Gatverdamme.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:23 schreef neilpad het volgende:
http://www.indiegogo.com/projects/a-gift-of-ice-and-fire
1) Er zijn 5 boeken. Season 3 ging tot de helft van boek 3. Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Je snapt dan immers het verhaal veel beter. Bovendien ken je inderdaad maar een gedeelte van het vehaal... het grootste gedeelte ken je nog zeker nietquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:08 schreef Symer het volgende:
Tv-kijker hier met een paar vragen over de boeken:
1) Als je de eerste 3 HBO seizoenen hebt gezien, is het dan nog aan te raden om met de boeken te beginnen? Je kent immers dat gedeelte van het verhaal al en ik ving ergens op dat de rest van de boeken kwalitatief minder zijn?
2) Hoeveel boeken zijn er nu? Ik dacht 5, maar Amazon heeft ook The complete box set of all 6 books en A Song of Ice and Fire, 7 Volumes
Ach, jammer, ik geloof niet dat wij tot de illegale downloaders behorenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:23 schreef neilpad het volgende:
http://www.indiegogo.com/projects/a-gift-of-ice-and-fire
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 19:25 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
1) Er zijn 5 boeken. Season 3 ging tot de helft van boek 3. Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Je snapt dan immers het verhaal veel beter. Bovendien ken je inderdaad maar een gedeelte van het vehaal... het grootste gedeelte ken je nog zeker niet
De rest van de boeken zijn absoluut niet kwalitatief minder... er komen alleen een aantal nieuwe characters bij in boek 4 en 5 en boek 5 eindigt met heel veel wrede cliffhangers en dat staat sommige lezers niet aanBovendien zijn sommigen hier gefrustreerd dat ze 6 jaar lang hebben moeten wachten op boek 5. Maar dat probleem heb je dus niet
Precies dit.quote:
Had hem wel in het Engels gelezen, Nederlands moet je ontlopenquote:Op zondag 7 juli 2013 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit iets nieuws of is het al eerder uitgegeven in Nederland ? Ik kan me niet herinneren dit al gelezen te hebben, mja ik lees zo veel dat ik wel s wat vergeet..
Op verzoek van de Starks trekken Dunk en Ei richting het noorden om daar te helpen in een schermutseling met de Grauwvreugds. Onderweg horen Dunk en Ei echter van een toernooi waar de winnaar een drakenei kan bemachtigen.
Dat stuk komt niet alleen in die verzamelbundel als ik me niet vergis, maar krijgt ook een plekje in Winds of Winter.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:52 schreef Mortaxx het volgende:
http://www.tor.com/storie(...)e-r-r-martin-excerpt
Dit is wel tof
Vraag voor de kenners hier: ik heb nu tm deel 3 uit, en nog geen AFFC, maar wel ADWD in huis. Kan ik die dan net zo goed lezen, en dan daarna deel 4? Omdat het toch gelijktijdig is? Of mis ik dan bepaalde dingen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zou absoluut de boeken gaan lezen. Gewoon omdat ze geweldig zijn maar ook omdat het verhaal oneindig veel complexer is dan ze op tv laten zien en er ook verschillen zitten tussen de boeken en de serie. Als je nu halverwege boek 3 zou gaan lezen denk ik niet dat het er allemaal duidelijker op wordt.
Er zijn 5 boeken. Boek 3 is alleen opgedeeld in twee boeken in sommige versies. Seizoen 3 van de serie is deel 1 van boek 3 ongeveer. Ik geloof dat boek 5 ook opgedeeld is in 2 delen maar dat weet ik niet zeker. Ik heb gewoon 5 boeken.
Om het extra ingewikkeld te maken lopen boeken 4 en 5 zo'n beetje parallel aan elkaar. De ene helft van de karakters worden alleen in boek 4 beschreven, de andere helft in boek 5.
Tot ongeveer de helft kun je het lezen, daarna komen bepaalde personages uit deel 4 weer terug met hun POV en gaat het weer gelijktijdig verder.quote:Op zondag 1 september 2013 19:43 schreef Laureline het volgende:
[..]
Vraag voor de kenners hier: ik heb nu tm deel 3 uit, en nog geen AFFC, maar wel ADWD in huis. Kan ik die dan net zo goed lezen, en dan daarna deel 4? Omdat het toch gelijktijdig is? Of mis ik dan bepaalde dingen?
The Wall, The North, Tyrion en Dany idd. Vanaf het moment dat Cersei en de andere characters in Westeros er weer in voorkomen moet je eerst boek 4 uithebben, maar dat merk je dan vanzelf welquote:Op zondag 1 september 2013 19:50 schreef Laureline het volgende:
Okee, dus alleen alles over The Wall en Dany denk ik? En alles in Westeros nog even laten liggen...?
Boeken downloadenquote:Op zondag 1 september 2013 19:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
The Wall, The North, Tyrion en Dany idd. Vanaf het moment dat Cersei en de andere characters in Westeros er weer in voorkomen moet je eerst boek 4 uithebben, maar dat merk je dan vanzelf wel
Hoezo heb je boek 4 eigenlijk niet? Voor een tientje op bol.com, of zelfs gratis via bepaalde niet-nader-te-noemen sites.
Oh ik koop de boeken ook gewoon hoor. Om de schrijver te ondersteunen enzo, boeken kosten toch niets meer tegenwoordig.quote:Op zondag 1 september 2013 21:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Boeken downloaden.
Bij Amazon kun je de hele serie voor een tientje kopen.
Ik vind mijn theorie leukerquote:Op dinsdag 17 september 2013 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Ik dacht juist dat het gerucht ging dat Tyrion stiekem van Aerys was. Omdat hij in de boeken ook wordt omschreven als blonder dan z'n broer en zus, en omdat Tywin zo'n ontzettende hekel aan hem heeft (had).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |