abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128355951
De (maar niet alle) paperbacks van 3 en 5 zijn in 2 delen gesplitst. Maar dat kun je herkennen aan de subtitel (of het ontbreken ervan).
pi_128367078
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:10:21 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128368648
Dubbel
Spoilers!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:10:32 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128368661
:D
Spoilers!
pi_128369123
quote:
Gatverdamme.

Laat die man toch lekker schrijven. Voor mijn part doet hij er nog 20 jaar over. Beloeftes doen van wat zakgeld (want dat is dat targeted bedrag ondertussen wel voor hem) maakt echt niet dat het boek eerder af is, laat staan beter wordt.
Conscience do cost.
pi_128369203
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:08 schreef Symer het volgende:
Tv-kijker hier met een paar vragen over de boeken:

1) Als je de eerste 3 HBO seizoenen hebt gezien, is het dan nog aan te raden om met de boeken te beginnen? Je kent immers dat gedeelte van het verhaal al en ik ving ergens op dat de rest van de boeken kwalitatief minder zijn?

2) Hoeveel boeken zijn er nu? Ik dacht 5, maar Amazon heeft ook The complete box set of all 6 books en A Song of Ice and Fire, 7 Volumes
1) Er zijn 5 boeken. Season 3 ging tot de helft van boek 3. Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Je snapt dan immers het verhaal veel beter. Bovendien ken je inderdaad maar een gedeelte van het vehaal... het grootste gedeelte ken je nog zeker niet :P

De rest van de boeken zijn absoluut niet kwalitatief minder... er komen alleen een aantal nieuwe characters bij in boek 4 en 5 en boek 5 eindigt met heel veel wrede cliffhangers en dat staat sommige lezers niet aan :P Bovendien zijn sommigen hier gefrustreerd dat ze 6 jaar lang hebben moeten wachten op boek 5. Maar dat probleem heb je dus niet :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:53:16 #277
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_128370199
quote:
Ach, jammer, ik geloof niet dat wij tot de illegale downloaders behoren :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_128378242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 19:25 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

1) Er zijn 5 boeken. Season 3 ging tot de helft van boek 3. Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Je snapt dan immers het verhaal veel beter. Bovendien ken je inderdaad maar een gedeelte van het vehaal... het grootste gedeelte ken je nog zeker niet :P

De rest van de boeken zijn absoluut niet kwalitatief minder... er komen alleen een aantal nieuwe characters bij in boek 4 en 5 en boek 5 eindigt met heel veel wrede cliffhangers en dat staat sommige lezers niet aan :P Bovendien zijn sommigen hier gefrustreerd dat ze 6 jaar lang hebben moeten wachten op boek 5. Maar dat probleem heb je dus niet :)
^O^ De bestelling is geplaatst, ben benieuwd hoe het is om een boek te lezen terwijl je al zo'n duidelijk beeld hebt van die wereld.
  zondag 7 juli 2013 @ 20:50:30 #279
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_128697970

Is dit iets nieuws of is het al eerder uitgegeven in Nederland ? Ik kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben, mja ik lees zo veel dat ik wel s wat vergeet.. :@

Op verzoek van de Starks trekken Dunk en Ei richting het noorden om daar te helpen in een schermutseling met de Grauwvreugds. Onderweg horen Dunk en Ei echter van een toernooi waar de winnaar een drakenei kan bemachtigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_128698459
Grauwvreugds :') :') :')
Conscience do cost.
pi_128699907
Schermutseling _O-

GRRM gebruikt ook 'oude' taal, ja, maar niet dit soort onzin :')
  maandag 8 juli 2013 @ 09:02:23 #282
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_128711357
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:02 schreef ems. het volgende:
Grauwvreugds :') :') :')
Precies dit.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_128711920
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit iets nieuws of is het al eerder uitgegeven in Nederland ? Ik kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben, mja ik lees zo veel dat ik wel s wat vergeet.. :@

Op verzoek van de Starks trekken Dunk en Ei richting het noorden om daar te helpen in een schermutseling met de Grauwvreugds. Onderweg horen Dunk en Ei echter van een toernooi waar de winnaar een drakenei kan bemachtigen.
Had hem wel in het Engels gelezen, Nederlands moet je ontlopen :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_128719946
Dunk and Egg :D.

Ik lees nu de serie opnieuw, in het zonnetje O+
pi_130602442
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_130603256
quote:
Dat stuk komt niet alleen in die verzamelbundel als ik me niet vergis, maar krijgt ook een plekje in Winds of Winter.
Ik ga 'm eerst maar eens uitprinten en op m'n gemakje buiten in de zon lezen. :)
pi_130715356
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Gewoon omdat ze geweldig zijn maar ook omdat het verhaal oneindig veel complexer is dan ze op tv laten zien en er ook verschillen zitten tussen de boeken en de serie. Als je nu halverwege boek 3 zou gaan lezen denk ik niet dat het er allemaal duidelijker op wordt.

Er zijn 5 boeken. Boek 3 is alleen opgedeeld in twee boeken in sommige versies. Seizoen 3 van de serie is deel 1 van boek 3 ongeveer. Ik geloof dat boek 5 ook opgedeeld is in 2 delen maar dat weet ik niet zeker. Ik heb gewoon 5 boeken.
Om het extra ingewikkeld te maken lopen boeken 4 en 5 zo'n beetje parallel aan elkaar. De ene helft van de karakters worden alleen in boek 4 beschreven, de andere helft in boek 5.
Vraag voor de kenners hier: ik heb nu tm deel 3 uit, en nog geen AFFC, maar wel ADWD in huis. Kan ik die dan net zo goed lezen, en dan daarna deel 4? Omdat het toch gelijktijdig is? Of mis ik dan bepaalde dingen?
pi_130715520
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 19:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

Vraag voor de kenners hier: ik heb nu tm deel 3 uit, en nog geen AFFC, maar wel ADWD in huis. Kan ik die dan net zo goed lezen, en dan daarna deel 4? Omdat het toch gelijktijdig is? Of mis ik dan bepaalde dingen?
Tot ongeveer de helft kun je het lezen, daarna komen bepaalde personages uit deel 4 weer terug met hun POV en gaat het weer gelijktijdig verder.
pi_130715664
Okee, dus alleen alles over The Wall en Dany denk ik? En alles in Westeros nog even laten liggen...?
pi_130715856
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef Laureline het volgende:
Okee, dus alleen alles over The Wall en Dany denk ik? En alles in Westeros nog even laten liggen...?
The Wall, The North, Tyrion en Dany idd. Vanaf het moment dat Cersei en de andere characters in Westeros er weer in voorkomen moet je eerst boek 4 uithebben, maar dat merk je dan vanzelf wel :P

Hoezo heb je boek 4 eigenlijk niet? Voor een tientje op bol.com, of zelfs gratis via bepaalde niet-nader-te-noemen sites.
pi_130716242
Ok, duidelijk. En ik ben een cheapo, ik leen ze gewoon bij de bieb, en deel 4 is niet op tijd teruggebracht blijkbaar :P . Dus hopelijk is dat deel net op tijd terug als ik moet ophouden in ADWD!
pi_130720896
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 19:53 schreef MAHL het volgende:

[..]

The Wall, The North, Tyrion en Dany idd. Vanaf het moment dat Cersei en de andere characters in Westeros er weer in voorkomen moet je eerst boek 4 uithebben, maar dat merk je dan vanzelf wel :P

Hoezo heb je boek 4 eigenlijk niet? Voor een tientje op bol.com, of zelfs gratis via bepaalde niet-nader-te-noemen sites.
Boeken downloaden :').

Bij Amazon kun je de hele serie voor een tientje kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2013 21:14:50 ]
pi_130731666
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 21:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Boeken downloaden :').

Bij Amazon kun je de hele serie voor een tientje kopen.
Oh ik koop de boeken ook gewoon hoor. Om de schrijver te ondersteunen enzo, boeken kosten toch niets meer tegenwoordig.
pi_131224911
Misschien staat dit al ergens maar ik durf het topic niet door te kijken ivm spoilers (ben nog niet zo ver): is er ergens een lijst met de verschillende namen in het Nederlands en in het Engels? Sommigen zijn overduidelijk zoals Jon Snow -> Jon Sneeuw. Maar bij anderen en bij namen van plekken heb ik soms echt geen idee.
pi_131279125
Omdat Cersei flink labiel kan doen, is het wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze wel wat trekjes van Aerys had. Gisteren las ik dat Aerys een oogje had op de nicht en vrouw, Joanna, van Tywin Lannister. Zouden Cersei en Jamie niet van Tywin maar van Aerys zijn? Ik kan niet vinden of de tweeling geboren is toen Tywin al Aerys' Hand in King's Landing was. Tywin en Joanna zijn in ieder geval getrouwd op Casterly Rock, Aerys was daar ook bij.

Misschien is dit wel de reden dat Cersei zo genoot van het in de fik steken van de Tower of the Hand. En werd Jamie daarom al zo vroeg tot de Kingsguard toe gelaten door Aerys. En aangezien Joanna ook al een Lannister was voor haar huwelijk, zou dat de Lannister-trekjes van Cersei en Jamie verklaren. De Targaryens en de Lannisters zijn allemaal blond. Sowieso is de broer/zusliefde ook een typisch Targaryen ding.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-09-2013 22:50:29 ]
Spoilers!
pi_131288611
DIe heb ik inderdaad al een keer gehoord.. En ben ik wel redelijk mee eens ja!
pi_131288660
Wow. Dat zou nog eens een goede twist zijn. :o
pi_131293500
Ik dacht juist dat het gerucht ging dat Tyrion stiekem van Aerys was. Omdat hij in de boeken ook wordt omschreven als blonder dan z'n broer en zus, en omdat Tywin zo'n ontzettende hekel aan hem heeft (had).
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 september 2013 @ 21:17:08 #299
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_131293860
Maar zouden ze dan niet de typisch Targaryense violette ogen hebben? :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_131299907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Ik dacht juist dat het gerucht ging dat Tyrion stiekem van Aerys was. Omdat hij in de boeken ook wordt omschreven als blonder dan z'n broer en zus, en omdat Tywin zo'n ontzettende hekel aan hem heeft (had).
Ik vind mijn theorie leuker :9 En eigenlijk een veel intrigerendere twist dan wie de moeder en/of vader van Jon Snow zijn.
Volgens mij had bij mijn verhaal Jamie koning moeten worden. En had hij met Cersei gaan trouwen. En hadden ze Joffrey, Myrcella en Tommen gemaakt. Ergo, het maakt eigenlijk geen fluit uit :D

Nou ja, Cersei en Jamie zouden eigenlijk bastaarden zijn en geen aanspraak op de troon maken. En volgens mij was Rheagar ouder dan Jamie.

Ik ga me nog eens verdiepen in de gevolgen van deze theorie. Hij bevalt me wel.

Weet iemand nog een leuke nieuwe TT?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')