Alles wat je altijd al over computers, hardware, software, internet en elektronische gadgets had willen weten, maar niet op Tweakers.net durft te vragen.
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!
Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL. Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.
Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.
Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
Jiayu G1: De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.
Jiayu G2: Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een review van deze telefoon kan je hier vinden Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.
Jiayu G2S: Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die binnenkort uit zou komt. Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.
De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.
Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.
Looks:
Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzenden:
SPOILER: Douane:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via MisterTao
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestellen via AliExpress
G-NiLES heeft igg netjes gewacht, er zijn er een paar die dat helemaal niet doen
Dat zal best dat sommigen je meteen te snel af zijn. En het is netjes van G/NiLES. Maar traditie is toch 'laatste poster gooit nieuw topic open'? Ach, lekker belangrijk ook verder Toch jammer dat menigeen twee maanden heeft moeten wachten tot Lightake uit zichzelf de boel gaat annuleren. Op een gegeven moment is toch wel bekend of je al dan niet binnen afzienbare tijd uitzicht hebt op levering? Ik had in elk geval ook een actievere vorm van communicatie verwacht. Het was nu veeleer communicatie on demand Alleen als je e-mails stuurt kreeg je een antwoord en zelfs dan nog werd er niet echt ingegaan op je vraag.
Blij toe dat ik van te voren zelf al de boel liet annuleren, want waar Lightake in twee maanden (voor mij dit weekend) weinig voor elkaar kreeg, heb ik via Aliexpress met twee weken straks gewoon een G3 in handen! Duurt lang (ben al sinds eind september aan het wachten) maar dan heb je ook wat..
Heb een account aangemaakt om hier ook informatie te geven en te krijgen. Ik kom van tweakers en heb na lang wachten besteld bij AliExpres.
De prijs was in het begin mijn motivatie maar na het niet komen en de verhogingen van de shops besteld op 12 november 22.30 voor 268 dollar inclusief hoesje, 16 gb mm en verzenden met DHL.
Ik heb toch maar mn LT order geannuleerd, en heb mn zusje een keuze gegeven uit de andere toestellen uit het china phones topic. Prachtig toestel nog steeds, die G3, maar de prijzen lopen uit de hand en levertijden wisselen me gewoon teveel
Wel top overigens dat er al een aantal mensen hem hier hebben!
Heuh, waar haal je dat bedrag vandaan? Voor dat geld heb je misschien een G2 6577 (soms zetten ze de term 'G3' in de advertentie van een andere phone om meer views te krijgen), maar een G3 heb ik daar nog niet voor zien weggaan. I.i.g. niets dat betrouwbaar leek tenminste.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Heuh, waar haal je dat bedrag vandaan? Voor dat geld heb je misschien een G2 6577 (soms zetten ze de term 'G3' in de advertentie van een andere phone om meer views te krijgen), maar een G3 heb ik daar nog niet voor zien weggaan. I.i.g. niets dat betrouwbaar leek tenminste.
Ik vond het ook al apart, maar hier staat het. Mandéra zegt een post boven je waarom het niet klopt.
Ik vond het ook al apart, maar hier staat het. Mandéra zegt een post boven je waarom het niet klopt.
Als je 'Black' en 'Package III' selecteert kom je op $160.84. Als je 'Black' en 'Official Standard' selecteert kom je op $193.18. Terwijl 'Official Standard' het goedkoopst zou moeten zijn. De advertentie klopt dus niet echt..
Als je 'Black' en 'Package III' selecteert kom je op $160.84. Als je 'Black' en 'Official Standard' selecteert kom je op $193.18. Terwijl 'Official Standard' het goedkoopst zou moeten zijn. De advertentie klopt dus niet echt..
Je zou het kunnen proberen voor $160.84
Package III is volgens de beschrijving zonder accu e.d.
De advertentie klopt deels wel. Kijk maar naar de tekst onder Package II, daar staat nog een package (wat dus de derde zou moeten zijn). Dat is een bundel zonder batterij en dergelijke
Op woensdag 14 november 2012 21:58 schreef AnimeFan het volgende: Oh . Dan zou je de accu los kunnen bestellen bij een andere seller. Ik geloof niet dat de accu 33 dollar kost
Als ik maar een G3 van hem krijg vind ik het goed.
Vader belde mij op, dat hij twee chinese smartphones had gekregen van een leverancier. Ik in mijn achterhoofd meteen aan de G3 denken! Ik kom thuis en ja hoor
Zal morgen een kleine reviewtje maken en plaatsen.
Op dinsdag 13 november 2012 23:16 schreef shiznuts het volgende: 2. Je krijgt korting als iemand als recommender opgeeft. Tokko1, RobertNL en nog een paar mensen hebben in hun signature op het forum wel zo'n recommender-nickname staan die je kunt gebruiken. Je kunt ook 'MisterShiz' invullen. Bij de second pay gaat er dan 50% van de MisterTao-commissie af als korting.
3. MisterTao's system kan nu eenmaal niet zien of ruiken hoeveel iets weegt. Vaak weet je dat zelf ook niet omdat je dat niet kunt opmaken uit de advertentie. Voor een smartphone raad ik aan '1100' te nemen, dan zit je boven de kilo-categorie, maar veilig genoeg onder de 2kg. Daarmee kun je schatten wat je bij de 2nd pay aan internationale verzendkosten moet betalen
4. Inderdaad. Betaling kun je doorvoeren met CC.
Klopt. Selecteer economy shipping (of klik gewoon niks aan, laat het staan zoals het staat), dan bepalen zij de voordeligste methode voor je. Dan heb je dus je item aangewezen. Gaat MisterTao onderhandelen met de seller en hopelijk weten ze hem dan te bestellen en hebben ze 'em binnenkort 'in stock' met foto's voor je. Dan dus internationale shippingskosten en hun commissie (kun je dus korting op krijgen met recommender) betalen en sturen ze 'em op!
Je moet overigens niks, maar dan kun je voor jezelf een beeld schatten wat de verzendkosten zullen zijn. Een realistische schatting krijg je wel met '1100' is mijn ervaring.
quote:
Op donderdag 15 november 2012 00:04 schreef douwe53 het volgende: Hmm. Nu hebben ze hier de jiayu g3 ook. Vorige week ook voor een aantal dagen. Bij de zilveren versie vermelden ze dat de zwarte in voorraad is.
Je moet overigens niks, maar dan kun je voor jezelf een beeld schatten wat de verzendkosten zullen zijn. Een realistische schatting krijg je wel met '1100' is mijn ervaring.
[..]
Die layout doet het niet en wat is dat voor een site? Zou liever bij Aliexpress bestellen voor die prijs.
Ik had mijn G3 sinds 22 augustus bij Pandawill in de bestelling, nu het er naar uit ziet dat geen enkele grote seller ooit de G3 gaat krijgen, verzocht tot omzetten naar de Amoi N821. Hebben ze daar ook al geen voorraad van. Nou moet ik nog maar even denken, de Newman N1 komt wat batterij capaciteit te kort. Of toch maar geld terug vragen en via een andere weg een G3 proberen te krijgen.
Heb sinds eind september dit topic in mijn favorieten staan en dagelijks kijk ik even. Ik moet toch wel even kwijt dat ondanks de problemen die het bestellen van de Jiayu G3 met zich meebrengt het ook heel erg leuk is om al die onnozele opmerkingen te lezen.
Ik heb het lijstje even ge-update met mijn bestelling (die van LT is reeds geannuleerd). Verkoper zegt nog stock te hebben en biedt het aan voor $251.00 (incl DHL), omdat ik er 2 kocht $10.00 per toestel korting. Daarnaast kreeg ik van verschillende Aliexpress verkopers de afgelopen dagen de melding stock te hebben.
Hoe werkt die 10% korting op MisterTao nou? Krijg je 10% van het totaalbedrag na de bestelling teruggestort op je account of wordt het er vanaf getrokken? Heb er niks aan als er 10 euro op m'n account blijft staan aangezien ik het eenmalig wil gebruiken.
Vind de voorkant van de telefoon heel erg mooi, vooral met de metalen afwerking en het grote scherm. Maar ik vind die back cover heel erg jammer, het voelt gewoon echt als heel erg goedkoop plastic en ik vind hem veelste glad. Daardoor vind hem soms niet helemaal fijn om vast te hebben.
De software
Alles loopt soepel en vloeiend, en wat een scherm zeg Nog niet veel mee kunnen spelen, maar alle basis dingen mee kunnen doen en dat liep allemaal zonder problemen. De camera valt iets tegen qua foto's maar het kan er mee door. De G3 lijkt betere verbinding te hebben dan mijn iPhone 4S, wat ook weer een pluspunt is.
Conclusie Zeer mooie telefoon voor alle daagse dingen zou hem echter niet aanraden om foto's of video's mee te maken. Ik zou hem in ieder geval zeker aanraden
Op donderdag 15 november 2012 12:35 schreef Riot- het volgende: Hoe werkt die 10% korting op MisterTao nou? Krijg je 10% van het totaalbedrag na de bestelling teruggestort op je account of wordt het er vanaf getrokken? Heb er niks aan als er 10 euro op m'n account blijft staan aangezien ik het eenmalig wil gebruiken.
Als je bijvoorbeeld $200 stort, dan doet MisterTao daar 10%=$20 bij. Dus dan heb je totaal $220, dat kan je dan uitgeven aan iets op TaoBao, maar betaal je dus ook de fee en internationale verzendkosten van.
Meest fantastische telefoongesprek dat ik ooit gevoerd heb. Ook al kostte het me waarschijnlijk een ziljoen aan beltegoed. Ze hadden een andere kleur binnen gekregen en vroegen of ik mijn order wilde omruilen, anders moest ik nog 1/2 weken wachten. Ik krijg nu de witte heuj.
Meest fantastische telefoongesprek dat ik ooit gevoerd heb. Ook al kostte het me waarschijnlijk een ziljoen aan beltegoed. Ze hadden een andere kleur binnen gekregen en vroegen of ik mijn order wilde omruilen, anders moest ik nog 1/2 weken wachten. Ik krijg nu de witte heuj.
Als het goed is kost het jou toch geen geld? Zij belden jou Ik ben benieuwd hoe de witte eruit ziet.
Ik plemp er wel een ander backdinky op als het echt heel lelijk blijkt te zijn. Wil er waarschijnlijk toch een hoesje ofzo bij gaan bestellen. Heeft er iemand toevallig een goede plek voor dat soort rommel gevonden?
Ben je dan in het buitenland? Zo niet, dan zijn de kosten gewoon voor de beller en niet voor jou. Zou wat zijn, dat je moet betalen voor elk ontvangen telefoongesprek
Ben je dan in het buitenland? Zo niet, dan zijn de kosten gewoon voor de beller en niet voor jou. Zou wat zijn, dat je moet betalen voor elk ontvangen telefoongesprek
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Wel toffe service dan, van Antelife. Die krijgen trouwens dus ook nog gewoon telefoons binnen, mochten er mensen geïnteresseerd zijn.
Sorry voor het off-topic berichtje. Hoe krijg je je balance bij mistertao terug op je paypal? Moet dat via die service e-mail of kan dat gewoon via een berichtje op de site?
[ Bericht 0% gewijzigd door RedVultures op 15-11-2012 14:05:36 ]
Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef RedVultures het volgende: Sorry voor een off-topic berichtje. Hoe krijg je je balance bij mistertao terug op je paypal? Moet dat via die service e-mail of kan dat gewoon via een berichtje op de site?
5. Balance can be only transferred by MisterTao Customer services. If you want to transfer any balance to PayPal, please kindly send request to us
Wat zijn trouwens de ervaringen met DHL shipping vanuit china? hoe lang heeft het bij jullie geduurd (voor de mensen die de g3 al hebben) voordat die binnen was?
Wat zijn trouwens de ervaringen met DHL shipping vanuit china? hoe lang heeft het bij jullie geduurd (voor de mensen die de g3 al hebben) voordat die binnen was?
Thursday, November 15, 2012 at 08:42 Origin Service Area: HONG KONG - HONG KONG - HONG KONG Destination Service Area: AMSTERDAM - LELYSTAD - NETHERLANDS, THE
Mijn order bij LT is zonder dat ik daarom had gevraagd geannuleerd. Heb me geld terug op me Paypal gestort gekregen, maar ik wou eigenlijk nog wachten.
Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef GS88 het volgende: Mijn order bij LT is zonder dat ik daarom had gevraagd geannuleerd. Heb me geld terug op me Paypal gestort gekregen, maar ik wou eigenlijk nog wachten.
Lighttake kan geen G3's bemachtigen, en heeft dus alle orders geannuleerd. (zover ik correct ben)
Thursday, November 15, 2012 at 08:42 Origin Service Area: HONG KONG - HONG KONG - HONG KONG Destination Service Area: AMSTERDAM - LELYSTAD - NETHERLANDS, THE
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Wel toffe service dan, van Antelife. Die krijgen trouwens dus ook nog gewoon telefoons binnen, mochten er mensen geïnteresseerd zijn.
hoe heb jij je telefoon nummer achtergelaten bij hun? gewoon 316-xxxxxxxx?
Op donderdag 15 november 2012 16:23 schreef GS88 het volgende: Mijn order bij LT is zonder dat ik daarom had gevraagd geannuleerd. Heb me geld terug op me Paypal gestort gekregen, maar ik wou eigenlijk nog wachten.
Heb je daar een mail over gekregen oid? en zat je al over de 60 dagen?
Lighttake kan geen G3's bemachtigen, en heeft dus alle orders geannuleerd. (zover ik correct ben)
Mijn order is nog niet geannuleerd.
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende: RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef RedVultures het volgende: Sorry voor het off-topic berichtje. Hoe krijg je je balance bij mistertao terug op je paypal? Moet dat via die service e-mail of kan dat gewoon via een berichtje op de site?
Ik heb net mijn geld terug van antelife, heb even een mail gestuurd of ik voor de oude prijs ($202 ipv. $230) de witte jiayu kan kopen, het is het proberen waard
Kreeg net een mail van DHL en kreeg een rolberoerte:
AWB Number: 000000000000 Pickup Date: 2012-11-15 08:42:00 Service: P Pieces: 1 Cust. Ref: 000000000000 Description: MOBILE PHONE NO BATTERY,
Geen battery wtf? Meteen de aardige meneer de chinees via de chat gesproken en bleek dat de battery er niet los bij zit maar al in het toestel, vreemd maar kan hem dan wel gebruiken zonder battery is dat wel erg moeilijk.
Ik heb bij LT om een refund gevraagd, was al ruim over 60 dagen heen.
Daarop vroegen ze of ik een ander toestel wilde ipv de G3. Mijn antwoord: Nee, wil refund.
Vanochtend nieuwe mail: kunnen niet terugstorten want langer dan 60 dagen geleden.
Ga ze dus nu een betaalverzoek sturen via paypal à hetzelfde bedrag als ik betaald heb.
Ik snap de paypal voorwaarden etc, maar ik snap gewoon niet dat ze bij anderen zo pro-actief gaan refunden, en bij mij ineens moeilijk gaan doen over die 60 dagen termijn! :-(
AWB Number: 000000000000 Pickup Date: 2012-11-15 08:42:00 Service: P Pieces: 1 Cust. Ref: 000000000000 Description: MOBILE PHONE NO BATTERY,
Geen battery wtf? Meteen de aardige meneer de chinees via de chat gesproken en bleek dat de battery er niet los bij zit maar al in het toestel, vreemd maar kan hem dan wel gebruiken zonder battery is dat wel erg moeilijk.
Bij mij zat hij er ook in. Dat is omdat er geen losse batterijen meer vervoerd mogen worden (oid).
Daarop vroegen ze of ik een ander toestel wilde ipv de G3. Mijn antwoord: Nee, wil refund.
Vanochtend nieuwe mail: kunnen niet terugstorten want langer dan 60 dagen geleden.
Ga ze dus nu een betaalverzoek sturen via paypal à hetzelfde bedrag als ik betaald heb.
Ik snap de paypal voorwaarden etc, maar ik snap gewoon niet dat ze bij anderen zo pro-actief gaan refunden, en bij mij ineens moeilijk gaan doen over die 60 dagen termijn! :-(
Omdat ze denken dat niemand van die 60 dagen regel weet. Geef aan dat jij die kosten op je neemt dan storten ze het vast graag terug.
staat bij mijn tracking code. Sturen ze het in china eerst naar hong kong en daarna pas naar NL ofzo?
Dat heb je toch net ook al gevraagd?
Maar idd ja. Je krijgt een aanmeldcode, dan wordt hij naar een DHL depot in HK gestuurd. Daar krijg je een airway/airbill oid nummer, en daarmee kun je de rest tracken.
Zo te zien hebben meerdere mensen vandaag dat airway nummer ontvangen. Dus er is vandaag een heel zwikje processed in HK.
Maar idd ja. Je krijgt een aanmeldcode, dan wordt hij naar een DHL depot in HK gestuurd. Daar krijg je een airway/airbill oid nummer, en daarmee kun je de rest tracken.
Zo te zien hebben meerdere mensen vandaag dat airway nummer ontvangen. Dus er is vandaag een heel zwikje processed in HK.
Zelfde dag besteld, 13e verzonden maar nog geen trackingcode beschikbaar Hoop voor je dat de batterij er gewoon in zit!