abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119533720
Ik ken de methodes wel, maar het toepassen lukt niet altijd.

nogmaals bedankt. kijken of het me nu zelf ook lukt...
Nosce te ipsum.
pi_119533874
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:11 schreef AlexanderC het volgende:
Ik ken de methodes wel, maar het toepassen lukt niet altijd.

nogmaals bedankt. kijken of het me nu zelf ook lukt...
Maar waarom lukte het niet? Als je beweert dat je 'dagenlang' vergeeft hebt geprobeerd dit simpele stelsel op te lossen, dan beheers je de methodes dus kennelijk helemaal niet.
pi_119534184
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:16 schreef Riparius het volgende:

[..]

Maar waarom lukte het niet? Als je beweert dat je 'dagenlang' vergeeft hebt geprobeerd dit simpele stelsel op te lossen, dan beheers je de methodes dus kennelijk helemaal niet.
ik had eerst de decimale breuken weg moeten halen. dan is dat tweede vergelijking veel aangenamer om mee te werken.

ik probeerde de stelsel met alleen de eerste en de derde vergelijking op te lossen, maar dat werkt natuurlijk niet.

het lukte mij echt niet...

ik was hier bezig met oefenen: http://www.khanacademy.or(...)with_elimination_0.5 maar na een tijdje is dat gewoon te makkelijk en de bovenstaande stelsel is dan weer een stap te ver.

Voor in het vervolg weet ik: eerst de decimale breuken wegwerken. (dat staat eigenlijk ook in mijn boek |:( ) In mijn boek staat letterlijk: "Stap 1: Werk eventuele breuken weg."

Nu begrijp ik meer het belang van het wegwerken van breuken...
Nosce te ipsum.
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:25:48 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119540215
Ik was hier op de middelbare school zo goed in, jammer dat ik dat nu niet meer weet :{
All she wants and needs is just a little taste..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')