trouwens?
Shit, heb het zelfs nog verbeterd _O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:25:18 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119325166
Zoute stokjes, plakje achterham met augurk, toastjes met filet americain en uitjes..
pi_119325285
:W

Met mn ouders vandaag naar een eilandje voor de kust geweest. Was leuk! Gezellig om m'n ouders hier te hebben, maar ook fijndat ze in een hotel slapen..geeft net een beetje extra rust!
pi_119325352
Leuk Jag! En dat kan ik me goed voorstellen ja! *grin* Veel plezier nog!
Ja doei.
pi_119325475
Rustig aan, Coco. :*. Hoe doet Saartje het? :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119325665
Net O+ Brave O+ gekeken! Wat een toffe film :') :D
Ja doei.
pi_119325742
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Rustig aan, Coco. :*. Hoe doet Saartje het? :).
Heel goed! :Y

Tot nu toe hebben we eigenlijk een modelbaby. Ben echt aan het wachten tot de drama scenario's zich gaan afspelen (dus dat je kind uren achter elkaar huilt, absoluut NIET wil slapen, ze ontroostbaar is, etc). Maar nu huilt ze eigenlijk alleen als er iets is (vieze luier, honger, krampjes) en is ze vrij snel stil als je haar troost.

Mgoed. Ik weet dat het ook ieder moment kan veranderen ;)

*klopt af*
  zaterdag 17 november 2012 @ 21:40:51 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119325794
Coco, kan het alleen nog maar tegenvallen :D
pi_119325823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Zonnetje in huis jij, vanavond! :D :') _O-
Ja doei.
pi_119325922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja, maar, dat is dus ook écht zo :D Iedere keer als ze weer eens wat jengelt, dan denk ik "zou het dan nu écht zover zijn? :o ". Tot nu toe niet, in ieder geval. Dus ik ben maar gewoon blij met iedere dag dat ze zo'n modelkind is. Hoop uiteraard dat het zo blijft (meer nog voor haarzelf dan voor ons), maar goed, ik besef me heel goed dat het ieder moment kan omslaan :+
pi_119325984
En anders heb je de puberteit nog altijd om naar uit te kijken :P

Je kaartje siert hier mooi de kast trouwens! Staat naast het kaartje van m'n opa en oma met 2 katten O+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119326024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:46 schreef V1z0R het volgende:
En anders heb je de puberteit nog altijd om naar uit te kijken :P
Oh, joy :') :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:46 schreef V1z0R het volgende:
Je kaartje siert hier mooi de kast trouwens! Staat naast het kaartje van m'n opa en oma met 2 katten O+
O+
pi_119326027
Wat fijn, Coco!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119326054
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
Net O+ Brave O+ gekeken! Wat een toffe film :') :D
Ja, is cute O+
pi_119326178
Coco O+.

En wat vallen jullie hier toch allemaal over MaJo _O-. Ik vind het knap dat ze het volhoudt hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 17-11-2012 22:02:36 ]
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:02:50 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119326473
Brave O+

MaJo, met kleine stapjes kom je er ook en af en toe een schop onder de bips kan helpen *O* Nobody's perfect idd, en bewustworden van je valkuilen is win.

Coco, niet voorbij wandelen :* M. is goed bezig he O+ en fijn dat Saar zo awesome/modelbaby is!

Ik ben net vergeleken met Vanellope van de nieuwe film Wreck it Ralph :D

[ Bericht 1% gewijzigd door MariaEtcetera op 17-11-2012 22:35:26 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119327662
Brave vond ik ook een geinige film, als je daar van houdt is How to train your dragon ook wel een aanrader, denk ik! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:34:33 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119327806
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:31 schreef Goodbye het volgende:
Brave vond ik ook een geinige film, als je daar van houdt is How to train your dragon ook wel een aanrader, denk ik! :Y
Jaaa die heb ik hier ook liggen! :Y Dat verbaast vast niemand :+

Draakjes O+
pi_119327885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jaaa die heb ik hier ook liggen! :Y Dat verbaast vast niemand :+

Draakjes O+
Ik heb die in een IMAX zaal gekeken in de bioscoop en ik voelde me net een klein meisje dat* voor het eerst naar de bios ging, zo tof vond ik 'm. :@ _O-

* daar stond eerst 'die', hihi :D
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:37:44 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119327953
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb die in een IMAX zaal gekeken in de bioscoop en ik voelde me net een klein meisje dat* voor het eerst naar de bios ging, zo tof vond ik 'm. :@ _O-

* daar stond eerst 'die', hihi :D
Topic-invloed :D

En jaaa, ik heb dat nog steeds met animatiefilms in de bios :D Brave zag ik ook nog eens toen ik in Ierland was, zeh magiiiic O+
pi_119328041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En jaaa, ik heb dat nog steeds met animatiefilms in de bios :D Brave zag ik ook nog eens toen ik in Ierland was, zeh magiiiic O+
Ja, volgens mij doe ik het niet zo vaak fout, maar ik ben me er nu wel meer van bewust. _O-

Oeh, da's helemaal leuk. Praten ze ook al zo geinig O+ . Vriendlief en ik hadden de grootste lol om het accent van de mensen in Maastricht toen wij daar laatst waren, het zijn de kleine dingen die 't 'm doen, zeg maar. :') :D
pi_119328105
Hoiii :W
Worry is a misuse of imagination
pi_119328128
Hee Probje! O+
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:43:07 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119328138
Moet huilen van bioscopen... het doet zo'n zeer aan je oren :')
  zaterdag 17 november 2012 @ 22:44:16 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119328173
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:42 schreef Probability het volgende:
Hoiii :W
Hoi mutske, hoe was jou dag? Met indeling en eten want ik snap niks van jou :@
pi_119328302
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Moet huilen van bioscopen... het doet zo'n zeer aan je oren :')
Kan me er iets bij voorstellen, al heb ik er zelf gelukkig geen last van!
pi_119328811
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:44 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hoi mutske, hoe was jou dag? Met indeling en eten want ik snap niks van jou :@
Uhm.
Naar een technofeestje geweest gister, van 12 tot 7 gewerkt en van 8 tot 10 m'n huis schoongemaakt en de was opgevouwen :').

O/L: bagel met een halve avocado, sla, tomaat, pijnboompitjes en de andere helft met sla, mozzarella, basilicumsaus, prosciutto en pijnboompitjes
T: latte, chocomel, appel/cranberrysap, paar pepernoten
D: zelfgemaakte groentensoep (courgette en broccoli), bagel/stokbroodje Philadelphia, salade met tomaat, paprika en mozzarella

Ik neem zo nog een peer en een mandarijntje en misschien nog wat chocolade.
pi_119328817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:42 schreef Goodbye het volgende:
Hee Probje! O+
Hee GB O+!
pi_119329583
quote:
je zou vanmorgen toch al rustig aan doen? Waar is het mis gegaan?

Morgen wel echt rustig aan doen he. Je hebt een zware operatie gehad :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119329707
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 22:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

LOL!

Wij hebben 'm ook in Ierland gekeken. Mijn grootste angst was dat de stemmen in het Iers zouden zijn :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119330229
quote:
hey dame! Denk je wel een beetje om jezelf!!

En die van ons huilt ook alleen maar als ,er wat is. En slaapt vanaf dag 1 's nachts door. Ik ben ook steeds zo "bang" dat dat gaat veranderen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119330485
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:23 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je zou vanmorgen toch al rustig aan doen? Waar is het mis gegaan?

Morgen wel echt rustig aan doen he. Je hebt een zware operatie gehad :)
Ik vond het wat rommelig in huis en weigerde het om Martijn te vragen het op te ruimen ( :') ). Dus toen ben ik zelf de was gaan doen. En gaan stofzuigen, boven en onder. Plus het halletje boven een soort van gedweild. Dat mag eigenlijk de eerste zes weken niet. Ik weet nu ook heel goed waarom. Stom stom stom van mezelf. Martijn was ook boos op me.
pi_119330529
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:41 schreef Skoap het volgende:

[..]

hey dame! Denk je wel een beetje om jezelf!!

En die van ons huilt ook alleen maar als ,er wat is. En slaapt vanaf dag 1 's nachts door. Ik ben ook steeds zo "bang" dat dat gaat veranderen.
Doorslapen zelfs?!?! :o Dat doet die van ons niet. Maar dan nog hebben we het goed, ze krijgt tussen elf en twaalf de laatste voeding, en dan meldt ze zich tussen 02.00u en 03.00u en dan tussen 04.00u en 05.00u. Zoiets.
  Vis een optie? zaterdag 17 november 2012 @ 23:49:37 #45
70532 loveli
N
pi_119330568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vond het wat rommelig in huis en weigerde het om Martijn te vragen het op te ruimen ( :') ). Dus toen ben ik zelf de was gaan doen. En gaan stofzuigen, boven en onder. Plus het halletje boven een soort van gedweild. Dat mag eigenlijk de eerste zes weken niet. Ik weet nu ook heel goed waarom. Stom stom stom van mezelf. Martijn was ook boos op me.
:') Ik hou van je, maar :')
crap in = crap out
pi_119330625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Ja. Ik weet het. Heb al op mijn kop gekregen van meerdere mensen. En van mezelf. Ga dit ook niet weer doen.

Ach ja. Soms ben ik stom. Maar daar leer ik dan weer van, zullen we maar zeggen...
  Vis een optie? zaterdag 17 november 2012 @ 23:55:02 #47
70532 loveli
N
pi_119330727
Wel respect dat je de wilskracht hebt om na een zware operatie 2 verdiepingen te stofzuigen, was te draaien en on top of that te gaan dweilen. Damn, ik was na een blik op de stofzuiger afgehaakt.
crap in = crap out
pi_119331313
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat je daar de energie/kracht voor had
pi_119331342
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:49 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

Morgen maar rustiger aan doen :Y
pi_119331390
Aloha! Hoe is het hier? Majo, je laat idd verbetering zien, das mooi! Maar ieder lijstje kan beter. Mijn lijstje gister en vandaag waren bagger, gister veel bier, vandaag alleen brunch, noten en pizza. En net wat glazen fris... Komende dagen even weer gezond doen.
Was vanavond naar businessgala met mn pa, was best leuk en interessant. Ik ging boppen omdat ik gister al genoeg had gehad. Ik was wel een van de jonkies daar. Was geen echte black tie dress code, dus mijn pak was zeker netjes genoeg. Ook lekker awkward moment gehad, een vrouw begon tegen ons te praten alsof ze ons al lang kende. Dus ik vroeg later aan mn pa waar hij haar van kende. Hij kende haar niet, maar ik ook niet. Raar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')