Waar baseer je het bestaan van geesten op?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
In mijn geval geloof ik erin omdat geesten bestaan, en die kunnen volgens mij niet ontstaan zijn door een of ander natuurlijk proces. ze zijn ook heel intelligent, en dat zonder hersenen zoals wij kennen.
Haha ja, maar dan kun je je ook weer afvragen..bestaan geesten welquote:Op woensdag 21 november 2012 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
In mijn geval geloof ik erin omdat geesten bestaan, en die kunnen volgens mij niet ontstaan zijn door een of ander natuurlijk proces. ze zijn ook heel intelligent, en dat zonder hersenen zoals wij kennen.
Iteejer gaat diep, mooi beschrevenquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:09 schreef iteejer het volgende:
Waarom is het geloof inferieur? 'er is geen grotere zekerheid dan die van het absolute geloof'. Eén van de grondstellingen van de katholieke kerk.
Je het geloof als kinderlijk en primitief af doen. Afgezien van het feit dat die opvatting op zichzelf ook een geloof of een aanname is, lijken de feiten dit toch tegen te spreken,
Het placebo-effect bv: men gelooft in een medicijn, en het werkt.
Die stelling wordt natuurlijk direct onderuitgehaald door de rationeel fundamentalisten: 'ah, als dat zo is, was die ziekte of die kwaal waar die medicatie effectief tegen was sowieso al niet echt.'
Waarmee de rationeel fundamentalist dus blijk geeft in het bezit te zijn van een vorm van helderziendheid: want hij kan een diagnose stellen op afstand, zonder details te weten, zonder de betrokken personen zelfs maar te kennen.
'Oh nee, dat is geen helderziendheid, maar gewoon zekerheid omdat ik WEET dat het niet anders dan zo kan zij
Ja, zo zie je maar, het geldt dus voor iedereen: geen zekerheid groter dan die van het absolute geloof. Inclusief dus het absolute geloof in de empirische wetenschappelijke methode
dat vroeg ik me af, maar daar liet ik het niet bij zitten, ik ging zoeken en had het gevonden. ben er nooit meer van af gekomen.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:22 schreef Catnip het volgende:
[..]
Haha ja, maar dan kun je je ook weer afvragen..bestaan geesten wel
m'n eigen bevindingenquote:Op woensdag 21 november 2012 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar baseer je het bestaan van geesten op?
Degene die je zelf creerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:16 schreef Manke het volgende:
Buddha zei:
It is better to conquer yourself than to win a thousand battles. Then the victory is yours. It cannot be taken from you, not by angels or by demons, heaven or hell.
Welke hel en hemel en engelen en demonen?
wie weet hier meer van?
Ik kan niet voor Buddha spreken, maar die concepten zijn al zo oud als dat de mens probeert het leven en de dood te verklaren met behulp van goden, hemelrijken en onderwerelden.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:28 schreef Manke het volgende:
maar hoe kwam ie aan de concepten ervan?
het woord hel bestond toen nog niet
Klopt..:)quote:Op donderdag 22 november 2012 00:13 schreef Manke het volgende:
[..]
dat vroeg ik me af, maar daar liet ik het niet bij zitten, ik ging zoeken en had het gevonden. ben er nooit meer van af gekomen.
jij gelooft toch in god uit de bijbel? dan geloof je ook in geesten.
Geloof niet dat Buddha Engels sprak, dus het zal een intrepretatie van de vertaler zijn, want hij had het zeker niet over engelen en demonen., hemel en hel zoals wij dat cultureel kennen.quote:Op donderdag 22 november 2012 00:16 schreef Manke het volgende:
Buddha zei:
It is better to conquer yourself than to win a thousand battles. Then the victory is yours. It cannot be taken from you, not by angels or by demons, heaven or hell.
Welke hel en hemel en engelen en demonen?
wie weet hier meer van?
Het hoeft toch ook niet overtuigend te zijn..Als iemand er op een andere manier over denkt is daar toch niks mis mee? Laat gewoon lekker gaan johquote:
Voor jou niet en voor niemand hier, ik ga het ook niet meer proberen.quote:
Je bent het dus met me eens dat het niet overtuigend isquote:Op donderdag 22 november 2012 20:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit topic ging ook eigenlijk over geloven (in de hel) en niet om overtuigend bewijs..
Nou je mist het punt omdat het ging over al of niet geloven in de hel..quote:Op donderdag 22 november 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent het dus met me eens dat het niet overtuigend is
Ik geloof je wel hoor Mankequote:Op donderdag 22 november 2012 13:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Voor jou niet en voor niemand hier, ik ga het ook niet meer proberen.
m'n bewijs was heel overtuigend, ik ben zelf ook wetenschappelijk ingesteld en kijk alleen naar feiten, ik geloof niet 'zomaar' zoals jij ook niet doet.
Wetenschappelijk houdt ook in nooit op eigen bevindingen alleen te vertrouwen. Er zijn zat voorbeelden waarbij mensen dingen denken te zien die achteraf niet waar waren. Ooggetuigen zijn onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Voor jou niet en voor niemand hier, ik ga het ook niet meer proberen.
m'n bewijs was heel overtuigend, ik ben zelf ook wetenschappelijk ingesteld en kijk alleen naar feiten, ik geloof niet 'zomaar' zoals jij ook niet doet.
Mensen kunnen met de beste bedoelingen de meest vreselijke dingen doen. (de weg naar de hel ...)quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:27 schreef Catnip het volgende:
Ik geloof je wel hoor MankeWaarom niet? Je gaat toch echt niet liegen over dat soort dingen lol. Ja voor aandacht misschien, maar zo iemand ben je volgens mij nou ook weer niet..
Dus daarmee bedoel je..?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Mensen kunnen met de beste bedoelingen de meest vreselijke dingen doen. (de weg naar de hel ...)
Liegen is geen pre om het mis te hebben
Manke probeert het idd wel (& dat is al wat waard hier), maar niet altijd even succesvol.
Zoals met z'n "stembanden" indertijd.
Dat ie niet liegt, maar ook geen overtuigend bewijs heeft geleverd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:22 schreef Catnip het volgende:
Dus daarmee bedoel je..?
Het lukt kwa denken vandaag niet echt
Ah oke, duidelijk :3quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat ie niet liegt, maar ook geen overtuigend bewijs heeft geleverd.
... maar wel een +je krijgt voor z'n pogingen
En dat laatste lijkt me een probleem.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou je mist het punt omdat het ging over al of niet geloven in de hel..
Om er iets zinnigs over te kunnen zeggen moet ik wel eerst precies weten wat de hel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |