abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119123935
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_119124040
O gooi ik zomaar het vorige topic dicht .. Naja, dan hier maar weer verder he :)

Qua tijd met haar doorbrengen .. Het bezoek hebben we deze week af gehouden zodat het echt ONZE week was. En dat heeft ons zeker goed gedaan .. lekker zitten poemelen met der en enorm genoten :)
Niets moest alles mocht.

En zoals ik het vorige topic al sloot .. Ik ga er vanaf nu echt 100% voor haar zijn .. Idd fuck de collega''s, boeken en goedbedoelde adviezen. Vanaf nu alleen nog mijn gevoel ... En als ze aan geeft dat ze graag bij me wil zijn, daar dan ook gewoon aan toegeven. Ik laat haar niet meer alleen als ze aangeeft dat ze mama nodig heeft O+
  maandag 12 november 2012 @ 14:16:59 #3
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124134
Klinkt goed Twink!

Oei ik groei vind ik vooral leuk om te zien wat ze ongeveer gaat doen qua ontwikkeling. Veel is herkenbaar en klopt ook wel ongeveer qua timing. Het is voor mij iig absoluut geen bijbel. De app is veel beknopter dan het boek maar voor mij meer dan genoeg. Ook op de website kun je het een en ander lezen.
pi_119124270
Super dat je je gesteund voelt door de tips, Twinkle! Daar is dit topic heel fijn voor.

quote:
Nee het is niet zo dat vent en ik het totaal oneens zijn over het ouderschap. Toen ze gisteren boven lag te krijsen hebben we het erover gehad. Hij vroeg me: wat zegt je gevoel? En toen zei ik dus: mijn verstand zegt: laten krijsen want ze houdt vanzelf op. Mijn gevoel zegt: ik wil naar haar toe!

Hij vindt echt dat ik mijn gevoel moet volgen en daar steunt hij mij volledig in
En vandaag heeft hij weer zijn eerste werkdag sinds de geboorte en hij vindt het werkelijk verschrikkelijk om ons achter te moeten laten. Ook omdat D in die twee weken tijd al zo enorm veranderd is!

Ik ga het lekker op mijn gevoel doen .. En lekker luisteren naar wat zij wil. Al het andere eromheen kan nu wachten. Zij staat op de eerste plaats

Wederom thanks ladies!
Ik vind het bold-stukje wel best opmerkelijk, dat je verstand zegt dat je kindje vanzelf wel ophoudt met krijsen. Misschien dat het juist daarom goed is om een boek als Oei ik groei te lezen, omdat je rationeel niet van een 2 weken oude baby kunt verwachten dat ze vanzelf ophoudt met huilen anders dan uit uitputting. Ik krijg de indruk dat je de neiging hebt je kind te 'overvragen', al meer van haar te verwachten dan ze eigenlijk kan. Of sla ik de plank mis?

Ik neem Oei ik groei ook maar met een korrel zout, wat betreft die strakke timing. Het lijkt me flauwekul te bedenken dat ieder kind op exact hetzelfde moment dezelfde ontwikkeling doormaakt. Mijn baby ging heel vroeg rollen (van rug naar buik, ook al niet zoals het hoort :+ ), maar was met zitten dan weer vrij laat. Daar is in dat boek helemaal geen ruimte voor. Die sprongen zullen er zeker zijn, maar niet altijd in die volgorde en op dat moment.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_119124303
Klinkt goed Twinky. Dat losweken komt vanzelf wel. Dat hoeft de 1e weken nog niet ;) :*

Oei ik groei kan ik echt niks mee. Bij de oudste kwam ik al niet uit met sprongen, en die liep hopeloos achter.. En deze springt ook niet echt.. Ik heb in de bibliotheek een paar boeken geleend. Overal uitgehaald wat ik fijn vind. Net zoals ik hier in OUD de dingen eruit haal die me aanspreken. Iedereen is anders. Ieder kind, iedere ouder. Je moet ook een aanpak "kiezen" die bij jou past, en je kind.
pi_119124454
Ook omdat ik denk ik niet goed weet wat ik al van haar kan vragen. En inderdaad, dan ga je van adviezen in je omgeving uit. Ik heb gisteren een vriendin gebeld die een kind heeft van nu 9 maanden. En ik heb haar gevraagd hoe zij met deze situatie om ging. En zij zei dus letterlijk dat ze het kind heeft laten krijsen tot het vanzelf op hield. En inderdaad, dat kan niet komen door iets anders dan uitputting. Super zielig als je er goed over nadenkt (dat vond en dat vind ik nog steeds en ik sta er ook totaal niet achter). Maar omdat zij het zo deed (en ze zei dat ze het advies van het CB had gekregen, kun je nagaan!), dacht ik dat ik er ''goed'' aan zou doen om het ook uit te proberen, ook al zei mijn gevoel iets totaal anders.

En ik denk idd ook dat er sprongen zullen zijn. Alleen het ene kindje zal zich sneller ontwikkelen als de andere. Dus om nou te zeggen dat ieder kind met zoveel weken een bepaalde sprong heeft, nee dat gaat er idd bij mij ook niet in :)

Ik weet veel van ontwikkelingspsychologie bij kinderen van 4 t/m 12 jaar ivm studieachtergrond, maar van de periode ervoor heb ik totaal geen kaas gegeten. Dus om die reden zou zo''n boek misschien wel goed voor me zijn. Zodat ik haar in ieder geval niet ga ''overvragen''. Hebben we dadelijk een gefrustreerd kind in huis en da''s wel het laatste wat we willen :N
pi_119124689
Met 9 maand vindt ik het nog lang eigenlijk.
Je hebt het geprobeerd, het werkt echt niet. Volgende plan: lekker knuffelen ;)

Hier een lolbroek.. Hij staat achter de salontafel. Bukt een beetje, met zijn hoofd achter de tafel. En komt dan opeens omhoog.. Kiekeboe :P
pi_119124785
Twinkle, ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallen, en je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar wat ;) Maar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
pi_119124791
Het cb geeft wel vaker adviezen die niet altijd passen bij jou opvattingen over opvoeding, voeding etc.
Het cb is niet alleswetend.. Genoeg mensen die goede adviezen hebben gekregen maar ik ben er voorzichtig mee :)
Zo hebben ze spruw niet herkend, heb ik lang met pijn gevoed, dankzij het borstvoeding forum ben ik erachter gekomen en als het aan het cb lag, zou ik nu ook geen bv meer geven want goh.. Je baby moet met 2mnd wel doorslapen..!

Dus ja, ik ben er voorzichtig mee, ook met de adviezen van laten huilen etc.
Persoonlijk heb ik veel meer aan de adviezen van de dames hier.

Mocht er echt iets verkeerd zijn dan is het natuurlijk altijd verstandig om een professional in te schakelen maargoed dat is ook logisch.
pi_119124874
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat. Dat is echt niet makkelijk! De meeste ouders hebben geen 'kaas gegeten' van opvoeden, stiekem doet iedereen maar wat ;) Maar volgens mij ben jij best heel rationeel ingesteld en heb je de neiging alles heel verstandelijk te beredeneren, en dat herken ik behoorlijk. Maar ik merk ook dat je als je een beetje loslaat hoe het moet en hoe het hoort, dat je verbaasd staat over je intuitie.
:Y

Twinkle
Door opleiding heb ik ook het e.e.a. over de ontwikkeling van het kind (ook baby) geleerd.
Maar het echte opvoeden en verzorgen leer je in de praktijk. Vertrouw op je gevoel :* en voor de dingen waar je over twijfeld kun je de adviezen opvolgen die bij jullie passen :)
  maandag 12 november 2012 @ 14:37:10 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124927
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het echt knap hoe je met 'commentaar' omgaat terwijl je zo zoekend bent en net bevallene ne je wereld op z'n kop staat.
Vind ik ook!
pi_119127292
+1 :)
pi_119130112
twinkle aan de ene kant snap ik niet dat je haar zolang hebt laten huilen, volgens mij heb je daar eerder naar gevraagd naar laten huilen en waren de reacties hetzelfde.
En een baby die aandacht vraagt is niet negatief he. Willen knuffelen en in je ogen kijken is nu ook gewoon een van de grootste behoeftes.
En waarom moest ze op dat moment nou zo nodig in haar eigen bedje slapen? Alleen om het idee dat ze er anders aan went? Iemand schreef dat je haaar dan eerst moet leren kennen, dat vind ik eeen hele goeie! Misschien lag ze gewoon niet lekker bijv.
Je hoeft nu echt nog niet te beginnen met opvoeden, stop met dat gepieker. Je kan het veel beter dan je denkt!

En misschien ben ik eigenwijs en stom, maar met dit soort dingen heeft mijn vriend echt niks te zeggen:-) pas als hij een paar boekjes leest of ooit een babysite opent of zich er op een andere manier in verdiept.

Ach je meisje soesa! Beterschap!
  maandag 12 november 2012 @ 16:59:45 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119130483
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar ;(. Hopelijk is ze snel weer de oude!
pi_119130488
Twinks, goed dat je nu bij je gevoel blijft :*
pi_119130517
Hopelijk knapt ze snel op Soesa. Wat naar....
pi_119130636
Wat naar tante soesa
Beterschap voor E :*
pi_119132334
Midas heeft vandaag ook een boel meegemaakt op het kdv. Ze hadden brandalarm dus alle babies (6 in totaal) uit hun bedjes geplukt en samen in een evacuatiebedje gelegd met een deken en naar buiten gegaan, samen met alle andere kindjes. Gelukkig loos alarm. Midas lijkt er niet echt door van slag gelukkig. Oudere kindjes waren nogal onder de indruk. Maar wel goed en adequaat gereageerd.
pi_119132829
Ohh soesa wat zielig van die ribbetjes! Maf he .. datze eigenlijkdoodziek is maar zich zo goed houdt verder.

Troeta je hebt gelijk hoor .. het is puur uit onzekerheid dat het me nog steedsbezig hield. Wat ik eerder al zei .. verstand en gevoel ;-)
Vanaf vandaag gaat dat dus echt anders :-)
pi_119134918
Beterschap voor Elin soesa :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 november 2012 @ 19:04:55 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119135563
Dankjulliewel! Wat is het toch fijn om hier je ei kwijt te kunnen.

Ik wil morgen helemaal niet werken nu ze zo ziek is ;( (werkdag 3 :')). Gelukkig heeft mijn man vrij kunnen regelen.

Midas had een spannend dagje! Gelukkig was het loos alarm en is er goed gereageerd.
pi_119136297
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nou, Elin aan de ORS en morgen weer terug. Het fijne en tegelijkertijd ook het lastige is dat ze zich totaal niet ziek gedraagt! Vrolijk, lachen, 'kletsen', spelen etc. Maar ondertussen niets drinken, veel spugen en veel diarree.
Ik merk ook dat ze minder spekkies heeft, d'r ribbetjes zijn duidelijker voelbaar ;(. Hopelijk is ze snel weer de oude!
Ah gossie ;( arm kleintje!
Wel fijn dat je zo snel bij de ha mocht komen!
Lijkt me dan idd lastig te moeten werken! :* voor jou!
pi_119136523
Beterschap voor Elin soesa :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119136743
Ik heb jen ook wel een keer zolang laten huilen als heel klein ukkie, puur omdat ik gewoon dacht dat dat zo hoorde. Dat ze zich wel in slaap zou huilen, niet teveel oppakken. Dat soort. Je bent helemaal nieuw als moeder, wist ik veel.
Ik drukte in het ziekenhuis zelfs op de knop omdat ze huilde en niet zelf kon bedenken dat ze misschien zou moeten drinken.

Sommigen voelen zich zo sterk om meteen op hun gevoel te vertrouwen, anderen gaan op zoek naar hoe anderen het doen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 12 november 2012 @ 19:46:50 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119137345
Soesa, beterschap voor je kleine meid :*

ik ga even jompelen voor Cristel *O* Vandaag op controle geweest voor haar hoofdje/helm, en volgens de meting zit ze nu op ongeveer 102% en 93% 3 maanden geleden was dat ongeveer 107% en 91% (zo ff uit mn hoofd, papier kan ik nu even niet bij)
Dus ben ontzettend blij dat die meting zo goed is!
De fysio zei dat het nu nog weinig nut had om verder te gaan, maar ik vind het zelf nog te vroeg om te stoppen met de helm, omdat ik denk dat er nog zeker wel wat verbetering kan komen. Ik zie namelijk zelf dat het nog niet helemaal rond is zoals het moet zijn. (en omdat ze 's nachts vooral op dr achterhoofd ligt ben ik dus ook bang dat het weer plat wordt als ze dr helm niet meer opheeft....)
pi_119137858
Mooi PE *O* Wat zei de fysio over de drukplekken?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 12 november 2012 @ 20:00:22 #27
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119138063
Wat goed, PE *O*
  maandag 12 november 2012 @ 20:02:46 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119138184
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:56 schreef Phaidra het volgende:
Mooi PE *O* Wat zei de fysio over de drukplekken?
Fysio zei daar niks over, daar gaat de man van Livit (helmenmaker) over, en die heeft de helm dus iets aangepast, en schoongemaakt, schijnt dat ik het niet goed gedaan heb ofzo...Maar ook als ze heel erg zweet dan gaat dat in die tussenlaagjes zitten..Anyway, ze heeft nu weer een schone helm, die iets groter is ;)
Die plekjes moeten vanzelf weggaan, en ik moet er niks opsmeren zei hij.
pi_119139280
PE: goed nieuws!!

Soesa, wat naar dat ze zo ziek is! Hoop dat ze snel beter is en mag stoppen met de ORS. Wel fijn dat ze er zelf verder weinig last van lijkt te hebben.

S. van Zoe alweer 6 maanden! Wat heeft ze toch een prachtige ogen O+

Twinkle, volg je gevoel :) Wat anderen ook al zeggen, zulke kleine baby's hebben hun moeder nodig! Wij hebben de eerste periode heel veel geslapen met een baby op onze buik. De enige manier waarop we allemaal sliepen. En Faye slaapt nu prima in haar eigen bedje. Komt goed! Je kunt haar nu echt nog niet 'verpesten' hoor!

Faye zit flink verstopt. Ben bang dat het weer een drama nacht gaat worden. Maarja, ui naast haar hoofd en we zien het wel. Duik er zelf ook op tijd in. Arm ding, wakker worden omdat ze moeite heeft met ademen omdat haar neus dicht zit.. ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119139309
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119139360
Nog een portie beterschap voor je kleintje soesa!!

Kyara, dat is ook spannend.. Maar toch ook weleens goed zo'n "oefening".

PE, fijn dat het zoveel beter is! Misschien is met wat minder dragen de plekken ook wel sneller over. In ieder geval is de prut eruit :P
pi_119139380
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.

Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
pi_119139783
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink ;)
  maandag 12 november 2012 @ 20:31:09 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119139895
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn PE! Ja en van dat schoon maken .. weet jij veel? Hopen dat de plekjes snel weer weg zijn.

Wat is ORS eigenlijk? Een soort antibiotica ofzo?
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
ORS is een soort poeder, dat meng je met water. Het zorgt ervoor dat het water goed opgenomen wordt. Dus echt om uitdroging te voorkomen/te beteren. Zitten geloof ik zouten in.. Beetje als AA-drink ;)
Jup, zouten en suikers. Zodat daarvan iig geen tekorten ontstaan! Het heeft tutti-frutti smaak :') (waaaaarom?)
  maandag 12 november 2012 @ 20:31:12 #35
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119139898
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mefke79 het volgende:
Ah PE, fijn van de helm!
Toen ik de plekjes zag vanmiddag leek het me eerder een irritatie van een schuivende helm dan drukplekjes. Die zagen er bij ons anders uit en zeker niet zo maar ineens open.
Hoe maak je em schoon? Wij deden dat met dettol en een doekje, werkte prima.
leek mij ook meer Irritatieplekjes idd, al zat er aan de zijkant bij haar oor wel een drukplek, dus dat is wat ruimer gemaakt, maar niet té, want het is niet de bedoeling dat haar hoofd nog meer in de breedte gaat groeien.

Schoonmaken deed ik meestal met een doekje met water, wat dus eigenlijk niet goed genoeg is (blijkbaar..) :@ En dan zo af en toe met wat alcohol (70%) komt dat ook nog eens op, want heb het nooit gebruikt voor/tijdens/na zwangerschap/geboorte..
Twinkle, er wordt dus wel verteld wat je moet doen om het schoon te maken, en waarmee.

Waar kan ik trouwens dettol doekjes halen? bij de kruidvat ofzo?
pi_119144245
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
pi_119144254
Aquarius dus.
pi_119144322
Marjo, goede nacht voor jullie.

Twinkle, het wordt makkelijker als je je baby beter kent.

Soesa, gelukkig is je man thuis met haar.

CS, ik begrijp oei ik groei anders namelijk dat elke baby op dezelfde leeftijd aanleg krijgt voor bepaalde ontwikkelingen, noem het nervenverbindingen of wat dan ook. Maar wat het kind daarvan maakt is heel verschillend, bij het ene kind resulteerrt de aanleg in fysieke ontwikkeling, bij de ander in mentale en zelf bij 2 baby's die zich bv fysiek ontwikkelen kan dat in heel verschillende vaardigheden resulteren. Daarom zeggen ze in het boek, dat een baby uit de winkel der gebeurtenissen iets uitkiest en elke baby kiest andere dingen.

Mijn uk was net flink over de zeik. Papa probeerde te troosten, maar dat was niet goed genoeg. Met kruik, gengigel en een voeding ligt meneer nu te pitten. Dit maakt wel dat ik er tegenop ga zien, dat ik 4 en 5 december de hele dag en de nacht ertussen weg ben voor mijn werk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119144617
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
  maandag 12 november 2012 @ 21:53:00 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119144678
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:51 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb gewoon dettolspray gehaald bij de supermarkt PureEvil!
Ok, zal ik van de week eens kijken ;) tnx!

Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
pi_119144799
Twinkle, even een :* voor jou. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om je kleintje zo lang te laten huilen terwijl je gevoel iets anders zegt... Meis, neem ook echt de tijd om goed aan elkaar te wennen. Het is in het begin ook zó zoeken naar wat goed is voor je kindje.
Ik herkende je onzekerheid volledig, dus kan me goed voorstellen dat je je schuldig en ontaard voelde.

Toen Max 3 weken oud was, was hij wat huilerig. Ik moest die dag naar het CB en vroeg, op aandringen van mijn moeder, naar advies. Kreeg verschillende tips, waaronder laten huilen. Het was eigenlijk allemaal bekende informatie over mogelijke oorzaken: regeldagje, teveel/ te snel gedronken, moe, krampjes, warm/ koud, etc.
Uiteindelijk vroeg die verpleegkundige me, wat zegt je gevoel?
Stond ik daar ineens te grienen. Want ik realiseerde me dat ik werkelijk geen idee had. Wat wist ik er nou van? En mijn gevoel liet me op dat moment keihard in de steek... ik voelde me ècht geen moeder. ;(

Maar toen ik thuis kwam met mijn zoon heb ik geprobeerd om te kijken en te luisteren naar zijn gedrag en gewoon wat uit te proberen. En op dat moment realiseerde ik me dat hij misschien wel last had van het drukke weekend, overprikkeld was. Mijn kind had en heeft gewoon heel veel rust nodig, dat bleek toen en nu nog. En het is nu iets waarop we makkelijker kunnen inspelen.

Moraal van het verhaal (zoals al velen voor mij gezegd hebben), gun je dochter en jou de ruimte om uit te vinden wat haar ritme is en wat voor jullie werkt. Kijk, luister, probeer, maar doe geen dingen waar je je niet goed bij voelt. Zo leer je je kindje kennen, en zo ontstaat jouw moedergevoel. O+
pi_119145556
Ik heb ze wel eens gezien bij kruidvat PE, en ook van het huismerk, die zijn even goed. Moet ze die helm nog lang? Hoop dst die plekjes snel weg gaan!

Goeie tip tico!

Is vader vrij op 5 december tinu?
pi_119147895
Op mn gevoel vertrouwen gaat me ook beter af bij de 2e. Bij de eerste was ik toch onzekerder. Nu hij zonder kleerscheuren al wat groter geworden is geloof ik wel dat mn gevoel goed zit :P

Ik heb gisteren (of eergisteren) met de dame op de weegschaal gestaan en ze zat rond de 6.9 op de weegschaal. Nou wijkt ie iets van 200 gram af, dus zou t 6,7 zijn. Dat is dus zo'n 400 gram in 1,5 week. Toen ik dat in dr curve invulde ging ie weer aardig.omhoog. Die late voeding werkt dus wel ;)
pi_119153844
de dettol om je handen mee te wassen! Dus de handzeep. Die op een vezeldoekje en daarmee gingen wij elke dag even langs de helm. Zijn hoofd deden we gewoon met water en soms met water en zeep, of als dat even niet voor handen was een vochtig gezichtsdoekje. Je ziet het wel als de helm echt vies wordt van zweet etc (of eten, tienus kreeg het voor elkaar er melk in te knoeien). En vandaag een keertje extra, want hoe goed ze daar in veghel ook blazen en poetsen, de dag na het aanpassen van de helm komt er altijd nog wat vuil uit de helm.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_119153917
Sonnetje dat is een aardig gewicht!

PE, hopelijk vind je de dettol doekjes en krijg je de helm goed schoon.

Troeta, nee papa moet op 5 december gewoon werken. Tegen die tijd werkt hij gelukkig niet ver van het kdvvan de jongens. Dus hij gaat ze s'ochtends brengen en s'middags ophalen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119154183
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Aquarium doet het bij peuters en dreumesen vaak net zo goed als ors en dat is beter naar binnen te krijgen.
ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen :')

het is nog vroeg....
pi_119154279
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik vroeg me al af wat je met een aquarium bij een peuter moest en waar je dat naar binnen wou krijgen :')

het is nog vroeg....
+1. :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119154333
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:53 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ok, zal ik van de week eens kijken ;) tnx!

Hoe is t trouwens bij jullie met de helm?
Gaat heel goed! Hij ondervind er geen enkele hinder van in het begin vond hij het alleen even vervelend met op zijn buik liggen op bed maar dat was ook zo weer over. Je kunt al wel wat verschil zien zijn ogen staan ook wat gelijker. We hebben nog geen meting weer gehad maar hij zat toen we begonnen op 116%
pi_119154384
Tinu
:*
Gisteravond S ook overstuur en ik zou naar een vriendin. Vond dat uurtje al erg :@ dus kan me voorstellen dat je geen nacht weg wilt!

S werd om het 1,5u wakker.. Ik ben kapot. Gister overdag al veel huilen (tandjesleed?) had geen idee
Heb pijn op mijn borst en voel me een zombie
Misschien had ik tussendoor moeten eten vannacht

Vanmiddag komt mijn baas bij me thuis.
Zus komt van te voren even hier en neemt S mee als m'n baas dr gezien heeft. Ik kan echt geen goed gesprek over werk voeren als S tandjesleed heeft

En wo en do zit (8> in België dus ben ik alleen.. Hulp van anderen is nu lastig dus wordt nog zwaar denk ik
pi_119154566
Zoe, S is zes maanden, zijn het misschien regeldagen? Wel shit zeg, zeker met zo'n dag in het vooruitzicht. Dat werkgesprek is best spannend misschien, denk ik? Goed van je dat je je zus hebt geregeld voor S!

Ik heb ook een prutnacht achter de rug. Ook ik moet mini steeds wakker maken overdag om te voeden dus mede vanwege de adviezen aan Twinkle gister had ik besloten gewoon te wachten tot hij zelf komt, tot een max 4 uur tussen voedingen. Ging overdag prima, meneer dronk ook veel beter (geen voeding meer erin 'worstelen' omdat hij steeds in slaap viel) maar 's nachts ging het voor geen meter en wilde hij juist veel vaker drinken. Slapen daarentegen ging prima :) misschien ook bij ons dus een regelmomentje, hij is 3,5 week nu.
pi_119154597
Oja regeldagen hebben we ook nog -O-
:9
Zou kunnen verklaren waarom ze zoveel borst wil. Tandje helpt natuurlijk ook niet mee

Ook pittig mineola wel fijn dat hij overdag nu zonder worstelen drinkt

Marjolijntje
Hoe voelt Faye zich nu?
pi_119154616
Pittig Zoe, 2 dagen alleen zonder hulp.. Hopelijk is in ieder geval het humeur van S wat beter :*

Lekker gegroeid Son!!

Balen van de prutnachten..
Hier één brul en verder rust tot 7 uur.. Maar wel een beetje mopperig nu. Ach, dan maar wat eerder naar bed straks..
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:04:25 #53
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119154830
Mooie stats Sonnetje

Fijn dat S. weer wat beter in d'r velletje zit Zoë

Hier ook weer een prutnacht. Maarja das ook nie vreemd met 2 boventanden in ontwikkeling.
pi_119154946
Hier een goede nacht. De evacuatie van gisteren heeft weinig indruk gemaakt geloof ik.

Midas probeert dus al een tijd te kruipen maar hij glijdt steeds weg op de houten vloer. Iemand tips? Misschien toch maar blote voeten voor meer grip?

We zijn ook alvast begonnen met oefenen voor "hiep hiep hoera". In het tempo van ons ambtenaartje heeft ie dat dan over 2 maanden misschien wel door :D. Voor nu vindt hij het vooral erg grappig.
pi_119155042
Mijnes heeft zich net helemaal leeggescheten en ligt nu gewassen en gestreken KO te tukken. O+
Hebben we dat alvast gehad voor vandaag.

Morgen krijgt ie zijn eerste prikjes, nog tips wat dat aangaat?
Ik bedenk me net dat we zondag de babyborrel hebben gepland... Nouja, die prikken komen nooit gelegen lijkt me. :X
pi_119155073
:* voor de prut nachten! Hier was het ook nog feest, want flink verkouden. Ik weet niet eens meer hoe vaak ik wakker ben geweest, vaak in ieder geval. Faye is gelukkig wel vrolijk verder! Alleen ik ben doodop. Kolf ook gelijk een stuk minder, beetje jammer..

Son, wat fijn!!
pi_119155095
Kyara, Daan kruipt ook niet. Hij tijgert alles op de laminaatvloer. Dat gaat lekker snel.
Bij Chris hadden we zo'n verkeerskleed op de vloer liggen, zodat hij daar wel grip had. Maar hij probeerde het ook, en gleed weg. Daan doet die moeite niet..

NTS, wanneer mogen jullie voor de 11-maand CB date?
pi_119155143
Mango, de eerste prikken vallen vaak wel mee met bijwerkingen. Een dag, soms 2 van slag, en daarna wel beter. Dus denk dat het zondag wel goedkomt!
Masseer de plek direct na het prikken even goed, zodat de vloeistof snel kan verspreiden. Doe een makkelijke broek aan (Chris brulde heel hard toen hij bij 4 maand een spijkerbroekje aan moest :@ ). En verder kijken wat de bijwerkingen gaan doen. Misschien is het een dagje met wat meer slaap en dan al klaar. Misschien helemaal niks..
pi_119155144
Ja ze groeit weer lekker door :P

Kyara, evacuatie? Ik heb wat gemist geloof ik
En hiep hiep hoera oefenen O+

Tips voor t kruipen heb ik niet echt.
Floris heeft t kruipen eigenlijk een beetje overgeslagen. Hij kon t wel, maar.deed t niet zoveel. Hij stond en liep eerder (wel ergens achter) dan dat ie zelf.ging zitten en kroop :')

Goed geregeld.zoe! Sowieso praat het fijner zonder baby denk ik. Leidt toch af
pi_119155421
Mango, vergeet geen omslagdoek mee te nemen. Je moet beeb tot op de luier uitkleden :) dus makkelijke kleertjes zijn ook handig. Eerste prikjes vielen hier ook wel mee. Ze heeft veel geslapen was hangerig en had een klein beetje verhoging. Veel langer dan 24u heeft het niet geduurd. Eigenlijk dus wat DF zegt.

Eens kijken wat mini van de naaimachine vindt :7
pi_119155563
O ja .. prikjes. Goed om te lezen wat je zou kunnen verwachten. Gelukkig duurt dat nog een paar weekjes voor ons.

Hielprikje ging hier heel goed. Fles in der mond en prikken maar! Zal bij deze prikjes wel anders zijn vrees ik.

Hier een fijne nacht gehad .. even de batterij op kunnen laden gelukkig.

Zometeen komt de wijkverpleegkundige. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Vent is er ook omdat ie deze week late dienst heeft .. wel fijn. Twee horen toch altijd meer als een :-)
pi_119155637
Hier had ze een beetje pijn denk ik van de prikken. Dus zorg dat je paracetamol heb. 60 mg kan je bij de apotheek halen.
Dat had ik niet, dus mijn vader heeft t gehaald.
Idd omslagdoek meenemen.
Volgens.mij heeft ze geen koorts/verhoging gehad. Ook niet echt gemeten trouwens.
(zei mn vriend.gisteren nog, dat we bij Floris veel sneller.zn temperatuur opnamen, vergeleken met nu)
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:45:41 #63
348178 NotTheSame
pi_119157015
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, Daan kruipt ook niet. Hij tijgert alles op de laminaatvloer. Dat gaat lekker snel.
Bij Chris hadden we zo'n verkeerskleed op de vloer liggen, zodat hij daar wel grip had. Maar hij probeerde het ook, en gleed weg. Daan doet die moeite niet..

NTS, wanneer mogen jullie voor de 11-maand CB date?
Hier ook nog een tijgeraar. Kruipen kan ze wel, maar gaat niet snel genoeg hihi!

Wij mogen de 22ste weer op audiëntie bij het CB Deepfreeze!
pi_119157068
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:18 schreef Mangostine het volgende:
Mijnes heeft zich net helemaal leeggescheten en ligt nu gewassen en gestreken KO te tukken. O+
Hebben we dat alvast gehad voor vandaag.

Ik bedenk me net dat we zondag de babyborrel hebben gepland... Nouja, die prikken komen nooit gelegen lijkt me. :X
Ze hebben hooguit 2 dagen echt last van de prikken. Zondag moet dan toch goed komen :).

De omslagdoek waren wij de eerste keer ook vergeten :'). Gelukkig was het hoogzomer!

:* voor de slechte nachten en zieke kindjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119157141
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:12 schreef Kyara het volgende:
Hier een goede nacht. De evacuatie van gisteren heeft weinig indruk gemaakt geloof ik.

Midas probeert dus al een tijd te kruipen maar hij glijdt steeds weg op de houten vloer. Iemand tips? Misschien toch maar blote voeten voor meer grip?

We zijn ook alvast begonnen met oefenen voor "hiep hiep hoera". In het tempo van ons ambtenaartje heeft ie dat dan over 2 maanden misschien wel door :D. Voor nu vindt hij het vooral erg grappig.
Leren slofjes (zoals Aapies) tegen het wegglijden :Y

De kleine dame gaat hier juist achterlijk hard met de ontwikkeling: kruipt nu netjes op de knietjes, stapt overal langs en steekt ook over. Ze klapt in de handen bij het bijbehorende liedje (en nu ook handjes op het hoofd, en heen en weer wiegen bij de scheepjes). Kijkt naar de lamp als ik vraag waar de lamp is, zegt Pff tegen de poes. "Leest" prentenboekjes waarbij ze op iets wijst en dan "dat" zegt :D Krijgt een eigen willetje als het om eten gaat (bloemkool werd vakkundig op de grond gedeponeerd, de aardappeltjes gingen schoon op.)
En ze moet zo hard lachen om haar grote zus als die weer eens zit te clownen.

Mijn kleine baby wordt veel snel snel groot :'(
pi_119157316
Dat gaat hard Octo!!

Hier glijden die leren slofjes ook uit :P
het werkt wel even, maar hij houdt ze niet lang aan..

SE, die omslagdoek inderdaad. Wel erg fijn.
Ik had geen 60mg pcm. Heb 120 gekocht, die kun je bij nood wel doormidden snijden. Je "mag" onder de 3 maand eigenlijk geen pcm geven zonder een arts te raadplegen. Maar vaak valt het de eerste keer/keren nog wel mee.. Pas als hun weerstand beter worden, worden de reacties ook heftiger.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:45 schreef NotTheSame het volgende:
Wij mogen de 22ste weer op audiëntie bij het CB Deepfreeze!
Voor ons nog. Kun je vertellen waar we mee mogen oefenen. Wij gaan 7 december, zitten hier op het "vrijdagbureau".. En dan zit je met die sintvieringen in de weekenden na de prikken. Dus dan maar iets later..
pi_119157477
Bij mij reageerden ze alledrie juist vrij heftig op de eerste prikjes. Koorts, stijve zere beentjes en algehele zieligheid ;(
Maar in de loop van de dag erop ging het altijd weer over.

Octo, wat gaat je baby hard joh!

Mijn baby liet gister toen ik aan het werk was bijna 5!! uur tussen de flessen :o
Hopelijk wordt deze actie gauw weer eens herhaald. Bij voorkeur 's nachts ofzo :P

Hij is mentaal zo aan het groeien nu O+ Nieuwe trucjes erbij... Vooral het van rug naar buik rollen doet hij graag. En dan brullen om hulp, want terug kan hij nog niet.
.... met gevoel voor drama....
pi_119160005
Minneola, ja rond 3 weken heb je dacht ik regeldagen.

Zoe, pittig 2 dagen alleen. Hoop dat S dan in een goed humeur is.

Df lekkere nacht zo.

Kyara, ambtenaartje, hoe komen jullie daarop? Zouden sokken met antislip sole kunnen helpen of van die babysneakers? Onze leren slofjes gaan niet vanzelf uit, die zijn heel fijn.

Mango bij ons cb moet je sinds in ieder geval een paar maanden een hydrofiel doek op het verschoningskussen doen in verband met hygiene en idd omslagdoek mee om haar warm te houden.

Marjo, balen van de kolfopbrengst. Las gisteren dat je normaal een super opbrengst hebt.

Twinkle, spannend cb op bezoek. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Octo wat gaat je baby hard.

Kersjes O+. Wow 5 uur. Ja s'nachts zou wel fijn zijn.

Zijn er met 6 maanden regeldagen? Misschien was dat dan de reden gisteren en eventueel wat krampjes. Gisteravond na het drinken viel hij in slaap, vannacht ook veel gedronken en vanochtend gepoept. En hij had gisteren toch al zo flink geprobeerd te persen.

Ik vind de interactie tussen de kids hier zo leuk. Grote broer probeert de kleine altijd aan het lachen te maken. Als de kleine huilt, komt hij gelijk erbij: geeft speeltjes vraagt wat er is of gaat bij hem zitten. Alleen wil hij ook per se de babyspeeltjes, dus dat wordt straks nog leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119160631
Ik ken de wijkverpleegkundige van het cb al dus dat is wel fijn :)
Eerst gaven we de nachtvoeding op/rond 4 uur, tenzij ze er eerder om vroeg. Want dan ga ik dat niet lopen rekken natuurlijk. Nu hoeven we niet meer te geven, tenzij ze zelf er om vraagt. Vaak zat dat we haar ''s nachts echt wakker moeten maken. En overdag de voedingen ophogen :)

Mijn moeder woont hier een paar straten verderop. Ik heb met haar weten te regelen dat ik daar mag komen eten voor het avondeten als vent late dienst heeft. Ik heb de rust/structuur nog niet gevonden om dan zelf wat klaar te maken. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik boven mijn benen af breek, dus we hebben het zo opgelost :)

Wat schattig Tinuviel!

Haha Kersjes nieuwe truukjes :D

Ow en we kwamen er vandaag achter dat de oefeningen die we doen om haar nekje wat sterker te maken niet helemaal goed uitgevoerd werden door ons :@ .. Nou ja, tis ons zo aangeleerd door de kraam dus neem het onszelf niet helemaal kwalijk. We moeten haar onderrug/billetjes nu als het ware wat naar beneden drukken als ze op haar buikje ligt. Zodat al haar kracht naar haar hoofdje/nekje kan gaan om deze op te tillen. Arm ding :D .. Maar ze kan het al heel goed!
Een mooi, gaaf kindje zei de wijkverpleegkundige. Kon zomaar uit een keizersnede geboren zijn. Nog geen afgeplat hoofdje, er is niks meer te zien van de vacuumpomp :)

Sokjes, slofjes, geen succes hier (nog niet). Dus dan maar voorlopig broekjes met van die vaste sokjes zodat ze geen koude voetjes krijgt. Of een wikkeldoek zodat haar voetjes bedekt zijn. Nou heeft ze anders van die koude pootjes :D .. Zo zielig :D

Jullie gaan echt hard met zijn allen zeg!

Hee NTS, dan mogen wij ook voor de eerste keer naar CB :D .. Ben benieuwd hoeveel ze tegen die tijd weegt, lengte etc. Weet dat er nu wel zo''n weegmomentje is maar .. ik heb niet de behoefte om daar speciaal voor naar het CB te gaan.

Paracetamol als zetpil dan neem ik aan of niet? Want die hebben we volgens mij al in huis. Gelukkig zit de apotheek naast het CB :)
pi_119161041
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:06 schreef Kersjes het volgende:
Vooral het van rug naar buik rollen doet hij graag. En dan brullen om hulp, want terug kan hij nog niet.
Herkenbaar :D

Ik geniet er zo van dat hij steeds meer van zijn omgeving meekrijgt! Lekker ding is het O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119162977
Leren slofjes ga ik zeker proberen. Antislib sokken of sloffen werken niet.

NTS en DF, proberen jullie kindjes wel te kruipen? Midas tijgert ook de hele kamer door maar hij blijft ook maar op handen en knieeen zitten wiegen.

Tinu, we noemen hem ambtenaartje omdat hij het soms wat snel opgeeft en het allemaal wel best vindt. Net als met zelf eten. Tot een paar weken geleden kon je een stukje brood voor hem neerleggen en hij stak zijn handjes omhoog en deed zijn mond open totdat je het stukje brood maar in zijn mond deed O+ Nu eet ie wel gewoon zelf hoor. hopelijk beledig ik hier geen ambtenaren meer trouwens ;)
pi_119163173
Daan kruipt soms de laatste halve meter, dus 2 keer een knietjes vooruit, als hij daarna wil gaan staan bij de bank/tafel/kast. En als hij gaat zitten, gaat hij in kruipstand, en gaat dan op zijn billen zitten. Maar dat wiegen doet hij niet echt. Als hij het doet is hij meestal iets aan het bekijken voordat hij gaat zitten.
Maar bij Chris heeft het ook even stilgestaan. hij kon wel op handen en knieen zitten, maar kwam niet vooruit. Had gewoon niet door hoe. Om het een paar weken later opeens wel te kunnen, dus ik wacht gewoon af hier..
pi_119163842
Uhh... Die kleine slaapt hier al vanaf 12.15 uur... Heeeel apart!
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:53:12 #74
348178 NotTheSame
pi_119164527
Kyara, Draakje kruipt korte stukjes (metertje of 2). Maar al tijgerend is ze veel sneller dus laat ze zich vaak al snel weer op d'r buik zakken. Dat wiegen doet ze ook nog steeds, maar de logica daarachter ontbreekt me.

Deepfreeze, ik breng je op de hoogte als ik volgende week geweest ben!

Twinkle, succes volgende week! Ik heb altijd zo'n bloedhekel gehad aan de CB-arts. Stug wijf, ik hoor haar nog zeggen dat ik maar over moest op kv want Draakje was niet genoeg aangekomen in een week. En de week erna moest ik maar regelmaat aanbrengen in de bv want ze kwam teveel aan... En over ergonomisch dragen was zo ook al zo heerlijk onkundig.
Volgende week gelukkig weer de assistente en bij de volgende afspraak hoop ik hier niet meer te wonen dus ben ik daar ook vanaf.
pi_119164809
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Uhh... Die kleine slaapt hier al vanaf 12.15 uur... Heeeel apart!
Nou, geniet ervan! :P

Hier is het de laatste tijd bijzonder bagger, slaaptechnisch ;(. 's Nachts is ie om de haverklap wakker en afgelopen nacht heb ik 'm maar bij ons gelegd. Dat scheelde. Ik moet nog op ontdekkingstocht of het nou kou, tandjes, of weetikveelwat is waar ie van wakker wordt.

En overdag is het ook vreselijk slecht slapen ;(. Hij slaapt gauw in, maar hij slaapt zo kort. Ik baal daar wel van. Maarja. Meeveren hè?
pi_119164874
Wat zit er toch een boel verschil tussen de cb's en artsen onderling he.

Ben benieuwd hoe de 11 maanden afspraak is, hier hebben we die op 14 december. Ook meteen de prikjes -O-

Het nut van het wiegen snap ik ook niet maar het ziet er soms uit alsof ie voor heel andere dingen aan het oefenen is :X

Ach, komt vanzelf allemaal wel.
pi_119165004
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan kruipt soms de laatste halve meter, dus 2 keer een knietjes vooruit, als hij daarna wil gaan staan bij de bank/tafel/kast. En als hij gaat zitten, gaat hij in kruipstand, en gaat dan op zijn billen zitten. Maar dat wiegen doet hij niet echt. Als hij het doet is hij meestal iets aan het bekijken voordat hij gaat zitten.
Dat doet M ook. Hoewel hij wel eindeloos lang gewiegd heeft. Hij is daarmee gestopt nu hij kan staan, dat is blijkbaar leuker.

Kyara, je kunt googlen op klompslofjes, die zijn een tientje en passen prima. Ik vind zelf veel slofjes heel duur voor de hoeveelheid tijd die je ermee doet.

Kuukske, heeft hij misschien honger? Ik merk hier dat slecht slapen vaak gerelateerd is aan meer voedsel nodig hebben overdag. Ik ben altijd heel tevreden met het voedingsschema dat we hebben, me niet snel genoeg realiserend dat een groeiend kind steeds meer nodig heeft :') Ik heb al een paar keer gemerkt dat een extra boterham of papfles meteen tot betere nachten leidt.
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:09:14 #78
348178 NotTheSame
pi_119165113
14 december das toch nog heeeeeeeeel ver weg toch ;)!!!

En het loopt zoals het loopt, maar god wat is het af en toe handig als ze me op de dag af vertellen wat ze kan.

*Ze gaat morgen van de tafel naar de bank stappen*
ipv je kind ineens er vandoor zien gaan met je favo tijdschrift wat op de bank lag hihi
pi_119165205
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, je kunt googlen op klompslofjes, die zijn een tientje en passen prima. Ik vind zelf veel slofjes heel duur voor de hoeveelheid tijd die je ermee doet.
dan krijg ik dit :D

pi_119165535
pi_119166699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:18 schreef Mangostine het volgende:

Wij moeten vrijdag naar het cb. Ik vind het best spannend die prikjes. Denk dat ik er moeite mee heb als ze mijn schatteboutje gaan prikken ;( Zielig!

Ben wel heel benieuwd hoeveel madam weegt, aangezien ze al 9pond woog bij de geboorte :P
pi_119167256
Ik ben gisteren even op het CB geweest om te wegen, ze prikken hier nog steeds vervroegd op kinkhoest (bij 4 a 5 weken dus) meteen even aangegeven dat ik dat echt te vroeg vindt voor mijn mini die vandaag pas geboren had moeten worden en dat ik het reguliere schema wil volgen. Is genoteerd, was prima.

Het goede nieuws hier: de temperatuur van mini zit goed *O* hij kan gewoon op de arm, zonder kruik, omslagdoek en deken. Zelfs met gewoon alleen kleertjes en zonder omslagdoek gaat goed! YEAH!

Dat is 1 hindernis! Wel grappig, want de wvk zei al dat dat kwartje in 1 keer kan vallen rond de UD. Ik dacht nog: jaja... bij de oudste duurde het 3 maanden....
Maar wel dus deze keer! *O*
pi_119167375
heeel fijn Freecell! Goed aangegeven wat je wil bij de wvk ook, en fijn dat daarnaar geluisterd wordt!
pi_119167634
Ahh wat fijn free! Zeker nu de dagen kouder worden.

NTS ik ken niet veel mensen die een hoge pet op hebben van het cb. De wijkverpleegkundige is heel aardig en makkelijk. Maar de arts gaan we volgende wwek wel meemaken ;-)
pi_119167691
Oh Free, wat fijn! Dat is gelijk een hele zorg minder! En een rare dag hè, vandaag...!

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar je reguliere programma van prikken. Je volgt het programma voor wanneer hij vandaag was geboren, dus een paar weken uitgesteld? Klinkt niet onlogisch, heb daar ook al over nagedacht. ik zou wel wat meer willen lezen daarover, heeft iemand toevallig een goede link? Ik zit mobiel dus het zoekt wat lastig...
pi_119167725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Mineola het volgende:
Oh Free, wat fijn! Dat is gelijk een hele zorg minder! En een rare dag hè, vandaag...!

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar je reguliere programma van prikken. Je volgt het programma voor wanneer hij vandaag was geboren, dus een paar weken uitgesteld? Klinkt niet onlogisch, heb daar ook al over nagedacht. ik zou wel wat meer willen lezen daarover, heeft iemand toevallig een goede link? Ik zit mobiel dus het zoekt wat lastig...
Je mag altijd zelf bepalen wanneer welke prikken gegevens worden. Bespreek het met je CB?
pi_119167753
Wat fijn Free!
pi_119167780
Ben ik ook van plan maar dan kan t geen kwaad zelf al wat info vergaard te hebben toch?
pi_119167878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:09 schreef Mineola het volgende:

Ja,best vreemd dagje inderdaad :D Jij ook?

Ik volg het gewone schema, niet gecorrigeerd (misschien ook wel trouwens, even overleggen op CB)
Alleen er heerst kinkhoest in de wijk, blijkbaar. Al een jaar. En daarom prikken ze de DKTP eerder.
Maar ik vind een ukkie van nog geen 6 pond echt te klein daarvoor. Dus geen vervroegde DKTP hier,maar gewoon het reguliere schema. En die misschien nog een paar weekjes later ook :)
pi_119167891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:12 schreef Mineola het volgende:
Ben ik ook van plan maar dan kan t geen kwaad zelf al wat info vergaard te hebben toch?
http://www.nvkp.nl/nederl(...)telde-vragen/faq-19/

RIVM vindt dat je gewoon regulier moet enten, niet uitstellen..
pi_119168027
Is dat dan puur vanwege zijn gewicht Free? Dat zit bij mijne wel goed maar ik zit dus een beetje met zijn prematuur zijn. Dat ik daarom misschien liever gecorrigeerd laat prikken. Maar dat is alleen een gevoel en geen ratio, vandaar dat ik dus wat meer wil lezen.
pi_119168078
Jompel voor free & M *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119168089
Ah precies de goeie link Tico, dank je!
pi_119168303
Onze CB-arts is juist een tof mens, pro-bv, relaxed, dus prima! De verpleegkundige is echter zo'n ouderwets en star geval. We móesten met 4 maanden beginnen met bijvoeding en met 6 maanden moest hij toch wel een heel portie op kunnen. Ja doeiiii! Gelukkig is de volgende controle bij de arts, dus tegen de tijd dat ik haar weer zie, krijgt hij wel al hapjes :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119168403
Whaha Phaidra.

Hier gewoon een leuk cb :Y leuke wvk en nu ook een leuke arts. (de vorige arts en ik waren niet zo'n geslaagde combi... en dat heb ik bijna nooit met mensen.)
En een superleuk mens die meten en wegen doet :)
pi_119170388
Wat fijn Free! Op temp
Een hele zorg minder

Prikjes.. Hier ook met 6weken geprikt ivm kinkhoest in de omgeving. Ze kreeg koorts en was ontroostbaar. Ha-post gebeld ivm koorts en die begreep niet dat mini's van 6weken al die prikken kregen,, tsja
Nu was S over de 8pond maar er was ook een prematuurkindje, heel mini
Vond dat echt lastig om te zien :@

Kuukske
Meeveren ja..maar blijft lastig :(

Wat clubsoda zegt over honger, dat las ik ook in een boek. Dus extra letten op goed eten en vaker aanleggen enz, maar vannacht om het anderhalf u wakker :') haha

Gesprek met mijn baas ging goed!
Heel begripvol enz :)
Voorlopig nog niet aan het werk, als het iets beter gaat, op de koffie en mijn collega's leren kennen :9 en zo steeds meer uitbreiden. En zolang ik thuis zit mag ik cursussen (e-learning) doen *O*
pi_119171557
Zoveel is mijn baby gegroeid in 10 maanden tijd:

Op de 1e foto amper 2 weken oud en de 2e foto 10 maanden en 2 dagen.
Zelfde pakje dus (maat 50)
pi_119172032
Ik heb ook een fijn cb.
Fijne, meelevende verpleegkundigen en artsen.
Ik hwb nog nooit rare adviezen gehad. De enige.keer dat ik zoiets had van hmmm, was bij t advies over eten. Geloof dat ie toen 7,5 maand. Zat ze alle.eetmomenten op te noemen. Kind at amper. Maar dat was meer 'omdat Nederlanders die structuur fijn vinden' :D zij is zelf Indonesisch geloof ik en ze zat te vertellen dat de kinderen daar sowieso genoeg binnenkrijgen, omdat de familie bij elkaar woont en allemaal op de kinderen letten :D Maar dat was meer een advies dat niet bij ons.pastte, dus heb ik naast.me.neergelegd.
Weet.de exacte bewoording niet meer, maar t kwam niet vervelend over. Ik moet.er vooral om glimlachen. En ze zijn altijd lovend over.mn kinderen :+
Bij de 4 maanden gingen ze er bij floris vanuit dat ik nog.voedde :)
Nooit dingen gehoord over moeten doorslapen, minder.voedingen.
Bij.t dipje in de curve geen dingen als.je.moet vaker komen wegen e.d.
Niks te klagen dus!
pi_119172205
Ik heb nog nooit ongevraagd advies gekregen. Alleen als ik aangeef ergens mee te zitten. Als moeder en kind goed in hun vel zitten en het gaat gewoon goed dan wordt er ook verder niet echt doorgevraagd en kan je gewoon zelf aangeven waar je advies over wilt hebben.
pi_119172330
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nog nooit ongevraagd advies gekregen. Alleen als ik aangeef ergens mee te zitten. Als moeder en kind goed in hun vel zitten en het gaat gewoon goed dan wordt er ook verder niet echt doorgevraagd en kan je gewoon zelf aangeven waar je advies over wilt hebben.
Dat idd.
Behalve dan 1x en waarschijnlijk kwam dat meer in t verhaal naar voren dan zo maar uit de lucht vallen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:16:26 #101
30252 Soempie
Procreating
pi_119172334
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:48 schreef Kyara het volgende:
Zoveel is mijn baby gegroeid in 10 maanden tijd:

[ afbeelding ]

Op de 1e foto amper 2 weken oud en de 2e foto 10 maanden en 2 dagen.
Zelfde pakje dus (maat 50)
:D!

quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:12 schreef Kyara het volgende:
Hier ook zo.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119173400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat doet M ook. Hoewel hij wel eindeloos lang gewiegd heeft. Hij is daarmee gestopt nu hij kan staan, dat is blijkbaar leuker.

Kuukske, heeft hij misschien honger? Ik merk hier dat slecht slapen vaak gerelateerd is aan meer voedsel nodig hebben overdag. Ik ben altijd heel tevreden met het voedingsschema dat we hebben, me niet snel genoeg realiserend dat een groeiend kind steeds meer nodig heeft :') Ik heb al een paar keer gemerkt dat een extra boterham of papfles meteen tot betere nachten leidt.
Ja, dat bedacht ik me daarstraks in de auto. Dat gaan we Es' proberen. Ik denk dat ontwikkeling en groei meetelt. Ineens wiebelt ie op handjes en knietjes. :o dat vereist brandstof natuurlijk. :+.
pi_119174011
Kyara, dat pakje _O- *prop*

Hier begint 44 krap te worden O+
pi_119176155
Free, wat fijn dat de temp nu goed is. En de groei erin *O*

Kyara, proppen! :D

Zoe, fijn dat je baas zo meewerkt. Scheelt ook weer voor je gevoel? :*

Ons CB verschilt nogal per keer. De wvk is altijd wel fijn, de arts kan soms nogal kromme opmerkingen geven. En als je dat op het verkeerde moment doet, is dat niet leuk. En na de prikjes masseert ze niet zo goed als de wvk. Gelukkig is het meestal wel goed.
ongevraagd advies ook niet echt gehad. En mijn man heeft de assistente op facebook, gezellig mens.. Dus ik vind het wel een leuk uitje ;)
(op de prikjes na dan)
pi_119177148
Fijn Zoe

En fijn dat ie zo goed groeit Free!

ik heb trouwens nog andere foto's in het fototopic gezet
pi_119177834
Voor Free en haar uk *G*

Kyara, dat pakje, leuk :P

Zoe fijn dat je baas zo begripvol was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119178263
Vet Kyara!

Free fijn dat het wat krapper begint te wirden allemaal. Goed teken!

Zoe fijn dat je zon goed gesprek hebt gehad!
pi_119178265
Bedankt! Ben ik ook blij mee

DF
Ja dat scheelt zeker, de Arbo arts is ook ^O^ dus dat doet me wel goed.

:{w De assistente van het cb hier is echt een 'nietzo'naardigedame' -O-
Wel fijn als je het gezellig hebt op het cb

S moet donderdag weer (eindelijk, eind aug voor het laatst) alleen heeft mijn vriend mijn auto mee naar het werk, die is dus 2nachten in België.. Zijn auto is naar de garage. Hoe moet ik dan naar het cb :? Kan niet weer afzeggen. Gelukkig iets kunnen regelen maar pff irritant om afhankelijk te zijn
pi_119178341
Ik voel me eigenlijk helemaal niet zo *O*
Het is voornamelijk dat ik probeer voornamelijk mezelf en een heel (half ziek) gezin in de running te houden in een moordend ritme van voeden, fingerfeeden en :X kolven :X

En dat hummel zich warm kan houden is echt fijn :Y en ik geniet onwijs van die hummel, echt (gelukkig! dat lukte me bij de middelste niet en dat was het eerste teken van een flinke PPD, en daar zie ik nu echt geen tekenen van O+ ) Maar ik voel me nog steeds wiebelig op het randje van een nervous breakdown door vermoeidheid, pijn en stress.
pi_119178441
Hoe ver is jullie cb dan:? hier zijn ze altijd binnen loopafstand.
Al kwam ik daar maandag wel aardig moe aan _O- conditie, waar ben je? :+
pi_119178587
Voor Zoë is loopafstand denk ik 1,5 meter... Vervelend Zoë. Fijn dat je iets hebt kunnen regelen.

Free, klinkt inderdaad behoorlijk slopend. Maar goed dat je wel kunt genieten van je mini. Hoop dat het met bv en gezin snel beter gaat :*
pi_119179231
Zoe fijn dat je iets kon regelen.

Ik heb met deze nieuwe baby en vanwege verhuizing nieuwe wvk en artsen. De wvp, die ik vaker heb gezien is echt heel aardig en weet veel van bv af. Laatst was ze nog erg verbaasd en geerd, dat ik met een vraagje belde en specifiek voor haar vroeg. De arts is ook aardig en prima. Alleen soms vraag ik me af over de info die je krijgt. Zo kreeg ik de info beter geen pcm te geven na de prikjes want het zou de werking van hetvaccin kunnen verminderen van de wvk en de arts zegt dat het onzin is en vraagt me nog wie dat zei. Nou je eigen collega zei het. Ik mis de hamer op de kop slaan smiley :P

Free, ik wil je nog veel sterkte wensen. Jouw situatie lijkt mij erg moeilijk, maar jij bent een sterke vrouw. Het klinkt ook ernaar dat het makkelijker wordt met ukkie, die zijn temperatuur zelf goed kan houden. Hopelijk is het extra kolven en fingerfeeden ook gauw niet meer nodig. Is dat van zijn gewicht afhankelijk tot wanneer jullie door moeten gaan daarmee?

[ Bericht 20% gewijzigd door Tinuviel op 13-11-2012 21:09:58 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119179314
8 ) 7 (zonder spaties) = 8)7

is wel suf trouwens....
pi_119180018
Ze hadden mij al een baantje als assistente op het CB aangeboden :') Bii degene die er nu zit gaat er altijd wel iets mis
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:19:16 #115
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_119180093
Even voor twinkle: de richtlijnen mbt het kindje laten huilen zijn de laatste tijd zo ongeveer 180 graden veranderd. Babyhersenen kunnen de stress ontstaan door het lange huilen nog helemaal niet reguleren en dit kan zelfs verstrekkende gevolgen hebben. Sorry dat ik er zo inval hoor, maar ik heb er deze maand net een artikel over geschreven in "kinderen" en ik ben er dus extra goed ingedoken. ) /pimpmodusuit
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_119182309
Kun je stoomgroente uit zo'n zakje, die je in de magnetron doet aan je baby geven?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119183082
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef Tinuviel het volgende:
Kun je stoomgroente uit zo'n zakje, die je in de magnetron doet aan je baby geven?
Ik ken die zakjes niet, maar als er geen zout is toegevoegd lijkt me dat geen probleem.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119183748
Oh, hai! Kom me hier ook eens melden :)

Saar is inmiddels een weekje oud, en sinds afgelopen vrijdagmiddag zijn we met zijn 3tjes thuis. M. en ik zijn helemaal verliefd op haar O+ Vandaag was de laatste dag met de kraamhulp, ergens wel jammer, want het was een hele leuke meid, hielp goed en we hebben ons geen moment beperkt in ons eigen doen & laten gevoeld. Perfect dus!

Vanaf nu moeten we het dus helemaal 'zelf' doen :+ Saar doet het in ieder geval heel goed, en het gaat ons tot nu toe prima af om vooral op ons eigen gevoel af te gaan. Mgoed, we zijn natuurlijk pas net bezig, dus wie weet wat we nog voor onze kiezen krijgen ;)

SPOILER: Saartje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119183781
Ohh wat een kutavond was dit zeg! Ben nog van streek.

Ik bem weer voor t eerst gaan volleyballen, mijn man bleef thuis bij F.leur. Moet ik mijn tel meenemen? Nee dat hoeft niet. Nou ok, als er iets is dan bel maar naar de sporthal. F gevoed en ik ben gegaan.

Kom ik 1,5u later thuis zie ik al meteen dat t niet goed is gegaan, F huilt en man is er helemaal klaar mee. Heeft ze dus 1,5 uur gehuild! Man had haar wel proberen te troosten, maar lukte noet. knuffelen, schone luier, zelfs temp opgemeten.. Waarsvhijnlijk wilde ze bv, maar man had er niet aam gedacht (denk ik) dat er melk in de diepvries lag..

Het heeft n uur geduurd voordat F gekalmeerd was! Ik kan wel janken zeg, zo zielig! Ze stikte zowat in haar tranen. Ze wilde de borst maar kon de rust niet vinden om te drinken. Ze was er zelfs bezweet van!

mijn vent had wel alles geprobeerd wat hij kon bedenken, maar had hij maar gewoon gebeld! De kat was ondertussen ook nog ontsnapt uit de tuin, dat kwam er ook nog bij..

Man is naar bed gegaan toen ik F trooste, hij was ook over de zeik (combinatie ook van stress om dreiging ontslag..) Heb hem dus niet gesproken over hoe t precies is gegaan vnvd..

Nu liggen ze allebei te slapen gelukkig. Denk dat ik morgenavond met F naar mijn ouders ga. Dan koop ik n pizza en m massage voor mijn man, zodat hij even n avondje kan bijkomen.

en t was zo jammer, want t volleyballen ging zo goed! Ik was er zo blij door! En dat ondanks dat de dokter vanmorgen
lage bloeddruk heeft gevonstateert
pi_119183835
Sorry voor de typfouten en de egopost. Ben mobiel en moest t kwijt..
pi_119184038
Ah, Kwisted. Niet tof! Kan me voorstellen dat je man zich behoorlijk hulpeloos voelde. Maar de volgende keer zal hij er wel aan denken dat er melk in de vriezer ligt, niet? Laat ze allebei maar lekker bijkomen en wat een lief idee om je man zo te verwennen :)

pi_119184484
Welkom Coco! En een nieuwe Saar-foto O+. M'n lief zei trouwens direct dat ze op jou lijkt :D

Kwisted :*. Wat frustrerend voor je lief. Maar ook voor jou omdat je nog gezegd had dat hij kon bellen... Gelukkig is ze nu weer gekalmeerd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119184743
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:41 schreef Phaidra het volgende:
Welkom Coco! En een nieuwe Saar-foto O+. M'n lief zei trouwens direct dat ze op jou lijkt :D
Bijna iedereen vindt haar sprekend M. Dus altijd leuk om eens te horen dat ze op mij lijkt ;)
pi_119186106
Welkom Coco. Lieve foto O+

Kwisted wat frustrerend voor jullie beide. Gelukkig kreeg je F weer rustig.
pi_119189396
Hoi ouders :) wij willen met de kleine voor het eerst gaan zwemmen, hij is nu 9 maanden oud.

Echter, waarmee moet hij zwemmen? :) Een gewoon zwembroekje? Speciaal iets voor luiers? Met of zonder luier?
pi_119189886
Ha Coco! O+ mooie dochter heb je!

Kwis :* naar om zo thuis te komen... Hopelijk zijn man en kind morgenochtend weer wat bijgekomen.
Hoe was het voor jou om er even uit te zijn?

Free :* pff, wat een uitputtingsslag is het ook voor jullie... Sterkte, je bent echt super bezig!

Hier gisteren een onrustige baby met last van zijn maag. Langzaam en kleine beetjes drinken, boeren en spugen, nauwelijks kunnen slapen. Ook voor mij intensief, want normaal huilt ie überhaupt bijna nooit... Dus prima dat ie rond 18u eindelijk een heel uur sliep, op zijn buik met speen, bovenop me. Kon ik ook effe bijkomen.
Nu net na de nachtvoeding weer een golf terug. Hopelijk morgen een betere dag.

En ik was erin geslaagd om met baby en toebehoren in mijn eentje naar mijn ouders te rijden *O* Heerlijk om weer wat mobieler te zijn. En ik was gewoon niks vergeten. :D

Dank allen voor de cb tips. Ik ben wel al een paar keer eerder geweest, en de eerste keer hadden we idd geen omslagdoek mee, én geen schone luier, én geen billendoekjes. En uiteraard besloot meneer op dat moment om de weegschaal onder te poepen. :'(
Ben benieuwd hoe hij op de prikken reageert, we hebben iig PCM in huis nu.
pi_119189902
Xaban, je hebt van die speciale zwemluiers, wegwerp en uitwasbare. Bij kruidvat volgens mij ook te krijgen.
pi_119190048
Oh even zonder te reageren op iemand maar!
Mijn baby heeft vannacht 2x 5 uur geslapen O+ *O* Dat is een ritme waar ik wel aan wil wennen! En dat ondanks dat ze nog steeds helemaal verstopt zit.
Alleen dat ze om half 6 wakker was, was dan iets minder fijn, maar je kunt ook niet alles hebben ;)
pi_119190239
Welkom Coco en gefeliciteerd, wat een schatje!

Kwisted, wat vervelend dat je man F. Niet kon troosten. Lief, dat je dat voor hem wil doen. Je bent ook niet boos op hem?

Xaban, je hebt little swimmers zwemluiers, die de poep opvangen. Weet niet zeker of dat verplicht is. Een mini zwembroekje zou de poep ook opvangen denk ik, maar dat risico wil je misschien ook niet lopen.

Mango fijn van de mobiliteit :)

Marjo, vette *O* voor het goede slapen.

Hier een baggernacht. Na drinken om 4/4.15-4.30 uur, was het echt prut. Om 4.45 uur zette meneer het op hard huilen/ krijsen. Er kwamen wat boertjes en scheetjes, maar het krijsen wou niet stoppen. En natuurlijk had mama nachtdienst.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119190285
Oh wat heerlijk marjolijntje! Heb je zelf ook lekker bijgeslapen? Hopelijk houdt ze dit vast!

Mijne gedroeg zich vannacht heel lief, t was een engeltje, maar ik had zelf moeite na de voedingen weer in slaap te vallen. Beetje jammer dat hij dus meteen sliep maar ik vervolgens een uur naar het plafond lag te staren luisterend naar zijn arsenaal aan geluidjes O+ en wachtend op het moment dat de speen kwijt was.
Zo maar even proberen nog een uurtje te pakken dus.

Kwisted, wat jammer dat je geslaagde uitje met zo'n kater eindigde. En wat lief van je om je een ontspanmomentje te regelen! mijn kerel zou er slechter zijn afgekomen vrees ik! Ik zou vermoedelijk boos zijn geworden dat hij zelf niet op de melk in de diepvries was gekomen. Maar mijne ziet steeds beren op de weg als ik plannen maak om ergens heen te gaan met hem, dus ik ben misschien wat lichtgeraakt :) Hij heeft overigens deels wel gelijk, ik denk soms te makkelijk en wil alles doen, dus wat tegengewicht is goed, maar dan nog conflicteren mijn 'denken in oplossingen' met zijn 'snel problemen signaleren en benoemen'.

Coco! Welkom! Hoe gaat het met jouw herstel?

Free, dat M zichzelf nu op temperatuur houdt wil niet zeggen dat je nu geen/minder reden hebt om hulp te vragen hè? Jij doet je best maar dat is ook eindig. Belangrijkste is nu die borstvoeding (denk ik...) maar daar moet jij ook fit genoeg voor zijn om voldoende energie in kunnen stoppen. Probeer iemand te vragen die andere dingen op zich neem, bv koken of met de oudsten iets doen. Is iedereen al een beetje herstellende van de buikgriep?
pi_119190362
Kwisted, wat naar! Zijn jullie al een beetje bij gekomen? Elke keer instructies geven is voor de meeste mannen wel nodig, dus gewoon een lijst opnoemen elke keer,haha...en telefoon mee!
En ik vind het bijzonder dat je niet boos was :@

lekker marjolijn!!

lol, mango, ik zie het helemaal voor me dat gepoep op de weegschaal. ik weeg meestal met een schone luier gewoon aan, die paar gram maken toch niet zoveel uit.

Welkom coco en gefeliciteerd!!

Freecell, niet rot bedoeld, maar fok ook even laten voor wat het is? En andere dingen op de computer. Ik merk bij mezelf altijd dat je dan veel beter uitrust. En dan zoveel mogelijk in bed en op de bank blijven!

Grappige foto kyara!

Wij zijn gister ook naar het cb geweest, groeit netjes op de middenlijn en prikjes weer gehad, helemaal overstuur daarvan, maar ja, nu weer vrolijk.

Maarre wat is er anders aan het prikken? Mex kreeg op dezelfde leeftijd als Nena de prikken?
Al hadden ze het toen ook al over kinkhoest hoor, ik hoor al zolang dat het heerst, maar ken niemand die het heeft gehad eigenlijk.
pi_119190449
Welkom Coco :W mooie foto van de kleine Saar!

Kwisted, oh wat naar. Arm meisje :'(

Xaban, wij hebben Midas 2 weken geleden een zwemluier met daaroverheen een zwembroekje aangetrokken. Zwemluiers hebben ze van het Kruidvat huismerk, scheelt een stuk in prijs met de huggies variant.

Wat fijn Marjolijntje! *O*
pi_119190506
In sommige gebieden prikken ze preventief eerder
Standaard programma is rond de 2 maanden, 3maanden. 4 maanden. En de latere prikken uiteraard. ,

Kwisted wat vervelend thuis komen ;(

Coco, wat een droppie is Saar O+

Marjo, fijn van de nacht!

Hier gisteravond rond half 10 gevoed en dr weer op bed gelegd rond 10 uur. Werd ze om half 8 wakker :') als ik dr om half 12 voed slaapt ze tot 6uur/7uur :')
Maar voor mij fijn, want slaap net te kort
pi_119190607
Fijne nacht voor jullie, Son en Marjo! *O*

Xaban, toen de mini nog op 1x poepen per 3/4 dagen zat, hebben we gezwommen met alleen een zwembroekje. Maar nu poept hij dagelijks, dus voor de zekerheid een zwemluier :+. Ik doe daar niets overheen.

De eerste keer in m'n eentje weg, wat een drama was dat! Ik had een afspraak in het ziekenhuis en natuurlijk ging er van alles mis. De mini nog moeten verschonen op het laatste moment, de wandelwagen niet uit elkaar krijgen.. En ik had ook nog niet geprobeerd of alle spullen wel in mijn mini-autootje pasten. Stress alom! Maar uiteindelijk was ik op tijd. Tegenwoordig ben ik in 5 min weg :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119191108
Haha, zo leuk al die nachtverhalen hier 's morgens :D

@Troeta: ik fok onder het kolven ;) Op mijn mobiel.

Hier een heleboel krampjes, bol buikje en heel zielig gisteravond en vannacht. Nu lijkt het wat rustiger. Kan ook aan de draagdoek liggen ;)
pi_119191655
Kwisted, dat is wel balen van zo'n avond. Al had hij maar gebeld. Maar hij heeft zich waarschijnlijk ook wel rot gevoeld.

Free, nu ook al aan de krampjes.. Wat een gedoe bij jullie zeg.. Hopelijk zijn deze dagen snel voorbij!

Lekker die goede slapers! ^O^
Jammer dat ze het niet allemaal doen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 01:26 schreef xaban06 het volgende:
Hoi ouders :) wij willen met de kleine voor het eerst gaan zwemmen, hij is nu 9 maanden oud.
Echter, waarmee moet hij zwemmen? :) Een gewoon zwembroekje? Speciaal iets voor luiers? Met of zonder luier?
Hier een zwemluier en daaroverheen een zwembroekje. De zwemluier is hier verplicht, kun je ook voor 2,50 kopen bij het zwembad. Maar in de winkel zijn ze een stuk goedkoper en qua maat gaan ze wel even mee..
pi_119191717
:* tinu voor de prutnacht

Welkom saar *O* wat een schatje Coco

Marjolijntje fijn een goede nacht!

S heeft van 21:45 tot 2:30 geslapen en daarna tot 6 *O*

Free
Lopen is voor mij helaas niet te doen.
En dat terwijl ik vroeger alles lopend deed (ben niet zo'n fietser) maargoed dat komt misschien ooit wel. Zijn nu iig al een jaar verder en niets opgeschoten.

Haha wat een verschil phaidra
De eerste keer s ook het meest spannend natuurlijk

Kwisted
Bah wat naar om zo terug te komen! Klinkt ook als mamahonger.
Hier een paar keer meegemaakt. Ik vond het niet prettig om niet van huis te kunnen (om na 30min gebeld te worden dat ik nodig was) want een beetje vrijheid is ook fijn.. Maar mijn vriend belde 1x niet omdat hij het zelf wilde oplossen, als ik moest werken ooit dan zou het immers ook moeten. Toen ik thuis kwam hoorde ik S krijsen :( dus nee dat wil ik nooit meer, dan 100x liever naar huis gaan ook al is het gezellig.
Hoop dat je nog even met je man kunt praten, is toch belangrijk ( kan hij ook zijn ei kwijt)
pi_119193112
Hier hoeft ze geen zwemluier aan zijn al denk 5 keer geweest gewoon zwembroekje/ pakje ik had alleen wel zon band bjj leuk je baby vasthouden maar word wel zwaar.

Hier heeft lisa eindelijk 2 nachtjes doorgeslape maar alleen met een fles vsn 240 en pap dan slaapt ze van elf tot half 8 we gevenhaar elke dag fruit en groente maar het wil echt niet ze word heel boos en weigert te eten... Denk dus dat ze snachts honger had van de week ff naar het cb kijen hoe we dit op gaan losse. Verder gaat alles super lekker vrolijk draaid de woonkamer door en begint op haar buik haar knietjes ondsr haar kontje te duwe. en alweer meer dan een half jaar oud! Sorry dat ik er zo weinig ben en weinig reageer maar mijn laptop word gemaakt dus zit al een tijdje mobiel
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_119193190
Wij zwemmen met een wasbare zwemluier :)

Kwisted, wat naar! En wat knap dat je niet boos bent geworden, ik zou echt woedend zijn geloof ik :@

Coco, wat een lekker ding heb je gebakken!

Free: klote krampjes :( Lang leve draagdoeken! Fijn dat ie zich nu op temperatuur kan houden, dan gaat dragen ook veel makkelijker.

Son, wat een luxe, die nachten!
pi_119193248
Bah, geen zwemluier? :P

Wat een nare avond voor jullie Kwisted. Heb je al met je man erover kunnen praten? :*
pi_119193447
Babys poepe in het water als het lekker warm en aangenaam is dat is het aar absoluut niet en plas vangen die luiers ook niet op daarbij is het een heel schoon zwembad ondanks dat het er niet verplicht is. Het zwempakje vangt poep ook wel op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 14-11-2012 10:49:23 ]
pi_119194161
Ik merk dat ik er vandaag nog last van heb. Ik heb sowieso slecht geslapen, omdat ik erover lag te piekeren. Nu bij elk piepje wat F maakt ben ik er meteen. Heb t gevoel alsof ik haar vertrouwen moet terug winnen. Is misschien niet zo, maar zo voelt t wel..

Ik was niet boos op mijn man omdat ik de wanhoop in zijn ogen zag. En naar zijn weten had hij alles gedaan. Maar hij had gewoon moeten bellen!! Verdorie toch.. Ik merk wel dat ik boos ben op de situatie. Pff, nu maar gewoon loslaten. Denk vnvd nog ff met vent over hebben.

net naar de tandarts geweest, en heb 2 gaatjes. En ik ben zoooo bang voor de tandarts. Voel me al met al behoorlijk klote.
pi_119194247
Ah, Kwisted. Vervelend dat je je nog steeds zo rot erover voelt. En dan ook nog gaatjes -O-
Ben zelf ook geen fan van de tandarts, (gelukkig) tot nu toe geen gaatjes gehad, maar ik hoor van anderen dat het best meevalt. Schrale troost natuurlijk.

En laat dat gevoel en de hele situatie inderdaad los. Jullie zijn allebei nog verse ouders, soms gaat het niet helemaal perfect. Nou en! Daar leer je van en de volgende keer gaat het dan beter :Y Jullie zijn in ieder geval liefdevolle ouders die ontzettend hun best doen, wat wil je als kindje nou nog meer? O+

pi_119194374
V&D heeft online trouwens 20% korting op alle baby- en kinderkleding. Mocht iemand nog iets nodig hebben :) Heb voor Saartje echt al veel gekregen, zeker in maatje 50 en 56 hoef ik voorlopig niks te halen (en ik heb geen idee hoe snel ze in 62 terecht gaat komen), dus ik koop zelf maar even niks. Hoe lastig ik het ook vind :+

Tot nu toe doet ze het in ieder geval heel goed. Geboortegewicht was 3470, en gisteren (toen ze dus bijna een weekje oud was), woog ze al 3660. Nu drinkt ze ook echt heel erg goed, dat scheelt natuurlijk veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 14-11-2012 12:14:43 ]
pi_119194378
Kwisted, gebruik je ook draagdoeken? En zou het wat voor je man zijn? Dan heb je je kindje lekker dicht bij je, misschien helpt dat je ook je gevoel weer sneller 'goed' te maken :)
Ik zou het er wel nog even over hebben ja! We hebben hier een soort 'lijstje' wat mn vriend kan checken bij huilen, vieze luier? Te koud/warm? Moe? Dorst? Die punten gaat hij dan af en meestal komt het dan wel weer goed. Het is voor je man ook wennen, zo'n kleintje! Een 'handleiding' kan voor hem ook fijn zijn. Hij mist het moedergevoel en instinct wat vrouwen wel hebben ;)
Probeer vandaag nog wat slaap mee te pakken als je kleinte ook slaapt :*

En de tandarts is stom.. Ik moet ook nog steeds maar durf niet :@

Coco, wat een groei! Goed hoor! Kreeg ze nou BV of FV? Ik kan het allemaal niet meer onthouden..
pi_119194645
Wat had mijn kind ontzettend veel kleertjes. Heb al het 50-56 spul uitgezocht en dat gaat nu op de foto. Maar er liggen nu dus echt stapels door het huis. En ik kan me herinneren dat 62 en 68 nog meer was...... :@
pi_119195002
Wij hebben ook echt veel gehad voor Faye, 50/56 hebben we nog een hele bak van die nu bewaard blijft, moet er echt nog eens goed doorheen om uit te zoeken wat echt mag blijven, er kan nog veel meer van weg. En 62 is nu ook uit haar kast en moet nog op de foto..

Volgens mij heeft Faye het slapen uitgevonden trouwens :o Vannacht ging goed, vanochtend 3 kwartier en nu ligt ze er al bijna 2 uur in! Als ze begint te draaien en te piepen zet ik haar slaapmuziekje aan en slaapt ze verder :o O+
pi_119195513
Marjolijntje, ze krijgt flesvoeding. Drinkt perfect en heeft nauwelijks last van krampjes. Hopelijk blijft dat zo, vooral voor haar.
pi_119195550
bedankt voor de geruststelling meiden! Ik ga het er nog over hebben met (8>

Volgens mij heeft F last van berg. Ze heeft ineens 'roos' en wat korstjes op haar hoofd. Ziet er niet heel smakelijk uit.. :{ Iemand tips? Heb het al geprobeerd er een beetje uit te kammen.
pi_119195658
Lekker Marjolijntje!!

Kyara, hier ook zo'n stapel. Deel het nu met mijn zusje. 5 jongens samen, tussen 6 maand en 5 jaar. Mijn ouders hebben nu een hele stapel kratten op mijn oude slaapkamer staan :P

Kwisted, ze zeggen soms "elke zwangerschap kost je een tand".. Hier gaat het niet op, maar balen dat jij 2 gaatjes hebt..
pi_119195721
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
Marjolijntje, ze krijgt flesvoeding. Drinkt perfect en heeft nauwelijks last van krampjes. Hopelijk blijft dat zo, vooral voor haar.
Ik hoop ook dat de krampjes wegblijven ja! Dat is echt zo naar.. Fijn dat ze zo goed drinkt :)
pi_119195756
oh en door al mijn ego-posts Coco nog niet eens verwelkomd! Leuk dat je er ook bent Coco! Fijn dat S.aar het goed doet hoor. Het is ook wel een knappe tante, hebben jullie zomaar goed gedaan!
pi_119196007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:51 schreef Kwisted het volgende:
bedankt voor de geruststelling meiden! Ik ga het er nog over hebben met (8>

Volgens mij heeft F last van berg. Ze heeft ineens 'roos' en wat korstjes op haar hoofd. Ziet er niet heel smakelijk uit.. :{ Iemand tips? Heb het al geprobeerd er een beetje uit te kammen.
Insmeren met babyolie en daarna zachtjes weghalen.
pi_119196038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:36 schreef Marjolijntje het volgende:
Wij hebben ook echt veel gehad voor Faye, 50/56 hebben we nog een hele bak van die nu bewaard blijft, moet er echt nog eens goed doorheen om uit te zoeken wat echt mag blijven, er kan nog veel meer van weg. En 62 is nu ook uit haar kast en moet nog op de foto..

Volgens mij heeft Faye het slapen uitgevonden trouwens :o Vannacht ging goed, vanochtend 3 kwartier en nu ligt ze er al bijna 2 uur in! Als ze begint te draaien en te piepen zet ik haar slaapmuziekje aan en slaapt ze verder :o O+
Wat fijn!

Hier ging het ook ineens van de een op de andere dag goed. Hopelijk blijft het bij jou ook zo doorgaan O+
pi_119196146
Ik hoop het ja! Kan het wel gebruiken! En we gaan nu richting de 2,5 uur, ik heb dit nog nooit meegemaakt :|
pi_119196253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
V&D heeft online trouwens 20% korting op alle baby- en kinderkleding. Mocht iemand nog iets nodig hebben :) Heb voor Saartje echt al veel gekregen, zeker in maatje 50 en 56 hoef ik voorlopig niks te halen (en ik heb geen idee hoe snel ze in 62 terecht gaat komen), dus ik koop zelf maar even niks. Hoe lastig ik het ook vindt :+

Tot nu toe doet ze het in ieder geval heel goed. Geboortegewicht was 3470, en gisteren (toen ze dus bijna een weekje oud was), woog ze al 3660. Nu drinkt ze ook echt heel erg goed, dat scheelt natuurlijk veel.
Longsleeves kan je in elk seizoen gebruiken, rompers met korte mouw ook :Y :P.

*O* voor Faye!! Goed zo, lekker slapen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119196801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:10 schreef Phaidra het volgende:
Longsleeves kan je in elk seizoen gebruiken, rompers met korte mouw ook :Y :P.
Heb mijn kooplust al wat gestild met leuke dozen/manden voor in haar kast, boxkleed en een toffe wikkeldeken. Spul dat ik eigenlijk ook nog wel écht nodig heb. Min of meer. :+

En yay voor Faye! *O* Hopelijk blijft het zo inderdaad :Y
  woensdag 14 november 2012 @ 12:30:41 #158
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119196929
Nou, zal ik me ook weer eens melden? :+ ik heb wel meegelezen hier maar was te moe/druk om bij te reageren.. :@
:* voor iedereen die het nodig heeft!
Hier gaat het wel aardig goed, maar ik vind het borstvoeden nog steeds enorm zwaar. Ook was het een keer zo dat ik haar 's avonds beide borsten had aangeboden en die had ze allebei leeggedronken, en daarna had ze serieus nog honger.. ;( Speentje vloog er gelijk uit. Gelukkig hadden we een noodpakketje kunstvoeding dus hebben we haar daar wat van gegeven, ze dronk 50cc en was helemaal knock out.. O+ vond papa ook erg leuk om te geven, hihi. :D
Ik weet dat ik haar evt vaker aan zou moeten leggen om mn productie op te hogen, maar ik ben gewoon zo moe af en toe.. en dan doe ik nog dutjes overdag, ik slaap als zij slaapt, probeer ook wat te wandelen buiten.. maar de bv trekt gewoon een wissel op mn lichaam merk ik.
Nu we 's avonds af en toe een flesje doen voelt het al een stuk beter merk ik. Ik had enorm graag echt uitsluitend bv gegeven, zo lang mogelijk, maar nu ik het zelf meemaak denk ik er toch wat anders over. Mn schuldgevoel blijft wel op de achtergrond, want mn man en ik waren/zijn beiden allergisch dus de kans dat zij iets krijgt is wel verhoogd. ;( Mja. Ik moet ook mezelf wel in acht houden. Mn moeder en schoonmoeder hebben ook al aangeboden om te helpen in het huishouden etc, dat is ook wel heel fijn. :)
Verder gaat het met haar supergoed, ze groeit als kool, maat 50 zit te strak en we zitten al aan maat 2 luiers :o O+ Ze is al veel alerter aan het kijken etc en kijkt je al gerichter aan :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119197477
Ahh Enf daar ben je! Rustig aan hoor! Herken het wel ... hier vliegen de dagen ook voorbij!
Ik vind het knap dat je toch bv volhoudt! Missvhien niet 100% maar hee .. het vergt enorm veel van mama! Ik hoop dat je je erin kan berusten dat wst je ook doet.. dat het goed is. Dat principe dringt de lastste dagen ook steeds meer bijij door.

Kwisted wat al gezegd werd.. beethe haarlotion of olie en dan eruit kammen?
  woensdag 14 november 2012 @ 12:51:16 #160
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119197512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Ahh Enf daar ben je! Rustig aan hoor! Herken het wel ... hier vliegen de dagen ook voorbij!
Ik vind het knap dat je toch bv volhoudt! Missvhien niet 100% maar hee .. het vergt enorm veel van mama! Ik hoop dat je je erin kan berusten dat wst je ook doet.. dat het goed is. Dat principe dringt de lastste dagen ook steeds meer bijij door.

Kwisted wat al gezegd werd.. beethe haarlotion of olie en dan eruit kammen?
Ja idd.. Haha ja gaat snel he O+
Thanks :* doet me goed! Mijn man zei het idd ook al.. en ik heb ook zoiets van; elke dag is er weer 1 :)
Ja is ook zo. Het is ook meer mijn eigen gevoel dat me af en toe tegenhoudt en moet idd ook nog gewoon een balans vinden, maar toch. Het voelt alsof ik haar niet het beste geef, terwijl er genoeg kids groot worden met kunstvoeding, plus je weet toch nooit van te voren of je zo'n allergie kan voorkomen of niet.. De kans erop is kleiner met bv, maar het is nog een kans. Nouja. :+ ziehier mijn gedachten :')
pi_119197585
Enf, heb je al eens overwogen om een LK mee te laten kijken naar de borstvoeding? Vermoeidheid zou niet alleen door het voeden moeten komen :*
Juist vaak aanleggen zorgt ervoor dat je genoeg voeding hebt en niet bij hoeft te voeden met kunstvoeding. Kijk anders eens in het borstvoedingstopic hier!
  woensdag 14 november 2012 @ 12:59:03 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119197735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:54 schreef Marjolijntje het volgende:
Enf, heb je al eens overwogen om een LK mee te laten kijken naar de borstvoeding? Vermoeidheid zou niet alleen door het voeden moeten komen :*
Juist vaak aanleggen zorgt ervoor dat je genoeg voeding hebt en niet bij hoeft te voeden met kunstvoeding. Kijk anders eens in het borstvoedingstopic hier!
Ja, ik weet het niet. Ik heb ook een chronische darmziekte waardoor ik voor mn zwangerschap al wat meer moe was da de gemiddelde mens, en nu met een kind en nachtvoedingen erbij helpt dat ook niet.
En bij vaker aanleggen denk ik aan minder nachtrust, wat het allemaal moeilijker maakt in mijn ogen. Maar bedankt voor de tip! :*
Ja, daar lees ik idd ook al mee :)
pi_119197882
Nachtvoedingen hou je met de fles ook nog wel even he! En dan moet je 's nachts je bed uit, flesje opwarmen.. Bij BV is het kind pakken, aanleggen en verder slapen! En vaker aanleggen kan ook overdag, lekker in bed of op de bank kruipen met baby O+
pi_119197900
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ja, ik weet het niet. Ik heb ook een chronische darmziekte waardoor ik voor mn zwangerschap al wat meer moe was da de gemiddelde mens, en nu met een kind en nachtvoedingen erbij helpt dat ook niet.
En bij vaker aanleggen denk ik aan minder nachtrust, wat het allemaal moeilijker maakt in mijn ogen. Maar bedankt voor de tip! :*
Ja, daar lees ik idd ook al mee :)
En ook geen ijzertekort? Ik heb flink ijzertekort (werd met 4,8 ontslagen uit het zhuis) en merk dat ik behoorlijk snel moe ben. Zal combinatie zijn van meerdere factoren, maar denk dat dat ook wel meespeelt.

Ik moet trouwens nog bellen voor mijn volgende infuus. Ben benieuwd. Zeker nu ik geopereerd ben, ben ik heel benieuwd naar het effect van remicade op mijn herstel enzo. Tenminste, kan me voorstellen dat dat wel invloed heeft. Even goed bespreken in het zhuis.

Enf, ik zou die schuldgevoelens echt loslaten. En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar meer dan je best kun je toch niet doen?
pi_119197932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Nachtvoedingen hou je met de fles ook nog wel even he! En dan moet je 's nachts je bed uit, flesje opwarmen.. Bij BV is het kind pakken, aanleggen en verder slapen! En vaker aanleggen kan ook overdag, lekker in bed of op de bank kruipen met baby O+
Flesje opwarmen is overigens ook niet heel moeilijk (duurt niet lang) tegenwoordig, mag gewoon met warm kraanwater. Althans, in ieder geval hier in de regio. Weet niet of daar verschillen tussen zitten in Nl.

Maar nachtvoedingen heb je inderdaad gewoon :)
  woensdag 14 november 2012 @ 13:13:28 #166
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119198177
Marjolijntje: ja weet ik, maar mn man kan er dan ook eentje doen. Het voelt gewoon fijn als hij iig dat kan doen,dat ik niet altijd degene ben die lang wakker is. En omdat ik zo'n harde tsr heb voed ik niet liggend aangezien het dan dr neus uitloopt en ze soms nog moet huilen omdat het zo snel stroomt. Ik vind bv ook superhandig en makkelijk, zie ook zeker de voordelen.
Ik ben iig aant kijken naar een handkolf om zo een voeding door mn man te laten doen :)

Coco: ja zou ook nog kunnen. Maar heb al een tijd floradix gebruikt. Ben ook benieuwd naar je ervaringen met weer een infuus ja! :)
Ja ik weet het. Ik probeer het, en het gaat al beter, echt :P
pi_119198196
:W

*komt ook maar eens meeposten...

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Marjolijntje het volgende:
En vaker aanleggen kan ook overdag, lekker in bed of op de bank kruipen met baby O+
Kan iemand mijn baby vertellen dat dat kan maar niet hoeft? Ze hangt al sinds 8u of aan mijn tiet, of is in slaap gevallen op mijn schoot. Ik wil me ook wel even aankleden en mijn quiche in de oven mikken...
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:00 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119198205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Flesje opwarmen is overigens ook niet heel moeilijk (duurt niet lang) tegenwoordig, mag gewoon met warm kraanwater. Althans, in ieder geval hier in de regio. Weet niet of daar verschillen tussen zitten in Nl.

Maar nachtvoedingen heb je inderdaad gewoon :)
Dat mag zolang je een moderne CV Ketel hebt. Niet als je een geiser of boiler hebt.

Maar je kan een thermosfles gekookt water naast je bed neerzetten en zo'n stapeltoren poeder. Hoef je helemaal niet ver meer voor die fles.

Ik vind die moeite die een fles maken kost hier altijd wat overschat en uitvergroot door de bv mama's. :@
Ik ben pro borstvoeding hoor maar zoveel moeite is die fles echt niet. Mijn keuze zou ik er niet aan ophangen.

Enf zegt heel duidelijk dat ze weet wat ze moet doen om haar productie op te krikken en dat ze dat niet trekt. Ik neem aan dat ze wel weet wat de mogelijke gevolgen zijn ook voor wat betreft de overige voedingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119198388
Mini heeft de eerste anderhalve week kunstvoeding bij gekregen dmv fingerfeeding omdat de bv niet goed liep, ik vond het best een gedoe eigenlijk, dat opstaan om de boel klaar te maken en dan ook weer schoon te moeten maken voor de volgende ronde. :@
pi_119198478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat mag zolang je een moderne CV Ketel hebt. Niet als je een geiser of boiler hebt.

