abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:32:36 #1
371576 Sec.XV
ridimicla burgess
pi_119171020

Gebaseerd op de gelijknamige comicbooks, zal de serie Rick Grimes - een sheriff in Georgia - volgen die terecht is gekomen in een zombie-apocalyptische wereld na het ontwaken uit een coma. De serie zal bij aanvang het verhaal van de comic volgen, maar de makers hebben toestemming om later hun eigen verhaal uit te stippelen.

De eerste episodes worden geregisseerd door Frank Darabont, bekend van o.a. de The Shawshank Redemption en The Mist verfilmingen.

Schrijvers van bekende series als Breaking Bad, The Shield, Battlestar Galactica, The Wire en 24 zullen episodes voor hun rekening nemen. Bear McCreary, vaste componist van de Battlestar Galactica serie, zal de muziek verzorgen.

Characters

Links
Officiele site: http://www.amctv.com/shows/the-walking-dead/
Blog van AMC: http://blogs.amctv.com/the-walking-dead/

Count down
http://tvcountdown.com/s/the-walking-dead

[ Bericht 2% gewijzigd door Sec.XV op 13-11-2012 17:43:30 ]
pi_119171212
Trrrrrriiiiinnggggg!!! banana phone

dinsdag 13 november 2012 @ 17:38:30 #3
371576 Sec.XV
ridimicla burgess
pi_119171216
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:27 schreef Skwish het volgende:
Wel vrij ziek trouwens om je zombie dochter te houden en mee omgaan alsof het een normaal klein kind is. :r Niet bang om ooit gebeten te worden?
Er werd ook pas geknuffeld nadat ze een mooie zak over d'r hoofd kreeg :P
pi_119171377
vroeg me ook al af wat ze in die graven gestopt hebben, beetje matig gedoe puur om er wat drama in te stoppen
pi_119171490
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:38 schreef Sec.XV het volgende:

[..]

Zo knuffel ik ook altijd the day after hoor :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_119171493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:38 schreef Sec.XV het volgende:

[..]

Toen dat haar van dr hoofd kwam :r
pi_119172209
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wie van jullie zag het aankomen dat die kleine een zombie was terwijl ze werd gekamd tot er een stuk uit haar hoofd losraakte?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_119172226
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wie van jullie zag het aankomen dat die kleine een zombie was terwijl ze werd gekamd tot er een stuk uit haar hoofd losraakte?
Je hoorde haar ook al grommen hè..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_119172327
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je hoorde haar ook al grommen hè..
Eh nee... Ik ben gehoorbeperkt en dit keer keek ik zonder hulpmiddelen naar de serie....

Oke, ik lees het al, ik ben de enige die verrast werd....
pi_119172412
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:16 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Eh nee... Ik ben gehoorbeperkt en dit keer keek ik zonder hulpmiddelen naar de serie....

Oke, ik lees het al, ik ben de enige die verrast werd....
Oke, begrijpelijk dat de verrassing dan wat groter was. Al ben ik sowieso geen goed vergelijkingsmateriaal omdat ik het al wist :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_119172558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:19 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Oke, begrijpelijk dat de verrassing dan wat groter was. Al ben ik sowieso geen goed vergelijkingsmateriaal omdat ik het al wist :)
Ja toen dat haar loskwam en die governor steeds zei van Polly! Nee! had ik echt zoiets van WTF?!? Heeft die debiel nou ook nog een zombiekind?

Dat hij die militairen uitmoordde snap ik ergens nog wel, die militairen zouden wel eens de macht in zijn utopisch stadje kunnen overnemen.
pi_119176388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik schrok me toen echt dood :')
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
pi_119176428
Kan iemand uitleggen wat al die streepjes in dat boek waren?

Dagen dat ze al zombie is?
pi_119177718
Wat wel interessant is, is dat die dochterzombie ineens ernstig onrustig werd toen dat haar eruit getrokken werd, betekent toch dat zombies nog wel gevoel/ pijn kunnen hebben, iets wat we totnogtoe nog niet hebben gezien :o
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_119178736
quote:

[..]

