abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119450914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):
quote:
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen en moeten vrijwel altijd via de ringweg rijden, fietsers staan voor de deur en kunnen overal snel en met voorrang binnendoor. Hoewel ik nu wat van het onderwerp begin af te drijven (A)

[ Bericht 4% gewijzigd door HeavenSmiles op 20-11-2012 23:45:10 ]
pi_119451127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:39 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):


[..]

Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen staan en worden praktisch altijd naar de ringweg geleid i.p.v. dat ze overal binnendoor rijden, dat is voorbehouden aan fietsers. Meer mensen op de fiets, meer veiligheid en schonere lucht is het resultaat!
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119451283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
pi_119451471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:52 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 21 november 2012 @ 00:52:28 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119452868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Conclusies luiden vaak het einde in van discussies, en daar deze nogal offtopic is, gaarne ook daarbij laten.

ONTOPIC!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119452918
Alle 190'ers dubbel belasten, dat zal ze leren >:)
Wel afblijven van de Golf 2tjes natuurlijk })
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119456293
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119460596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:21 schreef Elvander het volgende:

[..]

Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.
Je hebt gelijk, ik had de 200D in mijn hoofd. Zelf heb ik ook een W123 (1977).

quote:
Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
Op die manier, maar dan nog. In vijf jaar tijd afraggen moet je je best voor doen.
pi_119460703
Nou ik zie er een hoop rijden met fikse roest en als je zo'n auto rijdt omdat het goedkoop is dan is het op laten knappen van zo'n auto natuurlijk niet de bedoeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 13:34:22 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119462291
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
Of het wat heeft weet ik niet maar ik weet wel wat je er van krijgt : longkanker
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 november 2012 @ 13:50:23 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119463045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
Autogebruik levert veel op maar kost ook héél veel door maatschappelijke kosten die je wellicht niet direct zou bedenken.

Dan kan je denken aan ziekenhuisopnames na verkeersongevallen (alleen al ruim 900 per jaar in alleen Amsterdam) en het aantal verkeersdoden (rond de 750 per jaar), het aantal astma patienten, het aantal mensen dat indirect overlijdt door verkeerslawaai (bron), het moeten bouwen van parkeervoorzieningen, het minder leefbaar worden van wijken etc.

quote:
En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
De nummer 1 oorzaak van verkeersdoden is immers ook de fietser ja.

:') _O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119463133
Inderdaad had laatst ook een near-death-experience. Ik werd in m'n iQ bijna aangereden door een fietser. :')
Facts don't care about your feelings
pi_119463248
Nog niet gepost hier volgens mij;

quote:
Goed nieuws: een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag kenbaar gemaakt dat het de MRB-vrijstelling voor klassiekers, die hobbymatig worden gebruikt, overeind wil houden.

De Tweede Kamer wil de groep liefhebbers ontzien die selectief gebruik maakt van zijn klassieker. SP-Kamerlid Farshad Bashir had een motie ingediend over het voorgenomen plan om de MRB-vrijstelling voor klassiekers af te schaffen, en vond daarvoor veel bijval van de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de regering nu moet gaan nadenken om het dagelijks gebruik van de klassieker te ontmoedigen.

30- of 60-dagen kaart
De massale steunbetuigingen van klassiekerliefhebbers én het overleg van belangenorganisaties BOVAG, ANWB, FEHAC en KNAC met het ministerie lijken nu toch écht zijn vruchten af te werpen. Staatssecretaris Financiën Frans Weekers liet eerder weten te werken aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren.
pi_119463909
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .

2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.

3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.

4. laat ons met rust
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:35 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464297
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:54 schreef Anne het volgende:
Nog niet gepost hier volgens mij;

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
censuur :O
pi_119464362
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:34:12 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464738
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
censuur :O
pi_119464808
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
Hier ook. En nog meer 190D's en 200D's (W124). In de eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 1100 W124's geimporteerd!!! :')
pi_119464917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.
quote:
2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.
Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.
quote:
3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.
Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?
quote:
4. laat ons met rust
=> Viervoudige poep.
pi_119464929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
Dit vind ik geen slecht voorstel.
pi_119465112
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage. Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
pi_119465526
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:10 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119465786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage.
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.

quote:
Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
censuur :O
pi_119466116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:57 schreef noutie het volgende:
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
April t/m oktober.

Dat zou een betere regeling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119466166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
quote:
[..]

Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
pi_119466263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.

[..]

Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.

[..]

Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?

[..]

=> Viervoudige poep.
Rot een eind op joh, hij heeft volkomen gelijk.. En jou onderbouwingen slaan nergens op, als jij jaloers bent dat ik rook, wilt niet zeggen dat jij dat niet mag en dus gaat zeuren, nee.. Steek er ook eentje op! :{

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:28:37 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119466582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
Nouja, dan breng je hem op zondag, kan-ie er de hele week aan sleutelen, en haal je hem een week later weer op. Dat valt allemaal te regelen.

quote:
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
Net zoals het lullig is voor de mensen die belasting moeten betalen voor de auto waarmee ze naar hun werk rijden. Feit is: belasting betalen is lullig!
censuur :O
  woensdag 21 november 2012 @ 15:49:18 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119467299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

quote:
4. laat ons met rust
Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Metro2005 op 21-11-2012 15:55:27 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119470181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

[..]

Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

[..]

Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119471372
vieze nare stinkbank die ons land vervuilt!

einz einz

(sorry moest ff :@)
  woensdag 21 november 2012 @ 18:14:36 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119472566
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119472741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')

Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119473265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?
De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
pi_119482246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
Aanmelden per telefoon/internet/app. Belastingdienst heeft een tabel met mrb-vrije auto;s, aangemelde auto;s worden voor die dag uit de tabel gehaald. Een scanauto gaat scannen of verkeerscontrole matched de tabel aan de rijdende auto, klaar. De pakkans is klein en ja, er zullen altijd overtreders zijn, maar dat geld voor bijna alle verkeersregels.

Kunnen ze wat mij betreft ook het kwarttarief voor campers afschaffen en hieraan toevoegen. Zat misbruikers die nu een grote Chevy Van of Ford Econoline rijden met goedkoop hefdakje het hele jaar rondkarren.

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
.
pi_119491761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:32 schreef Fer het volgende:

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
Mijn BMW heeft helemaal geen roest.. :') Ben een van de gelukkigen zonder roest aan/in de wielkasten zoals elk ander E36.. :P

En ik koester mijn 85er golf met een moderne nieuwere blok met 5x meer vermogen dan origineel..
Ik hou van de souplesse en vermogen, evenals de schakeluiheid en de turbo wanneer hij inkickt, dit allemaal zorgt ook voor een schonere uitstoot, maar ook goedkopere kilometers, ik rij 1 op 13 met snelle rijstijl en 1 op 20 snelweg.. En dit met 180PK, nu wil ik er 100Pk bij doen.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119494660
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119494900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')
Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

quote:
Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2012 09:53:55 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119506817
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
Dat is wat jij denkt, ik heb zoveel dingen gedaan en aangepast en geld/energie etc.. aan uitgegeven dat ik wel genoodzaakt ben om het af te maken.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119506874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.
Dan haal je toch een oldtimer? Betaal je geen belasting en kun je de auto gebruiken wanneer het jou uitkomt.. ;)
quote:
[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.
Meetings liggen niet bepaald om de hoek, ik reis veel van ze gewoon af al is het aan de andere kant van Nederland.. ;)
quote:
[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Ja, en zo'n GPS ding gaat dus niet in mijn auto komen, en anders wordt het rijden met een Jammer.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:04:58 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119815891
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119816991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door CafeRoker op 01-12-2012 19:48:55 ]
pi_119820435
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:04 schreef daNpy het volgende:
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
Ik heb (nog) geen klassieker maar wel van plan d'r eentje aan te schaffen.. Toch maar ff ingevuld naar wat ik van plan ben..

Ik gok dat dit ook 't rijtje gaat worden waaruit de ambtenaren gaan kiezen:

quote:
Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur?
30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid maar dan 60 dagen)
Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto
Dit is een Signature....
pi_119820816
Helaas was de volgens mij beste optie; een jaarlijkse kilometerbeperking maar vrij te kiezen wanneer, afwezig. Met een dagenkaart gooi je een hele dag weg als je geen andere optie hebt de klassieker te pakken terwijl het misschien maar 15KM was.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119820924
Daarbij vind ik nog steeds dat de bijbehorende (controlerende) bureaucratie niets oplevert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 21:14:07 #145
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_119823090
ik ben gewoon voor "Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)" gegaan.
lekker belasting vrij rijden in m'n dagelijkse c kadett *O* dat ding heeft na 25 jaar belasting betalen voor de staat al genoeg opgeleverd!

... en wat een jankerts hier zeg over """""""getinte"""""""" mensen met hun mercs die het voor onze brave blanke belastingbetalers verpesten" :') :') :')"rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.
pi_119824793
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
pi_119824968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef SelimGTI het volgende:
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119825065
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
pi_119825083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 22:02 schreef SelimGTI het volgende:

[..]

Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
Zowiezo R32 motor dan.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 2 december 2012 @ 11:56:08 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119837569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.
Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')