Schapen in de mist zijn minder vaag en wollig dan jij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zie het verschil wel, maar ook de overeenkomst. Dat jij die niet ziet is jouw probleem.
Al vind ik het wel rot voor je, dat dan weer wel.
Ik ben de mist.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schapen in de mist zijn minder vaag en wollig dan jij.
rastafarianisme nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
elk geloof heeft anderen ongelukkig gemaakt. dat is nou juist het hele probleem.
goeie observatie. er gaat opeens ook een lampje branden. gray is een vrouw.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schapen in de mist zijn minder vaag en wollig dan jij.
zoals boeddhisme?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een levensbeschouwing is an sich geen geloof.
Mijn piemel zegt nee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
goeie observatie. er gaat opeens ook een lampje branden. gray is een vrouw.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een levensbeschouwing is an sich geen geloof.
Mijn man heeft ook een piemel, maar is ook het vrouwtjequote:
zodra er een woord god voorbij komt moet je waakzaam worden. tot die tijd is het waarschijnlijk geen geloof maar een overtuiging.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn piemel zegt nee.
[..]
Waarom niet?
de bitchquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook een piemel, maar is ook het vrouwtje
Die mensen zijn er ook.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook een piemel, maar is ook het vrouwtje
Het is dan ook een beladen woord met vele vooroordelen. Ben er ook niet van.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zodra er een woord god voorbij komt moet je waakzaam worden. tot die tijd is het waarschijnlijk geen geloof maar een overtuiging.
Met zoveel "tussen hemel en aarde" lijkt het me dat je het moeilijk anders dan een geloof kan noemen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
boeddhisme is niet een puur geloof (iig boeddhisme in zijn algemeenheid niet)
Zuchtquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Met zoveel "tussen hemel en aarde" lijkt het me dat je het moeilijk anders dan een geloof kan noemen.
De deva komt ook in het boeddhisme voor namelijk...
Euhm nee, gewoon tussen hemel en aarde... gezegde weet je nog?quote:
Daar ben ik het rigoreus mee oneens. (vraag maar aan Mediaconsumentquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien.
Maar voordat je serieus je eigen energie erin gaat steken zou ik eerst wachten tot het aantoonbaar werkt.
Het is in mijn ogen geen probleem om ergens in te geloven, want dat doet iedereen, of we dat nou willen toegeven of niet. Maar verplicht een ander niet tot hetzelfde, zodat je een overeenkomst krijgt. Kijk in plaats daarvan naar wat je al voor overeenkomsten hebt en benadruk dát. Deel je eigen visie als je die behoefte voelt, maar dring het niet op. En maak je ook niet druk wanneer een ander perspectief je ongemakkelijk doet voelen. Ook dat gaat weer over. Geen van ons is in staat de realiteit werkelijk te zien en te bevatten, en toch zijn er een aantal waarheden waar we niet omheen kunnen. Maar wanneer je die waarheden een ander opdringt, dat is wanneer een 'echte' hel ontstaat. (dit is overigens in het algemeen bedoeld, niet per se op jou of een ander).
Met het eerste of het tweede?quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Daar ben ik het rigoreus mee oneens. (vraag maar aan Mediaconsument)
Tuurlijk doe je wel aan geloof, al heb je het misschien niet eens door, misschien omdat je het anders noemt. Maar dat is geen probleem!quote:Ik doe niet aan geloof. Al helemaal niet aan religie.
(& buiten religie wordt 'geloof' vooral ge(mis)bruikt als synoniem, voor waar het echt om draait)
Hehe.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:35 schreef Manke het volgende:
ook leujk
http://www.fakebuddhaquotes.com/
Shakespearquote, in hemel en op aarde.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm nee, gewoon tussen hemel en aarde... gezegde weet je nog?
De beste truuk die ik uithaalde is mensen te overtuigen dat ik niet bestaquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:19 schreef Gray het volgende:
Aanhalingstekens verliezen ook al hun betekenis...
De hel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |