abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119156671
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 14-11-2012 08:37:57 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119156831
fipo!
pi_119156879
Toffe Pinguin!

Diastase idd. Heb wel goede begeleiding gehad (mensendieck) en 8 weken na de bevalling zat er nog maar een klein richeltje. Maar vorige week voelde ik nog eens en toen was het opeens weer veel wijder (centimeter of 2-3). Heb er verder (nog) geen last van, maar het leek me verstandig om er eens naar te laten kijken. De mevrouw aan de telefoon verwachtte dat ik al een heel eind kan komen met gerichte oefeningen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119156989
Pinguin O+

Ik heb alweer geen zin in mn ochtend T, ik leer t wel, minder vreten :P
Be someone that makes you happy
pi_119157029
Oef, de gevolgen kunnen nog best duidelijk zichtbaar worden, Phai :{ Succes!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:47:00 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119157054
F*ck, vergat ik Mo en Mr.Mo helemaal. Wat een rotbericht... -O- Veel sterkte!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119157074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:44 schreef Nallie het volgende:
Pinguin O+

Ik heb alweer geen zin in mn ochtend T, ik leer t wel, minder vreten :P
Is dat in jouw geval dan nodig, Nallie? Meen een zeer slanke Nallie te hebben gezien tussen de New Yorkse dwergjes...
pi_119157127
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is dat in jouw geval dan nodig, Nallie? Meen een zeer slanke Nallie te hebben gezien tussen de New Yorkse dwergjes...
Haha ja dan ben ik wel lang ineens :P
Nee, maar ik wil niet de hele dag eten om t eten, maar gewoon naar behoefte zeg maar.
En soms heb ik echt de hele dag honger, alleen omdat ik nu ruggegraat gekweekt heb :') gaat t beter merk ik :)
pi_119157289
Mogge!

Mo en wo, sterkte met t slechte bericht.

Vandaag eerder beginnen wegens training. Nou ja....

Lijstje van gister
O dubbele boterham pindakaas, mandarijntje
B uur sporten
L pompoensoep met vis
T appel
D boerenkool met worst
T bakje vla, mandarijn
pi_119157394
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:50 schreef Nallie het volgende:

[..]

Haha ja dan ben ik wel lang ineens :P
Nee, maar ik wil niet de hele dag eten om t eten, maar gewoon naar behoefte zeg maar.
En soms heb ik echt de hele dag honger, alleen omdat ik nu ruggegraat gekweekt heb :') gaat t beter merk ik :)
Ah zo, dan is niet ontbijten inderdaad makkelijk want dan komt het wat later pas echt op gang. Kunt ook KH-loos beginnen 's ochtends zoals in dat onderzoek van Perr wordt vermeld, neem aan dat de >30 BMI mannen ook last hebben/hadden van teveel honger :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:05:31 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119157450
Mo en MeneerWolf -O- :* !!

Pinguin O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119157466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ah zo, dan is niet ontbijten inderdaad makkelijk want dan komt het wat later pas echt op gang. Kunt ook KH-loos beginnen 's ochtends zoals in dat onderzoek van Perr wordt vermeld, neem aan dat de >30 BMI mannen ook last hebben/hadden van teveel honger :P
Ik ontbijt wel hoor! En veul ook. Havermout :9 maar dat vult ook goed dat ik dus langer geen honger heb. Zonder ontbijt functioneer ik 0 :')
pi_119157511
:@

*maar een kop koffie neemt* c_/
pi_119157927
Ik doe wel ff mn planning ;)

O: havermout, banaan, cacao
T: koffie verkeerd
L: 2 spetbh kipfilet, 1 pindakaas
T: cherrytomaatjes, een gele paprika, wat nootjes
D: zuurkoolstamppot met een stuk worst :9
S: boksen
T: kwark
pi_119157969
Mogge.

Vies miezerweer hier.

Lijstje
O: brinta, cappuccino (en thee en water)
T: niets want kijken bij schoolzwemmem O+
B: het hele zwembad doorlopen op zoek naar het goede lesbad :P
L: omelet, kwark
B: klussen in de keuken, nieuw behang en wat kastjes oipnieuw inruimen
T: cappuccino, banaan
D: stamppot andijvie met paprika, tomaat en spekjes
T: smoothie met nog nader te bepalen fruit
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:25:34 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119158000
Ik las iets anders ipv 'lesbad' :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119158256
DaD, dit iets waar je naar zou kunnen kijken?
http://www.fysiosportiefgroningen.nl
Kans dat het nog vergoed word ook. ^O^
pi_119158389
Lijstje:
O 2bth rosbief, tomaten, klein handje noten
T: 2 cappuccino, banaan
L 3 bth pindakaas, kip,
T 2 handjes noten
D weet nog niet, ga bij vrienden eten.

he wat ik me afvroeg, vik is hier ook al een tijdje niet meer he? Of heb ik haar posts gemist?
pi_119158547
Je hebt gelijk! Misschien omdat ze niet kan sporten dat ze er beetje de pee in heeft?
pi_119159040
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:40 schreef V1z0R het volgende:
Je hebt gelijk! Misschien omdat ze niet kan sporten dat ze er beetje de pee in heeft?
Volgens mij schreef ze laatst juist dat ze nu weer echt ermee aan de slag ging, het afvallen dan...
Misschien als we haar roepen ;)

VIIIIIKJEEEEE :')
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:58:10 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119159127
Gewoon een paar taalfouten maken, dat werkt als een moth to a flame :+.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:59:15 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119159163
<Elmer Fudd>
I'mma hunting Neerlandikaas!
</Elmer Fudd>
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119159572
zo, mezelf naar de sportschool geschopt! Was echt lekker! :) Nu lunchen, en dan werken. Al is m'n lijf wel een beetje moe.
pi_119159591
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik ontbijt wel hoor! En veul ook. Havermout :9 maar dat vult ook goed dat ik dus langer geen honger heb. Zonder ontbijt functioneer ik 0 :')
gek, voor mij vult havermout bijna niet, maar ik heb gemerkt dat ik het op brood red tot de lunch..
pi_119159612
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:36 schreef the85mc het volgende:
Lijstje:
O 2bth rosbief, tomaten, klein handje noten
T: 2 cappuccino, banaan
L 3 bth pindakaas, kip,
T 2 handjes noten
D weet nog niet, ga bij vrienden eten.

he wat ik me afvroeg, vik is hier ook al een tijdje niet meer he? Of heb ik haar posts gemist?
dat vroeg ik me ook af, in de sportschool, toen ik op de stepper stond. Ik moest gelijk aan vik denken!

[/prob]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')