Bron: IGNquote:Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, Xbox 360 and PlayStation 3.[4] Officially announced on December 11, 2010,[5][6] the game is scheduled for a March 6, 2012 release[7] and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of videogames, completing the story of Commander Shepard.[8][9]
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follow Commander Shepard as he/she tries to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her.
SPOILER: Trailers:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ScreenshotsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reviews:
* IGN!
* Gamespot!
* Edge!
* Eurogamer!
* Gamekings!
FOK!kers met net zoveel swag op Origin:
Drizzt - Moredhel83
Hans1988 - Fluffeltje
ElmarO - EcVo
jebentzelfeenfiets. - Wubcake
Smoofie - Smoofiee
Athcom - Verzijl
PirE - KaiaiaiaWomen with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:47 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat een kut-tt. Verander 'm eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
quote:Op donderdag 15 november 2012 13:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]Wat verrassend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burning bridges gives you so much more
ik zou niet weten hoequote:
QFTquote:Op donderdag 15 november 2012 13:47 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat een kut-tt. Verander 'm eens.
1 is gewoon beterquote:
Dat is jouw mening, hoort niet in de TT thuis..quote:
quote:
jawelquote:Op donderdag 15 november 2012 16:17 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, hoort niet in de TT thuis..
Eens met deze man.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef Appelknaller het volgende:
3>2>1 is het en blijft het. De MP in 3 is het geniaalste idee ooit.
quote:Op donderdag 15 november 2012 14:18 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Jij hebt er duidelijk wel kaas van gegeten.
quote:
Het einde van 3 was tegenvallend, maar voor de rest is ook de singleplayer werkelijk geweldig. ME2 heeft de meeste indruk op me gemaakt, omdat ik totaal niet had verwacht dat de game zo episch zou zijn na de saaie bagger die ME1 heette. Maar ME2 spelen na ME3 gespeeld te hebben, dat voelt gewoon als een stap terug.quote:Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef Appelknaller het volgende:
3>2>1 is het en blijft het. De MP in 3 is het geniaalste idee ooit.
Laat maar weten wat je bevindingen zijn, ik vind vooralsnog 15 euro voor dlc wat aan de stevige kant..quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:00 schreef bjorntju het volgende:
Ben hem nu aan het downloaden. ben benieuwd!
Ik zou graag ook weten of het wat is voor ik er 15 euro aan uitgeef.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Laat maar weten wat je bevindingen zijn, ik vind vooralsnog 15 euro voor dlc wat aan de stevige kant..
Hoewel ze gameplay-wise wel wat dingen opgeschroefd hebben in drie, ben ik het eigenlijk wel met je eens. Ik miste in drie een beetje verkennen van de ruimte in vergelijking met zijn voorganger. Had graag wat meer quests op planeten gedaan die je 'toevallig' tegenkomt. In ME3 was het even scannen en gaan met die banaan. Sowieso heeft het laatste deel een groot gebrek aan content, vind ik.quote:
Dat is niet iets wat past bij het thema 'imminent reaper threat'; even lekker scannen en planeten verkennen. Lijkt me logisch dat dat er niet in zit.quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:51 schreef Jivis het volgende:
Hoewel ze gameplay-wise wel wat dingen opgeschroefd hebben in drie, ben ik het eigenlijk wel met je eens. Ik miste in drie een beetje verkennen van de ruimte in vergelijking met zijn voorganger. Had graag wat meer quests op planeten gedaan die je 'toevallig' tegenkomt. In ME3 was het even scannen en gaan met die banaan.
Ik zat met m'n laatste playthrough van ME2, plus alle dlc, aan de 60 uur. Daar zit ik al aan bij ME3, plus één dlc. Dus hoe je daar zo op komt, weet ik niet.quote:Sowieso heeft het laatste deel een groot gebrek aan content, vind ik.
Ze hebben even veel tijd gehad voor ME3 als voor ME2. Dus dat lijkt me dus niet dat het gelijk aan EA ligt.quote:Ach, aan alles is te zien dat EA Bioware gepusht heeft het spel zo snel mogelijk uit te brengen.
Ik vind dat handjevol sidemissies in drie gewoon te weinig om het lijf hebben en dat is voor mij inderdaad een teken dat de game gehaast is uitgebracht. Veel komt neer op even met die en die lullen en dan ben je klaar. Of dat lame 'ingrijpen in gesprekken'. Daar hadden ze echt meer mee kunnen doen wat mij betreft. En dat planeten verkennen hadden ze natuurlijk ook kunnen combineren met de reaper threat. Meer reddingsmissies, meer Cerberus-missies.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:54 schreef The_Substitute het volgende:
Op Origin staat ie i.i.g. nog niet.