Maar je kan een thermosfles gekookt water naast je bed neerzetten en zo'n stapeltoren poeder. Hoef je helemaal niet ver meer voor die fles.

Ik vind die moeite die een fles maken kost hier altijd wat overschat en uitvergroot door de bv mama's. :@
Ik ben pro borstvoeding hoor maar zoveel moeite is die fles echt niet. Mijn keuze zou ik er niet aan ophangen.

Enf zegt heel duidelijk dat ze weet wat ze moet doen om haar productie op te krikken en dat ze dat niet trekt. Ik neem aan dat ze wel weet wat de mogelijke gevolgen zijn ook voor wat betreft de overige voedingen.
Ik heb geen ervaring met borstvoeding, maar vind het zelf in ieder geval totaal geen moeite om een flesje te maken. Lijkt me niet bijzonder veel meer werk dan borstvoeding. Mgoed, nogmaals, geen ervaring met dat laatste.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:23:39 #171
244125 laziness
pi_119198533
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mini heeft de eerste anderhalve week kunstvoeding bij gekregen dmv fingerfeeding omdat de bv niet goed liep, ik vond het best een gedoe eigenlijk, dat opstaan om de boel klaar te maken en dan ook weer schoon te moeten maken voor de volgende ronde. :@
Maar fingerfeeding is veel intensiever dan de gewone flesjes.
Ik heb de eerste twee weken bv gegeven en je moet er toch uit voor een schone luier om je kindje goed wakker te krijgen etc.
Ik vond de fles niet meer moeite in ieder geval.
Net als de bv makkelijker wordt in de loop der tijd is dat met flessen ook zo.
pi_119198722
Het grootste gemak van fles is dat je niet alle nachtvoedingen zelf hoeft te doen en daardoor dus wat meer slaap kunt pakken. Ik vond het zelf trouwens niet storend om er uit te moeten. Was wel knus, samen onder een dekentje in het donker op de bank O+ O+

Ophelia welkom :W
  woensdag 14 november 2012 @ 13:31:57 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119198772
quote:

[..]

Het viel me idd ook mee hoeveel moeite het kost.. En je moet er toch uit voor een luier.
Ja, dat vind ik nu ook t lastige. Ws is het of bv of kv, mn productie is gewoon bog niet stabiel genoeg nu.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:32:36 #174
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119198792
Bv opwarmen vond ik wel lastiger, duurde langer, want ik had begrepen dat dat niet in de magnetron kon. 30 seconden water opwarmen in de magnetron is in ieder geval de tijd niet ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_119198929
Ik hoefde nooit uit snachts voor luier dat deed mijn man.

Aanleggen en klaar dus.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:41:04 #176
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119199051
Mijn man doet ook bijna altijd de luier, dus daar kan ik ook niks aan verbeteren :+ daarna tukt hij weer verder, logisch. :)
  woensdag 14 november 2012 @ 13:46:16 #177
244125 laziness
pi_119199218
quote:
16s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:37 schreef bitterend het volgende:
Ik hoefde nooit uit snachts voor luier dat deed mijn man.

Aanleggen en klaar dus.
Mijn vent de luier en de fles vaak.
Maar doet er an sich niks aan af dat je dus zowel bij bv als bij kv er uit moet.
pi_119199430
Mijn mini kan trouwens ontzettend piepend ademhalen in haar slaap af en toe, ik zat de eerste keren echt recht overeind in bed :X
pi_119199483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn mini kan trouwens ontzettend piepend ademhalen in haar slaap af en toe, ik zat de eerste keren echt recht overeind in bed :X
Schei uit! Die van ons is ook zo'n pruttel af en toe. Niet chill!
pi_119200160
Ophelia welkom!

Hier is ons aangeleerd koud water te pakken en op te warmen in de magnetron. Geen probleem! Had verwacgt dat het lastiger zou zijn.

Overigens hoeven we D snachts niet meer wakker te maken voor een voeding tenzij ze zelf eeom vraagt. Vent deed en doet de nachtvoeding omdat hij beter inslaapt.

O en die geluiden idd.. eerste paar nachten zat ik bij iedere piep rechtop in bed. Nu ken ik de meeste geluiden wel gelukkig en heb ik meer rust.

Morgen naar de osteophaat vanwege overstrekkend nekje en nog wat zaken. Kijken of hij er iets mee kan en mijn vermoedens beveatigt. De afgelopen twee dagen gingen hier overdag ronduit klote en mijn mamagevoel zegt dat ze ergens pijn heeft waar geen paracetamolletje tegen helpt. We zullen zien :-)
pi_119200493
Welkom Ophelia, fijn om je hier te zien!

Zoe, bah, ik hoop zo voor je dat er gauw wat verander aan je fysieke conditie en de pijn :*

Kwisted komt wel goed. Niet meer piekeren, gewoon een goed gesprek aangaan voor de volgede keer.

Free, neem zoveel mogelijk rust, ook al moet je daarvoor hulp vragen.

Twinkle, hoop dat de osteo kan helpen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119200595
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:29 schreef Kyara het volgende:
Het grootste gemak van fles is dat je niet alle nachtvoedingen zelf hoeft te doen en daardoor dus wat meer slaap kunt pakken. Ik vond het zelf trouwens niet storend om er uit te moeten. Was wel knus, samen onder een dekentje in het donker op de bank O+ O+

Ophelia welkom :W
Voedingen vind ik niet erg om zelf te doen. Zou wel fijn zijn als manlief s'nachts vaker schone luier of rondlopen zou doen bij huilen. Maar ja het lastige is, dat hij de grote verzorgd en dat vaak bv uiteindelijk het beste is om weer te gaan slapen. Al weet ik niet of er verschil is tussen troostende bv mama en troostende papa. Wellicht dat de papa ook zonder voeding voor elkaar krijgt omdat hij de bv geur niet heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119200890
quote:

[..]

Dat helemaal!

Zal je altijd zien, zit je jebaby te voeden komt de pakketdienst aan de deur :')
Aangezien ze bijna sliep had ze lekker pech (pakketbezorger)

Marjo, ik bof echt kwa nachten idd! Op zich had ik nachtvoedingen niet erg gevonden, maar zonder is ook fijn.
Ben benieuwd of ze zo blijft slapen :D
pi_119201119
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:31 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Voedingen vind ik niet erg om zelf te doen. Zou wel fijn zijn als manlief s'nachts vaker schone luier of rondlopen zou doen bij huilen. Maar ja het lastige is, dat hij de grote verzorgd en dat vaak bv uiteindelijk het beste is om weer te gaan slapen. Al weet ik niet of er verschil is tussen troostende bv mama en troostende papa. Wellicht dat de papa ook zonder voeding voor elkaar krijgt omdat hij de bv geur niet heeft.
Hier gaat ze vooralsnog bij pappa hard op zoek naar een tepel...
  woensdag 14 november 2012 @ 14:50:30 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119201178
Ohja, en Ophelia welkom natuurlijk! :@ *O*
Bij papa is ze inderdaad vaak wel rustiger dan bij mij.. Gaat soms ook wel eens op zoek bij hem, maar een stuk minder dan bij mij.
pi_119201718
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:31 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wij hebben het wel eens geprobeerd, maar als de mini 's nachts wakker wordt, wil hij toch echt drinken.

Ophelia, welkom!

Enf, ik heb tot 8 weken flesjes bij moeten geven omdat mijn productie niet goed op gang kwam. Maar nu geef ik alweer 5 maanden bv, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen (maar ik zal niet ontkennen dat het zwaar was). Succes! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119202762
Het begin bij BV is ook zwaar, maar na een tijdje gaat het zoveel makkelijker. Ik zou het echt niet willen missen,
Ik vind het zo bijzonder dat mijn kindje al ruim 5 maanden leeft en groeit door mijn melk O+ Ik heb er ook hard voor moeten knokken, maar het is het zo enorm waard geweest.

Enf: Ik heb nog een philips avent handkolf die weg mag, als je wilt :) Ik kan er zelf niet mee overweg en kolf alleen elektrisch.
pi_119203388
Enf, misschien helpt het om te kolven idd. Ik ben na 3 wk bv fulltime gaan kolven en heb dat langzaam afgebouwd (om andere redenen dan jij). Max krijgt nu 4x kv en 2x bv. Dat is wel iets waar een lactatiekundige bij kan meekijken.

Ik moet zeggen dat het flesje hier ook zo'n rust bracht. En daar is niks mis mee. Als jij minder voedt, krijgt je kindje per voeding dezelfde hoeveelheid afweerstoffen binnen, alleen geconcentreerder.

Voel je asjeblieft niet schuldig. Borstvoeden is soms gewoon afzien. Je doet je kindje hiermee echt niet tekort! :*
pi_119203441
En prikjes zijn zó zielig :'(
pi_119204255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:00 schreef Mangostine het volgende:
En prikjes zijn zó zielig :'(
Ooow, prikjes zijn ook zo zielig inderdaad ;(

En ik heb 1 kind bv gegeven tot anderhalf en eentje helemaal niet, dus ik heb de vergelijking wel helder. Ik vond het wel degelijk veel meer gedoe. Er is een reden waarom ik er nu zo giga voor aan het knokken ben :) Vlak na het stoppen (met 5 weken) gaf het wel echt even rust, maar de anderhalf jaar die daarop volgden waren gewoon echt minder practisch imo.

Maar het goede nieuws: Vandaag niet gekolfd of gefingerfeed *O* Hij drinkt alles bij mij vandaag *O*
Alsof hij het ineens snapt ofzo? :?
Alleen nu heb ik wel stuwing, haha (had een beetje overproductie door het kolven)
Hij drinkt wel veel vaker en minder per keer. Elke 2 a 2,5 uur een half uur tot 3 kwartier borsten nu dus.
Goed, de komende dagen begraaf ik mezelf zoveel mogelijk op de bank met een telefoon (internet, hihi) of een serie en voed ik gewoon het grootste gedeelte van de tijd.
Hoppa, op de rails met die BV!

(valt het op dat ik echt echt heel blij en opgelucht ben dat ik niet heb hoeven kolven vandaag? ;) )
pi_119204555
Freecel, wat een supergoed nieuws! *O* *O* *O*
pi_119204707
Fijn free! Hopen dat de positieve lijn zich doorzet. Je bent echt super bezig. :*
pi_119204726
Fijn Freecell! *O*

Welkom ophelia!

Bv is zeker niet makkelijk, hier ging het 'makkelijker' na borstontsteking en 2x spruw en dat was na 3mnd, vaak genoeg zitten janken omdat het zwaar was maar ik niet wilde stoppen. Mensen aan de telf, mensen op bezoek.. Geef gewoon de fles etc.. En blij dat ik heb doorgezet :).

Maar dat is voor ieder verschillend en je moet doen wat goed voelt

Pff hier een moeilijke dag qua slaapjes.
2u was ze moe, dus naar boven, pas 3u sliep ze (bij wegleggen wakker) en half4 weer wakker. Wel nog erg moe & huilen dus borst. Bij wegleggen weer wakker.. Maar nog erg moe. Toen in de kinderwagen (heen en weer wiebelen zachtjes) en na 15min sliep ze en nu huilt ze steeds in haar slaap :? Als ik naar haar toe ga dan heeft ze gewoon haar ogen dicht
Maargoed ondertussen meer dan 2.5u verder -O-
pi_119204809
Oh en natuurlijk luier gedaan tussendoor en gekeken of ze wilde spelen maar ze was te moe
Ze is nu wakker.. Nouja hopen dat ze het vannacht inhaalt nu (8> weg is
pi_119205656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij hebben het wel eens geprobeerd, maar als de mini 's nachts wakker wordt, wil hij toch echt drinken.

Ophelia, welkom!

Enf, ik heb tot 8 weken flesjes bij moeten geven omdat mijn productie niet goed op gang kwam. Maar nu geef ik alweer 5 maanden bv, het is uiteindelijk allemaal goed gekomen (maar ik zal niet ontkennen dat het zwaar was). Succes! :*
Ja dat doe ik sowieso uit intuitie als erste, maar na de voeding bleef hij krijsen. Eerst wou hij ook niet meer drinken, liet steeds los en was onrustig, maar uiteindelijk na 30-45 minuten toch alleen met borst (minder voeding en vooral veel borst :P) de rust gevonden om te drinken en weer te slapen.

Free *G*

Zoe, hopelijk zit S. Snel weer beter in haar vel en haalt ze de slaap vanavond in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119206370
Hoop voor een betere nacht vannacht tinu!
Ik denk dat S zichzelf wat in de weg zit. Ze wil zitten en de knietjes onder haar kont optrekken maar dat gaat nog niet helemaal top.
pi_119209844
Geweldig free!! De eerste dag zonder kolven, ik hoop dat er nog heel veel komen *G*

Ow, dat is minder idd Tinu. Daar heb ik geen tips voor, tot nu toe is dat hier niet voorgekomen (klopt héél gauw af). Meneer tukt na de voeding 's nachts weer lekker door. Vervelend zeg, misschien tandjes? Of last van zijn darmen?

Zoë :*. Arme S, hopelijk is ze na een nachtje goed slapen weer de oude.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119210706
freecel goehooeeedd!! O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119211158
Jeeuj freecell! Wat fijn!

Enf, knap dat je de bv volhoudt. En als t voor jou beter voelt om te combineren met fv dan moet je dat zelf weten hoor. Maar wie weet kan n lk uitkomst bieden.

Twink lekker gaan wandelen met D. Fijn is dat he.

Zoe, S houd je goed bezig hoor ik wel. Hopelijk slaapt ze wat langer door vanacht. Hoe gaat t lichamelijk met jou? Ik vind jou echt n bikkel!

Hoe gaat t met M mango? Hoe ging dat met die prikjes? Wij moeten vrijdag.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:56:37 #200
348178 NotTheSame
pi_119211568
Jompelen voor Freecell!!!
pi_119211783
Fijn Free!

We zijn vandaag weer naar het Baby Research Centre geweest. Dit keer een onderzoekje met speeltjes. Vond hij erg interessant en hij had hele verhalen. Daarna hebben ze geprobeerd om hem een trucje te leren maar daar had ie geen zin in (of dat snapte hij niet, dat kan ook).
pi_119211944
ik vond het echt zielig dat S prikjes kreeg, was blij dat er toen iemand mee was :@

Kwisted
:) lief van je
Lichamelijk gaat het vandaag wel. Een klein stukje gewandeld met mijn broer en S. Was pijnlijk maar ook fijn om er even uit te zijn. Vind het wel min dat A 2nachten weg is..

Spannend vrijdag prikjes, hoop dat het meevalt :*
pi_119212066
Prikjes zijn naar.. Ik vind het nog steeds zo enorm zielig. Gelukkig hebben wij ze pas weer met 11 maanden. Heb bij ons na de prikjes gelijk aangelegd, daar kalmeerde ze snel van gelukkig. Maar hier wel iedere keer een baby die zich duidelijk niet lekker voelde. Veel drinken en veel slapen. En tussendoor heel zielig piepen..
pi_119212236
Nou, voor je het weet is het 11 maanden. Ik zie nu al op tegen die prikken (14 december). Zeker omdat ik 2 uur na de afspraak op het cb weer in het ziekenhuis moet zijn aan de andere kant van de stad voor controle bij de gyn. Mijn moeder blijft dan bij hem. Hoop zo dat ie er niet al teveel last van gaat krijgen want vind het echt akelig om hem dan zo achter te moeten laten. Maar ja, afspraak bij de gyn was ook niet makkelijk te maken :'(
pi_119212313
Ow,das wel vervelend gepland zeg! Balen!

Wat leuk van dat onderzoek!
pi_119212361
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:01 schreef Kyara het volgende:
Fijn Free!

We zijn vandaag weer naar het Baby Research Centre geweest. Dit keer een onderzoekje met speeltjes. Vond hij erg interessant en hij had hele verhalen. Daarna hebben ze geprobeerd om hem een trucje te leren maar daar had ie geen zin in (of dat snapte hij niet, dat kan ook).
Nu ben ik benieuwd, welk trucje?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119212410
Ja best wel. Afspraak bij het cb staat al heel lang en als ik die verzet wordt het volgend jaar. En ik moet al naar een andere gyn omdat de mijne tot eind dit jaar vol zit. En niet alle gyns doen tweelingen dus dat schiet dan helemaal niet op. Maar gelukkig past mijn moeder ook 2 dagen per week op hem dus oma voelt ook heel vertrouwd.

maar misschien moet ik ook maar even ophouden met me druk maken over dingen die volgende maand pas aan de orde zijn....
pi_119212469
Ik gooi er ook een ^O^ voor Free in.
Gisteren de temp, vandaag het drinken, morgen de wereld :P

Enf, hier had ik ook last van flinke moeheid door het voeden, en daardoor ook depri. De eerste baby schoof ik dat nog af op het fulltime kolven&voeden, maar de 2e keer hetzelfde verhaal. En omdat ik nog een kleuter had en niet zo effe kon gaan liggen heb ik bij 5 weken gekozen om redelijk snel op fv over te gaan. Daarmee voelde ik me een stuk beter. Soms is bv ideaal, maar ik kan er blijkbaar niet mee functioneren.
Bij de oudste was FV wel gedoe ivm extreme honger, bij de jongste ging het makkelijker. Doe gewoon wat goed voelt..