Ikke ikke ikke, ik kan niet precies aangeven waarom, maar het klopte gewoon niet dat hij het haar van een meisje zou zitten kammen.
pi_119178830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:29 schreef ace_eleven het volgende:
Wat wel interessant is, is dat die dochterzombie ineens ernstig onrustig werd toen dat haar eruit getrokken werd, betekent toch dat zombies nog wel gevoel/ pijn kunnen hebben, iets wat we totnogtoe nog niet hebben gezien :o
Ja dat was inderdaad wel gek, waarom ging ze pas toen weer onrustig worden? Ik denk trouwens dat de ze toch op zoek zijn naar een geneesmiddel.
pi_119179020
quote:

[..]

ik
There are only 151 Pokémon.
pi_119180685
quote:

[..]

Ik, maar ik was dan ook hier, of op imdb al gespoilerd dat hij een dochtertje zou hebben.
pi_119181054
wie zou er nou bellen naar een gevangenis??
pi_119181550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:36 schreef Evertjan het volgende:
wie zou er nou bellen naar een gevangenis??
pi_119182094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:27 schreef Skwish het volgende:
Wel vrij ziek trouwens om je zombie dochter te houden en mee omgaan alsof het een normaal klein kind is. :r Niet bang om ooit gebeten te worden?

En dan ook nog staan juichen bij zo'n zombie freak show
Het is ook wel vreemd inderdaad, maar wellicht hoopt hij dat er een middel wordt gevonden om het proces terug te draaien, en dat hij haar tot dat moment in leven houdt.

quote:
19s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:09 schreef Duuc-nl het volgende:
Trouwens, toen Rick die zombie in de buik stak meerdere malen, wilde die zo zelf Lori vermoorden oid??
Jep, de kans dat ze dood in zijn maag zou zitten is natuurlijk maar 50/50, dus zo heeft hij Lori uit haar lijden verlost. 8)7
pi_119182391
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:56 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Het is ook wel vreemd inderdaad, maar wellicht hoopt hij dat er een middel wordt gevonden om het proces terug te draaien, en dat hij haar tot dat moment in leven houdt.

[..]

Jep, de kans dat ze dood in zijn maag zou zitten is natuurlijk maar 50/50, dus zo heeft hij Lori uit haar lijden verlost. 8)7
Mongool, ik bedoelde om zijn verdriet te verwerken.
Jij :')
PSN: Duuc-nl
pi_119182535
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:56 schreef Rodawa het volgende:
_O-

quote:
19s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:01 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

:?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_119183358
quote:

[..]

Ah ja, als je het zo stelt klinkt het een stuk logischer.
pi_119184076
Interessante theorie op Reddit; Rick ziet de zombie die daar zit als walker omdat hij niet aan kan dat het Lori is. Lijkt me niet dat dat het is, tho.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:43:11 #26
371576 Sec.XV
ridimicla burgess
pi_119184559
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:34 schreef Quir het volgende:
Interessante theorie op Reddit; Rick ziet de zombie die daar zit als walker omdat hij niet aan kan dat het Lori is. Lijkt me niet dat dat het is, tho.
Nee lijkt me ook niet.
Lijkt me ook niet echt chill als ze die kant op zouden gaan. Shit verbeelden die er niet is enzo.
pi_119185895
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:21:45 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119186225
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:34 schreef Quir het volgende:
Eh, walker is toch synoniem voor zombie in TWD?

Of bedoel je dat Lori daar eigenlijk als walker zat en Rick zijn hersenen er een plaatje van een andere walker overheen projecteerden?

De telefoon in natuurlijk een soort waandenkbeeld van Rick; het interne telefoonsysteem zal niet werken, laat staan dat er een landelijk dekkend netwerk actief is :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_119186373
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Juist, onjuist geformuleerd.

quote:

[..]

Of bedoel je dat Lori daar eigenlijk als walker zat en Rick zijn hersenen er een plaatje van een andere walker overheen projecteerden?
Dat dus. :P
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_119186668
quote:

[..]

Ik dacht dat het was om iets te begraven te hebben.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:38:07 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119186811
Trouwens, behalve Shane is er nog niemand van de hoofdpersonen ook werkelijk in beeld 'geturned' toch? Dat zou ook nog een mooie zet zijn; ik had eigenlijk steeds verwacht dat Hershel op zijn ziekbed opeens rechtop in bed zou zitten en iemand naar de strot zou vliegen.

Wat de governor betreft inderdad maf; zijn zombiedochter koestert hij in de hoop dat er een kuur mogelijk is, terwijl andere walkers voor hem slechts dingen zijn.

Waar kwam die emmer met voer voor de zombies vandaan trouwens? Ik zag verse bloedige resten! Zou de governor bijvoorbeeld die militairen in stukjes hebben gehakt na het hoofd gescheiden te hebben? Ik bedenk me opeens ook; zouden ze misschien zelf die militairen hebben opgevreten?!

Wat ook nogal ongeloofwaardig is; de hoofdpersonen zitten constant onder het zombiebloed, dat nog niemand daardoor via een open wond ofzo geinfecteerd is. Keizersnedes worden uitgevoerd met messen waar een aflevering ervoor schedels mee zijn opengespleten
pi_119186833
Ik hoop dat Lori nog leeft, gewoon om haar 2x te zien sterven >:)
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:41:03 #33
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119186899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik dacht dat het was om iets te begraven te hebben.
Denk ik ook. Er lag nog een flinke hoop T-Dog, die hebben ze misschien opgeruimd, maar de rest is meer symbolisch.

Trouwens; wat zou er voor zorgen dat de ene aangevretene wel in een zombie verandert en de andere gewoon een lijk blijft?
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:43:39 #34
371576 Sec.XV
ridimicla burgess
pi_119186987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Trouwens; wat zou er voor zorgen dat de ene aangevretene wel in een zombie verandert en de andere gewoon een lijk blijft?
Ik denk het script :P
pi_119187947
Dit is wel een serie die echt de meeste domme serie-kijkers ooit trekt zeg, godverdomme zeg...sommige reacties in dit topic _O- _O- _O- :')

Maar mooie ep weer. Dat einde :D Die governor :D ..dat stukje met Lori was wel een beetje vaag ja, maar ach. Dat soort details stoor ik me niet bijster veel aan. Net als die infinite shotgun van Herschel, niet relevant voor het verhaal.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119188275
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Want in principe verandert iedereen die komt te overlijden in een zombie, omdat ze allemaal het virus al bij zich dragen. Het verschilt alleen per persoon hoe lang het duurt voor iemand een zombie wordt. Volgens mij werd er in seizoen 1 een tijdspanne van 2 minuten tot 16 uur genoemd, of zoiets dergelijks.

Even iets anders, valt er ergens iets te lezen over wat de trigger was waardoor het virus werd geactiveerd? Voor zover we weten was niemand geïnfecteerd toen Rick neergeschoten werd, maar toen hij in het ziekenhuis wakker werd was er plotseling een zombie apocalypse. Of kan het zo zijn dat dit later in één van de volgende seizoenen wordt uitgelegd? Misschien weet een comic-lezer meer en kan hij/zij er iets over zeggen, wel in een spoiler uiteraard? ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 00:31:14 #37
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_119188547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:20 schreef Rodawa het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Want in principe verandert iedereen die komt te overlijden in een zombie, omdat ze allemaal het virus al bij zich dragen. Het verschilt alleen per persoon hoe lang het duurt voor iemand een zombie wordt. Volgens mij werd er in seizoen 1 een tijdspanne van 2 minuten tot 16 uur genoemd, of zoiets dergelijks.
OK, even anders uitgelegd;

Persoon 1 komt tussen de walkers terecht en wordt gebeten, hij verandert ook in een walker.

Persoon 2 komt tussen de walkers terecht en wordt gebeten, gaat dood maar blijft lijk.

Zoals je in de gevangenis duidelijk overal lijken ziet liggen, terwijl er ook walkers rondlopen. Wat heeft ervoor gezorgd dat de een doodging en terugkwam als walker, terwijl de ander echt dood blijft?

T-Dog was gewoon echt dood bijvoorbeeld, je zag zijn robuuste lijk op gegeven moment liggen en er werd geen kogel door zijn kanis gejaagd...
pi_119188658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Persoon 1 komt tussen de walkers terecht en wordt gebeten, hij verandert ook in een walker.

Persoon 2 komt tussen de walkers terecht en wordt gebeten, gaat dood maar blijft lijk.

Zoals je in de gevangenis duidelijk overal lijken ziet liggen, terwijl er ook walkers rondlopen. Wat heeft ervoor gezorgd dat de een doodging en terugkwam als walker, terwijl de ander echt dood blijft?

T-Dog was gewoon echt dood bijvoorbeeld, je zag zijn robuuste lijk op gegeven moment liggen en er werd geen kogel door zijn kanis gejaagd...
Ik heb geen idee hoeveel tijd ertussen zat, tussen het moment dat T-Dog vermoord werd en het moment dat je zijn lijk zag liggen. Wellicht moest hij nog in een walker veranderen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze gewoon in hun gezicht worden gebeten. Als de hersenen daarbij genoeg beschadigd raken veranderen ze ook niet meer in walkers.

Waarschijnlijk is het zoiets simpels en moet je er niet te veel over nadenken. :P Ze laten eigenlijk nooit iemand zien die in zijn gezicht wordt gebeten, maar dat betekent niet dat dat niet gebeurt.
pi_119190300
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle lijken die je ziet liggen wel gewoon neergeschoten hoor, bijvoorbeeld:

quote:
Bij T-Dog zie je het niet expliciet gebeuren, maar volgens mij ontbreekt zijn hoofd sowieso al :)

[ Bericht 24% gewijzigd door ace_eleven op 14-11-2012 07:36:11 ]
pi_119190443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
Trouwens, behalve Shane is er nog niemand van de hoofdpersonen ook werkelijk in beeld 'geturned' toch? Dat zou ook nog een mooie zet zijn; ik had eigenlijk steeds verwacht dat Hershel op zijn ziekbed opeens rechtop in bed zou zitten en iemand naar de strot zou vliegen.
Ja, had ik ook gedacht, dat hij Lori toen zou bijten, maar dat maakte de hele scene wel extra spannend natuurlijk :D
quote:
Wat de governor betreft inderdad maf; zijn zombiedochter koestert hij in de hoop dat er een kuur mogelijk is, terwijl andere walkers voor hem slechts dingen zijn.
Ja, lekker hypocriet figuur, al geeft beide natuurlijk wel aan dat hij de biters (zoals hij ze noemt) niet als heel gevaarlijk ziet
quote:
Waar kwam die emmer met voer voor de zombies vandaan trouwens? Ik zag verse bloedige resten! Zou de governor bijvoorbeeld die militairen in stukjes hebben gehakt na het hoofd gescheiden te hebben? Ik bedenk me opeens ook; zouden ze misschien zelf die militairen hebben opgevreten?!
Dat is wel een goede vraag, misschien zijn het wel de walkers die ze vangen, en misschien is het wel die ene militair die 'helaas' :') gestorven was
quote:
Wat ook nogal ongeloofwaardig is; de hoofdpersonen zitten constant onder het zombiebloed, dat nog niemand daardoor via een open wond ofzo geinfecteerd is. Keizersnedes worden uitgevoerd met messen waar een aflevering ervoor schedels mee zijn opengespleten
Het is volgens mij nog niet duidelijik geworden wat er nou voor zorgt dat mensen snel dood gaan na zo een beet, kan natuurlijk van iets anders afhankelijk zijn dan bloedinname (bloed-bloed-aanraking of bloed-vlees-aanraking bijv). Het mes waar Lori mee gesneden werd leek wel schoon, maar dat is misschien wel twijfelachtig :P
pi_119190500
quote:

[..]

De telefoon in natuurlijk een soort waandenkbeeld van Rick; het interne telefoonsysteem zal niet werken, laat staan dat er een landelijk dekkend netwerk actief is :')
Die telefoon lijkt me inderdaad ook een soort van waanbeeld ja, maar dat zien we de volgende episode wel :P

Het zou theoretisch natuurlijk wel kunnen dat hij een willekeurige zombie inbeeldde terwijl het Lori was (ofwel wel, ofwel niet al als zombie), als die kogel niet raak was, zou dat wel verklaren waarom er een heel bloedspoor lag naar een rustig hoekje in de kamer, dat ze zichzelf daarheen gesleept zou hebben, ik denk het niet, maar ik hou die deur nog wel op een kiertje omdat je duidelijk ziet dat Rick van t padje is en beelden van zijn perceptie en dus scenes waar hij alleen is niet 100% te vertrouwen zijn :7
pi_119190883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:58 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Die telefoon lijkt me inderdaad ook een soort van waanbeeld ja, maar dat zien we de volgende episode wel :P
Nah. Als de verklaring zo simpel zou zijn eindigen ze er geen aflevering mee.
Amen.
pi_119190935
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 08:39 schreef Jivis het volgende:

[..]

Nah. Als de verklaring zo simpel zou zijn eindigen ze er geen aflevering mee.
Ligt eraan hoever ze de waanbeelden van Rick willen laten gaan.

Maar ik kan me niet voorstellen dat het telefoonnetwerk ineens werkt, hooguit vanuit binnen in de gevangenis, aangezien het elektrisch systeem daar ook ineens weer werkte met die noodgeneratoren, maar wie zou er dan moeten bellen? Carol misschien?
pi_119190964
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:09 schreef Norrage het volgende:
Dit is wel een serie die echt de meeste domme serie-kijkers ooit trekt zeg, godverdomme zeg...sommige reacties in dit topic _O- _O- _O- :')
Zegt imo ook wel wat over de serie. Hoewel ik het vermakelijk genoeg vind om te blijven kijken is TWD qua kwaliteit echt mijlenver verwijderd van die geniale eerste aflevering. Maar toen was Frank Darabont ook nog onboard natuurlijk.

De personages zijn verschrikkelijk uitgewerkt, het acteerwerk is middelmatig en de meeste scenes getuigen nou niet echt van goed schrijfwerk. Integendeel zelfs.

Eigenlijk is de enige reden dat ik nog kijk dat ik wil weten wat er precies aan de hand is allemaal en hoe het afloopt. Hetzelfde argument dat ik tegen het einde bij Lost had in principe. Plus; mijn vriendin is fan en wil nieuwe afleveringen meteen kijken, anders had ik ze gewoon opgespaard tot het seizoen afgelopen is :').
Amen.
pi_119191169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 08:43 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ligt eraan hoever ze de waanbeelden van Rick willen laten gaan.
Mwah, waanbeelden in een wereld die al helemaal naar de tering is en bevolkt wordt door zombies? Lijkt me een beetje dubbelop eerlijk gezegd.

Je had het natuurlijk met Daryl die Merle zag in het tweede seizoen maar ik hoop niet dat Rick Lori gaat hallucineren ofzo, nu we net van haar af zijn. Het zou trouwens ook afbreuk doen aan een van de weinige, goede personages die Rick is.
Amen.
  woensdag 14 november 2012 @ 08:58:43 #46
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_119191178
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 08:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zegt imo ook wel wat over de serie. Hoewel ik het vermakelijk genoeg vind om te blijven kijken is TWD qua kwaliteit echt mijlenver verwijderd van die geniale eerste aflevering. Maar toen was Frank Darabont ook nog onboard natuurlijk.

De personages zijn verschrikkelijk uitgewerkt, het acteerwerk is middelmatig en de meeste scenes getuigen nou niet echt van goed schrijfwerk. Integendeel zelfs.