[..]
Dat is niet iets wat past bij het thema 'imminent reaper threat'; even lekker scannen en planeten verkennen. Lijkt me logisch dat dat er niet in zit.
[..]
Ik zat met m'n laatste playthrough van ME2, plus alle dlc, aan de 60 uur. Daar zit ik al aan bij ME3, plus één dlc. Dus hoe je daar zo op komt, weet ik niet.
[..]
Ze hebben even veel tijd gehad voor ME3 als voor ME2. Dus dat lijkt me dus niet dat het gelijk aan EA ligt.
Hij staat nu op Origin voor de geïnteresseerden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:54 schreef The_Substitute het volgende:
Op Origin staat ie i.i.g. nog niet.
Ja vind ik ook eigenlijk, maar het blijft toch Mass Effect dus daar wil ik wel een uitzondering voor makenquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:37 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Laat maar weten wat je bevindingen zijn, ik vind vooralsnog 15 euro voor dlc wat aan de stevige kant..
Tuurlijk, heb ook alle dlc van elke mass effect gekocht, maar vind 15 euro net wat aan de stevige kant. Heb de special editon van ME3 gekocht voor 33 euro, dus 15 euro is verhoudingsgewijs wat veel.. Maar ik wacht de bevindingen hier af, moet ook nog aan leviathan beginnen..quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:53 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja vind ik ook eigenlijk, maar het blijft toch Mass Effect dus daar wil ik wel een uitzondering voor makenSchijnbaar duurt hij ook 2x zo lang als de vorige DLC. (ben er nog niet aan begonnen trouwens, was even een paar andere missies doen in ME3, ga er zo aan beginnen
)
Weet niet of je op de PC speelt, maar daar is hij 1200 Bioware Points en dat is dacht ik zo'n ¤11. Nog steeds niet goedkoop natuurlijk, maar wel minder dan ¤15.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:58 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Tuurlijk, heb ook alle dlc van elke mass effect gekocht, maar vind 15 euro net wat aan de stevige kant. Heb de special editon van ME3 gekocht voor 33 euro, dus 15 euro is verhoudingsgewijs wat veel.. Maar ik wacht de bevindingen hier af, moet ook nog aan leviathan beginnen..
Ben uiteraard een pc gamer, 1200 Bioware points = 12 euroquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Weet niet of je op de PC speelt, maar daar is hij 1200 Bioware Points en dat is dacht ik zo'n ¤11. Nog steeds niet goedkoop natuurlijk, maar wel minder dan ¤15.
quote:
Dit heb ik dus ookquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef nikk het volgende:
Deel 3 voelt epischer aan, maar persoonlijk vond ik deel 2 leuker om te spelen. Deel 2 kan ik ook blijven replayen, bij deel 3 had ik al moeite bij de eerste keer.
Dat vind ik schrikbarend weinig voor jouw doenquote:Op dinsdag 27 november 2012 22:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ookAl vond ik het wél erg leuk om 3 te spelen, heb het (zelfs) twee of drie keer gedaan (als engineer, adept en soldier)
Ik vind 2 ook stukken toffer dan 3, daaromquote:Op dinsdag 27 november 2012 22:48 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat vind ik schrikbarend weinig voor jouw doen.
quote:Op woensdag 28 november 2012 00:55 schreef trancethrust het volgende:
Is die titel nu serieus veranderd?
Eens.quote:Op woensdag 28 november 2012 01:04 schreef The_Substitute het volgende:
Omega is de beste ME-dlc tot nu toe.
Ja, beter dan LotS.
- Een toffe intro.
- Aria's en Nyreen's (female Turian) karakter zijn goed geschreven.
- De situatie òp, en ook Omega zelf, worden interessant weergegeven. Nyreen (Talons) vs Aria, Aria vs Cerberus' Petrovsky. En alle Omega inwoners die zich er middenin bevinden. Plus goed leveldesign en een aantal toffe vista's.
- Een goede afwisseling tussen gevechten, gesprekken en je een weg banen door Omega. Wat nog ondersteund wordt door het feit dat je de ene keer speelt met alleen Aria, dan alleen met Shepard, of met zowel Aria als Nyreen. (je Normandy-teamleden spelen geen rol)
- Nieuwe vijanden, zoals de Rampart Mechs en de Adjutants.
- 2 nieuwe biotic powers, die je kunt kiezen als extra kracht: Flare en Lash
Plus een aantal nieuwe wapens + upgrades.
Het heeft geen invloed op 't einde (alleen je TMS), maar dat was al bekend. Dus als je daar doorheen kunt kijken, dan is dit een prima aanschaf.
SPOILER: Omega side questsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, daar hoopte ik al op. Tof!quote:Op woensdag 28 november 2012 01:04 schreef The_Substitute het volgende:
- 2 nieuwe biotic powers, die je kunt kiezen als extra kracht: Flare en Lash
Je vergeet dat de missies van Grissom Academy, de Rachni, Cerberus Scientists en Ardat Yakshi monestary ook bij de sidequests horen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:10 schreef Jivis het volgende:
Ik vind dat handjevol sidemissies in drie gewoon te weinig om het lijf hebben en dat is voor mij inderdaad een teken dat de game gehaast is uitgebracht. Veel komt neer op even met die en die lullen en dan ben je klaar.
Dat ze dat zo gedaan hebben, was prima. Het enige lame er aan is, dat het alleen invloed had op de TMS-optelsom.quote:Of dat lame 'ingrijpen in gesprekken'. Daar hadden ze echt meer mee kunnen doen wat mij betreft.
Ok, dat hadden ze kùnnen doen, maar ik vind dat niet echt een punt van kritiek. Het had de game uitgebreider gemaakt, maar niet persé beter.quote:En dat planeten verkennen hadden ze natuurlijk ook kunnen combineren met de reaper threat. Meer reddingsmissies, meer Cerberus-missies.
Ik zie niet in hoe dat (vaststaande plots) anders is dan in ME2. De enige variaties zaten 'm daar ook alleen in de details. Het grote punt blijft dat de beslissingen die er toe hadden móeten doen in ME3, uiteindelijk alleen maar van toepassing zijn op je TMS, en níet op de beschikbare opties op 't eind.quote:Maar het grootste minpunt vind ik dat je in drie veel te veel een bepaalde richting op wordt gestuurd, met veel al vaststaande missies en gebeurtenissen. Het morele keuzesysteem is zeer summier en eerder verslechterd dan verbeterd. Toch apart voor de afsluiter van een trilogie.
quote:Op woensdag 28 november 2012 14:00 schreef ElmarO het volgende:
Ben alleen totaal vergeten twee side quests te doen. Al kreeg ik er van één alsnog een bedankje dat ik hem had geholpen.Nee, die zijn gewoon extra.SPOILER: Omega side questsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond die gevechten juist een van de grote pluspunten, o.a. door het goede leveldesign. Maar ook vooral door de toevoeging van de Rampart Mechs, die bijna nooit dekking zoeken en je maar blijven bestormen, waardoor ik meer dan normaal moest blijven bewegen. En het viel me ook op hoe snel ik door m´n thermal clips heen was door die dingen, omdat ze vaak hun schild gebruikten, waardoor ik ook veel vaker op zoek moest naar nieuwe clips. Hierdoor voelde ik me een stuk kwetsbaarder dan in de originele game. Op Insanity, voor de duidelijkheid. Vond ´t erg vet.quote:Op woensdag 28 november 2012 20:14 schreef LeaderRoel het volgende:
Ik heb Omega net gespeeld, het begin en het einde was wel leuk, maar alle gevechten waren doodsaai. Er zaten we coole momenten in maar voor de rest saaie gevechten tegen een heleboel Cerberus troops. Is de 15 euro niet waard vind ik.
[ Bericht 1% gewijzigd door The_Substitute op 29-11-2012 10:19:13 ]'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ja en dat vind ik dus te summier. In ME2 had ik veel meer het idee 'invloed' te hebben op het verhaal (hoewel dat inderdaad al grotendeels vaststaat). Maar goed, ik denk niet dat we het eens wordenquote:Op donderdag 29 november 2012 00:59 schreef The_Substitute het volgende:
Ik zie niet in hoe dat (vaststaande plots) anders is dan in ME2. De enige variaties zaten 'm daar ook alleen in de details. Het grote punt blijft dat de beslissingen die er toe hadden móeten doen in ME3, uiteindelijk alleen maar van toepassing zijn op je TMS, en níet op de beschikbare opties op 't eind.
Het moraliteitssysteem ligt daar eigenlijk in het verlengde van, maar ik zie weinig verschil met hoe het was in ME2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |