abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119344910
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik hoop het voor je dan gaan de koopprijzen weer omhoog en jouw fictieve verlies wat omlaag ^O^
:') Buiten dat het me een rotzorg zal zijn wat de prijzen gaan doen (die luxe heb je immers als je al een huis gekocht hebt om in te blijven wonen) was het een stelling van MM he...

Voor jou hoop ik het echter niet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119344934
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:') Buiten dat het me een rotzorg zal zijn wat de prijzen gaan doen (die luxe heb je immers als je al een huis gekocht hebt om in te blijven wonen) was het een stelling van MM he...
je hebt geen huis gekocht, het huis is van de bank (tenzij je er geen hypotheek op hebt) ^O^
pi_119344952
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je hebt geen huis gekocht, het huis is van de bank (tenzij je er geen hypotheek op hebt) ^O^
Iets zegt me dat je het niet helemaal begrijpt. :D
pi_119344968
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je het niet helemaal begrijpt. :D
ik begrijp het concept hypotheek prima. problem?
  zondag 18 november 2012 @ 15:45:11 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119344992
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hetgeen aangeeft dat de huren dus aanzienlijk zullen gaan stijgen. ;)
j a maar dan komt de echte marktwerking en gaan men ook meer indikken, maar dan ben ik weg en velen met mij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119345011
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik begrijp het concept hypotheek prima. problem?
Als jij dat concept inderdaad begrijpt, dan is er geen probleem.
pi_119345015
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

j a maar dan komt de echte marktwerking en gaan men ook meer indikken, maar dan ben ik weg en velen met mij
ja, wij zonder schuld zullen u volgen _O_
pi_119345060
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
maar dan ben ik weg en velen met mij
Goed streven. Zodra je de maatschappij meer gaat kosten dan opleveren, vrijwillig vertrekken. Zouden meer mensen moeten doen. ^O^
pi_119345061
ach reeel gezien denk ik dat europa er niet aan ontkomt om flink bij te drukken. eigenlijk maakt die hypotheekschuld dan niets uit, tenzij je gedurende de periode dat inflatie de kop opsteekt opeens geen inkomen meer hebt en je hypotheek niet kunt betalen. dan pakt de bank haar kans natuurlijk.
  zondag 18 november 2012 @ 15:47:56 #235
323876 michaelmoore
pi_119345095
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Goed streven. Zodra je de maatschappij meer gaat kosten dan opleveren, vrijwillig vertrekken. Zouden meer mensen moeten doen. ^O^
o ik neem mijn pensioen mee he, en het zorg fonds vergoed daar ook hoor, als ik ziek zou worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119345125
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

o ik neem mijn pensioen mee he
ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is om je pensioen uit een pensioenfonds te halen zonder er teveel op in te leveren ;(
  zondag 18 november 2012 @ 15:49:11 #237
323876 michaelmoore
pi_119345151
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is om je pensioen uit een pensioenfonds te halen zonder er teveel op in te leveren ;(
nee maandelijks opnemen net als salaris
pi_119345153
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tenzij je gedurende de periode dat inflatie de kop opsteekt opeens geen inkomen meer hebt en je hypotheek niet kunt betalen
Of je alsmaar hoger wordende huur. Daarom: woonlasten vastleggen. Niet gokken op een huur, die in 10 jaar zomaar zou kunnen verdubbelen, of in 20 jaar zou kunnen verviervoudigen.
pi_119345204
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Of je alsmaar hoger wordende huur. Daarom: woonlasten vastleggen. Niet gokken op een huur, die in 10 jaar zomaar zou kunnen verdubbelen, of in 20 jaar zou kunnen verviervoudigen.
ah nee het is nog niet zover dat er giga geld wordt bijgedrukt. dat duurt nog wel eventjes. eerst het griekenland debacle achter de rug hebben, daarna verder kijken wat te doen.
pi_119345268
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah nee het is nog niet zover
Niet? Bij > 43.000 inkomen een jaarlijkse huurstijging van 6,5% + inflatie? Dat is ruim binnen 10 jaar een verdubbeling.
pi_119345318
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet? Bij > 43.000 inkomen een jaarlijkse huurstijging van 6,5% + inflatie? Dat is ruim binnen 10 jaar een verdubbeling.
als er echt hyperinflatie komt - ga ik me niet meer zorgen maken over dat soort marginale zaken. je kunt dan ook beter in de buurt van het platteland wonen dan in de randstad ben ik bang ;(
pi_119345465
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als er echt hyperinflatie komt - ga ik me niet meer zorgen maken over dat soort marginale zaken. je kunt dan ook beter in de buurt van het platteland wonen dan in de randstad ben ik bang ;(
Om tot een verdubbeling te komen binnen 10 jaar heb je bij dat soort percentages echter helemaal geen hyperinflatie nodig. Verre van zelfs.

* Bijvlagenzinvol wel blij is dat zijn woonlasten dan gelijk blijven. :D
pi_119345660
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om tot een verdubbeling te komen binnen 10 jaar heb je bij dat soort percentages echter helemaal geen hyperinflatie nodig. Verre van zelfs.

* Bijvlagenzinvol wel blij is dat zijn woonlasten dan gelijk blijven. :D
als het zover komt denk ik dat een gemiddelde woning in de randstad niet zo super interessant meer is als nu. veel grond zou interessant kunnen zijn maar welke huiseigenaar in nederland bezit veel grond. eigenlijk alles wat op termijn waarde behoudt is interessant. verwacht alleen wel dat banken op zulke momenten van hyperinflatie heel streng gaan worden en zo snel mogelijk tot onteigening overgaan - om de op termijn interessante grond in bezit te krijgen.
pi_119345796
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
verwacht alleen wel dat banken op zulke momenten van hyperinflatie heel streng gaan worden en zo snel mogelijk tot onteigening overgaan
Ja, want als een brood inmiddels 30,- kost, de huur 17.000,- per maand, zal de woningeigenaar die 600,- per maand niet kunnen betalen natuurlijk. Nog afgezien van het feit dat iemand die 17.000,- huur per maand betaald, graag je 2 ton woning voor 5 ton over zal willen nemen.
pi_119345926
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, want als een brood inmiddels 30,- kost, de huur 17.000,- per maand, zal de woningeigenaar die 600,- per maand niet kunnen betalen natuurlijk. Nog afgezien van het feit dat iemand die 17.000,- huur per maand betaald, graag je 2 ton woning voor 5 ton over zal willen nemen.
als het tot hyperinflatie komt heeft 90% van de bevolking dusdanig ernstige zorgen dat in de overgangssituatie een hoop mensen hun hypotheek niet zullen kunnen betalen.
pi_119346083
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als het tot hyperinflatie komt heeft 90% van de bevolking dusdanig ernstige zorgen dat in de overgangssituatie een hoop mensen hun hypotheek niet zullen kunnen betalen.
Och, als je hypotheek in snel tempo een steeds kleiner deel van je uitgaven gaat innemen...

Wat gaat er dan wel niet gebeuren met de huurders dan? Mogelijk vervijfvoudigd je huur na 1 jaar :P
pi_119346201
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Really? dus alle bijstanduitkeringen zeg 350,- omhoog, zodat de mensen die dat toch al kregen het nog steeds krijgen, en de mensen die maar 200,- huurtoeslag kregen nu ook 350,- erbij krijgen.

En dat is dan goedkoper. :?
Is een kwestie van schijf 1 verlagen, bijstanders "betalen" ook belasting als zodanig. Schijf 1 naar beneden en iedereen profiteert dan HRA, Huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget en nog een stuk of wat weg. Scheelt allemaal weer maar goed wat dan te doen met al die belastingambtenaren en ander volk die dat allemaal regeleden. Die ook in de ww/bijstand dan schieten we er weer niks mee op.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119346411
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:17 schreef Tikbalang het volgende:
Is een kwestie van schijf 1 verlagen, bijstanders "betalen" ook belasting als zodanig.
Dan nog tackel je het probleem niet dat een deel van de mensen in de bijstand er ernstig op achteruit gaat en een deel er ernstig op vooruit gaat.
pi_119346680
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hetgeen aangeeft dat de huren dus aanzienlijk zullen gaan stijgen. ;)
Ja en dat mag dan ook wel; als het goedkoper is om te huren waarom zou je dan nog gaan kopen. Wel de voordelen niet de nadelen. En het verschil + kosten voor bureaucratische rompslomp daar mag de belastingbetaler(inclusief woningeigenaren) dan voor op draaien.
pi_119346793
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:31 schreef ebayaccountje het volgende:
Ja en dat mag dan ook wel; als het goedkoper is om te huren waarom zou je dan nog gaan kopen. Wel de voordelen niet de nadelen. En het verschil + kosten voor bureaucratische rompslomp daar mag de belastingbetaler(inclusief woningeigenaren) dan voor op draaien.
Iets zegt me dat je momenteel onder het verkeerde account reageert... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')