abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119283271
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

ik kom misschien zeikerig over, en mijn leven heb ik verder goed op orde. Leuke familie, vrienden, buurt. Maar toch, het is niet goed dat ''echte Nederlanders'' en nieuwe Nederlanders zo ver van elkaar afstaan, dat is heel zorgerlijk .. ;(
Dat merk ik eigenlijk alleen op Fok! en de boerendorpen waar 2 Marokkaanse gezinnen wonen. :)
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:03:08 #177
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_119283301
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat merk ik eigenlijk alleen op Fok! en de boerendorpen waar 2 Marokkaanse gezinnen wonen. :)
We zijn allemaal Nederlanders, ...

zwart, bruin, wit en alles wat er tussen in zit!
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_119283832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Nee, dat spelletje wordt vooral gespeeld door de Nederlanders. Je bent een buitenlander of een Nederlander/Fransman. Je moet niet de succesvolle allochtonen, want dat zijn ze, omdat ze twee buitenlandse ouders hebben opeens Fransman/Nederlander noemen. De Nederlanders omarmen iemand alleen als zij wat aan hem hebben. Gaat het wat minder met die persoon of is het een crimineel dan is het een buitenlander, terwijl men bij succesvolle allochtonen aankomt met verhalen 'hij doet zijn best en daarom wordt hij sneller geaccepteerd'. Alsof het een godsgenot is om als Nederlander te worden gezien. Het is het ene of het andere.

Om terug te komen op de racistische kenmerken van Marokkanen. Tuurlijk zit er haat tussen mensen, dat is bij elke bevolking zo. De Basken en Cataloniërs hebben ook weinig met de Spanjaarden. Noem jij dat haat? Nee, die willen gewoon een eigen grondgebied. Die spanning was er ook tussen Berbers en Arabieren. Je kunt over dat laatste beter niks zeggen, als je daar niks over weet. Dat gaat veel dieper dan een paar zinnen op FOK! typen en nonsens beweren over 'haat'.
Ik hoor daar voornamelijk marokkanen over janken hoor.
Van mijn gekleurde en andere cultuur vrienden en vriendinnen krijg ik dat gejank anders nooit te horen.
Ja ze zien er anders uit, hebben andere gewoontes maar dat maakt het vaak juist leuker.

Marokkanen zijn zelf gigantisch racistisch en dat is niet vergelijkbaar met andere groeperingen.
Zoveel marokkaanse meisjes bijvoorbeeld die verliefd worden op een niet berber en de relatie niet aangaan of verbreken omwille van hun racistische omgeving.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:21:17 #179
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119283913
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:18 schreef freeeman het volgende:

[..]

Ik hoor daar voornamelijk marokkanen over janken hoor.
Van mijn gekleurde en andere cultuur vrienden en vriendinnen krijg ik dat gejank anders nooit te horen.
Ja ze zien er anders uit, hebben andere gewoontes maar dat maakt het vaak juist leuker.

Marokkanen zijn zelf gigantisch racistisch en dat is niet vergelijkbaar met andere groeperingen.
Zoveel marokkaanse meisjes bijvoorbeeld die verliefd worden op een niet berber en de relatie niet aangaan of verbreken omwille van hun racistische omgeving.
Dat zijn jouw ervaringen. Denk zoals je wilt over Marokkanen en mensen. Ieder zijn meug. Genoeg Nederlanders die ook racistisch zijn als je de forums erop naslaat. Wat je daar allemaal leest over wat men denkt over mensen. Je wilt niet weten wat ik dagelijks lees op Nederlandse forums en Telegraaf. Dat is ook niet mild. In tegenstelling tot jou roep ik niet dat alle Nederlanders racist zijn.

Zelfs mensen die oorlogen verheerlijken. 'Lekker voor dat volk'. 'Goed zo', terwijl er in het artikel wordt gesproken over 20 slachtoffers, waaronder 6 kinderen. Lekker warm en knus bij de verwarming en dan doen alsof oorlog een game op de console is. Belachelijk.

Lees maar eens mee op nujij en (buitenlandse) forums. Daar zitten soms zulke rare figuren tussen dat je het niet voor mogelijk hield.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 16-11-2012 18:26:53 ]
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2012 @ 18:22:05 #180
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_119283945
Mensen die hier geboren zijn zijn ook Nederlanders
:')
pi_119284151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

ik kom misschien zeikerig over, en mijn leven heb ik verder goed op orde. Leuke familie, vrienden, buurt. Maar toch, het is niet goed dat ''echte Nederlanders'' en nieuwe Nederlanders zo ver van elkaar afstaan, dat is heel zorgerlijk .. ;(
Deels aan hun zelf te danken. Ik ben een 'echte' en ga ook vaak bij de turk boodschappen doen en haal mijn vlees het liefste bij de halalslager. Ik interesseer me ook oprecht in andere culturen en pak er het beste uit. Doen veel Nederlanders. Ze gaan op vakantie en nemen iets mee terug.
Alleen als je kijkt naar de marokkaanse gemeenschap in Europa, zie je dat ze overal op een kluidje blijven zitten. Eigen dit, eigen dat, eigen zus, eigen zo. Niet willen aanpassen aan het land waar ze zitten en hun eigen cultuur het belangrijkste vinden wat er is. De rest is inferieurm, haram en ongelovig. Frankrijk, Belgie, Spanje.. overal hetzelfde.
Ik kan er lang over schrijven, maar toch heb ik het gevoel dat het meer aan die mensen zelf ligt, dan aan de bewoners van het land waar ze zitten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:35:15 #182
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119286899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 18:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Deels aan hun zelf te danken. Ik ben een 'echte' en ga ook vaak bij de turk boodschappen doen en haal mijn vlees het liefste bij de halalslager. Ik interesseer me ook oprecht in andere culturen en pak er het beste uit. Doen veel Nederlanders. Ze gaan op vakantie en nemen iets mee terug.
Alleen als je kijkt naar de marokkaanse gemeenschap in Europa, zie je dat ze overal op een kluidje blijven zitten. Eigen dit, eigen dat, eigen zus, eigen zo. Niet willen aanpassen aan het land waar ze zitten en hun eigen cultuur het belangrijkste vinden wat er is. De rest is inferieurm, haram en ongelovig. Frankrijk, Belgie, Spanje.. overal hetzelfde.
Ik kan er lang over schrijven, maar toch heb ik het gevoel dat het meer aan die mensen zelf ligt, dan aan de bewoners van het land waar ze zitten.
Jij bent een van de weinigen die bij de Turk boodschappen doet. :) Heb zelfs vernomen dat Nederlanders huichelachtig en zelfs bang zijn om die winkels in te stappen. Wat is jouw ervaring met die winkeltjes?
pi_119287496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jij bent een van de weinigen die bij de Turk boodschappen doet. :) Heb zelfs vernomen dat Nederlanders huichelachtig en zelfs bang zijn om die winkels in te stappen. Wat is jouw ervaring met die winkeltjes?
Is dat zo? Mijn oom heeft een dergelijk winkel en zijn klanten bestaan voornamelijk uit 'echte' Nederlanders.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  vrijdag 16 november 2012 @ 19:55:13 #184
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119287768
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:48 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Is dat zo? Mijn oom heeft een dergelijk winkel en zijn klanten bestaan voornamelijk uit 'echte' Nederlanders.
Ik stap zo vaak Turkse winkeltjes binnen, maar Nederlanders zie ik nooit. Vindt het altijd jammer als ik ze niet zie lopen. Maar het zijn maar dingen wat ik gehoord heb, dus kan heel fout zitten.
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2012 @ 19:55:44 #185
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119287794
Mogen de beste 5% blijven of wat?
pi_119290432
quote:
Eigenlijk moet er dus in NL alsnog geregeld worden dat men maximaal 1 nationaliteit mag hebben als dit de nederlandse is. Je kunt de marokkaanse niet kwijtraken? Goed, raak je de nederlandse kwijt
Ik ben de tel kwijt tegen hoeveel wetten en vedragen dit ingaat... je kunt mensen niet straffen als ze niets strafbaars hebben gedaan en al helemaal niet als het om iets gaat waar ze zelf geen donder over te zeggen hebben.

(Om nog maar te zwijgen van de constitutionele crisis als Máxima haar NL nationaliteit kwijtraakt, want ook zij heeft een van de nationaliteiten waar je niet van af komt. :P )
pi_119290705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:49 schreef DarkSkywise het volgende:

(Om nog maar te zwijgen van de constitutionele crisis als Máxima haar NL nationaliteit kwijtraakt, want ook zij heeft een van die diverse nationaliteiten waar je niet van af komt. :P )
Er is constitutioneel volgens mij niet zo'n probleem met een argentijnse nationaliteit, zolang WA maar in leven blijft totdat dochter1 18 is w/
pi_119291126
quote:
Er is constitutioneel volgens mij niet zo'n probleem met een argentijnse nationaliteit
Behalve dat je zonder de NL nationaliteit geen lid van het koninklijk huis kunt zijn en dan zouden we een koningin krijgen die niet tot ons koninklijk huis behoort. Ik weet niks van staatsrecht, maar het klinkt als iets dat niet kan. ;)
pi_119291144
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik stap zo vaak Turkse winkeltjes binnen, maar Nederlanders zie ik nooit. Vindt het altijd jammer als ik ze niet zie lopen. Maar het zijn maar dingen wat ik gehoord heb, dus kan heel fout zitten.
Ik woonde 3 jaar naast een Turk en deed er meestal boodschappen. Ook in Lombok kwam ik bijna dagelijks als student. Zoals zoveel andere "kaaskoppen".

Net alsof het iets uitmaakt of je schappies doet bij de Turk voor het wangedrag van Marokkanen. :') x 666
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:05:30 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119291364
Binnenkort wordt het letterlijk "onmeetbaar" en daarmee is het probleem dan ook opgelost (in politieke zin)

quote:
Tweede nationaliteit wordt niet meer geregistreerd
16/11/12, 14:23 − bron: ANP

© anp.
Het nieuwe kabinet stopt de registratie van de tweede nationaliteit van mensen in het bevolkingsregister. Minister Ronald Plasterk (Binnenlandse Zaken) heeft dat na de ministerraad gezegd.

Tot nog toe werd van kinderen uit een gemengd huwelijk automatisch ook de tweede nationaliteit opgeschreven. Een kind met een Marokkaanse en een Nederlandse ouder, had daarmee ook de Marokkaanse nationaliteit, ook als ouders dat niet wilden.

Dat automatisme verdwijnt nu. Ouders kunnen de tweede nationaliteit van hun kind ook alsnog laten schrappen.

Stoppen
Het kabinet komt hiermee tegemoet aan de wens van mensen die een dubbele nationaliteit hebben, maar die daarmee in het dagelijks leven niet steeds geconfronteerd willen worden. Het stoppen met registreren betekent niet het verlies van een vreemde nationaliteit, die wordt bepaald door buitenlandse wetgeving.

Het voorstel gaat nu voor advies naar de Raad van State. Het vorige kabinet van VVD en CDA wilde vorig jaar ook al stoppen met het standaard registreren door gemeenten van de dubbele nationaliteit.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-geregistreerd.dhtml

En als je niet registreert, dan bestaat het ook niet. Dat wist Orwell al te vertellen in 1984
The End Times are wild
pi_119291380
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:01 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Behalve dat je zonder de NL nationaliteit geen lid van het koninklijk huis kunt zijn en dan zouden we een koningin krijgen die niet tot ons koninklijk huis behoort. Ik weet niks van staatsrecht, maar het klinkt als iets dat niet kan. ;)
Ze krijgt geen constitutionele rol , dat is WA
pi_119291831
Het is te ridicuul voor woorden om het hebben van 2 nationaliteiten te verwerpen of af te nemen als je niets crimineels doet.

Anders wordt het als "buitenlanders" en echte buitenlanders zware misdrijven in Nederland plegen. Op zo'n moment moet Nederland kunnen zeggen; het is leuk geweest, maar jij misdraagt je; probeer het maar in je andere land.

Het zou een hoop stigmatisering tegengaan en alle niet-criminele Nederlandse Marokkanen en Turke zouden dat moeten steunen. In hun eigen belang.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 16 november 2012 @ 21:25:22 #193
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119292488
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik woonde 3 jaar naast een Turk en deed er meestal boodschappen. Ook in Lombok kwam ik bijna dagelijks als student. Zoals zoveel andere "kaaskoppen".

Net alsof het iets uitmaakt of je schappies doet bij de Turk voor het wangedrag van Marokkanen. :') x 666
Goed om te lezen.
pi_119293535
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Goed om te lezen.
Beter; de beste sangría die ik ooit heb gedronken (en ik heb heul veul in Spanje gedronken 8-) ) werd gemaakt door onze overbuurman in Gouda door.... een Marokkaan! _O-

vrijdag 16 november 2012 @ 21:44:07 #195
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119293613
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Beter; de beste sangría die ik ooit heb gedronken (en ik heb heul veul in Spanje gedronken 8-) ) werd gemaakt door onze overbuurman in Gouda door.... een Marokkaan! _O-
Werkelijk waar goed nieuws over een Marokkaan? Kan mij de laatste post op dit forum niet herinneren die wat positiefs nieuws bracht over deze mensen.
pi_119293979
quote:
Anders wordt het als "buitenlanders" en echte buitenlanders zware misdrijven in Nederland plegen. Op zo'n moment moet Nederland kunnen zeggen; het is leuk geweest, maar jij misdraagt je; probeer het maar in je andere land.
Echte buitenlanders (dwz mensen zonder de NL nationaliteit) kunnen sowieso altijd worden uitgezet.

Het ligt echter wat lastiger als je ze eerst moet denaturaliseren omdat dat internationaal aan zeer strenge afspraken is gebonden - niet alleen omdat geen enkel land ervan gediend is criminelen toegeschoven te krijgen, maar ook omdat je dan wedstrijdjes krijgt wie het snelst een nationaliteit kan intrekken.

Stel je voor... dan hebben we net een Mexicaanse (ook al zo'n nationaliteit waar je niet van af komt) Nederlander gedenaturaliseerd en uitgezet en dan blijkt bij aankomst dat de Mexicaanse regering ons middels een noodwetje net een kwartier voor is geweest...

Tja, daar sta je dan met je voor-eeuwig-Nederlandse drugsbaas Paco El Toro. :P
pi_119306061
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De Marokkaanse halalslager bij mij in de buurt en de Marokkaanse visboer om de hoek verdienen anders bergen geld door de autochtone klanten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119306110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Marokkaanse halalslager bij mij in de buurt en de Marokkaanse visboer om de hoek verdienen anders bergen geld door de autochtone klanten.
bieden ze betere kwaliteit/breder aanbod of zijn ze gewoon de enige visboer en slager in de omgeving?
pi_119306128
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:29 schreef freeeman het volgende:

[..]

bieden ze betere kwaliteit/breder aanbod of zijn ze gewoon de enige visboer en slager in de omgeving?
Het is Rotterdam, het stikt hier van de visboeren en slagers. Ze bieden gewoon heel veel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119306232
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat soort debielen heb je ook ja. No way dat ik bij een islamitische slager wat haal, ben je niet goed? :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')