En verder wens ik iedereen een heerlijke nacht zonder krijzende baby's :Y
pi_119212520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:12 schreef Soempie het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd, welk trucje?
Een doosje met een poppetje erop en als je er met een stuk piepschuim tegen aan slaat dan deed hij een kunstje. En Midas moest dus tegen dat ding aan slaan. Maar goed, hij gooide het stuk piepschuim weg en wilde het poppetje pakken. Dat mocht niet en dat vond ie niet leuk :D

Maar hij begrijpt zijn activity center wel dus ik maak me ook niet heel erg ongerust ;)
pi_119212793
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Een doosje met een poppetje erop en als je er met een stuk piepschuim tegen aan slaat dan deed hij een kunstje. En Midas moest dus tegen dat ding aan slaan. Maar goed, hij gooide het stuk piepschuim weg en wilde het poppetje pakken. Dat mocht niet en dat vond ie niet leuk :D

Maar hij begrijpt zijn activity center wel dus ik maak me ook niet heel erg ongerust ;)
:D

Wij hebben hier een doos en als je op een grote knop drukt komt er een poppetje omhoog. Het poppetje is alleen wel al te zien en Mattís slaat nooit op de knop maar gaat altijd direct voor het poppetje. Vandaag had hij door dat hij het doosje ook ondersteboven kan houden en dat dan het poppetje naar beneden bungelt, maar die knop, nee hoor. :D

Maargoed, ik was benieuwd naar het onderzoek. Of ik het zou herkennen. :)
pi_119212890
Heb jij ook bij het BRC meegedaan? Want je hebt toch ook aan de Radboud gestudeerd?
pi_119213045
quote:
17s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:22 schreef Kyara het volgende:
Heb jij ook bij het BRC meegedaan? Want je hebt toch ook aan de Radboud gestudeerd?
Ja, ik heb in Nijmegen, Groningen en Leiden gestudeerd. 8)7 Maar de afstand is nu zo groot dat we niet meedoen met de onderzoeken. Erg jammer vind ik dat. Daarom vind ik het ook zo leuk om te lezen over de onderzoeken waar jullie aan meedoen.
pi_119213419
Oeh, hij kan los lopen trouwens. Precies met 10 maanden. En als je roept: 'ik ga je billen opeten!' dan 'rent' hij hard gillend en lachend weg (wel langs de bank, want anders gaat het niet hard genoeg of valt hij om). _O-
  woensdag 14 november 2012 @ 20:36:18 #214
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119213627
Phaidra: Oh echt.. Tof dat het al zo lang is nu! :D

Marjolijntje: oh echt, super! Hoeveel wil je ervoor hebben? En tis alleen een kolf?

Mango: ja idd, daar zit ik dus ook aan te denken. Ga morgen naar het CB dus even advies vragen en idd misschien toch LK..
Lief, thanks :* wordt af en toe echt heen en weer geslingerd qua gevoel en verstand, hopeloos is dat ;(

Free wat fijn dat het goed gaat zeg O+ :D

Zoë: ja, jij geeft ook al aardig lang nu he O+ Ja de spruw heeft idd ook niet geholpen hier qua motivatie..

Kwisted: thanks :) Ja.. daar zit ik nu ook over te denken ja, gewoon combineren en ik zie wel hoe het gaat met mn productie..

Deepfreeze: oh echt joh.. ja als dat beter voelt en dus ook beter gaat, waarom niet :)

Fijn om te horen ook dat jullie het ook als zwaar ervaren.. soms hoor je daar zo weinig over!
pi_119214009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:32 schreef Soempie het volgende:
Oeh, hij kan los lopen trouwens. Precies met 10 maanden. En als je roept: 'ik ga je billen opeten!' dan 'rent' hij hard gillend en lachend weg (wel langs de bank, want anders gaat het niet hard genoeg of valt hij om). _O-
Wow, echt knap! O+
pi_119214013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:13 schreef Phaidra het volgende:
Geweldig free!! De eerste dag zonder kolven, ik hoop dat er nog heel veel komen *G*

Ow, dat is minder idd Tinu. Daar heb ik geen tips voor, tot nu toe is dat hier niet voorgekomen (klopt héél gauw af). Meneer tukt na de voeding 's nachts weer lekker door. Vervelend zeg, misschien tandjes? Of last van zijn darmen?

Zoë :*. Arme S, hopelijk is ze na een nachtje goed slapen weer de oude.
Zou allebei wel kunnen, hij kwijlt van jewelste, geen koorts, er kwamen wel boertjes en scheetjes uit. Nog geen harde plekken of doorkomende tanden te bekennen, dat dan weer niet.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 14 november 2012 @ 20:47:32 #217
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119214191
quote:
w00t :o O+ :D
pi_119214200
Kyara, klinkt leuk dat onderzoek. He niet bij elke gyn op controle mogen, hoe moet dat dan met de bevalling, dan heb je toch geen keuze?

Soempie, geweldige verhalen van je mannetje :)

Enfermera, hoop dat het snel wat makkelijker voor je wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119214326
Soempie, cooool! :D
pi_119214417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:47 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, klinkt leuk dat onderzoek. He niet bij elke gyn op controle mogen, hoe moet dat dan met de bevalling, dan heb je toch geen keuze?

Soempie, geweldige verhalen van je mannetje :)

Enfermera, hoop dat het snel wat makkelijker voor je wordt.
geen idee, ben bang dat er dan 1 uit bed wordt gebeld of zo. Of misschien is het alleen met de controles omdat niet elke gyn een echoscopist is of zo :S Eigenlijk helemaal niet over na gedacht :D
  woensdag 14 november 2012 @ 20:58:32 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119214779
quote:
Wat goed zeg! *O*
Anouk is een schijterd, heel soms staat ze los nu, maar als je haar vast houdt om te stappen laat ze zich op haar kont vallen :X En dat weg rennen O+ Hier laat ze zich dus vallen, om vervolgens als een speer er kruipend vandoor te gaan O+

@Kyara; je weet inmiddels wel dat ze na de prikjes lekker willen slapen, dus geen zorgen maken! :*

Zo, en ben weer weg nu! :W
pi_119215356
Free ^O^ *O*
pi_119215369
Enfermera
Toen ik er echt even doorheen zat, ook door oververmoeidheid, bekkenpijn, de borstontsteking ook nog erbij.. Heb ik ook heel af en toe (8> een flesje kv laten geven, Ik kon echt niet meer en dat gaf me even 'lucht'

Het heeft mij juist geholpen bv te kunnen blijven geven omdat ik even rust had.
Ik weet dat het niet goed voor de productie kan zijn enz maar gelukkig heeft S dat allemaal kunnen regelen met die regeldagen

Soempie :D leuk!

Kyara
Leuk die onderzoeken

Tinu
Hier ook een paar nachten gehad dat S echt wakker was en niet wilde slapen snachts. Had ze normaal nooit en en week later ofz was daar het tandje. Die had ik daarvoor ook niet gevoeld, hij was er opeens, dus wie weet is dat bij jullie ook wel het geval?
pi_119215450
quote:
:D O+
pi_119215580
Ophelia ook in het babytopic. *O*

Tinu, dat kwijlen lijkt me wel tandjes? Vind het knap hoe je het voor elkaar krijgt. De borstvoeding en het troosten ('s nachts dus) en dan ook nog zoveel werken. Het is vast slopend nu. :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Soempie op 14-11-2012 21:25:38 ]
pi_119216410
Soemp, wat goed! Snelle M! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119216759
Kyara,bij die prik krijgen ze een tot anderhalve weeklater pas last he! Dus misschien met kerst.
Mex was vorig jaar met kerst ziek er van, we waren Gelukkig thuis, maar het was wel sneu dat hij niet gezellig met ons mee kon doen. Denk ik waarschuw je maar even:-)

Wat goed freecell!!!

Nena was gister een beetje ziek van de prikjes, ze bleef huilen enniks hielp en toen ging ik maar zingen en daar werd ze gewoon rustig van,haha
En ik zing e ht niet mooi, mex gaat altijd schreeuwen als ik het doe.

Ik vind een flesjr maken ook geen moeite en je kan hem ook voor je maar bed gaat alvast maken en in de ijskast zetten, alleen opwarmen duurt dan iets langer.
Maar ik merk wel dat ikzelf ook lekker slaperig word van borstvoeding geven.
pi_119219199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:10 schreef Zoë23 het volgende:
Tinu
Hier ook een paar nachten gehad dat S echt wakker was en niet wilde slapen snachts. Had ze normaal nooit en en week later ofz was daar het tandje. Die had ik daarvoor ook niet gevoeld, hij was er opeens, dus wie weet is dat bij jullie ook wel het geval?
Zou kunnen. Niet slapen is al niet leuk, maar hij was ook nog eens echt aan het krijsen. Heb al wel wat dagen het idee dat hij maar aan de borst wil blijven hangen (als in waag het niet mij die tepel te onttrekken) overdag minder, maar s'avonds en s'nachts des te meer.
Stiekem wil ik hem nog niet aan de tandjes laten gaan.

Soempie, liefvan jou om te zeggen. Ja ik vind het erg slopend, zeker nu met een nieuwe baan erbij, veel stress op werk en thuis. Soms wil ik gewoon dat lief hem s'nachts neemt en dat ze het lekker samen uitzoeken, zeker als ik denk, dat hij geen voeding hoeft en ik zo moe en kapot ben als in de laatste dagen.

Sorry Kyara, hopelijk heb ik je nu niet ongerust gemaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119220547
Hoeveel/hoe vaak poepen baby's normaal? Die van ons is echt een master pooper, geloof ik :+ :')
pi_119221915
Oh, ik heb vandaag een lading was van Saartje uit de wasmachine gevist om in de droger te mikken. Wat is er ontzettend veel babyspul dat *niet* in de droger mag. Dat is toch enorm onhandig?? Rompertjes die niet in de droger mogen, ik vind het nergens op slaan. Mgoed. Heb ze braaf gesorteerd.
pi_119222506
Coco, ik weet niet hoe het met fv zit, maar onze scheet de eerste dagen ook dat het een lieve lust was, elke voeding was het weer prijs. Pas sinds een week denk ik poept ie 1 a 2x per dag. Maar dan ook in hoeveelheden waarbij "shitload" nogal netjes geformuleerd is.

En ik heb geen droger, ik hang alles gezellig uit :)

Dankjewel nog voor je V&D tip. Mijn shophonger is weer even gestild. Zondag babyborrel, plus hij past nu in 62. En spencertjes O+ Ziedaar de verantwoording noodzaak. :P
pi_119222775
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:23 schreef Mangostine het volgende:
Coco, ik weet niet hoe het met fv zit, maar onze scheet de eerste dagen ook dat het een lieve lust was, elke voeding was het weer prijs. Pas sinds een week denk ik poept ie 1 a 2x per dag. Maar dan ook in hoeveelheden waarbij "shitload" nogal netjes geformuleerd is.

En ik heb geen droger, ik hang alles gezellig uit :)

Dankjewel nog voor je V&D tip. Mijn shophonger is weer even gestild. Zondag babyborrel, plus hij past nu in 62. En spencertjes O+ Ziedaar de verantwoording. :P
Ah, ok, dan is dat blijkbaar normaal. Iedere luier heeft ze wel gepoept, en meestal poept ze meteen weer zodra we haar een nieuwe luier om aan het doen zijn (en het is niet zeldzaam om daarna ook meteen in haar tweede schone luier te poepen). Ze heeft M. inmiddels al twee keer onder weten te knallen :+

Gebruiken jullie eigenlijk sudocrème of iets dergelijks? Wij nog niet, want op zich lijken haar billen niet echt geïrriteerd. Maar misschien is het een kwestie van beter voorkomen dan genezen?

En shoppen, ik moet mezelf echt inhouden :D Kan kleertjes kopen ook gewoon niet goedpraten momenteel :s) Dus dan maar af en toe andere dingetjes kopen :+
pi_119223270
Ik gooi gewoon alles in de droger :@

Creme gebruik ik ook niet, maar geen idee of dat wel of niet goed is :D
pi_119223342
Mja. Ik heb 2x de witte muur kunnen schrobben. Het zat zelfs in het lichtknopje. En Max heeft het ook door als ie verschoond wordt. Begint ie ineens fanatiek te persen. :')
En sneaky plassen als ik 1 seconde wegkijk om de schone luier te pakken. Mijn man is in de kraamweek toch maar extra aankleedkussenhoezen gaan halen. We kwamen er niet mee uit. ;(

Geen cremepjes hier, hij heeft nergens last van. Ik heb wel alles in huis though. Maar vind het zinloos om op gezonde billen te gaan smeren.
pi_119223389
Ik gebruik alleen sudo bij rode billen. Anders niet :)
pi_119223636
Die van ons een paar keer per dag en wij geven fv ;-)

Hier begint D uit maatje 50 te groeien. Denk dat het na deze week over en uit is. Van 56 heb ik ook nog genoeg.. Daarna mag ik lekker gaan shoppen met vent :-)

En ik heb vandaag zon fijne dag gehad met D. De afgelopen twee dagen waren hels .. ze was gewoon schor van het krijsen .. kon haar met geen mogelijkheid troisten en kalmeren .. heb haar xontinu in mijn buurt gehad maar van mamahonger was weinig te merken. Dan voel je je wel een hele slechte mama en dat gekrijs raakte me echt keihard in mijn hart. Vandaar morgen dus osteophaat. Was bang dat vandaag weer zon dag zou worden .. vent heeft me al twee avonden op rij jankend in bed terug gevonden met een krijsende D ernaast.. wilde er geen gewoonte van maken en dat is gelukkig ook niet gebeurd. Vannacht zelfs een nacht van 12 tot 7 gehad :o.... had niet verwacht dat ze de hele nacht door zou trekken. Met een beetje geluk gaat dat vannacht weer zo .. fingers crossed :-)
pi_119223867
Muwahaga Mango ik zie hrt al hrlemaal voor me!
Ik had laatst ern foto op facebook gezien bij iemand die net een jongetje had gekregen .. een lixhte muur .. maar wel nat omsat beebje idd ging plassen :-)

Hier wel sudocreme in huis maar nog niet hoeven te gebruiken gelykkig. Het is dat het zo koud is .. anders liet ik D mooi met enige regelmaat in blote billetjes lopen :+ ... komt van de zomer vast nog wel :+
pi_119223946
Jemig Twink... :* wat lijkt me dat moeilijk! Hopelijk nu weer een goeie nacht. Maar wat heeft haar dan toch zo dwars gezeten? Arm wurm ;(
pi_119224219
Geen idee daarom osteopaat. Aangezien ze er met grof geweld met de vacuum is uitgetrokken. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan. Al zijn de meningen heel erg verdeeld over je baby naar de osteopaat brengen.

Vriendin van mij waarbij haar zoontje 10 maanden geleden op de wereld is gezet met vacuum heeft er veel baat bij gehad. Bleken wat nekwervels helemaal vast te zitten.
pi_119224360
Dan ben ik benieuwd of er morgen wat uitkomt!

Hier een warm jongetje... Zometeen eens tempen.
pi_119225174
Een baby met verhoging (37.8, na de eerste prikjes), maar die daar op het oog geen last van heeft. Zouden jullie die 's nachts nog eens wekken en tempen, om het in de gaten te houden?
Mijn man vindt het onzin. :+
pi_119225241
Even egoïstisch een vraag er doorheen gooien, sorry!
C. heeft een ontzettend droge huid (heeft ze van haar papa geërfd). Elke dag smeer ik haar in met een dun laagje Sudocreme, maar nu het kouder wordt is er geen verandering. Het wordt niet erger maar het wordt ook niet beter. Ik heb dit 3 weken geleden bij het cb aangekaart en ze zeiden dat ik gewoon moest doorsmeren. Misschien is er iets anders wat ik kan gebruiken? Vaseline en baby olie heb ik ook geprobeerd een tijdje geleden maar daar kreeg ze kleine rode pukkeltjes van (was ook advies van het cb). Of moet ik een bezoekje brengen aan de huisarts?
pi_119225348
Mango: C. had ook een beetje verhoging bij de eerste prikjes maar voor de rest had ze weinig last. Ze heeft die nacht lekker geslapen. Ik zou je kleintje lekker laten slapen :) Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd checken natuurlijk!
pi_119225448
Xanteh, wat gebeurt er als je niet smeert?
Mijn baby heeft na het wassen of baden altijd een schilferige huid. Ik smeer niks, en na een paar uur is het weg.
Of misschien een babycremepje van zwitsal oid? Lijkt me dat sudo of vaseline erg vet zijn en de huid ook "afsluiten".
pi_119225479
Is niet waar trouwens: na een badje smeer ik baby bodylotion.
pi_119225517
Van Zwitsal krijgt ze ook pukkeltjes. Als ik niks smeer dan wordt het alleen maar erger :'( Ik ga twee keer per week met haar douchen (minuut of 3-5) en voor de rest was ik haar elke avond (gezichtje, handjes en kontje)

Edit: Baby bodylotion heb ik nog niet geprobeerd, wellicht kan ik dat eens proberen!

[ Bericht 6% gewijzigd door Xanteh op 15-11-2012 00:50:23 ]
pi_119225649
Dan zou ik eens een heel dun laagje creme zonder alcohol of parfum proberen... Denk ik...
pi_119225784
Is Sudocreme niet zonder alc. of parfum dan? Ik weet dat cetomacrogol goed werkt voor volwassenen met dit probleem, maar ik weet niet of je het kan gebruiken op baby's. Misschien toch maar even langs de huisarts voor meer advies. Mijn man heeft ook altijd een erg droge huid gehad, soms tot bloedens toe in zijn jonge jaren en dat wil ik C. graag besparen ;(
Bedankt voor het meedenken, Mango :*
pi_119226316
Maar sudo is toch om te beschermen tegen vocht, niet om vocht in te brengen?
pi_119226716
Ha, nachtvoedingen unite!
Baby's bij wie maat 50 strak gaat zitten en die zomaar nachten door gaan slapen, dat zie ik de mijne ondanks zn +500 gr echt nog niet doen! Is dat niet ook heel vroeg? Mijne wil echt nog elke 3-4 uur borstvoeding. Bovendien vind ik zelf zes of minder voedingen per 24 u eigenlijk te weinig voor zo'n kleintje nu, ben dan meteen bang dat hij te weinig binnen krijgt.

Poepen doet hij dan weer wel elke voeding zo'n beetje. Gelukkig is de muur tot nu toe gespaard gebleven :+
En ook hier een droge huid, ik smeer iets van Zwitsal ertegen. Sudo of bepanthen gebruik ik nog niet, billetjes zien er goed uit en preventief leek me niet nodig tot nu toe. Ik laat hem wel altijd even liggen zonder luier zodat de billetjes kunnen drogen aan de lucht (en soms wordt mijn risicovolle gedrag inderdaad bestraft :+) Ik heb trouwens een handdoek over het aankleedkussen liggen anders blijf je wassen!

