abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119265635
http://en.blog.wordpress.com/2012/11/15/pay-another-way-bitcoin/

quote:
Pay Another Way: Bitcoin
Posted by Andy Skelton

At WordPress.com, our mission is making publishing democratic — accessible and easy for anyone, anywhere. And while anyone can start a free blog here, not everyone can access upgrades (like going ad-free or enabling custom design) because of limits on traditional payment networks.

Today, that changes: you can now buy WordPress.com upgrades with bitcoins.

PayPal alone blocks access from over 60 countries, and many credit card companies have similar restrictions. Some are blocked for political reasons, some because of higher fraud rates, and some for other financial reasons. Whatever the reason, we don’t think an individual blogger from Haiti, Ethiopia, or Kenya should have diminished access to the blogosphere because of payment issues they can’t control. Our goal is to enable people, not block them.
Meer over Bitcoin hier: AEX / Digitaal geld Bitcoin #18 - Bitcoin is back! .

Ik vind het geweldig :D
జ్ఞ‌ా
pi_119265660
Is dit al nieuws tegenwoordig? What's next? Krantenkoppen als Spotify iDeal gaat ondersteunen?

Wel leuk voor Bitcoin overigens.
pi_119265679
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:26 schreef LompeHork het volgende:
Is dit al nieuws tegenwoordig? What's next? Krantenkoppen als Spotify iDeal gaat ondersteunen?

Wel leuk voor Bitcoin overigens.
Het is één van 's werelds grootste sites, en Bitcoin is een 'nieuwe' manier van betalen. Ik vind dit wel nieuwswaardig ja :)
జ్ఞ‌ా
pi_119265684
Reddit overweegt 't trouwens ook :D
జ్ఞ‌ా
pi_119265712
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:28 schreef µ het volgende:

[..]

Het is één van 's werelds grootste sites, en Bitcoin is een 'nieuwe' manier van betalen. Ik vind dit wel nieuwswaardig ja :)
Dat is waar, heeft trouwens wel een aardige tijd mogen duren voordat het eens écht aan sloeg, het bestaat sinds 2009 (dacht ik?). Ben wel benieuwd of hierdoor andere grote sites ook overstag gaan. :)
pi_119266100
Bitcoin is een leuk idee maar gaat het niet redden.

Teveel hacks geweest, te onzuiver en zal uiteindelijk duurder zijn omdat je computer steeds vervangen moet worden.

Maar denk dat de opvolger dat er ongetwijfeld zal komen, een stuk interessanter zal zijn.
pi_119266305
Jammer dat het fenomeen door criminelen wordt gebruikt om zwart geld wit te wassen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 11:31:53 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119269966
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:08 schreef De_Guidance het volgende:
Jammer dat het fenomeen door criminelen wordt gebruikt om zwart geld wit te wassen.
Dat niet alleen, steeds meer mensen handelen in bitcoins omdat de banken EN de belastingdienst er geen grip op hebben.

Zeker wel interessant nieuws dus. Want wat als bitcoin echt groot gaat worden? Wat gaan banken en de belasting dienst dan doen? Gaan ze dit verbieden?

[ Bericht 13% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 16-11-2012 11:42:36 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_119273792
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Want wat als bitcoin echt groot gaat worden? Wat gaan banken en de belasting dienst dan doen? Gaan ze dit verbieden?
De Nederlandse Bank (dacht ik) heeft laatst al een onderzoek gedaan, daarin staat inderdaad dat het beter is om te verbieden als de concurrentie met het geld dat zij uitgeven te groot wordt.

Een opzichtig geval van:
pi_119275862
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:27 schreef Kowloon het volgende:
De Nederlandse Bank (dacht ik) heeft laatst al een onderzoek gedaan, daarin staat inderdaad dat het beter is om te verbieden als de concurrentie met het geld dat zij uitgeven te groot wordt.
Las pas een artikel over de kijk van DNB op Bitcoin. Zag daarin onder andere fraaie uitspraken voorbij komen als "Bitcoin is erg risicovol, het is een anoniem netwerk, je weet niet wie erachter zit" :')

Dan vraag ik me af, zijn ze werkelijk zo dom en onwetend (de meesten begrijpen natuurlijk geen ene reet van Bitcoin) of doen ze dit nou expres om angst te zaaien?

quote:
Een opzichtig geval van:
Precies, de overheid (samen met hun bankmaatjes) houden graag het monopolie op geld uit lucht kunnen toveren en de rest van de wereld kaalplukken. Helaas voor ze, met het voortschrijden der techniek beginnen ze hun bestaansrecht te verliezen. Allicht zullen ze nog een tijdje tegenspartelen, maar de bizarre situatie uit het verleden is gewoon niet lang meer houdbaar.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_119275907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:08 schreef De_Guidance het volgende:
Er wordt miljoenen malen meer zwart geld witgewassen met euro's en dollars dan met Bitcoin. En daar is het ook geen reden om het niet te gebruiken, toch?

En er worden ook drugs gekocht met euro's en dollars, wederom veel meer dan met Bitcoin.
pi_119276117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Teveel hacks geweest, te onzuiver en zal uiteindelijk duurder zijn omdat je computer steeds vervangen moet worden.

Maar denk dat de opvolger dat er ongetwijfeld zal komen, een stuk interessanter zal zijn.
Dus al een bank gehacked word is geld in 1 keer onveilig?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_119276159
Meer fraude en diefstal op Bitcoin _O_
pi_119276172
Ik las Bitoni ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119276181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dus al een bank gehacked word is geld in 1 keer onveilig?
Als banken bij de fleet overvallen worden en je als spaarder opeens al je geld kwijt raakt, moet je eens kijken hoe snel mensen om verandering schreeuwen.
pi_119276217
quote:

Totale nonsense, je hebt blijkbaar geen flauw benul hoe Bitcoin werkt.

1. Bitcoin is nog NOOIT gehackt. In de verste verte niet. Er valt ook niets te hacken, het is een volledig open source transparant protocol dat enkel van wiskundige principes aan elkaar hangt. Wat er gehackt is, zijn een paar random onafhankelijke 3rd party websites gehackt die hun beveiliging niet op orde hadden en een gapend SQL injection gat hadden open staan. Toevallig waren dat sites die Bitcoin-gerelateerde diensten aanboden.

Dan is het dus niet "Bitcoin is gehackt" maar "er zijn een paar websites" gehackt. Websites die niets met het Bitcoin systeem zelf te maken hebben. Als er een bank wordt overvallen of een pinautomaat wordt opengebroken zeg je toch ook niet "de euro is gehackt".

2. Te onzuiver? :? Bitcoin is juist hartstikke zuiver, per definitie. Alles is open, transparant, en verifieerbaar. En eerlijk, decentraal, onafhankelijk, niemand is de baas over Bitcoin, en niemand kan bitcoins vervalsen of anderszins manipuleren. Klinkt tamelijk zuiver in mijn oren.

3. Duurder omdat je je computer moet vervangen? :? :? Ehh, je hebt niet eens een computer nodig om Bitcoin te gebruiken. Genoeg online wallet diensten, of brain wallets, mobiele apps, enzovoort.

Iets met klok en klepel. Laat je niet gek maken door de bullshit die DNB en andere leden van de gevestigde orde in de media verspreiden.
pi_119276296
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:
Als banken bij de fleet overvallen worden en je als spaarder opeens al je geld kwijt raakt, moet je eens kijken hoe snel mensen om verandering schreeuwen.
Bij Bitcoin heb je geen bank (of equivalent) nodig. Alleen als je per se je geld aan een random 3rd party website wilt toevertrouwen, ja dan loop je risico (dat die site wordt gehackt of de beheerders er met je geld vandoor gaan). Maar waarom zou je dat risico nemen, is nergens voor nodig.
pi_119276363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:47 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Bij Bitcoin heb je geen bank (of equivalent) nodig. Alleen als je per se je geld aan een random 3rd party website wilt toevertrouwen, ja dan loop je risico (dat die site wordt gehackt of de beheerders er met je geld vandoor gaan). Maar waarom zou je dat risico nemen, is nergens voor nodig.
Je computer is ook niet veilig natuurlijk gekkie.
pi_119276429
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Je computer is ook niet veilig natuurlijk gekkie.
Ehm, mijn Ubuntu Live CD die nooit online gaat wel, gekkie.
pi_119276458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:50 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ehm, mijn Ubuntu Live CD die nooit online gaat wel, gekkie.
Dan ben ik benieuwd hoe jij je wallet gebruikt.
pi_119276596
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:51 schreef Scorpie het volgende:
Dan ben ik benieuwd hoe jij je wallet gebruikt.
Die staat encrypted op een USB stick (en op diverse online & offline backup locaties).

