abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119261704
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_119261741
En deze probeerde ik nog te posten in het vorige topic

Sorry dat ik niet goed ben in originele titels voor topics :')

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat voor noten zijn dat dan? Ongebrand en ongezouten? Die heb ik nog niet zo goedkoop gezien..
Ongezoute cashewnoten (naja... zijn peulvruchten, maar goed) en pistachenoten.
Gezouten noten eet ik niet (heb zelfs geen zout in huis, ik ben zoutloos opgevoed. Alleen brood en kaas koop ik niet zoutloos).
pi_119261849
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:59 schreef V1z0R het volgende:
Maar je bent dierlijke eiwitten nodig :? Essentiële eiwitten...

:N niet doen! Je verpest je hele hormoonhuishouding wanneer je vetten gaat skippen, skip die suikers!

Mijn theorie is dat alles waar eiwitten inzitten, zitten ook veel vetten. Alleen van het idee vetten eten krijg ik schuldgevoelens, dus gooi ik het op eiwitten.

Sowieso probeer ik me meer op eiwitten te richten.

En het voornaamste nut van dierlijke eiwitten te verkiezen boven plantaardige eiwitten is dat er vitamine B in zit. Als ik weer zere gewrichten in mijn handen krijg en moe word weet ik dat het tijd is voor vis.
pi_119261989
Jij hebt het niet helemaal goed in je hoofd of wel ?
Zou dan toch voorstellen om dat een beetje op een rijtje te brengen :*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119262022
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:10 schreef V1z0R het volgende:
Jij hebt het niet helemaal goed in je hoofd of wel ?
Zou dan toch voorstellen om dat een beetje op een rijtje te brengen :*
Mijn kennis over voeding is niet heel erg groot, geef ik eerlijk toe.
Maar mijn mentale gezondheid is prima hoor :)
pi_119262080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn kennis over voeding is niet heel erg groot, geef ik eerlijk toe.
Dat niet, doelde meer op algehele stabiliteit. Ben zelf 'fucked up', jij komt beetje instabiel op mij over. :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119262547
V1z, zit er nou alweer iemand een topic te openen terwijl jij m dicht gooide? :o

Mijn voeten doen trouwens pijn. Van het lopen.

Lijstje:
O koffie melk broodje ham kaas
L wortelsoep, helft van een salade met tonijn
T warme choco en chococroissant
D paar stukjes vlees, wat frietjes en wat salade
B heel erg veel wandelen. En nu dus,zere voeten.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_119262691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
V1z, zit er nou alweer iemand een topic te openen terwijl jij m dicht gooide? :o

Mijn voeten doen trouwens pijn. Van het lopen.

Lijstje:
O koffie melk broodje ham kaas
L wortelsoep, helft van een salade met tonijn
T warme choco en chococroissant
D paar stukjes vlees, wat frietjes en wat salade
B heel erg veel wandelen. En nu dus,zere voeten.
Maar kotsje die bedoelt het niet verkeerd O+

Kunnen die Portugezen jullie nog een beetje aan dan? :P
pi_119263086
Dat is dan het kutte van internet, die kleine hints komen niet over :{ CotS vooral doorgaan! goed ritme te pakken!

Meh :{ terusten! :W
O+
pi_119263193
Die Portugezen zijn bang voor ons. :D
Vanochtend hadden we een supertoffe vrouwelijke gids in Sintra bij het paleis en daar was ook een Italiaanse bij waarbij Phaidra groot was. B-)
Maar ontzettend leuk hier. Halve dag gewinkeld in een outlet en natuurlijk past mij niets dus dat was lekker goedkoop. *)
Morgen nog even de toerist uithangen en dan weer naar huis. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_119264894
Mogge!
In Noorwegen was het winter. Mooi, wit en fris.

Heb 1 topic teruggelezen, zo te zien heeft Cocotrimonium haar ei gelegd? *O* Gratuliere! Wat is het geworden?
Heb ik verder nog belangrijke zaken gemist?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_119265163
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 06:00 schreef sigme het volgende:
Mogge!
In Noorwegen was het winter. Mooi, wit en fris.

Heb 1 topic teruggelezen, zo te zien heeft Cocotrimonium haar ei gelegd? *O* Gratuliere! Wat is het geworden?
Heb ik verder nog belangrijke zaken gemist?
Fijn dat het leuk was! Coco heeft een Saar gelegd...

Ook goeiemorgen, om kwart over 8 al lesgeven is erg vroeg! Na vier uur lesgeven gelijk door naar het vliegveld om mn ouders op te halen, dat is wel leuk!
pi_119265523
Planning:
O: haver mout met half water en half volle melk en rozijntjes
T: appel, peer, cappuccino
L: dubbele Allison bth grillworst, dubbele Allison bth pindakaas,
T: rode paprika en hand walnoten
D: misschienl bij vriendin, Anders pasta'tje
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:21:55 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119265605
Nog even over vrije dagen: ik ben moe en ik wil vrij, maar heb niet genoeg vrije dagen meer :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119265632
Ik heb er nog 2 ofzo! Kopen? :P
pi_119265677
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

o.O Sorry! Ik had alleen een reactie getypt en die paste niet meer. En toen zei mijn PC dat ik doet kon doen, dus dat deed ik
pi_119265758
Pfffft... een nieuwe morgen en wat voor een. Mijn overburen zijn vanaf freaking zes uur begionnen met een cirkelzaag. Gisteren gingen ze er ook mee door tot een uur of elf. Ik verwacht binnenkort echt een prachtig konijnenhok te zien op hun balkon :O Moe

Vandaag ga ik boodschappen doen voor een feestje dat ik morgen geef (Sinterklaas verwelkomingsfeest, ik weet het is kinderachtig: lekkere hapjes en spelletjes met mijn vrienden :@ maar zeggen dat ze het leuk vinden dus ik laat het door gaan) En ga lekker de hele dag in de keuken rommelen *)

Eetplanning van vandaag:
O. 2 boterhammen denk ik, met kaas
L. 2 boterhammen met ik denk wederom kaas of sandwichspread
T. Wat salade van gisteren :9
D. Uhm? Ik denk dat ik een Wereldgerecht ga maken. Daar doe ik drie dagen mee en dan hoef ik voor de rest van het weekend niet meer na te denken
T. 2 sinaasappels en misschien wat olijven (ergens gelezen dat, dat een heel gezond tussendoortje was. Iets met ze bevatten 7kcal. per stuk en goede vetten)?
pi_119265767
Morning :)

Eens met V1z wb gezonde vetjes, als ik ook foto's van mezelf vergelijk van toen ik voornamelijk veganistisch at en nu... dan zie ik er nu stukken gezonder/beter uit. Ook mn lijf functioneert inderdaad beter met meer vetten. Hoeft niet perse dierlijk te zijn CotS. Er is veel over te vinden, dus ik zou zeggen, ga eens beetje snuffelen!

Half dagje werken en dan weekend *O*
Be someone that makes you happy
pi_119265776
Experiment van vandaag: Olijven
Had ergens gelezen naar rondklikken dat die gezond en vet zouden zijn?
pi_119265797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Experiment van vandaag: Olijven
Had ergens gelezen naar rondklikken dat die gezond en vet zouden zijn?
Klopt, olijven zijn prima :Y
Enkelvoudige onverzadigde vetzuren, zelfde als in olijfolie dacht ik
pi_119265825
Morningggg *O*

O: bakje yoghurt met roosvicee en muesli+lijnzaad
T: 2 rijstwafels pindakaas, 2 mandarijntjes
L: dubbele volk. boterham salami, appel
T: volk. boterham hummus, banaan, handje nootjes
S: uurtje fitness
D: chili con carne
T: ?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119265910
Cots, wat ook kan, kokosolie (als vervanger van boter op brood) en avocado's! Supergezond :Y
pi_119265932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:47 schreef Perruche het volgende:
Cots, wat ook kan, kokosolie (als vervanger van boter op brood) en avocado's! Supergezond :Y
Ja! En pijnboompitjes, pompoenpitten, kokosmelk, geraspte kokos, lijnzaadolie, etc :D
pi_119265950
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:49 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja! En pijnboompitjes, pompoenpitten, kokosmelk, geraspte kokos, lijnzaadolie, etc :D
Van die hennepzaden voor over je muesli :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')