Ik ben trouwens incl verschonen ongeveer een uur bezig met een voeding, hoelang is dat bij jullie? Ik heb t idee dat kind zou blijven lurken als het aan hem lag. Maar met bv kan je niet 'overvoeden' toch? Dacht dat er geen max aan zat maar dat kind gewoon neemt wat hij wil.
pi_119226764
Ik zou zeggen bepanthen :)

Drama nacht hier, al vanaf 23:00 bezig om Faye te laten slapen. Zit nu op de bank en ze slaapt op mijn arm. Zo nog een poging doen om haar in haar bed te leggen. Ben kapot, klote verkoudheid ;(
pi_119226848
Oh en ik vergat helemaal te juichen voor de mini van Freecell: wat ONWIJS fijn dat hij uit de borst drinkt! Hopelijk zet deze goede lijn zich voort! (was die UD dan toch de sleutel?!) En een dikke pluim voor jouw doorzettingsvermogen :)
pi_119226850
Er is inderdaad geen max, maar wel even in de gaten houden of er wel echt gedronken wordt. Aan de borst in slaap vallen na een voeding is hier prima, maar ik ben geen lolly, dus bij sabbelen, mag dat verder op mijn pink ;)

oookier om de 3 a 4 uur snachts. Overdag 2 a 3
pi_119226932
Poging mislukt. Ik blijf wel op de bank zitten dan, dan slaapt ze in ieder geval..
pi_119227240
Ik ben ook wel een uur onderweg Mineola. . niks geks aan denk ik. Ben je zo kwijt.

D heeft ook een wat schilferig huidje. We doen nu babyolie in het badje (ze gaat om de dag.. 37 graden water) en het is al stukken minder! En baby bodylotion idd iedere ochtend en als ik droge plekjes zie tijdens het verschonen dan weer. Was in het begin zon zielig gezicht! Gelukkig gaat het nu beter.

Over die nachtvoeding .. die beslissing heb ik van de wvk. Ik heb iemand nodig die dat voor mij 'beslist' .. fie me daarin de weg wijst zeg maar. Uit mezelf zou ik dat nooit gedaan hebben uit onzekerheid. Wvk zei.. als ze het nodig heeft hoor je haar vanzelf wel. En net zo is het .. net heeft ze nog lekker een flesje leeg getutterd en das ook helemaal prima natuurlijk.

Schijnt dat er vroeger altijd alleen op verzoek gegeveb werd snachts? Mijn moeder vertelde me dat .. die heeft drie kinderen groot gebracht en die is snachts nooit opgestaan .. ook niet in de eerste weken. En als D niet aan geeft dat ze honger heeft kan ik dat advies wel plaatsen.

Marjolijntje blijf je nu de hele nacht dan op de bank zitten of wat?
pi_119227290
Zodra ik haar plat leg is het brullen, dus voorlopig blijf ik zitten ja. M'n vriend moet straks gewoon werken, kan hij iig slapen. En zo pakt Faye ook nog wat slaap.
Ze stikt zo'n beetje in d'r eigen snot, arm ding. ;(
pi_119227870
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 02:32 schreef freecell het volgende:
Er is inderdaad geen max, maar wel even in de gaten houden of er wel echt gedronken wordt. Aan de borst in slaap vallen na een voeding is hier prima, maar ik ben geen lolly, dus bij sabbelen, mag dat verder op mijn pink ;)

Dat is dus ook het moment dat ik hem afkoppel, maar hij moet ook tussentijds vaak gestimuleerd worden om te drinken en niet zomaar te 'hangen'.

Tjee Marjolijntje, wat zwaar... Sterkte.
pi_119227899
Hopelijk slaap je inmiddels, marjolijntje :*

Wij doen zo'n 30-60min per voeding. Ligt aan oa of ze haar schone luier meteen weer vol poept, of haar boertje makkelijk komt, of ze daarna makkelijk in slaap valt, etc.

Dat in slaap vallen is overigens vooral 's nachts 'belangrijk', als ze overdag wakker is na de fles, blijft ze gewoon gezellig bij ons :Y O+
pi_119227925
Hier is dat uur dus alleen voeden, het moment van uit bed halen tot ik hem (voor het eerst :P) er weer in leg.

Overdag ligt hij inderdaad langer bij ons en maakt het me ook niet uit of hij slaapt of niet. Hij is wel altijd op de verdieping waar ik ook ben: in de buntingbag jn de box of in de reiswieg op onze slaapkamer. Ook om een dag/nacht verschil te maken.
pi_119227936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 06:12 schreef Mineola het volgende:
Hier is dat uur dus alleen voeden, het moment van uit bed halen tot ik hem (voor het eerst :P) er weer in leg.

Overdag ligt hij inderdaad langer bij ons en maakt het me ook niet uit of hij slaapt of niet. Hij is wel altijd op de verdieping waar ik ook ben: in de buntingbag jn de box of in de reiswieg op onze slaapkamer. Ook om een dag/nacht verschil te maken.
Zelfde verdieping hier meestal ook :Y Scheelt dat wij veel boven zitten. Dus ze heeft overdag altijd wel mensen in de buurt of hoort ons op zn minst heel goed.

's Avonds/ s nachts halen we haar zo min mogelijk uit bedje. Wordt ze uiteraard wel getroost enzo. Tot nu toe werkt dat prima. Mgoed, ze is nog geen week thuis ;)
pi_119228001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:35 schreef Troeta het volgende:
Kyara,bij die prik krijgen ze een tot anderhalve weeklater pas last he! Dus misschien met kerst.
Mex was vorig jaar met kerst ziek er van, we waren Gelukkig thuis, maar het was wel sneu dat hij niet gezellig met ons mee kon doen. Denk ik waarschuw je maar even:-)
Oh, dat wist ik niet. Maar goed, dan ben ik in elk geval thuis. Wel sneu.
pi_119228020
Wat een nacht Marjolijntje :*

Hier een zieke baby. Gisteravond tot 2x toe zijn bed ondergekotst. Daarna maar even mee naar beneden genomen tot we zeker wisten dat alles er uit was.... Ech zo zielig, hij zat helemaal onder. Kind zo goed en zo kwaad als het ging gewassen (ik wilde hem niet nog meer plagen door hem onder de douche te zetten en tijger een beetje schoongepoetst.

Gelukkig nog ergens een slaapzakje op kunnen duikelen en hem op een hydrofiel meteen op het matras gelegd want 2 hoeslakentjes was dus blijkbaar te weinig....

Arm ding....
  donderdag 15 november 2012 @ 07:09:01 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119228112
quote:
17s.gif Op donderdag 15 november 2012 06:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Maar goed, dan ben ik in elk geval thuis. Wel sneu.
Volgens mij, aanname, krijgt Midas nog niet de BMR dan? Die krijgt Anouk namelijk pas bij 14 maanden (zoals volgens mij de meeste?). Daar worden ze meestal na een week ofzo ziekig van namelijk.
pi_119228310
Och sarm al die zieket kindjes ... sterkte mamas!
  donderdag 15 november 2012 @ 08:03:41 #265
348178 NotTheSame
pi_119228401
Arme Midas... Beterschap!
pi_119228466
Beterschap Midas en Faye :*.

Met 11 maanden is het nog herhaling dktp dacht ik ja!

[ Bericht 21% gewijzigd door Phaidra op 15-11-2012 08:19:17 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119228516
^^ wat zij zeggen. :*

Verhoging hier is alweer afgezwakt, eerste fles ging er vlot en vrolijk in.
Wij doen hier ook een uur over de voedings- en verschoonriedel. En daarna is ie dan nog 15-30 min wakker.

Ik ga vanavond naar een combi van high tea met een soort van visagie avond. En morgen naar de kapper. Zo'n zin in... Weer even me-time (plus dat het hoognodig is, qua eruit zien als een lijk).
pi_119228741
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 05:32 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat is dus ook het moment dat ik hem afkoppel, maar hij moet ook tussentijds vaak gestimuleerd worden om te drinken en niet zomaar te 'hangen'.

Jup, hier netzo. Ervaring hier leert dat het vanzelf effectiever wordt :Y

Och, arm spugend ukkie! Beterschap!
pi_119228895
Ah goed om te horen! die ervaring heb ik nog niet dus ik vaar maar een beetje blind op 'borstvoeding mag onbeperkt en hij zorgt zelf wel dat hij genoeg krijgt'. Ik hoor hem niet huilen van de honger dus ik ben er tot nu toe maar vanuit gegaan dat hij genoeg binnen krijgt :)

Marjolijntje, ik hoop dat jullie toch nog wat slaap hebben kunnen pakken en dat het vandaag beter gaat.

Kyara, wat zielig, een ziek mannetje. Beterschap!

Mango, lekker even een momentje voor jezelf! Vind ik ook heerlijk hoor, ik was ook al van plan de kapper te bellen :)
  donderdag 15 november 2012 @ 09:07:42 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119229062
Cristel krijgt hier weer prikken als ze ongeveer 1 jaar is, en maar goed dat ik jouw opmerking even lees Troeta, want die prikken plan ik dan pas NA haar 1e verjaardag. (Kan me ook niet herinneren van de jongens, dat ze ziek zijn geweest...?)

Droge huid werd hier geadviseerd om te smeren met amandel olie.

Beterschap voor Faye en Midas! :*

Oh en ik heb een wompat besteld :@ Ik ben blij *O* , maar hoe gaan we dat verantwoorden :') :P

Cristel kan nu behoorlijk snel tijgeren door de kamer, gisteren trok ze dr eigen op aan de tafel, tot ze op haar knieën zat :o !

[ Bericht 6% gewijzigd door PureEvil op 15-11-2012 09:32:03 ]
  donderdag 15 november 2012 @ 09:12:40 #271
244125 laziness
pi_119229153
Enkel de BMR die met 14 maanden geprikt wordt in NL geeft pas na 1 tot 1,5 week later ziekteverschijnselen.

Met 11 maanden zijn het gewoon dezelfde prikjes als de keren er voor die direct last veroorzaken.
pi_119229528
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:58 schreef Susie het volgende:

[..]

Wat goed zeg! *O*
Anouk is een schijterd, heel soms staat ze los nu, maar als je haar vast houdt om te stappen laat ze zich op haar kont vallen :X En dat weg rennen O+ Hier laat ze zich dus vallen, om vervolgens als een speer er kruipend vandoor te gaan O+
:D O+

Hier kruipt hij ook vooral nog, dat gaat toch sneller.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:13 schreef Tinuviel het volgende:

Soempie, liefvan jou om te zeggen. Ja ik vind het erg slopend, zeker nu met een nieuwe baan erbij, veel stress op werk en thuis. Soms wil ik gewoon dat lief hem s'nachts neemt en dat ze het lekker samen uitzoeken, zeker als ik denk, dat hij geen voeding hoeft en ik zo moe en kapot ben als in de laatste dagen.

Misschien goed om samen na te gaan hoe je wat ontlast kunt worden? Dat je bij kunt tanken. Wordt J. nog vaak 's nachts wakker?

Beterschap voor Faye en Midas. :*
pi_119229880
PE een wompat, leuk!!

Zieke Midas.. Beterschap!

Ik heb tussen 4 en 8 kunnen slapen, om 6 uur ging de wekker van (8> dus toen was ik ook wakker. Ben dus echt heel gammel vandaag.. Ben blij dat ik niet hoef te werken..
pi_119229989
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 02:19 schreef Mineola het volgende:
Ha, nachtvoedingen unite!

Clusteren zal je bedoelen. Van tien tot drie }:| }:| :O
pi_119230474
Bepathen heb ik liggen, zal dat eens proberen. En als dat niet werkt zal ik eens rondneuzen voor amandelolie :)

Beterschap voor alle snotterende kindjes :*
pi_119230515
Xanteh van de week in het ziekenhuis kreeg ik commentaar op de enorm droge wangrtjes van lisa voelde als een schubbe huidje maar smeerde al bodylotion.. Heb een tube bepathen gekrdgen en meerdere keren per dag gesmeerd en nu is het weg misschien kan je dat proberen.

Volgende weej woensdag de uitslag van de provocatie test ik ben benieuwd
pi_119230634
In bepanthen zit alcohol, houd er wel rekening mee dat dat de boel alleen maar meer kan uitdrogen... Maar misschien helpt het.
pi_119230677
PE jouw meisje gaat ook al zo hard!

Mango dat klinkt ook heerlijk zeg .. metime. Ga ik binnenkort oik doen en dan laat ik me eens helemaal in de watten leggen.

Vanavond voor het eerst sinds hele lange tijd weer met de hond naar de club. Maar doe uiteraard wel rustig aan. Na vanavond is het seizoen afgelopen .. mogen we in de lente weer.

En ik wilde nog wat zeggen maar weet niet meer wat haha. Met vlagen isijn hoofd nog zo lek als een zeef.. bevallingsdementie ofzo :-)
pi_119230752
Oh, over die dementie... Mijn baas belt net, en ik realiseer me dat ik zijn verjaardag vergeten ben :X
Hij kon er zelf wel om lachen. Toch maar even kaartje kopen :@
pi_119230774
bepanthen heeft heerlijke lotion om mee te blijven doorsmeren als het eenmaal weg is *O*
Echt dat spul is zooo heerlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:13 schreef Mangostine het volgende:
In bepanthen zit alcohol, houd er wel rekening mee dat dat de boel alleen maar meer kan uitdrogen... Maar misschien helpt het.
Ik zie nergens gewoon alcohol in de bijsluiter staan?
pi_119230792
Het is ook zo'n luchtbel vind ik... Je bent alleen naar bezig met voedingen, poepluiers etc. Ik kreeg echt niks mee van nieuws ofzo. Ben ik nu wel weer aan toe hoor.
pi_119230831
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:19 schreef Pvoesss het volgende:
bepanthen heeft heerlijke lotion om mee te blijven doorsmeren als het eenmaal weg is *O*
Echt dat spul is zooo heerlijk.

[..]

Ik zie nergens gewoon alcohol in de bijsluiter staan?
ik wel, op de tube zelf staat het? Cetyl- en stearyl alcohol
pi_119230860
Ja maar dat is geen gewone alcohol dat is iets heel anders.

Stearyl alcohol en cetylalcohol zijn witte, vaste, wasachtige stoffen die in zalven gebruikt worden om vloeistoffen tot een stabiel en homogeen mengsel te vormen (emulsie). Ze drogen niet uit en komen niet overeen met "gewone" alcohol.

http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/wtxt/Wolvet.htm
pi_119231029
Ok, dat moet je ook maar net weten dan...
pi_119231321
Het is ook absoluut niet gek dat je het niet weet.
Maar zo zonde als iedereen hier stopt met bepanthen te gebruiken om de "alcohol"
pi_119231473
Ik was er om die reden bij voorbaat al geen grote fan van nee... :@ Thx voor de info.
pi_119231511
Ondertussen slaapt mijn baby al 3 uur en durf ik niet te douchen. }:|
pi_119231653
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:40 schreef Pvoesss het volgende:
Het is ook absoluut niet gek dat je het niet weet.
Maar zo zonde als iedereen hier stopt met bepanthen te gebruiken om de "alcohol"
Ik vind bepanthen erg fijn!!

beterschap voor Midas :*
pi_119231664
Even een fotootje van gisteravond, lekker spelen vlak voor z'n badje O+

En speciaal voor bitterend: zijn lindex fleecepak!! Het past!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119231731
Wat een lekker ding zeg O+
pi_119231805
Phaidra :D jij leest gedachten!! ik wou je gisteren al een bericht sturen om te vragen dat je eens je kleine grote man zou spammen :*
De pak staat hem echt super! lekker warm <3
pi_119231806
Wat een schatje. O+
pi_119231975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:53 schreef bitterend het volgende:
Phaidra :D jij leest gedachten!! ik wou je gisteren al een bericht sturen om te vragen dat je eens je kleine grote man zou spammen :*
De pak staat hem echt super! lekker warm <3
:D :D

Mijn telefooncamera is zo brak aan het worden, maar mobiel posten is zo lekker makkelijk. Wil van het weekend weer wat dingen van de goede camera's trekken, maar deze wilde ik even spammen :@. Hij is gewoon zó leuk!! O+ :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119232444
Phaidra O+
pi_119232594
Wat een liefie Phaidra!
pi_119232649
Kom maar op met die winter O+
Mijn meiske moet nog even wachten voor ze de hare past oO<
pi_119232701
Phaidra
Oh O+ heerlijk mannetje!

Xanteh
En moedermelk in het badje? Misschien helpt dat iets?
Vervelend van het droge huidje

:* voor midas en Faye en de moeders

Sara heeft tand nr 2 door.
Mijn moeder ging mee naar het cb.. "is haar 2e tandje al door?"
Pff nee.. Tandje1 is toch net door, gaat toch niet zo snel
"meestal wel, kijk maar" en ja hoor .. Tand2. Gister was ie er nog niet :{
We zijn weer goedgekeurd

8kg en 74cm :)
Qua ontwikkeling gaat het ook goed allemaal

Vannacht ging het minder, om het uur/2u wakker. Heb haar maar naast me laten slapen, kon ze mooi drinken en ik slapen :@
(8> is er niet dus mooi het bed voor ons 2en, als hij er is laat ik haar niet in ons bed slapen, hij draait veel enz
pi_119233344
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D :D

Mijn telefooncamera is zo brak aan het worden, maar mobiel posten is zo lekker makkelijk. Wil van het weekend weer wat dingen van de goede camera's trekken, maar deze wilde ik even spammen :@. Hij is gewoon zó leuk!! O+ :P
Dat is hij inderdaad! we moeten weer eens meeten O+

Zoe jammer dat ze zo veel wakker was! maar je doet het goed het jezelf zo makkelijk mogelijk maken :*
pi_119233458
Jaaa, meeten O+. Voor R. baby-af is? Moeten we opschieten :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119234465
Xanteh, ik had vaseline lanette creme voor Chris. Maar dat werkt dus niet? Weleda had ook nog wel een lekkere lotion geloof ik. Maar die was me te duur, en die lanette werkte hier goed..

Phaidra, wat een lieffie!

Twink, misschien had ze een sprongetje van haar slaapritme? Ik dacht dat Chris dat ook weleens deed. Een paar dagen mopperen, om dan opeens een nieuw ritme te pakken, incluus langer slapen 's nachts.

Beterschap voor wie het kan gebruiken :*

Hier rust. Daan ligt lekker uitgeput in bed na een ochtendje spelen in het buurthuis. En hij sliep vannacht netjes van half 8 tot half 8. Dat wordt in ieder geval een late lunch vandaag..
pi_119234698
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')