Eigenlijk is de enige reden dat ik nog kijk dat ik wil weten wat er precies aan de hand is allemaal en hoe het afloopt. Hetzelfde argument dat ik tegen het einde bij Lost had in principe. Plus; mijn vriendin is fan en wil nieuwe afleveringen meteen kijken, anders had ik ze gewoon opgespaard tot het seizoen afgelopen is :').
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_119191215
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 08:46 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk is de enige reden dat ik nog kijk dat ik wil weten wat er precies aan de hand is allemaal en hoe het afloopt.
Same, hoewel ik seizoen 3 tot nu toe nog wel aardig vind. Tijdens seizoen 2 dacht ik na elke aflevering weer "waarom kijk ik dit, dit is zo ongelooflijk slecht".
pi_119191325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:00 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Same, hoewel ik seizoen 3 tot nu toe nog wel aardig vind. Tijdens seizoen 2 dacht ik na elke aflevering weer "waarom kijk ik dit, dit is zo ongelooflijk slecht".
Seizoen 2 was het dieptepunt inderdaad, zo'n zes afleveringen lang lullen rondom een schuur. Het punt is dat de serie soms opeens hele epische momenten heeft, bijvoorbeeld die scene dat Shane die schuur met zombies opengooide. Daarom blijf ik ook kijken denk ik.
Amen.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:07:23 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119191329
Morgan Jones :o hij komt dus echt terug, de vader en zijn zoon!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_119191389
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
bla
Eh? Spoilers of een theorie?
Amen.
pi_119191394
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:07 schreef SEMTEX het volgende:
Morgan Jones :o hij komt dus echt terug, de vader en zijn zoon!
Had je wel ff moetten spoileren, maar wanneer wanneer wanneer :)??? Bron?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:13:30 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119191431
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:10 schreef Jivis het volgende:

[..]

Eh? Spoilers of een theorie?
Aangezien-ie met foto in de OP staat, geen spoiler.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_119191468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

Iedereen is al besmet (door een virus, bacterie of parasiet of zo), dus zombies aanraken, of zombiebloed over je heen krijgen leidt niet tot besmetting. Besmetting is passief totdat je dood gaat...en dan maakt het niet uit of dat door een walkerbijt is, of door een kogel/mes/bijl/knuppel.

Als je doodgaat, dan turn je in een walker, tenzij je hersenstam kapot is.
pi_119191572
Ik vind het verhaal niet zo slecht uitgewerkt hoor, veel wordt toch wel verklaard en de meeste personages hebben best wel wat diepte en karakterontwikkeling gekregen. Ik vond seizoen 2 ook wel te traag, maar het gaf wel mogelijkheden de personages wat meer uit te diepen.

Daar waar ik het over waanbeelden had, bedoel ik meer tijdelijke waanbeelden in het kortstondige rouwproces, waar hij momenteel niet erg toerekeningsvatbaar lijkt, niet dat ie de hele tijd Lori blijft inbeelden

quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is door iemand hier op het forum gemaakt, de eerste keer ook onder een spoiler en t was wel wat suggestief, maar t was meer hoop dan wijsheid volgens mij :P

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:15 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Iedereen is al besmet (door een virus, bacterie of parasiet of zo), dus zombies aanraken, of zombiebloed over je heen krijgen leidt niet tot besmetting. Besmetting is passief totdat je dood gaat...en dan maakt het niet uit of dat door een walkerbijt is, of door een kogel/mes/bijl/knuppel.

Als je doodgaat, dan turn je in een walker, tenzij je hersenstam kapot is.
De discussie gaat er meer om dat mensen dood gaan van een walker-beet, en niet van contact met bloed, niet het turnen an sich.
pi_119191703
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:21 schreef ace_eleven het volgende:
Ik vind het verhaal niet zo slecht uitgewerkt hoor, veel wordt toch wel verklaard en de meeste personages hebben best wel wat diepte en karakterontwikkeling gekregen. Ik vond seizoen 2 ook wel te traag, maar het gaf wel mogelijkheden de personages wat meer uit te diepen.
Het gaat mij dus niet zozeer om dingen die verklaard worden, dat doen ze inderdaad wel goed. Het zijn meer de verhaaltechnische zaken waardoor ze in bepaalde situaties terechtkomen, onlogische handelingen. Vaak van die typische horrorcliche's die je bij een AMC-serie niet verwacht.

En de personages, tja. Die chinees (en z'n chick), Carol, Carl en dergelijke werken me eerder op m'n zenuwen dan dat ik met ze meeleef. Ik zie ze een beetje als leuk materiaal om afgeslacht te worden door zombies. Moet toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

Eigenlijk vind ik Daryl, die nauwelijks praat en The Governor nog tot de tofste personages van dit seizoen behoren. Zegt wel wat.
Amen.
pi_119191853
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:28 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het gaat mij dus niet zozeer om dingen die verklaard worden, dat doen ze inderdaad wel goed. Het zijn meer de verhaaltechnische zaken waardoor ze in bepaalde situaties terechtkomen, onlogische handelingen. Vaak van die typische horrorcliche's die je bij een AMC-serie niet verwacht.

En de personages, tja. Die chinees (en z'n chick), Carol, Carl en dergelijke werken me eerder op m'n zenuwen dan dat ik met ze meeleef. Ik zie ze een beetje als leuk materiaal om afgeslacht te worden door zombies. Moet toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

Eigenlijk vind ik Daryl, die nauwelijks praat en The Governor nog tot de tofste personages van dit seizoen behoren. Zegt wel wat.
Ik vind Glenn ook wel een fijn personage hoor, maar van de hele groep zijn Glenn, Daryll, Rick, en toch ook wel Hershell toch wel de meest symphatieke personen. Verder heeft iedereen een hekel aan Carl, maar ik vind het wel nice om te zien hoe snel hij snel harder wordend volwassen wordt, goede characterdevelopment.

Carol en Beth zijn inderdaad kanonnnenvoer, en Maggie is op zich wel cool, maar zal wel in een emotioneel verhaal ook wel aan haar einde komen, wat dan vooral zielig is voor Glenn en iedereen die hem een warm hart toedraagt.

Die nieuwe gevangenen hebben nog te weinig screentime gehad om een mening over te hebben :P

In the village denk ik dat the governor niet erg symphatiek is, maar is wel een interessant karakter, staan nog veel vraagtekens open over de gang van zaken daar, maar in daar vind ik Andrea en Michone wel symphatieker hoor, al is Andrea nog altijd wel behoorlijk naief :Y
pi_119191954
Die Glenn en Maggie zullen wel samen, hand in hand, sterven ofzo :').
Amen.
pi_119192006
Ach de serie gaat er op vooruit, alle irritante personages gaan dood. Zij hebben het daar ook wel goed door _O_
Lori dood, die opa dood, T-Dog...tsja...hij voegde niks toe dus ok dood...Carol dood(alhoewel dat niet zeker is)...Ik vinde resterende personages allemaal wel cool. Alleen Andrea vind ik echt superirritant nog, die mag ook wel dood. Die heeft ook echt totaal geen persoonlijkheid.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119192038
Ik vond die opa die in seizoen 2 doodging anders ook wel leuk. Jammer dat hij gebeten werd. ;(
pi_119192073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:15 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Besmetting is passief totdat je dood gaat...en dan maakt het niet uit of dat door een walkerbijt is, of door een kogel/mes/bijl/knuppel.
Weet je dat zeker? Waarom zouden T-Dog en Carol zich dan zo haasten nadat T-Dog was gebeten? Van een hap uit je schouder ga je echt niet dood. Hij had trouwens met gemak die twee walkers met zijn handen kunnen uitschakelen, vooral aangezien hij al gebeten was en toch geen risico meer liep.
pi_119192091
Ja, Dale (die opa) bracht wel de nodige rust in de groep, ik vond m ook wel nice :)

En Shane natuurlijk, die bracht wel veel teweeg binnen de groep, ze killen niet alleen maar irritante karakters, iedereen kan dood (behalve Rick dan waarschijnlijk)
pi_119192117
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:48 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Waarom zouden T-Dog en Carol zich dan zo haasten nadat T-Dog was gebeten? Van een hap uit je schouder ga je echt niet dood.
Ja, volgens mij zijn die beten dus wel dodelijk, het is een ander soort infectie die je dood maakt dan de infectie die je turnt, die passieve infectie draagt iedereen al, maar een beet is wel dodelijk (tenzij amputatie dus schijnbaar)
pi_119192163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:50 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ja, volgens mij zijn die beten dus wel dodelijk, het is een ander soort infectie die je dood maakt dan de infectie die je turnt, die passieve infectie draagt iedereen al, maar een beet is wel dodelijk (tenzij amputatie dus schijnbaar)
Da's waar..volgens mij zorgt een beet er inderdaad voor dat het virus zicht activeert, vandaar ook de koorts die ze ervan krijgen...
pi_119192208
T-dog zijn keel werd er volledig afgebeten. Daarvan ga je best dood hoor. :)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_119192254
Maar wat is er specialer aan een beet dan dat er bloed/speeksel van een zombie in je mond komt (bijvoorbeeld). Dat het in je bloedsomloop terechtkomt ofzo?
Amen.
pi_119192338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:57 schreef Jivis het volgende:
Maar wat is er specialer aan een beet dan dat er bloed/speeksel van een zombie in je mond komt (bijvoorbeeld). Dat het in je bloedsomloop terechtkomt ofzo?
Ja, bloed-bloedcontact, zoals het hiv-virus?
pi_119192351
quote:
Dat een beet ook echt auw doet O-)

Maar je hebt wel een punt....
  woensdag 14 november 2012 @ 10:01:11 #68
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_119192373
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Er is wel over gesproken in zomer van 2012 (aritkel: http://www.digitalspy.co.(...)ad-return-talks.html) maar voor seizoen 3 zowiezo niet.

Maar zal heel blij zijn als _O_ "Robert Hawkins" _O_ terug zou komen.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_119193070
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:49 schreef ace_eleven het volgende:
Ja, Dale (die opa) bracht wel de nodige rust in de groep, ik vond m ook wel nice :)

En Shane natuurlijk, die bracht wel veel teweeg binnen de groep, ze killen niet alleen maar irritante karakters, iedereen kan dood (behalve Rick dan waarschijnlijk)
Nog irritanter dan Lori man :r :r
Shane was wel een baas
pi_119193518
quote:
Hadden ze dat niet uitgelegd al een keer? Ik dacht namelijk dat de infectie ( rottende lijken die bijten is niet echt lekker voor een wond ) na een beet die koorts veroorzaakt en je dus gewoon sterft aan die infectie bij die wonden.
pi_119193616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hadden ze dat niet uitgelegd al een keer? Ik dacht namelijk dat de infectie ( rottende lijken die bijten is niet echt lekker voor een wond ) na een beet die koorts veroorzaakt en je dus gewoon sterft aan die infectie bij die wonden.
Klopt, een beet van een walker veroorzaak een infectie en die is 100% dodelijk als je het lichaamsdeel niet (direct) kunt amputeren.
pi_119193711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:49 schreef SirClark het volgende:

[..]

Klopt, een beet van een walker veroorzaak een infectie en die is 100% dodelijk als je het lichaamsdeel niet (direct) kunt amputeren.
Alleen het amputeren met al die geinfecteerde messen en bijlen is dan wel weer een beetje zuur :P
pi_119193868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Alleen het amputeren met al die geinfecteerde messen en bijlen is dan wel weer een beetje zuur :P
Haha klopt :P
pi_119194076
Trouwens, voor de mensen die het ongeloofwaardig vinden dat Lori geheel is opgegeten met botten en al... misschien is dat juist een indicatie dat ze nog leeft.
pi_119194124
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Misschien gaat het om iets wat in het speeksel zit oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')