abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2012 @ 14:54:12 #151
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119239345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:53 schreef Frutsel het volgende:
Israelische moeder bij de grens:" Message to the Israelian leaders: Don't defend me, not like this"

http://www.haaretz.com/op(...)his.premium-1.478105
Paywall van Haaretz is heel irritant geworden. :(
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 15 november 2012 @ 14:56:18 #153
137562 rakotto
pi_119239419
Je moet betalen om de artikelen te lezen. Als je betaalt, is de "wall" weg en kun je lezen. :P

quote:
IDF ‏@IDFSpokesperson
Our latest count: 245 rockets have been fired from Gaza into Israel since yesterday. #IsraelUnderFire
Expand
quote:
IDF @IDFSpokesperson
Breaking: 3 IDF soldiers injured by a rocket fired from #Gaza into #Israel. They were taken to a hospital for treatment. #IsraelUnderFire
Expand
quote:
Since yesterday, the Iron Dome has intercepted more than 80 rockets fired from #Gaza into #Israel.
Expand Reply Retweet Favorite
Is dit waar?
pi_119239504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:56 schreef rakotto het volgende:
Je moet betalen om de artikelen te lezen. Als je betaalt, is de "wall" weg en kun je lezen. :P

[..]

Waarom kan ik dat artikel dan wel gewoon lezen en ook via de link die ik plaatste? Moet ik het hele artikel even neerzetten dan?
  donderdag 15 november 2012 @ 15:02:21 #155
137562 rakotto
pi_119239621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Waarom kan ik dat artikel dan wel gewoon lezen en ook via de link die ik plaatste? Moet ik het hele artikel even neerzetten dan?
Dit is wat ik krijg:

Volgens mij is er een bug op de website van Haaretz waardoor je de paywall kunt ontwijken. Als de link via twitter opent ofzo.

Maar het bericht hier posten lijkt me handig indeed. ^O^
pi_119239907
AlArabiya_Eng twitterde op donderdag 15-11-2012 om 13:20:02 #BreakingNews: Israel offers mutual ceasefire option in Gaza via European mediators: sources reageer retweet
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 15:25:56 #157
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119240361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:12 schreef CaptainObvious39 het volgende:
AlArabiya_Eng twitterde op donderdag 15-11-2012 om 13:20:02 #BreakingNews: Israel offers mutual ceasefire option in Gaza via European mediators: sources reageer retweet
Dat accepteren die Palestijnen enkel als ze eerst nog een vrachtje raketten afgeschoten hebben.
Maar dan zit je met die Israëliërs die menen dat de balans scheef hangt en dus eerst nog een lading...

Komt geen end aan met die onhebbelijke kinderen daar.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119240712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:02 schreef rakotto het volgende:

[..]
Dit is wat ik krijg:

Vaag, ik dus nu ook :{ Zelfs na een herstart van browser en ook niet meer via de originele Twitterlink. Zou er een tijdspanne op zon bericht zitten dat het na enkele minuten niet meer toegankelijk is? Volgende keer maar gelijk C/P doen dus :{

Anyway, ging over een Israelische moeder die niet meer wist welke raket(inslag) nu van welke kant afkwam en dat als ze zo moest worden gered van de Palestijnse raketinslagen het van haar niet meer hoefde. Ze vroeg de regering om op diplomatieke wijze de zaak op te lossen en niet zo.
pi_119241691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Maar je vraagt je af, als ze zulke precisie-aanvallen kunnen uitvoeren kunnen ze heus wel beter mikken.
Toen je dit schreef bedacht je je toen niet dat de Palestijnen meer dan eens gebruik schijnen te maken van menselijke schilden? Dat zou een hoop verklaren!
pi_119241777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:53 schreef Frutsel het volgende:
Israelische moeder bij de grens:" Message to the Israelian leaders: Don't defend me, not like this"

http://www.haaretz.com/op(...)his.premium-1.478105
Over het algemeen wordt de operatie anders aardig positief ontvangen.
pi_119241929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt de operatie anders aardig positief ontvangen.
Uiteraard, wanneer meer als een miljoen mensen zichzelf moeten schuil houden in bunkers vanwege raket inslagen, vraagt dit om een stevige reactie.

Uiteraard blijven er altijd aan beide kanten voor- en tegenstanders.

Laat ik hierbij voorop stellen dat ik geen aanhanger ben van Israel of de Palestijen, beide partijen is veel te verwijten.

Maar als je deze specifieke situatie bekijkt kan Israel momenteel niks anders doen als militair ingrijpen.
http://www.the-outbreak.com/ - Online strategy game
  donderdag 15 november 2012 @ 16:10:09 #162
137562 rakotto
pi_119242137
Explosions reported but unconfirmed in Rishon Lezion, less than 10 miles from Israel's major international airport.

En een timeline van hoe "Israel de staak-het-vuren" heeft geschonden.

http://electronicintifada(...)and-tragedy-timeline
pi_119243113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:15 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ingelicht waarover? Dat hij een constructieproject van Qatar in Gaza steunt? Voor de bevolking daar?
Een soort van staatsbezoek van de emir van Qatar aan Gaza, ja als je een beetje pragmatisch bent, dan licht je daar toch wel even de andere partij over in.

[..]

quote:
Alle veranderingen die Israel enigzins beletten in het oude beleid is voor jouw consorten een "dreiging". En dus ook Morsi. Tot op heden is zijn beleid helemaal niet bedreigend geweest voor Israel. En tuurlijk dwingt de realiteit Morsi pragmatisch te zijn, hetzelfde geldt voor Israelisch leider Netanyahu bijvoorbeeld.
Zijn beleid is tot dusverre inderdaad nauwelijks bedreigend geweest, zijn woorden en die van het MB daarentegen, zeer bedreigend. Hoe dan ook, dat het bedreigend heeft uitgepakt in daden is te betrekken op de redenen die ik eerder heb benoemd. Israel dient gewoon zichzelf te mogen beschermen. Ik denk niet dat het aan Egypte, met een dergelijk imago, om daar iets aan te doen.

[..]

quote:
Egypte legt het militair gezien af tegen Israel, dat is de voornaamste reden. En dat weet men daar ook wel na wat (pijnlijke) ervaringen. Daarnaast zit geen enkele Egyptenaar op een oorlog te wachten met Israel. Men verwacht sociaal-economisch hervormingen, aanpakken van de corruptie en meer politieke vrijheid ivt tijdperk van Mubarak.
Ik heb het niet over een open oorlog, Iran legt het ook af tegen Israel maar dat houdt ze niet tegen, Syrie legt het ook af tegen Israel maar dat houdt ze niet tegen. Nogmaals, Egypte is zo afhankelijk van de Verenigde Staten, ze hebben geen keuze en dat is dan maar even goed ook. Sociaal-economische veranderingen zouden positief zijn. Nogmaals ik zeg niet dat het MB per definitie slecht is voor de Egyptische bevolking, voor bepaalde groepen misschien wel daar dient op gelet te worden, maar internationale relaties zijn ook belangrijk.
pi_119243507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Positief nieuws en nogmaals ik denk dat Timmermans echt wel meevalt.
Die is niet zo pro-Palestijns als veel mensen denken.
pi_119244599
Timmermans is helemaal niet pro-Palestijns.

En als je de historie van de PvdA bekijkt is dat weinig verassend.
pi_119244652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toen je dit schreef bedacht je je toen niet dat de Palestijnen meer dan eens gebruik schijnen te maken van menselijke schilden? Dat zou een hoop verklaren!
Ik geloof in tegenstelling tot jou niet dat burgerschlachtoffers worden geschuwd.
Dat hebben we vaak genoeg gezien.

Overigens geloof ik wel dat jij liever geen burgerslachtoffers ziet.
  donderdag 15 november 2012 @ 17:26:24 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119244863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij noemt andere mensen haatdragend? Kijk eens naar je eigen reacties..

Ben je al eens in het gebied geweest? Heb je er een tijdje doorgebracht? Heb je met de bevolking gesproken?

Waar in godsnaam baseer jij je beeld op van Palestijnen en Joden? Jij scheert de Joden net zo over één kam, als de mensen die jij beticht van haatzaaierij..

Indien je familie bent van Jeroen de Kreek, dan kan ik het begrijpen.

Anders ben je echt gewoon :')
Ok, dus oproepen tot samenwerking en vrede tussen Joden en Palestijnen is haatzaaien. Logisch. :?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119246032
Raketten nu ook op Tel Aviv
  donderdag 15 november 2012 @ 18:11:30 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119246417
Een bord voor hun kop, dat hebben die Israëlische leiders. Vrede bereiken op deze manier, wie gelooft dat nog echt?
En reageren op raketaanvallen? UItlokken noemen we dat.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:13:58 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119246497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:05 schreef rudolfb het volgende:

[..]

Laat ik hierbij voorop stellen dat ik geen aanhanger ben van Israel of de Palestijen, beide partijen is veel te verwijten.

Maar als je deze specifieke situatie bekijkt kan Israel momenteel niks anders doen als militair ingrijpen.
Verklaar dan ook de oorlog, in plaats van deze acties gecombineerd met praten over vrede.
Zeg dan dat er nooit meer vrede komt!

Maar het is niet meer van deze tijd geloof ik, de oorlog verklaren. Tegenwoordig doe je gewoon maar wat en zegt dan dat het nog steeds vrede is...
  donderdag 15 november 2012 @ 18:32:03 #171
137562 rakotto
pi_119247061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:36 schreef DeParo het volgende:

Ik heb het niet over een open oorlog, Iran legt het ook af tegen Israel maar dat houdt ze niet tegen, Syrie legt het ook af tegen Israel maar dat houdt ze niet tegen. Nogmaals, Egypte is zo afhankelijk van de Verenigde Staten, ze hebben geen keuze en dat is dan maar even goed ook. Sociaal-economische veranderingen zouden positief zijn. Nogmaals ik zeg niet dat het MB per definitie slecht is voor de Egyptische bevolking, voor bepaalde groepen misschien wel daar dient op gelet te worden, maar internationale relaties zijn ook belangrijk.
Ik zie dat je het vaak hebt over economische steun vanuit Amerika naar Egypte. Over welke steun heb jij het over? Dat miezerige 2 miljard dollar per jaar?
  donderdag 15 november 2012 @ 18:33:34 #172
137562 rakotto
pi_119247117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:59 schreef Mestras het volgende:
Raketten nu ook op Tel Aviv
Islamic Jihad says it fired rocket at Tel Aviv

quote:
The Palestinian militant group Islamic Jihad said on Thursday it had fired a rocket that reportedly hit Israel's commercial centre Tel Aviv.
The group, based in the Gaza Strip, said it had fired a Fajr 5 rocket. "We have widened the range of the battle to reach Tel Aviv and what is coming will be greater," it said in a statement.
Minutes earlier, sirens sounded in Tel Aviv and Israel's Army Radio reported a missile strike.
pi_119247208
Het is weer zover mensen, die idioten in Gaza leren het ook nooit.

2008 2.0 here we come.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:37:18 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119247246
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:33 schreef rakotto het volgende:

[..]

Islamic Jihad says it fired rocket at Tel Aviv

[..]

Prima manier om de Israeli's nog pissiger te maken. Masochistische actie!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_119247306
quote:
VS veroordelen raketbeschietingen vanuit Gaza

De Verenigde Staten veroordelen in de sterkste bewoordingen de raketbeschietingen vanuit Gaza op Israël. Dat heeft het Witte Huis gezegd. Ook wordt het verlies van mensenlevens betreurd.

Volgens perschef van het Witte Huis Jay Carney is er 'geen rechtvaardiging' voor het geweld dat Hamas en andere terreurorganisaties ten uitvoer leggen.

Hij riep de mensen die de raketten hebben afgevuurd op direct een einde te maken aan deze 'laffe daden'. Carney zei dat, hoewel Hamas beweert het beste voor te hebben met de Palestijnen, het geweld waar ze zich schuldig aan maken, juist de Palestijnse zaak tegenwerkt.

Palestijnse opstandelingen hebben donderdag zo'n honderdvijftig raketten afgevuurd op Israël. Daarbij kwamen drie mensen om het leven. Israël liquideerde woensdag de bevelhebber van de militaire tak van Hamas, Ahmed Jabari, en vernietigde tientallen raketlanceerinstallaties op de Gazastrook.
bron
pi_119247323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Hilarisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119247352
quote:
Egyptische premier naar Gazastrook

De Egyptische premier Hesham Qandil brengt vrijdag samen met veiligheidsfunctionarissen een bezoek aan de Gazastrook om solidariteit met de Palestijnen te tonen. Dit heeft het Egyptische kabinet donderdag aangekondigd.

Indien het bezoek doorgaat is het een opmerkelijke waarschuwing aan het adres van Israël, dat de strook belegert en sinds woensdag weer met luchtaanvallen bestookt. De Egyptische president Mohammed Morsi wil met het bezoek van de premier steun betuigen aan Hamas.

Volgens de Egyptische staatstelevisie vertrekt Kandil vrijdag naar Gaza. De delegatie gaat proberen de 'ergste noden' van de inwoners van Gaza te lenigen. Wat dit precies inhoudt, werd niet bekendgemaakt.

Eerder donderdag zwoer Morsi nog dat hij alles in het werk zal stellen om het offensief dat Israël heeft ingezet tegen Hamas te stoppen. Hij noemde het offensief 'onacceptabel'.

De Gazastrook wordt sinds 2007 bestuurd door Hamas, wat een Palestijnse versie is van de Egyptische Moslim Broederschap. De Egyptische president Mohammed Mursi komt uit de broederschap.

Egypte bestuurde de Gazastrook van 1948 tot oktober 1956 en van maart 1957 tot de Israëlische bezetting in 1967 begon. In 2005 trok Israël zijn troepen en kolonisten terug.
bron
pi_119247358
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Prima manier om de Israeli's nog pissiger te maken. Masochistische actie!
Strategisch een zeer slimme actie. Krijg je weer aandacht voor je zaak, in de vorm van toegestroomde terroristen. Hoe pissiger de Israeli's, hoe beter voor Hamas (en Iran).
Allah Al Watan Al Malik
pi_119247392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:40 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Mooi, kunnen ze die ook meenemen in de airstrikes.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119247442
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
Het is weer zover mensen, die idioten in Gaza leren het ook nooit.

2008 2.0 here we come.
Het gerucht gaat dat luchthaven Ben Goerion nu stil ligt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')