abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119300079
Johannes Rypma (Team: Nick & Simon)
Leeftijd: 20 jaar

Johannes tijdens The Voice:
Auditie: Kid Rock - All Summer Long
Battle: Simple Plan - Summer Paradise

[ Bericht 47% gewijzigd door Benny op 10-12-2012 17:52:24 ]
pi_119302859
Is het niet de oudega dicht bij sneek enzo? Voormalig Oudega W(ymbrits)

Tevens natuurlijk Fryslân boppe *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:04:40 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119305748
Mijn 8 jarige dochter is verliefd op Johannes O+ _O-
Ze werd gisteren weer helemaal enthousiast toen hij in beeld kwam :').
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_119305753
Ik zie nu de achternaam pas, wat een ware combinatie O+

Ik ben benieuwd hoe lang Johannes erin blijft.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:06:43 #5
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119305773
@ Benny, Het moet Rypma zijn, zonder e ertussen ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:07:09 #6
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119305778
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:05 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie nu de achternaam pas, wat een ware combinatie O+

Ik ben benieuwd hoe lang Johannes erin blijft.
Niet lang, denk ik :'). Er zijn gisteravond mensen uitgegaan die veel beter waren dan Johannes.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:07:54 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119305789
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:50 schreef iBenny het volgende:
Sandra tijdens The Voice:
Haastklus zeker? oO/
pi_119305798
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:07 schreef MaLo het volgende:

[..]

Niet lang, denk ik :'). Er zijn gisteravond mensen uitgegaan die veel beter waren dan Johannes.
Ja dat is zeker zo :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:08:55 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_119305802
quote:

[..]

Hij had er sowieso al niet meer bij moeten zijn.
pi_119305906
Kaart leidt naar de verkeerde Oudega. Er zijn meer dorpen met die naam.. de Oudega waar Johannes woont ligt hier:
https://maps.google.nl/ma(...)-8&hl=nl&sa=N&tab=wl
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:23:22 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119306018
Om maar iets positiefs over Johannes te zeggen (behalve dan het feit dat hij uit Friesland *O* komt :P : ik vind zijn kapsel wel verbeterd. Dat kapsel uit de OP kan écht niet _O-
pi_119306180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hij had er sowieso al niet meer bij moeten zijn.
Eens
pi_119309954
quote:

[..]

Dat had je met de battles ook al. Onderdeel van het spel...
pi_119335206
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:16 schreef Snoopyfrl het volgende:
Kaart leidt naar de verkeerde Oudega. Er zijn meer dorpen met die naam.. de Oudega waar Johannes woont ligt hier:
https://maps.google.nl/ma(...)-8&hl=nl&sa=N&tab=wl
Dat zou ik nooit volhouden daar, zo afgesloten van de bewoonde wereld (op de minuscule gedeeltes waar Johannes & co hun intrek hebben genomen na, dan). :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 05:12:34 ]
pi_119335755
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 05:10 schreef female81 het volgende:

[..]

Dat zou ik nooit volhouden daar, zo afgesloten van de bewoonde wereld (op de minuscule gedeeltes waar Johannes & co hun intrek hebben genomen na, dan). :')
Als je van je geboorte af niets anders gewend bent... het is lekker ruim overal en als je wilt ben je in een uur in Amsterdam, Leeuwarden is een half uur en Sneek 10 minuten. :D
pi_119339043
Wat Snoopyfrl zegt :Y
pi_119550530
Ik kan niet wachten tot de Johannes-klompen in de Bart Smit liggen _O_
pi_119565598
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:14 schreef iBenny het volgende:
Ik kan niet wachten tot de Johannes-klompen in de Bart Smit liggen _O_
De Bart Smit? Eerder bij de Welkoop/Boerenbont lijkt me 8-)
Johannes is een hype bij alle keten in Nederland en dus is hij gewoon weer door, de ambassadeur van de keetjongeren w/
Volgens zoon die ook keetbezoeker is, werd hij overladen met whatsapp berichten om op Johannes te stemmen. Ze zaten op dat moment in de keet met zijn allen naar 538 te luisteren die The Voice live uitzendt en hebben allemaal gestemd. Zal in andere keten niet anders gegaan zijn.
In het café in Blauwhuis en in een disco in Bolsward waren de verrichtingen van Johannes op groot scherm te volgen.
pi_119565629
Hij heeft toch wel 'iets'. Nollandse nuchterheid (tot in het extreme) kan voor mezelf snel in het grijze-muizen-dom omslaan. Maar op de een of andere manier is dat hier niet het geval, en houdt 'ie op een positieve manier m'n aandacht vast. :)
pi_119609920
Zonde voor de wedstrijd dat er nu al tig goede kandidaten uitliggen:
- 1 bij de gevechten omdat hij tegen iemand streed die nog zwakker was
- 2 bij de liveshows
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 27 november 2012 @ 00:00:07 #21
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119661874
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zonde voor de wedstrijd dat er nu al tig goede kandidaten uitliggen:
- 1 bij de gevechten omdat hij tegen iemand streed die nog zwakker was
- 2 bij de liveshows
Jij hebt echt iets tegen Johannes he :D
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_119662139
Ik heb niets tegen Johannes zelf, ik heb er iets tegen dat veel betere kandidaten er uit liggen enkel omdat heel Friesland op hem stemt en flink spamt (keten oproepen om te stemmen). Neem nu die jongen die er drie weken gelegen uitvloog door die Johannes-hype, die jongen is een echte muzikant. Hij zingt veel beter dan Johannes, hij begeleidt zichzelf op de gitaar, hij is creatief. Alles wat Johannes in deze wedstrijd heeft laten zien is het zingen van simpele liedjes die binnen zijn bereik liggen. Deze liedjes heeft hij niet al te goed gezongen. De laatste keer deed hij het voor zijn doen trouwens wel goed maar bij lange na niet goed genoeg om te rechtvaardigen dat hij er tijdens de gevechten niet al uit vloog. Het is dat hij bij dat gevecht werd gekoppeld aan een even zwakke of nog zwakkere kandidaat.

Ik heb me vrijdag overigesn wel wat gestoord aan de persoon Johannes, zo overdreven die vlag oprapen en om hem heen doen in de Red Room om maar weer extra stemmen te krijgen.
Zag je de gezichten van zijn teamgenoten toen bleek dat hij weer zoveel publieksstemmen kreeg? Je kon aan hun gezicht zien dat ze dachten: "oh god, daar gaat weer iemand die beter is omdat alle Friezen op Johannes stemmen".
#NoDAPL
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:37:23 #23
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119664883
Ik denk dat het niet eens alleen Friezen zijn die hem sympatie-stemmen geven. Hij is de enige (mannelijke) kandidaat die tienermeisjes aanspreekt. En veel mensen zullen zijn 'Hollandse / Friese nuchterheid' leuk vinden. The Voice heeft hij niet. Hij kan leuk zingen, maar niet meer dan dat.
pi_119665073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:37 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat het niet eens alleen Friezen zijn die hem sympatie-stemmen geven. Hij is de enige (mannelijke) kandidaat die tienermeisjes aanspreekt. En veel mensen zullen zijn 'Hollandse / Friese nuchterheid' leuk vinden. The Voice heeft hij niet. Hij kan leuk zingen, maar niet meer dan dat.
true
pi_119670614
quote:
Dat èn hij krijgt stemmen van jongens die keten bezoeken uit heel het land. Die staan echt niet alleen in Friesland. Sowieso is hij denk ik de enige die meedoet die de leeftijdscategorie van 14-18 aanspreekt, jongens èn meisjes.

"Overdreven die vlag oprapen en om hem heen doen in de Red Room om maar weer extra stemmen te krijgen" (Bram_van_Loon) Ach kom nou.. daar staat ie echt niet bij stil. Friezen zijn chauvinistisch, absoluut. Hij is trots op zijn provincie en de daarbij horende vlag. Maar die zet hij niet bewust in om stemmen te trekken.

Zanger Jelle B. heeft al geopperd dat het een prachtige stunt zou zijn als Johannes de finale zou halen en dat hij dan 'De mem fan Doutzen' zou zingen, een Friese song dus.
Sluit me helemaal bij Jelle B. aan:
pi_119670686
Jelle B lijkt wel wat op Johannes. Of andersom :P Johannes is wat rustiger.
pi_119670847
quote:
Dat kan. Niet bot bedoeld maar ik begrijp niet waarom zoveel meisjes zich aangetrokken voelen tot zo'n volkse jongen.
#NoDAPL
pi_119670851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:04 schreef Apotheose het volgende:
Jelle B lijkt wel wat op Johannes. Of andersom :P Johannes is wat rustiger.
Blond, blauwe ogen en een gitaar ;)
De gitaar bij Johannes niet op het podium, wel bij de opnames thuis.

(vind ze niet op elkaar lijken...)
pi_119670872
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan. Niet bot bedoeld maar ik begrijp niet waarom zoveel meisjes zich aangetrokken voelen tot zo'n volkse jongen.
Omdat er veel volkse meiden zijn. (Vind het trouwens een errug lullige opmerking van je, wat is er volks aan Johannes en wat is daar mis mee?)
pi_119671018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:11 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Blond, blauwe ogen en een gitaar ;)
De gitaar bij Johannes niet op het podium, wel bij de opnames thuis.
[ afbeelding ]
(vind ze niet op elkaar lijken...)
ok :D Ja misschien heb je gelijk :D
pi_119671053
Ik zei niet voor niets "niet lullig bedoeld"...
Het gaat er niet om of dat volks slecht is, het gaat er om dat een kleine minderheid van de mensen volks is en dat het dus in theorie een beperkt aantal stemmen zou moeten opleveren.
Wat er volks is aan Johannes? Alles. Ik zal vast niet de enige zijn die het zo ziet.
#NoDAPL
pi_119671115
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het gaat er niet om of dat volks slecht is, het gaat er om dat volks een beperkt segment is van de maatschappij en dat het dus in theorie een beperkt aantal stemmen zou moeten opleveren.
Wat er volks is aan Johannes? Alles. Ik zal vast niet de enige zijn die het zo ziet.
Ik denk dat je je vergist, ik denk dat het publiek wat naar The Voice kijkt juist vooral volks is...
pi_119671142
Hoe dan ook, het is eens te meer gebleken dat het publieksstemmen beter wordt afgeschaft.
#NoDAPL
pi_119671145
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het gaat er niet om of dat volks slecht is, het gaat er om dat een kleine minderheid van de mensen volks is en dat het dus in theorie een beperkt aantal stemmen zou moeten opleveren.
Johannes vind ik een hele gewone doorsnee Friese jongen uit een doorsnee Fries gezin. Jij noemt dat 'volks', ik weet niet wat je daar precies mee bedoelt, ik versta blijkbaar iets totaal anders onder 'volks'.
pi_119671185
Er zijn woorden die je niet gemakkelijk kunt definiëren, in mijn deel van het land is het een zeer bekend begrip en is er weinig misverstand mogelijk over wat ermee wordt bedoeld.
#NoDAPL
pi_119671380
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zijn woorden die je niet gemakkelijk kunt definiëren, in mijn deel van het land is het een zeer bekend begrip en is er weinig misverstand mogelijk over wat ermee wordt bedoeld.
En iemand die volks is zou niet the voice mogen winnen?
Neem trouwens aan dat je het filmpje wat bij Johannes thuis en op zijn werk gefilmd is niet gezien hebt?
Voor mij is een voorbeel van een volks type Ben Saunders. Daar vind ik Johannes niet op lijken.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:34:25 #37
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119671498
Ik versta onder 'volks' mensen die in 'volksbuurten' wonen. Heel gechargeerd dus mensen die een bankje en een partytent in de voortuin hebben staat en daar op zomeravonden met zijn allen met een sjekkie in de hand halve liters wegtikken. Gekleed in hun hemdloze shirt, met slecht gezette tattoos op hun arm. En dan met hun oude Mercedes een patatje gaan scoren bij de snackbar.

Johannes lijkt mij eerder 'plattelands' (ivm het keetgebeuren) dan volks.

Maar in welk hokje je hem ook stopt: hij spreekt klaarblijkelijk veel mensen aan. Zoals ik al eerder schreef, mijn 8 jarige dochter is verliefd op hem :') en die heeft geen benul van 'volksheid' . Die ziet alleen een leuke blonde jongen die leuk zingt.
pi_119671502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:30 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

En iemand die volks is zou niet the voice mogen winnen?
"Het gaat er niet om of dat volks slecht is, het gaat er om dat een kleine minderheid van de mensen volks is en dat het dus in theorie een beperkt aantal stemmen zou moeten opleveren. "

quote:
Neem trouwens aan dat je het filmpje wat bij Johannes thuis en op zijn werk gefilmd is niet gezien hebt?
Nee.
Link?
#NoDAPL
pi_119671859
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Het gaat er niet om of dat volks slecht is, het gaat er om dat een kleine minderheid van de mensen volks is en dat het dus in theorie een beperkt aantal stemmen zou moeten opleveren. "

[..]

Nee.
Link?
http://www.herhaling.nl/the-voice-of-holland---real-life/466/
Je moet de uitzending van 31 oktober hebben. Johannes begint na ruim 11 min.
pi_119671937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:34 schreef MaLo het volgende:
Ik versta onder 'volks' mensen die in 'volksbuurten' wonen. Heel gechargeerd dus mensen die een bankje en een partytent in de voortuin hebben staat en daar op zomeravonden met zijn allen met een sjekkie in de hand halve liters wegtikken. Gekleed in hun hemdloze shirt, met slecht gezette tattoos op hun arm. En dan met hun oude Mercedes een patatje gaan scoren bij de snackbar.

Johannes lijkt mij eerder 'plattelands' (ivm het keetgebeuren) dan volks.

Maar in welk hokje je hem ook stopt: hij spreekt klaarblijkelijk veel mensen aan. Zoals ik al eerder schreef, mijn 8 jarige dochter is verliefd op hem :') en die heeft geen benul van 'volksheid' . Die ziet alleen een leuke blonde jongen die leuk zingt.
Precies, 'volks' is voor mij ook iemand uit een buurt waar ze alles oranje maken als er voetbal is, op het bankje voor huis zitten, idd die partytenten.. _O- Johannes komt uit een heel ander soort gezin. Het stoort me vooral dat Ben meent mensen in hokjes te moeten duwen, daar houd ik niet van. Mijn zoon is net zo'n soort jongen als Johannes. Ook hij komt geregeld in een keet. Die op het erf staat van de woning van een directeur van een flinke fabriek... :D
(Ik voel me niet aangesproken trouwens door Ben, heb geen bankje en geen partytent en woon niet in een volksbuurt ;) )
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:22:00 #41
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119673018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:02 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Zanger Jelle B. heeft al geopperd dat het een prachtige stunt zou zijn als Johannes de finale zou halen en dat hij dan 'De mem fan Doutzen' zou zingen, een Friese song dus.
Sluit me helemaal bij Jelle B. aan:
:D

Hoewel ik deze ook wel heel vet zou vinden ;
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_119675363
quote:
Buiten de provincie zullen er heus wel meer stemmers zijn die zijn kwaliteiten als zanger overschatten. Maar met dat percentage had hij de vorige ronde er al uit gekregen. Hij heeft een zooi vrienden, die zich bij hun provider enorm in de schulden werken. Het werkt en de Voice kun je dus prima voor de gek houden. En RTL krijgt er een zooi centen bij.
pi_119681781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:45 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

http://www.herhaling.nl/the-voice-of-holland---real-life/466/
Je moet de uitzending van 31 oktober hebben. Johannes begint na ruim 11 min.
De link werkt niet. Op IE gebeurt er niets (misschien een pluginprobleem), bij FF krijg ik wel een of andere klotereclame maar niet de content zelf. Welke aflevering is het? Dan kijk ik wel even bij de bron zelf: http://www.thevoiceofholland.com/videos/reallife/
#NoDAPL
pi_119684070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De link werkt niet. Op IE gebeurt er niets (misschien een pluginprobleem), bij FF krijg ik wel een of andere klotereclame maar niet de content zelf. Welke aflevering is het? Dan kijk ik wel even bij de bron zelf: http://www.thevoiceofholland.com/videos/reallife/
Ik zie hem er daar niet bij staan, volgens mij was het aflevering 3 van de real life afleveringen
pi_119685610
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:34 schreef MaLo het volgende:
Zoals ik al eerder schreef, mijn 8 jarige dochter is verliefd op hem :') en die heeft geen benul van 'volksheid' . Die ziet alleen een leuke blonde jongen die leuk zingt.
Mooi gezegd :Y
pi_119687569
Het gaat er niet om of dat hij leuk is, het gaat er om of dat hij kan zingen. Dat is middelmatig. Leuk voor in de keet of in een kroegje, niet geschikt voor een groter podium. Het siert hem dat hij dat zelf ook weet.
#NoDAPL
pi_119749121
Tjongejongejonge.. spuit elf Wilma Nanninga heeft het helemaal door :o

http://www.telegraaf.nl/p(...)t_op_Johannes__.html

waar kunnen we Wilma weg stemmen?
  donderdag 29 november 2012 @ 15:45:28 #48
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119749229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:42 schreef Snoopyfrl het volgende:
Tjongejongejonge.. spuit elf Wilma Nanninga heeft het helemaal door :o

http://www.telegraaf.nl/p(...)t_op_Johannes__.html

waar kunnen we Wilma weg stemmen?
Wat een slecht stukje :').

Inderdaad, weg met Wilma :D
pi_119749698
Wilma is sowieso een slechte interviewer.

Ow en: "het is een Fries dus er komt nog boe of bah uit" ????????????????????????????

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
  donderdag 29 november 2012 @ 16:18:10 #50
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119750188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:00 schreef Apotheose het volgende:
Wilma is sowieso een slechte interviewer.

Ow en: "het is een Fries dus er komt nog boe of bah uit" ????????????????????????????

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
Ik ben een halve Friezin en zelfs ik voel mij beledigd door Wilma :{w .
"Het Friese offensief"

Team Johannes *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')