En die wordt alleen gedecrypt (d.w.z. het password daarvoor wordt alleen ingevoerd) binnen een offline Ubuntu Live sessie, voor het signen van transacties. In een normale omgeving (online en ongeacht het OS) worden de transacties verstuurd, maar hierbij worden de private keys dus nooit gedecrypt (noch zijn ze uberhaupt in het geheugen aanwezig of benaderbaar op wat voor manier dan ook).

Kan o.a. met Armory maar er zijn meer methoden.
pi_119276666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:55 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Die staat encrypted op een USB stick (en op diverse online & offline backup locaties).

En die wordt alleen gedecrypt (d.w.z. het password daarvoor wordt alleen ingevoerd) binnen een offline Ubuntu Live sessie, voor het signen van transacties. In een normale omgeving (online en ongeacht het OS) worden de transacties verstuurd, maar hierbij worden de private keys dus nooit gedecrypt (noch zijn ze uberhaupt in het geheugen aanwezig of benaderbaar op wat voor manier dan ook).

Kan o.a. met Armory maar er zijn meer methoden.
Dan ben je 1 van de weinigen die het goed voor elkaar hebben. Zoals je zelf ook wel begrijpt is dit soort (omslachtige) maatregelen niet weggelegd voor de leek zonder computer kennis onder ons.
pi_119276812
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:58 schreef Scorpie het volgende:
Dan ben je 1 van de weinigen die het goed voor elkaar hebben. Zoals je zelf ook wel begrijpt is dit soort (omslachtige) maatregelen niet weggelegd voor de leek zonder computer kennis onder ons.
Sowieso is Bitcoin nog niet weggelegd voor de leek zonder computerkennis. Kwestie van tijd. Het systeem werkt vlekkeloos, maar de praktische uitvoering (de beschikbare clients en software e.d.) staan nog in de kinderschoenen.

Internet was ook jarenlang een speeltje voor geeks. Zou nooit wat worden, dat rare virtuele digitale gedoe. En "online betalen" was al helemaal belachelijk, het idee alleen al. Enfin, 20 jaar later...

En zo omslachtig is het trouwens niet hoor. Want natuurlijk heb ik ook wel een walletje met wat spare change gewoon in m'n windows omgeving staan (weliswaar op een truecrypt partitie, maar toch). Daar is niets omslachtig aan. En wat wisselgeld in een blockchain.info of strongcoin.com wallet hebben is ook echt niet zo riskant. Op die manier loop ik hetzelfde risico (wat al erg klein is) als dat ik m'n portomonnee met wat kleingeld verlies, mijn spaargeld is 100% veilig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jace_TBL op 16-11-2012 15:09:19 ]
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:12:10 #24
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_119279223
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:34 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Er wordt miljoenen malen meer zwart geld witgewassen met euro's en dollars dan met Bitcoin. En daar is het ook geen reden om het niet te gebruiken, toch?

En er worden ook drugs gekocht met euro's en dollars, wederom veel meer dan met Bitcoin.
Nummero 1 witwassers van drugsgeld in de VS waren de grote banken. Kan me niet voorstellen dat dat in Nederland heel anders is en was.
pi_119280083
quote:

Bitcoin is nooit gehacked geweest, en je computer hoeft niet steeds vervangen te worden ;)
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')