Ah, zou de eerdere analyse die van mevrouw Ficq zijn dan denk je?quote:
Joop is het Olequote:Op dinsdag 13 november 2012 19:48 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik zeg musical van John vd Ende![]()
Kan zo na de Hazes musical in premiere!
quote:Volgens de advocate van Hari, Benedict Ficq, is een goede vriend van zijn vriendin Estelle Cruijff zondagochtend bij het stel langsgeweest voor een ontbijtje. ,,In de euforie van de vrijlating is een goede vriend langs geweest. Daarbij hebben ze zich niet gerealiseerd dat hij één van de getuigen was die nog gehoord zou worden.”
Teleurgesteld
Volgens Ficq hebben de mensen uit de privéomgeving van het stel erg meegeleefd en was het voor Hari en Cruijff erg onnatuurlijk om diegene te weren uit de omgeving. De advocate rekent het zichzelf aan dat ze Hari niet beter heeft voorgelicht
foutjequote:
Oh, dat maakt het helemaal fraai.... mijn hemel, wat zijn ze dom.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef Ole het volgende:
Die 'goede vriend' was een door Badr zelf opgeroepen getuige.zie ik net.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Grote kans, aangezien Estelle ongeveer het enige was waar hij wel in mocht komen.
De nor lukt anders ook best.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Grote kans, aangezien Estelle ongeveer het enige was waar hij wel in mocht komen.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
De nor lukt anders ook best.
http://www.metronieuws.nl(...)rZlkm!YycWh1rSlVGO6/quote:"Badr en Estelle zijn kapot door beslissing"
Cel. Kickbokser Badr Hari moet zeker nog ruim twee maanden vast zitten in afwachting van het vervolg van zijn rechtszaak, zegt zijn advocate.
Bijzonder down” maakte Badr Hari volgens zijn advocate de terugtocht naar het huis van bewaring. Gisteren besloot de rechter dat de kickbokser toch achter gesloten deuren de voortgang van zijn proces moet afwachten. Badr sprak zondagmorgen met een goede vriend van Estelle die eveneens als getuige in het dossier voorkomt. Ook had hij een ontmoeting met journalist Evert Santegoeds, eveneens getuige in de zaak. Twee overtredingen die de rechtbank gisteren scherp veroordeeld door zijn tijdelijke vrijlating op te heffen.
De rechtbank oordeelde vrijdag dat Hari, die sinds eind juli vast zat voor onder meer acht geweldsdelicten, het proces tegen hem in vrijheid mocht afwachten. De K1-vechter kreeg wel een horecaverbod opgelegd en mocht geen contact opnemen met getuigen. Hari bezocht in de afgelopen dagen twee horecagelegenheden, waaronder een broodjeszaak. Dit werd hem echter niet streng aangerekend. De voorwaarde was vooral gericht op horeca waar veel mensen zijn en alcohol wordt geconsumeerd.
Voorlopig blijft Badr vast zitten. “Het vervolg van de rechtszaak zal nog zeker tweeënhalve maand duren ”, stelde Ficq. “Badr is erg down dat het zo gelopen is. Hij had gehoopt dat de rechter anders zou beslissen. Ook Estelle is er helemaal kapot van. Ze vindt het verschrikkelijk.”
Ficq stelt in een reactie dat haar cliënt zich van geen kwaad bewust was. “Als het kwaadaardig bedoeld zou zijn om deze vriend te ontmoeten dan was het wel binnenskamers gebleven. Die vriend heeft onbevangen verteld dat zij elkaar ontmoet hebben” zegt Ficq. “Ook Evert Santegoeds is langsgekomen, maar dat doet hij vaker. Hij is een vriend.”
Ficq neemt het zichzelf als advocaat kwalijk dat zij haar cliënt niet beter heeft voorgelicht. “Ik had duizend keer moeten zeggen dat dit niet mocht. Als advocaat neem ik altijd mijn verantwoordelijkheid als iets niet goed gaat. Dat moet ik in dit geval ook doen.” Ficq hoopt dat er in de nabije toekomst een mogelijkheid kan ontstaan om Hari weer tijdelijk in vrijheid te stellen. “Ik hoop dat snel een hernieuwd verzoek kan doen om mijn cliënt te laten schorsen. Als iedereen gehoord is, ontstaat weer een nieuwe situatie.”
De mediahype rond Hari speelt volgens Ficq mogelijk een rol bij deze beslissing. “De rechtbank wordt met een vergrootglas gevolgd. In de sfeer van de geloofwaardigheid naar de samenleving toe heeft de rechtbank ook andere belangen te behartigen.”
Ik moest echt een traantje wegpinken..quote:Op woensdag 14 november 2012 07:56 schreef Specularium het volgende:
Ja, het is echt verschrikkelijk.
Omdat Estelle zijn vriendin is heeft de rechter voor haar een uitzondering gemaakt.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:07 schreef DroogDok het volgende:
Ik snap zo'n Estelle dan ook niet, maar goed moet ze zelf weten.
Zij is trouwens ook een getuige denk ik, mocht hij wel contact met haar hebben dan?
Ahhhh helemaal kapot.quote:Op woensdag 14 november 2012 07:51 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)rZlkm!YycWh1rSlVGO6/
08.45 volgens mijquote:Op woensdag 14 november 2012 08:16 schreef SteveBudin het volgende:
Evert komt zometeen even voorbij op 538
Dat hebben ze de rechter toch ook horen zeggen? Dat Estelle de enige uitzondering is op het verbod op contact met getuigen?quote:Op woensdag 14 november 2012 08:17 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Omdat Estelle zijn vriendin is heeft de rechter voor haar een uitzondering gemaakt.
Maar dat staat pas zo'n 10 x in dit topic
Ik gok dat zij in hun ontiegelijke domheid dachten dat het alleen gold voor getuigen van de slachtoffers en niet hun "eigen" getuigen.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hebben ze de rechter toch ook horen zeggen? Dat Estelle de uitzondering is op het verbod op contact met getuigen?
Hoe kunnen ze dan beweren dat ze niet wisten dat hij geen contact met andere getuigen mocht hebben?
zat er geen item hierover in het late shownieuws ?quote:Op woensdag 14 november 2012 08:16 schreef SteveBudin het volgende:
Evert komt zometeen even voorbij op 538
Geen idee, ik heb geen SBS op de tvquote:Op woensdag 14 november 2012 08:24 schreef Stroekie het volgende:
[..]
zat er geen item hierover in het late shownieuws ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |