abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119339364
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was hier vroeger ook zo, maar werd teveel misbruik van gemaakt
Tja dat is kwestie van controle, alsof er nou geen misbruik word gemaakt van de HRA.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zondag 18 november 2012 @ 12:54:51 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119339387
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Tja dat is kwestie van controle, alsof er nou geen misbruik word gemaakt van de HRA.
maar dat komt nooit meer terug, want de controle is haast onmogelijk en niet van deze tijd, we willen naar een belastingdienst met minder personeel, niet met meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119339393
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Alsof er niet overal misbruik van gemaakt wordt als dat voordeel van *insert willekeurige persoon/poster* oplevert
pi_119339407
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dat komt nooit meer terug, want de controle is haast onmogelijk en niet van deze tijd
sterker nog, het hoeft niet terug te komen, want het is er al. Alleen niet voor de simpele particulier.
pi_119339418
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dat komt nooit meer terug, want de controle is haast onmogelijk en niet van deze tijd, we willen naar een belastingdienst met minder personeel, niet met meer
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:55 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Alsof er niet overal misbruik van gemaakt wordt als dat voordeel van *insert willekeurige persoon/poster* oplevert
Precies
pi_119339440
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:55 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

[..]

Precies
Daar begrijp ik het gejank over 'de ander' in dit topic ook niet zo :)

Weinig constructief, en extreem hypocriet
pi_119339460
quote:

[..]

sterker nog, het hoeft niet terug te komen, want het is er al. Alleen niet voor de simpele particulier.
Nee nou ja maakt dat uit. Bedrijven/particulier zit zowiezo al verschil in. Ik betaal belasting en mijn werkgever krijgt het vrolijk terug. Dus eigenlijk betaal ik in de ogen van de belastingdienst geen belasting maar het staat wel op mijn loonstrook.
  zondag 18 november 2012 @ 12:57:43 #158
323876 michaelmoore
pi_119339465
quote:

[..]

niet voor de eindgebruiker, maar die mag ook geen BTW terugvragen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119339500
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niet voor de eindgebruiker, maar die mag ook geen BTW terugvragen
Wat ookniet meer dan logisch is...
pi_119339524
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:48 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Ik heb al gemeld als de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek doordringt en wordt meegenomen in de huizenprijs. verwacht eerste daling in januari door verplicht aflossen. en dan wat zullen we zeggen 5-10 jaar daarna ofzo verwacht ik de volgende daling waarbij ik zal in stappen als ik niet naar buitenland verhuis.
Kudos to you, normaliter reageert niemand hier op deze vraag :)

Dan zit je kennelijk wel in een persoonlijke situatie dat zo'n lange termijn afwachten een optie is.
Bij verhuizing naar een buitenland zou ik maar kieskeurig zijn, want je woonkosten kunnen zomaar verviervoudigen (voor minder ;) ), extreem regio-afhankelijk (binnen landen).
  zondag 18 november 2012 @ 13:00:33 #161
323876 michaelmoore
pi_119339538
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:59 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Wat ook niet meer dan logisch is...
Maar iedereen mag een klusbedrijf beginnen en inkoop en spijkers aftrekken van de verkoopprijs
pi_119339600
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:57 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nee nou ja maakt dat uit. Bedrijven/particulier zit zowiezo al verschil in. Ik betaal belasting en mijn werkgever krijgt het vrolijk terug. Dus eigenlijk betaal ik in de ogen van de belastingdienst geen belasting maar het staat wel op mijn loonstrook.
Ja, dat maakt uit, want in landen waar geen HRA bestaat, wordt daarom een constructie opgetuigd om dat synthetisch af te kunnen trekken. Gevolg: geen 'HRA', maar wel renteaftrek (met als bonus meer aftrek), en alles behalve lagere prijzen.

Wat HRA bewerkstelligt is dat dit soort constructies eenvoudig voor eenieder ter beschikking staat. Elimineren leidt tot een investeerders/beleggersmarkt, en voorstanders van goedkope en 'sociale' huisvesting (en nivilering) kunnen aanschouwen waar dat toe leidt (namelijk onbetaalbare huisvesting).
Het is een gigantisch paard van Troje, waar alleen speculanten blij van worden, en daarom verbaast het me ook altijd dat juist de speculanten in dit topic dit soort ontwikkelingen als 'goed' voor de burger proberen te verkopen.
pi_119339637
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:00 schreef michaelHD9 het volgende:

Kudos to you, normaliter reageert niemand hier op deze vraag :)

Dan zit je kennelijk wel in een persoonlijke situatie dat zo'n lange termijn afwachten een optie is.
Bij verhuizing naar een buitenland zou ik maar kieskeurig zijn, want je woonkosten kunnen zomaar verviervoudigen (voor minder ;) ), extreem regio-afhankelijk (binnen landen).
Ik kan kiezen inderdaad :P maar zelfs particuliere huur zou ik op dit moment de voorkeur geven aan kopen. hoewel als ik particulier huurde tegenover de huurprijs ik wss nu snel nog iets zou proberen te kopen voor januari...
pi_119339925
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:02 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ja, dat maakt uit, want in landen waar geen HRA bestaat, wordt daarom een constructie opgetuigd om dat synthetisch af te kunnen trekken. Gevolg: geen 'HRA', maar wel renteaftrek (met als bonus meer aftrek), en alles behalve lagere prijzen.

Wat HRA bewerkstelligt is dat dit soort constructies eenvoudig voor eenieder ter beschikking staat. Elimineren leidt tot een investeerders/beleggersmarkt, en voorstanders van goedkope en 'sociale' huisvesting (en nivilering) kunnen aanschouwen waar dat toe leidt (namelijk onbetaalbare huisvesting).
Het is een gigantisch paard van Troje, waar alleen speculanten blij van worden, en daarom verbaast het me ook altijd dat juist de speculanten in dit topic dit soort ontwikkelingen als 'goed' voor de burger proberen te verkopen.
Ik ben geen voorstander van goedkope en sociale huisvesting. Als ik de boel zou regelen werden er een heleboel uit hun huis gezet en in een klein kotje gepropt (die wel eerst gebouwd moeten worden) voor een heleboel mensen geld dat ze blij mogen zijn dat ik de boel niet regel en maar gewoon een mening spuw (die met de dag kan veranderen). En net als ieder ander reken ik een kant op die goed is voor mij.

En mocht er onder de kopers iemand zijn die de HRA niet neemt omdat hij het er principieel niet mee eens is moet die nou zijn vinger opsteken.
pi_119339985
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:17 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van goedkope en sociale huisvesting. Als ik de boel zou regelen werden er een heleboel uit hun huis gezet en in een klein kotje gepropt (die wel eerst gebouwd moeten worden) voor een heleboel mensen geld dat ze blij mogen zijn dat ik de boel niet regel en maar gewoon een mening spuw (die met de dag kan veranderen). En net als ieder ander reken ik een kant op die goed is voor mij.

En mocht er onder de kopers iemand zijn die de HRA niet neemt omdat hij het er principieel niet mee eens is moet die nou zijn vinger opsteken.
Ik ben er principieel op tegen en zou hem zoveel mogelijk 'misbruiken' als mogelijk XD geld dat ook? Doe ik overigens met alle regelingen die de overheid aanbied waar ik het niet mee eens ben. Dat is helaas zo'n berg dat ik onmogelijk alles kan misbruiken te droevig eigenlijk haha.
pi_119340133
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:20 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Ik ben er principieel op tegen en zou hem zoveel mogelijk 'misbruiken' als mogelijk XD geld dat ook? Doe ik overigens met alle regelingen die de overheid aanbied waar ik het niet mee eens ben. Dat is helaas zo'n berg dat ik onmogelijk alles kan misbruiken te droevig eigenlijk haha.
Ik denk dat dat volgens sommigen hypocriet genoemd zou worden. Gewoon lekker doen natuurlijk dus.
  zondag 18 november 2012 @ 13:33:44 #167
323876 michaelmoore
pi_119340282
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:17 schreef Tikbalang het volgende:

ja kinderbijslag en een uitkering die neem je ook als je er recht op heb.

Neemt niet weg dat HRA wel de domste subsidie is die er bestaat, een stimulatie op geld lenen
pi_119340304
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:26 schreef Tikbalang het volgende:

Haha dat kan maar dat is het naar mijn idee niet. Het is als een hele groep mensen die zegt tegen mij dat het zo moet terwijl ik het er niet mee eens ben. Als ik dan zorg dat ik zoveel gebruik ervan maak dat het duidelijk in hun nadeel uitkomt zul je zien dat ze het er niet meer mee eens zijn. Als ik daarentegen er geen gebruik van maak en zij wel dan zijn ze veel beter uit en willen ze het waarschijnlijk gaan uitbreiden xD. Maar goed de gemiddelde nederlander denkt ook gewoon niet verder dan JIPPIE ik krijg geld GRATIS GELD haha.
  zondag 18 november 2012 @ 13:40:38 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119340488
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 12:17 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Mooi, zijn we het weer eens. Neem een gemiddeld woonhuis of appartement en het grootste deel zijn materiaalkosten. Ga buitenlandse producenten van bouwmateriaal maar eens proberen te dwingen om dat onder de kostprijs te verkopen.
Niet echt! Bouwmaterialen kosten vrijwel niets. Ga eens kijken wat een baksteen kost... En ga dan eens tellen hoeveel je er nodig hebt voor een huis!
Beton is zelfs nog goedkoper. Het zjin allemaal bulkmaterialen, en bulkmaterialen worden (na inflatie) historisch alleen maar goedkoper. Modaal kan per minuut werk meerdere bakstenen aanschaffen!
censuur :O
pi_119340585
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niet echt! Bouwmaterialen kosten vrijwel niets. Ga eens kijken wat een baksteen kost... En ga dan eens tellen hoeveel je er nodig hebt voor een huis!
Beton is zelfs nog goedkoper. Het zjin allemaal bulkmaterialen, en bulkmaterialen worden (na inflatie) historisch alleen maar goedkoper. Modaal kan per minuut werk meerdere bakstenen aanschaffen!
ja, alleen mag modaal itt 40 jaar terug niet meer zomaar een huis bouwen. allemaal regels (welke nou niet bepaald tot een mooier straatbeeld hebben geleid maar wel tot een zeer hoge toetredingsdrempel) waaraan in nederland een huis moet voldoen. gevolg: goedkope betonbouw welke wel allemaal aan de regels voldoet maar over 50 jaar allang weer is afgebroken.
pi_119340620
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja kinderbijslag en een uitkering die neem je ook als je er recht op heb.

Neemt niet weg dat HRA wel de domste subsidie is die er bestaat, een stimulatie op geld lenen
Tja ooit eens had de HRA wel een goed doel denk ik zo. Maar stimuleren in wonen zal er altijd blijven. Kunnen we wel meer dingen afschaffen.

Kinderbijslag - Kind bij elkaar neuken is ook eigen keus
Huur toeslag - ook als je huurt kun je kleiner gaan wonen
HRA - koop maar wat goedkoper
Zonnepanelen - Ga ik kopen of er nou subsidie is of niet (nu even geen geld voor)

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voors en tegens zijn er altijd en afhankelijjk vanuit welk perspectief je kijkt ben je voor of tegen.
pi_119340690
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:46 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Tja ooit eens had de HRA wel een goed doel denk ik zo. Maar stimuleren in wonen zal er altijd blijven. Kunnen we wel meer dingen afschaffen.

Kinderbijslag - Kind bij elkaar neuken is ook eigen keus
Huur toeslag - ook als je huurt kun je kleiner gaan wonen
HRA - koop maar wat goedkoper
Zonnepanelen - Ga ik kopen of er nou subsidie is of niet (nu even geen geld voor)

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voors en tegens zijn er altijd en afhankelijjk vanuit welk perspectief je kijkt ben je voor of tegen.
huizenprijzen zijn dusdanig fors gestegen dat het mensen weerhoudt kinderen te nemen. wil je redelijk wonen dan zit je al snel aan je plafond. ik ben trouwens tegen alle overheidsbemoeienis, dus van mij mogen ze de rest die je noemt ook afschaffen.
pi_119340749
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Weet je bakstenen zijn gaan kosten nadat Redland alle steenfabrieken op een paar na heeft overgenomen medio jaren '90? Idem voor dakpannen.

Ik weet prima wat bouwmaterialen kosten, en hoeveel je ervan nodig hebt voor een normaal huis, en hoe die prijzen zijn ge-evolueerd de laatste 15 jaar, jij leeft echt in lala-land wat dat aangaat.

*ziet Remco elke dag naar de Hornbach fietsen en drie bakstenen kopen.
pi_119340810
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

huizenprijzen zijn dusdanig fors gestegen dat het mensen weerhoudt kinderen te nemen. wil je redelijk wonen dan zit je al snel aan je plafond. ik ben trouwens tegen alle overheidsbemoeienis, dus van mij mogen ze de rest die je noemt ook afschaffen.
Daarom nog maar eens de vraag (die zorgvuldig ontweken wordt hier):

Wat is volgens jou redelijke huisvesting, en wat zijn redelijke woonkosten?

en volgens het nieuwe bouwbesluit is de plafondhoogte 260 cm, ik weet niet hoe lang je bent... ;)
  zondag 18 november 2012 @ 13:58:09 #175
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119340965
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:50 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Weet je bakstenen zijn gaan kosten nadat Redland alle steenfabrieken op een paar na heeft overgenomen medio jaren '90? Idem voor dakpannen.

Ik weet prima wat bouwmaterialen kosten, en hoeveel je ervan nodig hebt voor een normaal huis, en hoe die prijzen zijn ge-evolueerd de laatste 15 jaar, jij leeft echt in lala-land wat dat aangaat.

*ziet Remco elke dag naar de Hornbach fietsen en drie bakstenen kopen.
Ah, de persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten is er weer... Hallo lener :W

Google's eerste hit: http://www.stenenstunter.nl/index.html?a=det&id=1 : bakstenen vanaf 15 euro per vierkante meter. Een grote vierkante doos van 10 bij 10 bij 10 meter heeft 400 vierkante meter muren, da's 6000 euro bakstenen. Elk huis heeft aanzienlijk minder nodig.
Dus kom nou niet aan met verhaaltjes dat bulkmaterialen zo duur zijn :') |:(
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')